* TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 JOULUKUUSSA 2009*

Voi sua Nemika, kiitos kauniista sanoista. Se että jaksaa tsempata muita, vaikka oma olo ei paras mahdollinen olekaan, ei ole multa mitenkään pois. Päinvastoin, on ihana jos edes kykenee jakamaan jonkun tunteen toisen "pinteessä" olevan kanssa ja ehkä niin auttamaan edes vähän häntä ja monesti siinä samalla myös itseään. Vaikeuksissa pienikin avun ojennus voi auttaa paljon, muutama sanakin monesti riittää. Saan itte voimia myös toisten ilosta ja onnesta, se luo toivoa itselle siitä että tääkin tunneli jonain päivänä päättyy. Mieluummin suuntaan energiaa toisen tukemiseen kuin siihen että antaisin itseni katkeroitua ja jäädä loppuelämäksi miettiin "miks aina mä". Se veis kaiken ilon elämästä. Niin klisee kun se onkin, sitä vaan on mentävä näillä korteilla jotka on annettu. Ja mulla kuitenkin on ässä hihassa, mun mies ja lapset =) Heidän pyyteetön rakkaus kannattaa mua :heart:
 
Pikaisesti lukemassa kuulumisia pitkästä aikaa!! Ensi kerralla ehdin ehkä jo sitten kirjoittamaankin :LOL:

naukurille kuitenkin pakko kommentoida tuota -14 asteessa nukuttamista: me ollaan oltu koko porukka nuhassa ja sen + paukkupakkasten takia jumitettu sisällä maanantaista lähtien :eek: :kieh: Nukkuu kyllä ihan ok, mutta vain vaunukopassaan, jossa pitää heijata uneen! Kyllähän Nean veisin pienessä nuhassakin ulos, mutta tuota pikkuista ei viitsi.. Hän on onneksi säästynyt pahimmalta, mutta pakko odotella vielä ilmojen lauhtumista. Nea katsoo piirrettyjä kaiket päivät ja äidillä kauhea morkkis :ashamed:
 
Carmen: Meillä on taas neiti ulkona unilla... Oon laittanu aina iltapäivästä, kun mittarissa on ollut -12 astetta. On kyllä suojattuna. Aamusta en ole laittanut sit unet on vaan sen 40min. Poika menee pitkin seiniä, kun eihän se mitään telkkua jaksa katsoa vaan mun pitäis leikkiä sen kanssa koko ajan tai lukea. Onnistuu hyvin kun vauva on hereillä... Jepjep. Onneks eilen oli mummu leikittämässä ja oli pojan kans ulkonakin. Ja huomenna saan seuraa parista äitikaverista. Toivottavasti teillä nuhat helpottaa pian! Meillähän pojalla on ollut enemmän ja vähemmän niiskutusta tää koko syksy, joten en edes ajattele, et onks sillä nuha vai ei. Kunhan ei ole korvat kipeät.
 
Naukuri,Ai niin joo,muistin et teillä poika nukkunu sisällä mut nyt kun laitoit niin sehän taiskin olla niin,et teillä vasta kesän nurkilla ruvettiin sisällä uinuun.... niin,eikai siinä pakkasessa muuta kuin ne keuhkot oo vaarassa...en yhtään kyl oo tietonen pakkasrajoista mut jos vaunun aukonkin suojaa,niin kai se nyt sen 15 astetta miikkaa kärsii =)

Birdieltä kaipaisin raporttia,miten kävi pojan lääkärin kanssa silloin muinoin kun kävitte :attn:

Meillä oli taas vaihteeks päiväuneton päivä,mut ihan kivasti herra jakso tonne puoli seiskaan,nyt siis uinuu. Ite on vaan aika poikki taas... kerkesin jossainkohtaa tottumaan siihen et ei nuku,mut nyt kun oli välissä päiviä pari et nukkukin,niin heti menee "rytmi" itellä sekasin... jotenkin se puolituntia vaan on niin tärkee lepohetki.

Meidän astianpesukone meinas kärvähtää :eek: Ihmettelin palaneen hajua jo paripäivää sitten,mut en löytäny koneesta mitään vaikka koitin kurkistella... nyt sit kun avasin masiinan,kuului sihinää.. luultavasti pojan nokkamukin kansi oli siinä sulaneena vastuksen päälle :kieh: ja tietty sitä siitä kokonaan saanu irrotettua... ilmeisesti on tippunut jo aikasemmin.onni tietysti ettei palamaan syttynyt.
Mies meinaa soittaa korjaajalle et olisko se vastus puhdistettavissa vai pitääkö tässä lähtee koneostoksille. Veemäistä täs on se,et on 45senttinen kone,kun isompaa ei mahu ja ne maksaa paljo enempi kuin isot :headwall: et olis kiva jos sais tohon masiinaan jatkoaikaa,ettei tarvis joulunalla ruveta ostaan konetta. Tietty käsinkin voi pestä mut ei kiitos :x
 
kiitos Repa kaipailuista :D

Ei siellä lääkärissä mitään ihmeellistä ollut. Ylläri. Ei kyllä nauranut uloskaan, mutta sanoi että "jotkut vaan tekee niin ja piste". Että joo. Poika sai kauheet raivarit ku näki lääkäritakin. Pelkäs vissiin raukka.

Meillä oli eilen miehen kanssa se konsultaatio. Koeputkihedelmöitys olis sitten joskus edessä, jos siihen halutaan ryhtyä. Mahdollisuudet lapsen saamiseksi on niinkin huonot kuin 30% . Eli nyt täytyy vissiin alkaa totuttelemaan ajatukseen ettei meille sitten ehkä tuu kakkosta.. Ja muutenkin hormoonihoidot kuulosti sen verta rankalta touhulta, ettei ainakaan lähimpään puoleen vuoteen mennä niihin. Mä oon jo muutenkin niin paskana tästä kaikesta. Pää ei yksinkertasesti kestä enää yhtään vastoinkäymistä.. Ja ihmetyttää että lääkäri ei puhunu tai kysyny mitään henkisestä puolesta... Onko kellään kokemusta koeputkihedelmöityksestä?

Mä taas uunoilen keittiössä. Paistoin pullaa ja ne on päältä ihan nätin ruskeet.. en vaan tiiä onko ne sisältä kypsiä, kun niissä on vielä voisilmä. hitsit että ihminen osaa olla uuno. Antaispa joku joululahjaks mulle kokkikurssin.. En meinaa osaa suurustaa perunajauhoilla edes kastiketta. Eli surkea olen tässäkin asiassa :D

Mulla on itsetunto nyt tosi alamaissa. Huomenna ajattelin harrastaa shoppailuterapiaa. jos vaikka auttais.

Muillakin näköjään kodinkoneet prakaa. Meillä meni tänään mikrorikki, ja se ei oo ku vuoden vanha. Espressokoneessa on taas maitosuuttimet menny jotenkin rikki. Ja autokaan ei menny katsastuksesta läpi. Ei mee vahvasti ei. Onneks Poika sentäs on terve...

Poika alottaa sitten 4.1 päiväkodissa!! Vähän jo jännittää.

palailenpa taas.
 
Birdie, eihän 30% niin huono ennuste ole eihän? Yksi kolmesta.. Ja sullahan on vielä aikaa vuosikausia saada lapsia, varmasti ehditte vielä saamaan ainakin sen pikkukakkosen! Tää on nyt ihan eri asia, mutta jos mulle sanottais että on 30% mahdollisuus että Eevan isä paranee niin johan olisin riemuissani. Se on huimasti enemmän kun nolla. Rankkojahan ne hoidot varmasti on ja pettyäkin saa, mutta onhan sulla nyt tosiaan aikaa valmistautua henkisesti etukäteen niin paljon kun etukäteen vaan voi. Kannattaa ottaa yhteyttä yksityiseen ammattiauttajaan ja mennä juttelemaan jos tuntuu että henkinenkin puoli tarvii tukea. Pieni sulattelutauko on varmasti paikallaan ja kun aika on oikea, niin eteenpäin. Varmasti kääntyy vielä hyvin kaikki. :hug:

Pakkaset sais minun puolesta olla jo vähän ohi, ei oikein voi olla ulkona kunnolla kun on -25 ja mun naama jäätyy vartissa, Eevan naamasta puhumattakaan. Neiti kiipeilee kohta seinille jos ei pääse kunnolla ulos touhuamaan.
 
Birdie, mun pari kaverii on noissa hormonihoidoissa ollu ja sen verta mitä oon vierestä et aika hurjia on mielialan heittelyt. Mut ihan hyvin oot aatellu, et ensin asian käsittelyä ja sitten kun oot valmis, ni varmasti on helpompaa. Kuten myös marmotta sano, ni sulla on vielä hyvin aikaa hankkia lisää muksuja. :hug:

Käytiin tänään neuvolassa. Mitat oli 10,3kg ja tasan 80cm. Hyvin kasvaa omilla käyrillään. Oli uusi neuvolatäti ja heti saatiin selkeet ohjeet ruokamäärien parantamiseen ja maidon reippaaseen vähentämiseen, loistohomma :) Saatiin myös mpr ja kausilenssun tehoste. Neiti pääs yllättämään th:n ja sai vedettyä jalkansa sivuun mpr:ää annettaessa ja ihan kaikki rokote ei menny sisään asti. Onneks sitä on siinä ampullissa enemmän kuin mitä täydelliseen suojaan tarvii, joten hyvän suojan saa. Kyllä tosin vähän kylmäs hetken, et meniks vituralleen.

Repa, mä oon kans nyt huomannu sen että jos nukkuu yön erinomaisesti eli joku 12 tuntia tai enemmän, ni sit ei kyl nuku päikkyjä mut on illalla ihan rättipoikkiväsyny, kuten meillä tänään. Seiskaan sain pidettyä neidon ylhäällä ja sit ei enää jaksanu valvoa. Huomenna siis aamulla herätän sen, et saan päivälepohetken itekin. Siis mistä vastuksesta puhuit tuossa astiakoneessa? Eli mihin se pojan nokkiksen kansi oli menny?

Pakkasesta vielä, meillä on tuo meri tuossa ihan vieressä (siis ei ees 100m), ni on tosi paha ku lämpötila laskee alle -5 ku tuo merituuli on aina tässä sen verta kipakka. Kesällähän se ei haittaa ollenkaan, mut talvella tuntuu menevän niin luihin ja ytimiin se viima. Toki meri kun on avoimena ni pitää tätä lämpösempänä ku sisämaata. Miidontlaik -siis talvesta! Ollaan me nyt ulkoiltu tosta kaameesta röhästä huolimatta, mut lyhyemmän aikaa tietty. Seinät kaatuu päälle kyllä sisällä meilläkin ja piirrettyjä kanssa käytetään. Carmen, ei huonoa omaatuntoa siitä!

Tuus Katrinainen kertoilee teidänkin kuulumisia!

Jahas, joskohan sitä menis nukkumaan vihdoinkin, mennään huomenna joulumarkkinoille likan kanssa :)
 
Heips!

Meillä jäi neidillä odotetusti huuli kiinni trampoliinin kehikkoon :( naama ihan veressä ja kaikki vaatteet. Huuli on kyllä sellanen, että verta tulee ihan kiitettävästi. Toi oli niin odotettavissa, kun kaikki se ulkona nuolee. En tiiä laittaako enää..

Se on oppinut hauskoja juttuja sanomaan esim. kun näkee joulupukin telkkarissa, niin sanoo Vauuuu puppi! ja toi vaaauuuu on käytössä muutenkin ja oho, moi moi, moikka jne. sanoja alkaa tulemaan käyttöön koko aika lisää. Osaa kyllä paljon, mutta ei välttämättä käytä jos ei käske sanoa jotain. Nyt alkaa vähitellen tulemaan puheeseen muutenkin. Omaa mölötystä kyllä riittää kanssa. Isi on ihi...s kirjainta ei sano.
 
Birdie,Kiva kuulla että pojalla kaikki ok.... tosta koeputkijutusta,ymmärtääkseni normaalistikin raskautumisprossa on 20% per kierto,et ei toi 30 silleen huono oo,mut tietty on eriasia yrittää luomuna kun hoitojen kanssa. Mietitte asiaa rauhassa... :hug:

Summer,No voi,mahto tyttöö kirpasta :x Paranemista kielelle...

Edla,Siis sellanen putken näkönen mikä kiertää pesukoneen reunoilla.... en nyt tiiä mikä lämpöputki se sit on. Ei uudemmis koneissa taida olla,enkä tiiä onko kaikis vanhoissakaan,musta toi on jotenkin outo masiina :/ Ollu täällä siis jo muutosta ja laskin et joku reilu 10v vanha rakkine. Sitä tullaan nyt ma kattoon,siis huoltomies =)
Meillä kun mennään nukkuun 19 maissa,niin se 12h tarkottaa et nukkuu 7 aamulla,niin en kertakaikkiaan pystyis herättään kuudelta...tai siis ite heräämään ;) mut tiiä sit nukkuisko sittenkään päiviksii,olis varmaan vaan menossa jo kuudelta nukkumaan...koska kysymys ei oo siitä ettei olis unta vailla vaan siitä et kykeneekö taistelemaan vastaan :LOL: Joku ihmehän tolla pojalla on kun vaikka nukkus päikyt,haluu silti nukkumaan viim.20.00 siis kiukkuaa ja kitisee,vaikkei sit nukahtaiskaan ihan sillä sekunnilla...illan torkku =)

Kerhossa vimppa päivä ja siellä oli poika joka oli saanu edellisen kerhon jälkeen vesirokon,eli rakkuloita ootellessa :/
 
No kylläpäs täällä on hiljaista :/ Kaikki on vissiin jouluvalmisteluja hoitelemassa.... Mä vaan möllöttelen koneella :D Olin illalla tekemässä vapaaehtoishommia pitkästä aikaa -melkein kaksi vuotta sitten viimeks :eek: Vähänkö aika menee nopeesti! Olipas ihanaa :heart: Ja tänään oon menossa, tadaa... mäkikotkaa kuuntelemaan :D On ihan pakko mennä ku kuulin et oli viimeks niin hulvatonta se meno :D Meille tulee siis miehen vanhin likka lapsenvahdiks. JEEEE!

Repa, okei joo, meidän koneessa ei onneks ole tollasta. Kävikse tyyppi kattomassa sitä konetta? Saako sen kuntoon?

Kävipäs muuten tosi nolosti äsken, siis mulla on siivouspäivä tänään ja neidin kummisetä perheineen päätti tullakin kylään -en edes vessaa ehtiny peseen, vaan sain meille vaatteet päälle (meillä on ihan sairaan lämmintä täällä) ja leluja vähän potkittua. Sitten kun en itelleni keitä juuri ikinä kahvia ni enpäs löytäny tippalukkoa mistään, oon ehkä heittäny sen roskiin :( Viimeks kaks viikkoa sitten keitin kahvia anopille. Kiva tässä sitten selitellä et juu ettepäs saakaan kaffea :ashamed: No ne lähti, ni laitoinpas neidin ruoan päälle potalle, muistin et iltaa varten oleva pizza on ollu riittävästi uunissa ja lähdin sitä kattomaan, ni neiti pomppas potalta pois ja meni keittiön pöydän alle kakkaamaan :kieh: :kieh: :kieh: et ei kovin hyvä päivä täällä tänään, mut eipä noi jutut jaksa lannistaa :LOL:

summer, auts toi trampoliini. Mä muistan ite et tungin kieleni semmoiseen rautakaiteeseen ja siinähän olin kiinni sitten. Isä toi haaleeta vettä et sai mut irti siitä. Sen jälkeen en ookaan sit tota enää tehny, et kerrastakin voi oppia mut voiko noin pieni? :/ Ja toinen on korvalehti, siitä tulee kans verta ihan tajuttomasti.

Hohhoh, jokohan toi termiitti olis nukahtanut, että pääsisin imuroimaan... ihan mahdotonta tehdä se neidin kanssa edelleenkin... off-nappula kiinnostaa liikaa :kieh:
 
Edla, kyllä se tänään taas siinä trampan lähellä pyöri, että ei olis ihme vaikka olis uusiks tunkenut huulensa siihen :/ ja sitten jos tajuais ettei siihen saa laittaa, niin varmana laittas johonkin muuhun. Eilen ei syönyt oikein mitään, kun siihen sattui. Nyt onneks jo ruoka maittaa paremmin. Onhan se huuli sen näkönen, että siitä jäi kunnon palat sinne...

Hauskaa iltaa teille! nauttikaa
 
Iltaa kaikki! :flower: Tosiaan pitkästä aikaa istahdan koneelle oikein ajan kanssa - yleensä piipahdan korkeintaan postit lukemassa ja pankkiasiat hoitamassa. Nea on nyt mummolassa yötä, että saan edes vähän jouluhommia tehdyksi, kun tuntuu että aika loppuu totaalisesti kesken :/ Mutta nyt on lahjat hommattu, ruoka-aineet ostettu ja huomenna siivotaan miehen kanssa ja haetaan kuusi. Eli sitten ei jääkään "kuin" koko joulumenuun vääntäminen B)

Arki Nean kanssa tuntuu kovin seesteiseltä juuri nyt, ei mitään ihmeempiä kriisejä tai kehitysharppauksia. 1,5v- neuvolassa käytiin, jossa mitat olivat 86cm ja 11k. Oltiin jopa päästy vähän lähemmäs sitä meille maagista 0- käyrää painon suhteen ja nyt jäätiin enää -8%:in :D MPR- rokotusta ei saatu, kun possulenssupiikistä oli alle 1kk, mutta se saadaan sitten vuoden lopussa.

Yöunet meillä oli vähän katkonaiset tuossa jokin aika sitten ja aika rankkojakin itkukohtauksia neiti sai :ashamed: Ja kun tuo pienempi on hänkin kovin herkkäuninen niin eipä sitten viititty huudattaa neitiä vaan iskä otti aina viereensä loppuyöksi.. Nyt onneksi takana on taas muutama parempi yö!

Pyllypesuista mun on pitänyt kysyä jo kuukausia eli missä te pesette pikkuisten kakkapyllyt? Vieläkö mahtuvat lavuaariin? Meillä pesu onnistuu nipin napin niin, että N on polvillaan altaassa, mutta ei varmaan enää kauaa.. Samaten hoitotasolle on auttamattomasti liian pitkä! Mutta kun pottailu ei ole ottanut tuulta purjeisiinsa niin minkäs teet :/ Täytyy kyllä myöntää etten kovin aktiivisesti ole kyllä koittanutkaan opettaa, kun tuon pikkuisemman hoito vie melkein kaiken energian, mutta joka päivä kuitenkin muutamaan otteeseen koitan saada potalle ilman vaippaa istumaan vaikkei siinä 2 sekuntia kauempaa istukaan :p Tosin tänään ei saanut edes housuja ottaa pois ja potta oli kokonaan ei-ei :(

Vauvan kanssa menee jo kivasti paitsi päiväuniin toivoisin jonkinmoista tolkkua. Ei oikein nuku (tämäkään :ashamed: ) kuin 30-40 minuutin pätkiä 3-4 krt/pvä (mahdankohan muuten MINÄ tehdä jotain väärin, kun molemmat lapset ovat huonoja päikkynukkujia???). Olen ihan suosiolla nukuttanut sitten vaunukoppaan sisälle, kun ei näillä keleillä JAKSA pukea toista neljään kertaan täysiin tamineisiin puolen tunnin takia :kieh: Pimu kasvaa tosi hienosti ja on oikea ilopilleri :heart: Korviketta annan jo 2krt/pvä, kun tää imetys ei vaan tunnu nyt tällä kertaa hyvältä: aina imetyksen jälkeen tulee puklua pitkän aikaa ja mahaan sattuu, kun mun tuotanto on vaan niin runsasta. Positiivinen ongelma juu ja tuntuu typerältä edes valittaa asiasta, mutta on kurjaa, kun homma tökkii :/ Ajattelin, että alan pikku hiljaa lisäämään korvikemääriä niin, että 4kk isässä/kiinteiden aloittamisen aikaan lopettaisin imetyksen kokonaan. Ja niin; vauva tuntuu tekevän sitten hampaita näin 2,5kk:n iässä :eek: Muistuttakaas nyt: tekikö toukovauvoista kukaan hampaita näin aikaisin??

Anteeksi muuten, kun höpöttelen näitä vauvajuttuja tänne B) :ashamed:

birdie Meillä ei tuttavapiirissä ole kuin yksi pariskunta, jolla lapsi on saanut alkunsa koeputkihedelmöityksessä. Heillä prosessi oli aika pitkä ja poika sai alkunsa 4 vuoden hoitojen jälkeen. Jaksamista teille, jos sille tielle päätette lähteä, mutta muista kuitenkin, ettei 30%:n todennäköisyys ole lainkaan huono mahdolllisuus :hug:

kurpitsan kuulumisia olisi kiva lukea - mitäs teidän pienelle kuuluu?

Ja loppuun on pakko heittää G ilmaan, kun tuntuu, että meillä ollaan ihan seottu lasten joululahjojen kanssa.. Nea on saamassa Brion junaradan, -hakan sekä -koiran, Duploja, piirustuslevyn, pulkan, vaatteita, kirjoja ja vielä varmaan 10 muuta pakettia, joiden sisältöä en tiedä :eek: Ja noista em. ei siis ole kuin 1 kirja ja hakka meidän itsemme ostamat! Ajattelin jo, että laitan suosiolla lähes kaikki jemmaan ja annan pikku hiljaa vaikka sadepäivien iloksia vuoden mittaan ettei kerralla tule tuollaista tavaramäärää! Meneehän siinä pieni pää vähemmästäkin sekaisin ja jotenkin tuntuu itsestä pahalta totuttaa lapsi tuollaisiin tavaramääriin.. Täytynee pitää pieni puhuttelu isovanhemmille...

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!

Jokos muuten merika on palannut kotiin reissulta??
 
Pyllypesu&pottailu.. Eeva osoittaa pottaa ja komentaa itseään "sinne niin" pari minuuttia sen jälkeen kun kakka on vaipassa ja ei todellakaan suostu pottaa kokeilemaan muuten, että se on ihan jäissä se projekti nyt vielä. Pylly pestään joskus lavuaarissa niin, että roikotan Eevaa käsivarrella mutta onhan se toivottoman painava ja hankalaa puuhaa muutenkin. Niin tehdään vaan kun mulla on sukkikset jalassa, mutta muussa tapauksessa mamman sukat pois ja mars suihkuun. Eeva ottaa mun käsistä kiinni ja peruuttaa pylly edellä veden alle, ei kastu paita edes. Mua vaan inhottaa kun varpaat kastuu ja palelee, mutta muuten toimii hyvin niin.

Joululahjoista mä ajattelen niin, että ennemmin sais yhden tai kaks kalliimpaa ja kestävämpää kun karmean kasan krääsää. Muttamutta.. tämä kun ei mene sukulaisille päähän joten paketteja on toistakymmentä, posti kantaa lisää joka päivä ja sitten kun multakin karkaa mopo käsistä kaupoilla ja kun on ne nimpparitkin.. Oon antanut jo nyt paketin päivässä; keinuheppaa ja kirjoja, vaatteita yms. Säästän sit lelupaketit aatolle. Tuntuu niin hullulta koko härdelli. Muutaman vuoden päästä jätän Eevan mummolaan ja lähden itse jouluksi pois.

Carmen, ihana noita vauvajuttuja on lukea. :)

Eeva oli taas niin herttainen tänään kun katseli mua pää kallellaan vähän aikaa ja sanoi sit "Mamma on iso". Ja kun kysyin että anteeksi kuinka niin vastaus oli "Mamma on iso ja painava". Siis heti ilmeisesti näkyy kun pari suklaarasiaa maistelee.. :LOL:
 
Heipä..

Edla,Mies soitteli korjaajalle ja meinasvat et ihan kattomisen arvonen homma...tulevat siis huomenna arvioimaan tilanteen paikanpäälle =)

Carmen
,Noi imetykset on varmaan hankalempi hoitaa ylipäänsä kun toinenkin lapsi vaatii huomiota ja pieni vielä hänkin. Meillä oli noita runsaan tuotannon ongelmia kassun kanssa myös ja oonkin miettinyt et olis niin kiva kun ja jos toinen lapsi saadaan,et pääsis siinämielessä vähän helpommalla... miä niin pidin imetyksestä,et kovin hevillä ei haluis luopua,mut voi olla et sit joutuu pulloakin käyttämään kun ei voi enää niin 100% keskittyy vain ja ainoastaan imetykseen...Kassunkanssahan kun en halunnut pulloo käyttää ollenkaan ;) Mut ne on tietty sen ajan murheita =) Ja hyvähän tuo 4kk imetystä on =) Muistaakseni Kasper oireili ekaa hammasta tosi monta kk ennenkuin se sit oikeesti tuli läpi...

Lahjat,Kassu saa meiltä 2 pakettia,toinen pehmee ja toinen kirja,mummulta pitäis saada 1 ja mummolta ja vaarilta tulee varmaan ainakin 2 joista yhden tiedän olevan ns.turha lelu eli muumi "tietokone" :D toinen on vaate ja sit anopin tuntien jotain krääsääkin on varmaan pakettiin tungettu :/ Kummeilta saa yhden ja toinen kummi antaa varmasti vasta joulunjälkeen lahjan joten kokonaispakettimäärä ei nyt paha oo,ellei anopilta karkaa käsistä.
Oon kyllä sanonut useita kertoja et ei saa ostaa kuin pari pakettia,muuten niitä kertyy mahottomasti ja ne kärsii inflaation.
Mulla ei oo mitään ostohimoja ollut,saa varmaan tulevaisuudessa ostella ittensä kipeeks kun toinen oikeesti alkaa hokaamaan paketeista =)

Pyllypesut tehdään vielä lavuaarin yllä,mut pikkuhiljaa se alkaa muuttuun hankalaks...en tiiä vielä mitä sitte... potalla istutaan,mutta harvoin sinne osataan mennä just oikeeseen aikaan =)

Me saatiin eilen siivottua kaapit yms.ikävät paikat,tänään ajattelin siivoilla sit muuten..pölyt yms. turha mitenkään hirveesti hinkata kun joutuu kuitenkin aatonaattona vielä imuroimaan ja keittiön luuttuumaan,ei tuu pysyyn siistinä.
Ruuat ostetaan tiistaina,ite ei tarvi tehä kuin jälkkärit ja sienisalaatti,niin ja kinkun kastike. Laatikot tulee mun äidiltä ja anopilta kinkku,muut sit valmiina.
En jaksa kauheesti joulun kans stressata.... B)
 
:wave: Birdie me tehtiin yks kierros IVF:aa. Muut hypatkaa yli silla nyt sepostan pitkasti. Rankkaahan se on mut jos terveella jarjella menee ( tosin kun on naista asioista kyse nii terve jarki on hukkunut jonnekkin :D ) nii hormoni pistokset ja nenasuihkeet on ok. paljon ultraa jolla seurataan munarakkuloiden kasvua ja sit kun hormooni taso ja rakkulat on oikeen kokoisia nii viimene piikki ja sit keraykseen. Sekaan ei tee kipeeta (tosin taalla minut nukutettiin) Mulla oli 12 "munaa" joista kuusi hedelmoitty ja joista 3 oli siiro kelpoista, yksi hyva ja kaks kohtalaista (siirretaan muistaakseni 3, 5, tai kuudes paiva). Siita sit menee se 14 paivaa kun voipi tehda raskaus testin. Mulle tuli hailakka viiva, mut sit aloin vuotaan joten en tullut raskaaksi (mutta meilla on geneettine tausta ongelma). Kavereilla on onnistuneita yrityksia heti ekalla kerralla joskus tokalla tai kolmannella. odotukset on tosi korkeella ja sit kun ei tullukkaan raskaaksi nii se tietenkin kolutti, mut suuntasin ajatukseni sit vaan muihin asioihin vakipakolla. Mun laakari sanoi et 30% on parempi tulos kuin luomuna raskaaksi tuleminen ja jos on tullut raskaaksi aijemmin nii sekin lisaa makuja tulla raskaaksi. Positiivisella mielella eteenpain vaan, harkitkaa ja puhelkaa miehenne kans asiasta ja kaannelkaa kaikki kulmat ylos alaisin ennen kuin teette viimeisen paatoksenne! :heart:

Nemikalle :hug: kyllaps olet joutunut nyt taisteleen.

Potta on 'kirosana' taalla :D

Uhmis Aitille kiukutellaan ja huudetaan, isille ja muille ollaan nii herran enkeleita etta!

Nyt pitais alkaa pukeen ja kauppaan lahtoa suunnitellea. Tuun taas lukeen kun kerkian!
 
Ai nii meille sattui kiva juttu viime lauantaina: Olin ollut pikkujouluissa ja jattanyt korkkarit kaytavaan. Aamulla sit kuului kopsis, kopsis, kopsis ja pikkuinen tepasteli ympari huushollia iso hymy huulilla. Oli hymyssa pitelimista kun katseli toisen touhuja. Tosi kenka friikki taalla meilla varsinkin kun eka sana oli shoes :D
 
kiitos lc kun jaoit kokemuksesi!!!!! Me täällä päädyttiin odottamaan ensi syksyyn ja sit mietitään uudestaan.

me lähdetään huomenna pojan kanssa anoppilaan. Mies tulee sitte tiistaina perässä. Saas nähdä miten sujuu ajomatka pienenmiehen kanssa kaksin. Hui.

Nyt pakkamaan ja löhöämään sohvalle.

olipa muuten kiva kuulla carmenin kuulumiset.
 
Iltapäivää leidit :)

Olipas mukava keikka ja tänään on päähän sitten koskenut taas aikas huisisti. Muutenkin oli kivaa, tuli juteltua vanhojen tuttujen ja muutaman uuden tuttavuudenkin kanssa :D

Kakkapyykistä
me ollaan jo jostain huhtikuusta kakkapyykki hoidettu suihkun alla. Sukat vaan pois ja suihkuun mars mars. Meil on vissiin pieni lavuaari. Nyt se kyl menee jo siihen et neiti haluaa itse pitää suihkua ja kastella ittensä kokonaan. Jos kakka ei oo liiskaantunu kiinni, ni saatan pyyhkiä puhdistusliinalla vaan.

Lahjoja,
meiltä saa muutaman paketin ja sit tulee muutamilta sukulaisilta ja sit tietty kummeilta :) Repa, samaa mieltä tosta inflaatiosta, mut mä laitan avauksen jälkeen niitä leluja vaatehuoneeseen oottamaan sopivaa leikkimisaikaa eli ei todellakaan saa kaikkia kerralla. :)

Mä meen jatkaa potemista... :x
 
oon täs lukemas kyllä kans käyny mut en oo kerinny kirjottaa. esikoisella ku oli viikko sit korvatulehdus jälkitautina mihin ei kuuria saanut silloin niin alko nyt perjantaina oirehtimaan korviaan niin et kaikki tuli ulos =( ja mä kun poden sairaanloista emetofobiaa niin oon melkein hullujen huoneella ollu. :ashamed: pojan korvat siinä kunnossa et saas nähdä miten saadaan kuntoon. mä sit vihaan noita lääkäreitä jos on selkee tulehdus ja jälkitautina niin ei voi kuuria antaa vaan antaaa tuon kärvistellä ku pumppu muutenki kovilla :kieh:
nyt annatin tk:ssa sit kunnolla ku kävin. sanoi lääkärikin sit ettei oo ihme vaik oksentelee nimittäin nämä korvat ovat järkyttävässä kunnossa. :kieh:
mut onneks nyt kuuri puree ja pääsee yrittämään arjen paluuta jälleen kerran.

ja ihana tosiaan lukea noita vauvajuttuja kellä on pikkuisia :heart:
nyt avattava sidu ja lähdettävä saunan lämmitykseen.
 
lc: meillä sama kuvio uhman kans..mulle kiukutellaan ja ku poistun paikalta nii täällä asustaa täysi enkeli :kieh: mä en pysty mitään tekemään ja sieppaa jalassa kiinni jatkuvasti ja vaatii enemmän ja enemmän...josko tämä joskus menisi ohitse. luovutin joulusiivouksen kanssa ja heitän mukelot anopille tiistaina nii saan siivota sit kunnolla kun tuo sälli ei anna mun tehdä mitään...kiukkaa vaan...muut saa nauttia kiltistä pojasta... :ashamed:
 
Antaa tulla vaan vauvajuttuja! Kiva niitä on lukea Carmen!

Pari yötä ollut ihan kauheita...herää ja pyörii, itkee ja istuu ja kaikkea mahdollista. Muutenkin on kyllä sellanen neiti pippuri että huh huh! isoveikka kovilla ja mun hermot.
 

Meille ei erikoisia, kiirettä ja hoppua vain. Poika on ihana oma itsensä niin rakastettava :heart: Vanhempi poika on sitten aiheuttanut harmaita hiuksia enemmältikkin, meno on mahoton ja kiusaa,lyö, raivoaa on ollut tosi raska loppu syksy hänen kanssaan. Onneksi ei lyö pienempää. :ashamed: Välillä olen ollut tosi loppu ja avuton että mitä teen.

Summer: Meillä on taas kanssa pari yötä itketty ja nukuttu huonosti
 

Yhteistyössä