***TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 kesäkuussa***

  • Viestiketjun aloittaja weiss
  • Ensimmäinen viesti
[/b]Repa
Lämmin halaus ja voimia, toivottavasti olette jo parenemaan päin. Kaikkea sitä sitten voikin tulla. Kyllä äidin rakkaus on kantava voima ja auttaa eteenpäin, vaikka sydämeen varmasti sattuu kun pieni on kipiänä.

Carmen
Oliskohan teillä vatsanväänteitä. Meillä ollaan kokonaan Nan linjalla kun mun imetys sitten ol ja män... etten osaa sanoo koko imetystouhusta mitään.

Me oltiin eilen yökylässä ja istuttiin iltaa yöhön asti, noh sen kyllä huomaa - väsyttäää ja hieman pääkipua ilmassa. Mutta maija oli oikea unelmatähti, nukkui tyytyväisenä ja tuleva kummitäti sai hoitaa koko sydämensä kyllyydestä. Huomen mökille taas takaisin.

Mitenköhän nää mun tummennukset ny onnaa, höööh
 
Kirsikkatomsku Ei kyllä taida olla vatsanväänteitä - niistä kun kärsittiin pari kolme viikkoa niin uskoisin tunnistavani ne :/ Itse asiassa luulen, että johtuu puhtaasti väsymyksestä: neiti kun ei nukkunut tänään kuin 2x1h päikkärit ja se nyt tietysti on liian vähän tämän ikäiselle. Lopulta sammahti nimittäin tissille mitä ei yleensä koskaan tee ja sain kantaa neidin suoraan sänkyyn 19:30.

Luulen, että väsymys yhdistettynä siihen, kun heruminen lakkaa ja pitäisi alkaa nähdä pikkusen vaivaa iltatankkauksen eteen aiheuttaa meillä nämä kiemurtelut ja huudot iltasyötön aikaan!
 
Carmen
Tutulta kuulostaa. Meilläkin oli tänään päiväunet vähäisiä/katkonaisia ja nyt on vähän kiukuteltu, tovi sitten simmut meni umpeen. Ollaanko teillä pitkiä jaksoja valveilla? Meillä toisinaan ja sitten on päiviä että nukutaan parit pitkät päikkärit. Joo tällästä. Taidan itsekin ruveta nukkumaan kun on univelkaa =)
 
meillä kanssa valvottu koko päivä. Kovasti yritetty nukkua, mutta perkuleen masu. Oli jo monta päivää hyvä, mutta mikä nyt tänään on ollu?! Hitsi kun tietäs miks alko taas uusiks. Just sain ehkä nukahtamaan...ähinä kyllä taas kuuluu. Hohhoijaa ku väsyttäis muakin.
 
repa pikaista paranemista pikkuiselle!

carmen ,eilla taysimetetaan ja vastaavia raivareita valilla iltaisin. Sitten vaan rauhoitellaan tyttoa sylissa niin kauan kuin rauhoittuu ja tissi taas maistuu. En tieda oikein mista johtuvat, luultavasti minulta tulee niin paljon maitoa, etta taman takia.

Kertokaapas mika ihmeen tauti meidan vauvalla on? ei yleensa valita masuvaivoja paljoa, mutta nyt vihreaa loysaa kakkaa ja selkea ripuli. Haisee pahalla. viime yon kitisi nukkuessaan koko ajan ja tanaan on itkenyt koko paivan. Ollaan ihan poikki ja tytto ressu on ihan saalittava. kuumetta ei ole (37,5 lampoa) ja syo normaalisti. Ei ole kuivuutta ainakaan viela. annoin vettakin tanaan ettei tulekaan. Huomenna laakariin jos tilanne pahenee, muutoin maanantaina terveyskeskukseen. Mika tauti/oireilu tama on? Ja vauva siis normaalisti ei itke usein. nyt ei hymyile eika mitaan. Normaalisti hymyilee usein.

katrinainen ja kirppuneiti 9 vkoa
 
katrinainen: jos sitä vihreää kakkaa on vaipassa ettei imeydy kokonaan jättäen pientä länttiä vain niin sitten on todennäköistä että toisella on vaan ilmaa masussa, se voi tehdä vihreän pahanhajuisen kakan ihan. mut jos imeytyy kokonaan vaippaan jättäen vain pienen vihreen läntin sit on kyse ripulista. meillä myös noita vihreitä kakkoja oli par kertaa tällä viikolla.

repa :hug: paranemisia! :hug:

meillä tampereen keikka takana.poika oli kuin enkeli reissun, valvoi vaunussa ja katseli leluja vain. tosi reipas sälli vaikka oli kuuma ja väkeä kovasti. toinen jaksoi hymyillä vain. kellon ympäri meni aikaa reissussa eikä kertaakaan huutoa tullut. valvoi vielä 3h linja-autossa tulomatkan.äärettömän pitkäpinnainen kaveri.
=)

tutteja tilasin kahta kokoa ku poika nii pieni, otin myös kokoa 0-3kk. joka oli tosi hyvä koko.
ja hyvin maistui pojalle, joka on muuten ollut merkki uskollinen. tuttiketjut oli ihania.
otin kaksi satsia tutteja ja tuttiketjun niin tuli yhteesä 28 euroa maksamaan muistaakseni.

hidasta kirjoittaa tissittelyn lomassa..joten jaksuja kaikille!

nemika+jäbä2kk =)
 
nemika se kakka imeytyi ihan kokonaan kylla. Mutta onneksi tilanne on normaali nyt. Tytto on ehka hiukan normaalia vasyneempi, mutta jaksaa jo hymyilla ja jutella. Onneksi teidan reissunne onnistui hyvin. Kiva matkustaa vauvan kanssa kun on hyvia kokemuksia pohjalla.
 
Heippa!

Meillä oli myös eilen valvomispäivä. Tyttö nukkui normaalit aamupäikkärinsä klo10-12, mutta sen jälkeen nukkuikin vain n.45 koko päivän aikana :eek: . Yöunielle suostui nukahtamaan vasta klo23.30...alkoi olla mamma ja isukkikin jo aika väsyneitä. Tyttö huusi vimeisen tunnin ennen nukahtamista, kun ei mikään tuntunut kelpaavan. Yöppi oli vaihdettu, samoin vaippa, kumpikaan tissi ei kelvannut, normaalia enempää ei neiti paukuttelutkaan...itkua riitti. Sitten kokeilin mennä sängylle pötkölleen tarjoamaan tissiä, niin jo alkoi kelvata :). Se oli ilmeisesti asennosta kiinni, sylissä ei maistunut.

Tänään on ristiäiset. Odottelen, että tyttö heräilee, sitten syöntiä ja menoksi. Yritetään olla juhlapaikalla n. 1h ennen vieraiden tuloa, jotta saadaan rauhassa vaihdella vauvalle vaatteet ja mahdollisesti tissitellä vielä lisää. On tuo meidän neiti melkoinen tissimaakari :D. Toivon vaan, että tyttö olisi herättyään hyvällä tuulella ja jaksaisi juhlassakin olla ilman itkuja.

Repa Paranemisia sinne! :hug:
 
Mukavaa sunnuntaita kaikille. Nyt on parina päivänä ollut ihan kivat ulkoiluilmat mutta ulos hikilenkille en ole päässyt kuin sain kesäflunssan. Vauvakin on ollut muutamana yönä enemmän ja vähemmän tukkoinen ja suolaliuostippoja olen muutaman kerran antanut. Toivottavasti menis molemmilta nopsaan ohi!

Rotarokotus on meilläkin mietteissä. Todennäköisesti se otetaan. Esikoinen sairasti sen 1,5-v kun oltiin Espanjanssa. Sairaalassa meni pari vuorokautta tipassa. Oli muuten sellainen kokemus ettei toista samallaista tarvis tulla! Eipä ollut turistisanakirjasta paljoakaan hyötyä vain espanjaa puhuvien lääkäreiden kanssa kommunikoidessa mutta onneksi yksityissairaalasta löytyi yksi englantilainen ja yksi ruotsalainen hoitaja.

Mies lähti aamulla esikoisen kanssa mökille ja mä vietän täällä vauvan kans sylittely päivää. No onneksi sentään nukkui vaunuissa aamupäivä unet 2h. Välillä ei nukkumiseen päivällä kelpaa kuin äidin syli. Mies kutsuu jo häntä mammampojaksi :D

Vilma + mammanpoju 5vko ja risat
 
Korvikkeesta Käytättekö valmista tavaraa vai teettekö jauheesta? Meillä NAN jauhe käytössä. Alkuun ajattelin jauheesta tekemisen vaikeaksi mutta nyt alkaa mennä sekin rutiinilla. Yöllä tosin annan valmista kamaa kun sen saa vähän nopeammin lämmitettyä sylissä huutavalle nyytille. :D

Repalle :hug:
 
Meillä aloitettiin kanssa illalla tissin riuhtominen toissailtana. Luulen et se on yliväsymystä eikä siks jaksais tehä töitä maidon eteen... en mä tiiä, tuskin mulla ainakaan liiasta maidosta :(

Ja täällä kanssa on nää päivävalvomiset tullu tutuks... myös eilen alkoi ja tänään herättiin 10.30 ja juuri vartti sitten sain tytön nukahtamaan pidemmäksi ku 10 min... eli kaksi 10 min unijaksoa neiti on nukkunu päivän aikana. Huh, mitä kitinää :( Eihän tässä ehdi ite tekee mitään. yritin kertoa et äidin pitää syödä ja juoda et hälle riittää maitoa, mut ei menny läpi... :D

Nää riuhtomiset ja valvomiset luultavimmin liittyy yhteen.

Muuten... huomasin Likalla oikealla puolella yläikenessä valkoisen läntin... eikai sille voi vielä hampaita tulla???!!! Keskiviikkona tulee 8 vkoa täyteen. Mutta jos ei ole hammasta niin mitäs se sitten vois olla? Oliskos kellään käsitystä?

Hormooninäppylät meillä ovat levinneet käsiin ja jalkoihinkin myös... meidän oma rakas pikku hormoonihiiri :heart:


Repa, toivotaan, et poju paranee pian!
 
poika04, laitoin sulle yv:tä tässä yks päivä. Jos et ole vaikka huomannu..

vilma77, meillä mennään imetys ja korvike linjalla. Eka oli tuttelit käytössä ja vaihdoin tässä joku aika sitten nanniin. Näyttäs että sopii paremmin. Ainakin kakki tulee helpommin. Ihan valmista oon ostanu. Mikä ero niissä on? Miks jotkut tekee jauheesta ja jotkut ei? Mulla ei ole tosta jauheesta ollenkaan kokemusta.

edla-mamma, kuulostaa tutulta. Jos meillä nukkuu puolikin tuntia, niin ihme! Ja ei tosiaan pysty ite mitään tekemään. Varsinkaan kun ei pahemmin viihdy sitterissäkään tai muualla yksin. Se on tuo masu mikä meillä herättää heti hetken päästä.

repa, pikaista paranemista vauvelille. Kurjaa ku pienet sairastaa :'(
 
Haloo!

Täällä yksi väsynyt mamma ilmottautuu...meillä tyty nukkuu aamu/ aamupäiväunet...senjälkeen käkäilyy ja tosi pieniä tirsoja...tänään heräs unilta klo: 13.00, sen jälkeen on nukkunut yhdet noin. puolentunnin tirsat...eikä viihdy kuin sylissä/ kantoliinassa...huh, huh :( ...tällaista on kestänyt nyt melkein viikon...vatsavaivoja on jonkinverran...muuten en tiedä mikä valvottaa päivisin...illalla menee nukkumaan yleensä 22-23.00...eilen meni puoleenyöhön... :eek:

Matamimimmi68 ja peikkotyttö 5vkoa :heart: :heart:
 
repa paljon tsemppiä ja jaksamista sulle ja vauvalle!!

Meillä vauva puolestaan nukkuu parit parin tunnin päikkärit.. Ja välillä jopa neljä tuntia putkeen.. Jaksaa tosin olla skarppina 3 tuntia putkeen ja sitten tulee uni.. Syömismäärä on lisääntynyt hurjasti. Tuntuu että korviketta menee tosi paljon... No hyvä se on että poika kasvaa..

Korvikkeesta Meillä ollaan siis kokonaan pullolinjalla ja käytetään NANIA. Niissä puolen litran tölkeissä on parempi avausmekanismi (semmonen läppä). Joten siks toi merkki.. Reissussa käy pienemmät ja minkämerkkiset vaan... Meidän poika sýö reissussa myös huoneenlämpöstä korviketta. Mites muilla??? En oo huomannut mitään eroa noitten korvikemerrkien välillä.. Kaikki korvikkeet saa puklun lentämään yhtä paljon. Onko vinkkiä puklujen vähentämisen suhteen???

Nyt kuolaamaan niitä nimikkotutteja. Jos vaikka laittais visan vinkumaan... Ja pitäs varmaan ristiäisten laulukappalettakin harjotella. Ajattelin laulaa yön ihmisen poika-kappaleen.. Siinä on kerrottu kaikki!!!!!

Rentouttavaa sunnuntai illan jatkoa jalkapallo-finaalista huolimatta

:kieh:

birdie
 
Toinen väsynyt mamma täällä, aika samanlainen päivä kun Matamimimmillä. Yö meni hurjan hyvin, ekaa kertaa ties kuinka pitkään aikaan ipana nukkui 5 tuntia putkeen, sitten ruokatauko ja 3 tuntia lisää unta ja sitten vielä 2 tuntia. Kahteen asti yöllä meni taas ennen kun nukkumasa tuli, mutta kuitenkin. Paljon parempi kun yleensä, jolloin öisin ei vaan nukuta. Päivä mennytkin sitten ihan hereillä, 45 minuuttia nukkui pisimmillään ja silloinkaan minen voinut lepäillä kun työnsin vaunuja. Ihme vässykkä tullut minustakin, kyllä vielä pari vuotta sitten hyvin jaksoi parin tunnin unilla vaikka mitä. Nyt kaipaa kyllä päiväunia ja kipeästi.

Kuunnellaanko muilla musiikkia ja mitä? Minoon yrittänyt kuunteluttaa klassista musiikkia kun sanovat sen parantavan oppimiskykyä yms, mutta eihän meidän ipana sellaista.. Sinatrasta tuntuu tykkäävän ja Michael Bublesta mutta mun kauhuksi ihan lempimusiikkia on Vesa-Matti Loirin Inari ja Ivalo -albumit. Pappa sen on siihen tutustuttanut ja kyllä muuten rauhoittuu. Armoton huuto alkaa kun levy loppuu, täytyy pitää repeatilla siihen asti kun ipana nukahtaa, jos sen levyn kerran päälle laittaa. Itse en tykkää alkuunkaan, mutta on se Loirikin parempi kun muut papan levyhyllyn aarteet; Black Sabbath ja A. Aallon rytmiorkesteri! :x

Ja luojan kiitos Italia ei pelaa jalkapallofinaalissa, ei siis tarvii katsoa, voi mennä nukkumaan. :)
 
Repalle ja katrinaiselle voimia kipeiden pikkuisten kanssa!

nemikalle kateuden vihertämiä terveisiä, kun noin hienosti vauvanne käyttäytyi reissun päällä :p Ehkä meilläkin vielä joskus - kunhan mami vaan uskaltautuisi jonnekin lähteä :LOL: Toistaiseksi vielä pelkään julkisia huutokohtauksia ja koitan pysytellä kotinurkissa. Tosin olen funtsinut, että näinköhän ikinä oppii ihmisvilinään, kun näin häntä "suojelen" hälinältä... :/

Rintaraivarit ja päivävalvominen+itkuskelu: mitäs olette mieltä, voisiko olla kyseessä ns. tiheän imemisen kausi, joka ensimmäisen kerran kuulemman voi ilmetä juuri näin kuuden viikon hujakoilla? Luin, että näitä tiheän imemisen kausia tulee vauvoille tiettyinä aikoina ja ne kestää noin viikon. Liittyy kasvupyrähdyksiin eli vauva "tilaa" tisseiltä lisää maitoa lisääntyneeseen tarpeeseen. Pahimmissa tapauksissa vauva voi imeä tuon viikon vaikka aamusta iltaan!

Olen itse melko varma, että tästä on meillä kyse, sillä tänään taas on neiti nukkunut kahdesti noin tunnin päikyt vauvuissa ja siinä missä normaalisti killittelee tyytyväisenä vaunuissa hereilläkin niin nyt alkoi kitisemään kesken lenkin :eek: Kun kotiin päästiin niin neiti tisutteli kaksi tuntia putkeen, leikki ja jutusteli reilun tunnin ja sitten alkoi taas kitinä. Rauhottui lopulta taas iltapullon jälkeen ja nukahti yöunilleen puoli kasin jälkeen.

Minä saan äitini kylään ensi viikolla pariksi päivää, kun mies on taas reissussa. On todella mukavaa saada seuraa ja jospa sieltä vinkin pari saisi lapsen hoitoonkin ;)

Ja niin, Marmotta: jos teillä kuunnellaan jo musikkia niin ette usko, että meidän pimu katsoo ihan huumassa televisiota!! :D Olen parina päivänä huomannut, että istuu sitterissään tyytyväisenä ja katselee tv- ruutua missä valot ja värit vilahtelevat. Tänään sitten pistin Nalle Luppakorvan pyörimään ja sitä pimu killitteli tyytyväisenä 10 minuuttia. Kasvatan täällä tv- addiktia :LOL:

Nyt pikasuihkuun ja sitten tv:n ääreen löhöilemään!

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille,
Carmen ja Nirppu
 
Saako tänne hypätä mukaan? Meille syntyi 23.5 rv 38 neljäs tyttö 3790g ja 50cm .synnytystä käynnisteltiin 2pv tableteilla ja kolmantena puhkaistiin kalvot kun en kotiinkaan suostunut lähtemään :D synnytys kesti kokonaiset 1,5h ,minuutin ponnistus ja selvisin ilman mitään "kolhuja" Vauva kellastui ja oli yhden yön valossa ja kotiin päästiin 5pv synnytykseestä.
vauvan kanssa on mennyt kotona hyvin,mitään suurempia mahan väänteitä tms ei ole ollut. Täysimetyksellä mennään ja tyttö olikin kasvanut komeasti 1kk neuvolassa 4960g ja 54cm :D
Tänään uskaltauduttiin lastentapahtumaan kokonaan ilman vaunuja ja neiti nukkuikin liinassa 2.5h tyytyväisenä , On tuo vaan niin mainio kapistus =)
nyt täytyy vissiin viihdyttää neitiä kun känkkää tuossa siihen malliin..
aleisha ja neiti nöppö 5vk
 
Heips,
hengissä ollaan vielä, kait. Poika lähti isälleen ja typyllä on nukkupäivä kahden valvontavuorokauden jälkeen. Meillä typy ei onneksi huuda kovin usein, tosin, kun hän huutaa, se on niin totaalista rääkymistä, että kaikki pelästyy häneltä hengen lähtevän. Hän vaan ei myöskään nuku tai nukahtaa ja heti, kun siirretään sylistä pois silmät räpsähtää auki. Rintarepussaei suostu olemaan sisätiloissa, mutta onneksi sitterissä edes hetken suostuu killumaan.
Tilasin tänään saksata tuplamatkarattaat, kun kummatkaan tämänhetkiset menopelit ei mahdu edes kasattuna autoon. uudet peräkkäinistuttavat maksoi saksassa 99 ja niihin sadesuoja 23, kuljetus tosin maksaa sitten 46 kotiovelle. Tuo hinta pesi silti mennen tullen kaikki huutiksen tarjoukset ja näillä on 2v takuu ja suomenkielinen tukipalveli puhelimessa ja online.
Saas näkee milloin tulevat. Elämä on pelkkää maitoa ja koirankusetusta tällähetkellä, ensiviikolla ehkä päästään lintsille. Ai, ja tänään oltiin Espoon ykkösgrillissä syömässä ukkelin ja pojan kaa, Torossa.

edla mun vanhemmalla tytöllä hampaat tuntui alaleuassa jo syntyessä, parin kk vanhana oli jo selkeästi 4 hammasta näkyvillä. Sukuvika, mummolle sanoivat aikoinaan toisen tytön syntyessä naskalit suussa, ettei ne ole oikeat hampaat :LOL:

kriisi + typy 3vko + 1pv
 
Heippa!

Sain neidin nukkumaan ja nyt sit nopee vähän kirjoittelee tänne. Joku kysyi siitä rokotuksesta, oliko Carmen, jonka otimme hieman ennakkoon. Se on siis se tav. 3kk iässä annettava "moni-rokotus"(en muista nyt virallista nimeä), jossa rokotetaan oliko nyt 5 eri taudinaiheuttajaa: kurkkumätää, poliota, hinkuyskää yms. vastaan. Onneks sit lopulta selvittiin sillä yhden päivän huudolla, vaik olinkin jo kauhuissani. Itse asiassa on se ihan hyvä et sai rokotteen kun ensi viikolla lähdetään sinne Italiaan. Nyt pitäis päättää siitä Rota-rokotteesta. Taidetaan ottaa se. Se tuleekin sitten heti meidän reissun jälkeen...

Oletteko muuten huomanneet vatsaväänteitä Jekovitista? Meidän tytsy on parina iltana huutanut nyt ennen nukkumaan menoa ja ajattelin josko johtuis tuosta D-vitskusta, kun nyt annan aamuisin täydet 5 tippaa. Tänään en sitten antanut ihan kokeilumielessä, mut tais olla ihan samat huudot ennen unta kuin ennenkin, tiedä häntä.

Meillä ollaan ihailtu neidon hymyjä jo jonkinaikaa ja tänään hän suorastaan hihkaisi! :D Päätä hän alkaa pitää tosi tomerasti jo pitkiä aikoja ja työntää itseään käsillä pystyyn kun on mahallaan. Ihana huomata miten pikkuinen kehittyy hurjaa vauhtia!! :heart: Huomasin muuten et Papsu on aika suuri kokoinen: oltiin la Stockalla ja imetyshuoneessa kyselin muiden vauvojen ikiä, joista olin ihan varma et ovat nuorempia. No, toisin oli: osa oli jopa kuukauden vanhempia ja tuntui et puolet pienempiä. Minkä kokoisia teidän tytsyt on/ oli näin 7 viikon ikäisinä? Meillä siis 5,4kg 55cm ja pipo 40cm. Kaikesta sitä pitää aina ottaa huolta..huh :ashamed:

Summer81: meidän maitohappo Lactophilus-jauhe on sellaisessa lasipurnukassa ja mukana on pieni muovi-mitta. Ei siis annospusseja.

Jep, nyt taidan syödä ja mennä nukkuu: mies on tiukasti tv:n ja jalkapallon finaalin ääressä...

Ai niin ja viel tärkeä kyssäri, jota kysyin jo aikaisemmin, mut ei tullut vastauksia: onko teillä ollut seksi-elo ihan ok nyt synnytyksen/ sektion jälkeen? Itsellä siis tosi ongelmana tuo alapään polttelu eli ei tule käytännössä mitään koko hommasta. Ei ole hiivaa tms. tunnistaisin oireet. Ollaan yritetty liukasteiden ja Apteekin öljyjen kanssa, ei auta. Nyt ostin kaverin suosituksesta Estrogeeni emätinpuikkoja, joita lääkäri oli määrännyt hänelle vastaavaan vaivaan.. Onko kokemusta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja summer81:
vilma77, meillä mennään imetys ja korvike linjalla. Eka oli tuttelit käytössä ja vaihdoin tässä joku aika sitten nanniin. Näyttäs että sopii paremmin. Ainakin kakki tulee helpommin. Ihan valmista oon ostanu. Mikä ero niissä on? Miks jotkut tekee jauheesta ja jotkut ei? Mulla ei ole tosta jauheesta ollenkaan kokemusta.
Ainoa ero taitaa olla hinta. Tulee jonkin verran halvemmaksi kun sitä korviketta meilläkin menee jo noin 800ml päivässä. Nania saa jauheena vain sitä ykköstä joten muutaman kuukauden päästä "joudun" ostamaan valmista kamaa ;) Toinen syy meillä on että tulee vähemmän roskaa. Itsekkin ostan just niitä puolen litran purkkeja jos mahdollista. Huoneenlämpöinen korvike kelpaa meilläkin ihan hyvin, ei ole turhan nirso kaveri lämpötiloille :D
 
Ristiäiset onnellisesti ohi! :) Vauva sai nimen ja juhlat oli oikein onnistuneet. Sankari jopa käyttäytyi erinomaisesti, mitä vähän jännitin etukäteen.

NAN:ista: Me käytetään niitä puolen litran purkkeja, tosi käteviä. Jauhetta olen katsellut, mutta tuntuu jotenkin "työläältä". Varsinkin kun tissittelyn jälkeen kaveri aina huutaa naama punaisena lisää ruokaa HETI ;) Korviketta kyllä menee tuo 800-900ml vuorokaudes, joten ehkä tuo jauhe tulis vähän edukkaammaks?

Rintaraivarit: Meillä taitaa tosiaan noi raivarit liittyä tuohon lisääntyneeseen maidon tilaamiseen. Varsinkin kun tissistä tulee muutenkin tosi vähän, niin kaveri hermostuu saman tein kun ei saa kunnolla ruokaa. Perjantaina nääs litki tunnin tissittelyn jälkeen 210ml nannia!!! Ihan hurja määrä mun mielestä. Ei tosin yleensä mene noin paljon.

eeti: Meillä poika 7vk:n iässä 4480g ja 55cm ja pipo sama 40cm, ku teillä. Mut meidän kaveri olikin noin 3 kiloinen syntyessään eli aina kevyt. Mut jokainen vauvahan kehittyy omaan tahtiinsa, joten älähuoli :) Hyvä muuten kuulla, että stockallakin on tuollanen lastenhoitohuone. Itse testasin vastaavaa kampin keskuksessa männä viikolla. Oikein mukava paikka!

D-vitamiinit: Kannattaa testata Deetippoja, jos muut huudattaa. Niitä joutuu antamaan aika monta tippaa, mutta ei ainakaan meillä ole ongelma. Hyvin uppoavat, eivätkä aiheuta masuvaivoja.

Nyt taas jalkapallon pariin ;) Hyvät yöt!
 

Yhteistyössä