***TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 heinäkuussa

Kone ei paivittanyt sivustoa kuin vasta oman vastauksen jalkeen joten:

Onnea Jenni :flower: , me aloitetaan yrittaminen sitten syyskuulla etta saadaan ainakin vuosi ikaeroa. Tosin taysimetan ja F:n yrityskin kesti 4 vuotta, mutta toivossa on hyva elaa.

Kriisi :hug:
 
Kiitokset onnitteluista, sukat ihan pyörii jaloissa täällä

Naukuri: Mullehan tehtiin sektio myös ja kun kysyin lopputarkastuksessa lääkäriltä että tuleeko sektion jälkeen odottaa ennen kuin harkitsee uutta raskautta niin vastaus oli että ei tarvitse odottaa...Lääkäri ei nähnyt mitään syytä miksi toista raskautta ei voisi harkita heti uudestaan, ei edes verenpainetaudin vuoksi koska paineet tasaantuivat heti tytön synnyttyä. Kaverini on myös saannut samanlaisen vastauksen, heilläkin lapset pienellä ikäerolla eikä ongelmia sektiosta huolimatta ollut. En sitten tiedä... Hui kun alkoi hirvittämään, voihan se olla että tässä on suuremmat riskit nyt sitten.
 
Onnea Jenni, siis ihana uutinen mahtavaa
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
mulla kanssa valuu kyyneleet silmistä oon niin onnellinen sun puolesta ja pikkuiselle paljon tarrasukkia matkaan ja voimia kasvaa...määkin tahdon.. =)
 
Jenni; Onnea :flower: :flower:
Kriisi; Onpa ikävä tilanne. Jos jotain hyvääkin voisi löytää niin on tuo yksinhuoltajuus, mulla yhteishuoltajuus exän kans ja toimii, mutta hän oli aktiivinen hoitamaan lapsia muuten vain suhde ei toiminu. Mun bestiksellä on v-tilanne yhteishuotajuuden kans; sen pitäisi saada kaikenmaailman lippuihin ja lappuihin (tarha ja koulu) isänkin nimmari, mutta vaikeeta on kun tapaa lasta pari kertaa muutaman kerran vuodessa.... ja aika suuri ja raskas prosessi saada yksinhuoltajuutta. Mietin vielä sitäkin että jos sulla joskus tulevaisuudessa uusi suhde niin sitten asiat voi entisestään hankaloitua, toivottavasti saat edes kerran kuukaudessa sovitun rahalähetyksen :hug: Ihan hirveesti tsemiä ja jaksamista, sulla on aika iso työmaa kun koirat ja pienet lapset, mutta kaikesta selviää ja kaikki tämä vahvistaa ja kasvattaa meitä elämässä eteenpäin. Valoa tulevaisuuteen luvassa!
 
Kiitokset kaikille ymmärryksestä! Onnea Jennille! Mullakin oli edelliset lapset -87, -90, -91 ja sen takia tää ei vielä tunnu juuri miltään. Ihmetyttää vaan se osa, että muka ollaan kimpassa? Juu, ei oo pelkoa enää uudesta suhteesta, jos tästä luovun. Tavallaan ymmärrän myös sen, että mun on pakko hyväksyä toi käytös, jos aion jatkaa. Hänen äitinsä nimittäin ei muista omien poikien lapsuudesta juuri mitään, joku kait niitä hoiti, kun hän oli ulkomaan reissuilla likkafrendien kanssa jne. Oma äiti oli suunnilleen yhtä pihalla, mutta mulla oli onneksi mummo ja täti samassa talossa, jotka hoiti sen hoivapuolen.
 
Jenni: Ok, no mä en oo kysynyt vielä asiaa mistään, luin vain jostain lehdestä. Uskotaan ennemmin sun lääkäriä :) Mutta eiköhän sun elimistökin tiedä koska "voi" taas tulla raskaaksi..? Nauti koko sydämestäsi!! :heart:
 
Jenni Onnea! Paljon tarrasukkia pikkuiselle :heart: !

Kriisi iso voimahali! :hug:

London calling Kaikista viileimpinä kesäpäivinä puen tytön sellaiseen puuvillahaalariin, hattuun ja tumppuihin. Alle esim. body ja puolipotkarit. Laitan päälle vielä pienen peiton tarvittaessa. Tyttö ei hikoile kovin helposti. Tänään oli aamusta lämmintä +16. Puin tytölle bodyn, puolipotkarit, tumput, hatun ja hupparin ja pienen peiton jaloille. Herätessään tyttö ei ollut hikinen eikä kylmissään.

Hatun käytöstä Olen pitänyt tytöllä hattua aina ulkona ollessa. Hattuja on meillä monenlaisia, joten sään mukaan valitsen sopivan. Olen muutenkin hurahtanut noihin vauvojen hattuihin :D, niitä ei koskaan ole liikaa...ainakaan ehkä :/ .

Rokotteista Osallistumme sittenkin meningokokki rokotetutkimukseen, vaikka ensin meinasin, että jätetään väliin. Eli tyttö saa ensi viikolla kaksi tai kolme rokotetta, riippuen tutkimusryhmästä, johon tyttö laitetaan. Ryhmiä on kuulemma kolme, joista kahdelle annetaan meningokokki rokote ja yhdelle ryhmälle ei. Lääkäri tarkistaa tytön ennen rokotusten antamista. Varmuudella tyttö saa yhdistelmärokotteen, joka annetaan neuvolassakin ja lisäksi pneumokokkirokotteen. Sitten tuon meningokokkirokotteen saaminen on vielä kysymysmerkki. Heinäkuun lopulla lääkärineuvolassa annetaan sitten rotavirusrokote. Hirvittää jo valmiiksi, tuleeko rokotuksista oireita.

Vauvauinti ja muskari Huvittaisi osallistua ainakin jompaan kumpaan, mutta saa nyt sitten nähdä. Ei olla vielä ilmoittauduttu mihinkään ryhmään...en edes tiedä missä täällä semmosia järjestetään :D. Täytyy ottaa selvää.

Me tultiin eilen lomareissulta Turun seudulta. Meitä oli yhteensä seitsemän hengen porukka. Mökkeiltiin Rymättylässä viisi yötä. Käytiin mm. Raision Ikeassa, Naantalin Muumimaailmassa, Meri-Maskussa ja Turun linnassa. Kivaa oli :) ja reissu onnistui vauvan kanssa tosi hyvin!
 
Kriisi, oikeassa olet ton jatkon suhteen. Hyväksyminen on realismia ja sittenhän asian kanssa on helpompi elää kun itse hyväksyy niin jää energiaa taas muuhunkin kuin v''''''''''''''kseen. Ootteko yhdessä kuiteski vai asutteko erillään, en oo varmaankaan ihan ajantasalla... Noh anyway, voimia - oot kyllä todellinen uurtaja ja sulla on oikea asenne, sillä pärjää pitkälle =)

Tosta raskaaksi tulemisesta... kuten tiedämme että raskaus on raskasta ja sitähän se kropalle äittämättä on. Todellinen palautuminen kestää puolisen vuotta olitpa sitten leikattu tai et. Kudokset, nivelet, lihaksisto, verenkierto elimistö koko hela ihmisen hela hoito ottaa aikansa. Siltikään se ei ole este uusinta raskaudelle heti perään. Tietty fysiikka joutuu koville ja sen sitten huomaa kun "vauvaputki" on ohi =) massu roikkuu ja tissit tyhjinä pusseina :LOL: vaan niin se on vaikka olisi taukoakin raskautumisessa ja elämän kuuluu näkyä. Onhan lapsi aina kaiken arvoinen :heart:
 
London calling hokasin just, että ei tuo mun vastaus vauvan pukemisesta vaunuihin tainnutkaan auttaa, koska meidän neiti herää myös kun puen hänelle lisää vaatetta. Tosin nukahtaa muutamassa minuutissa uudelleen vaunuissa, jos heijaan niitä.
 
Jenni Lämpimät onnittelut!!!
Meillä aikaisempi vauva-aika ajoittui -00, -02 ja -04, lapsilla 1,6kk ikäero. Kyllä täytyy sanoa että aika haipakkaa ja härdelliä. Silti ihanaa aikaa!!
KirsikkaTomaatti39 on kyllä ihan oikeessa, että uudet raskaudet entisten perään jättää jälkensä kroppaan aika taatusti, ja niiden "korjaaminen" on vaikeaa, ellei mahdotonta.
Itsellänikin tuli paljon raskausarpia, eikä tissitkään enää mitkään kiinteät ole (juu, kynä pysyy tissin alla takuuvarmasti :LOL: ) vaan empä kroppani muutoksista ole milläskään; näillä tisuilla on ruokittu neljä maailman rakkainta olentoa. Ja jokainen arpi kehossani on kuin "mitali" hyvin suoritetusta tehtävästä, jos näin voi sanoa.
Kuitenkin omalla kohdallani oli suurin ongelma noi yliliikkuvat lonkat ja alaselkä. Niiden lihaksisto ehti aina raskauden aikana rapistua, eikä ehtinyt vahvistua kunnolla ennen seuraavaa raskautta. Niitä sainkin sitten potea oikein kunnolla :ashamed:
No joo, jaarittelu sikseen. Onnittelut Jenni sinne!!! Ja tarrasukkia ;)
 
Onnea Jenni! :heart: Ihana uutinen! Meillä ekan ja tokan ikäero on 1v5kk, aluksi oli kyllä aikamoista härdelliä, kun ei meillä ees sukua lähellä auttamassa, mutta voi että heistä on nytten toisillensa seuraa, leikit menee yksiin jne. Aivan ihanaa seurattavaa :heart:
Moni onkin jo "vihjaillut" että eikö tälle kolmannellekkin pitäs kaveri tehä :whistle:
 
Huomenta! Täällä valmistaudutaan lähtöön isovanhempia tapaamaan - mitä nyt pitäisi mm.pakata kaikki tavarat ensin :LOL: Saas nähdä päästäänkö ollenkaan pimun kanssa tien päälle tänään..

Mutta heti aamuun mieltä askarruttava kysymys vauvan nukkumapaikasta: mihin ikään asti käytätte/käytitte sänkynä äitiyspakkauslaatikkoa? Meillä se on vieläkin käytössä pimun ollessa 2kk 1vko, kun mahtuu sinne aivan reippaasti. Toki pakkaus on siis pinniksessä eli vauvalle on tuttuja mobilet sun muut pinnasängyssä. Siirtäminen varsinaiseen sänkyyn nukkumaan ei siis luulisi olevan mikään suuri juttu, vai?

Mutta nyt miettimään matkatavaroita! Mukavaa viikonloppua kaikille,
Carmen
 
Heips!
Muutama päivä oltiin mökillä ja heti äkkiä lukemaan mitä tänne kuuluu. Onnea Jenni!!! :flower:
Kyllä mulle riittää nämä kaksi lasta. Ihania ovat ja haikealta tuntuu antaa vaatteita ym pois, mutta vakaasti olen sitä mieltä että ei enempää. Onnellinen olen näistä saavutuksista :heart:

Mitäköhän olitte jutelleet....meillä ei aina ole vaunuissa hattua. Järkyttävän kuuma vaunuissa muutenkin, jos vaan aurinko vähänkin paistaa. Mutta kyllä on ollut hankala kesä pukea vauvaa. Aina liian vähän tai liian paljon vaatetta. Eihän tätä voi edes kesäksi sanoa. Vettä ja kylmää vaan joka päivä!
Meillä ei ole kumpikaan nukkunut äippälaatikossa. Ihan suoraan pinniksessä...tai typy kyllä nukkuu melkein aina vieressä...

Kriisi :hug: :hug:
 
Leipoa,siivoja ja silittää pitäis huomisia ristiäisiä varten, mutta minä se vaan roikun täällä koneella =) No onhan sitä koko yö sit aikaa häärätä.

äippäpakkauksen laatikkoa olen käyttänyt vai tolla keskimmäisellä. Muut ovat nukkuneet alusta asti pinniksessä. Aikaa tosin en muista. Sen aikaa kun siihen sopivasti mahtui.

Jossu & hemuli 8vkoa+4pv (huomenna 2kk)
 
Onnea Jenni! :flower: :heart: En osannut odottaa ihan näin pian tälläisiä uutisia tässä pinossa :D

Meillä on molemmat pojat nukkuneet alkuun rottinkikorisängyssä ja siirtyneet siitä sit suoraan pinnikseen. Siirto ei ole tuottanut mitään ongelmia kummallakaan kerralla. :)

Baby Bio Onks kukaan käynyt? Minä ajattelin tos elokuussa lähteä testaamaan.

Vilma
 
onnea jennille sylintäydeltä! :heart: toivotaan nyt sulle paljon helpompaa raskausaikaa. ihana ku uskalsit kaikesta huolimatta heti uudelleen yrittää. onnea vielä kerran!

meillä jäbä jo 3kk maanantaina. järkyttävää vauhtia aika menee kyllä.

mut nyt natinaa vaunuista..palaillaan.

nemika+jäbä
 
ONNEA JENNI :heart: :flower:
Vai on täällä menkat ja sänkytouhut jo niin normalisoitunu, että tulostakin on saatu !!!! :D
Mun menkat ei yleensä ala ku vasta sitten , kuin osittais imetyskin on loppunut. Esikosta menkat alko 10 kk synnytyksestä ja kakkosesta 6-7kk synnytyksestä, eli ei "pelkoa" et vauvat tulis lähekkäin .

Meillä nimenhaku-prosessi on pahasti kesken. Ensiviikon lauantaina on yhdistetyt ristiäis- ja avioliiton siunaus- juhlat. Nimi tarvis siis keksiä aika pian... :snotty:
Ehdotuksia??? :whistle:
 
Meitä toukokuisiahan on siellä Babybiossa sit sali pullollaan ;)

Muoks: Tiedättekö muuten miten niihin Babybioihin voi ostaa lipun etukäteen? Ihan samalla tavalla kuin norminäytökseenkin..? Onks se sit niinku viikkoa ennen suurinpiirtein?

Edla-Mamma: Sain muuten sumplittua sen vauvauinnin aloituksen, joten mekin päästään aloittamaan heti elokuussa :)
 
Naukuri, Juu kuulemma voi noita saman ajan puitteissa kuin normilippujakin varailla sekä lunastaa.

Ja vauvauinnista; hyvä kun tuli puheeksi, että teidän ei tarvii odotella niin pitkään et ootte melkein 4 kk! Mulla on edelleen suihkuongelma eli neiti pelkää suihkua vieläkin. Pitänee illalla laittaa itte toppi tai joku muu paita ja mennä likan kanssa suihkun alle törröttään. Joskohan se siitä... =)
 

Yhteistyössä