TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HUHTIKUUSSA 2010

Marmotta, peppi tietää kuka on isi, mutta sanoo silti kaikkia miehiä sillä nimellä...en tiiä miks. Nimi täti on käytössä, mutta ei setä. Hauskoja nuo pienet =) Pitänyt muuten sanoa sulle, että laitappas tilaukseen uusi aloe-pullo...sitä samaa makua. Ei mitään kiirettä...tilaa sit kun on muitakin tilauksia.
 
ei pitäs maalata piruja seinilleUhmaa :headwall: :headwall: voi minkä kohtauksen neiti järjesti uimisen jälkeen. No liekö ollut nälkäinen vaiko väsynyt.. tai sit vaan halus pallomereen ja ikävä äiti sanoi ei. kello oli kyllä melkein 21.00 kun päästiin lähtemään kotia kohti.

Marmotta meillä neiti tietää kuka on isä, pappa,Taata, eno, kummisetä ja naapurin isäntääkutsuu etunimellä. Mun mielestä ei oo liian aikaista kertoo isästä. Miten isovanhemmat siel (isän puolella)-oletteko olleet yhteydessä? Jos sulla olis vaikka joku kuva missä isä ja muita sukulaisia sieltä voisitte kuvista katsella kuka on kukin. ja tietty kuva missä eeva olis isän kanssa olis kiva. Sen miksi isä ei ole läsnä sen voi kertoo sit pieninä palasina kun tyttö kasvaa .. voihan nytkin sanoo jo et asuu sielä missä asuu ja se varmaan riittää lapselle. Kyselee lisää kun kasvaa. Ei tilanne oo mitenkään muuttunut siel? ei isä haluu edelleenkään tavata? Enpä tiedä tuollaisia ajatuksia tuli mieleen, ehkä antaisin lapselle sellaisen kuvan isästä kun millainen hän oli silloin ennen sairautta. Vaikeita asioita.. toimi sen mukaan mikä susta tuntuu hyvälle.

Mut öitä kaikille :wave:
 
Merika, meillä on kämppä täynnä kuvia Eevasta isänsä kanssa ja minusta ja Eevan isästä ja kaikista kolmesta. Niissäkin on Eevan mielestä "joku setä". Katsellaan säännöllisesti valokuvia, mutta Eeva ei jotenkin noteeraa mitenkään niitä missä on Italian sukulaisia. Ne on sille kaikki vaan jotain setiä ja tätejä, naamoja kuvissa. Ehkä se siitä kesällä taas kun mennään Italiaan ja nähdään isovanhemmat oikeasti. Eevan isän tilanne on muuttunut huonosta pahempaan, ei se halua tavata enää ketään. Oon ajatellut sen niin, että kerron asian Eevalle vähän kerrallaan sen ymmärryksen mukaan mahdollisimman realistisesti. Oon kasannut valokuvista, korteista, sähköposteista yms. kirjan jonka neiti saa sit isompana, siitä saa hyvän kuvan ajasta ennen sairautta.

summer, laitoin sulle pullon tilaukseen jo viime viikolla kun tilasin muutakin, ajattelin että on sit valmiina. :)
 
Keväinen tervehdys kaikille!

Meillä voidaan hyvin ja taapero on kasvanut isoksi hevostytöksi.
Iloinen ja avoin - todellinen härkä tarpeen vaatiessa. Puhetta tulee tosi
paljon. Ostin Ticketin puvun ja on ollut älyttömän hyvä. Eilen tallilla uitiin
ihan kunnolla lätäköissä ja yhtään ei vesi valksannu läpi, Lassien hanskat oli litsläts läpimärät :(

Ulkoilusta:
Se mihin lapsi itse pääsee kiipeämään omin avuin on ok - en auta mihinkään koska silloin alastulokaan ei ole taattua. Tää nyt on tällänen mun oma nyrkkisääntö. Eli en kiellä käytännössä kattoen mitään. Perjantaina tehtiin kuravellikakkuja ja tais mennä kuravelliä aika lailla suuhunkin - hauskaa oli ja hyvä niin. Kielloissa oon ehdoton - se mitä kiellän - siitä pidän kiinni.

Puheen kehitys:
Älkää olko huolissa ja verratko. Aikaa on kolmivuotiaaseen asti ilman mitään huolia. Se on yksillöllistä ja neljän lapsen äitinä olen saanut havaita että kaikki on kehittynyt ihan omalla tasolla. Autistinen poikani oli normaali tasolla 2v asti, mutta sitten puhe lakkasi. hän oli erikoinen monin eri tavoin (kuuli muttei kuunnelllut). Käsittääkseni 3v asti voi odottaa ihan kaikessa rauhassa ja suun motoriikka on täysin yksilöllistä.Jokainen on taitava jossain lajissa!

Marmotta:
No onpa vanhmenpasi ilkeitä. Mut täysin ymmärrettävää että katsovat vanhankantaisesti näitä asioita. Sille nyt ei mitään mahda - pidä vähän taukoa siihen suuntaan. Rupeavat kyseleen kk kuluttua Eevaa hoitoon kun teistä ei mitään kuulu.... voin vannoa :D
 
Pääsiäinen on sitten takana ja arki alkaa taas. Oltiin pohjoisissa miehen vanhempien luona. Vaan eipä sielläkään kelit suosinut. No tytöillä kuitenkin oli hauskaa kun saivat lutata järven jäällä, vedessä/sohjossa. Ja äiti yllättyi positiivisesti. Meillä on Netalla käytössä tollanen halppishaalari, mitä lie merkkiä. Ja se on ihan uskomaton. Ei kastu, siis että vesi menis läpi. Nyt se tuli oikein kunnolla todistettua. En olis uskonut...Sain tuo puvun jostain ja ajattelin että ajaa hyvin asiansa kun ei tuo pienempi vielä alkutalvesta pahemmin ulkona liikkunut. Eli kunhan on lämmin vaan riitti kriteeriksi. Mutta nyt tuo tosiaan yllätti, todella positiivisesti. Eikä kuitenkaan ole mikään hiostava kumipukukaan.

Yökyläilystä Meillä harrastetaan sitä aikas säännöllisesti. Yksi viikonloppu 1-2kk välein. Ovat siellä yleensä 3 yötäkin jo ihan senkin takia että matkaa mun vanhemmillekin on sen verran että ei ole kiva istuttaa tyttöjä autossa peräpäivinä. Mun vanhemmat pitäis tyttöjä siellä enemmänkin, mutta tuo saa nyt luvan riittää. Miehen vanhemmat asuu niin kaukana että yökyläily ei sinällään oikein onnistu. Tosin ovat muutaman kerran tarjoutuneet tänne tuleen lapsen likaksi, ehdotelleet että lähtisimme kaksin pidennetylle vloppulomalle. Eli en voi valittaa tästä asiasta - päinvastoin, tulee ihan "huono äiti"-fiilis kun pilttejäni noinkin paljon raaskin hoidossa pitää :LOL: Tosin tytöt tykkää olla mummulassa, nyt viimeksikin kun läksin Neea totes vaan että: Nyt äiti mene kauppaan, heippa! Eli ajoi mut tylysti takas kotiin ;)

Voi Marmotta kuulostaa tuo sinun vanhempiesi/äitisi ajattelumaailma kovin tutulta. Tai no ei nyt ihan sanasta sanaan, mutta tiedän kuitenkin hyvin mitä tarkoitat. Mun äidille oli aivan mahdotonta ymmärtää kun erosin edellisestä aviomiehestäni. Peli meni tosi likaiseksi, äitini käytännössä katsoen nimitti minut "lutkaksi"...Hän teki johtopäätöksen että minä olen pettänyt miestäni - mikä ei pitänyt paikkaansa - muuten ei kuulema erota. Mä oli kaikkeen syyllinen, ja ennen kaikkea se lapsi joka saattoi hänet häpeään kun erosi. Hän jopa valaehteli yli vuoden kaikille puolitutuille että olemme edelleen naimisissa...Se oli aika kipeätä ja karua. Kyllä mä joskus yritin hänelle sanoa että hän ei tiedä asioiden kaikkia puolia - eihän ne hänelle kuulu- mutta ei, minä olin se pahis. PISTE. Ja kaiken huipuks kun vein nykyisen rakkaani eka kertaa visiitille vanhempieni luo, äitini oli kaivanut kaikki maailman valokuvat minusta ja exästäni pöydille, hääkuvakin roikkui edelleen seinällä. Hänestä se oli ihan ok. Ja erostani oli tuolloin jo 2,5 vuotta... Ota ja ymmärrä noita sitten. Nykyään meininki on ihan toinen, "kehtaspa" äitini kerran sanoa että kyllä hän kuulema tiesi että exän ja mun liitto ei kestä, kun oltiin niin erillaisia. Nykyinen vävy on niin mieluisa jotta... Eli aika muuttaa toivottavasti suhtautumista sielläkin.
 
Molemmat neitoset päiväunilla. Pienempi ulkona vaunuissa ja isompi sängyssään. Tätä äitykkääkin kyllä väsyttäis, mutta täytyyhän tännekin joskus poiketa :). Täällä kaikki tällä hetkellä hyvin ja periaatteessa ollut koko ajan, jos ei mun rintatulehdusta lasketa. Antibioottikuuri piti käydä hakemassa ja se loppui eilen. Vauvalle tuli siitä masuvaivaa, joten muutama yö oli melkoista hulinaa. Viime yö oli parempi. Vauva on kasvanut ja jaksaa olla jo aika pitkiä aikoja hereillä. Ihanasti tapittaa tummilla silmillään :heart: . J silittelee ja juttelee kovasti vauvalle. Vielä ei ainakaan ole suurempia mustasukkaisuuden merkkejä näkyvissä.

Ulkoilusta Meillä J saa leikkiä kura-/vesileikkejä näillä keleillä ulkona ihan vapaasti. Haalari pitää hyvin vettä, mutta aika herkästi laitan kuravaatteet siihen päälle. Ei tarvi ainakaan sen takia tulla kesken ulkoilun sisälle, että vaatteet olisivat läpimärkänä. J nauttii vesilätäköissä pomppimisesta, tekee lumisohjosta kakkuja, potkii palloa, kiipeilee lumikasoissa jne. En kiellä, ellei leikki ala näyttää vaaralliselta. Usein on naamakin kuraroiskeissa, kun tullaan sisälle, mutta eipä tuo haittaa :).

Yökyläilyt J on ollut muutaman kerran mummulassa yökylässä ilman meitä vanhempia.

Uhma Ei meillä varsinaista uhmaa ole, mutta kyllä neiti tietää mitä haluaa ja osaa sen varsin selvästi ilmoittaa. Jos kaikki ei mene niin kuin tahtoo, niin sekin tulee kyllä selväksi :D. Huomiota hakee kyllä (varsinkin nyt vauvan syntymän jälkeen) keinolla millä hyvänsä, mutta tottelee onneksi aika hyvin.

Jos sitä laittais soffalle pötkölleen hetkeksi :wave:
 
Jenni,Mulla kans joskus sellanen olo,et oonko ns.huono äiti kun tota poikaa kuitenkin aika usein pidän yökylässä,mutta kun toinen niin hinkuaa sinne niin ei kai se pahasta voi olla :D

Kirsikkatomskusta kiva kuulla :wave:
 
Niin se pääsiäinen meni meillä sairastaessa, Niklas viime to illasta asti ollu kuumeessa ja yskässä, tai nyt näyttäis kuume olevan ohi mut voi sitä rään määrää ja kamala yskä. Kivasti saatiin pari yötä miehen kans kuunnella huutoa, kun eihän poika voinut nukkua. :/

Ulkoilusta: Meillä saa lapset leikkiä vapaasti kuralätäköissä, kunhan on asiaan kuuluvat vaatteet, ei mielellään sillo mennä sinne istuun ku ollaan kauppaan lähössä paremmat kuteet päällä, sitäkin tapahtunut kun äitin ja isin silmä välttäny :D :LOL:

Parisen viikkoa vielä niin ois ne miehen 30v bibbalot meillä, täs oon miettiny et paljoha sitä alkoholia ja ruokaa varais, sellaset 13 ois tällähetkellä tulossa. Alkon sivuilta kattelin et boolia menis 6½ litraa tuolle porukalle, mut hurjan vähälle kuulostaa :whistle: Osaako joku antaa vinkkiä? Sit aattelin iha tortilloja ja kolmella eri lihatäytteellä plus kaikenmaaliman kasvikset yms päälle, paljoha niitä miehet söis? Toki sitte muutaki pikkusuolaista lisäksi. Tandemhyppy ois sitte lahjaksi :D

Äiti tuos soitteli aamulla et yöllä ollu taas tajuton pääkipu, pahaolo ja silmiä repiny hulluna, onneksi oli sairaalassa ni saivat kivut kuriin, eipä oo mitään oireita nyt ollutkaan pitkiin aikoihin, alko kyllä taas pelottaan :/

Nyt tuli vaa omaa napaa...
 
Jenni, mulla ei olisi huono äiti -olo laisinkaan vaikka Eeva olisi hoidossa harva se viikko. :) Mä en ole vielä edes viitsinyt esitellä koko miestä vanhemmilleni, varsinkin mun äidille on koko asia ihan punainen vaate. Tarvii kun mainita niin jo alkaa tiuskiminen ja ovien paiskominen. Kyllä mä sen tiedän että mu äitikin tykkäsi tosi kovasti Eevan isästä, mutta jos minä oon pääsemässä siitä yli niin vois mun äitikin ehkä pikkuhiljaa.. Lisäksi mun äidillä on hurmaava tapa heittää tosi ikäviä kommentteja siitä, miten oon nyt hylkäämässä Eevan heti kun kuvioissa on joku mies. Ja siis ihan Eevan kuullen, mikä on liikaa. Mun äitihän ei ole ollut päivääkään yksin lasten kanssa, turha mulle sanoa että "sellaista se nyt on" jos joskus yritän puhua asiasta. Tympii koko ihminen ajoittain.

sarbba, alkon vinkit ja määrät on lähinnä sivistyneeseen illanistumiseen. :D Mä oon yleensä tehnyt boolia vajaan litran/nenä (ja kaappiin varalle aineet yksinkertaiseen booliin/drinkkeihin, sellaisista aineista mitkä tulee sit joskus käytettyä johonkin ellei mene illan aikana) plus muutama loota viiniä/koppa kaljaa. Ja ihan hyvinhän voi pyytää vieraitakin tuomaan viiniä ettei tarvii itse ostaa kaikkea.
Toivottavasti äidilläs olis vaan huonompi päivä ja pian taas parempi! :hug:
Pitäis muistaa treffailla joskus, tulee mieleen aina kun juoksennellaan siinä kirkonmäellä.. mutta ei mulla tietenkään ole sun numeroa että voisin kysyä missä menette.
 
Sarbba, meillä on ens kuussa samanlaiset pippalot tulossa. Mun mies täyttää kans 30v ja varmaan lähelle saman verran ihmisiäkin tulossa. Kerrohan mulle miten booli riitti ja joku hyvä ohjekin olis kiva :wave: me mennään tohon lähelle yhdelle mökille ja ajattelin ihan grillattavaks makkaraa, pari salaattia ja sitten jotain ihan pientä naposteltavaa. Minkälaiseen astiaan teette boolin? ois kiva keksiä joku erilainen ja hauska....
Toivottavasti sun äiti voi pian taas paremmin!

Marmotta, no ei uskois että sun äiti tuollasia laukoo suustaan. Mun mielestä se on aina ollut tosi lempeän näköinen. no höh :(
 
Marmotta: Mä pistän sulle yyveenä mun numeron =) Mua saa huuella iha millo vaa viestillä, pienelläki varotusajalla, iha ulkoileen, baareileen tai syömään, tai vaikka kahvitteleen johki jos haluu seuraa :D
Noi sun äitin kommentit on kyllä kurjia, jospa se tottuis asiaan ajan kanssa, pöh!

Summer: Ite aattelin ihan viinaa, spriteä ja metsmaasikalikööriä. Muutama viina ja likööripullo tuli jo haettua, plus sitte kaljaa ja siideriä, täytyy sit välillä hakea lisää, ei kehtaa lasten kans älyttömiä kantaa, kattelevat kieroon jo noista määristä :D Meillä on iha sellanen perinteinen booliastia ja mukit siihe, saa kelvata :D
 
Tänään kuulin niin ikäviä uutisia :'( kyllä elämä osaa olla julmaa kun pienestä pitää tulla enkeli. Ystävän pikkunen kuoli vähän ennen kuin olis ollut aika syntyä. Jotain oli ilmeisesti vialla. Ehkä se selviää ehkä ei, mutta pikkuista ei voi enää auttaa.

Mietinkin lohduttavia sanoja ja värssyjä. Muutamia ihania olen lukenut ja haluaisin sellaisen välittää eteenpäin. Tuleeko kenellekään mieleen?
 
meillä ollu järkky viikko. keskimmäinen alkoi keskiviikkona valitteleen vatsakipuja..ja sit ne paheni nii paljo et käytiin lekurissa. ei päästy ku labras käymään ja sit hoitaja tokas et mahatautia se on kerran näissä ei häikkää. sanoin ettei ole todellakaan kun on pelkät kivut ja tosi kovat vielä. mut ei auttanu. sitä seurailtiin pari päivää ja ne hellitti. sit alko uudestaan ja se oli jotain ihan kauheata katsoa miten voi lapseen sattua. yö itkettiin molemmat ja minnekään meitä ei otettu vastaan. seuraavana päivänä mentiin naapuri kunnan tk:n ja oltiin kolme tuntia siellä tarkkailussa. sanoin sielläkin et epäilen suolitukosta pahan kerran. antoivat peräruiskeen josta ei mitään apua. kotona juotin movicolia jotka oksenti ulos.
sit saikin isäntä viedä tytön sairaalaan samana yönä.
ja sielläkään ei apua saatu. sanottiin et vasta kun on äärimmäinen hätätapaus niin sitten soitetaan päivystävä ultraaja. ei riittänyt et tyttö huutaa kurkku suorana että auttakaa mua. sattuu :'( :'(
onneks olin saanu noita liuottavia nesteitä menemään ja tilanne lähti laukeamaan. ja selkee suoli tukos sillä oli ollut joka olis voinu kuoliinnuttaa suolta..että näin...mut nyt siltä osin kaikki hyvin.
mut poika alotti sellasen lenssun nyt. kuumeessa ja kauhea yskä ja räkää tulee. eli valvomiset jatkuu...on jo ihan ufo olo ku viime viikon keskiviikosta asti nukkunu tunnin siellä ja täällä..mut näin jatketaan..pääasia et saa lapset kuntoon.
lueskelen paremmin kuulumisia kun pää vetää jotain...
 
sarbba, voi kun voisinkin pyytää baariin! Mulla kun ei vaan ole neidille yövahtia, mun baareilut kaatuu siihen. :/ Mutta pitää nyt vaan muistaa että mulla on se numero, kun tosiaan siinä ihan nurkilla käydään kuitenkin melkein joka päivä.
On muuten jännä käydä Alkossa lapsen kanssa, mua on katseltu vähän syrjäsilmällä jo kun ostan yhden viinipullon. Tulee sellainen olo että pitäis selitellä jotenkin.. että en siis kiskaise tätä pulloa yksin illalla kun lapsi on nukkumassa, vaan vien lahjaksi kylään. Nyt sulle sit lyödään tosi tissuttelijan leima otsaan kun käyt harva se päivä hivuttamassa yhden pullon kotiin. :D

summer, kyllä mullakin välillä jää suu auki äitini kanssa, ei se koskaan ole sanonut mitään tolla äänensävyllä tai tyylillä. Ja kun se suurimman osan aikaa on kuitenkin ihan oma itsensä. Ilmeisesti sitä vaan nyt niin nyppii se, etten istu täällä itkemässä Eevan isän perään yötä päivää enää.
Mulla on sellainen kirja.. 1000 drinkkiä. Periaatteessa mistä vaan voi tehdä boolin ja sit siinä on erikseen booliohjeitakin, haluatko iltalukemiseksi? Miten olis jos tekisin boolin Janin lempidrinkistä? Tai sit joku laimeahko perusbooli ja muutamaa likööriä joista voi lisäillä makuja (ja alkoholia) omaan mukiin mielen mukaan?

Merika, varmasti kauhea paikka ystävällesi. Niin elämän ikuiseen kiertokulkuun kun kuuluukin.. kurjia juttuja, ja epäoikeudenmukaisia.

Uinuos vaan, rauhaisaan.
Linnut on lauluunsa nukahtaneet,
untuviin uinahtaneet.
Tuutivat laulut sua rakkauden,
siunaavat siivet enkelien.
Uinuos pienoinen vaan.

Älä itke, minä nuku en.
Jatkan elämääni tuhannessa tuulessa,
olen timantinhohde lumessa.
Olen aurinko, joka kultaa viljaa,
syyssade, joka putoaa hiljaa.
Kun heräät aamun hiljaisuuteen,
olen ylitsesi maahan uuteen
matkaavien muuttolintujen lento.
Olen öisten tähtien loiste hento.
Älä itke.

 
Marmotta, hyviä ideoita! voisin ottaa sen kirjan lainaan tässä joskus!

Nemika, hui kauhistus :( jaksuja sulle! ihme touhua taas etteivät voi kunnolla tutkia ja ottaa sairaalaan sisään.

Merika, onpas surullisia uutisia :'(
 
Merika - itken täällä silmät päästäni... Sanattomaksi vetää... Voimia! Voimia myös Nemikalle... Onneksi ei päässyt tapahtumaan mitään pahempaa... Hui, että ei saa apua, vaikka toinen on oikeasti kipeä!!!
Mulla alkoi just mammaloma - synnytys alkaa hiipiä mieleen yhä useammin... Onnea kaikille, joilla on jo pienet kainalossa!! :heart: Meidän neidistä saan varmasti hyvän apulaisen vauvan hoitoon - niin innolla hoitelee nukkeaan, ja ihan ilman, et provosoisin tai kannustaisin moiseen! Laittaa nuken aina nukkumaan nukensänkyyn ja peittelee samalla, kun on itsekin menossa unille, antaa pullosta maitoa, vie rataskävelyille jne. Ihana! :heart: Paijailee mun masua ja pusuttaa vauvaa. Mitään hirmuisen voimakasta uhmaa ei ole näkynyt *kop,kop,kop*, mutta tuntuu, että energiaa riittää nyt ihan julmetusti! Huonolla ilmalla, kun ei jaksa ulkoilla joutuu tekemään ihan hulluna hommia, et saa neitiä ees vähän väsymään... Normisti ulkoillaan ainakin kahdesti, välillä myös illallisen jälkeenkin, vaikka normisti haluaa katsoa pikkukakkosta ruoan jälkeen.
Yökylässä neiti oli ekaa kertaa mun vanhempien luona viikko takaperin. Toisen kerran menee vappuna, ja sit seuraavaksi kun lähdetään synnärille nyyttiä noutamaan. Olis sit harjoiteltu pariin otteeseen ennen sitä Tositarvetta... :) Hyvin oli mennyt, ja oli ihan luksusta saada nukkua pitkään aamulla! Tosin nyt alkaa nää loppuraskausoireet, eli mm. jatkuva heräily aiheuttamaan univajetta - just, kun neiti oppi nukkumaan suht ehjiä unia omassa huoneessaan lastensängyssä! :)
Nyt riittää höpinät - sänky kutsuu....
Valoisaa kevättä kaikille!!!! :flower:
 
merika: kiitos kysymästä..sekin nyt kuumeessa ja aika heikossa kunnosssa. sillä ku ottaa aina kovemmalle nää taudit. ja pikku mies kans tosi kurjassa kunnossa ja tän päivän antibiootit ottamatta. en saanu missään muodos niitä menemään alas...=(((
ootan et tää helkutin tauti lähtis tästä talosta...ei jaksa..tosin onha meil tosi vähän näitä kulkutauteja sairastettu ettei passais valittaa. mut miks pitää näin kova tulla kerralla..=(

merika: Pienen enkelin siipien alla,

On minun aina hyvä olla.

Siellä olen turvassa,

Kaikilta maailman murheilta.

Pienen enkelin sylissä,

Pilven reunalla katselen.

Olen rauhassa ikuisessa,

kanssa pienen enkelin

tosi surullisia uutisia =((((
 
Voima :hug: kaikille sitä tarvitseville yhdessä ja erikseen. Kaikkea sitä voikin tapahtua. On se niin väärin.

Omaa (.), appiukko on sairaalassa. Sai jonkin asteisen infarktin. Pallolaajennusta tehtiin. Tänään olis tarkoitus mennä katsomaan. Lähdetään matkaan kunhan esikoinen tulee koulusta, kun ajomatkaan menee kuitenkin noin 1½ tuntia.
 
Kaikilla taitaa olla kevättä rinnassa =)

Appiukko pääsi perjantaina kotiin. Nyt on opeteltava uudet elämän tavat (lue luovuttava paheista)

Toi meidän keskimmäinen onnistui kehitteleen itselleen jonhin ihme bakteeritulehduksen iholleen. Kaikki alkoi ennen pääsiäistä pienestä "asfaltti-ihottumasta" vasemmassa polvessa. Kun tuli kotiin pääsiäisen vietosta isältään oli alkanut leviämään ja tulehtumaan. Yritin päästä Tk:n lääkärille tiistaina näyttää, ei onnistunut, piti mennä terveydenhoitajalle. Hoito-ohjeeks pesua ja kortisonia. Homma vaan paheni ja levis, kun raapi sitä polvea ja samalla kyhnytti muitakin paikkoja. Perjantaina päästiin lääkäriin ja määräs jotain salvaa ja antibioottikuurin. Polvi alkaa oleen jo "kuiva", mutta muuten poika on tosi karseen näköinen näppylöissään.

Tämä meidän taaperopoika olis nyt, kun aurinko paistaa, kokoajan ulkona. Karkailee ovesta milloin saappaat jalassa, milloin äiskän tai isän läpsyttimillä joskus tulee niin kiire, että kengät unohtuvat kokonaan. Sukillaan tuli yks päivä mua tuolla pihan perällä vastaan, kun kävin isäntää syömään kutsumassa ja jätin muksut kaikki sisälle.

Meidän "maailman matkaaja naapurit" ovat Suomi-lomalla. Oltiin heillä eilen iltapäivällä kahveilla ulkona, kun heillä terassi ihanasti päin päivää. Mukavasti toi meidän taapero pärjäs siellä pihaleikeissä isompien mukana. Tosin potkulautailu ei ihan vielä onnistunut =)
 
meidän pikku neiti kiroilee :| tekee sen ihan tietoiseeti/onnistuneesti oikeassa kohdassa.Tänään istu sylissä ja sanoi Vittu hymyssä suin. Oikeesti mistä se senkin on oppinut sit katsoin häntä ja hän sanoi tuhma tyttö -ilmeisesti hoidossa torutaan. Perhanaa käytän itse,mut miten ne kaikki muutkin on sillä tiedossa. Toi v sana on kyllä niin paha. :headwall: Kiroillaanko teillä?


Mut eipä tänne mitään ihmemmpiä :wave:
 
Anille jaksamista viime metreille :wave:

Kiroilu,No sillon kun mun sisko oli suomessa ja käytti paljon tota vee sanaa,niin kyl Kasper sitä välillä jäi toisteleen...ja nyt sen huomaa et pongaa kyseisen sanan herkästi jos se joltakulta lipsahtaa... parikertaa on ihan omineen käyny hokemaan sitä jossain leikin tiimellyksessä jos jokin on esim.tippunut. Mut en oo kiinnittänyt mitään huomiota,niin ei oo sitä sit enää sanonu.En uso et vielä hokaa mitä se meinaa...

Meillä on kans oltu nyt ulkona pitkiin aikoihin oikein kunnolla. Nytkin on isänsä kanssa,mikä on meillä harvinaista et tähän aikaan... eli siis kesä on tulossa B)
Ulko-ovet pidetään visusti meillä lukossa koska renkuaa siinä..ovissa yleensäkkin,eli aukoo ja sulkee...

Muuten meillä on sitä samaa... puhuu jo ihan sujuvasti. Kodinkoneet on edelleen pop. Kirjat myös. Nukkumaan menee aikasin yhä,mut nyt jaksaa jo hyvin valvoo 18-18.30 puuroon,unessa yleensä 18.30-19. Päikkäreille ei nukaheta juuri enää edes autoon,joskus torkahtaa kuitenkin =)

Nyt tulivatten sisälle...huudon kans näemmä,pitää mennä :wave:
 

Yhteistyössä