TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 SYYSKUUSSA 2009

Poika kiitos kysymästä,Ihan hyvin menee.... pojan kanssa touhutessa. Vuoto hyvin vähäistä,joten luultvimmin kaikki on tullut ulos =)

Naukuri,Ihan käypä hinta...mut toimiiko toi verovähennys noin,et sen sais suoraan siitä summasta sen 60%.... Kun mulla on jotenki eri käsitys :/

Mun täytyis siivota tänään tuolla yläkerrassa. Äippä on tulossa kattomaan poikaa... kiinnostaa kuin kilo kakkaa |O
 
Argh, typy on karjunut nyt tunnin putkeen ihan suoraa huutoa!!! Mikään ei auta, syliin ei suostu, vetää vaan kaarelle ja kiljuu, maito ei kelpaa, ei suostu nukahtamaan ei sänkyyn eikä rattaisiin......... Alkaa hermoa kiristämään... :headwall: Eilen oli vähän lämpöä, mutta yö meni hyvin, eikä aamulla ollut enää lämmin. Mutta tää huutokohtaus!!!! Nyt on selvästi väsy,mut ei millään nukahda!! Mikä sillä voi olla!? Ideoita!?! Sorry omanapaisuus, mut voi ahdistus tota karjumista, kun ei voi auttaa mitenkään!!

 
Repa: Juu eihän sitä siis suoraan saa "käteen" sitä edukkaampaa hintaa, mutta veroprosentistahan se on pois, joten tulee sitten isompana palkkana. Mulle sama kuinka tulee, kunhan tulee :) Ja tuolta sanottiin, että nykyään voi heti siivouksesta tehdyn sopimuksen perusteella pyytää veroprosentin muutosta et saa samantein hyödyn käyttöön. Tai sit voi liittää tiedot veroilmoitukseen aikanaan. Meillä tuo menee miehen verotukseen.

Edla: Hmph, ylihuomennahan tuo tosiaan olis. Tuntuu vaan, et menee yli niin että paukkuu :D En osaa siis yhtään ajatella, että olis kohta tulossa. Jos saadaan perhehuone, niin voin miehen kännystä sit laittaa viestiä sairaalasta ;) Mulla on sellanen vanha rakkinepuhelin, et siitä ei nettiin pääse vaikka mitä tekis... Eikä mulla oo teidän kenenkään numeroakaan.

Nyt en tiedä meniskö nukkumaan vai nauttisinko muuten vaan omasta ajasta.
 
Summer, mä oon niitä Vekkarin asuntoilmoituksia katsellut kyllä mutta laitan kaupungillekin hakemuksen. Jos hakis rivarikolmiota. Ja muutenkin aion katsella myös kolmiot sillä silmällä, lehdessä ja välitysfirmoissa näyttäis lähinnä vaan olevan kaksioita. Mutta ei tässä kiire onneks ole, jos marraskuun alussa pääsis muuttamaan.

Ani, edellisiä veikkaisin minäkin. Korvat/hampaat/yliväsy tai kahden jälkimmäisen yhdistelmä. Eevalla on joskus hampaan puhkeamisen aikaan ollut lämpöä ja varmaan tuntuu sen verran ikävältä ettei saa nukuttua ja sitten meneekin niin väsyneeksi että kiukkuaa ja raivoaa vaan. 45min se on tainnut pisimmillään mesota ennen kun nukahti.

naukuri, laita sit miehes raportoimaan tänne synnytyksen vaiheetkin että pysytään kärryillä. :)
 
weiss
Poika: Kyllä käyn täällä lukemassa, varsinkin muutamien "lähimpien" kuulumiset kiinnostaa.. kuulut siihen joukkoon. :)
Allergioiden kanssa ei ole oikeastaan eteenpäin päästy. Koko kesän iho on ollut niin huonossa kunnossa, että kokeilut on olleet tosi epävarmoja. Yksi hedelmä on saatu lisää. Rotaatiota ollaan aloiteltu eli otetaan sellaisia ruoka-aineita ruokavalioon, joista oireita ei tule heti ja annetaan n. 1x vko. Myös siedätystä ollaan aloiteltu lähinnä maistelun kautta, oppii samalla maistelemaan uusia ruokia ja samalla siedättyy. Pojalla on nyt 9 ruoka-ainetta, että vielä ollaan aika alkutaipaleella.. mutta ehkäpä tämä tästä. :)
Kuinka teillä ruoka asiat on edenneet ja onko paljon allergisoivia?
Meillä sama juttu tuon puheen kanssa, ei enää puhu, huomaankin, ettei ole edes tarvetta, täytyy alkaa olla ymmärtämättä. Vielä ei tarvitse olla huolissaan varsinkin kun tiedän, että se puhe ja sanat siellä jossakin on jo olemassa, nyt on vaan liian kiire tutkia maailmaa ja mitäpä sitä puhua, kun mamma ymmärtää muutoinkin :LOL: Sama varmasti teillä, joten älä suotta ole huolissas. :hug:
 
Taas on hetki vierähtäny siitä, kun viimeks kävin kirjoittelemassa. Luen kyllä, mutta kirjoittaminen on jääny :( .

Meillä on riehunu oksennustauti nyt viikonlopusta asti. Lauantaina illalla J oksensi kaks kertaa 30min sisään, yön nukkui levottomasti, muuten ok. Ruokahalu palailee pikkuhiljaa. Mies aloitti sitten ma-ti yönä oksentamaan ja sitähän kesti sitten läpi yön :x . Kuumekin nousi ja viimeisen kerran vielä eilen illalla kävi halimassa pönttöä. Huonossa kunnossa on vieläkin, mutta paranemaan päin. Mä siis ainut joka vielä toistaiseksi säästynyt ko. taudilta. Mä oon kyllä päättänyt, että en sitä itelleni otakaan :D.

Eilen kävin lääkärineuvolassa ja kaikki oli hyvin. Sydämen sykettä lääkäri ei saanut kuulumaan, joten ultrasi varmuudeksi. Siellähän se pieni rakas hieroi silmiänsä :heart: ja sydän pampatti hienosti!

weiss kiva kuulla kuulumisia :)!

naukuri Aina vaan enempi jännittää sun puolesta :), toivottavasti pian pääset vauvan hakuun!
 
Weiss,Mukava kuulla sinustakin,hyviä vointeja ja jaksamista allergioiden keskelle :wave:

Naukuri,Joo,kävinkin opiskelemassa netistä et miten se menee....onhan se aina kotiinpäin =)

Ani,kuulostaa ikävältä...ehkä lekurissa kannattas käyttää :/

Marimint,Kiva että vauva voi hyvin :heart:
 
Täällä kans yks joka on Naukurin siivoojasta kateellinen :whistle: :D Ja oon Marmotan kans samaa mieltä et nyt vaan opastat miehes tänne kirjoittamaan kaiken vaihe vaiheelta :LOL:

summer toivotaan et päätyvät kuulat pöntöön ettei tarvi mihinkään toimenpiteisiin ryhtyä! Meidän 4,5-v sankari tunki kiven nenäänsä joka ei meinannu tulla ulos. Verta vaan vuosi ja lapsi huusi. Onneksi saatiin se siel niistettyä ulos kun poika vähän rauhoittui. Kokoajan saa olla huolissaan kumpi tekee ja mitä :/

Marimint ihana uutinen :heart:

Weiss :hug: jaksamista arkeen ja allergioihin!

Mä oon miettiny et ehkä sitä vois jotain osa-aika duunia jossain vaiheessa kokeilla löytää. Eilen illalla soitti mun entinen pomo ja tarjos mulle duunia!!! Just sellaisilla ehdoilla kun toivoin. Oon ollu ihan innoissani ja järkänny Joan hoitoa (mun faijalle näin es alkuun) ja esikoisen hoitopäivän pidennystä 7h -> kokopäiväiseksi. Mies vaan vähän mietti et mitähän siitä tulee kun hänelläkin on paljon töitä tiedossa. Sanoin et ihan sama mut mä ainakin otan tän tarjouksen vastaan ja katsotaan miten menee ainakin nyt vuoden loppuun. Ens viikolla meen paikan päälle sopimaan yksityiskohdista!
 
vilma: onnea työpaikasta!! Ihana juttu!

Ihana kuulla hyviä ultrakuulumisia marimintiltä!

Mä sain sitten eilen ne hiukset. Ja voi tsiisus kun onkin tukkaa... se ylettyy reilusti puoleen selkään... Mietin jo että onko vähän liiankin pitkä... Nyt sitten opetellaan laittamaan lettiä ja ponnaria. Mutta ovat kyllä komeen näköset.. facebookissa on kuvia, jos ketään kiinnostaa. Kiitti marmotta kehuista!!

Mulla on ollut kurkku kipeenä koko päivän.. nytköhän mulle iskee joku flunssa??? nyt on ihan semmonen olo että haluun ison pussin namia ja sitte peiton alle pötköttelemään..

poitsu on ollu taas enempi vähempi kiukkunen.. hetkittäin on tosi hyvän tuulinen, mutta pian taas lentelee astiat ja hakkaa päätään lattiaan.. Olisin hiukan lepotauon tarpeessa.. toi kitinä syö mehut.

tsemppiä summerille kuulien metsästyksen kanssa.. Toivottavasti tulevat omia aikojaan ulos.

nyt taidan mennä pitkäkseni..
 
Marimint: Ihania neuvolauutisia :heart: Meillähän ei edes neuvolassa ole ultraa...

Vilma: Onnea tuhannesti työpaikasta!!! Upeaa, kun saa tuollaisia soittoja ihan kotiin :) Ja voi niitä muksuja, kaikkea ne keksii ja ehtii :hug:

No niin, nyt on Edla valjastettu hoviraportoijaksi :D Jos kunnon supparit alkaa yöllä, niin löydän varmaan itseni täältä kirjoittelemasta, jos ei unikaan tuu ;) Mut laittelen sit edlalle tietoja. Mehän toivotaan perhehuonetta, joten mieskin on sitten sairaalassa koko ajan. Esikko pääsee mummolaan hoitoon siksi aikaa.

birdie: Mäkin näin jo kuvan, ihanat! Mullahan on pitkät hiukset, mutta niin ohuet...
 
Tervehdys pitkästä aikaa!

Täytyi tulla onnittelemaan näin "myöhässä" Iinaa uudesta tulokkaasta! :hug:

Pikaiset kuulumiset meiltä. Isompi neiti oli 1,5 vuotisneuvolassa 11250g/84cm eli ottanut täysin kiinni ikäisensä kehityksessä, kaikin puolin. Kova tyttö kiipeileen ja putosikin tuossa matalalta tv-tasolta kyljelleen niin että solisluu murtui. Yllättävän hyvin neiti sopeutui kantositeeseen ja nyt käsi jo ihan priima kunnossa...Kiipeilyharrastus ei kuitenkaan loppunut, ei. Sanoja tulee ja paljon, mutta ei useampaa peräkäin paitsi Ei Saa...olisinkohan hokenut liikaa ;)? Kova tyttö pälpättämään, suu käy kuin papupata. Ja leikkii kovasti siskon kanssa ja esittelee siskoa ylpeenä vieraille kun tulevat käymään. Oppinut myös meikkaamaan :LOL: Oli napannut mun luomivärisiveltimen ja seisoi peilin edessä itsekseen ja suti sillä luomiaan...Matkiskohan hieman äitiään?

Pienenpi neito ryömii jo kovaa vauhtia ja konttaaminenkin on varmaan ihan pian hanskassa. Eihän tuo reppana pysy isosiskon tahdissa ryömien. 7kk neuvolassa mitat 6900g/65,3cm joten iso tyttö jo hänkin. Meillä ei ole enää vauvaa =(

Molemmat pimut nukkuvat pääsäntöisesti yönsä läpi, samassa huoneessa. Isompi ottaa yhdet päikyt 12-14.30 ja pienempi kahdet 12.30-15 ja 17-17.45. Illalla nukkumaan kumpikin käy 20.00 ja herätys pienemmällä 7.30 ja isommalla 8.00. Kuin kelloja nuo lapset enkä todellakaan voi valittaa että liian rankkaa olis. Toki käsityötä riittää mutta kahtakin pystyy hyvin syöttään yhdellä kertaa, no problem. Käytäntö opettaa.

Repa pahoittelut keskenmenosta, kurja juttu.

Ja tsemppiä synnytykseen teille kaikille joilla h-hetki alkaa lähestyä.

Takaisin pimentoon, heips :wave:
 
onnea työpaikasta vilma :)

meil on hoidon myötä tytön yöunet parantunut niin että nukkuu 19:30-6:15 eli saa aamusta jopa herätellä jotta kerkiää aamutoimet tekeen..ihanaa!

huomen pitää mennä töihin jo 6:ksi joten tuskin jaksan kovin pitkään valvoa tänään..sen verran töitä että ylitöiks menee..


 
pikainen kurkistus. en jaksanu nyt kirjotuksia lukea.
ei saatu hyviä uutisia. olen sit korvakierre ja nyt lisäksi sydänlapsen äiti.
eli helsinkiin lähtö edessä..tosin vasta keväällä. sydänleikkaus edessä pojalla.
eli mieli maassa. mietin onko mun päällä joku kirous ku aina jotain. :'(
mut hyvät uutiset on se ettei vika ole sillai vakava mutta leikkaus välttämätön ettei sydän rasitu loppuun.. :|
 
Jenni,ihana kuulla kuulumisia ja hyviä vielä =) Mietinkin teitä yks päivä...

Onnea Vilmalle työpaikasta :wave:

Onkohan meikä kohta ainoo kotona "lusmuilija" :whistle:

Kurpitsa,Kuulostaa hyvältä teidän unirytmin muutos =)

Birdie,kuvia en nää,mut varmasti hieno tukka =)

Meikä on ahkeroinu kyl tänään(kin), sain yläkerran rojuhuoneen raivattua...paljon on vielä tekemistä,mut hyvä vaan. Kun pysyy kiireisenä,ei tuu vatvottua näitä omia vastoinkäymisiä :saint: Huomenna saan rahakeikan ompelun merkeissä,erittäin bueno B)

mut täytyy valmistautuu kohta punkan puolelle... viime yö oli tosi levoton ja menin nukkumaankin vasta 22.30,yleensä ysin jälkeen heti. Nyt väsyttää ja kunnolla,öit :wave:
 
Weiss ja Jenni, mukava kuulla teistä! =)

Vilma, onnea työstä! Minkä alan hommia teet?

Nemika, :hug: hyvä ettei ole mikään kiireellinen homma kuitenkaan. Mutta eipä varmasti mukavaakaan....huoli omasta lapsesta on aina niin suuri. Mitäs teillä olikaan oireena muuta kuin nuo pyörtymiset vaikka eivät nyt johdukaan sydämesta?

Kurpitsa, onnea unista! hienoa!

Me suunnataan aamulla ekana röntgeniin seuraamaan kuulia....
 
Huomenta.

Repa Et ole ainoa kotona lusmuilija. Täällä minäkin laahustan. Eikä loppua näy.

Nemika Ikävä uutinen, mutta onneksi selvisi. :hug:

Weiss ja Jenni: Todella mukavaa kuulla teistäkin

Vilma Onnittelun työstä.

Naukuri Jokos alkaa oleen "jakautumis" oireita?

Summer Toivottavasti kuulamysteeri selviää
 
Nemika: :hug: Onneksi nykyään kuitenkin on niin hyvät hoidot että poika saa varmasti parhaan mahdollisen hoidon ja sitä kautta saa elää Ns. "normaalisti"

Summer: tsemppiä matkaan

Weiss: Meillä kokeillaan vähissä määrissä uusia juttuja mutta hitaastihan se etenee täälläkin..Uusiin allergia testeihin mennään sitten jonkun ajan päästä yksityiselle puolelle että saadaan jotain tolkkua, ei ole kiva kun lapsen iho reagoi niin voimakkaasti. Mutta en valita onneksi poika on muuten terve ja niin ihana lapsi. Joo joku muukin sano että on täysin normaalia että jossain vaiheessa lapset laittaa suun suppuun ihan kuneivät osaisi puhua mutta sitten jossain vaiheessa hanat taas aukeaa :D

Jenni: Kiva kuulla että teillä kanssa on kaikki hienosti :)

Vilmalle onnea työelämään
 
summer: sinänsä hassua ettei mitään oireita huomattu edes. eli vahingossa löytynyt sivuääni passitti meidät tutkimuksiin. ja senkin olisi pitänyt olla koko ajan huomattavissa. koska ollut aina tuo vaiva pojalla. eli melkein 13 vuotta päässy huomaamatta meneen vaiva.
sikiöaikainen suoni jonka olisi pitänyt kuihtua pois onkin tuolla sotkemassa sydämen toimintaa.
eli sille on tehtävä jotain koska rasittaa pojan sydäntä koko ajan.
ja nyt sit perästä päin on poika sanonu et ilmankos mä hengästyn niin helposti. eli samaan suorituskykyyn ei pysty kuin muut ikäiset. väsymystä yms on nyt huomattu perästä päin. mut vaiva ku ollu aina mukana niin kukaan ei oo sen enempää kiinnittänyt huomiota.
koska tosi lieviä ollu noi oireet.
ja altistaa tulevaisuudessa muille ongelmille jos ei leikkaa. eikä sydän jaksa sit työstää vanhempana enää. :|
onneks ei tosiaan iso vaiva. mut kyllähän se hirvittää. 4 kirurgia suomes tekee noita leikkauksia kuulemma ja vain helsingissä. onneks on aikaa miettiä asiaa kunnolla. ja kyllähän poikaki pelkää ihan kauheesti.
onneks tuo sivuääni kuului etes kerran koska vaiva olisi jatkunu ties mihin asti kunnes isompia ongelmia olisi tullut. sinänsä hullua että tuolla erikoislääkäri ihmetteli tosissaan miten tätä ei ole huomattu. menee kohta usko tk lääkäreihin kokonaan.. :headwall: :headwall:
3kk ikäisellä vauvalla nimittäin tämä vaiva huomataan normaalisti jo. meillä kohta 13v!!!!

jenni: oon miettiny sua tosi paljon. ihana lukea miten arki rullaa teillä upeesti. ihan kateeks käy ;)
 
meillä tämä vaiva on sit matkamuisto keskoisuudesta. niillä tämä yleisempää. sinäsä harmi koska pienenä tämä olisi lääkehoidolla hoidettu pois. nyt on sit leikkaus edessä. :| avoin valtimotiehyt=PDA.
 

Yhteistyössä