*** Toukokuun Toiveet 2011 *** Tammikuussa

Moikka!

Minäkin päätin rekisteröityä mukaan. Eli la on 9.5. Viikkoja on nyt 22 tasan. Rakenne ynnä muut ultrat käyty läpi (eli 4d:kin katsastettu) eikä sukupuolesta tietoa vaikka niin toivoin. Meitin vauveli istuu tönöttää niin hyvin siellä mahassa,että mahdoton nähdä sinne kummat värkit on.:) Kolmas lapsi tulossa ja synnytyssairaala on näillä näkymin PHKS. Liikkeet on tntunu ja näkyny jo todella aikasin,kun tuo istukka tuonne selänpuolelle on mennyt. Kauhulla odotan myöhempiä liikkeitä,kun nyt jo tuntuu ja todellakin näkyy todella mojovia potkuja.;)
 
Heips ja oikein hyvää alkanutta vuotta kaikille!

Täällä olis vuorossa rakenneultra perjantaina. Vauveli tykkää liikkua illalla kun menen nukkumaan, näin päivällä ei oikeastaan ole tuntemuksia mihinkään suuntaan. Uutena oireena on aivan mieletön väsymys (se ehti jo hävitä pariksi kuukaudeksi), toivottavasti jaksaa käydä töissä.

Tikru ja vauveli, rv 19+6
 
Tervetuloa uudet :)!


kysymys, laitetaanko noi sukupuoli "olot" ja "lupaukset" erikseen, vaiko pidetään kaikki "oloina", selitinköhän mä nyt ihan hassusti :D.

on: Tänään rakenneultrassa käyty, kaikki näytti olevan hyvin niiden kohdalta, kovin liikkuvainen tapaus edelleenkin :D. Tyttöolosta ,kuulemma 70% todennäköisyydellä saatiin "tyttölupaus", eli jää sitten myöhempään vielä sen suhteen vähän jännitettävää ;). Kaikki mitat ja virtaukset olivat kuulemma juuri niinkuin pitääkin :). Painoarvio oli muistaakseni tällä hetkellä huimat 300 g :D.

JA & jurmu 19+5
 
JA82 just päivittelin ja ajattelin, että ne joille on tullut ultrassa vahvistus sukupuolesta pistän lupaukseksi ja ne keillä vaan on sellanen fiilis niin pistän oloksi.. Oisko ok =) Ja laitoin muuten ne punasen tekstijutun vasta heti sun kirjotuksen jälkeen, joten no problem! Taidan päivittää sulle sitten sen lupauksen ;)

Eli siis päivitykset tehty, omaa merkkiäkin tähän.

Ja tervetuloa uusille! Teidät on listaan lisätty. mama-84 vielä sen verran, että en minäkään tähän pinoon varsinaisesti kuulu ja joku siitä aukoi alussa päätään, tosin ei viitsinyt tulla oikealla nimellään sanomaan.

Tämmönen nopea vaan :wave:
 
Tervetuloa uudet, oli niin monta nimeä... :)

ON: Mahassa tuntuu möyrintää ja potkuja, on ihana kun ei tartte enää olla oikein hiljaa paikallaan ja makuuasennossa, vaan tuntuu ihan kunnolla muutoinkin. Monesti käyn makuulle vaan nauttiakseni pikku tömäyksistä hetken :heart: Vatsa kasvaa, tai siis tuntuu ettei se kasva mut kyllä mä tajusin tänään veri päässä, kireät toppahousut jalassa kenkiä jalkaan pakertaessani että alkaa elämä vaikeutua, ja vaistomaisesti tulee nyt käveltyä kuin ankka. Siippakin naureskeli kun mulla tönötti puoli-istuvassa asennossa kahvikuppi mahan päällä :) Töissä sanoi yks asukas että "Sinä se vaan kaunistut kun vatsa pyöristyy." enkä ole asukaille raskaudesta erikseen maininnut. Hauska seurata nitä katseita kun ne miettii et onks ton löysän paidan alla vauvamaha :D

Eilen illalla tuli sitten vielä jotenkin raskautuneempi olo, kun huomasin että taas tässäkin raskaudessa tulee maidonpisarat nänninpäähän kun puristaa. Aijemmin ei ole näkynyt vaikka oon huvikseni kokeillut, nyt päätin kokeilla uudestaan kun on ollut pidemmän aikaa tissit turvoksissa.

Ylihuomenna RAKENNEULTRA, JIPPII! ...ja huomenna puoliväli rikki.

Haidih ja pieni rv 19+6
 
Huomenta!
Tulin vain poksumaan, tänään on puoliväli eli rv 20+0 POKS POKS POKS!! :heart::heart::heart:

Olen käynyt lukemassa päivittäin kuulumiset, mutta kirjoitteltua on tullut enemmän tuonne kerhon puolelle, yritän petrata nyt kummiski ja kirjotella tännekkin =)
Vauva potkiskelee täälläkin kovasti etenkin iltasella kun itse laitan nukkumaan, eilen illallakin oli semmoinen möyrintä että varmaan sisuskalutkin pyöri ympyrää.
Me ostettiin eilen puolitutuilta Britaxin turvakaulalo+telakka, takuuta yli puolet jäljellä ja tosi halvalla saatiin. Kolaroimaton tietenkin. Olen kyllä aina ajatellut että kaukalo tulee hankkia uutena mutta en näköjään voinut vastustaa tarjousta =) Muita hankintoja ei olla vielä tehty, jos sitä ei lasketa että vaunut on tilauksessa Lastentarvikkeesta :D Sittenpä ei oikeestaan tarvi ku vaatetta hommata joka varmasti tulee hoitumaan. Meillä on rakenne uä vasta ensviikon to, aika myöhäseen varas se neukkutäti ku siellähän ois vonu käydä jo viikosta 18 lähtien. Toivotaan että pikkuisella kaikki edelleen kunnossa <3

Nyt aamupuurolle ja koulun penkille :wave:

Diipeli ja pampula rv20+0:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Kiitos Nöösille uudesta pinosta :)

Tervetuloa uusille mukaan :wave:

Nopsaan tulin kirjoittelemaan rakenneultrakuulumisia, oltiin siis tänään ultrassa. Kaikki oli normaalia, sikiö oli kasvanut hyvin (vastasi n. viikon isompaa) ja painoa oli n. 430 g. Niin ja sukupuoli selvisi: mun tyttöolo oli oikea ja listaan vois siis päivittää että meille on tulossa toinen tytön tylleröinen :heart:

Mulla iski tossa yks yö ihan ykskaks ripuli, meni sit saman tien eli saman yön aikana onneks ohi. Mitä lie ollut kun muulla perheellä tai töissä tms ei ole ollut sitä. Sit aloin tietty hysteeriseksi ja mietin oonko syönyt jotain sopimatonta ja saanut raskaana oleville vaarallisia pöpöjä kuten listeroita ja muita. Oon viime aikoina ollut välillä vähän hysteerikko tän raskauden kanssa, jonkun pitäis palauttaa mut maan pinnalle... Muuten, voikohan rauta tehdä ikäviä mahaoireita (tai siis voi tietty mut onko kellään kokemusta)?? Aloitin nimittäin raudan syönnin huonon hb:n takia ihan hiljattain ja ei kyllä huvita jatkaa jos tulee kurjia oireita.

Calypso ja muru 20+5
 
Hei kaikille piiiitkästä aikaa:wave: Syystalvi meni jotenkin ihan kauheassa kiireessä, joten kirjoittelut on todella minimiin jääny, ihan hävettää:ashamed:

Tervetuloa kaikille uusille minunkin puolesta:heart:

Meidän masuasukki taitaa olla enemmänkin aamutouhuaja..iltaisin on aika rauhallinen, yksittäisiä potkuja tulee. Mutta useampana aamuna olen herännyt hirmuiseen jylläykseen ja sitä jatkuu useampi tunti. Aamuvirkku tyyppi:D

Selkä on alkanut ihan urakalla oireilemaan..saas nähdä pystyykö miten pitkään töitä tekemään.. Tukivyötä olen yrittänyt pitää, mutta se alkaa iltapäivästä tuntua inhottavalta.:(

Huomenna ois kauan odotettu rakenneultra..vielä(kään) ei olla päätetty kysytäänkö sukupuolta vai ei...

Vauvakamoista: Emmaljungan yhdistelmät (vm -07) ostettiin tuttavaperheeltä, ovat tosi hyvä kuntoiset. Ja pinnasänngyn ostin työkaverilta, maksoi hurjat 20€:D Joitain vaatteita olen kirpparilta hommannut.
Mutta paljon on vielä laitettavaa..hoitopöytä, sitteri, jne..

Mut nyt takas töiden pariin!

-leena ja mustikka 21+0 POKS!
 
Vastaan vielä Calypsolle: Mulla ainakin rautakuurista (obsidan) tahtoo maha mennä löysälle... Haittavaikutuksissa siitä oli mainintakin. Olen kokeillut muitakin rautatabletteja, mutta ne eivät käyneet mulle ollenkaan...
-leena
 
Tervetuloa uusille:wave:

Mulle ei sovi mitkään rautatabletit, ainoastaan nestemäiset sopii. Tulee niin hirvee ripuli, että aikamala =(

Tänään oli neuvola ja poika sai kehuja kokoajan, kuinka kiltti, ystävällinen ja hienosti kasvatettu... painoa tullut 2kg lisää 1kk aikana. Hb laskenu 145->128, joten ei ihme kun pistää väsyttämään. Rautaa pitää nyt syödä 3 päivän välein... millähän hitolla senki muka muistaa...Pitää tän kuun aikana mennä sokerirasitukseen. Ja kohdunpohjankorkeutta ei vielä(kään) mitattu, mutta tunnusteli, että siinä se on navan kohdalla. Tuntuu, että kaikki tehään ja tutkitaan paljon myöhemmin tässä tokassa raskaudessa, kun ekassa.

Sellasta tänään.

tatskattu & nti kippura rv.22+3
 
Moikka ja tervetuloa uudet! Kiva saada lisää porukkaan pulisemaan :wave:

Raudasta: mä syön sitä Retaferia ihan sen takia kun pystyn nielemään ne niin "pienet" pillerit. Kapseleita en onnistu nielemään eli siis Obsidan on out. Ja siis, mulle ei oo tullut Retaferista mitään vatsaoireita paitsi että tuotokset on ihan mustia :rolleyes: Sori tällainen kuvaus.. En tiiä onko mulla rautavatsa vai missä vika, mutta jotkut sanoo että tuo Retafer just ois se vatsaoireiden pahin aiheuttaja.

Sit pieni hehkutus: ompelin eilen elämäni ensimmäisen taskuvaipan!! Oon viimeks ommellu koulussa ja siitä tuli kyllä sen verran hyvä että toimii ainakin käytössä ja on ihan katseenkestäväkin. Oon niin ylpeä itsestäni :cool:

Kamoista: kaikki kamat on vauvalle valmiina paitsi pienet vaipat. Lähinnä nyt sit pitäis ostaa pojalle lastensänky, kun vauva vie sitten pinniksen. Aion kyllä vuokrata sen vaavi-sängyn aluksi, niin saadaan vähän lisäaikaa pojalle. Mutta eiköhän se siirtyminen onnistu, kun tyttökin siirtyi lastensänkyyn 1,2 vuotiaana ja ihan hyvin meni. Jotain vaatteita haluan kyllä vauvalle ostaa ja osan noista kahdella olleista aion heittää pois. Lähinnä sellaisia jotka on muuten ok, mut niissä on vaikka ruokatahra or something.
 
Heippa.
Mulla jumppailee poika masussa aika ahkeraan. :) Varsinkin yöllä hänellä on potkunyrkkeilyt päällä. Loogiselta tuntuu, että ei nukuta, kun ei kukaan tuudita. Päivällähän me tuuditetaan liikkumalla näitä pieniä uneen.
Ja pokaolo vahvistui rakenneultrassa joka oli lokakuussa.

Potkut näkyy uloskin ja multakin on jo kaksi asiakasta varovasti kysellyt olenko raskaana. Työkaverit vitsailevat jo siitä, montako vauvaa on tulossa, kun maha on niin iso.

Kaikki tuntuu ok-lta. Hormoonit jyllää ja uni ei palaa yöllisten heräämisten jälkeen, mutta alan kai tottumaan.

Tavaroita on esikoiselta ihan hyvin jäänyt, eli tässä ei kummempia tarvitse ostella. Tänään täytin ä-päivärahahakemuksen ja pakkauskin otetaan.

valdemaria ja vauva 23+1
 
poika tänne tulossa. Olin kyllä itse vähän aatellut et tyttö mut poikakin kyllä kelpaa. :)
Liikkeet tuntuneet jo vatsan päältäkin,muttei tuo mies ikävä kyllä paljon silittele massuani. Toki meillä ollut nii hirvee kiiruskin kokoajan, ettei ole paljon joutanut keskittymään itsekkään tähän raskauteen.
Onko muilla liitoskipuja jo? Täällä melko mojovasti vaivaa. Liikkeelle ei tahdo päästä.
Yöllä tahtoo kyljeltä kääntymiset olla myös tuskaa ja tyynyjä jo pitää tukena käyttää..maha on siis iso kuin mikä. :) Katinkas RV 23+3
 
Tervetuloa kaikki uudet!

Minulle voi merkata tyttölupauksen, näin lääkäri vakuutti rakenneultrassa.

Paino on tippunut pari kiloa plussaamisesta, mutta vararavintoa löytyy jo ennestään liiaksikin asti. Sokerirasituksessa olen jo kertaalleen käynyt (kaikki arvot oli ok), mutta vielä parin viikon sisään on käytävä uudestaan. Aiemmissa raskauksissa on ollut paastoarvo koholla ja täten tiedoissa lukee raskausdiabetes. Hoitona oli vain ruokavalio. Nyt aloin syömään Metformin-lääkettä jo ennen raskautta (vaikuttaa ei-raskaana tasoittavasti sekä hormonitasoon että sokereihin) ja lääkärin määräyksestä jatkan sitä raskauden loppuun asti.

Hb on ollut aina minulla heikko, tässäkin raskaudessa romahti aluksi 98:n. Nyt tiukalla rautakuurilla noussut kuitenkin 121:n.

Supistelee tasaisen epätasaisesti, saa nähdä miten kauan pystyy töissä olemaan.

Mupukka 23 tasan.
 
Terve kaikille ja tervetuloa uudet!:)

Kiitos NÖÖSILLE pinosta :heart:

Meillä varmistui rakenneultrassa,joka oli joulukuun alussa, että poika tulossa!! =) Joten sen voi "lupaukseksi" laittaa :saint:
Niin ja että kaikki näytti olevan kunnossa :saint:

Isosisko kovasti jo odottaa, hokee "isotisko" ja pussaa masua...kunpa sellaista se sitten olisikin:LOL:

Totuus voi olla toinen, mutta tällä hetkellä siis koko perhe innolla mukana=)

Vaa´alle en uskalla mennä, en ole joulun jälkeen käynyt...hui...painoa tullut varmasti ihan "kivasti", mutta eilen olin spinningissä ja huomenna salille...nyt "aloitin" taas tauon jälkeen hieman urheilla, että ei tulis niin valas kuin viimeks, tosin kaikki tippui imetyksen aikana, joten mitä sitä murehtimahan =)

Hyvä olo kaikenkaikkiaan, välillä lihaspistoja tai jotain (varsinkin sekstaillessa) alavasemmalla vatsassa, ja sit täytyy vaan hetk levätä ni menee ohi. Poika potkii ja mieskin jo tuntee liikkeet kädellään. Vielä kun sais hermot kuriin, huomaan aika helpost ärsyyntyväni ja kiehahtelen pienistäkin...:stick: ja juuri edellä kuvatulla tavalla tekis mieli ihmisiä tökkiä aina välillä:LOL:

Mukavaa alkavaa vuotta kaikille ja tsemppiä rakenneultraan menijöille!!

kathe ja vinski 23+2
 
tatskattu, onko sulle siis neuvolassa jo annettu ohjeeksi syödä lisärautaa? Mulla oli Hg 138 alkuraskaudessa ja joulukuun alussa laskenu 129:ään eikä eilen edes mitattu "kun edellinen kerta oli niin hyvä". Joten pitäiskö tässä kuitenkin alkaa rautavarastoa jo tankkaamaan, mulla kun tuppaa romahtamaan kertalaakista aina...

Mullekaan ei sovi kuin nestemäiset rautavalmisteet. Obsidanista saan ihottuman ja Retafer vetää mahan sellaseen kuntoon että oksat pois.

Mulla ei liitoskivut juurikaan vaivaa (vielä), mutta alaselkä jumii jo ja kipuilee jalkoihin myös. Viikonloppuna en meinannu käveleen päästä kunnolla, tänään särkenyt vähän toista jalkaa. Kerran on käynyt niin, että autolla ajo meinas tyssätä kokonaan, kun oikee jalka ei toiminu kuten pitäs ja kaasun käyttö oli ihan tuskasaa. Onnex ei ollut pitkä ajomatka silloin.

Huomenna olis rakenne uä :)

nepula 20+6
 
Moikka! Hyvää uutta vuotta kaikille!
Rakenneultra oli viime viikolla ja kaikki näytti olevan hyvin.
Poikatunne piti paikkaansa, eli meille annettiin poikalupaus. :)
Joulun aikana maha pomppasi uusiin mittoihin ja taitaa olla töissäkin aika ilmeinen jo, vaikka kukaan ei vielä olekaan tullut suoraan kysymään mitään. :) Kaipa he odottelee, että sulaako nuo joulukinkut vai ei. ;)
Vielä omaa napaa: huomasin, että sääriin oli ilmestynyt pieniä suonikohjun alkuja. Olisiko teillä mitään vinkkejä, millä ehkäistä noita? Tuli kyllä paha sana periytyvyydestä, mun molemmilla mummoilla on pahat suonikohjut (olleet nuoresta pitäen), mutta omalla äidilläni ei mitään vaikka hänellä 4 lasta ja yli keski-iän... Ilmeisesti hyppäsi sitten yhden sukupolven yli, damn!

Sanasa + Tiukutouko 22+1
 
Huomenia ja hyvää uutta vuotta kaikille!

Tulin kertoilemaan neuvolakuulumisia, tänään oli semmoinenkin. Pikkutyyppi kasvaa hyvin. Eka kertaa mitattiin kohdunpohjan korkeus ja se oli 19cm. Pikkuinen sydän "hakkasi" vauhdilla (135) ja yritin kuunnella onko "junaääni" vai "laukkaääni", mutta en osaa sanoa kuitenkaan :) Tulipas hyvä fiilis kun oli hyvä terkkari (siis se "hirveä" vaihtui!!!) ja puhuttiin asioista. Sama terkkari on myös tuolla 4-vuotiaalla.

Noista vauvatavaroista vielä. Viimeks laitoinkin, että meillä on kaikki mahdollinen valmiina, mutta tajusin tuossa, että meidän "hoitopöytä" onkin nykyään tietokonepöytä, joten pitänee varmaan hommata joku semmoinen. Onko kellään semmoista kasattavaa hoitotasoa, joita yleensä on jossain marketeissa myynnissä? Luulisin, että semmoinen olisi meillä ok. Ne ei varmaan mahdottomia maksa.

Muuten fiilis onkin ihan :mad: Olen ollut sairaslomalla sen kinttuni kanssa tähän asti ja perjantaina pitäis palata taas töihin. Pomo onkin heittäytynyt hankalaksi. Maanantaina kun vein jatkosairaslomatodistuksen, en ole koskaan nähnyt niin vihaista ihmistä kun hän oli. Mulla oli tuo pikkumies mukana ja se oli kun myrkkyä. Sanaakaan pomo ei suostunut puhumaan ja jos lapsi ei olisi ollut mukana, olisi varmasti haukkunut pystyyn. No syytön minä siihen olen jos henkilöstö on tiukilla kun kaksi seitsemästä on sairaslomalla. Kaiken hyvän lisäksi oli tullut talvilomalistat ja kaikki muut olivat saaneet lomansa toivomaansa ajankohtaan, mutta mun lomaa oli siiretty maalis-huhtikuun vaihteeseen. Sen jälkeen olis viikko töitä ja sit alkais äippäloma, mitä järkee? Ehkä se ajatteli, että olen joka tapauksessa sairaslomalla, joten samahan tuo on mihin talviloman merkkaa. Täytyis vissii kiusallakin mennä siks viikoks vielä töihin:D

Olipas valitusviesti :) Ehkä seuraavalla kerralla kuuluu parempaa ;)

P.s. Multa näköjään puuttuu tuolta tiedoista synnytyspaikka. Vois päivittää synnytspaikaksi Jorvin eli JS
 
Hei, liitytääs mukaan. Eli laskettuaika 16.5, rakenneultrassa käyty ja siellä oli onneksi kaikki ok. Sukupuolta ei nähty, mutta ukko meinasi, että näki vehkeet.. tiedä sitten, itsellä ollut kokoajan tyttöolo.

Pari päivää supistellut todella paljon, eilen soittelin neuvolaankin asiasta, mutta sanoi olevan normaalia.. tulossa siis toinen lapsi meidän perheeseen. Seuraava neuvola ensi viikolla, minkä jälkeen saan hakea kelalta äitiyspakkausta (en ole ottamassa). toivottavasti kaikki vain menisi loppuun saakka hyvin:)

Piuh ja tytteli(?) 21+2
 
Hei! Ultrassa käyty ja pikkuinen poika siellä mun masussa myllää:heart:...eli vois mulle laittaa poikalupauksen.. :attn:
Kaikki oli pikkuisella hyvin...
Nyt kiirusta töissä joten täytyy mennä...
-leena ja mustikka 21+1
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin käyty ultrassa ja kaikki oli oikein hyvin. Ihanaa, että viime tammikuun katastrofiultra ei toistunut ja saa nyt oikeasti katsoa sinne toukokuuhun. Ainakin pidemmälle on jo päästy.

Mulle voi laittaa tyttölupauksen :)

Voi tätä iloa kun saa tällaista hehkuttaa!

Onnea kaikille muillekin hyviä uutisia saaneille!

-Catalia ja tyttönen 20+6
 
Minäkin ultrassa käynyt ja kaikki hyvin vauvalla :) Mun tyttöoloni oli aivan oikein, meille tulee tyttö!! Nyt on mieli korkealla ja varmasti muillakin tänään hyviä uutisia saaneilla :) Onnea kaikille muillekin!

nepula ja Siiri 21+0

PS. Nöösille tsemppiä päivityksiin, niitä on aika paljon...
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä