TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA 2009

TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA 2009
Synttäripäivä..Syntymämitat.......... ..1-v mitat

Jenni...............13.3......1380g/42cm/28,5cm...9310g/75,5cm/44,4cm
Nemika...............21.4.....2520g/47cm/32,9cm....7385/72cm/45,5cm
Katrinainen........24.4.
Summer81.........30.4.........3945g/50cm............12kg/80cm/
poika04ja08......30.4.........3500g/50cm/...........10kg/75cm/
Marimint81..........5.5.
Weiss................. 7.5.
Edla-Mamma........7.5.........2965g/48cm/..............8800g/73cm/
Naukuri................8.5........190g/49cm/37cm.....9800g/78,5cm/48
London C...........10.5..........2500g/......................8220g/72cm
Birdie.................10.5
Carmen.............12.5..........3972g/51cm/37cm.....8950g/78cm/47
sonja R..............13.5.
Liukumiina.........16.5.
Jossu-71............20.5...........4440g/55cm................9960g/80cm
Kurpitsa.............21.5......2465g/46cm/33,5cm....9060g/76cm/44cm
Hemuli79............21.5........3430g/49cm.................10,4kg/76,6cm
Vilma..................22.5......3310g/49cm/34cm.......9250g/74cm/46cm
Matamimimmi68.24.5...........3480g/50cm................9270g/71,5cm
Marmotta...........26.5.
Repa..................26.5.......3400g/49cm/34,5cm..9450g/78,5cm/45,1
Uskonpuute.......26.5
Iina72................28.5........3685g/51cm/35......10,5kg/79,5cm/46,7
Heinuli81...........29.5. 8,7kg / 74cm
Puliina...............30.5.
Merika77...........30.5......4990g/56cm..................13,6kg/81cm
Kirsikkatomaatti...........3375g/49cm/36cm......10,1kg/75,5cm/47,2
Sarbba...............4.6.
kriisi....................7.6......4045g/52cm/38........10,45kg/76,5cm/47 ,5
Majj.....................9.6.......3635g/51cm/33,5......9700g/73cm/46cm

uudet tulokkaat 2009
Jenni pikku neiti syntyi 11.1.
Iina72 pikku neiti syntyi 10.8
Liukumiina 20.8 ?
Naukuri pikku neiti syntyi 14.9
Carmen pikku neiti syntyi 27.9

LASKETTU AIKA
2009
Sonja R 4.11.
Uskonpuute 26.11
Katrinainen 2.12 (27.11)
Keilis joulukuu

2010
Marimint 4.3.
Puliina huhtikuu
Hemuli79
Ani79 toukokuu
 
Nyt jo kymmenessä minuutissa ehdin unohtamaan kuka teistä tuolla syyskuun pinossa kyseli kutomisesta. Mä olen väkertänyt erinäisiä luomuksia. Toisinaan vähemmän ja toisinaan enemmän. www.kaspaikka.fi täs olis yks linkki mist löytyy aloitteleijallekin vinkkejä.
 
Kiitosta Jossu uudetsa pinosta :flower: Kerkesinkin avatua tonne syyskuulle,joten kopsaan tekstini sieltä tännekkin :wave: (ps.hymiöt puuttuu kun eivät kopioidu)

Kivoja nimiä olette antaneet pikkuisille...tunnen yhden laatuaan kaikkia

Majj,Musta tuntuu et kirjottelet kuitenkin suht usein ja oot ns.porukassa mukana... ja kuka täälä oikeestaan enää niin aktiivisesti kirjottaa...muut kun minä ja mun jutuista nyt ei voi tippua kärryiltä Älähän katoo

Iina,hienoa että pojan nukutus nyt sujuu ja pikkuneidin kanssa sujuu hyvin

Edla,Osaan miä kutoo,mut tosi harvoin viitin Jotain pientä joskus,mut kyllästyn kaikkiin isompiin projekteihin kun tuntuu et ne ei ikinä valmistu Ompelu on siks kivempaa kun saa hetkessä aikaseks valmista Kokeileppas,jos pääsisit vaikka silmukoita edemmäs

Naukuri,Jotein positiivista meidän vauva-ajassa oli juuri tuo et Kassulla sentään oli rytmi kunnossa heti kärkeen Joten tässä ei voi jakaa kokemuksia,mut eiköhän tuo viimeistään 2kk ikään mennessä ala pikkasen hahmottumaan...pikkuserkun esikoinen heräili muinoinaan 20min välein yöllä ja päiväl veteli sit 4-5h päikkyjä Jaksamista,tiedän kyllä miltä valvominen tuntuu

Poika,toivottavasti saatte apuja lekurista

Meillä oli kotipäivä tänäänkin,hiukka käytiin raitista ilmaa haukkaamassa ja pikasesti kaupoilla. Räkä valuu mut ei muuta.
Päikkyjä ei nukkunut,otan nyt käyttöön lepohetken...eli mennään yläkertaan lukemaan ja lauleskelen ja poika köllii ja nukahtaa sit jos nukahtaa...eli ei Ja tänään ei sit ollu yhtään väsykiukku edes vaan hienosti valvo 6.40-19...nukahti samantien. Viimeyö oli pitkästäaikaa vähän ehjempikin,et ehkä siks jakso niin hyvin verrattuna pariin edelliseen päivään...
Täytyykö mun nyt sit todeta et poika nukkuu päikkyjä vain satunnaisesti enää


Ja lisäyksenä,Et Edlalla hyvä teksti tosta ulkopuolisuudesta... mustakin tuntuu et kaikki kirjottaa että tuntee olonsa ulkopuoliseks =)
 
Edla, täällähän minä.. ulkopuolisena. :D Kyllä mä useamman kerran päivässä käyn lukemassa mutten jaksa edes kirjautua sisään kun ei mulla mitään järkevää sanottavaa ole koskaan. Tosin siinä ei ole mitään uutta..
Minä siitä kirjasta kyllä.. se on hyvä. Mä muutenkin pidän Kinsellan tyylistä, se on sitä mitä just nyt ehdin ja jaksan lukea. Yhtään syvällisempää jaksais edes avata. Kinsellan kirjoista on melkein kaikki hyllyssä, suosittelen alkuperäisiä. Yhtä luin käännettynä, mutta ei se oikein käänny suomeksi hyvin.

Kutomisesta en tiedä kuka kysyi ja mitä, mutta kommentoinpa silti. :) En osaa. virkata kyllä, mutta kutomisen jalon taidon olen unohtanut. Virkkaamaankin opin uudelleen muutama vuosi sitten kun pojat opettivat, piti kutoa rinteeseen pipot itse.

Ollaan molemmat nuhassa, minä enemmän ja Eeva jo vähenemään päin 2 päivän jälkeen. Oon ollut koko päivän niiiin poikki mutta ei auta, Eeva ei anna armoa. Ja toki sillä oli sit tosi hankala päivä tänään, itkua ja huutoa, kiukkua ja syömälakkoa. Tänään mennyt alas 2 pullollista maitoa ja pala pullaa. Päikkäreiltä heräsi aina kun yritin hiipiä huoneesta ulos eli ei oikeastaan nukkunut. Yöunilla sama homma, heräsi itkemään kun yritin lähteä. Istuttiin sitten molemmat itkemässä, en vaan jaksa. Nyt olis lasillinen viiniä paikallaan, mutta eihän meillä sellaista tietenkään ole. Ja huomenna ylös, ulos ja kenkäostoksille, Eeva tarvii toiset talvipopot.
 
Majj: Älä katoa, en mäkään jaksa/kerkeä välillä kirjoitella pitkiin aikoihin kun työ vie mehut ja on paljon muutakin sähläämistä tässä.

Jenni: Mun ystävä oli vahigossa ostanut 44 cm puolipotkarit ja bodyn, ostin ne häneltä pois ja hän postittaa ne suoraan sulle...koska asuu kaukana niin en viiti ajaa hekemaan niitä =) Mut lupaan että sun osote ja nimi jää ihan mun ja ystävän väliseksi...Ja hän pyysi puolestaan kehumaan miten ihana ja isosydämminen idea

:heart:
 
Poika, no voi ei :( voi kun saisitte selvyyttä tuohon iho asiaan ja korviin!
Mitäs teille lääkärissä sanottiin?

Marmotta, ärsyttäviä nuo räkätaudit! Peppi on nyt viikon ollut terve ja ylläri ylläri alkoi aamulla yskimään ja nyt ei suostu taas syömään mitään :/ ei kauheen lupaavalta näytä taas talvi. Kolme räkätautia jo ollut tänä syksynä....kesä meni tosi hyvin. Toivottavasti Eeva paranee pian! mun pitäis kanssa ostaa kummallekin talvikengät ja muutenkin kaikki talvivaatteet ostamatta....ei ole ollut pahemmin rahaa ostella. Pepillä on onneks kaksi toppahaalaria jotka on ostettu kirpparilta ja saa rauhassa rymytä ne päällä. Tosin me ei olla vielä pidetty kertaakaan toppahaalaria, mutta kohta on pakko jo. Mistä meinasit kenkiä mennä hakemaan?
 
Summer: Ruetaan tekemään tarkempia allergia testeja ja muitakin verkokeita 22 pv on uusi aika..samalla sit uudet rasvat yms...Toivottavasti Peppi ei pahemmin sairastus :hug: :hug: nää säät taas tekee kepposia. Talvikengät pitäs meidänkin ostaa ja sehän tieää taas rahan menoa.
 
heippa.

pikainen tervehdys täältä reissun päältä. Oli ihan pakko taas käydä kurkkaamassa teittien kuulumiset. Mä oon niin koukussa tähän palstailuun....

Me ollaan nyt reissun päällä ja palataan kotio vasta ensi viikon puolella. Onnistuin löytämään jopa leikkipuiston, jonne poika pääsi vähän purkamaan energiaa. Ja hyvä niin. Veti meinaan tänä aamuna semmoset itkupotkuraivarit keskellä kahvilaa, että oli pakko nakata kahvi pahvimukiin ja poika ottaa kainaloon. Ja eiku menoks.. Pojalla on niin paljon tota tahtoa että ei oo tosikaan. Tänään nähdään meidän kavereita pitkästä aikaa. Meitä on jo niin iso lössi, kun ihmisillä alkaa oleen paljon lapsia, että piti varata oikein kabinetti tälle porukalle.. Ei enää mahduta kokoontumaan kenenkääm luona.

Ihania nimiä ootte lapsille antanu... Voin paljastaa, että jos meille joskus tulee tyttö, on nimi todennäköisesti Anniina.

Poitsu heräs päikyiltä. Nyt täytyy lähteä etsimään mikroa, jotta saa pojan syötettyä.

Mukavaa viikonloppua

birdie - edelleen ilman ääntä.
 
summer, meilläkin jo toinen räkätauti syksyn aikana. Viime syksyn ja talven aikana ollut mitään. Huomaa kyllä heti että kerhossa on käyty. Toivottavasti Peppi ei Eevalta saanut pöpöä! Tai jos, niin jos tulis yhtä lievänä kun Eevallakin, näyttäis olevan pahin jo takana.
Citymarketista ajattelin hakea kengät, siellä näkyi olevan kivan värisiä Vikingin Goretexejä. Tän kokoiselle jalalle ei vaan ole saappaita ainakaan siellä, kai sitä on sit nilkkureilla pärjättävä. Meillä on kyllä yhdet saappaat ja sit huopaset jo odottamassa.

Nukahtaminen päikkäreille oli taas ihan painajaista. Melkein nukahtaa ihan hyvin, mutta sitten alkaa huuto ja riehuminen, kunnes huutaa ihan hysteerisenä ja kiukkuaa kun väsyttää. Tunti siinä sit meni taas ennen kun nukahti. Toinen päivä tätä ja ihan poikki koko hommaan, toivottavasti menis pian ohi tämäkin.
 
Ihan normaali tuo neiti on ollut nyt päivällä. Saa nähdä sitten tuleeko kipeeks vai ei. Kyllähän noita räkätauteja lapsiperheissä riittää, mutta ei se kivaa ole.

Paljon muuten muualla maksaa talvikengät? Vikingin Goretexit esim tollaselle pienelle? Täällä kun ei ole pahemmin paikkoja, niin ei voi vertaillakaan. Mä haluisin sellaset saapasmalliset tolle pienelle, mutta sanoikos joku joskus että ovat jotenkin jäykät tmv?
Muuten haalarit ja takit ei tule oleen mitään kalliita, mutta kai täytyy kunnon kengät ostaa.
 
Marmotta,sympatiat nukahtamisongelmiin...

Miä oon kans tänään kärsinyt sitten ihanan eilisen jälkeen painajaismaisesta päivästä :( Poitsu nukku yöllä ihan ok,toki heräili,mut ei mitään pahinta mahdollista kuitenkaan ja herättiin 7.30,eli unta tuli kaikkineen 12.5h. Mut siitähuolimatta tänään sit kiukkus jo kello 11 l'ähtien... ihan hirveetä raivoo,mut eipä vaan herra nukahtanut kun sitte viimoseltaan mun syliin kello 14.30,nukku 45min ja jatko siitä mihin jäi,tai jos mahd.oli vielä mahottomampi |O Nukkumaan meni täsmälleen samaan aikaan kuin eilen ilman päikkyjä,eli 19...
Tuntuu et jos poikaa ei saa nukahtamaan ajoissa,niin ne päikyt on ihan kuin ei oliskaan... ja kokopäivä menee kiukutessa. Eikä helpota kun vauvalehden mukana tuli joku opaslappu missä todettiin et päikkyjä pitäs nukkuu 5veeksi ja keskushermosto menee suurinpiirteib piloille jos näin ei oo :kieh:

No joo..kengät ostin pojalle. Vikingit ei menny jalkaan mitenkään,sellasia pitkävartisia kokeilin,en saanut siis edes alkua pidemmälle sitä koipea...kuomat,saman malliset,mut leveemmät uppos hienosti. Koko yllättäen 24... 23 oli villasukan kanssa liian nafti...etenkin jos koipi tosta kasvaa,vaikka silti jäin miettiin ettei nyt vaan ole liian isot,mut ei kai. Mustat on,oon niin lopen kyllääntyny siihen iänikuseen tummansiniseen... pojille ei oo muita :/ Viiskypää meni selälleen taas siihen keikkaan...Summer,Meil makso aikalailla viiskymppii myös vikingit..

Mua sysii nyt sekin et en pääse ompelemaan millään kun poika ei nuku ja iltasin oon ihan rikkipoikki |O

Okei,nyt katoon ruikuttamasta :wave:
 
kengät...en ole vielä ostanut...täytyy mennä sovitteleen. Löysin kirppikseltä ihan uudenveroiset kulumattomat punaiset Kuomat...otin matkaan oli niin siistit, hinta 4e ja läjän vaatteita...oli kyllä siistejä ja kivoja kaikki...rahaa meni yht. 20e =). Kavat talvikengät haluaisin...näytti maksavan 65e :eek: ...et kiva hinta...

repa...jaksuja :hug: ...meillä ei neiti nukkunut eilen päikkäreitä...huh, kun oli pitkä päivä...meni taas kuitenkin 21.00 nukkuu vasta...tänään on ollut koko päivän hirveen kiukkunen...vaikka nukkui 2h päiväl...meillä tosiaan välillä jää päikkärit välistä...meijän poju nukkui 5v vielä päikkäreitä :heart: :LOL: ....ihana unimies on vieläkin...et yksilöllistä on nukkuminen..

Mulla taas superhyper paskat menkat :kieh: ...oon ollut oikein raivopää tänään ja KOSKEE niin helvetisti mahaa...sori kielenkäyttö, mut tuntuu just tolta :ashamed: ...
 
Repa, mä inhoon kanssa kun kaikki on sitä tummansinistä pojille :/ meillä on varmaan kymmenet sen väriset collegehousut....melkein aina collegepuvuissa on tummansiniset housut.

Noita kuomia meillä on aina pojalla ollut. Voi olla että nyt ekaa kertaa ostan sille vikingit ja jospa neiti pärjäis muilla....mulla on yhdet saadut kuomat ja sitten huopikkaatkin. Täällä näkyi olevan 69.90 ne vikingit...en tiiä onko varaa. Jospa jostain sattuis eteen halvemmalla...
 
Kengät on nyt juurikin ne 69? Vikingit. Harmittaa vaan kun violeteissa ei ollut kokoa ja piti ottaa punaiset, haalari kun on osin violetti. Pitkävartisissa ei ollut näin pientä kokoa, niin otin lyhyemmät. Vaikka niinku Repa sanoikin, niin tuskin olis mennyt se pitkä jalkaan vaikka oliskin kokoa. Sit on huopaset ja Kuomat ja jos mennään Italiaan niin vielä jotkut pitää sinnekin sit hommata.
Summer, Citymarketissa oli useamman merkkisiä, ootko käynyt katsomassa? Ihanat Hello Kittyt meinasi lähteä mukaan, mutta mä yritän vähän rajoittaa vaatetuksessa kun muuten ollaan ihan täynnä Hello Kittyä. Siellä oli ihan kivan ja lämpöisen näköisiä pehmeäpohjaisia popojakin. Vikingit oli muuten kuulemma aikaisemmin viikolla tarjouksessa, myöhästyin sit hiukan..

Repa, mä olen vakaasti sitä mieltä että nukkuu sitten kun nukuttaa tarpeeks. Eihän se kivaa se kiukku ole, mutta eihän toista väkisin unille saa. Ja onhan se 45 minuuttiakin jotain edes, varmasti nukkuis pidempään jos olis tarve. Eeva nukkuu yöllä 10-11h ja päivällä max. tunnin, en onneksi tiedä mitä vauvalehti sanoo jos yöunet ei kestä kellon ympäri. :D
 
RepaRuikutahan ihan rauhas vaan .

- vai oli vauvan lehdessä moinen juttu päikkäreistä. Unet vaikuttaa hermoston kehittymiseen, sehän on selvää. Mutmutmut - kuinka paljon perhelehtien kannattaa rummuttaa keskushermo tarinoita - moni äiti saa huonoa omaa tuntoa aivan suotta. Mutta miten on - miten käy newborn babyjen jotka herätellään yöllä syömään ja vaipan vaihtoon............eikö tälläisillä suosituksilla juuri rikota lapsen hermoston kehitystä ja sekoita sitä luonnon kelloa. Onko mahdollista että moni haksahtaa newborn aikoina tälläiseen? Ja miten se vaikuttaa sitten tulevaan rytmiin? Taas keltaisuus, keskos ja muut erityis tapaukset on fäärinsä erikseen mutta miksi ihmeessä terve vauva herätetään syömään ja jos ei muuta kekata niin vaihetaanpa pisuvaippa, voivoivoi. Arg ja mikäs muukaan kun paremman äidin syndroma hakusessa. Hihiiii. Nyt kirjotan aika sekavia. Taidan ruveta unille.
 
TalvitamineistaReiman ihana haalari, musta pohjainen missä vpun pieniä palloja. Söötti on. Kengät SuperFitit. Meillä on syksyyn ollu 2 kengät ja talveen vähintään yhdet. Nyt pidetään villavuorisia kenkiä ja toppakengät joulukuulla lumien tultua.
 
Marmotta, no pyörähdinhän mä tänään siellä, mutta en hennonu mitään ostaa....ruokaa vaan. Kasperille sellaset kalliit pakko ostaa ja katotaan millon sitten joudun tolle likallekin hommaamaan. Äkkiähän sinne ajaa sitten =) mutta voipi olla, että sellaset halvemmat lähtee sitten mukaan.
 
Marmotta, ulkopuolisena sinäkin siis :) Joo, toi kirja vaikuttaa kolmen luvun jälkeen todella hauskalta. Mä aattelin ton kyl ihan suomeks lukea, mutta ymmärrän sun pointi alkuperäiskielellä varmasti parempi koska Harry Potterit mun PITI lukea englanniksi johtuen niistä tyhmista suomennoksista.

Kutomisesta, kiitti vastauksista :) Mä itken sit tänne ku alkaa näyttää epätoivoiselta homma. Osaan siis luoda silmukat sekä osaan oikeaa ja nurjaa neuloa. Osaan tehdä lapaset hienosti (tosin ei ne kyl samaa kokoa ole :LOL: ), mut kantapäätä en muista ja noi ohjeet on musta jotenkin NIIIIIIN vierasta kieltä, tehty vissiin ammattilaisille. Pitäis varmaan hommata kirja neulominen for Dummies... :whistle:

Birdie, nauttikaa reissusta :)

Vikingit, just oli Sokoksella tänään vai eilen tarjouksessa 49,90? ja nyt hulluilla päivillä ens keskiviikkona 65? saapasmalli ja sit olikohan se torstaina oli superfitin Goretexit 40?. Muuten viikkarit on jotain 55-70? täälläkin, Stockalla tais olla kantistarjouksena 50? tj. Meillä on viime talvena Stockan alesta ostetut Vikingit (25?) kokoa 22 ja meidän neidin jalan kokohan on edelleen se 19 :ashamed: eli aikas isoissa klopoissa menee talven. Okei siis pohjallisen kun otin irti ja neidin sen päälle seisomaan, niin n. 2cm:stähän siinä oli kysymys, mut ne vaan näytti NIIIIIIIN järkyttävän isoilta. No ei se reppana voi muutenkaan kävellä ku lykkään sen 86 haalariin :D No eipähän kengät näytä Hessun kengiltä yli-isossa haalarissa :LOL:

Repa,
ruikuta rauhassa :hug: Mä tiiän miltä se itestä tuntuu ku toinen ei nuku ja sit joka ikistä asiaa huudetaan ja kiukutaan. Lusikka tippuu lattialle ni se on maailman hirvein asia tms. Mut ei toi vaihe voi kauaa kestää.

Hohhoh, nyt ei enää muista mitä piti kommentoida. Kävin tuossa uimassa ja nyt aion lösähtää sohvalle kattoo Bondia |O
 
Ehkä en ihan kokonaan hylkää sitten teitä! :hug: Sen verta riippuvainen kuitenkin olen.. :whistle:

Ja pitäähän olla yksi paikka, minne voi purkaa mieltään! :)

Repa: Jaksuja teille teidän päiviin! :hug: Toivottavasti ois joku vaihe ja oppis jossain vaiheessa taas nukkumaan kunnon päikyt.

Kutomisesta: Joten kuten osaan, ennen olin tosi hyvä.. Nyt on vähä unohtunut..

Meillä oli viime yö taas rikkonainen.. |O Ja ärsyttää kun ei tuosta miehestä paljoa öisin apuakaan ole.. Ja kaiken lisäks tiesi vallan hyvin että mulla on tänään paljon tehtävää ja o-l-i luvannut vahtia J:tä, no lupas sit eilen mennä KALAAN kavereidenkaa! :headwall: Syntyipä siitäki sit kiva riita...
 
kutomisesta Juu onnistuu ainakin perusjutut. Puikot oon saanut mummani toimesta käteeni eka kerran 4 vuotiaana. Silloin kudoin nukkekotiin maton :D, "todella siistiä" jälkeä tuli ;). J:lle on tullut tehtyä tumppuja sukkia. Edla Jos sukkia haluat kutoa, niin ootkos tsekannu novitan ohjeet http://www.novita.fi/public/File/sukkaohje.pdf ...

Carmen ja naukuri ihania nimiä olette antaneet :)!

kengätKuomat ostan ainakin, kunhan ehdin. En sitten tiedä tarviiko muita... Nyt syksyllä J:llä on ollut Vikingin goretex kengät, joista myyjä sanoi että menevät lumen tuloon saakka mainiosti. Karvaa siis niissä ei ole sisällä.

Repa Meillä ei J nuku myöskään päikkäreitä kuin 30min-1h. Nyt aloittanu hoidossakin nukkumaan vain tuon verran, ennen päästeli siellä n.2h unia. Yöllä nukkuu n.11h. Musta tuntuu, että tuo unirytmi ja päikkärit muuttuu vielä moneen kertaan. Pieniähän nuo meidän mussukat vielä on :).

Jaahans, käsityömessuille täytyis lähteä tänään käymään.
Mukavaa viikonloppua!!! :wave:
 
Nukkumisesta vielä.. tarvehan tämän ikäsille olis se 12-13h,siis keskimäärin...yksilöllistähän sekin on ja meillä toi määrä tulee kyl yöllä täyteen. Kirsikkatomaatin kans oon samaa mieltä et ei voi olla kovin tervettä herätellä vastasyntynyttä,siis normi ipanaa,syömään yöllä...tälläsiä neuvojahan ne neuvoloissa ainakin vielä tovi sit neuvoi ja sen takia se mun pikkuserkun tyttökin todennäkösesti rupes heräileen 20min välein aikanaan kun sitä piti sairaalan ohjeiden mukaan herätellä syömään pitkin yötä ihan vastasyntyneenä :/
Mun mielestä pitäs yrittää luottaa siihen et lapsi itse tietää tarpeensa...unen ja syömisen.
Mut mut... en miäkään stressais noista päikyistä jos herra olis tyytyväinen,mutta kun on tuntunut et kuitenkin kipeesti vaatis niitä..... Toisaalta tänään on alkanut vahvasti tuntumaan et kyse ei ehkä ..ainakaan täysin...oo väsymyksestä,vaan nyt on joku kärttykausi muutenkin menossa. mentiin hyvissä ajoin ulos tänään ja mahdoton raivoominen taas käynnissä.
Ei yhtään pidä pukemisesta,eikä näemmä enää ulkona olemisestakaan |O Et koita siinä toiselle raitista ilmaa saada kun koko ulkoilu on yhtä hel*ettiä :kieh: Nooh,kausi tämäkin...mut poka ei kyl oikeen oo aikasemminkaan välittänyt tosta ulkoilusta ihmeemmin,paitti kesällä kun sai mennä vähissä vaatteissa.

Marimint,MarmottaMulle kelpais et poika nukkus vaikka vartin,jos se piristäis...mutta kun tuntuu et ei :/ Ei tuo koskaan oo ollu kova uinumaan joten hyvinkin kuulostas uskottavalta et yöunien määrä riittäs,mut tiedä sit kiukkuaako tosiaan jotain muuta....

Kiitti kaikille sympatioista...lähen nyt laittaan lounasta poitsulle :wave:

Majj,Kiva kun et kuitenkaan kadonnut =)
 
Heippa rouvaset! :flower:

Molemmat tytöt nukkuvat ja isäntä on asioilla - talossa rauha maassa :D Meidän pikku sissi-vauvamme 6 pvää valvoi äsken 2,5 tuntia :eek: ja seurusteli silmät suurina maailmaa tiiraillen. En yhtään muista Nean ajoilta onko moinen valvejakso tuon ikäisellä "normaalia", mutta valvokoon minun puolestani, jos nukkuisi sitten paremmin yöllä B)

Talvikenkiä täälläkin pähkäillään - etenkin kun Hulluilla Päivillä näyttäisi olevan muutamatkin hyvät tarjouksessa.. Tiedättekö on noissa Hulliksen Vikingeissä tai SuperFiteissä karvavuorta? Mehän ostimme Merikan tytön Vikingit syksyksi, mutta talveksi kaivataan tietysti korkeampaa vartta ja karvavuorta. Onko kukaan löytänyt hyviä moisilla kriteereillä?

repa Voimia unitaisteluihin :hug: Äläkä usko mitä ne siellä lehdissä kirjoittelevat etteikö muka lapsen hermosto kehity ilman päikkyjä: kai terve lapsi itse säännöstelee unentarpeensa! Meillähän Nea nukkui iässä 2-7,5kk vain 3x30min. päiväunia ja onhan sekinaivan "liian vähän" jos standardeihin vertaa!!

Nyt kyselemään tyhmiä syyskuisten pinoon :D

 

Yhteistyössä