*** Toukokuun Toiveet 2011 *** Tammikuussa




Pistäkää päivityspyynnöt punaisella, niin hoksaan paremmin laittaa kaikkien tiedot kohilleen. Yritän kyllä huomata myös ei punaisella laitetut päivitykset, mutta jos en huomaa, niin pistähän vaikkapa yv:tä! =)

Laskettuaika--Nimimerkki--Monesko lapsi--Synnäri

28.4
Aina äiti----5.----TAYS

29.4
Nöösi----2.----EKKS

30.4
katinkas----5.----OYS poikalupaus

1.5
mee86----2.----KOS
katherine----2.----? poikalupaus

2.5
valdemaria----2.----KYS poikalupaus
enkuli85----3.----?

3.5
UlriikkaEleonoora----1.----?
wabisabi----1.----?
Carjer----4.----OYS
Mupukka----3.----KYS tyttölupaus

4.5
Tuuliina84----3.----K-SKS
sirpaleina----2.----K-SKS tyttöolo
Sihistin----2.----OYS poikalupaus

5.5
teddybear-----1.----SeKS poikalupaus

6.5
mivita----2.----OYS

7.5
tatskattu----2.----KOS tyttölupaus
Tuuli71----1.----?

8.5
Jadey----3.----KOS
zikiziki----2.----EKKS
fariini----4.----ÅCS poikalupaus

9.5
Marjukka_29----3.----PHKS

10.5
Sanasa----1.----JS poikalupaus
Saana12----2.----?
Iksu81----2.----? poikalupaus

11.5
Pilvis----2.----OYS
koiramamma----2.----K-SKS
Heissu----2.----KOKS tyttölupaus

12.5
Phoebsi----2.----PHKS
esteri234----2.----TYKS tyttölupaus
mustajuuri----2.----?
Marsku----3.----JS
tanttis----4.----VKS

13.5
Vadelmaunelma----1.----NKL tai JS
tipsu----2.----K-SKS tyttölupaus

14.5
MaiMei----1.----NKL poikalupaus
Enie----5.----KYS

15.5
kielovanamo----1.----K-SKS
sweetpearl----2.----VAS poikaolo
Galway----2.----KOS/HP
cissus----1.----PHKS poikalupaus

16.5
Tiipula----1.----?
Poppana86----1.----KOS tyttölupaus
piuh-78----2.----?

17.5
leena77----3.----OYS poikalupaus
felis catus80----?----SatKS
mikäkesä----4.----SeKS
tutti_fruit----1.----Kys poikalupaus

18.5
Luhtavilla----4.----LKS tyttöolo
nepula----3.----TAYS tyttölupaus
apsi----2.----K-SKS tyttöolo
poplin----1.----?
Kayla----2.----HYS tyttöolo

19.5
Lilya----2.----K-HKS poikaolo
Catalia----2.----KOS tyttölupaus
Linttu----2.----?

20.5
Calypso----2.----TYKS tyttölupaus
la Mariposa----2.----OYS tyttöolo
Lumpe----1.----?
Innukka----3.----?

21.5
fyssari86----1.----LKS tyttöolo

22.5
rikupi----1.----VKS poikalupaus
Vilhelmiina83----4.----MKS poikaolo

23.5
TOUKKA----2.----KAKS poikalupaus

24.5
Diipeli----2.----OYS tyttölupaus
Pieni tiikeri----1.----KOS
haaveilija87----1.----TYKS poikalupaus
Haidih----3.----HYS tyttölupaus


25.5
lyrae----1.----KOS poikaolo
JA82----3.----LS tyttölupaus
Tiudeliini----1.----K-SKS poikalupaus
ciba----2.----JS tyttölupaus
TUUtikiks----2.----NKL? poikalupaus
Lily_85----1.----TYKS poikalupaus

26.5
Ansukka----2.----MKS tyttölupaus

27.5
Jennile----2.----SeKS
riina82----2.----SeKS

28.5
rusina+mama----2.----?
eltza----4.----OYS
Maybaby----5.----KOS poikaolo
mama-84----3.----SatKS
Nannaliina76----6.----TYKS

29.5
Jossuliini----2.----OYS
Kinsella----2.----KYS
miuku1980----2.----Ras tyttöolo
Chira----6.----LS

30.5
elinal23----1.----TAYS
Nelli79----1.----? tyttöolo

31.5
Supuliini----1.----TAYS
Minsku82----2.----PS tyttölupaus



Laskettuaika ei vielä tiedossa???

siippa----3.----?----VAS
tuplataanko----3.----?----?
Eni----1.----?----?
Mustikka83----?----?----?
emilii80----?----?----?
hanipöpö----?----?----?

Toukokuisia jo 91! (+6 ilman LA:ta)


Edelliset keskustelut:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...11-syyskuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...-marraskuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1884717-toukokuun-toivotut-2011-joulukuussa/


Surun kohdanneet :hug:

Cappuccino
taaperotx5
Champion
Sanmar82
A
karvatonkoira
alibaba2
kaz
Minnäi
Neiti-81
Bebel
viidenmamma
Rominas
riikka086
Jonna_91
Milliz
äiti x4






Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
KOS/HP = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus
 
Viimeksi muokattu:
Mulle vois laittaa, että tyttöolo :). Tosin ylihuomenna rakenneultra, katsellaan jos olo muuttuu sen jälkeen :). Puoliväli liki saavutettu, eilen ensimmäistä kertaa yöllä nukkumaan mennessä jäin katselemaan mahaa, ja sitä hurjaa menoa ja meininkiä, koko maha hytkyi ja pieni liikkui tosi paljon niin että näkyi :).

Hyvää Uutta vuotta kaikille :).

JA & jurmu 19+ 4
 
Pistin nyt jonkinlaisen pinon pystyyn, katsokaa omat tietonne ja laittakaa uudet jos tarvitsee =) Vaikka niitä rakenneultran sukupuolilupauksia.. Tai ne keltä puuttuu laskettuaika, niin pistäkää tietoa jos olette kuulolla!

Laitoin tonne alkuun kanssa viestin, että jos päivityspyynnöt pistettäisi nyt esim punaisella niin hokaisin ne paremmin :wave: Toi taapero kun tossa pyöriskelee välillä, niin nopeasti saa lukea.

- N ja Kaino 23+1
 
Heippodei ja hyvää vuoden alkua, jännä vuosi kaikille! :)

Kiitos Nöösi uudesta ketjusta ja listauksesta! Listassa on mun kohdalla yhä synnäreitä kaksi, siis jo alussa NKL varmistui. Ja poikaolo on myös varmistunut todeksi ihan rakenneultrankin perusteella. Kätilö oli 100% varma, eli aika suuren mokan on sitten tainnut tehdä, jos metsään menee!

Rakenneultran jälkeen on energiaa tullut jotenkin tosi paljon lisää, ja supistelukin on vähentynyt. Tänään jaksoi mainiosti siivota koko asunnon uuden vuoden kunniaksi!

MaiMei 20+5
 
Heips!
Mahtuisko vielä mukaan?
Elikkäs oon 27v, lapsia on ennestään kolme -01, -04 ja -08. Nyt sitten sitä viimeistä vauvaa odotellaan. Laskettu aika on 22.5.11 ja synnäri MKS. Poikaolo jostain syystä on, ehkä siksi kun kaikki hokee että ei meille poikaa voi tulla, eli vähän niinkun uhalla oon tän poikaolon hankkinut;)

Teijän pinoa oon seurannut ihan plussaamisesta asti mut en oo saanu aikaseks kirjautua.
Raskaus mennyt ihan ok, alussa oli vähän pahoinvointia, ei onneksi niin paljon kuin edellisillä kerroilla.
Nyt täytyy myöntää että miulla ei oo aavistustakaan miten tän tekstin jotkut kohdat muuttaa punaseksi, eli sori päivittäjälle.
Hyvää tätä vuotta kaikille!
 
Hyvää uutta vuotta kaikille!

Ja tervetuloa Vilhelmiina83. :)

Meillä meni uudenvuoden vietto rauhallisesti kotona, muutama kaveripariskunta oli käymässä. Omia raketteja ei ammuttu, mutta muiden ampumia sai ikkunoista ihastella, sen verran tiheällä alueella asutaan.

Täällä nautitaan jo päivittäin pienistä potkuista, masun päälle eivät tosin kauheasti vielä tunnu. Tänään illalla uutena alkoivat kauheat liitoskivut, kädellä kokeillen tuntee, että häpyluut on liikkuneet ihan eri paikkaan kuin normaalisti. :O Nyt tässä jännäillään, helpottaako kivut että saa ensi viikolla kaikki asiat hoidettua.

Mun ja miehen häät lähestyy, ensi lauantaina olis. :whistle: Hieman ehkä kiirettä pitää valmistelujen kanssa, mutta eiköhän näistä ihan kunnon häät synny. :) Aijuu, hääpukua piti hieman korjailla, kyllä se maha sen verran on kasvanut jo. :D

Uudenvuodenterveisin,
Lyrae ja sumusireeni 19+4 (hui, puoliväli lähestyy!)

*muoks* Nöösille kiitoksia uudesta pinosta. :)
 
Hei vaan hei!! Saanko liittyä joukkoon vielä... oon kirjotellu tuol kesäkuisis, mut on jotenki semne olo etten oo oikeen tervetullut sinne... Laskettu on siis toukokuun puolel, mut kaik edellisetki menny yli joten odotan syntyväks vast kesäkuun puolel!!!
 
Hei kaikki ja oikein onnellista vuotta 2011! :)

Tervetuloa minunkin puolestani Vilhelmiina83 ja mama-84:wave:

Onnea lyrae häiden johdosta, ihana ajatus että talvihäät pidätte. Itse haluaisin myös talvihäät jos vielä naimisiin mennään miehen kanssa, tänä vuonna varsinkin on niin kauniin lumista että talvihäistä tulee varmasti täydelliset :)

Kävin perjantaina neuvolassa ja kohdunpohjan korkeus 25 cm:confused: Aika paljon, varsinkin kun vertasin viime raskauden äitiyskortista joka näytti samaa lukemaa olleen rv 30.. ja poika siis syntyessään yli 4kg. Neukkutäti painotti että kannattaa varautua ettei tämäkään ainakaan yhtään pienempi tod. näk. tule olemaan joten mieleni edelleen pelkosektion puolella.
Mitä tiellä muilla on näillä viikoilla ollut tuo kohdun mitta?
Entä kuinka usein teillä muilla on neuvolakäyntejä?
Otin neukussa myös ne kovat supparit puheeksi ja terkka sanoi syynä olevan mahdollisesti myös kohdun kovan kasvun joka saattaa altistaa. Varuiksi laittoi myös maanantaiksi labraan kokeisiin että selviää, ettei vaan mikään pöpö näitä aiheuta.

Eipä minulla tänään omanapaisuuden lisäksi muuta, ihanaa talvista sunnuntaita kaikille ja voikaahan hyvin :heart:
Lilya ja murmeli 20+3
 
Oikein hyvää alkanutta vuotta 2011!

Näin se vuosi vaihtui ja toukokuu sen kun lähestyy :wave:

Ja tervetuloa mukaan minunkin puolesta Vilhelmiina ja Mama! Kyllähän tänne mahtuu, kiva saada vaan lisää mammoja mukaan!

Täällä vaavi alkanut kunnolla potkimaan ja tekemään kuprekeikkoja. Uudenvuoden yönä myös iskä tunsi potkut mahan päältä. Oli aivan onnessaan! :)

Nyt laittamaan perheelle ruokaa, ja päiväunien jälkeen suunniteltiin et lähdetään uimaan.

Voikaa hyvin!

Esteri ja tyllerö 21+1
 
täällä siis tyttö tulossa, ei siis pelkkä olo, vaan ihan rakenneultrassa saatu tieto

Tänään on ottanut kaikki pattiin ja pirun poikakin on nii hankala. Lähetin sen mummille illaks... tuovat sitte illalla sen takas. Miehen naamaa en haluu ees nähä nii pakko istuu täs koneel tyhmänä.

Tatskattu & nti kippura rv.22+1
 
Mua ärsyttää aivan kamalasti, kun mulla menee se rakenneultra niin myöhäselle, vasta 12.1 ja sillon on menossa jo 21. raskausviikko :mad: !
En pahemmin ajatellu nt-ultrassa, että mitkä raskausviikot on menossa jo 12.1 mutta se ultraaja siellä pisti mulle sen rakenneultran sille päivälle, kauheen myöhäseen ;o...

Täällä tuntuu jo kunnon muljahteluita, varsinkin syömisen jälkeen :D, joskus vähän hiljasempaa.

Niin puhuin tuolla joulukuun ketjussa raskauden yliaikaseks menemisestä, kun oon kuullu monelta että ekan lapsen syntymä on siirtyny päivillä ja viikoilla. Mikähän siinä on syynä ?
Minulla saattaisi käydä sitten jopa niin, että syntyisi kesäkuun puolella, laskettu aikahan mulla oli 25.5, ultra antoi mittojen mukaan lasketun ajan taas 24.5, mutta sovittiin neuvolassa että pidetään se 25.5.
 
Pirteää tammikuuta teille! :)

Tehdääs päivitykset ensimmäiseksi: Eli mun poikaolon voi korjata tyttölupaukseksi (Rakenneultrassa siis tuli tuo tieto ja sen verran kauan siinä paikkoja tihrusteltiin, että uskon että sieltä se tyttö on oikeastikin tulossa!)

Ja tervetuloa mama-84 ja Vilhelmiina83 mukaan! :) Ja nöösille kiitokset uudesta pinosta!

Täällä vuodenvaihde meni mukavasti veljen perheen luona ollessa! Nähtiin kauniit raketit ja serkkutytöt leikkivät ahkerasti. Lauantaina käytiin koko porukalla sitten vielä luistelemassakin, oli kivaa! Tänään sitten tehtiin retki laavulle ja paistettiin siellä makkaraa ja syötiin pannareita! Olipa hauskaa*

Tavaroista: Saadaan veljeni tyttärien vanha turvakaukalo meille lainaan ja todettiin se oikein hyväkuntoiseksi. Sitten meni vielä tilaamaan vaunut! Eivät ole missään nimessä mitkään käytännöllisyyden huipentumat, mutta voi niin kauniit!! Ja pyörät on isot ja vaunukopan alla on kauppakasseille hyvin tilaa. Saadaan veljeltä kyllä toisetkin vaunut lainaan jos haluamme ja ystäväni on myös lupaillut vaunuja lainaan jos tarvitaan. Ei pitäisi siis kärryt loppua kesken, kunhan vaan olisi sitä säilytystilaa...

Tiudeliinille vauvan syntymisestä: Tuo vauvan syntyminen on kovin yksilöllistä ja se että on ensisynnyttäjä ei siihen välttämättä vaikuta. Kannattaa kysyä omalta äidiltä, miten lasketun ajan tietämillä itse olet syntynyt? Usein oma synnytys menee samalla tyylillä. Itse olen syntynyt käynnistettynä 2 vkoa yli lasketun ajan ja veljeni myös syntyi 10 vrk la jälkeen. Oma tyttöni taas sitten syntyi 8vrk lasketun ajan jälkeen, eli nytkin toivon kovasti että tämä vauva syntyisi jo toukokuussa, mutta henkisesti valmistaudun olemaan vielä kesäkuussakin raskaana...

Joulukuussa kivunlievityksistä juteltiin:
Mulla oli suihkua, ammetta, jyväpussia, hieromista, ilokaasua ja epiduraalia käytössä. Luotan että tälläkin kerralla kätilö tietää mitä missäkin vaiheessa tarvitaan.. Luottavaisin mielin mennään!

Liikkeistä: Isä ja tyttäreni ovat päässeet tuntemaan vauvan liikkeet jo! Kyllähän se tekee pienokaisesta niin paljon todellisemman, kun liikkeet pääsee tuntemaan! =)

Vilhelmiinalle: Saat ton tekstin punaiseksi (tai minkä tahansa väriseksi) tuosta ylärivissä olevasta A kirjaimesta klikkaamalla ja maalaamalla haluamasi tekstin osan.

Ansukka ja tyttö 19+3
 
Tervehdys!

Vieläköhän teidän porukkaan mahtaisi päästä mukaan?

Minulla on kolmannen pienokaisen odottelu menossa, laskettu aika on 20.5. Rakenneultraa ei vielä ole ollut, mutta tulee vastaan joskus viikoilla 23+ - 24+. Synnäriä en ole vielä päättänyt valittavana, kun on mikä tahansa Suomen synnäri, meilläpäin kun jokaiseen synnäriin tulee matkaa runsaasti niin on mahdollista saada maksusitoumus mitä tahansa sairaalaa varten. Edelliset lapseni sain 08 ja 09. Tulloin kävin synnyttämässä Tammisaaressa, mutta se ei enää valitettavasti ole mahdollista...

Kaikille teille äideille toivottelen nyt kuitenkin Hyvää Uutta Vuotta!
 
Uusia tulikin lisää roppakaupalla, tervetuloa! :)

Joku kyseli joulukuun pinossa mun tokan vauvan painoa... Tyttö siis syntyi rv 42+0 ja oli 4380 g ja 51 cm, painoarvio 2 päivää aiemmin oli aivan oikeassa. En silti ymmärrä, miksi muuta vaihtoehtoa kuin epiduraali ei mulle synnytyksessä tarjottu, sillä olisin ollut halukas kokeilemaan muitakin... Etenkin, kun epiduraali lopetti supistukset kokonaan ja niitä sitten oksitosiinilla heräteltiin henkiin... Mutta tosiaan kuulin aika monta kertaa synnytyksen aikana, että kun tää isokokonen vauva on tulossa, niin tosiaan ainut puudute oli epiduraali, ainut ponnistusasentovaihtoehto sukka-asento (olisin halunnut jakkaran), välilihakin piti leikata sen takia (olin kieltänyt!) ja mitähän muuta hauskaa... No, hengissä siitä selvittiin, että kaipa se hyvin meni :)

Tänään olin neuvolassa, kaikki ok, mutta painoa tullut jo +8kg :( En ymmärrä... Tokassa raskaudessa saman verran oli vasta rv 30!

No, ylihuomenna sitten ultra :)

nepula 20+5
 
o/

tervetuloa uusille ja hyvää uutta vuotta kaikille!

Me käytiin tänään siellä uusinta rakenneultrassa ja meille tulee poika =)
Ja nyt oli kyllä hyvä ultraus; kätilö kertoi kaikki jutut kyllä tosi perusteellisesti ja hyvin. Kaikki siis kunnossa ja nyt vaan odotellaan!

Mulle on painoo tullut nyt yhteensä 2,8kg ja kovin hirveitä lukemia ei kyllä tarvis tullakkaan, että saisin joskus karistettua ylimääräset kilot poiskin. Nevolassa mitattiin myös kohdun pohjan korkeus ja se oli 23cm (rv22+2). Suunnilleen samoissa mennään siis mahan kasvun suhteen kuin edellisessäkin raskaudessa.

Supistuksia tulee kyllä heti jos esim. pikkasen reippaammin kävelee tai siivoaa. Ei ne kipeitä ole, mutta masu menee ihan kovaksi.

Sihistin ja Elmo 22+5
 
Hyvää alkanutta uutta vuotta kaikille ja tervetuloa uusille mukaan ketjuun!! :)

Oon ollut lähes koko joulukuun menossa ja sukulaisten luona laittelemassa joulua ja tekemässä jouluruokia ja siivouksia yms, niin on jäänyt kirjoittelut tänne väliin, lukemassa olen muutaman kerran ehtinyt käydä..

Huomenna olisi neuvolakäynti ja viikon päästä sitten rakenneultra, en malta odottaa sitä!

Tänään viikkoja kasassa 20+2 ja maha on pyöristynyt, mutta ei se vielä iso ole, ainakaan niin iso mitä muilla näyttää jo olevan.. toivottavasti kaikki on hyvin tuolla sisällä, kun en liikkeitäkään kai ole vielä tuntenut... :( Eilen sain pienen paniikkikohtauksen ja muutenkin mieli ollut nyt herkkänä, johtuu ehkä siitä että jännitän niin kovin onko kaikki pikkuisella hyvin ja löytyykö ylipäätään enää edes sykettä.. tosin mitään oireita tms ei ole ollut, jotka siihen viittaisivat.. jännittää ja vähän pelottaa vain. Tosin mulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja ensimmäistä odotan niin nekin voivat olla syinä siihen, ettei maha ole vielä kovinkaan iso eikä liikkeitä tunnu.
Kävellessä (päivittäin koiralenkillä) puolen tunnin kohdalla alkaa vihloa molemmilta puolilta navan alta, todennäköisesti siellä venyy jotkut nivelsiteet/jänteet tms. toivottavasti se kipu ei ole vaarallista.. tulee vain ja ainoastaan kävellessä.. Ovatko kaikki ensisynnyttäjät jo tunteneet liikkeitä? Missä kohdin ne liikkeet yleensä tuntuu ja millaisia ovat? :)

Mulle voi muuttaa 21.5. lasketuksi ajaksi ja paikka on LKS. En osaa sanoa kumpi on tulossa, mutta tyttöolo on, tosin ei haluta sukupuolta selvittää, joten synnytyksessä sitten nähdään kumpi on tulossa! :)


Oletteko miettineet, että käytättekö kestovaippoja, kertiksiä vai kokeilette vaipattomuutta?? Onko kokemuksia jo joistakin noista ja jos on niin millaisia?

Tällä hetkellä me miehen kanssa meinataan käyttää kestoja ja myös kokeilla vaipattomuuttakin, mutta sittenhän sen paremmin näkee mikä omalle lapselle ja itsellekin parhaiten sopii.. kertakäyttöjä vain joskus matkoilla, kun kestojen kanssa ei pärjäisi..

Paino mulla on noussut 5kg plussauksesta ja tasaisesti jakautunut joka puolelle, mahaan tietysti eniten, mutta vielä ns ylämahan saa pidettyä "litteenä", mutta navasta sitten pullistuu aika hyvin..

Kirjoittelen huomenna neuvolan kuulumisia lisää! Hyvää odotusta kaikille! :)
 
Heippa!

Tervetuloa minunkin puolesta uusille! :)

fyssari86: kestovaippakeskustelua oli aikaisemmassa, olikohan joulukuun ketjussa jos jaksat lueskella :) Tuliko neuvolasta hyviä uutisia?
Itse ensisynnyttäjänä ekan kerran tajusin vaavin liikkeen "kuplintana" rv17+0. Mulla tuntuu enimmäkseen navan alla, vasemmalla puolella. Aina sanotaan että kyllä ne liikkeet sitten tunnistaa kun ne tulee, se on kyllä ihan totta :) Päiväaskareiden ja töiden aikana ei ehdi paljoa kuulostella mutta kyllä sitten kun rauhoittuu paikoilleen niin tuntuu. Myös niitä hiljaisia päiviä on.

Mulla myös nyt tullut nivuset kipeäksi. Ihan sohvalta nouseminenkin tuntuu välillä ja sitten mennään "ankkakävelyä" ihan huvinkin vuoksi :)

Lilya: täälläpäin neuvolassa käydään kerran kuussa. Tuota kohdunpohjan korkeutta ei mulla ole mittailtu. Neuvolatäti on vain kokeillut että on tuossa navan korkeudella. Lieneekö sama asia..?

Ja poikaolo on siis poikalupaus :)

cissus 21+1
 
Tervetuloa vain uusille minunkin puolesta. Ja Nöösille kiitokset uudesta pinosta!

Kohdunpohjan korkeus minulla oli 17 viikoilla 19+1. Aika yläkäyrällä näytti olevan. Viime raskaudessa muistaakseni alettiin mitata jonkin verran myöhemmin eli viikkoja oli enemmän. Varmaan kaikilla jossain vaiheessa sitäkin aletaan mitata. Luulisin ainakin :)

Mulla on sellanen olo koko ajan, että kyllähän tässä ehtii vielä hyvin hankkia kaikki tavarat ym ja sit yhtäkkiä tulee ihan paniikki olo, että se aika menee kuitenkin niin äkkiä lopulta. Meidän pitäisi löytää isompi asuntokin ennen vauvan syntymää. Tähän ahtaaseen kaksioon ei mahdu millään enään sitten kun vauva syntyy. On jo nyt kolmestaan ahdasta. :| Saas nähdä löytyykö sopivaa.

Rakenneultran perusteella tänne siis tulossa poika, senhän voisi tuonne päivittää.

Oikein hyvää loppuvuotta kaikille!! :D Ja mukavaa viikonalkua!

Iksu ja ipana 21+6
 
Moikka!

Minäkin päätin rekisteröityä mukaan. Eli la on 9.5. Viikkoja on nyt 22 tasan. Rakenne ynnä muut ultrat käyty läpi (eli 4d:kin katsastettu) eikä sukupuolesta tietoa vaikka niin toivoin. Meitin vauveli istuu tönöttää niin hyvin siellä mahassa,että mahdoton nähdä sinne kummat värkit on.:) Kolmas lapsi tulossa ja synnytyssairaala on näillä näkymin PHKS. Liikkeet on tntunu ja näkyny jo todella aikasin,kun tuo istukka tuonne selänepuolelle on mennyt. Kauhulla odotan myöhempiä liikkeitä,kun nyt jo tuntuu ja todellakin näkyy todella mojovia potkuja.;)
 

Yhteistyössä