*TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HELMIKUUSSA 2010

*TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HELMIKUUSSA 2010

Synttäripäivä...............Syntymämitat..............1 -v mitat

Jenni...............13.3......1380g/42cm/28,5cm...9310g/75,5cm/44,4cm
Nemika...............21.4.....2520g/47cm/32,9cm....7385/72cm/45,5cm
Katrinainen........24.4.
Summer81.........30.4.........3945g/50cm............12kg/80cm/
poika04ja08......30.4.........3500g/50cm/...........10kg/75cm/
Marimint81..........5.5.
Weiss................. 7.5.
Edla-Mamma........7.5.........2965g/48cm/..............8800g/73cm/
Naukuri................8.5........190g/49cm/37cm.....9800g/78,5cm/48
London C...........10.5..........2500g/......................8220g/72cm
Birdie.................10.5
Carmen.............12.5..........3972g/51cm/37cm.....8950g/78cm/47
sonja R..............13.5.
Liukumiina.........16.5.
Jossu-71............20.5...........4440g/55cm................9960g/80cm
Kurpitsa.............21.5......2465g/46cm/33,5cm....9060g/76cm/44cm
Hemuli79............21.5........3430g/49cm.................10,4kg/76,6cm
Vilma..................22.5......3310g/49cm/34cm.......9250g/74cm/46cm
Matamimimmi68.24.5...........3480g/50cm................9270g/71,5cm
Marmotta...........26.5.
Repa..................26.5.......3400g/49cm/34,5cm..9450g/78,5cm/45,1
Uskonpuute.......26.5
Iina72................28.5........3685g/51cm/35......10,5kg/79,5cm/46,7
Heinuli81...........29.5. 8,7kg / 74cm
Puliina...............30.5.
Merika77...........30.5......4990g/56cm..................13,6kg/81cm
Kirsikkatomaatti...........3375g/49cm/36cm......10,1kg/75,5cm/47,2
Sarbba...............4.6.
kriisi....................7.6......4045g/52cm/38........10,45kg/76,5cm/47 ,5
Majj.....................9.6.......3635g/51cm/33,5......9600g/73cm/46cm

uudet tulokkaat 2009

Jenni ~ tytttö 11.1.
Iina72 ~ tyttö 10.8
Liukumiina 20.8 ?
Naukuri ~ tyttö 14.9
Carmen ~ tyttö 27.9
Sonja R ~ poika 5.11
Katrinainen ~ tyttö 21.11


UUDET TULOKKAAT 2010
Keilis~ tyttö 5.1
KiaralA ~ poika 6.2

LASKETTU AIKA
2010
Marimint 4.3.
Puliina huhtikuu
Hemuli79
Ani79 toukokuu
 
Marmotta: Meillä ainaskin tehdään nyt hampaita eli poski/syömähampaat nro 2 tulossa. Ikä haitaria en muista milloin ne "pitäis" putkahtaa.

Noita valitettavia porukasta vetäytyjiä on matkan varrella ollut, mutta onhan meitä viel aikas monta jäljellä. Keiliksen vauva uutisia kans olis kiva kuulla. Pisti silmään tossa uutta pinoa luodessa.

Onhan se ymmärrettävää työ ym. kiireiden tullessa kuvioihin mukaan ettei silloin palstailu ole päällimmäisenä mielessä.
 
Ai se olis jo helmikuu ! Kiitos jossu uudesta pinosta! :flower:

Joka päivä käyn lukemassa, mutta oon laiskistunut kirjoittamisen kanssa. :/
Jokatapauksessa, meille kuuluu ihan hyvää, joka päivä lähes kuulee neidin suusta uuden sanan. On se hieno tunne kun oma lapsi oppii jotain uutta! :) Yöt meillä menee vaihtelevasti, joskus nukkuu ihan hyvin, et herää kerran ja sit välillä on tosilevottomia öitä, pyörii ja hyörii vaan. Eli nukkuu vieläkin vieressä, vaikka iltaisin omaan sänkyyn nukahtaakin niin jossain vaiheessa tulee viereen.

Sarbba: :hug: Onneksi sieläkin aurinko alkoi pilkistää pilven takaa.
 
Kirsikkatomaattia kaipailen minäkin!

summer, en mäkään ollut jumpassa kun olin Eevan kanssa kahdestaan kotona. Pakko mennä vaikka torstaina, mulla on kamala olo kun en ole nyt käynyt kun sen kerran tän vuoden puolella.

Meillä oli aamulla pihan täynnä ilveksen jälkiä. Yleensä oon antanut Eevan myllätä pitkin pihaa aika rauhassa, mutta nyt kyllä seurasin perässä joka kerta kun se meni nurkan taakse. Vaikka eihän ilves ihmisen kimppuun käy ja toisekseen Eevan mekkala säikyttää kaikki eläimet kilometrien säteellä, mutta kuitenkin.. En muistanutkaan miten hurjaa tää maaseudun elämä voi olla. :D
 
Kiitos Jossulle uudesta pinosta :flower:

Me oltiin sit kuitenkin kerhossa...nuha ei ollu mitenkään pahana. Ulkonakin vaan -10 astetta,tuntu ihan helteeltä B)

Tänäaamuna hiiri numero 2 löytyi kitusemasta kylppäristä :x Ihania ylläreitä :eek:

Että toi voi olla sulosta toi pikkuihmisen puhe :heart: "Luketaan putte mummula"eli luetaan puppe mummolassa-kirjaa :D
 
uutta kuukautta viedään..

summer: paranemisia teille!

A ei vielä puhu lauseittain, mut 10-15 sanaa löytyy mut noistakin käyttää vain muutamia sanoja päivittäin mut eiköhän täs ½v sisäl ala sanoja löytymään enempi..

meil A on nukkunut yöt hyvin, sen jälkeen kun tuo kirkuminen loppus, meil tuo kirkuminen loppui kuin seinään silloin kun tyttö oli kipeenä ja nukkui melki kaks päivää putkeen pienillä hetkillisillä hereil oloilla..eli luulen että kirkuminen meil johtui univelasta.

unet: on parantuneet, ennen nukkui korkeintaan reilun tunnin mut nykyään vetelee 2-2,5h päikkyi ja yöl 11-12h

perjantaina otatin sen possupiikin jakäsi on ollut kosketusarka siitä pistoskohdan ympäriltä eikä siedä ees nukkumista tuon vasemman olkapään päällä mut eiköhän se tästä..onneks mitään muuta oiretta ei tuosta tullut..

 
weiss
Talvista helmikuuta!

Ihana talvi, ei voi muuta kuin nauttia!

Vaikka olenkin taustalla aika paljon, enkä jaksa kirjoitella, niin täytynee myöntää, että aina kun koneella käyn, niin käyn myös teidän kuulumiset läpi. Kuitenkin moni tuli jollakin lailla läheiseksi jo raskausaikana, niin on kiva käydä lukemassa kuulumisia.

Tänne ei uutta. Allergiat junnaa paikallaan, viimekesän jälkeen ei uusia ruoka-aineita olla saatu pojan ruokavalioon. Oliskos täysin varmoja ruoka-aineita 8-9. Sanoja tulee satunnaisesti, mutta syykin on selvä.. täällä ymmärretään mielihaluja ihan liikaa.. kun vaan ynähtää, niin eteen tulee mitä haluaa :ashamed:
Itse syö useimmiten, toki sellaisia päiviä on, jolloin menee ihan leikiksi.
Pinniksestä ollaan siirrytty tavis saänkyyn ja kun ennen ei nukutettu, niin nyt nukutetaan.. :D
Pottailua tai pönttöilyä ei harrasteta (ei suostu istumaan) ja olen aatellutkin, että viimoistaan kesällä oppii, kun voi olla päivät ilman vaippaa ulkonakin.

Sellaista täällä..

Halit niille, jotka sitä tarvitsee ja palaillaan taas :wave:
 
Talvista huomenta! "Turhaan" herättiin ajoissa, kun eihän tuolla päässy vaunuilla lasten kanssa liikkumaan, lunta tullu iha älyttömästi ja tiet auraamatta! Pidetään sitten vapaa pvä eskarista.

Summerin porukalle pikaista paranemista! Tuo on niiin inhottava tauti, jaksamisia :hug:

Meillä Niklas ei lauseita vielä puhu, joitain sanoja sanoo. Päikkäreitä nukkuu tunnista kolmeen tuntiin. Yöllä heräilee huutamaan useamman kerran, on poskihampaita tulossa, jännässä järjestyksessä tulee kyllä Niksulle hampaat kun ei alhaalla ole kun 2 hammasta vieläkään ja ylhäällä sitten 6 :D Vähissä on herran hampaat, muistelen että meillä tytöillä oli kyl suu täynnä hampaita tuossa iässä ja puhua pöpättivät ihan täysillä jo molemmat, niin ne on erilaisia :heart:

Kiitos kaikille haleista, olette ihania :heart:
 
Huomenta !

Meillä neiti sai yöllä kauheita itku kohtauksia, mikään ei ollut hyvä ! :/ Mun viereen rauhottui sit lopuks mut jos vahingossakin liikahdin niin alkoi samanlainen itku, mistä lie sitten johtui.

Pottailu: On nyt vähä jäänyt kun on aloittanu hoidossa olemisen, eivät ole sielä niin hirveästi potattanut, ainakaan vielä. Mutta kolme viimeistä päivää neiti on tehnyt kakat pönttöön. Itse halunnut mennä sinne ! :D

Summer: Paranemisia ! :)

 
poika, :hug: Voi ei :( No onneks sulla on kaks ihanaa poikaa :hug:

Weiss :hug: teidän allergioille.

Summerille paranemisia teille sinne!

Repa, :x teidän hiirille... jokohan ne olis siinä :eek:

Täällä on liikenne ihan sekasin tosta lumimäärästä. Kadut kapeita ja autot ihan oikeasti lumikinoksen alla. Mitattu lumimäärä kumpulassa on 70cm. Ihan uskomatonta. Ollaan nyt kaks päivää oltu likan kanssa sisällä, ku molemmilla vähän tollasta nuhanpoikasta. Neidillä vuotaa nenä ja mulla on toinen puoli koko ajan tukossa :kieh: Meillä on toivoa päästä tänään vielä kauppaan koska aura-auto löysi näköjään meidän pihalle, JEEE!

Puheesta, täällä kans vaan muutamia sanoja, lauseita ootellaan vielä pitkään... Kuulostpasi tuo weissin toteamus tutulta, et liian helpolla pääsee pieni ku äiti ymmärtää toisen tarpeet pienestäkin älähdyksestä. Myös sorrun itse siihen jatkuvasti :ashamed: Luulee varmaan tyttöparka et osaa puhua hienosti ku äiti ymmärtää sen solkotusta... :D

Potta,
meillä istuu usein nukke siellä.... :ashamed:
 
Poika :'( tuli paha mieli sun puolesta.. :hug: :hug:

Weiss,Tsemppiä allergioihin.. :hug:

Hampaista
ei oo oikeen hajuu...kokoajan on ikenet poskessa turvoksissa. Ainakin ylhäällä ja alhaalla on molemmin puolin yhdet poskihampaat =) Etuhampit ja kulmikset on kaikki.

Potta on nyt alkanut enevissä määrin innostamaan meidän herraa...kakkaskin jopa eilen siihen B)

Tein sen erheen et läksin muskariin aamulla.... voihan vee...hyvä jos etenemään pääs,takasin tullessa etenkin piti tehä töitä et pääs edes pysäkille saati kotipihaan,et jos olis taas hiukan miettinyt niin en olis ees lähtenyt.
Mutta...poika teki ihmeen ja nukku tunnin päikyt :eek: sellasia ei oo meillä nähty varmaan ainakaan 3kk ellei vielä pitempään... syy tosin oli siinä et heräili aamulla jostain syystä jo ennen kuutta,torkuskeli sit vaan seiskaan,mut ei enää nukkunut. Bussiin torkahti ja jatko unta eteisessä... ja mikä parasta,kellokin oli vasta puolenpäivän =) Sain siinä sit rauhas aurata meille tien kotiovelle :xmas:

Poika on ruvennu sanoon mua äiskäks :eek: en ikinä käytä itestäni moista sanaa...vai oonkohan sittenkin joskus... Nyt on tos vieres ja hokee itekseen et" inana äikkä"=ihana äiskä :D
 
Kiiti lohdutuksista, plussaa tässä kaikessa on se et mä ite oon muuten ihan terve paitti että kohtu ei kestä yhtään raskautta enää se ylimääräinen mikä ultrassa näkyin oli arpikudosta. Vauvalla ei sinänsä olisi ehkä hätää mutta mulla ois suurentunut riski kuolla sektiossa ja sitä riskiä en lähde ottamaan koska tahdon nähdä näitten kahden kasvavan ja kehittyvän. Samoin mulla on paha endo, kaikki samaan syssyyn. Mulla kvi tuuri et mulle sattu lääääkäri joka on paljon tehnyt sektioita ja paljon tutkinut naisen vehkeitä :D Mutta nyt sulatellaan tätä ja hankitaan ehkä sterilisaatio se olis sit siinä :ashamed: :'(

kaikille tsemppiä
 
Kiitos uudesta pinosta.

poikavoi sinua. :hug: Onpa ikävä uutinen ja kun sä olisit niin viel vauva toivonut. Mut onneksi sullakin on jo kaks kullan murua. Oon pahoillani sun puolesta.

kaipaillaan täälläkin kirsikkatomaattia ja mitäs kuuluu Puliinalle? Kriisistäkään ei oo kuulunut piiiiiiiiiitkään aikaan. :wave:

facebook sieltä näkee aina osan kuulumisia, ihan kiva paikka sekin.



weissmustakin nää ilmat on ollut niin ihanat. ollaan nautittu todella.. tänäänkin käytiin luistelemassa ja laskemassa mäkeä. Voi kun olis aina tällaiset talvet. Silloin joskus odotusaikana olin ihan vihreestä kateellinen niille joilla oli kunnon talvi. Täällä meri taitaa olla liian lähellä. :)

Treffit olis kyllä kivat. Mitäs jos vietetään yhteiset 2v. syttärit :) paikkana hmm korkeasaari tai miten olis muumimaailma ? Olis kyllä tosi kiva nähdä.

Mut nyt pitänee taas mennä.. huomenna piknik-risteily kutsuu..erilainen työpäivä tiedossa. :wave:
 
Treffit olis ihan kiva ajatus,mut se pitäis sit miettii huolella kun esim.mulla ei oo autoo,et pitäs julkisilla päästä helposti =)

Ilmoista läksin kommentoimaan,et talvi sinällään on ihku..mut kyllä autottomalla on muutaman kerran ollu sormi suussa,kun ei tahdo päästä liikkumaan. Mut ajattelin just et ei pitäs valittaa kun ei tiedä taas milloin saadaan oikea talvi seuraavan kerran =)
 
Kiitos tytöt, kyllä tää tästä.

Repa: Täällä on onneksi melkein aina kunnon talvi mä tykkään. =) Tämän talven projekti on opettaa esikoinen laskettelemaan no luultavasti lopputalvesta se laskee jo paremmin kjuin äiti :LOL: Meillä kanssa lapset joskus sanoo mua äiskäksi en tiiä mistä ovat oppineet :D

Puhe: vähitellen sanoja tulee lisää, mut teen sen kuuluisan virheen et ymmärrän liian herkästi mitä herra on vailla :( pitäs heittäytyä hölmöksi =)

Hitsi et juilii vielläkin tuota alamahaa....Onko kenelläkään mitään tietoa kohdunpoistosta? Enhän mä periaatteessa kohtua enää tarvitse ja kivut häviäis sillä....
 
Poika, :hug:

Mun piti mennä tänään jo töihin, mutta taas on maha kipee :/ ärsyttää, kun oon jo viikon ollut pois ja mullahan kestää vaan neljä viikkoa se työkokeilu. Eipä voi mitään.

Puhe kehittyy koko ajan...äiti kato! anna mulle pepille! on sellaset uusimmat ja pisimmät jutut. Yksittäisiä sanoja tulee koko ajan lisää...jotkut selvästi ja jotkut ei. S-kirjain tulee vieläkin h-kirjaimena.
 
Lapsenvahtiasiaa ajattelin kysellä täältäkin, onko jollain käytössä ihan 'ulkopuolinen' lapsenvahti? Siis palkattu, sellainen joka tulee tarpeen vaatiessa tunniksi-pariksi. Oon tässä pyöritellyt menojani ja kyllä se niin on, että kun tästä muutetaan omilleen niin tarvitaan apua muutama kerta viikossa. Haluan jatkaa jumpissa käymistä, sit on kielikurssi ja MLL:n kokoukset, kampaajat ja muut. En mä joka kerta voi olettaa että mummu ja pappa hurauttaa apuun vaikkei kaukana sit asutakaan, niillä on vuorotyöt ja muut. Mietin vaan, että mistä kannattais kysellä lapsenvahtia ja millaisia kokemuksia on? Täällä loppui MLL:n babysitter -toiminta just, se ei ole vaihtoehto. Ilmoitus johonkin kaupan seinälle vai mistä niitä löytyy..? Mitä niille pitäis maksaa?

Repa, onko teillä pitkäkin matka kaupunkiin sieltä? Mehän asutaan nyt 8km päässä kaikesta, mutta käytössä on mummun auto että ei se niin haittaa.. muuton jälkeen matkaa on 4km eikä autoa. Vähän mietin miten meidän käy, mutta periaatteen vuoksi en millään haluais autoa. Täytyy pitää mielessä talvisodan koettelemukset kun jyrään rattaiden kanssa umpihangessa kauppaan, periksi ei anneta prkele.. Saa nähdä kuinka monta viikkoa jaksan ennen kun eksyn autokauppaan.

Voihan räkä, Eeva heräilee jo. Vartin se jaksoikin taas nukkua. Isohali kaikille sitä tarvitseville, pojalle varsinkin. :hug:
 
Marmotta...jaahas paljonkohan tästä olis matkaa..5-6kilsaa? Mut on meillä tossa lähellä kauppaa,postia ja apoteekkia. Ja seurakunnan kerho. Dösäpyskä on melko vieressä,et normaalisti ei oo ongelmaa,mut just nyt kun olivat keskustassa auranneet lumet jalkakäytävälle niin ei meinan päästä millään.. samaten tää meidän pihan on paha kun asutaan rinteessä,ei taho päästä ylös ovelle jos ei oo lumitöitä tehnyt ja pojan kans niitä ei kyl tehä... on se aika raskasta työntää auraamattomilla teillä muutenkin. Toinen on pakkaset. 20 astetta ja yli ei tee keuhkolle kauheen hyvää..pikkumatkan nyt tietty pystyy meneen. Kaverit mua nyppii eniten,kukaan ei asu bussiyhteyksien lähellä tai sit pitäs vaihella linjaa ja siihen menee taas tunti jos toinenkin... eli korttia siinämielessä kaipaisin =)
 
Repalla kans samanmoisia "ongelmia" ku mullaki, kortti ois kätevä olla! Väliin oon niin kypsä ku kävellen tulee aamussa noin 8km lasten kans ku viiään eskariin, nyt varsinki ku on tuota lunta nii paljo ni ei kyllä taho vaunut liikkua, siinä sit Niklaksen lisäksi seisomalaudassa keskimmäinen lapsi(vaikka onki kohta 5v niin ei tuu mitään jos 8km pitää kävellä, ei jaksa millää joka päivä ) niin saa siinä lykkiä, onneksi eskarilainen reippaasti kävelee, ettei tarvii sitä pulkassa enää vetää.
 
Poika, :hug:

Marmotta, onkos sun vanhemmillas tuttuja joilla olis vaikka 15-17-kesäsiä lapsia (varmaankin tyttöjä enempi kiinnostaa) joilta vois kysyä et kiinnostaisko hoitaa Eevaa? Tai jos sit siitä tulevan kodin naapurustosta löytyis joku kiva teinilikka joka suostuis. Sit varmaankin ilmotusta kaupan seinälle jos ei tutuista löydy. Palkaks olis varmaan hyvä laittaa ainakin se sama mitä MLL suosittelee eli olikohan se 8,2?/h. Meillä on hyvä ku likan puolsisko on melkein 16-v ja tulee hoitaa todella mielellään pikkusiskoo joten ei oo ainakaan vielä tarttenu turvautua ulkopuoliseen apuun. Kyllä mä sillekin annan joko sit vähän rahaa tai jotain muuta siitä et on ollu hoitamassa.

Olipas ihanaa ulkoilla ku oli mainio sää. Aurinkokin näyttäyty ja on jo sen verran lämmittävä et alko vesiä tulee räystäiltä... niin se kevät sieltä tulee vielä joku päivä :)

Tapaamisesta, joo se olis kyl aika superhomma jos vaikka onnistuis. Repa, siehän ponkaset taas sen matamin kyytiin ku sieltä samalta suunnalta ootte tulossa (missä sitten ollaankaan tapaamassa) Mulle sopii oikeestaan ihan kaikki, Muumimaailmaan joka tapauksessa kesällä ollaan tulossa koska me ollaan muumi f a n e j a, hih :D

Hemputti ku tuo tyttö ei taas suostu nukkumaan... pöh... Pitäis tunnin kuluttua viimeistään se herättää... ääks....
 

Yhteistyössä