** Toukokuun Toiveet 2011 ** Pokspokspoks! Se on TOUKOKUU nyt!

Piti vaan tulla päivittämään, kun nyt tuntuu hassulta. Koko päivän ollut tosi energinen, jopa harvinaisen energinen olo, siivosin hulluna, shoppailin, käytiin uimassa ja vaikka mitä, enkä nukkunut edes päikkäreitä ja silti ei väsytä. Ja nyt tuntuu nää kivuttomat supparit myös reisissä, kuten esikoisesta synnytyssupistukset tuntui (harjotussupparit ei koskaan). Ei mitään säännöllistä tai edes kivuliasta vielä koettu, ei limatulppaa, ei mitään "oikeeta" merkkiä siis, jotenkin vaan sellanen olo että jos ehkä tänä yönä... Kello nyt täällä 22, katotaan miten yö menee. Varmaan nyt pilasin kaiken kun tulin tänne julkisesti fiiliksistä kertomaan. :LOL:
 
Onnea taas kaikille vauvautuneille!!!!!!

Täällä YHÄ VAAN yhtenä kappaleena... toivo jo menny!!! Eilen olin jo illalla aivan satavarma, et yöllä kyl tulee lähtö, oli jo niin tuskaa, mut EI TAASKAAN. Aina ne lopahtaa!!! :( Eli siis kesäkuun vauvaks menee, niin ku alusta asti vähä aattelinki... oha noi kaks edeltävääki menny yli (41+6 ja 40+6)!!!!

mama ja "tahvo" 40+3
 
Huomenia!

Paljon onnea cissus ja Kevlarsoul poikavauvoista :flower: :heart: Ja pikaista toipumista kevlarsoul, "vähän" heitti toi vauvan painoarvio..
Sekä onnea myös Eksu77 ja Felis Catus80 tyttövauvoista! :) :heart:

Meillä oli eilen se neuvola jossa ei taaskaan mitään uutta. Kaikki siis hyvin. Ja mun painokin pudonnut -100g viime mittauksesta, ohhoh! :D Vauva on tiukasti kiinni ja sf mitta nyt 30,5cm. Juoksen vähän väliä vessassa pissillä, nyt jopa yöaikaankin monta kertaa. Vauva painaa siis todenteolla. Seuraava neuvola-aika olis perjantaina, ja terkkari lupas tutkia silloin kohdunsuun tilanteen ja vähän pyöritellä kalvoja, jollei sitä ennen mitään ole tapahtunut!

Tänä aamuna sitten kävin vähän ennen kuutta vessassa ja sen jälkeen bongasin ekan supistuksen. Niitä on tullut nyt tässä harvakseltaan, mutta mikä lupaavinta, rusehtavaa vuotoa on alkanut myös tulemaan ja osa supistuksista on aika napakanoloisia. Silleen että pitää pysähtyä ja alkaa nojailla seinää vasten. Kävin viemässä esikoisen eskariin, jossa tänään vika päivä. Ja nyt oon yrittänyt miettiä, mitä täällä kotona tekis vielä, jos lähtö tuliskin tänään! (hope so!) Mies on vielä nukkumassa, ja oikeestaan tällä hetkellä haluaisin olla ihan vaan itsekseni. Parempi siis nauttia tästä aamun hiljaisuudesta vielä omassa rauhassa, toinen kuitenkin alkaa sitten hösöttämään kun herää!

Ansukka ja Mimmi 40+5
 
Huomenta,

Mun valtakunnassa ei mtn uutta, eilisestä illasta vähäsen vaaleanpun vuotoa, mutta heiluteltiin peittoja vähäsen päivällä, johtunee siitä eikä muusta, lasken päiviä maanantaille:headwall:. Sisko sai vauvan aamulla:heart:, laskettuna päivänä, joten sitä tänään tai huomenna katsomaan. Nyt sain yöllä nukutuksikin, heräsin tosin aina välillä supistuksiin, mutta en kauheasti enään noteeraa niitä sillä kun niitä jo niin monta päivää tullut ja tuntuvat, mutta eivät mitään älyttömän kipeää tee, menee vähän "ohi" jo, enkä jaksa innostua niistä. Jospa tänään viettäisi siivouspäivän, ja mies vie auton ilmastointihuoltoon, ehkä lähden mukaan sinne, niin on jotain "ohjelmaa" tälle päivälle muualla kuin kotona odottamista. Miehen äiti eilen juuri kertoi että mun miehen synnytys meni 41+6, oli käynnistys seuraavana pvänä, mutta lapsivedet menikin sitten edellis yöllä, taitaa olla yhtä jukuri tämä pieni kuin isänsäkkin, mitä sitä turhaan ulos vielä tulla, kun on täyden palvelun hotelli ja palvelu pelaa ;).

JA & Nöpsy 40+6
 
Onnea Cissus, Kevlarsoul, Eksu ja Felis catus! :flower:

Kevlarsoul, olipas sulla pitkä ja vaikean kuuloinen urakka, voin vaan kuvitella sun fyysistä fiilistä kun hb laskenut noin alas! Ja vielä repeämät ja eppari siihen päälle. Toivottavasti voimistut ja paranet nopeasti että pääset nautiskelemaan palkinnosta :)

JA82, vai ei sielläkään vielä mitään käynnistymisen merkkejäkään. Ymmärrän kyllä hyvin pelkosi että jos nyt painoarvio on jo 3,9kg että minkä kokoinen sitten on kun lopulta lähtee tulemaan. Toivotaan sun kohdalla virhearviota yläkanttiin tuon painon kanssa. Mua turhauttaa kun ei neuvolassa ole mitää arvioita annettu missään vaiheessa painosta, helpottaisi jotenkin ajatustasolla että tietäisi minkä kokoinen nyt on. Sain lähetteen ensi viikolle painoarvioon mutta ei se sitten enää mitään infoa anna jos käynnistyy ennemmin...

Luomuvaimo, siivous-S on täällä NIIN koitettu jo eikä mitään apuja ;) Oikeasti, tuntuu että viimeiset kaksi viikkoa mun äitiysloma on koostunut pelkästä siivoamisesta, säälittävää...Mihin jäi ne kavereiden tapailut ja kaupungilla kiertelyt :D

Lyrae, mulla myös alkaa käydä pitkäveteiseksi fiilikset. Päivät on liian samanlaisia nykyään. Ja just se että ei pahemmin viitsi oloaan valitella muille kun fyysisesti edelleen niin hyvä olo, henkisesti alkaa vaan vähän rakoilemaan. Ja mies tekee mut hulluksi... Sillä vielä enemmän ongelmia odottaa, hokee koko ajan vaan että ei se tule ikinä ja koska se tulee ja plää plää... Olisi vaan hiljaa, ei tarvisi toistakin henkistä painetta oman lisäksi jaksaa :LOL:

Mä luulen että mulla oli ensimmäinen vähän kivulias supistus ikinä viime yönä. Tai sit se oli vaan joku pieni vatsakramppi. Kävin vessassa ja sen jälkeen maha kovettui ja tuli sellainen menkkakipumainen olotila joksikin aikaa. Meni kyllä ohi ja sit olin nukahtanut että eipä paljon ollut apua siitä supistuksesta (jos nyt edes oli sellainen)... Mutta eipä tässä muuta kuin aletaan kuluttamaan tätäkin päivää nyt, ainakin aurinkoa luvattu täksi päiväksi eli kivaa tiedossa sään suhteen :)

Nelli ja Kultahippu 40+1
 
Jäi äsken epähuomiossa lukematta tämä viimeinen sivu :D
Eli Luomuvaimo, kuulostaapas niin siltä että lähtö on sinne pian lähellä! Tsempitykset! :)

Ja sama Ansukalle, jos nyt synnytys alkaa niin kuin lupaavasti kuulostaa niin isot tsempit sinne myös!

Jaksuja Mamalle myös.
 
Mä oon niiiiiiiiiiiiin kypsä... Neuvolassa äsken tuli taas käytyä, passitti sit verikokeeseenkin, kun turvotusta niin älyttömästi, vaikkakin verenpaine tosi hyvä eikä muitakaan oireita. Aiko soitella, jos jotain näkyy...
Tänään on sit ihan älyttömän kipeä tuo jalkaväli, särkee ja liikkuminen aivan täyttä tuskaa. Eilen istutin kukkia, kävelin yms eikä ollu mitään.
Olisin niin valmis.
Mulle ei oo muuten tehty mitään kokoarviota ollenkaan ja käynnistys on kuulemma aikaisintaan 41+5. Jeejee.
Ei ole hyvä päivä ei........

Niin onnittelut kaikille vauvansa taas saaneille!!!!!

Miuku 40+2
 
Miuku: Ei oo mullekaan mitään kokoarvioo tai mitään vihjaustakaan sanottu vauvan koosta!!! Sekös ärsyttää... tuntuu, et kaikil muille on jotain sanottu!!! No mut toisaalta ne kyl usein heittää ja paljon!!!
 
Täällä ollaan edelleen.. Supistukset jossain vaiheessa vähentyivät vaan pariin kipeään tunnissa, mut nyt niitä on alkanut olla taas reippaammin. En ole jaksanut kummemmin tässä vielä kellotella niitä. Aamupäivästä tuli joku paniikki päälle ja siivosin vielä kertaalleen makkarin ja tytön huoneen ja tein miehelle listan että mitä täytyy tehdä (milloin ja mitä syöttää kissoille ja kuinka hoitaa mun pari päivää sitten istuttamaani omppupuuta ;) ) Aamupäivästä olin jotenkin äreäkin miehelle, mut onneks nyt on vähän mieli tasoittunut. Onneks terkkari puhui eilen että sitten kun mä muutun poissaolevaksi, levottomaksi, ärtyisäksi niin synnytys on lähellä ja tuo näyttipä tuo onneksi muistavan eiliset puheet. Rusehtavaa vuotoa on tullut kaiken päivää ja äsken tuli kunnon klöntti rusehtavaa, verensekaista limatulppaa... No tosiaan, ajattelin aamulla että tahti vois olla vähän nopeampi nyt kun jotankin selvästi tapahtumassa.. Mut raihalliselta tosiaan näyttää.. Haen kohta tytön eskarista ja sit käydään vielä naapurissa päiväkahvilla (tupareissa :) ) Ananastakin tuossa äsken popsin, josko se pistäis touhuun vauhtia!

Ansukka ja Mimmi 40+5
 
Joo ja paskanmarjat mitään tapahtunu viime yönä. Vähän enemmän supistelee kuin aiemmin mutta hyvin harvakseltaan. Mä lopetan nyt nää oman kroppani arvioinnit, näköjään en tunne itteäni ollenkaan. BLAAH.

Nelli, supistukselta toi mun korviin (tai silmiin) kuulostaa. Ehkä se siitä vielä ennen juhannusta. ;) Mulla on tällä kertaa toi 2-vuotias tossa, joten sinänsä ihan täytyykin keksiä jotain tekemistä joka päivälle. Muistan kyllä häntä odottaessa, miten meinasin kuolla tylsyyteen, kun lattiat oli puunattu ja kaapit siivottu eikä mitään tekemistä - eli tsemppiä!

Mulle tehtiin käsikopelolla mahan päältä kokoarvio rv 36, ja silloin kätilö sanoi olevan noin 2,9 kg ja että laskettuna olisi jotakuinkin esikoisen kokoinen eli sen 3,9 kg. Toinen kätilö taas sanoi että vähän pienempi ehkä. Riippuu tietty tosi paljon siitä, kuinka paljon menee yli - esikoinen meni sen 11 päivää yli eikä silti ollut ton isompi eli jos tää syntyis aiemmin niin voi ollakin vähän kevyempi.

Hohhoijaa. Käly vie tänään pojan mennessään pariksi tunniksi iltapäivällä, mitähän hittoa mä sitten teen kun oon yksin täällä..? Kuolen hikoiluun? Argh. 34C eilen ja tänään, hajoan!

Mamalle tsempit vielä supisteluihin, toivottavasti pääset kohta jo hommiin!

Luomuvaimo 40+1
 
Hei ja onnea kaikille vauvan saaneille :flower:

Meille syntyi tyttö 25.5. klo 2.14, pituutta neidillä oli hurjat 56cm ja painoa 4145g.

Mulla oli se yliaikakontrolli 24.5. heti 8.10 aamulla (viikot 41+5) ja lääkäri oli sitä mieltä, että hän ei halua laskea mua enää kotiin vaan pitäis mut Jorvissa synnytykseen asti ja hän oli sitä mieltä, että käynnistetään vielä samana päivänä tai viimeistään seuraavana. No mun mies ja poika odotteli äippäpolin aulassa kun mä menin niille kertomaan etten enää tule kotiin vaan saavat mennä kahdestaan. Jouduin siitä sitten "pitkään sydänkäyrään" synnärin puolelle, vaikka siellä olikin sulku päällä. Siis joka kolonen oli täynnä synnyttäjiä, joten jos oikeesti olis tullut synnytys, mut olisi todennäköisesti viety lanssilla Kättärille tai Naistenklinikalle. Eipä mitään tapahtunut, vaan mut lähtettiin osastolle odottelemaan käynnistystä. Samaan huoneeseen tuoli toinenkin synnyttäjä ja siellä me sitten yhdessä mietittiin, kuinkahan kauan tässä kestää. Eipä tarttenu siinä odotella kun muutama tunti ja tää toinen lähti käynnistykseen ja siitä tunti (kello oli 20 yli 1) kun minut tultiin hakemaan. Ei siinä sitten muuta kun soitin miehelle, että tulee takaisin.

Synnärillä sain oksitosiinitipan jotain klo 13.40 ja mun mies ehti tulla kahden aikoihin. Ja sitten se karmean pitkä odotus alkoi. Suppareita ei ensin tullut ollenkaan. Odoteltiin ja odoteltiin ja odoteltiin... Kello meni niin hitaasti että mä olin jo valmis väittämään, että koko kapine on rikki kun ei kulje! Joskus viiden aikaan todettiin, että olen 3 cm auki ja tippa vaikuttaa. No ei siltä kyllä tuntunut:headwall: Ja taas odoteltiin ja odoteltiin ja... Ilta oli jo pitkällä, kun sitten tuli niitä suppareita jo reippaasti ja sain ilokaasua kipuihin. Eipä se paljoa auttanut, kun supparit koveni. Sain sitten epiduraalin ja helpotti. Mä olin jo siinä vaiheessa niin poikki kun edellisenä yönä en ollut köytännössä nukkunut ollenkaan. Nukahdin sen puudutteen jälkeen :D Kun heräsin, suppareita oli jo paljon ja olin peräti 6 cm auki. Siinä vaiheessa ajattelin koko synnytyksen olevan yks iso vitsi. Niin hirveet kivut ja tuloksena "ei mitään". No kun puolta yötä kello läheni, supparit koveni ja sainkin sitten toisen annoksen epiduraalia. Olin varmasti helkkarin huvittava näky, kun nukahdin aina suppareiden välillä ja kun tuli se terävin piikki, havahduin ja taas unta palloon. Loppujen lopuksi kello oli yli 1 kun olin melkein auki, mutta pikkuisen reunaa oli jäljellä ja sitä siinä "sulattelin" tunnin. Ponnistusvaihe kesti vajaan vartin ja neiti oli pihalla. Ehkä näistä kolmesta, tämä oli pitkäveteisin synnytys mitä mulla on ollut! Ekan muksun synnytys silloin melkein 15 vuotta sitten oli pitkä, mutta ei näin tylsä ;)

Osastolla saatiin olla sitten lauantaihin asti. Meidän neiti on muuten oikein reipas ja terhakka pikkuneiti, mutta hänellä on synnynnäinen kilpirauhasen vajaatoiminta. Eli hänen täytyy syödä koko elämänsä lääkettä. Hoitamattomana tauti johtaa kehitysvammaan, mutta oikein hoidettuna sitä ei mitenkään huomaa tuosta lapsesta. Ehkä saattaa olla hieman kömpelö motoorisesti, mutta ei välttämättä. Lääkitys aloitettiin jo sairaalassa ja ens viikolla on sitten ekat kontrollit lastenlääkärillä. Onhan tässä saanut miettiä ja pohtia kovasti asioita, mutta kuten mieheni totesi, asiat voisivat olla huonomminkin. Me syötetään pilleri päivässä ja käydään lääkärillä usein, mutta toiset kamppailevat vieläkin vaikeampien tautien ym. kanssa. Arki tuon neitokaisen kanssa on ihan tavallista vauva-arkea.

No mut nyt tuli niin pitkä tarina, että jotkut jo varmasti nukkuvat tarinan tässä vaiheessa ;) Palataan taas!
 
Onnea kaikille vauvan saaneille!!

Nyt ois loppurutistuksen paikka, viimenen toukokuun päivä, monikohan saa vielä tänään vauvan, jännää!! Täällä taustalla kurkistelen joka päivä onko uusia vauvailmotuksia tullut :)

Tsemppiä kaikille loppusuoran kärvistelijöille, ei ole kauaa enää kun kaikilla on nyytti kainalossa!!

nepula ja tyttö-töppönen 1 vko
 
Onnea Marskulle tyttösestä :heart: :)

Täällä yhä ollaan. Kipeitä supistuksia, alle 10 min tulevia, ollut nyt tunnin verran. Kestoltaan joku 45-50 sek. Tytölle soitin mummolaan yökyläpaikan ja kunhan tässä odotellaan. Jotenkin tosi vaikeeta sanoa milloin tässä pitäisi jonnekin sairaalaan lähteä. Edellinenkin synnytyskin kun kesti avautumis ja ponnistusvaiheineen joku 14h. Meillä on n. 50km matkaa sairaalaan, täytyy jossain vaiheessa napata panadolit huiviin ja katsoa onko apua, en kyllä usko että se mitään tekis. Muuten pärjäillään ihan hyvin vielä hengittämällä... Toukokuun vauva tais jäädä haaveeksi, kesäkuuta kohden reippaasti siis!
 
Onnittelut kaikille nyyttinsä saaneille tasapuolisesti!:heart:

Haikara ei ole vieläkään löytänyt tietänsä perille|O

Tänään tullut täälläkin vaaleanpunaista limavuotoa. Supistelee, niinkuin on tehnyt kohta pariviikkoa. Tuntuu olevan tiukassa, hyvin tiukassa:kieh: Nytkin 10 min välein, mutta eipä tehot siitä parane eikä välit lyhenny ;)
Varmaan jos vedet menee niin tulee jätkä iloisesti vesiliukumäestä pihalle? :D

Ja tosiaan jatkoajalle mentiin, kesäkuun pallero tulossa meille. Enpä olisi uskonut näin pitkää raskausaikaa, mutta enpä olis uskonut tästä plussaakaan, kun yritettiin saada aluilleen saatikka poikaakaan :D

Voikkahan hyvin taas ja toivottavasti moni pääsee toimiin pian:hug:

Chira ja pallero 40+2
 
Onnea Marsku! :flower:

Hyvä sitten vissiin, ettei tullut laskettuna päivänä tämä, jos kerran olis ollut Jorvissa sulku! Tosin kyllä mä pikkuhiljaa voisin haluta tuon lapsen ulos.

Lupaavia "menkkasärkyjä" ollut mm. muutama tunti nyt illalla, supistuksia tosin ei vieläkään. Limatulppaa oon koittanu bongata, mutta mitään ei oo näkyny. Ei edes kauhean paljon enempää valkovuotoa.

Ansukka: Toivottavasti olisit jo päässyt tositoimiin. Mitenköhän paljon tuohon vinkkiin uskaltaa luottaa, että levottomuus, ärtyisyys ja poissaolevuus ennakois? Olen ollut tänään jotenkin kauhean helposti ärsyyntyvä, pari kertaa jo tiuskinut miehelle turhista asioista, mutta koittanu sit niellä kiukkuni. Ei tähän mitään riitoja enää tartteta ennen synnytystä. :D Lisäksi mulla on itelläni ollut tosi poissaoleva olo. Noo, kai sitä näkee kun vaan oottaa.

Voi hitsi, mä en haluais joutua soittamaan yliaikakontrollia. : / Perjantaina olis sen aika, jos ei oo ulos tullut.

lyrae ja sumusireeni (sittenkin kesäkuun lapsi) 41+0
 
Hmmm... Piti herätä viideltä ottamaan särkylääkettä, kun jomottaa alamahaa ja -selkää. Tällaista ei ole ikinä ennen tapahtunut! Eilen olin siis tosi kipeä liitoskipujeni kanssa ja eilen tuli ensimmäinen kipeähkö supistuskin. Jos täälläkin jotain tapahtuis! (En tosin vielä ainakaan usko...)

Jos vähän söis ja koittais vielä sohvalla nukkua.

Miuku 40+3
 
Täällä tosiaan vieläkin yhtenä kappaleena. Eikä edelleenkään mitään supistuksia.

Perjantaina on neuvola varattuna, ja sinne varmasti menen kun ei kuitenkaan ole mitään sitä ennen tapahtunut. Mitenkä se on, varaanko itse vai varaako se neuvolatäti sen yliaikaiskontrollin? Kun en huomannut kysyä sitä. Jäi vaan sen tädin sanat mieleen kun sanoi että sitten perjantaina varataan se aika maanantaille?

Onnea Marsku! :heart:

Ciba 41+0
 
Onnea vauvan saaneille :flower:

yliaikaiskontrollista Mä varasin itse sairaalasta suoraan, lääkäri neuvoi niin tekemään, ja sanoi mulle päivän vaan, että mille päivälle se olisi hyvä ottaa...
Mä en kyllä alunperin ajatellut enään poksuvani tätä, mutta kaiketi se nyt vaan on niin, eli 41+0 poks poks (ja toivottavasti viimeisen kerran).
Takana liki 10 h unet, tosin ne tulivatkin kyllä tarpeeseen, mutta eipä sen suurempaa muutosta, supistelee, mutta niinhän se on tehnyt ties kuinka kauan, joka liikkeessä lanne naksuu tosi ikävästi, taitaa olla liitokset kyllä niin löysät kuin vain olla jo voi. Eilisen aikana sai taas itse tehdä melko paljon tota liikelaskentaa, neiti päättänyt tas vetäistä hiljaisen vaihteen päälle, tulis nyt vain ulos...Tosin mä odottelen sitä maanantaita nyt vaan, ja toivon, että eivät odottele sitä kauemmas enään, sanoinkin mun miehelle, että jos sitten vielä passittavat mut kotiin, niin se saa kyllä mennä synnyttämään mun puolesta:kieh:.. Tänään siivouspäivä, ja aion kyllä siivota niin kauan kunnes fysiikka pistää ihan tot vastaan, siksi varmaan sain noi kunnon unetkin nukuttua, kroppa valmistautu siivouspäivään:LOL:.

JA & Nöpsy 41+0
 
Viimeksi muokattu:
Ciba: Mulla oli ainakin viime viikon pe viimeinen neuvola, sanoivat siellä, että ite soitan nyt pe sitten sen yliaikakontrollin. Mut oon Helsingin puolella neuvolassa, en tiedä miten teillä, ja jos sulla on vielä neuvola-aikakin.

miuku1980: Josko ennakois lähtöä nuo kivut. :)

Tosin on mullakin noita menkkamaisia särkyjä riittänyt, eivät tunnu mitään kohdunsuulle tekevän. : / No, josko tänään koittais olla ajattelematta, että koska se sieltä putkahtaa. (Ihan kuin pystyis. :D)

lyrae ja sumusireeni 41+0
 
Heippa!

Tulin kertomaan pikaisesti kuulumiset eli Tyttövauvamme syntyi laskettuna päivänä 30.5. klo 14.48 n.12 h oli kaikkiaan supistustusten alkamisesta vauvan tuloon. Ponnistusvaihe oli hätäinen 8 min ja imukupilla vähän piti auttaa kun oli napanuora kiertynyt vartalon ympärille ja vauvan syke laski. Mutta alakautta syntyi vaikka oli hieman arviota isompi. 3690 g ja 51 cm. Kotiduimme tänään ja nyt aletaan kunnolla totuttelemaan vauva-arkeen, ihanaa on kyllä!!!!

Tsemppiä lopuille toukokuisille ja onnittelut muille jo vauvan saaneille!

vattula ja kevätkääryle 2 pv
 

Yhteistyössä