***TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 kesäkuussa***

  • Viestiketjun aloittaja weiss
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kurpitsa:
meillä on se hyvä puoli ettei esikoinen ole lainkaan mustis siskostaan, päin vastoin tahtoo hänet syliteltäväksi koko ajan, pusuttelee ja silittelee päätä kun vauva itkee ja on muutenkin kiinnostunut vauvasta. siksi en ymmärräkään tuota käyttäytymistä mutta ehken enää itse kerkeä niin paljon olemaan esikoisen kanssa kuin olen aiemmin keriinnyt kun olen niin paljon vauvassa kiinni. mies on nyt ollut paljon esikoisen kanssa joten ehkäpä kaipaa enemmän huomiota multa. nyt päätinkin huomioida esikoista enemmän aina kun vauva nukkuu, tehdään jotain kivaa ihan kaksistaan. jospa se tästä helpottaa..
olen huomannut myös saman jotta jos mä korotan ääntäni enemmän niin siitäkös esikoinen hermostuu enemmän ja sit onkin oikea sotatanner käynnissä eli yritän jatkossa oppia olemaan rauhallisempi.

hitsi ku haluttais lähtee vaunuttelemaan, mut mun tuurilla alkaa kuitenkin sataa kaatamalla kun olen tien päällä. tällä hetkellä ei näyttäis satavan mut otanko riskin ja lähden ja sit tuun takas ja näytän uitetulta koiralta...
Siis ihan kun mun suusta..spooky... :eek:

Meillä on just samanlaista, esikko ei tod. oo agressiivinen vauvaa kohtaan vaan päinvastoin, vähän liiankin innokas hoitaja ois, joutuu vähän toppuuttelemaan :heart:

Mut sit minua kiusaa kahta kauheemmin aina..Ja äänenkäyttö on ihan hirveetä, ei siis osaa puhua hiljaa, aina volumet täysillä :kieh:

D
 
Heips,

Meillä nukutaan ja syödään. Onneks valohoito tehos ja pikkunen on pirtee. Meillä kans nukutaan vieres -kuten ilmeisesti monella muullakin. Jotenkin siihen vaan itse nukahtaa ja neiti ihan kyljessä kiinni. Mies häippäsee välillä esikoisen viereen niin enemmän tilaa.

kurpitsa onko sun poikas vast täyttänyt 3v.? Toi et kuulo ei ole päällä kuuluu taatutsi tohon ikään -meillä neiti täytti just 4v. ja kuulo alkaa olla :attn: välillä jo päälläkin ja samoilla linjoilla Neminkan kanssa meilläkin mennään. Neiti tykkää vauvasta eikä oo mustis -mut itsensä kanssa taistelee -hakee rajoja ja kokeilee niitä. Tavarat lentää, äitiä ja isää läpsitään ja tyhmiä ollaan, mut sit kuitenkin parhaita. Syli on paraspaikka missä rauhoittua kun ensin on itsekseen kiukutellut. Meillä menossa varmaan ihan normaali kehitysvaihe. Mut toi kun sanoit et imee sormiaan -se voipi olla vauvastakin johtuvaa. Kyllä se muuttaa perhekuvioita kun yks tulee lisää. Mä olen yrittänyt et tehdään kandestaa jotain kivaa harjoitellaan kirjaimia, maalataan kynsiä yms. mistä neiti milloinkin sattuu olemaan kiinnostunut.

Mut nyt pitänee taas mennä.

M ja pikkunen 11pvä :heart:
 
Helou!

Meillä tänään neuvolareissu...oli hyvin kasvanut tyty, ( 3480g) 3750g ja pituutta tullut 1,5cm eli 51,5 ollaan nyt. Napatynkä ei ole meillä vieläkään irronnut...ajattelin, et olen huonosti puhdistanut, kun ei irtoo :ashamed: ...täti sanoi, ettei johdu siitä vaan toisilla on tiukasti kiinni pitempään ja tytyllä oli tosi tiukasti vielä :( , harmittaa vaan kun ei pääse kylvettää...suihkuttaminen on minusta hiukan hankalaa :/ !

Meidän neuvolatäti on vyöhyketerapeutti...hieroi tytyä ja antoi hierontaohjeet mukaan kotiin, sanoi, että kannattaa antaa maitohappobakteereja...jotain gefilusjutskuja...relat ovat kuulema hyödyttömiä...no enpä tiedä...mielipiteitä on monia...täytyy varmaan aloittaa noi maitohapot, ei niistä haittaakaan ole... =)

Kyllä hiukan harmittaa nää kelit...tääl rannikolla on tuulista, sateista ja kylmää, yäk :kieh:
ei viitsis nokkaansa ulos pistää...ja sisällä välillä ahistaa :headwall:

Matamimimmi68 ja peikkotyttö 2vk 3pv
 
moikka

mäkin ilmottaudun jälleen mukaan palstailemaan... Ollaan oltu reissussa niin on jäänyt netissä surffailu vähemmälle. Kiitos uudesta pinosta!!!

Täällä vauvaelo sujuu mukavasti. Viime viikolla saavutettiin vihdoinkin syntymä paino (3 viikkoa ja 4 pv), ja toivottavasti paino on jatkanut nousuaan.. Hitaasti mutta varmasti nousee.. Ja pojan ruokahalu on kasvanut selkeästi.. Meillä syödään päivisin 2 tunnin välein.. Annan pojalle tissiä + korviketta.. Ja sitä meneekin aika paljon 80 ml /kerta.. Ja jos en anna tissiä niin ainakin 110 ml menee kevyesti.. Tänään meni 130.. Maidon tulon on siis aika olematonta.. Ja pelkään pahoin että se tosta vielä menee huonompaan suuntaan...

Poika on edelleenkin tosi rauhallinen. Yöt on menneet tosi hyvin.. Viime yönä nukuttiin yhtä pötköä klo 24 viiteen aamulla... Ja sen jälkeen herättiinkin syömään kolmen tunnin jälkeen.. Unenlahjoja siis löytyy.. Toivottavasti rytmi jatkuu samanlaisena...

Mulla on jonkin sortin väsymystä päällä.. En tiedä oonko tulossa kipeeks vai mikä on.. Taitaa olla hempat laskussa. No jos huomenna olis virkeemmällä päällä..

tsemppiä masukipujen kanssa painijoille...

birdie + ahmatti 1 kk
 
huomenta

Kääk mä tajusin vasta tänä aamuna et meil on kohta ristiäiset et pitäs rueta valmistelemaan niitä ja mä oon kipeenä samoin esikko...toivottavasti ei meidän pieneen tartu..

Birdie: Pääasia et pikku ahmatti kasvaa älä murehdin yhtään sitä rintamaidon vähyyttä...sä oot parhaasi tehnyt ja tyytyväinen lapsukainen siellä taitaa asustella =)

Meillä oli viimeyö hulaballoota vauvan lisäksi valvotti isoveikkakin ja mulla kaikenpäälle kauhea kuume..nyt sit kauhee päänsärky kaiken lisäksi.( Onneksi on satanut ei oo niin harmittanut tää sairastaminen)
 
Hei,
tuuppaan minakin mukaan tanne, vaikken tuolla odotuspuolella mukana viela ollutkaan. Tai olin, mutta salaa, en vaan saanut aikaiseks rekisteroitya joten lueskelin vaan muiden juttuja. Hienoa oli kylla huomata, etta muilla ihan samat ilot ja surut kun mullakin. :)
Taalla tuhisee tytto, syntyi 26.5. tasan viikolla 41. Ja luojan kiitos tuhisee, yo meni taas hereilla. Mennyt samaa rataa aika pitkalti koko 2 viikkoa, mita kotona ollaan oltu. Toisella mitaan kasitysta siita, etta yolla nukutaan ja paivalla voi sitten valvoa niin paljon kun sielu sietaa. Ehka se siita, kun hiukan kasvaa.. ja tolla syomisella luulis kasvavan. :)
Nyt pinkaistaa ulos, kun ei sada. Jos vaikka paastais postilaatikkoa pidemmalle ennen kun se kaatosade sitten kuitenkin alkaa..
 
weiss
Huomenta!

Poika:
Meillä tuo poika kanssa varsinainen mönkijä! Kääntyy myös mahalta seljälleen ja koko ajan kun masullaan köllii lattialla, niin koittaa etiäpäin päästä. Päätä pidättelee jo tosi hyvin ja jalat laittaa konttausasentoon.. Mutta meillä tuo esikoinen lähti ryömimään tosi aikaiseen, oli ikää jopa 3kk. Meillä nuo ristiäiset vasta kolmen viikon päästä..

Meillä alkaa nuo mahavaivat helpottamaan. Kiitos ilmeisesti Cuplatonille ja Rela-tipoille siis. Poika kasvaa hurjaa vauhtia ja tosiaan roikkuu tissillä kanssa vähän väliä. Tankkaa ihteään illan ja aamuyön. Tänään alkoi sitten vellin maistelu. Maissivellillä aloitetaan. Nyt on joku jo kauhuissaan.. Pojalle ei tuo maito riitä pitkäksi aikaa täyttämään massua, vaikka sitä kuinka saisi. 3-4 tunnin tankkauksella nukkuu 3 tuntia. Päivällä unet jää jo 1-2 tuntiin. Koitamme välttää saman kierteen mikä esikoisella oli. Tunti unta ja rinnalle, jaksoi syödä juur sen verran, jotta oli hyvä olo nukahtaa ja tunnin päästä sama juttu. (Meillä on muuten neuvolantätin lupa.. ;) )

PP: Päivitin siun tietos..

weiss ja pikku-mies 5vkoa :heart:
 
toukonuppu mä olen miettinyt kans tuota maissivelliä, että jonkun viikon perästä vois kokeilla. Mun vanhin poika aloitti kiinteät 6 viikkosena ja ihan normaalisti on kasvanut ja kehittynyt. No se päätös ei silloin ollut mun; poika oli hoidossa mummilla ja mummi päätti antaa puolikkaan banaanin :eek: Oli kuulemma oikein tyytyväinen...varmaan joo, mutta äiti ei ollut...Mutta jos pojan syöminen jatkuu samanlaisena ( pelkkää rintaa jos saa, niin syöttöväli on tunti melkein ympäri vuorokauden ), niin jahka 2 kk lähenee, niin velliä kyllä annan. Vastiketta jos taas saa, niin sitä menee vielä rinnan päällekin joskus jopa desin verran. ja maitoa mulla tulee todella paljon eli siitä ei ole kyse. Punnitsin pojan ja paino oli pikkasen päälle 5 kg eli muutamassa viikossa on tullut 600 g painoa lisää :eek:

Onko muiden vauvat arkoja kylmälle? meillä on sisällä lämpötila pikkasen päälle 20 astetta ja poika on öisin ihan jäässä ellei kiedo ekaks vilttiin ja sitten peiton alle. Unipussi on, mutta siinä ei pysy lämpimänä vaikka on sellanen paksumpi. Muutoinkin kun vaatteet otetaan pois, niin alkaa ihan kauhee mekkala...

Kutsu kävi, moi :wave:
 
poika04: paranemisia kovasti! meillä kierti lenssu myös, ja ikävä kyllä myös pikku mies sai osansa, onneks paljon lievempänä ku muut. toivotaan että teidän pikkuinen säästyy.

meillä oli ensimmäisen kerran masukipuja kovempia illan ja nyt aamulla jatkettu. mut ei passaa valittaa ku toinen ei kuitenkaan suoraa huutoa itke.
poika kasvaa vauhdilla tuntuu et vauvaa ei kohta enää ole :( tissillä roikutaan jatkuvasti ja unet ei maistu ku ulkona. sisällä max. puol tuntia nukkuu. eilen ei auttanu ku kaatosateeseen lähteä tarpomaan ku uni ei sisällä tullut. mut virkistipä mammaaki se :LOL:
sunnuntaina ristiäiset ja pitäis jo alkaa pikkuhiljaa valmistella asioita. toivottavasti olisi läm mintä niin ulkona olisi kastejuhla sitten. tilasin 12 neliön paviljonginki jos kelit suosisi.

3 viikon päästä olisi särkänniemen reissuki. vähän jännittää mite poika jaksaa reissussa matkassa olla, mut pakko viedä noita isompia kuitenkin kesälomareissulle.
ostin babybjörnin active rintarepun, kallishan toi oli mut voin suositella kaikille kyllä. ei voi enää parempi selälle olla reppu. tosi tukeva ja vauvan hyvä olla myös.

mut nyt ruokatouhuille :wave:

nemika+jäbä 7vkoa
 
Huomenta!

Piti tulla toistamaan eilinen kysymys, että onko teidän poikavauvoilla isot rintarauhaset, suomeksi sanottuna siis ihan tissit? Onni pojalla nimittäin on ja mua vähän vaivaa, että kuuluuko asiaan? Tytöillä kyllä, mutta pojalla... Voisin kyllä soitella neuvolaan, mutta se meidän täti kun on mitä on, niin en oikein luota. Luotan ehkä teihin enemmän :)

Meillä tahti jatkuu samaa mallia. Tunti kaks valveilla ja kolme neljä tuntia aa-aa. Nytkin tuossa sitterissä tuhisee ja uneksii, tuhissu jo parisen tuntia. Sain tehtyä kotihommia, leikittyä tytön kanssa ja tehtyä kaalilaatikon uuniin. Nyt kyllä mietityttää, että uskallanko syödä. Tosin aloitin suoriltaan, kun sunnuntaina kotiin päästiin, antamaan Disflatyliä ja eipä ole meillä mahavaivoja ollut :) Koputtaa puuta!

Jospa sitä vielä tukan tässä laittais, kun ajattelin viedä neitokaista lastentapahtumaan :) Ja kuvatkin vois koneelle laittaa.

Mukavaa päivää!

Weiss Kiitos ja kumarrus!
 
PP: meillä ei ole ollut kummallakaan "rintoja" mut mun tietäääkseen se on ihan normaalia johtuu mamman hormooneista...

kiitos tsempeistä kurjaa on tää sairastaminen...mut kädet ristis toivon et pikkunen säästys...

Weiss: mukava kuulla et teilläkin on samanlainen mönkijä...must välil tuntuu et kohta tää lähtee liikenteeseen kun sytkii mahottomasti ryömimisasennossa
 
HEIPS,

ristiäisistä mitä tarjootte vieraille, itse ajattelin et pääsis helpommal jos tekis jotain ruokaa -perunoita, salaatteja yms. ja sit mansikkakakku :p . meillä tosiaan ristiäiset juhannuksen jälkeen -pitäs keksii se nimi neidille. aikast hankalaa -nyt on ollut käytös se mikä sairaalanpapreis -postikin tulee sillä nimellä ja ihan ok se onkin, mut onko sit se oikee

neiti taintu taas tissille, pitänee siirtää sänkyyn nukkumaan

:wave:
 
poika kiitos tsempityksestä!! Poika on tyytyväinen tapaus.. nyttenkin tuhisee omassa sängyssä, kun ensin nukahti kantoliinaan.. on muuten hyvä kapistus. Tsemppiä sinne flunssan keskelle...

tisseistä en oo pojalla havainnut..

ristiäiset on meillä kolmen viikon kuluttua. Ei jaksais odottaa... Ajateltiin tarjota lihakeittoa, saaristolaisleipää, salaattia ja mansikkakakkua.. ja sitten pikkuleipiä.. Lämminruoka on mun mielestä hyvä idea, jos on kaukaa tulevia sukulaisia.

matkustamisesta käytiin just viikonvaihteessa pojan kanssa reissussa ja matkaa kerty vajaa 400 km/suunta. Hyvin meni yhdellä pysähdyksellä.. Eli parin tunnin välein stoppi ja poika ylös kaukalosta, jottei paikat puudu.. Poika nukku tosi tyytyväisenä autossa.. Ja en kokenut ongelmaksi imettämistä huoltsikalla... Ollaan kyllä muutenkin liikuttu pojan kanssa ihmisten ilmoilla.. Poika oli viis päivää kun käytiin ekan kerran kävelyllä kaupungilla ja viikon vanhana oltiin shoppailemassa... Kaikki on mennyt ok, kunhan pitää huolen ettei ihmiset aivastele vaunuihin.

Minkä ikäsenä sitä velliä voi antaa??? Mä en ainakaan tuomitse ketään. Pääasia että vauvat kasvaa ja voi hyvin.. Vaikka syöttäis pinaattikeittoa niin siitä vaan.. jokainen varmasti itte tietää mikä on omalle vaaville eduks.. Ja kyllähän äitikin tarvii lepoa!! Eli muistakaa levätä, jotta jaksatte.

ulkona on karseen pilvinen keli. ei onneks vielä tuu vettä.. joten tarvii varmaan lähteä vaunuttelemaan..

birdie
 
Mäkin tahdon mukaan tänne :wave: Kiva kun ollaan vielä samassa porukassa =)

Arki täällä on tytön kanssa lähtenyt hyvin rullaamaan, ainoastaan masuvaivaa täälläkin :/ Yöllä ei neiti huutele, mutta lähes joka kerta kun on hereillä... ja selvästi mahassa on puruja, koska röyhtäilee ja piereskelee kuin mies, ja sätkyttelee jalat suorana ja selkä kaarella :( Cuplatonista ei mitään hyötyä, joten konstit taitaa olla vähissä... Hyvin ainakin kasvaa, koska viikko kotiutumisen jälkeen oli neidin paino noussut 600 grammaa :whistle:

D- vitamiinista: Jos tuo Devitol aiheuttaa masuvaivaa, niin kipinkapin apteekkin hakemaan jekovit- tippoja, ne kun on vesipohjaisia toisin kuin devitol on öljyyn tehty... Mä olen aina antanut tuota jekovittia, en viitsi ees "riskeerata"...

mutta nyt on palattava imurin varteen...

äippä ja peikkoprinsessa 2vko 2pvä
 
meillä ristiäisissä tarjoillaan kahta erilaista voileipäkakkua, minttukakku ja täytekakku ja muksuille keksiä yms sitten. kotikaljaa ja kahvia juomiksi sit.
yritän pitää muutenki mahdollisimman perhepiiri ristiäiset, illaksi sitten tulee tuttavaperhe käymään.
nimen päätin ennen syntymää. ja ukko ei siit tykänny. mut eilen sit ku pappi kävi ukko alistui ja kirjoitti nimen papereihin =)
nyt vaa sunnuntaita odotellessa.

meille neuvolasta annettiinki suoraan noi jekovitit. devitolit ei olekaan sopinu kenellekään aiemmalle muksulle yhtään. jekovitit vaa on sikapahan makuisia. ja meillä poika irvistelee ankarasti ku työnnän tipat suuhun. :|

mut nyt ulos ku poikaki makoilee siellä. jaksuja masuvaivojen kanssa painiville.

nemika+jäbä 7vkoa
 
vellin annosta: en mäkään tuomitse. parempi tyytyväinen vauva täydellä vatsalla kuin itkuinen ja nälkäinen. esikoiselle aloitin antaa peruna/tuttelivellii olisko ollu 2,5kk ikäisestä ku tuntu että sitä tuttelia meni ihan sairaasti..ja kyllä oli poika tyytyväinen :D

tisseistä: ei oo havaintoa täälläkään kummastakaan.

nemika: toivotaan että viikonlopuksi tulis hienot kelit ja voisitte pitää ristiäiset ulkona.

kävin aamulla jälkitarkistuksessa. repeämät oli hyvin parantuneet mutta molemmat munasarjat aristi paineltaessa ihan hirveesti, pitäs käydä jossain välis ultraamassa ne varmuuden vuoksi, mikähän sielläkin kinnaa?? tosin synnytyksestäkään ei oo ehtinyt kulua kuin 3 viikkoa joten jospa ne siitä paranis itekseen. kipuilu voi johtuu kuulemma myös noista polykystisistä munasarjoistakin, tiiä sitten. verenpaine oli hiukan koholla tai alapaine vain, se mitattiin oikein kahteen kertaan ja senkin takia pitäs käydä mitattamassa paineet uudelleen jossain välis. yritin kyllä kertoa että viime yö meni valvoskellessa mutta kuuroille korville meni...

tyttö nukku vaihteeks yön meidän välissä kun kitisi ja vääntelehti mahaansa, tää mamma taitaa vaihtaa noi d-vitskut vesipohjasiin. onneksi äitin viekussa uni sitten maittoi paremmin ja kaikki sai hetken nukuttua.

esikoisen kanssa näytti auttavan tohon riehumiseen ja huonoon käyttäytymiseen näköjään tuo rakkaan lelun jäähylle meno vähäksi aikaa. tuli sekin kokeiltua eilen illalla ja aamulla. aika tehokasta.

mut nyt maisteleen uunituoreita pullia joita hetki sitten leivoin :wave:

kurpitsa ja tyttö 3vkoa
 
Heipat!

Tulinkin tänne kyselemään noista D-vitamiineista, joista nähtävästi jo puhuittekin. Annoin eilen yhden ainokaisen tipan Jekovittia ja koko yö valvottiin. Papsu oksensi (=kokkareita) ja ripuloi (=pahanhajuista keltaista vettä) ja on siitä asti kärvistellyt vatsaansa ihan hulluna. Voi luoja. Onko muilla vastaavia kokemuksia ja voiko ne tosiaan johtua tuosta yhdestä pikku tipasta D-vitamiinia?! :/ Apua, en uskalla kyl enää kokeilla mitään, oli niin karmea yö :'(

Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin tissit poika-vauvalla on ihan "vaarattomat" ja johtuu samasta syystä kuin tytöllä eli äidin hormoneista.

Ristiäiset on meillä kans kahden viikon päästä. Ruokana pikku-suolaista: voileipäkakkua, piirakoita yms. ja sit makea osastoa tietty.

Voikaa hyvin ihanaiset!
eeti+vatsakipuilija 1kk +risat :heart:
 
matkustamisesta me ollaan jo reissattu,meillä on asuntovaunu 200 kilsan päässä hyvin on matkat mennyt,nukkuu lähinnä koko matkan kerran pysähdytään matkalla.
vettä olen välillä antanut kun turvaistuimessa tuntuu hikoilevan vaikka vesi kyllä pulautetaan pois kai sitä vähän masuunkin menee.
ristiäset pähkäilen kans mitä ihmettä tarjoilis ruokaa en ala tekee/tilaa,voileipäkakut saa kelvata suolasen nälkään.
ei me kyllä isoja ristiäisiä edes pidätä noin 15hlö tulee mutta silti jouduttiin paikka vuokraan missä pidetään kun ei meille mahdu joutuis vieraat istuu lattialla koirankarvojen seassa :LOL:
mahavaivat edelleen on pahat ilmavaivat ei enään kyllä huuda tuntitolkulla mutta itkee kun paukuja tulee ja ähkii,puhkii,vääntelehtii.
nyt vasta hokasin kun selailin tätä palstaa voi johtua korvikkeesta vaikka onkin aikasemmin sopinut NAN.
tytöllä on kakka ihan vihreetä haisee pahalle,paukut haisee mädälle kananmunalle alkaa koirat jäämään toiseksi,pulauttelu on lisääntynyt.
tuttelia sai sairaalassa mutta meni maha kovalle nyt kävin hakeen sampersia kokeilen miten sopii myös alan antaa mh-bakteereita.
saas nähdä meneekö pahemmaksi.
 
D-tipat Meillä ei olla vielä edes aloitettu mahavaivojen takia, ja Jekoviteista on huonot kokemukset, että sitten kun aloitamme tipat, on ne Dee-tippoja.
Ruotsissa aloitetaan tipat 1kk iässä vasta, joten ei liene suurta merkitystä. Neuvolasta sain "hyväksynnän" tälle valinnalleni jo edellisen vauvan kanssa, on hassua rasittaa jo muutoinkin vaivaavaa masua d-tipoilla. Kaikilla tosin tipat ei tee mitään vaikutusta, mutta meillä on jokaisella tehneet, joten en aio mennä samaan vanhaan tällä kertaa.

Ristiäiset tulevana viikonloppuna. Tarjoiluna täytekakku, lihavoileipäkakku, kinkkuhyrriä ja -pasteijoita, juustonyyttejä, pikkuleipiä, tavallista nisupullaa ja kalavoileipiä. Keittoja tai laatikoita tms. en ole koskaan kokeillut. Mielestäni tarjottavan pitää olla helppo, eli seisovasta pöydästä-tyyliin, jos ei apuvoimia ole käytettävissä, niinkuin minulla on tilanne. Apuja ei vain ole tarjolla. Kaiken teen itse, valmiita en osta, enkä toisaalta raski tilata leipomostakaan.
Edellisenä viikonloppuna oli kakkosen synttärit, ja niihin oli todella runsas tarjoilu, joten treenattu ollaan leipomista ja muuta ;) .

Matkustamisesta toistaiseksi ei olla matkusteltu sen kummemmin kuin kaupunkireissuja, eli matkaa yhteen suuntaan reilut 100km, ja sen ajan menee loistavasti. Muutenkin pärjää hyvin syöttöjen välit, kunhan ei ole liian kuuma.

Syötöt meillä syödään edelleen kahden tunnin välein, yötä päivää. Ja kasvetaan kovasti :whistle:
Itse en lähtisi vielä tämän ikäiselle mitään vellejä antamaan, mutta jokainen tekee valinnat itse ja varmaankin itselle sopivamman tyylin mukaan. Ainakaan meillä ei maha varmastikaan kestäisi mitään maitoa kummempaa; niin paljon on masuvaivoja ollut.
 
Muuten, ne joilla vauvan kakkauksessa on ongelmia, kokeilkaapa käyttää vauva kakalla vessassa. Siis käytännössä vaikka käsienpesualtaan päällä. Ote tulee olla sellainen, ettei paina, eikä väännä (tietenkään) mistään, vaan asennon tulee olla "istuva" ilman selälle tulevaa rasitetta. Hankala selittää. Meillä on tämäkin neiti jo lähes "kakka-vaipaton" omasta tahdostaan. Vaatii kyllä tarkkaivaisuutta huomata, milloin on kyse kakkaustarpeesta ja milloin jostain muusta.
 
Heippis!

Täällä hoidettu masuvaivoja vyöhyketerapialla ja heti nukkui poika paremmin yönsä. Kovasti sen masuhieronnan aikana piereskeli ja kotona kakkas oikein isosti :LOL: Suositteli myös maitohappopakteeri kapseleita Relatippojen sijaan,toimii kuulemma jauheena paremmin. Disflatylit käski lopettaa ja mikäs siinä kun eivät auttaneet. D-vitamiini aloitettu ja vielä ei ainakaan niistä havaittavia onklemmia,yhdellä tipalla alotin tänään annoin kaksi =)

Poitsu syö päivisin n.2-3 tunnin välein,illalla tiheemmin kun on enempi hereillä. Yöllä saattaa nukkua 5 tuntiakin putkeen jos on hyvä yö. Yleensä 2 sytöllä pärjätään. Nukkumaan mennään 22-23 välillä ja eka syöttö 3-4 maissa ja toka 6-7,heräillään n.8.30.Hyvin rintamaito riittää.

Nyt täytyy taaas mennä,jos kerkeis ulos ennen sadetta.

Repa ja poitsu 2vikkoa2päivää :heart:
 

Yhteistyössä