*** Toukokuun Toiveet 2011 *** Tammikuussa

Ihanaa, että rikupi palailet tänne ja että kaikki on hyvin! Täälläkin ODOTUS on oikeastaan vasta viime aikoina alkanut ihan oikeasti :)

Tervetuloa teddybear-!

Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista! Mehän mennään jo aika pitkällä... Hurjan nopeasti mennyt tähän tämä raskaus kyllä. Noooh, ehtii sitten myöhemmin taivastelemaan sitä, ettei viimeiset viikot tunnu kuluvan millään.

Lääkärineuvola täälläkin vasta rv 26. Mutta meillä ainakin tuo neuvolalääkäri on ihan sama terveyskeskuslääkäri (yleis-), jolla asioidaan silloinkin kun ei raskaana.

lyrae mullakin istukka etuseinässä, mutta kyllä vaan potkut silti tuntuu hyvin ja eilen illallakin oikein näkyi hirmuinen muksaus. Mietinkin välillä miten paljon mahtais tuntua, jos olis takaseinässä. Esikoisen odotuksessa se oli takana, mutta en osaa verrata yhtään tätä potkujen määrää tai tuntuvuutta.

Haidih kyseli Kelan papruista. Lapsilisää siis haetaan taas samalla tavalla kuin aiemmistakin. Eli siellä on hakemukset kohdassa lapsilisä. Nopeasti on se hakemus tehty. Tietävät siellä jo edelliset lapset niin laskettu aika ja joitain Suomessa asumista tais lähinnä olla se täyttäminen.

Mun mielestä kans oli helppo ja nopea tuolla netissä tehdä ne kaikki hakemukset. Jännä muuten, että jollekin oli kirjoitettu raskaustodistus jo etukäteen. Luulin, että sen kanssa ollaan tosi tarkkoja, että juuri sinä päivänä aikaisintaan kun se 154 päivää tulee täyteen voidaan se täyttää kun on tarkastettu, että raskaus jatkuu normaalisti. Noh, tässäkin sitten vissiin poikkeuksia jotkut tekee.

Omat kuulumiset: Perjantaina oli neuvola ja sain raskaustodistuksen ja netissä tein hakemukset ja toimitin todistuksen Kelaan. Mulla on aina ollut hyvä (välillä liiankin korkea) hb. Tässä raskaudessa alussa oli 144 ja nyt oli pudonnut 114!! Eihän toi mikään järjettömän matala vielä ole, mutta mulle se on iso pudotus kun normaalisti on niin korkea. Ihmekös kun on taas ollut vetämätön olo. Rautaa siis kävi käsky syödä ja heti hainkin apteekista. En oo koskaan joutunut syömään. Esikoisen odotuksessa vikalla neuvolakäynnillä hb oli vielä 128 (lähtölukema 166). Sokereita oon ite seuraillut jonkin verran rasituksen jälkeen ja kyllä se aamuarvo mulla vaan tuppaa olemaan hieman yli rajan. Ja lähete siis taas äitipolille. Ekassa raskaudessa mulla oli rd ja insuliinihoitoinen jopa, mutta sekä mun että pojan sokerit jo sairaalassa oli hyvät. Nyt sitten tulee aika paljon käyntejä äitipolille....sokereiden takia, sit yks käynti on maaliskuussa edellisen raskauden komplikaatioiden vuoksi (myöhäinen keskenmeno) ja sit vielä esikoisen kellastumisen vuoksi on käynti (???). No, mä ajattelen niin, että on hyvä vaan kun seurataan.

Nyt jos ottais vielä päivänokoset ennen kuin haetaan poika kotiin mummin ja papan luota. Oli yökylässä siellä. Huomenna alkaa pitkästä aikaa koulukin. Mukavaa kyllä. Neuvolateoriaa ainakin ja vissiin synnäriteoriaakin jo jonkun verran luvassa tälle keväälle. Sitten on vähemmän innostavia aiheita, mutta pitää vaan jaksaa motivoitua. Toivon kovasti, että saisin neuvolaharjoittelun suoritettua. Ajankohta on maalis-huhtikuu. Itse asiassa loppuisi just huhtikuun puolivälissä, jolloin äippälomakin alkaa.

-Catalia ja Hyasintti 22+3
 
Heippa taas
On se tosiaan hurjaa miten pitlällä raskautta me jo ollaan! 700g painavana minunkin maha-asukkaani selviäisi jo, jos niin hullusti kävisi, että synnytys olisikin jo.
Ja kelassa ollaan nopeita myös. Ä-pakkaus yms paperit jätin 11.2, 14.2 oli jo päätös näkyvissä kelan sivuilla pakkauksesta. Se tulee nyt hypisteltäväksi 2 viikon sisällä! :)

valdemaria ja vauva 25+6
 
Muutatko mulla LA 23.5 ja poikalupaus

Oon ollut tosi laiska kirjoittaa tässä raskaudessa, huomenna viikkoja 22 kai, ei ihan tarkkaan nyt kyllä pysy mukana, mutta painoa on edelleenkin -2,5kg ekasta neuvolasta, siitä oon vähän ylpeäkin, en oo ees kovin tarkaan syynänny syömisiäni, edellisessä raskaudessa tuli siiis +36kg mistä 9 oli jo hankittu näillä viikoilla.

Toukka ja papunen....
Tuottaa muuten pojalle nimen keksiminen huimaa hankaluutta.....
 
Tää painonnousu on hei ihan kamalaa
Ihan tarkkaa painonnousua en nyt osaa sanoa ku oman vaa'an ja neuvolan vaa'alla ei mee nuo kilot ihan yks yhteen. Oma vaaka näyttää enemmän ku mitä neuvolan, mutta nyt oman vaa'an mukaan olis tullu jo 8kg
Siis järkkyä! Oma vaaka näytti 100kg tasan!!
Okei, illalla päivän syömisten ja juomisten jälkeeen, tunnin lenkki takana, vaatteet päällä (tekosyitä löytyy)
Neuvola puolentoista viikon päästä ni siellähän sen näkee sitten mitä neukkukorttiin kirjataa..

Ja viikkoja vasta 23+0...perkele...

Juu, herkuttelen ja mässään, en siis todellakaan oo kattonu mitä syön ja vedenjuonti ihan minimaalista, eli turhaan valitan...Mutta kyllä pelottaa nyt tosissaa mihin lukuihin tää paino vielä nousee..

Nyt päätinkin, että alkaa hyväkarppaus!Syäön nuo ruisleivät ja murot pois kaapista ja sen jälkee tilalle paljon terveellisempää.

TOUKKA, wau, sulla menny tosi hienosti ton painon kanssa (olen tosi tosi kade):ashamed:

Kui mä oisin sanonu, että alkais nyt viikko 23 ja pakkoha meillä samat viikot olla ku la sama :LOL: Tai sit mä elän vaan viikon edellä ;)
 
Mä alotin 2 vkoa sitten karppauksen ja hiilarit oon pitäny alle 100 g/pvä ja sen jälkeen paino ei oo noussu yhtään :) Kiloja on kasassa nyt 8 jo, että ei tarvis kyl noustakaan hirveetä vauhtia! Esikoisesta mulla oli 8kg kertyny vasta rv 30! Eli mulla menny vähän överiksi kans syömiset...

Jo tää vatsatauti kans himmaili tän päivän osalta ruokailuja, nyt taas ollaan miehen kans suht terveenä.

Mulla ei oo mitään sanottu koska seuraava neuvolalääkäri on, 2 vkon päästä on nimittäin nlakäynti terkalla. Sillon saan sen Kelalle menevän todistuksen ja pitää kai ruveta taas anoon äippärahoja. Mites teillä muilla, joilla nyt menos hoitovapaarahakausi ja vauva syntyy 3 v sisällä edellisestä synnytyksestä, niin voiko netissä hakea suoraan edellisten tulojen mukaan? Pitääkö Kelalle muuten toimittaa uus verokorttikin, sellanenkin tuli postissa tällä vkolla. eikös se mene työnantajalle...?? Kääk, mä oon nyt ihan pihalla taas näistä jutuista...

nepula 22+4
 
mama-84 täällä oli kans ekassa raskaudessa noit ihanii 'kohtauksii' se oli miellyttävää ku jossain lindexil tuli ja jouduin maha pystys istuu siel lattial ja jengi luuli et mä synnytän... kysyin asiaa lääkäriltä niin kuulemma verenpaineen äkillinen lasku ja sit taaksepäin oleva kohtu paino isoja verisuonia.

Täällä ei mitään ihmeempää omassa olossa. Raskaus menee omalla painollaan, ja pieni tyttöni potkii <3 Yöllä pitää olla tyyny jalkojen välissä, koska lonkkaa rupee särkemään tosissaan muuten ja se kestää koko päivän sitten.

tatskattu & nti kippura rv.24+2
 
Nöösi: Olikos meillä tarkoitus verrata sukupuoleen liittyviä oloja lupauksiin? Muistelen, että jossain vaiheessa sitä tuumattiin. Nyt näyttäisi ykkössivulla olevan vain jompaa kumpaa.
Valdemaria ja poksuva vauva 25 :)
 
valdemaria ei oo ollut mun mielestä puhetta tosta, että verrataanko.. Tähän mennessä päivittelin vaan noin ihan simppelisti. Jossain vaiheessa ois kiva laittaa vaikka jotain veikkauksia vauvan syntymäpäivästä, niinkuin jossain pinossa oli tehty.. semmosta ajanvietettä :p

nepula mul oli toi sama homma, että haen edellisten perusteella ja kävin Kelassa siitä kysymässä. Mutta lisätietoja kohtaan tuli vaan tieto, että haen äitiys- ja vanhempainrahaa edellisiin perustuen.. ei mitään verokortteja tms. Mulla ei oo päätöstä vielä tullu, mutta noin se täti neuvo. Luulis että netissä aika samalla tavalla..

- N ja Kaino 25+3

Ja päivitetty.
 
Viimeksi muokattu:
mama84 mulla myös samanmoisia "kohtauksia" ja töistä ku patistivat lekurille ni sano just samaa mitä tatskatulle. Itellä vaan niin ihmetyttää että miten on olot näin erilaiset ku esikoisen odotusaikana ei ollu mitään vaivoja ni nyt en kestä ees kovin kauan kierrellä kaupoissa saati olla töissä :/ Mutta näillä mennään ja pääasia että nyyttilla kaikki hyvin.

Mulla neukku torstaina, sitten perjantaina käydään noutamassa jo lastentarvikkeesta ne ihanat vaunut ku oli tulleet jo..en malta oottaa. Jonku verran on nyt tullu myös osteltua joitain pieniä tytön vaatteita ja ompelin yhen retrohenkisen mekon.

Diipeli ja pampula 21+6 :heart::heart:
 
Täällähän on tällainenkin,enpä ole huomannutkaan...Olen tuolla plussanneissa vain kirjoitellut.
Jos mukaan vielä pääsee niin kohdalleni saisi lisätä:
LA 28.5, TYKS ja kuudetta odottelen.
Koneemme temppuilee tosi paljon enkä saa täältä laitettua tätä punaisella.
Ennestään meillä on 3 tyttöä (03,05 ja 07) ja 2 poikaa (04 ja 09) ja tiedän nytkin kumpi tulossa mutta kun mies ei sitä halua missään nimessä tietää niin enpä voi missään kertoa jos vaikka sattuu joku tuttu lukemaan :)

Nannaliina ja Kuudes rv21+3
 
Viimeksi muokattu:
nepula Minä kans kirjoitin vain siihen lisätietoja kohtaan että haen kaksosille myönnetyn vanhempainraha päätökseen käytettyjen tulojen perusteella.
Olivat ihan ymmärtäneet :)

ON: Taas on labrassa käyty tämän kuukauden verikokeet antamassa torstain äitipoli / diabetespoli käyntejä varten sekä tietty pissatulehduksen estolääkityksen aikainen kontrolli näyte antamassa myös.
Eli torstaina taas pääsee moikkaamaan pientä myllääjää tuonne masuun :)

Enie + Tou 23+3
 
Heippa!

Nannaliina76 tervetuloa :wave:

rikupi huh teillä on ollut mutkia matkalla mutta onneksi asiat on nyt hyvin :)

lyrae ja catalia mulla kanssa etuseinäistukka ja hyvin tuntuu potkut pitkin päivää, välillä maha tärähtää kunnolla.

Kävin tänään neuvolassa ja kaikki oli ok. Sykkeetkin kuului hyvin etuseinäistukasta huolimatta. Paino on noussut nyt yhteensä n. 6 kg, eli saman verran kuin esikoisen raskaudessa. Paitsi että silloin lähtöpaino oli matalampi... nyt, kun pahoinvointi on oikeasti laantunut ja ruoka alkaa pitkästä aikaa maistua hyvältä, tulee helposti naposteltua kaikenlaista. Kela-paprut tuli tietty mukaan neuvolasta. Haen tukia tämänhetkisten palkkatulojen mukaan, joten täyttäminen kai työläämpää (lisäkaavake?) kuin edellisellä kierroksella, kun hain edellisen vahvistetun verovuoden tulojen mukaan. Täytyy perehtyä asiaan..

Calypso ja muru 22+5
 
Heippa!

Tuun nyt pikaseen kirjoittelemaan tänne! Olen menossa kohta kesken työpäivän neuvolalääkärille. Meinaan jo toinen yö ku en saanu nukuttua ku niin kamalia kipuja alamahassa ja alapäässä. Ihan ku supistais/kramppais ja varsinkin kääntyminen sattuu ihan sairaasti Samoin tuolilta ja sängyltä nousu ja istumaan meno. Koiran kanssa lenkit tekee myös tosi kipeetä...
Äiti on aika huolissaan ja "pakotti" soittamaan neuvolaan, joten soitin ja oli sitä mieltä, että parempi käydä näyttäytymässä...Kunhan ei nyt lähetä mihinkään tyksiin ultraan tai mitään ku kuitenkin iltavuorossa olen.
Vein eilen pissanäytteen ja siellä oli jotain epäselvää, joten huomenna täytyy viedä uus, epäilevät tulehdusta tai sit vaan pesin jotenkin huonosti ku meillä ihan onneton se käsisuihku

Mutta tuun sit ilmoittelemaan mitä sanottiin..

Hitto vielä ku koira söi neuvolakortin ja nyt sit unohdin ne palaset vielä kotiinkin :headwall::mad::ashamed::'(
 
Haaveilija87 Toivomme kaikki että ei olis sulla mitään vakavampaa ja menisi ohi.

Asiasta kukkaruukkuun, jos jotakuta kiinnostaa, niin mulla olis myynnissä tuollainen Bolakoru (raskauskoru, imetyskoru, äitiyskoru) . Se on se Sterlinghopeaversio, ainoa mikä niistä on päälliseltä kokonaan hopeaa. Mutta tää mun koru on 15mm halkaisijaltaan, ei 20 tai 30 mm. Ostettiin mulle ihan ketjukäyttöön joten ei siksi suurempi. Jos kiinnostaa niin käykää kattomassa sieltä Bolakorujen sivulta. Koru on ihan uusi joten pyytäisin siitä 20 euroa, siellä sivuilla hinta on muistaakseni 25 euroa. Menee varmaan joillain alle euron postikuluilla jos tarvii lähettää.
 
Tsemppiä haaveilija87! Toivottavasti ei mitään vakavaa!

Istukan paikasta oli puhetta...Mulla kans etuseinässä ja aika ylhäällä. Huomaa, että jos vauva majailee ylempänä, niin silloin liikkeet huomattavasti laimeampina tuntuvat, ku sillon jos vauva majailee alempana mahassa...Sillon tuleeki sellasia iskuja että koko maha heiluu=)

Mutta eipä tällä kertaa muuta..
-leena ja mustikka poks 23+0
 
Heippa ja kiitos tsempeistä!

Olihan se hyvä käydä niin sain mielenrauhan. Poitsu siellä kovaa potki kun dopplerilla kuunneltiin, mutten edelleenkään niitä ite tuntenut, syke oli 160.
Kaikki näytti normaalilta ja samoin tuntui. Valkovuotoa aika paljon, mutta sekin normaalia.
Sf-mitta oli 22cm. Luulin, että vauva ja kohtu ois kauheen alhaalla, mutta mitä vielä. Ylhäällä ne oli, eikä siis voi siitäkään johtua nää kivut.
Huomenna vien uuden pissanäytteen ja muita labroja, koska epäili pissatulehdusta.
Kerrankin rr oli kohillaan, 126/82, mulla kun ne on huidellu tuolla yläilmoissa!
Kilppariarvot oli päin honkia ja annostusta nostetaan nyt.
Painoa tullu tähän mennessä 6kg, ei siihen oikein mitää sanonu..Ei liian paljon ainakaan, mutta olishan se hyvä, mitä vähemmän sitä tulis. Tiedän, miten kuuluis syödä terveellisesti yms.mutta se on helpompi sanoa ku mitä tehdä :headwall:

Semmosia tänne!
 
Mullekkin tuli eilen joku kauhee ihme kohtaus, alko alaselkään sattumaan ja alamahaan, kyllä tuntu epämukavalta...
Mies sitten hiero alaselkää ja rauhotteli, se sitten helpotti mutta nukuin 4 tunnin päiväunet. Kaippa tuota on sitten univelkaa, voi olla myös hemoglobiini huono. Täytyy huomenna käskee terkkarin neuvolassa mittaamaan.
Poika reagoi jo ääniin kyllä, juuri potkaisikin tuossa kun kuuntelen musiikkia.

Minun kohdalla jos synnytyksestä puhutaan, niin pari tyyppiä sanoi että kyllä minun stressaamisella poika syntyy etuajassa. Jaa a, en sitten tiedä, voi olla :/.....

Heh, minulla kaikki poikamerkit tais pitää paikkaansa: linea negra napaan asti, alkuraskaudessa teki mieli kaikkea terveellistä ja hedelmiä, kiinalainen kalenteri antoi poikalupauksen, yms :)...

Aikooko kuinka moni mennä synnytysvalmennukseen ? Täällä päin (Keski-Suomen keskussairaala) suositellaan menemään raskausviikon 32 jälkeen. Heh, olen jo viikolla 33 raskaana sillon kun mulla on synttärit :).

Näköjään on saapunut meidän tilaamat Teutonian Timmy -vaunut Junioreihin tänne Jyväskylään, kun ilmoittivat facebookin Juniorit -sivulla että on tullu iso kasa niitä vaunuja sinne. Noh, helmikuussa vauvatarvikeostoksille, kun täytyy myös hankkia se turvakaukalo.

Tiia ja toukka 21+6 :).
 
Me käytiin eilen 4D ultrassa, ja meille on tulossa tyttö :heart:
Ei ollut mitään epäilystä sukupuolesta, lääkäri sano että voitte lähtee mekko ostoksille :)
Mulla oli neuvola viime viikolla, ja painoa oli tullut lisää 4kg. Rautaa piti alkaa syömään kun hemoglobiini oli 112. Raskaustodistuksen sain sieltä samalla, ja kotona teinkin heti netissä kaikki hakemukset. Kelaan vein eilen sen todistuksen, ja muistin jopa viedä töihin kopion siitä.
Nyt vaan odottellaan päätöstä, ja pakkausta. Saan sitten samalla annettua miehelle tuon kaapissa odottavan isyyspakkauksen :)

Poppana ja rokkimimmi 23+2
 
ON: Sitten se alkoi taas verinen vuoto muutaman viikon hiljaiselon jälkeen.
Onnksi huomenna on muutenkin äitipoli käynti taas niin ei tarvitse alkaa erikseen lisäaikoja tilailemaan.

Enie + Tou 23+5
 
Heippa kaikki!

Oon täällä käynyt lueskeleen, mutta en oo saanu kirjoiteltua. On "vähän" kaikenlaista ollut tässä...
Eli ON: Miehen kans nyt sitten erotaan, tai ollaan oikeastaan jo erottu, talo on vielä myymättä ja pojan kans täällä asustellaan. Muutto on kuitenkin maaliskuun alussa meilläkin vuokrakämppään, että ehtii sitten saada kodin valmiiksi vauvan tuloon mennessä. Työtkin alkaa ensi maanantaina, pääsin äitiyslomaan asti töihin paikkaan, jossa olen ennenkin ollut. Onneksi pääsin, auttaa rahallisesti ja on myös muuta ajateltavaa tässä loppuajaksi. Ero ei tunnu enää pahalta, on ainoa oikea ratkaisu tässä tilanteessa kaikkien mielenterveyden kannalta. Onneksi raskaus on sujunut hyvin, että voi toimia ihan normaalisti, pikkuinen liikkuu hirveän paljon, paljon enemmän kuin tuo ensimmäinen aikoinaan. Maanantaina on myös rakenneultra, toivottavasti saan luvan mekon ostoon siellä... =)

Linea negra:
Ei ole ollut ennen eikä näy nytkään...

Kelasta: Pitää itse varmaan käydä siellä, kun tienaan nyt sitten töissä reilu 3kk paremmin kuin viime verotuksen mukaan, niin en ole varma vaikuttaako tuo sitten äitiysrahaan vai pitäisikö olla pidempi aika?

Synnytysvalmennus: En aio mennä, mutta synnytyssairaalaan kävisin mielellään tutustumassa etukäteen, kun edellinen syntyi ihan eripuolella suomea.

Mullakin on Bolakoru, poikakin(5v.) käy sitä aina välillä heiluttamassa, että hän rauhoittaa vauvaa sillä :D

Hyviä vointeja kaikille!

Miuku + pimpula 21+3
 
Vapaa päivää vietän. Päivä onkin mennyt kävellessä eri paikkoihin. Suuhygienistillä käyty, jostain syystä inhoan noita käyntejä. Puoli tuntia meni aikaa siellä, hammaskivet poistettu ja tarkistettiin ettei ole reikiä.

Varasin hetki sitten työterveyslääkärille ajan kun ei tämä flunssa ota parantuakseen. Kaiken kaikkiaan kohta 2 kuukautta kestänyt. Nyt kyllä on ollut todella pitkä kestoisia nämä flunssat, mutta sais jo riittää!!!

Miuku Jaksamisia sinne. :flower:

Ciba rv 22+0
 
heissan kaikille! lueskelemassa olen käynyt mutta en ole saanut aikaseksi kirjoittaa. mulla äitiysavustus tulee rahana ja tuleekin jo huomenna.nopeaa toimintaa on.pääsee vauvanvaate ostoksille.tietoa ei ole vielä kumpi tulee,ultrassa vauva kääntää aina takapuolen eteen.. :D minulla äitiysloma alkaa jo 50pvää ennen.ihan vain rahan kannalta..sellasta kittuuttamista ollut tällä kotihoidontuella..

kovia supistuksia olen saanut jo kärsiä.eilinen lenkkeily oli ihan yhtä tuskaa..labrassa aamulla selvisi että emätintulehdus vaivaa.lääkkeet saan onneksi ni jospa sillä hoituisi.pelotti jo että vauva tulee niiin ennen aikojaan.. :/ kovasti on liikkunut ja potkinut että sen puolesta hyvällämallilla asiat.tulehduksen kun saan pois hoidettua niin voi jatkaa normaali odottelua.

viimeneuvola kuulumisia: painoa oli tullut nyt kilon verran.marraskuun alussa paino oli tippunut sen 5 kiloa.mulle kyllä kelpaa.ylipainoa kumminkin on. viimeraskaudessa painoa tuli se 18kiloa.. :O) HB oli tippunut 109..rautaa alkaa syömään.vitamiinit kävin ostaan vielä lisäksi. paineet oli kanssa kunnossa.vauvalle painoarvion teki terveydenhoitaja..n.500g..kait se on ihan ok näille viikoille.
mulla istukka takaseinässä,vai miten se sanotaankaan. :)

muuten täällä kaikki ihan kunnossa. :) hyvää odottelua kaikille!

mivita + <3 24+5
 
Viimeksi muokattu:
Tuli tänään käytyä neuvolassa, sf-mitta oli jo 22. Lääkärikäynti onkin seuraavan kerran sitten, se on raskausviikolla 25.
Pitäis varata aikaa sokerirasitukseenkin.

Miuku, jaksamisia sulle :hug:

Tiia ja toukka 22+0 poks :)
 

Yhteistyössä