TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HUHTIKUUSSA 2010

TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HUHTIKUUSSA 2010


Synttäripäivä...............Syntymämitat..............1 -v mitat

Jenni...............13.3......1380g/42cm/28,5cm...9310g/75,5cm/44,4cm
Nemika...............21.4........2520g/47cm..........7385/72cm
Katrinainen........24.4.
Summer81.........30.4.........3945g/50cm............12kg/80cm
poika04ja08......30.4.........3500g/50cm...........10kg/75cm
Marimint81..........5.5.
Weiss................. 7.5.
Edla-Mamma........7.5.........2965g/48cm..............8800g/73cm
Naukuri................8.5........3190g/49cm..........9800g/78,5cm
London C...........10.5..........2500g/......................8220g/72cm
Birdie.................10.5
Carmen.............12.5..........3972g/51cm..........8950g/78cm
sonja R..............13.5.
Liukumiina.........16.5.
Ani79..........16.5
MsDevill88..........17.5...........3190/48cm
Jossu-71............20.5...........4440g/55cm................9960g/80cm
Kurpitsa.............21.5.........2465g/46cm..............9060g/76cm
Hemuli79............21.5........3430g/49cm.................10,4kg/76,6cm
Vilma..................22.5......3310g/49cm.................9250g/74cm
Matamimimmi68.24.5...........3480g/50cm................9270g/71,5cm
Marmotta...........26.5.
Repa..................26.5.......3400g/49cm..............9450g/78,5cm
Uskonpuute.......26.5
Iina72................28.5........3685g/51cm...........10,5kg/79,5cm
Heinuli81...........29.5...................................... 8,7kg / 74cm
Puliina...............30.5.
Merika77...........30.5......4990g/56cm..................13,6kg/81cm
Kirsikkatomaatti...........3375g/49cm................10,1kg/75,5cm
Sarbba...............4.6.
kriisi....................7.6......4045g/52cm.............10,45kg/76,5cm
Majj.....................9.6.......3635g/51cm.............9600g/73cm

UUDET TULOKKAAT 2009

Jenni ~ tytttö 11.1.
Iina72 ~ tyttö 10.8
Liukumiina 20.8 ?
Naukuri ~ tyttö 14.9
Carmen ~ tyttö 27.9
Sonja R ~ poika 5.11
Katrinainen ~ tyttö 21.11


UUDET TULOKKAAT 2010
Keilis ~ tyttö 5.1
KiaralA ~ poika 6.2
Marimint ~ tyttö 7.3
Puliina ~ poika 16.4

LASKETTU AIKA 2010
Hemuli79
Ani79 14.5
MsDevill 15.5
kurpitsa 9.11
 
Kiitos vaan uudesta pinosta Jossu :flower:

Mulla on mainio olotila juuri nyt,ulkona loistava ilma,käytiin pojan kans aamupäivällä rattailla hakemassa uusia pajunvitsoja maljakkoon...
Nyt isukki ja poitsu puuhastelee tossa olohuoneessa keskenään ja parin tunnin päästä viedään Kassu mummulaan. =)
 
On tosiaan aivan ihana ilma! Me myös lähettii aamusta jo liikkeelle kävellen, kun oli lasten hammaslääkärit, sit käytiin kaupoilla, tytöt osti saippuakuplia ja puhalteli niitä koko matkan kotiin, ihania :heart: "Jonkun" verran oli siinä 10 aikaa kaupassa porukkaa, tsiisus, ja ihmiset osti ruokaa nii paljo että varmaa pari viikkoa pärjää :whistle: :D Saas nähä kui paljo porukkaa on ku me mennää ruokaostoksille kuha mies tulee :xmas:
 
Summer, hyvää nimpparia teidän neidille :flower:

Oltiin aamulla ulkona me kans ja sit ku kaverit katos, ni tultiin kotiin ja mä oon ihan hulluna sitsiivonnut täällä. Alan vissiin valmistautumaan synttäreihin jotka onkin sit jo heti ens kuussa ;) Ja tää siivousjuttu ei oo aprillipila :whistle:

Yökylässä
ei varsinaisesti oo meilläkään ollu, mutta mummon luona ollaan jätetty mummo nukuttamaan ja tultu sit jossain vaiheessa takas ja sit mummo on täällä meillä ollu. Ihan hyvin menee, mut joo, kyllä mäkin kaipaisin et joku joskus ees ottais ton yökylään. Noh, sitä ootellessa et niitä kavereita tulee ja yökyläilyt alkaa oleen ihan omasta tahdosta pop! :D

Suklaa
, meillä rakastaa sitä :p

Äh, nyt vois hetkeks vielä oikasta ennen ku likka herää :)
 
Kiitos uudesta pinosta ! :)

Meillä J on yhtäkkiä alkanut lyömään ja lujaa. Ei nyt koko ajan, mutta välillä tulee sellasia hetkia et koko ajan kädet heiluu, en tie onko hoidossa oppinut tai sit tää on joku vaihe vaan - ja ärsyttävä sellane! :kieh:

Täällä kans ollut eilen ja tänään aivan ihana ilma +9 ! Uskaltauduttiin jopa uloskin tänään, viikon sisällä kykkimisen jälkeen, ja huomas kyllä kuinka toinen tykkäs ! En ymmrrä mikä noissa vesilätäköissä aina vetää pieniä lapsia puoliinsa!? :D Tuli taas huono omatunto ulkona kun koko ajan olin kieltämässä "ei mene vesilätäkköön", "pois likasten autojen luota" , "ei kipee sinne" ei tee sitä,eikä tätä.. plääplää. Kuinka vapaasti te annatte lasten touhuta ulkona ?


Hyvää pääsiäistä kaikille ! :flower:
 
Ulkotouhut on sellaiset missä en juuri kieltosanoja käytä. Ellei siis olla kauppareissulla kuten tänään; päällä villakangastakki, sammarit ja lenkkarit.. sinkosi ovesta ulos ja istumaan kuralätäkköön! En ehtinyt kissaa sanoa. Mutta siis jos mennään ulos niin sitten mennään sellaisissa kuteissa missä voi puljata lätäkössä ja nuohata autoja ja kiipeilläkin annan kunhan ei ihan hengenvaaraa ole. Ja jos on niin sit pidän kiinni. Musta tuntuu että sisällä touhuillessa joutuu kieltämään ihan tarpeeks, menköön miten haluaa ulkona kun siellä ei voi kiskoa kirjahyllyä niskaansa tms. Tielle ei saa juosta yksin ja sitä on kielletty niin monesti että tietää kyllä mutta muuten en ihan heti keksi mitä kiellän. Koska en keksi miksi kieltäisin.. sitähän varten ne kalliit vettäpitävät, kuraa hylkivät, kaikenkestävät kuteet on että niitä sit käytetään.

summer, en tiedä vielä mihin mennään tai edes milloin. Veikkaisin Ikaalisia, se kun on tässä siedettävän ajomatkan päässä. Kiva päästä vähän isompiin altaisiin, me ollaan nyt käyty paljon ihan tossa omassa hallissa.

Ihania ilmoja tosiaan, oliskin tällaista koko kevät eikä sateista!
 
hei ja hyvaa paasiaista :flower:

Yokylasta Nyt kun oltiin Kapkaupungissa nii miehen aiti kaitsi kahdesti F:aa koska eka kerta meni niin mukavasti joten saatiin toinenkin "iltaloma" kolmas kerta paikka johon oltaisiin menty olikin sit muuttunut joksikin viini- baariksi ja me kaveltiin takas ihan saman tien. Siinapa nuo meidan ulkoilut kahdestaan onkin ollut. Ehka nyt kun mun vanhemmat tulee meille kylaan nii saadaan taas kayda jossain. Yokylassa ei F ole ollut koskaan.

Ulkoilut Aika vapaasti saa touhuilla kans. Toki tuossa etupihalla saa vahtia ja on ihan sydan kurkussa kun ihmiset ajelee autoillaan nii hurjasti. Puistossa ja takapihalla ei kiellella, paitisi jos nyt jonkin toisen lapsi on vaara tilateessa F:n kans.

Mites teilla muilla kieltosanaan uskominen?
ja miten sitten rankaistaan kun ei uskota hyvalla kieltoa? Meilla nauraa vaan kun kieltaa ja sitten itketaan ja rayhataan kun viedaan pois tilanteesta. Onkos kellaan ns "naughty step" tai paikka mihin sit istutaan hetkeksi miettimaan asioita? Me mietitaan mika linja otetaan kun tytto ei tottele meita.

Marmotalle kivaa kylpyla matkaa!
 
marmotta: niinhän se on..mä oon jotenki ite sulautunu tähän tilanteeseen et näin mennään mut sulla eri juttu kuitenki. mä ku voin tovin ottaa ja jättää ukolle tenavat kuitenki. vaikka ani harvoin teen sen.
mut oon aina ajatellu et jos oma terveys sallii nii sit ku mulla on lapsen lapsia nii hoidan ja pidän niitä aivan varmasti jos tilanne sallii sen..ja nautin niistä suunnattomasti jos sellaisia siunaantuu.
jaksamisia tosi paljon sulle..
 
mä annan juosta lätäköissä oikeissa vaatteissa..ja kotona tietty =)
ja tuo nauttii. poika on tallihommissa lantaa luomassa kaverina. juoksee pitkin lätäköitä ja kurakoita..mut tietty kiellot pätee mihin ne on laitettu.
mut mä tunnustan et oon liian lepsu kaikessa...
mä en oo mitään jäähy kuvioita voinut miettiä edes ku poika on tosi herkkä jos jostain sanoo ja säikähdysitku tulee helposti....aika hyvin pelittää säännöt mut toki koetellaan rajojakin..
 
Ulkojutut, mä kans annan olla vapaasti kun ollaan puistossa (hyvin aidattu :D) ja vermeet on asianmukaiset. Toki koko ajan kyllä täytyy kattoa mitä touhuaa koska on kyllä sellainen tänttähäärä et saattaa olla ottamassa muilta kädestä leluja tai jotain vastaavaa. Muuten sit ku autolle mennään niin sit saa kävellä vapaasti mutta kädestä otetaan kiinni jos meinaa alkaa temppuilemaan. Pakoon juokseminenhan on nyt tosi pop. Marmotta, meille kävi eilen kutakuinkin samoin, päästiin ovesta ulos, ni sit läks ja vesilätäkköön mut ei istunut vaan kaatu ku se olikin syvempi mitä luuli :headwall:

Kieltäminen juu saa hihityksen aikaseks. Isäänsä uskoo kyllä, mut mulle vaan räkättää ja kun poistan tilanteesta, ni sit alkaakin se huuto joka kestää sit ajan äx. Yks frendi joka on lekuri, ni sano että nää voimakkaat reaktiot on merkki lapsen vahvasta perusturvallisuuden tunteesta eli se kiukkuaminen on hyvä :)

Kävin tässä iltasella kaupassa ja voi että ku ihmiset on hamstrannu hyllyt tyhjiks, hohhoh...

Nyt kattoo tallenteita :)

Ai niin, Jossu tuolla ylhäällä taitaa olla naukurin muksun syntymäpaino merkattu väärin (oon ite tainnut tehä sen :whistle:) mä luulen et se paino olis varmaan 2900g eikä 1900g... Kattelin tänään kun nuo 2-v synttärit meillä kaikilla lähenee, et koskas on seuraavat, ni tuo iski silmään.
 
Kiitti Edla huomiosta. Näin sitä tulee sokeaksi "omalle" tekstilleen. Tosiaan aikas köykäinen olis ollut.

Yökylässä ei meillä olla viel oltu. Isännän äiti on kyl valmis ottamaan, jos tarvetta tulee ja hänen työvuoroihinsa sopii. Yhden kerran oli jo suunnitteilla, mutta sit pikkumies tuli flunssaan eikä viitsitty sit jättää yöks. Mun vanhemmat ottaa noita isompia aina silloin tällöin varsinkin, kun on koulusta lomaa. Tosin nyt vois mennä, kun on toi matkiskin. Ennen ain äitini perusteli sillä, että pitää olla sen verran ikää et pysyy normisängyssä/sohvalla.

Ulkoilu Marmotan kanssa samoilla linjoilla, kun on kalliit/kunnolliset sään mukaiset varusteet saa remuta lätäköissä jne. Niin meillä tekevät noi vanhemmatkin muksut ja perässä pitää pienimmän kaikkea olla kokeilemassa. Paljoa ei tarvitse kieltää, kun ollaan täällä niin syrjässä ettei tarvitse tietä varoa ja pihakin on kohtuullisen kokoinen.

Uhma on kotiutunut meillekin. Välillä kiukkuaa aivan joka asiasta. Ja osaa teatraalisesti heittäytyä lattialle ja vääntää teko itkua. Kurkistelee kulmiensa alta tehoaako. Pahimpana ongelmana on toisinaan tapahtuva tavaroiden heittely.

Nyt meillä uusin villitys on kiivetä kerrossänkyyn yläpetille (tuolin avulla). Mut ei pääse sielt viel omin avuin alas. Katsonaan miten pääsiäinen menee, kun isommat muksut ovat isällään et montako kertaa täytyy juosta yläkerrassa nostamassa pois, kun tavallisesti kipasee yläkertaan heti, kun selkänsä kääntää. Toi meidän neiti varsinkin on sellainen hoitajatäti tyyppinen, että olen antanut niiden siel yhdes hääräillä.

Portaiden portti on nykyisin aivan turha vekotin, koska pikkumies on äkännyt miten sen saa auki. Ei tosin siitä varsinaisesta vivusta avaa vaan on kehitellyt oman pikkusormille paremmin sopivan alatappi systeemin.
 
Jälkeenpäin luettuani ton mun edellisen tekstin, sai aika negatiivisen kuvan.. :D Mut siis kyllä mä annan toisen kans touhuta ulkona, ja saa kiipeillä lumikasoissa jne. Mut noista vesilätäköistä en tykkää, tai sellanen pieni parin sentin syvynen ei oo mitää, mut täs meidän talon ympärillä on sellasia oikeesti SYVIÄ lätääköitä mihin neiti uppoo nilkkoihin saakka en anna mennä !

Uhma: Jonkunlaista uhmaa täälläkin havaittavissa. tosi äkkipikanen on ( tai tua nyt taitaa olla luenne kysymys :D ) , saattaa kiihtyä nollasta sataan sekunnissa... Ja sit loukkaantuu tosi helposti, ja sit alkaa sydäntä särkevää itkua, eli ei mitään pientä itkustamista.. Hetkeks saattaa lopettaa ja katsoa tehoaako, jos ei niin taas kunnon itkut. Tavaroita lentelee ja sit tua lyömis juttu.

Niinjoo.. meidän lempi lause nykyään on "en minä halua" .. joo-o :LOL:
 
Kukkuu pitkästä aikaa...miä tääl vähän huonona, aikaero ja vatsa vaivaa :/ ...mut eiköhän tää pikku hiljaa ala helpottuu...vatsasta menen kyllä lääkäriin, jos ei kipuilu lähde...koko matkan aikana ei ollut vatsan kanssa ongelmaa...kipuilu alkoi vasta eilen :( . Reissu meni hienosti, molemmat muksut sairasti yhden päivän kuumeen ja poju oksenti yhden illan ( luultavasti nestehukka )...oli nimittäin 40 astetta lämmintä...rannalla pystyi olemaan n. 3h maximissaan...tänne paluu masensi...kun siellä tottui, et ihmisiä oli ympärillä ja oli tosi sosiaalista touhua...täällä taas niin ankeeta :eek:

yökylä...ei ole vielä ollut, kun ei ole paikkaa minne veisi...ei ole muutenkaan ollut hoidossa. ..tekisi kyllä hyvää neidille olla muiden kanssa välillä..

Meillä kyllä niin " minä isse", et voi kauhistus |O ...ihan kaiken haluaa tehdä itse...reissussa esim. neiti halusi 2,5m aaltoihin itse uimaan, halusi kävellä ihmisvilinässä itse siis kädestä ei saanut pitää kiinni ym...ja sitten alkoi hirvee huuto, jos ei mennyt asiat oman mielen mukaan :kieh: ...muutenkin ihan kamalan uhmakas neiti...on alkanut repii ja hakkaamaan, kirkuu ja huutaa milloin mistäkin...onkohan tää enää normaalia...musta alkaa tuntuu siltä :ashamed: ??

Hyvää pääsiäistä kaikille =) !!
 
Matami,tervetuloa takaisin suomeen,tiiän ton tunteen kun masentaa palata arkeen....Tuletteko kerhoilemaan pääsiäsiten jälkeen? =)

Ulkoilu,Tielle menoa pitää estellä mut muuten annan mennä menojaan ja kiitän onnea jos keksii jotain puuhaa...on edelleen hiukan huono ulkona touhuileen. Tosin tilanne on selkeesti parantunut. Meil ei oo mitään kalliita haalareita ja kyl noi lassiet jonkin verran pitää kosteutta et pienet pyllähdykset ei vielä kastele haalaria...mutta sit jos on kunnon lätäköt tiedossa ja kurahousut pitäs laittaa,niin se pukeminen on yhtä helkuttia |O

Ei Kassukaan ota kieltoja kuuleviin korviinsa...paitsi jos ollaan vieraassa ympäristössä,siellä kuuntelee kyllä.
Miä nostan pois tilanteesta tai estän pääsyn siihen,esim jos yrittää kiipeillä jonnekkin minne ei sais. Jos tilanne menee ihan mahdottomaksi niin eristän pojan hetkeksi. Esimerkiksi kun ollaan yläkerrassa laittamassa puhtaita vaatteita kaappeihin ja keksii ruveta heittelemään niitä alakertaan eikä suostu lopettamaan niin sit vien alakertaan ja laitan portin kiinni ja meen hoitaa homman pikasesti loppuun.
Varotan aina kaks kertaa ja sit toimin.
Nyt on alkanut huutaa tosi kovaa ja itkee kuin sikaa pistettäs,kun asiat ei tapahu niinkuin herra haluis =)
 
Tervetuloa Matami takaisin!

Huh miten pitkä ja tylsä päivä ollut :/

Ulkona ollaan kurahousut jalassa ja kurahanskat kädessä. Sitten läträä lätäköissä ja missä nyt huvittaa. Muistan itekin miten oli hauskaa keväisin läträtä ja tehdä pieniä puroja ja kaikkee.
 
Mukava 14 tunnin päivä takana, virtaa näköjään riittää ilman päikkäreitäkin. Yritin saada unille ensin 1,5 sängyssä, sit tunnin autossa ja vielä puoli tuntia rattaissa. Ei niin ei. Ja silti nukahti vasta just äsken. Itse olin ihan poikki jo 6 aikaan, huomaa miten tärkeä se edes pieni tauko päivällä on..

Kieltosana on alkanut tehoamaan nyt samalla kun uhma on helpottanut hiukan. Oikein yllätyn vieläkin jos uskoo mitä sanon eikä vaan naura. Toisaalta kiellän aika samoja asioita aina, ehkä se on vaa kyllästynyt kuulemaan aina samaa ja tottelee että lopetan jankuttamisen. :) Mietin että naughty step tulee sit seuraavan uhman aikaan joka ei toivottavasti siis tule nyt ihan heti ens viikolla. Musta tuntuu että Eeva ei ihan täysin vielä osais yhdistää kiukuttelua jäähyyn ja toisaalta meno menee silmänräpäyksessä täysin hysteerikseksi, ei siinä paljon auta puhe ja selitys, että nyt joudut tänne istumaan kunnes rauhoitut.

Repa, mulla on muuten taas sama 'ongelma'. En siis oikein osaa leikkiä ulkona(kaan). En tiedä onko mulla niin huono mielikuvitus, mutta en vaan osaa. Kyllä mä tietty yritän aina mukana huitoa jotain jos Eeva keksii puuhaa, mutta oon tosi huono keksimään itse jotain. Mä ehdotan jotain tyyliin "haravoitaisko nää havunneulaset pois tästä" ja Eeva katsoo kun hullua, kaivaa esiin sangon, kiviä, kävyn ja pulkan ja väsäilee niillä jotain tunnin. Kun ei mulle tule mieleenkään että "hei, siirrelläänkö käpyä pulkasta sankoon".

Matamille paranemisia, tervetuloa takaisin joukkoon ankeaan. :D Onhan sulla probiootit ja bee propolikset ja muut käytössä mahan kanssa? :)
Tosta yhden päivän kuumeesta, viime kesänä Eevalla oli sama ja kaikki Italiassa ovat vakuuttuneita siitä että lapsi saa sen jos on ykskaks liikaa auringossa ja meressä. Tiedä sitten..
 
Peppi on keksinyt uuden jutun kaupassa; osottelee ihmisiä ja sanoo tai paremminkin huutaa "äiti kato mummu" tai "kato pappa tuli" =) en tiiä miten luokittelee ihmiset papoiks ja mummuiks, mutta jotkut on kyllä siinä rajalla, että voisivatko edes olla....kiva siinä sitten ite hymyillä vieressä....
 
:wave: pääsiäistä kaikille ja kiitos jossu uudesta pinosta.

uhmasitä ei ole tai sit oon niin kaiken kokenu et pienet ininät ei paljon liikuta. Kyllä neiti osaa jo kiukutella ja omaa tahtoa on mutta kyllä hän on niin kiltti ja helppo. Vielä ainakin. :)

yökyläilytneiti on ollut viimeksi kesällä. Nyt menee kummitädin luokse ens viikolla. Toki ei ole ollut tarvettakaan. Esikoinen on nytkin isovanhempien luona yökylässä. Asutaan lähekkäin on noin 2xkk yötä heillä. Molemmat ovat viel työelämässä.. muuten olis varmaan enemmänkin. Pyytää itse ja on niin onnellinen kun pääsee. Pienempikin pääsis.. mut antaa isomman nyt nauttia viel hetki ihan yksin. Pienempi ehtii viel.

pihaleikitlapset on todellakin pesun tarpeessa kun tullaan sisälle. E saa vapaasti leikkii kuralammikoissa. Toivotaan et kevät etenis vauhdilla ja jäis tää kura-aika lyhyeksi.

Mut nyt jatkan leffan katsomista. :wave:
 
summer, Eeva tekee ihan samaa! Osoittelee ja luokittelee ihmiset niin, että on mummuja, pappoja, tätejä, setiä, tyttöjä, poikia ja vauvoja. Aina ei mene ihan nappiin, ilmeisesti lyhythiuksiset mummutkin on pappoja. :D Vanhemmat ihmiset yleensä vaan naureskelee, mutta teineiltä saa joskus tylyjä katseita kun Eeva huutaa "mamma kato, täti!" kun näkee pitkähiuksisen pojan.

Tajusin muuten tänään että Eeva ei tiedä mikä on isä. Jossain lehdessä oli kuva perheestä ja Eeva mielestä siinä on lapsi, mamma ja setä. Kerran ulkona joku lapsi huusi isäänsä, Eeva painui perään ja huusi samalle sedälle "isiiiiii!". Varmaan siis oletti että isi on miehen nimi. Oli miehellä näkemisen arvoinen ilme kun vieras lapsi juoksee kohti ja huutaa isää. :LOL:
En tiedä pitäiskö Eevalle alkaa jo selvittämään asiaa hiukan vai odottaa että kasvaa ja ymmärtää enemmän asiasta, saattaa mennä nyt yli hilseen.
 

Yhteistyössä