* TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 JOULUKUUSSA 2009*

Nemikalle tsemppiä uhmaan..ja paranemista sairaille :hug:

Mulla palaa käpy ton meidän pojan kanssa,mitä lie sit luvassa kun täyttää 6v :kieh: Tänään näykki mua takapuolesta kun yritin laittaa ruokaa...siis jatkuvasti hampaat lihassa. Loppujenlopuiks ei ollu muuta keinoo kun pistää jäähylle hetkeks et sain safkan lautaselle. Autto kyllä...mut siis tekee tollasta taas kokoajan |O
 
Heipat pitkästä aikaa :)

Täällä on taas tapahtunut. LC:lle iso halaus ja uusia plussatuulia!! Voimia myös kaikille sairastaville!!

On niin vilinää päivät etten oikein ole jaksanut palstailla. Tai siis lukea kaikkea :D Mutta mukavasti menee kuitenkin; tyttö kasvaa kovaa vauhtia ja nyt alkaa olla jo 3kk mittarissa! Nopeasti aika kyllä menee. E:n kanssa käytiin 1,5v neuvolassa ja mitat oli 85cm ja 11,4kg. Edelleen mallia pitkä ja hoikka :) Lääkärin mukaan hoksaava poika. Oli kyllä itse rauhallisuus siellä; ihan omituista ;) Pikkusiskolle on nyt ilmestynyt reisimakkaroita joita veikalla ei koskaan ollut eli tullee pulskempi tapaus ;)

Riesana on pojalla edelleen jatkuva yskä. Ollut riesana jo yli 2kk ja ollaan käyty lääkärissä sekä julkisella että erikoislääkärillä yksityisellä eikä ikinä ole mitään keuhkoissa tms. Ei sitte. Epäilyttää kyllä. Korvatulehduksetkin on nyt vaivanneet, mutta toivottavasti pian helpottaa.

Enkä nyt osaa oikein mitään kirjoittakaan, pää tyhjä... Niin tosiaan, kävin pari viikkoa sitten Varsovassa mammakavereiden kanssa ja oli kyllä ihanan rentouttavaa! Ja kotona oli pärjätty superhienosti sillä aikaa. Jäi tosi hyvä mieli kaikin puolin.

Nyt odotellaan joulua ja huomenna pitäs leipoa pipareita. Namnam. Lahjojen hankinta melkein pulkassa; isovanhemmat vielä uupuu.

Nyt voisinkin lukea vähän tarkemmin teidän juttuja :)
 
Heti pitää kyllä kommentoida: tuhmuuksia tehdään heti, jos en anna huomiota eli usein kun syötän tyttöä tai teen jotain kotihommia vasemmalla kädellä. Hohhoijaa. No, mitään ei juurikaan ole mennyt rikki, joten en ota ressiä :) Moni asia jonka olisin aiemmin kieltänyt, saa nyt mennä sormien läpi katsoessa, kun en vaan ehdi ja jaksa komentaa. Eikä ne oikeasti edes ole kummosia juttuja, joten tehköön ja olkoon luova! :D Uhmaa on ihan hullun lailla, mutta se olikin odotettavissa, kun poika on aina ollut niin temperamenttinen.

Vaatekoko on meillä 86-92cm. Jotkut isot 80cm vaatteet menee kyllä, mutta ei moni. Jos ostan uusia niin ostan kokoa 92. Tuo on niin pitkä et muuten ovat pieniä.

Jenni: Mulla menee tytön, pojan ja kissan nimet sekaisin joka päivä :LOL: Et ei se nimien samanlaisuudesta ole kiinni ;)

Katris: Pullolla mennään täälläkin. Jo pitkään menty. Tehdään aina jauheesta korvike, joten tehdään sitä jääkaappiin valmiiksi ja lämmitetään sit (sairaalassa opetettiin). Reissussa on tosin purkkikorviketta aina mukana. Mitään ei tässä taloudessa ole keitetty 5 minuuttia esikoisen pullottelujen jälkeen eli aika rennolla otteella on menty tytön kanssa ja hyvin menee :) Voimia sinne ja muistathan olla stressaamatta!
 
jenni: kiitos..ehkä se ymmärrys on parempi kuin varapäreet ;)


pojan parvorokko alkaa helpottamaan. väliin pullahtaa poskiin varsinki ihottumat vielä. mut tuo lenssu teki eilen tepposet. poika yski jatkuvalla syötöllä vinkuvaa yskää. ei muuta ku ventolinoa annettiin tunnin ajan vartin välein koska myös keuhkoputket vinkuivat kuunnellessa. menny rääästä ihan tukkoon... :( onneks laukes se vinkuminen sillä. olis ollu sairaala reissu edessä. mut yön sai vahtia ettei ala vinkumaan uudelleen tai hengitys käy raskaaksi. olis ollu ambulanssi kyyti edessä. :( mut yö meni ihan rauhassa ja ukko laitto mut hermoheikon nukkumaan ja vahti puoliyötä poikaa. kerkes sit muutaman tunnin nukkua yöllä vaan.
mut tänään ollu tosi hyvän tuulinen ja ei oo pahemmmin yskiny ja tukkoisuuski ollut vähäistä.
tosi iloinen poika ollut. lääkekuurin sai sit loppujen lopuksi ku vinkuminen loppui nii keuhkoista löytyi sen verran rahinaa et sinne se meni parissa päivässä. ja onneks pidin pääni vaikka edellis päivänä olin lääkäris käyny eikä mitään ollut. sitä ne intti et tuskinpa tässä ajassa mitään ihmeitä olis tapahtunu...haistatin melkein jo tiskillä..ja niin oli oma vaisto oikees ettei toi oo normaalia. ja onneks en soittanu sinne ku en olis aikaa saanu... :kieh:
sit olis menny poika siniseks illan aikaan ku keuhkoputket ei laajentunu enää ollenkaan..väliin menee usko tk:n.
mut nyt onneks kaikki hyvin. oma huoli edelleen yllä vaikka poika leikkii ja reihuu tuolla ihan hulluna...

tuntuu kaikkien taaperot nii isoilta ku mittoja katselee ton kirpun rinnalla..mut kyl me perästä porskutetaan kovaa vauhtia ;)
ja sattui tuos edellisellä tk käynnilläki jotain ihan uskomatonta lääkärin osilta mut kirjottelen paremmalla ajalla sitten...tää on nähtävästi yhtä taistelua. mut onpahan kasvanu ainaki hurja leijonaemo musta ;)

jaksuja kaikille ja lueskelen tarkemmin taas ku saan päänuppini kuriin et sisäistän jotain..ylikierros vaihe nii hurja ku jotain on ollu ettei osaa rauhoittua ollenkaan...jospa saunan lauteille kipuaminen siideripullon kans auttais asiaa... ;)
 
NemikaWaht a hell...varmasti oma usko mennyt ajat sitten - kaikkialle pitää mennä nyrkit ojossa. Onko yhteiskuntamme rakenne tällä tasolla? Vaikka meillä kaikki hyvin, niin olen sinun jo monien muiden puolesta R A I V O N A. En kestä näitä juttuja. Liity hei ihmeessä tohon Leijonaemot R.y. Mun ystävällä on erittäin vaikea tilanne moni vammaisen ja - dignoosisen lapsen kanssa... olen tutkaillut tota th järjestelmää hieman syvällisemmän ja tehnyt järkyttäviä huomioita. Turhaa henkilökuntaa istuu järjestelmässä, valitettavasti. Johtamisen taitoa ei juurikaan ole ja siksi meillä on rahasta pulaa ja työttämiä hoitajiakin löytyy... tämä on laskennallisesti aika yksinkertaista. Jatka taistelua - valitettavasti yhteiskuntamme on hyvin kiero ja kummallinen. Kaikille hirveesti tsemppiä näihin rattaisiin.
 
NemikaWaht a hell...varmasti oma usko mennyt ajat sitten - kaikkialle pitää mennä nyrkit ojossa. Onko yhteiskuntamme rakenne tällä tasolla? Vaikka meillä kaikki hyvin, niin olen sinun jo monien muiden puolesta R A I V O N A. En kestä näitä juttuja. Liity hei ihmeessä tohon Leijonaemot R.y. Mun ystävällä on erittäin vaikea tilanne moni vammaisen ja - dignoosisen lapsen kanssa... olen tutkaillut tota th järjestelmää hieman syvällisemmän ja tehnyt järkyttäviä huomioita. Turhaa henkilökuntaa istuu järjestelmässä, valitettavasti. Johtamisen taitoa ei juurikaan ole ja siksi meillä on rahasta pulaa ja työttämiä hoitajiakin löytyy... tämä on laskennallisesti aika yksinkertaista. Jatka taistelua - valitettavasti yhteiskuntamme on hyvin kiero ja kummallinen. Kaikille hirveesti tsemppiä näihin rattaisiin.
 
NemikaWaht a hell...varmasti oma usko mennyt ajat sitten - kaikkialle pitää mennä nyrkit ojossa. Onko yhteiskuntamme rakenne tällä tasolla? Vaikka meillä kaikki hyvin, niin olen sinun jo monien muiden puolesta R A I V O N A. En kestä näitä juttuja. Liity hei ihmeessä tohon Leijonaemot R.y. Mun ystävällä on erittäin vaikea tilanne moni vammaisen ja - dignoosisen lapsen kanssa... olen tutkaillut tota th järjestelmää hieman syvällisemmän ja tehnyt järkyttäviä huomioita. Turhaa henkilökuntaa istuu järjestelmässä, valitettavasti. Johtamisen taitoa ei juurikaan ole ja siksi meillä on rahasta pulaa ja työttämiä hoitajiakin löytyy... tämä on laskennallisesti aika yksinkertaista. Jatka taistelua - valitettavasti yhteiskuntamme on hyvin kiero ja kummallinen. Kaikille hirveesti tsemppiä näihin rattaisiin.
 
Nemika :hug: Aina saa tapella ton tk:n kanssa :kieh: paranemisia...

Naukuri,Miäkin oon kattonut kyllä sormien läpi pojan touhuja niinkauan kun on sellasia ettei satuta itteään tai muita :ashamed: Vaikka mulla ei toista ipanaa jaloissa pyöri,mut sillai saa kätsysti safkaa tehtyä jne... :p mut ongelmaks muodostuu toi pureminen ja nipistely mitä harjottaa huomion kipeenä... :/ meil on jostain syystä taas joku syliin,syliin kausi menossa,olis siis tauotta sylissä..

Me käytiin jouluvaelluksella seurakunnantalolla ja sit tultiin syömään ja takas kirpsakkaan pakkaseen nukuttamaan poikaa...joka nukahtikin ja koisii nyt rattaissa... pakko vaan mennä herra kohta herättämään,koska jos nukkuu liian pitkään tulee taas propleemeja... tahtoo mennä nimittäin niin et yö on tosi levoton. Haluaa silti aikasin nukkumaan,kiukkuaa eikä jaksa oikein olla...mut ei sit kuiteskaan oo niin väsy kun pitäis. Siis nukahtaa ihan okei,mut heräilee pitki iltaa/yötä. Kun mikään ei oo hyvä :kieh: No mut tälläset tirsat on kuiteskin kaikkein paras,eikä oo edes pahalla tuulella herätyksen jälkeen =)
 
kirsikkatomsku: sanopa muuta...onneks sitä vielä jaksaa tapella asioista tuolla. itku tuli perästä päin ku tajuaa asian vakavuuden. mä olen tosi pettyny. onneks tää ei sattunu omassa tk:ssa vaan naapurikunnassa missä oli päivystys. meillä omaan saa ajan tosi hyvin. mut edellispäivänä siellä ongelma tosin ohitettiin täysin. ja lyön pääni pantiksi et tilanne ollu jo silloin päällä. sinänsä suututtaa aivan kauheasti koska tälläinen on lapsen hengellä leikkimistä täysin. jos noi keuhkoputket olis täysin tukkoon menny nii hengen lähtö olisi ollut lähellä. ja tää oli sit turha käynti vastaanoton mielestä..

en jaksanu enää räyhää enkä mitään..pääasia et poika toipuu. hieman on kärttyinen ja tukkoinen mut muuten ok. mut mie oon iha piipussa kaikesta..en tiiä aina kauanko voimia riittää vetää joka ainoa asia vaikeimman kautta...ja monasti mietin onko tää rangaistus mulle jostain vai mitä tämä on.... :'( jotenki on vaa nii loppu olo..mut huomenna ehkä jo paremmin..kaikesta selviää. elämäähän tämä on..sitä parempaa huomista odotellessa..
 
Repa: Meillä on yleensä kuusi hankittu jo itsenäisyyspäivänä :D Kun ei siis olla vielä oltu kertaakaan omassa kotona, niin haluan nauttia omasta kuusesta sit ennen joulua. Mut normaalisti kai siinä paria päivää ennen aattoa voi kuusen hakea ja pitää ulkona ennen kuin sit nostetaan sisälle sulamaan tms. Toi nipistely ja pureminen kuulostaa kyllä aika sadistiselta... Toivottavasti menee pian ohi! Meilläkin purtiin jossain välissä, mut nyt onneks loppunut. Nyt roikutaan jalassa kiinni niinkuin pieni apina. Kiva kävellä ympäriinsä, kun toinen roikkuu jalassa käsin ja jaloin :D
 
Voi Nemika, kylläpä mä nyt taidan kuitenkin pistää noista päreistäni paketin sinne tuleen...Tai kun pystys jotenkin ees jaksamista antaa tai taakka osalta kantamaan. Kyllä tää elämä joskus vaan on niin pirun epäreilua. Äläkä nyt vaan ajattele että "olet ansainnut" nuo vastoinkäymiset rangaistuksena jostain. Mutta tiedätkö, sä jaksoit nyt kuitenkin käydä tuon taiston läpi, niin turha kun se olikin, mutta jaksoi. Ja varmasti jaksat seuraavankin jos sellainen eteen tulee, tosin sydämmeni pohjasta toivon että teidän perhe saisi nyt vähän hengähdys taukoa ja elää normaalia elämää. Tiedän tosin tuon epätoivon tuntee liiankin hyvin...oon niin monsti miettinyt että miks mulla menee kans aina jotenkin pieleen eikä koskaan saa vaan nauttia siitä onnesta mitä on saannut. Kuten tää v**tun masennuskin, olisin voinnut kyllä elää ihan hyvin ilman tätäkin, nauttia tyttöjen kasvamisesta alkujen vaikeuksien jälkeen...mut ei, ei muuta kuin äitin pääkoppa sit sekaisin ettei vaan vahingossakaan voi olla hetkeä onnellinen. Se joku taho joka meidän kohtaloita ohjailee, sillä on kyllä kovin kummallinen huumorintaju jos nää jutut pitäs huumorilla ottaa... No joo, mä voisin kirjoittaa aiheesta vaikka kirjan, niin paljon olen tätä epäoikeudenmukaisuutta pohtinut. Jotain positiivista jos tässä on niin taistelijaksihan tälläisessä elämäsä kasvaa, mutta niin kuin sanoit, aina ei jaksais taistella. Mä tässä meinasin heittää tosissani hanskat tiskiin kun loppui voimat...onneks mies sai kuitenkin järjen hivenen pääkoppaan takas. Jotenkin vaan kaikki ympärillä oleva sumeutuu ja tunteet&järki karkaavat kun on vaan liian väsy. Voi hitto kun pystyis sua jotenkin auttaan :hug:

Jatketaan hieman samalta linjalta, nyt äitien oikeuksista...tosin tää pitää sit ottaa pieni pilke silmäkulmassa- ajattelulla ;) Kun täällä Repa mm on puhunut tuosta puremisesta. Mä oon välillä niin helisemässä sen kanssa että äiti saa olla se joka ottaa vastaan ihan kaikkea. Hei tää on tosi huono työsoppari...Kun ensin otat toiselta tytöltä oksennukset päällesi niin sitten toinen tulee ja pöräyttää syliin ripulit, joo ollappa siinä rauhallinen...kun yrittää tehdä jotain tuo isompi todennäköisesti kiipeää kirjahyllyssä ja pienempi roikkuu housunlahkeessa niin että lökärit putoavat nilkkoihin koko ajan...Itse kun yrittää syödä edes den puolikaan leivän niin siitäkös vasta riemu yltyy...alkaa riita ja siinä kun yrittää sit erotuomaroida kahta alle 2-vuotiasta joista kumpikaan ei vielä ymmärrä puhetta niin nälkäisenä äidin pinna palaa. Puhelimeen en enää kertakaikkiaan viitsi vastata koska silloin alkaa tapahtua sarja kummia asioita...Pienempi on nyt ottanut tavaks raapia ja repiä äidin naamaa&hiuksia kun syötän maitoa pullosta. Mun naama on täynä pieniä kirveleviä haavoja, mutta jos en anna hänen tehdä noin niin sit ei syödä lainkaa. Joskus tuntuu kyllä sellaiselta että "ihmisoikeudet" on kadonnut, kun vessassakaan ei saa köydä ilman jonkin sortin pikku kaaosta. Vaan mitäpä sitten kun isi tulee kotia? Meillä on kaksi pientä enkeliä, jotka räpsyttää pitkiä mustia ripsiään. Sama pätee siihen jos vieraita tulee tai ollaan kaupoilla jne. Täytyy aina välillä itsekin kysellä itseltä että kuvittelenko vaan kaiken? :LOL: No toki oma moka, appiukkoa lainatakseni (sanoo näin aina mun anopille): Mitäs olin aina jalat levällään... :LOL: :LOL: Ei vaan, ikuna en noista ihanaisista pikkunaisistani luopuis, joskus vaan epätoivo iskee...ja epätodellinen fiilis.
 
Jenni: Heh, voin allekirjoittaa tuon sun äitien "oikeuksista" :D Meillä kans hirvee meno päällä koko päivän. Eilen esim. olin just saanu kaikki puettua ulos, niin tyttö oksensi itsensä ja mun päälle ja meni kaikki alkkareita myöten molemmilla vaihtoon. No, tällä välin kuumissaan toppavaatteissa ollut esikoinen otti ja ränkläs telkkarin johonkin ihme moodiin, koska oli käsineet kädessä ja parku sitten kun sieltä ei näkynytkään mitään. Minä vaihdan hullun vimmalla meille tytöille vaatteita ja poika itkee olkkarissa (joo, juoksi sinne kengät jalassa mua karkuun). Kun vihdoin sain vaatteet päälle, olikin tytöllä uudestaan nälkä, koska oli oksentanut kaiken ulos... Siinä vaiheessa päästin pojan terassille odottamaan ja toivoin kädet kyynärpäitä myöten ristissä, ettei könyä pää edellä portaita alas. Onneksi malttoi olla terassilla ja päästiin lopulta kaikki ulos. Ehkä aavistus oli tuskan hikeä pinnassa kun vihdoin oltiin puistossa, josta muut olikin jo melkein lähdössä pois :LOL: Ei kyl silloin naurattanut. Mutta kun isi illalla tulee kotiin, niin molemmat on yhtä hymyä! Tai sama, jos on vieraita, niin ollaan niin olevinaan ja kaikki kehuu miten ihania ja kilttejä nuo on :eek: Mä olen siis ainoa, jolle kaiken maailman kiukkushöyt pidetään. Jee siitä. No, onhan nuo ihania, mutta onhan noita päiviä, kun eivät niin ihania ole ;)

Huh, oli pakko laittaa pikkuneiti tuonne -14 asteeseen unille vaikkei kai noin pientä olis saanu laittaa. Nukku aamulla miniunet vaan sisällä (kun en silloin viitsinyt ulos laittaa) enkä olis kestänyt jos nyt olis nukkunu samoin. Kummasti mieli muuttui tässä 4 tunnin aikana sisällä ollessa :D Peittelin kyl vaunut shaalilla, jospa se vähän pitäisi hengitysilmaa lämpimänä.

Taidanpa keitellä teet ja syödä pari joulupiparia.
 
Naukuri,Jenni,Meillä toi pureminen oli hetken pois mut palannut taas koska on huomannut ilmeisesti tehokkaaks huomionhakukeinoksi :kieh: Nyt täytyy kyl ajatella noita positiivisia puolia siitä et oli toi raskaus tuulimuna,muuten mulla olis kohta vielä hikisemmät paikat :LOL: No ei vais...ainahan asioissa on hyvät ja huonot puolensa ja lasten kähinöiltä tuskin välttyy oli tilanne mikä tahansa =) Meillä muuten kans ollaan viattomia isin kotiutuessa...sädekehä vaan kiiltää :saint:
 
Naukuri,miä laitoin pojan kans viimetalvena aikamoisiin pakkasiin ulos,kun ei nukkunut muuten...aina ajattelin et kärsiikö panna mut kun hetken oli sisälle yrittänyt niin mieli muuttu...hengissä on vielä :D
 
Nemika, :hug: Törkeetä toimintaa tommonen, ihan kiukuks pistää sun puolesta. Noh, paistaa se päivä risukasaankin joskus... sitä ootellessa...

naukuri, johan teillä on ollu aamu :eek:

Tuhmuudet, koko ajan ja jatkuvasti... :headwall: Ja tosiaan vielä nauraa kielloille :D Mut sit välillä on oikein kiltisti ja totteleekin nätisti. Tänään karkas rattaista kesken kauppareissun kun unohdin sitoa kiinni :headwall: Ostoskärryihin en voi ollenkaan laittaa tai en voi itse poistua siitä hetkekskään -> sunnuntaina tää apina kiipesi pois siitä istuinosasta sinne kärryn puolelle tutkimaan ostoksia :headwall:

Röhinäyskä löysi tiensä tänne kanssa... :kieh: Oltiin miehen äitin luona viikonloppu ja pe-la välisenä yönä niiltä oli hajonnu patterin pumppu (kukaan ei halunnu uskoa mua kun kerroin aamulla että me oltiin jäässä yöllä!!!) Jouduin tytyn ottamaan viereen ja käydä lämmittämässä maitoa sille kuuden aikaan ku oli ihan jäässä, et sai sitä lämpösemmäks :/

Neuvolalääkäri oli tänään ja kaikki on ihan ok. Neiti esitteli kuinka hienosti osaa matkia sanan kakka :D Ja joojoota hoki koko ajan :D Torstaina sitten ottaa piikit ja ehkä puntariin.

Nyt täytyy varmaan mennä laittaa noi joulukortit valmiiks.... en mä mitenkään viime tinkaan niitä jätä :whistle:
 
Nemika...voi kurjuus :( ...olen itse sellainen matami, et meen vaikka läpi harmaan kiven lasteni puolesta :kieh: ...et ymmärrän tilanteesi täysin...jaksuja taisteluun ja kynnet esillä :hug: :hug: !!

kurpitsa....ikävää tuo nivelpsori...toivotaan ettei olisi sitä :hug: ...itselläni on psoriasis jalkapohjissa ja kämmenissä...välillä rehahtaa kunnolla :/ ....kädet pysyy kunnossa, jos olen töissä...käsidesi parantaa.

jenni...meillä neiti saattaa uhmata ja kiukutella koko päivän, mut kun isi tulee....on itse aurinko :saint: ....samoin vieraille ihmisille, eihän kukaan usko, et neiti osaa edes kiukutella :ashamed: ....meillä sai viimeksi toissa päivänä aivan hirveet kilarit ulkona...huuti kurkkusuorana ja heittäyty hankeen....naama lumesssa kiljui...pakko oli lähtee sisälle ja sekös pisti neitin huutaa ja raivoo vielä enemmän :eek: ....pitkän ajan päästä vasta rauhottui miun syliin tutin ja rätin kanssa...et tällaista kivaa uhmaa täälläkin ilmassa...plääh...että koittelee äidin pinnaa...vaikka rkas pikku enkeli onkin :heart: ...

Lähden illaksi töihin...onneksi tein eilen piparit ja lanttulaatikon...on edes pikkasen joulua laitettu, kun en tiedä koskaan milloin töitä napsahtaa...

Ihanat pakkaset täällä :heart: ...rakastan pakkasta, taidan olla vähän hullu, ainakin kotkalaisten mielestä...viihdyn tuolla ulkon niin hyvin...illalla olin pitkällä lenkillä...

Siskon vauvamasu kasvaa ja vuotoa ei ole nyt tullut =) ...ainoastaan kuulema supistelee lujaa, heti jos tekee jotain rankempaa :/
 
Meillä neidillä kaikenlaista uhmaa tmv. Kaupassa käynnit on nykyään ihan painajaista. Kaikkee haluais ja kärryssä ei haluis istua yhtään. Sitten parkkipaikalla olis pakko kävellä ite ja jos otat kiinni edes hupusta, niin ei muuta kun maahan makaamaan ja huutamaan.
Muutenkin suuttuu herkästi kaikenlaisesta. tuttia ettii aina suuhun ja unipupun kanssa kävelee pitkin taloa. Jos koitan tehdä ruokaa tai puhua puhelimessa, niin roikkuu kintussa tai levittää kaikki laatikot lattialle. Pöydässä ei jaksais istua yhtään ja sitten on kuitenkin koko ajan kerjäämässä jotain herkkua tai nykyään se avaa jo jääkaapinkin ite. onneks ei ylety ottamaan mitään.
Tää neiti on kyllä ihan samanlainen vieraiden ja isinkin ollessa paikalla. Äskenkin oli yks entinen työkaveri käymässä ja neiti näytti kyllä kaikki temppunsa :saint:

Mutta pääseepähän tääkin mamma hoitamaan temperamenttista tyttöä =) Pojan kanssa kun on päässyt aina helpolla. Näen niin silmissäni kerrat kun Peppi makaa karkkihyllyn edessä maassa ja huutaa kurkku suorana. Sitten raahaan sitä väkisin pihalle.
 
summer...taitaa nää naispuoliset olla hiukan hankalampia :D ...kun miul ei poikien kanssa ole koskaan ollut tällaista, ovat olleet oikein herranterttuja molemmat :heart: ...Edith ei vielä ole kaupassa saanut mitää hepulii...mutta odotan sitä jo kauhulla :eek:
 
Täällä samanlaista uhmailua Niklaksella kun muillakin tuntuu täällä olevan, kauheita kilareita vetää jokapaikassa ja jos ei saa periksi heittäytyy maahan vetkulaksi ja huutaa ja ei tunnu mikää tehoovan, vaunuissa ei oikee viihy ku pitäs saada kävellä ja mullaha on aina kiire aamuja tyttöä viiä eskariin niin välillä on niiiin sanonko mitä :kieh: :D Meillä on tytöt myös olleet samanlaisia uhmaikäsinä ja pahimmat raivokohtaukset nimenomaa saaneet ulkona/kaupassa tms :/ Mut nykyste on kyl kilttejä tyttöjä :D

En oo jaksanu ees kirjotella vaikka oon lukenu kyllä joka pvä teiän kuulumisia, olin viimeviikon ti-pe jossai taudissa, mikä sitte lie oli mut olin ihan "kuollu" kuumeessa, yskässä ja nuhassa :/ vieläki flunssa jatkuu, ei tunnu loppuvan ei millää.

matami: mukava kuulla ettei siskollasi ole nyt tullut vuotoa, rennosti nyt vaa yrittää ottaa ettei suppailuja tulis :hug:

Viime vkl leivottii tyttöjen kans pullaa, pipareita ja tehtii piparitalo, ekaa kertaa tuon piparitalon tein iha ilman mitää kaavoja tms, oli aika vähemmän mielenkiintoista se sulalla sokerilla liittäminen :whistle: :LOL: Mutta tytöt oli mielissää ja Niklas näyttää tykkäävän kovasti pipareista. ENs viikolla leipoa lisää sitte vielä tai viikonlopun aikana.

Mukavaa Joulun odotusta kaikille :heart: :xmas:
 
Matami, joo pakko kai se on myöntää näin naisena :whistle: Meillä huudetaan jo karkkihyllyn luona "anna! anna!" :/ Pojan oon tasan kaks kertaa raahannut kaupasta itkevänä ja sillon oli kyse jostain lelusta. Mutta tiiän, että tätä neitiä raahataan pikkasen enemmän. Pojan kanssa oli omat vaikeutensa sen arkuuden ja ujouden kanssa ja kyllä silläkin temperamenttia kotona löytyi, mutta ihan erilailla kuitenkin kun pepillä.
 
Matami,Kiva et siskollas on kaikki hyvin..ja masulla :heart: Mustakin on ollut kivat pakkaset nyt...vaikka paljasjalkanen kotkalainen olenkin ;) Mut ei kyl tarvis kahteenkymppiin tippua,se on mulle liikaa,kun ei oo vaatteita...

Uhma,siis voihan v.... sanon suoraan. Tää päivä oli aivan syvältä sieltä :kieh: Ei nukkunu päikkyjä ja meininki oli sen sorttinen |O Kaiken tuhon teki mitä pysty ja sit huutaa tauotta tyttyyn (eli sykkyyn) raivoo ihan ihme juttuja ja tokenee kuin salaman iskusta. Mummulaan kun illalla mentiin niin siellä oli kyl oikein mukavana :| Onneks ei yleisillä paikoilla vielä oo hokannu ruveta mesoomaan. Toki rattailla mennessä jos on päättänyt ettei nuku väsymyksestä huolimatta,raivoo koko matkan kotio :/

Nyt nukkumaan :wave:
 
uhma: on pesiytynyt myös tänne. kauheeta huutoa joka päivä..siis ihan uutta tuon pojan kohdalla...se kuitenki ollu se herkkis ja omaa luokkaansa. nyt sieppaa jatkuvasti milloin mistäkin eikä missään pienessä mitta kaavassa. :|

jenni: tuhat kiitosta sulle sanoistasi...ehkä ne auttaa enemmän ku ne päreet. ja mä uskon et sä aika likelle ymmärrät miltä musta tuntuu kaikki. ja ihana olet ku sulla ollu kaikkea vaikeeta ja jaksat vielä muitakin tsempata. sua jos jotain voi arvostaa huisin korkealle. ja on ihanaa että maailmassa on tollasii ihmisiä ku sä olet. :heart: ja toivon sulle suunnattomasti voimia kaikkeen.

:hug:
 

Yhteistyössä