*** Toukokuun Toiveet 2011 *** Tammikuussa

Meilläkin unipussi oli esikoisella ihan ehdoton. Hän nukkui paljon rauhallisemmin sen sisässä ja muistaakseni melkein vuoden ikään asti. Jostain syystä on jääny kakkosella ees kokeilematta.

Meillä on kans Nepulan ja Valdemarian kaa samantyylistä pukeutumista. Mäkin liputan bodyn puolesta myös siks, et tuntuu että vaippakin pysyy paremmin paikoillaan kun on body sitä tukemassa. Oon siis käyttäny näiden kahden ekan kaa kertiksiä ihan pienenä. Kestot ei vältsyy bodya tarviiskaan kun on esim. villikset siinä sisävaipan päällä.
Ja ehdottomasti pienelle kietaisubodyja, jos löytyy!! Must niitä oli meinaan yllättävän vaikea löytää.. Meillä ainakin molemmat on ihan pienenä repineet hirveet raivarit aina kun veti pään yli bodyn. Tietty vauvat nopeesti tottuu siihen käsittelyyn ja sit itkut loppuu. Mut mä esikoisen kaa jouduin aina meidän muutamasta kietaisubodysta varaamaan neuvolapäiväks yhden, kun hävetti sen neuvolatädin eessä huudattaa vastasyntynyttä. Kai sitä esikoisen äitinä aikoinaan pelkäs ne et luulee etten osaa hoitaa omaa lasta :D
Paidat on just tolleen bodyn päälle laitettuna varmaan ihan hyviä, mutta mä en kyllä muista että oisin ikinä käyttäny paitaa vauvalla. Ollaan sit laitettu pitkähihaisen bodyn päälle jo vanupuku tai muu sellainen ja meillä ei sisällä tarvii kahta paitaa. On niitä paitoja tuolla kaapissa kuitenkin muutama varalla.

Jadey (enkä nyt tiiä viikkoja enkä jaksa kalenteria etsiä)
 
Meillä poika 2v.2kk nukkuu edelleen unipussissa ja hyvin nukkuukin, jos kummatkin pussit sattuu olemaan pesussa niin nukahtaminen on vaikeaa ja uni levotonta. Vauvalle olen hankkinut uniliinan eli sis kapaloliinan beboliinalta, sen jälkeen kun en enää kapaloi niin saa tyttönen siirtyä pussiin.

Oma olo on ihan pönttö, kun mies puhuu vauvasta sillei, että nojoo, sitte joskus... eikö se tajuu, että se on jo tulossa... se ei haluu hoitaa mitään vauvaan liittyviä asioita, ei edes puhu niistä, sanoo vaan, että miks mulla on niin kiire ja joo, sitte joskus tai sitte myöhemmin... se ei vitun pelle paskanaama näköjään tajuu, että se vauva syntyy kuitenkin n.4kk päästä. Mitään ei sais hankkii, eikä ees ehdottaa. Pistää niin vihaksi. Kohta toi ukko saa kävellä tosta ovesta lopullisesti.

tatskattu & nti kippura rv.22+6
 
Vielä vaatteista: Kannattaa olla "käsisuojia", eli semmonen tumppu. Vastasyntyneet raapii hurjasti kasvojaan ja joku suoja on varmasti hyvä olla. Tuttuni ompeli alussa vauvansa hihansuut kiinni, sekin toimi kuulemma. Noita tumppujakaan ei mistään tahdo saada, itse meinasin ommella käsisuojat.
valdemaria ja vauva 23+4
 
Tänään oli meidän vuoro käydä rakenneultrassa. Kaikki oli kuulemma hyvin. Vauva oli hyvässä asenossa, joten sai katottua kunnolla. Ja sanoi se kätilö että nyt olis hyvä hetki kysyä sitä sukupuolta, jos haluaa tietää. No enhän mä enää siinä tilanteessa voinut olla kysymättä. Joten pikkusisko on tulossa.

Ciba rv 20+2
 
Viimeksi muokattu:
Taas on päivitetty. Merkkaus.

Vaatteista meillä kun oli niin rimpula poikanen syntyessään, niin tarvittiin niitä 50cm vaatteita. Vaikka äijä oli 51cm/3kg, niin ei yhtään sellainen pullukka. Melkein itkin sitäkin, että miten poitsu noin laiha on, istukassakaan ei ilmeisesti vikaa ollut. Eli meille tarvitaan luultavasti pientä vaatetta, yleisesti kyllä alottaisin parilla esim. käytetyllä 50cm ja loput 56cm ja siitä ylöspäin.

Ja meillä heinäkuun lopussa syntyny poika, jolla oli jo joskus neliviikkosena lyhythianen body ja trikoohousut, kun oli lämmin. Toisaalta poika olikin ja on edelleen aikas kuumaverinen. Joka oli muuten jännä, kun raskausaikanakin oli niin kuuma koko ajan.. vertaa tähän raskauteen, niin ei ollenkaan sellasta.

Tumppuja muuten oon löytäny kirppikseltä, tai jos joku tykkää ommella niin sellasethan surauttaa hetkessä. Ei vaa tuppaa pysymään päällä, tai meidän huitojalla ei oikein pysyny. Nyt löysin sellaset tumput missä on sitomisnauhat, jos sillä sais paremmin kiinni ne. Mutta eihän niitä tarvi kun sen 2 viikkoa, vai miten se kynsien leikkuu menikään..

( .) Kaveri möyryää päivittäin ja liikkeet tuntuu lähinnä vaan alhaalla, vaikka istukka takana. Toistaseks vielä aika mukava vaihe menossa raskauden suhteen =)

- N ja Kaino 24+0 POKS!
 
Viimeksi muokattu:
Möyryäminen on täälläkin vaan voimistunu, eilen alko tuntumaan oikein kunnolla :). Sitä edelliset päivät oli aika hiljasta vähän aikaa, mutta kotidopplerilla on nyt oikein mukava kuunnella kuinka se siellä liikehtii.

Kohta lähen miehen kanssa sen vanhemmille viikonlopuksi vierailemaan, kun ne asuvat tuolla yli 100 kilometrin päässä.
 
Kirppiksiltä oon löytäny hurjana niitä tumppuja, prismasta myös, niitä samoja mitkä tulee äitiyspakkauksessa on siellä tyttö ja poikaväreissä, sitte ohuempia saa ihan vaikka jesper juniorista, että kyllä niitä on saatavilla. Mä kun käytin niitä tolla pojalla paljon, kun se oli kova raapimaan naamaa ja tarttumaan vahingossa tuttiinsa niin se jäi sille tavaksi, että piti olla tumput kädessä, kun kävi nukkuu, kesäkuumallakin oli pelkkä vaippa ja tietty unitumput <3

Bodyt totesin parhaaksi vaatteeksi, niitä siis paljon aion hankkia, kun niitä voi joutua vaihtamaan sen 1-10 kertaa päivässä, jos vauva puklaa paljon nii ei viitti märissäkään pitää... siihen päälle terälliset housut, eli puolipotkarit, koska sukat oli hankalat, eikä oikeen pysyny jaloissa.

Tänään tunsin potkut käteen vatsan päältä <3

tatskattu & nti kippura rv.23+0 POXXX
 
Raapiminen Meillä eivät ole saaneet raavittua itseään vaikkei ole niitä tumpullisia bodyja tai irto tumppuja ollut kun olen alusta asti viilalla hoidellut kynnet niin ettei ole teräviä kohtia tai lainkaan pitkät. Paperi viilalla on nopea ne hoidella.

ON:
Ei mitään uutta. Kovasti potkutellaan yöllä, eli samalla tapaa kun kaksosista poika oli yöeläjä. Odotetaan siis ilta kukkujaa ja aamulla myöhään nukkujaa :)

Enie + Tou 22+0 POKS!
 
Sinne meni Kelan hakemusket sähköisesti, vanhempainraha, äitiysavustus ja lapsilisä hakemukset :)
Onpahan aikaa arpoa heillä niiden kanssa sitten, kun haluan laskenta pohjaksi saman työtulon kuin kaksosillakin oli vanhempainrahassa koska tässä välissä en ole ollut töissä.
 
Heippa! Mulla ollut tänään maailman tylsin päivä..plääh..kotona vaa istuskellu, enkä ees voi mitään tehdä kun mies nukkuu yövuoron jäljiltä...

Huuto.nettiä olen selaillu ja huudellu muutamia söpöjä poikien vaatteita! Ihania uusretrobodeja yms..Harmittaa vaan ne ylimääräset postarit siinä välissä :(
Piti lähteä kirpparille, mutta sitte ajattelin säästää bensaa ja rahaa ja oottelen palkkapäivää, mutta sen jälkeen sitten menenkin ihan rauhassa kiertelemään :D
 
Mä näin viime yönä ihan hassun unen. TOivotaan että enteilisi helppoa synnytystä! :D Mulle oli sovittu viikolle 39 sektioaika, koska vauva oli perätilassa. Odottelin siinä leikkaukseen menoa ja sitten vauva alkoikin yllättäen möyryämään mahassa hirmuisesti, mä otin sitä vauvaa mahan läpi kiinni ja yhtäkkiä se vauva olikin mun käsissäni jossain ihmeen sikiökalvoissa!!! :O Siinä sitten mietin että tyttöhän tää näyttää olevan, oikein suloinen vauva, mut pitäiskö mun nyt työntää tää vauva takaisin mahaan kun saisin sen laitetttua nyt raivotarjontaan mut sit mietin että sittenhän se vauva voi olla siellä mahassa vielä pari viikkoakin, (koska eka lapsi syntyi 8vrk la:n jälkeen). JA mietin että jos tää vauva nyt otetaan näistä kalvoista pois, tehdäänkö mulle kuitenkin sitten sektio, jossa istukka otetaan kohdusta pois? Läksin sitten, vauva sikiökalvoissa käsissäni, kysymään neuvoa kätilöiltä ja gynekologilta. Ja nekin näyttivät olevan ihan ihmeissään että vauva on siinä sillälailla mun käsissäni! No, sitten se uni vaan hyppäsi, että oli vauva maailmassa ja olin vauvan isosiskon kanssa menossa sitä katsomaan! :D Olipa helppo synnytys, kipua ei ollut missään vaiheessa! Hehheh!

Muutoin vauva liikkuu mukavasti, pikkuhiljaa potkuja on alkanut tuntumaan enemmän tuossa navan luonakin, alkuun kun kaikki liikkeet tuntui vaan tuolla alavatsalla ja virtsarakossa! Mut onhan siellä siellä tilaa hyöriä ja pyöriä vielä monta viikkoa!

Me käytiin eilen Ikeassa katselemassa vauvajuttuja. Vielä ei mitään sänkyä tai lipastoa kuitenkaan tarttunut mukaan. (Kaikkea muuta kylläkin..) Mutta kylläpä oli herkkä reissu, ihan kahteen otteeseen itkeskelin siellä saman asian suhteen! Huhhuh! Mut onneksi mulla oli ihana mies tukenani joka sanoi juuri oikeita sanoja oikeaan paikkaan! Mietin siis tulevia nukkumajärjestelyjä, vauvan syntymän jälkeen. Nythän nukumme perhepedissä. Ja mua alkoi itkettää se, kun tyttäreni kysyi viime viikolla että nukkuuko vauvakin sitten meidän kanssa samassa sängyssä kun se syntyy ja sanoin toki että kyllä nukkuu. Ajattelin että vauvan sängyn vois laittaa ihan kiinni meidän sänkyyn, ettei tarvi kenenkään poukkoilla yöllä. Mut jotenkin tuntui jo ihan kamalalta ajatus, että esikko joutuisi vaihtamaan sänkyä vauvan synnyttyä. Että se tavallaan häädettäisi omasta pesästä pois. (vaikka niin en ollut käytönnössä ajatellutkaan tehdä, mutta se ajatus kävi vähän mielessä, että siirtyisikö tyttö sitten omaan sänkyynsä ja että siitä ajatuksesta tuli jo mulle niin "huono äiti fiilis") sitä siis itkeskelin kuinka ajatus edes voi käydä mun mielessäni.. Varmaan kuulostaa tosi tyhmältä ja vaikealta ymmärtää, mut jotenkin sitä on vaan nyt niin herkkänä toisten asioiden suhteen!

Mä muuten käytin niitä 50cm vaatteita tytölle ekan kuukauden ajan. Tyttö siis syntyessään 51cm ja 3600g. Joten tällekin tulevalle neidille ollaan muutama 50 cm body hankittu, koska ne on niin suloisia enkä halua kääriä vauvaa ihan liian isoihin vaatteisiin. Mutta toki tietysti vauvat kasvavat eri tahtiin :) Ja muistelen että lahjaksi saatiin esikoisellekin sitten paljon isompia vaatteita!

Ansukka ja neiti 20+3
 
Moikka!

Rakenneultrassa käyty, vauvalla oli kaikki hyvin. Pui siellä nyrkkiä ja oli niin vauhdikkaalla tuulella ettei kätilö meinannut pysyä perässä :D Näytti vähän sille että tyttö olis tulossa, mut ajattelin käydä 4D-ultrassa, ehkä siellä asia varmistuu. Helpotti tietää että kaikki on kunnossa koska oli loppuviikosta pari päivää ettei tuntunut minkäänlaista liikettä-tosin kätilön mukaan ei vielä tässä vaiheessa tarvitse olla huolissaan. Väsymys meinaa jatkua, huolimatta todella rauhallisesta ja unentäyteisestä viikonlopusta olen aivan poikki. Toivotaan että menee piakkoin ohi. Mut vauvan ehdoilla tässä pitää mennä.

Hauskaa viikkoa kaikille!
 
Iltaa!

Tuli sitten rouvaannuttua lauantaina, oli siis häät. :) Aika paljon itse järjesteltiin, joten kahtena häitä edeltävänä yönä tuli nukuttua vaan vajaa 6h. Vähän kyllä tuppaa väsyttämään nyt. :D

Mahassa möyritään jo kovasti, ja tänään mieskin tunsi ekaa kertaa liikkeet mahan päältä. Sukulaiset jo kovasti kyseli, pelottaako synnytys (ei pelota :)) ja kertoivat vinkkejä vauvanhoitoon, positiivisessa mielessä tosin.

Tiistaina olisi rakenneultra, silloin siis enemmän kuulumisia. En vielä tiedä, kysytäänkö sukupuolta edes.

Vaatekeskusteluun: Kiitos vinkeistä, itekin olen hieman hukassa vielä sen suhteen mitä kannattaa hommata ja minkä kokoista. :)

Lyrae ja sumusireeni 20+4
 
Onnea lyrae!! :flower:

Huomenna ois sitten se kauan odotettu rakenneultra... hiukan jännittää!!! Ja harmittaa ku pitää mennä yksin. (Mies ku järkkäs ittensä just siks töihin ja totes vaa et: "No vittu, mitä sitten... oon mä semse ennenki nähny!!!" :( )
Onks täällä muuten kaikki selvittäny/selvittämässä sukupuolen!???? Mä en meinaan aio taaskaan, niinku en kahdesta aiemmastakaan kysyy sukupuolta... tylsää jos tietäis, ei olis mitää jännitettävää!!!

Maha-asukki on oikee iki-liikkuja... liikkeet tuntenu jo viikkosta 11 asti!!!! :)

Mama ja Möykky 20+2
 
Onnea lyraelle naimisiinmenosta!

Sen verran pitää vielä vaatekeskusteluun lisätä, että Tutallahan on vaatteet erittäin reilulla mitotuksella, että kannataa hankkia Tutan 50 cm, niin ne menee pitkään. Mulla on tytöllä vieläkin käytössä yx 74 cm tunika, jonka kesällä saimme ja neiti käyttää sitä vieläkin, vaikka muuta vaatteet on jo 86/92 kokoa! Muutoinkin suosein vauva-aikana Tuttaa bodyissa just sen väljyyden takia, ei ne silti päällä roikkuneet vaikka niihin hyvin mahtuukin :)

Tänään on THL:n uusi D-vitamiinisuositus tulossa, Lääkäripäivät juuri käynnissä ja kohta julkistetaan uusi suositus. Ootan kuin kuuta nousevaa, mun mielestä ne on jo pitkään olleet ihan alakanttiin ja otan ite nyt "yliannostusta" D:tä...

nepula 21+5
 
Onnea lyrae:flower:

Mama84: Me ei kahdessa aiemmassa raskaudessa kysytty sukupuolta. Ja kivaa oli jännityksessä elää:) Nytkin oltiin ihan viimetippaan kahden vaiheilla,et kysytäänkö vai ei... Mut sit ku oltiin jo ultraajan huoneessa, niin tuli sellanen fiilis, että täytyyhän se kerran kokea sekin, että kysyy sen;) Ja sit kysyttiin, eikä mua kyl harmita yhtään... Mutta tosiaan ymmärrän hyvin senkin, että on kiva jännittää loppuun saakka...

Täällä huonoja öitä vietetty...kakkonen on ollu keskiviikkoillasta asti kipeänä.:( Kuume sahaa ylös ja alas, lisäks on pää ja kurkkukipeänä ja kova yskä. Isän kans on nyt kotona ja kävivät lääkärillä, kait jotain virustautia, kun ei verikokeissa eikä keuhkokuvissa ollu mitään...Jospa menis pian ohi...

Masuasukin liikkeet tuntuu välillä jo tosi voimakkaina:heart:

-leena ja mustikka 21+6
 
Onnea lyrae rouvaantumisesta!! :flower:

Joo eipä kauheesti suositukset muuttuneet tossa d-vitskussa.

Tänne ei ihmeitä. Tänään oli neuvola eikä sielläkään mitään kummempaa. Rautaa pitäis alkaa ottaa kun oli laskenu 125:teen.
 
Lämpimät onnittelut lyrae :flower: :)

Ja tervetuloa mukaan mivita! :)

Tänne ei kummempia, mitä nyt vauva potkiskelee urakalla ja isosisko miettii kuumeisesti minkä niminen vauvasta voisi tulla ja mä sorruin olemaan hieman mustasukkainen miehestä.. Joka on typerää!

Ansukka ja neiti 20+4
 
Ai Jadey sulle suosittelivat lisää rautaa? Mulla taas oli tänään hemppa kohonnut 122:sta 125:een ekasta neuvolakäynnistä, ja siihen oltiin ihan tyytyväisiä, eikä tuolloin aiemminkaan lisärautaa käsketty ottamaan...

Varokaa putoavaa lunta & jäätä & liukkaita teitä! Tosi vaarallista tuolla ulkona, itse meinasin tänään kotiovella jäädä putoavan jääkimpaleen alle!

MaiMei 22+2 (tai omalla laskutavalla 22+0)
 
lyrie: Onnittelut rouviintumisesta! :flower:

nepula: Kiitos, kun laitoit ton linkin tosta D-vitamiinista. Ois taas menny ihan ohi muun kiireen keskellä. Mielenkiintoinen toi Puskan kommentti, et 80-100mg ylitys voi aiheuttaa munuaiskiviä ja syöpää. Mikä ylitys? Siis suosituksen? Toi 10mg vaikuttaa melko pieneltä määrältä. Itse syön enempi ja esikoisellekin ollaan annettu. Väitän, et muutama pahempi flunssa ollaan kyl vältetty D-vitamiinin ansiosta.

mivita: Tervetuloa!

(.) Eipä kummempaa. Eilen panikoin, kun en tuntenu liikkeitä koko päivänä. Piti oikein dopteri kaivaa esiin illalla, et mieli rauhottuis. Tänään vasta tajusin, et oisko nyt se vaihe, et pienelle ois kehittymässä unirytmi ja sattu vaan olee lepo päivä? Näköjään sitä saa kehiteltyä itselleen vaik mitä murheita.

TUUtikki + PIKKUhärkä 20+5
 
me käytiin tänään rakenneultrassa ja kaikki oli hyvin,painoarvio 349g..:heart: sukupuolta ei kunnolla näkynyt,mutta epäili tyttöä ja en minäkään kyllä pojan vehkeitä nähnyt,esikoisesta näin heti:D
taidan varata yksityiseltä ultran vielä jossain vaiheessa jos sitte näkyis paremmin
 
huomenia.. esikoinen vettää vielä sikeitä.masuasukin kanssa jo ylhäällä. itestä tuntuu että tälle olisi jo kehkeynyt jonkinsortin unirytmi..illalla kun nukkumaan alkamassa ni mahoton potku ja myllerrys alkaa.ja on selviä jaksoja päivällä että ei mitn liikettä.

meille ei vielä ole selvinnyt kumpi on tulossa.vahva tyttöolo itsellä,miehellä poikaolo. tarkoitus olisi selvittää.esikoiselta kun kysyy kumpi tulee sanoo poikaa.. :)

miten teillä muilla joilla ennestään lapsia..herättääkö millaisia ajatuksia tämänhetkinen odotus? itsellä kun esikoinen on 2 vuoden tulee välillä tästä vauvasta jota nyt odottaa niin ajatelleeksi että odottaisi taas esikoista ja kun en niin samanlailla hössötä niin omatunto kolkuttaa jotenkin tämän tulevan takia.. :( jostakin pitäisi saada jonkunlainen "innostus" tähän odotteluun.en ole vielä edes mitään hankkinut.paljon kyllä jääpi isoveikalta.

perjantaina olisi neuvola.mukava päästä kuulemaan missä mennään..painoa itselle ei ole tullut yhtään kiloa..5 kiloa oli lähtenyt viime neuvolan mittauksessa.joulu on varmaan tehnyt tehtävänsä ja nostattanut jonku kilon nyt.. :D muuten täälä kaikki ok..supisteluita meinaa väliin tulla.ei kipeitä mutta pysäyttää kumminkin liikkeellä olon.

mivita+ <3 23+4
 
Mulla supistukset loppuneet, mikä on mahtavaa, kun ekassa raskaudessa oli liiaksikin ja piti päivystyksessä sen takia ravata.

Mä halusin lähinnä hankintojen takia tietää sukupuolen, koska mä en halua ostaa pelkkiä ällöneutraaleja vaatteita ja sitte kuitenki haluis ostaa sukupuolen mukaan, ku syntyy ja me ollaa nii köyhii, ettei oo varaa kauheena ostella nii nyt kierrän kirppareita. Ja kun tiedän että meidän vanhemmat ostaa vaatteita niin tuleepahan oikeeta väriä, niillekki helpompaa ja kivempaa.

tatskattu & nti kippura rv.23+3
 

Yhteistyössä