TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 SYYSKUUSSA

KILOKERHO 1.8.-31.12.

PUDOTTAJA & TAVOITE & TILANNE 1.9.

katrinainen 8kg /-3kg
kriisi 18kg /-4kg
Carmen 11kg /-1kg
merika77 17kg
birdie81 5kg
naukuri 5kg
Marmotta 5kg
Matamimimmi68 7kg
Keilis 12kg
kurpitsa 5kg
London Calling 10kg
Jossu-71 24kg
santtra 4kg
eeti 8kg
hannanna 5kg
weiss 6kg /-1lg
Böö-78 6kg
Edla-Mamma 20kg
majj 5kg /-1kg
Pipsa Possu 10kg
Annaliina73 10kg
liukumiina 5kg
 
Hikisesti -0,5kg. Ja sekin on varmaan tuplana takaisin heti huomenna, paino kun tuntuu heittelevän ihan miten sattuu, samalla tavalla kun parilla muullakin asiasta maininneella. Ihan laihikselle kun en kuitenkaan imetyksen vuoksi ala, liikkumalla vaan yritän.. ja mässyn pois jättämisellä. Onnistuu joskus paremmin ja joskus huonommin.

katrinainen, taitaa johtua ihan pillereistä vaan. Niin ainakin mulla ja mainitaanhan tuo minipillereiden sivuoireissakin, jotta täti saattaa eksyä ihan muihin osoitteisiin kauankin. En kyllä valita. :) Kauhulla vaan odotan sitä, että muutkin sivuvaikutukset pukkaa päälle, mulle ei pillerit ole koskaan oikein sopineet.

Eeva nukahti taas samaan aikaan kun aina, 9 pintaan. Sillä on noin tunnin unien aika siis, että jaksaa mellestää huomisen puolelle. |O
 
Katrinainen, ei täälläkään ole menkkoja. Ihmettelen jo. Raskaana en kyllä saa olla....ei olis ainakaan tarkotus. Enkä varmana vielä uskaltaiskaan, kun kaks sectioo jo takana. Ei sillä että ikävä olis sitä vuotamista ja pms-oireita..ei todellakaan.
muoks. niin ja mä en imetä ees enää, niin luulis ilmestyvän..
 
weiss
Huomenta!
Harmaata on.. ja väsyttää. Meillä on pienellä ensimmäinen nuha ja yö meni kyllä päin peetä!
Toivotaan katrinainen, jotta ilman allergioita säästyisitte! Poika: Onhan tämä aika arpapeliä, varsinkin kun vielä imettää. Mie koitan kuitenkin nyt vierottaa tissistä irti.
Sairaalansyke: Mie tykkään kanssa tuollaisista tosi jutuista, mutta pelottaa katsoa juur sen pienen ihmisen alun takia, mie vollotan varmasti ihan pienestäkin.. :ashamed:
Ja kukaan ei sitä hyppykiikkua siis aio ottaa käyttöön.. :eek:
Kiitos Carmen uudesta pinosta! Ja kiloklubiin -1,5kg
 
Huomenta! 18kg / -4kg eli enää 16kg olisi jäljellä.
Kohta lähdetään avoimeen Espoon 550 vuotisbileisiin. Jos vaan toi 3v lakka riehumasta. Nykyään tää on tuskaa aamusta iltaan. Hän on jo tänäkin aamuna kerran ilmoittanut lyövänsä mua niin, että menen rikki, kun en antanut kävellä siskon mahan päällä. Musta alkaa tuntua, että a) tolla kakaralla on oikeesti aivovamma b) mä en jaksa näitä. Oon oottanut jo kolme kk, että oi kättäytyminen helpottaisi, mutta ainakaan "normaalikeinoin" ei ole mitään järkeä tiedossa. Nyt hän taas tuli vuorostaan pussaa mua, kun tykkää musta. Joku alkava ADHD varmaan.
Ai, jotain lohtua edes itselleni, pienemmät farkut menee kuin ennen Annaa. Ostin silloin yhdet, kun laihdutin enkä koskaan ehtinyt niitä pitää, nyt ne on pällä.
 
kiitos carmen pinosta ja mun painon pudotus on yhtä kuin +-nolla.

kriisi tuo on niin ihana ikä toi 3v, meillä kans tollasta et eka halaillaan ja pussaillaan ja sit hetken päästä saadaan ihme itku/vinkumis/riehumis -kohtauksia ja varsinkin silloin kun ei saa jotain periksi mitä haluais, meillä tottelemattomuuteen toimii jäähypenkki mut sä oot varmaan sitä jo kokeillutkin?! hienosti oot painoa saanut tippumaan!! mä oon luvannut itelleni et sit kun oon saavuttanut tavoitepainoni niin sit palkitsen itseni uusilla farkuilla, siihen asti saa kelvata nää monen vuotta vanhat rääsyt..jospa tämä toimis mulla motivaation tuottajana..

tosiaan on aika harmaa ja synkkä ilma tuolla mut huomisen ajattelu virkistään kun päästään miehen kans kaksistaan viettään laatuaikaa :D

pitää kyllä muistaa katsoa tuo sairaalansyke , muakin kiinnostaa tositapahtumiin perustuvat sarjat yms. mut itku on varmaan täälläkin herkässä..

niin ja onnittelut muillekin painonsa pudottaneille, hyvä alku on monella!!

mahtaakohan nää 3v nähdä jo unia ja painajaisia kun taas mä heräsin siihen kun poika joskus 2 aikaan itkeskeli meidän makuuhuoneen oven takana ja kun kävin viemäs takas sänkyynsä ja peittelin niin nukkus sit aamuun asti mut tätä on nyt tapahtunut melkein joka yö nyt reilun viikon ja sit kun aamulla kyselen että mihin hän heräs niin vastaa tyyliin "peto herätti" ( tää peto on kyllä pojan mielikuvituskaveri ja kuulemma kiltti sellainen )eikä hän kyllä mitenkään pelokkaalta näytä ja itkukin loppuu heti kun hän näkee mut tai isin, josko vain varmistaa meidän olevan paikalla tai jotain..

onko muiden lapsilla joku mielikuvituskaveri? mulla on kuulemma ollut kanssa ja aika pitkäänkin ja sillä oli oikein nimikin ja mä juttelin sille kuin olis ollut elävästi paikalla, tosin vanhemmat kertos ton ihan vast mulle muutama vuosi sitten eikä pahemmin kellekkään muullekaan olleet kertoneet mitään kun luulivat mussa olevan jotain vikaa :LOL:

 
Huomenta!!

Mulla huonompi tuo vaatetilanne...en ole koskaan ollut tällaisissa mitoissa, kaapista löytyy vaatteita 34-36 kokoa....eli en voi käyttää ollenkaan....en ihan perspaljaana viitti ulos lähtee |O ....joten pitää ostaa jotain ISOA :kieh: :LOL: :LOL: ....yhdet farkut olen ostanu...mut tarvii toiset housut....

Mielikuvituskaveri...juu meidän pojulla oli....höpötti siitä pienenä aina.. se oli " pieleenputsaaja"... :D ....aika hauska!!

Keskimmäinen poika näki just tuossa 3-4v painajaisia ja oli tosi levoton...useasti oli kävellyt johonkin nurkkaan huoneessaan ja itki hysteerisenä.....yövalo hommattiin ( on vieläkin, poika 6v ).....nyt ei kummemmin uneksi enää....mie ite kävelin vielä murrosikäisenä tosi paljon ja ulos asti :eek: ....aikuisenakin vielä joskus.....

Matamimimmi68 ja Edith 3kk :heart:
 
Mullon vieläkin mielikuvituskaveri. :D Kuvittelen, että yksi henkilö on mun paras kaveri, mutta jotenkin se aina onnistuu saamaan mut tuntemaan oloni tosi mitättömäks. Sanoo mm. että hänestä ei olis muuttamaan toiseen maahan minkä kieltä ei puhu, vaan miehen vuoks ja sinne ilman omaa elämää ja töitä roikkumaan miehen varassa, mutta ei siinä jos eräät on niin avuttomia että sellainen sopii.. Ja että ei ole hänen vikansa, että kaikkien miehet aina rakastuu häneen, "kaikki" käsittää siis kuulemma myös minun miehen. Joka ei tosielämässä halua edes olla samassa huoneessa tän kaverin kanssa. Että taitaa tää ihminen olla mun ystävä vaan mun mielikuvituksessa.
Uskon muutenkin höpöjuttuihin, yksisarvisiin ja joulupukkiin. Miksei sitten siihen, että joku on mun ystävä.

Eeva puhisee tossa kyljellään ja koittaa myllätä itseään selälleen. Neuvolassa sanoivat, jotta vois olla enempi mahallaan/kyljellään ettei tule littana takaraivo. Ja väitti kivenkovaan, että kyllä ne vauvat kyljellään pysyy kun tulee. Niin vissiin joo, tuokin ehkä kokonaiset 2 minuuttia ennen kun on saanut itsensä jollain ilveellä selälleen. Mahalleenkin saattaa tosta kellahtaa kyllä, on sen näköistä touhua. :)

Katsoiko kukaan eilen dokumenttia Bulgarian hylätyistä lapsista? Osuin kanavasurffaillessani keskelle sitä, tuli tosi paha ja ahdistava olo. Ei meinannut edes tulla uni. :|
 
Pikainen kurkkaus!

Koitan päivitellä kiloklubia parhaani mukaan, mutta ilmeisesti omaan panokseeni niin pettyneenä yritän alitajuisesti sabotoida muiden tuloksia - anteeksi siis katrinainen :LOL: No ehkä tässä kuussa sitten...

Oltiin äsken muskarissa ekaa kertaa ja ihmeissäänhän tuo pimu oli :D Ei kuitenkaan itkenyt ja aika ajoin jopa naureskeli, mutta ilmeisen stressaavat 45min. se oli, kun nukahti heti kotiin lähdettäessä ja on nukkunut jo ulkona 45min. B)

Ja sitten taas syömis-/imetysasiaa (jauhan tästä ihan kyllästymiseen asti varmaan :/ ).. Menee hermot tohon imetykseen!!!! :kieh: :ashamed: Mulla yksinkertaisesti tulee liian paljon maitoa Nirpun tarpeisiin, niin sen on pakko olla, koska neiti syö 4-6h välein ja usein vaan toisen tissin. Tästä tietysti seuraa, että minä kuljen tissit kivikovina ja vuotavina koko ajan ja vain odotan, koska neiti suvaitsisi syödä. Äskenkin muskarin jälkeen ihan sattui rinnat ja yritin suorastaan väkisin antaa rintaa ja toinen vaan huutaa pää punaisena, kun maitoa suihkuaa joka puolelle. Mutta mitäs sitten "tilasi" lisää maitoa, kun viime viikon ei muuta tehnytkään kuin imi rintaa :kieh: Päivässä menee varmaan 10 liivinsuojukset ja ainakin viisi paitaa kastuu litimäräksi. Ja julkisilla paikoilla tuo taistelu on mielettömän noloa, kun lapsi huutaa ja äiti huutaa ja maitoa vaan lentää kaikkialle :(
Me aloitamme siis pullonkokeilun nyt (tai siis ei nyt, koska kunhan pimu tuolta herää niin hänen on PAKKO tyhjentää nämä "silikonit" :D ) ! Saas vaan nähdä minkämoista riitelyä se tulee olemaan..
Kannattaisiko aloittaa yhdellä korvikepotulla per päivä esim. keskellä päivää? Entä paljonko olisi sellainen "normaali" määrä mikä korviketta menisi?

Niin ja kyllä nyt sitten nuktaan, kun äiti täällä on räjähtämispisteessä ja odottaa vaan toisen heräämistä :kieh: Loistava päivä meillä :LOL:

MUOKS. Minä ahdistun ja masennun niin tuollaisista dokumenteista, joissa ihmiset (tai eläimetkin!) kärsivät etten yksinkertaisesti voi katsoa niitä! Tuntuu todella elitistiseltä sulkea silmänsä maailman pahuuksilta, mutta minkäs sille voi, että täällä lintukodossa kasvaneena ei ole tarvinnut kärsimystä oppia kestämään.. Koitan kuitenkin parhaani mukaan auttaa mm. lahjoittamalla rahaa Unicefille, Pietarin katulapsille ja on meillä kummilapsikin Kolmumbiassa. Tiedä sitten vaan meneekö niistä pennosista senttiäkään kärsiville lapsille vai rahoitanko Kolumbian huumekartelleja tai Venäjän mafiaa :/
 
Minkälaiset lapaset teillä on vauvoille? Me ei olla vielä tarvittu, mutta pitäs alkaa laittamaan...nuo tollaset vauvojen tumput mitä pidin toukokuussa, niin ei ihan varmana pysy kädessä. Ei ne pysyny sillonkaan saatika nyt. Pitäs varmaan jotkut erilaiset hommata. Kai niissä pitäs jo peukalo olla, että ne tällä pysyis..

Ilmotin itteni vatsa-peppu jumppaan =) Aloin sitten vaan miettimään että uskallanhan siellä sit kaikkea tehdä...kun on 4kk sectiosta. Mitäs ootte mieltä? Uskaltaako vatsalihaksia jne tehdä...
 
carmen ei tiiä normaalimäärist mitä tän ikäset korviket juo mut meillä menee tällä hetkellä keskimäärin sellaset 1,5dl per syöttökerta joskus saattaa innostua ja hotkia 1,8dl mut sit puklailee liikoja pois..tuohon imetysasiaan en osaa sanoo mitään kun en oo onnistunut imettämään kumpaakaan lastani mut kovasti jaksamista sulle ton imetyksen kanssa, kunpa maidontulo hieman hellittäis.. :hug:

marmotta no jopas on sulla kaveri, no tommonen kaveri kyllä sopii paremmin mielikuvitukseks :LOL:

matamimimmi on se vaan kivaa kun lapsilt löytyy mielikuvitusta :LOL:

 
Heips.

Poika unilla ulkona...

oli ehkä avistuksen helpompi,mutta samanlaista puhinaa...pakko pitää poika vieressä ja tainnutella tissillä etä edes vähän sais nukutuks.

Lapaset,meillä ihan tollaset pitkävartiset peukalottomat,helpot vetästä päälle ja pysyy kun on varret niin pitkät =)

Menkat,ei näy,enkä ootakkaan vielä...siskolla pysy kaikista 3 lapsesta vaikka kuinka kauan poissa liekö imetyksellä osuutta asiaan.En sö mitään pillereitä,vaikka resepti kyllä löytyy :p

Carmen: Tsemppiä,vaikka luulen että se maidon määrä siitä tasaantuu... mulla oli joskus 2kk iässä samanmoine homma mutta sitä ennen ja jälkeen on ollut ihan kevyt olo,eikä maitookaan tuu paitti saunan ja suihkun jälkeen aamuisin =) Mutta perästähän se on jos koko aika pingottaa ja tihkuu :/

Vastapainoks sille että yöt ähistään,Kasperista on tullut niin kovin hyväntuulinen ja reipas hereilläollessaan...ei ees kunnolla kitise väsymystään,paitti jos oikein myöhäseks menee. Viihtyy sylissäkin pitkät tovit kun ollaan "asioilla". Kiva,koska muuten palais hermo :saint:
Niin ja päkärit on alkaneet sujumaan hyvin,ei paljoo tarvi heijaamassa käydä..tosin pituuskin on lyhentynyt,mutta sellasta se on :p

Jotain piti sanomani,mutta ne aivot,ne aivot...missä lie
:whistle:

palaan astialla...

Repa ja kaspersson 3kk
 
Mun tekis mieli kanssa jumppaan, mutta tuskin saisin aikaiseks. Ulos lähteminen muutenkin jotenkin tosi vaikeaa, saatika sitten jumppailu. Onneks meidän uudessa talossa on julmettu määrä rappusia, tulee vähän niinku jumppaa siinä kun niitä laahaa ylös ja alas vauva sylissä.

summer mä ostin eilen tumput Jämsän S-marketista kun sattui silmään sellaiset nätit virkatut. Niissä ei ole peukalolle omaa paikkaa, mutta on sentään sellainen nauha mikä tulee niskan takaa, että on ainakin helpompi löytää ne sitten kun toinen saa ne pois joka toinen minuutti.. mä en vaan ole nähnyt missään peukalollisia tarpeeks pieniä. Onhan nuo aika paksut, että varmaan ei vielä tule käytettyä ainakaan meillä, kun Eevalla on aina niin kuuma. Mutta onpahan nekin hankittu ja pois listalta.

Mulla on siis ihan lista tavaroista, mitä pitää hankkia. Muuten muistuu mieleen liian myöhään. Ja näkee vähän sitä rahan menoakin siitä listasta. Joka on aika huima vaikka siinä onkin vaan tarpeelliset. Rahan meno on kyllä aika hurjaa kun sitä pysähtyy ajattelemaan, eikä asiaa helpota se, etten pääse mistään kaupasta ulos ostamatta jotain kivaa ja nättiä ja periaatteessa turhaa vauvalle. Vaatteita menee jo nyt käyttämättömänä laatikkoon. Vinkki niille, joilla ei pienille vaatteille ole enää käyttöä; ainakin täällä sairaalassa otetaan mielellään vastaan 46-56cm hyväkuntoisia vauvojen vaatteita, menevät teho-osastolle niille pienille, jotka joutuvat sairaalassa viettämään kauan aikaa.
 
Marmotta,
täytyykin käydä kattomassa. Täällä kun ei kauheasti ole noita paikkoja mistä ostaa...eikä jaksa jyväskylään lähteä.
Pienistä vaatteista, osan annoin yhelle kaverille ja loput vien kirpparille. Ajattelinkin että voisin pienimmät antaa sinne sairaalalle. Vielä kun on tuttu ihminen tuo joka niitä ilmotuksia on laittanutkin.
Pojaltahan säästin kaikki vaatteet, mutta sitten lahjoittelin pois kun toinen lapsi olikin tyttö. Olihan siinä vaatteita varastossa, kun oli 5 vuoden vaatteet tallessa.
 
Summer: joo, uskaltaa tehdä vatsa- ja selkälihaksia jo. Mut muista aloittaa rauhallisesti! Ite tein noin neljä viikkoa sektion jälkeen ekoja liikkeitä ja tosi varovasti ja lyhkäsiä sarjoja. Nyt on kyllä jääny ihan hunningolle koko lihaskunto paitti jalat, jotka saa joka päivä harjoitusta kävelyn muodossa. Toki vatsat ja selät saa kans treeniä, kun muistaa pitää keskikropan tiukkana.

Hankala kirjoittaa tyttö sylissä.... Ja unikin painaa. Täytynee käydä viemässä nukkumaan.

Unille simahti.

Oon laittanu Alisan siihen äippäpakkauksen kevyeen pukuun ja hatun päähän kun on lähdetty ulos vaunuttelemaan. Kevyen täkin oon vielä heittäny siihen päälle eikä oo ollu kylmä eikä kuuma. Mut jotenkin on tuntunu vaikealta pukeminen, kun juuri oli tottunut pukemaan suht lämpimiin ilmoihin...

Pitää ihan hehkuttaa! Oon saanu eilen ja tänään nukutettua Alisan tutin avulla! =) Eilen ihan vain kokeilin, kun imuhalu oli taas ihan megaluokkaa, että josko se tutti kelpaisi ja niinhän se kelpasi. Molempia tutteja oon käyttänyt, siis silikonista että luonnokumista. Muutaman kerran on mennyt vähän pelleilyksi, mutta sitkeästi päätä silittämällä ja tuttia uudelleen suuhun laittamalla uni on tullut suht nopeasti.

Onneksi muillakin on aivot välillä hukassa. Sama pää kesät talvet! :LOL: Ja täälläkin on alkanut lähtemään hiuksia, vielä tosin suht normaalin rajoissa, mutta kuitenkin.

Heinuli & Alisa (tänään 3 kk :heart: )
 
Sitähän minun vielä piti kysymäni muilta sektiolaisilta, että vieläkö haava-alue on teillä kipeä/hellä/arka?? Kun mulla on. Tai siis on tullu uudelleen araksi. Meillä on sen verran matala hoitopöytä, että Alisa pystyy potkimaan minua juuri haava-alueelle ja potkut koskee ihan jonkin verran.
 
Viikonloppuja vain tulin toivottelemaan kaikille=)

Menkkoja ei oo näkynyt, onneksi...

Ja meidän pikkuinen vetäsi eilen tyylikkäästi selältä vatsalleen, että tästä se lähtee.. :D

äippä ja minea 3kk ja melkein viikko :heart:
 
Jaaha te ootte siirtynyt jo tänne ja minä ku mietin miksi tuola elokuunpinossa oli niin hiljaista :LOL:

Menkat ei ole alkanut vielä eikä tarvi vielä alkaakkaan, ja aloitan minipillerit ( EHKÄ ) sen jälkeen kun alkavat.

Sitten vähän surullisempaa ; Mun tuttavan laps joutui eileen teho-osastolle tiputukseen, ikää lapsella on vasta 8 vk ja syntyi siis keskoskena rv 34 :'( Todettii munuaisissa ja suolistossa jokin vajaa toiminta, ja sen takia on aina oksentanut kaiken syömänsä, onneksi huomattiin ajoissa, sillä se lapsi ole jo aika kuihtunut :'( :ashamed:
Tuli itsellekkin paha olo, aina niin ikävää kun pienille lapsille jotain tapahtuu.
 
ulos pukeminen mä vähän veikkasin että laitoin tytölle liian vähän vaatetta ulos kun hänet laitoin unille kun heräs hirveeseen huutoon ½h unien jälkeen eikä rauhoittunut ennen kuin otin vaunuineen takas sisälle..päällä oli sisävaatteitten lisäksi ohuet tumput, pipo ja kevyt vanupuku ja vaunujen läppäosa viel päällä ja lämpöö oli ulkona +12 mut kävi siel pieni tuulenvire..olisin kyl kuvitellut hänen tolla varustuksella tarkenevan mut meil taitaa asustaa pieni vilukissa no sit riisuin tytön tamineista ja pidin hetken viel vaunuis niin nukahti sinne tyytyväisenä ja on nukkunut nyt ulkoa tulon jälkeen jo 2h!!joten tästä päättelin et oli liian vähän vaatetta vaik niska kyllä tuntus lämpimältä ei kuitenkaan kuumalta. tai sit ei tykännyt tuulesta, onpas meillä herkkä vauva..hmm mites tuo tyttö meinaa tarjeta talvipakkasilla kun nytkin on viluinen?!
 
Majj :hug: , myos vauvan vanhemmille!

Taalla kummalinen ilma lammin ja sellainen kostean painostava, ei varmaan lakanat ja vaipat kuivu ulkona.

CarmenMeilla myos syodaan kerralla vaan yks rinta tyjaksi eika aina sitakaan jaksa. maito tippuu, mutta ei tartte vaihtaa kankaisia suojuksia kovin usein. Pumppaatko valilla maitoa talteen? JOs teet niin voit aloittaa sen antamisen ettei korvikkeeseen tarvitse alkaa. Terkkari kaski mun tehda niin, mutta kun omasta takaa riittaa niin paljon kuin pimu imee ja liiat puklataan :/

Heinuli
Mulla myos aika ajoin sectiohaava kipee + tunnottomuutta haavan ymparilla. Haava on pitka ja vino.

Vatsa liikkeista En ole aloittanut, lihakset on viela vetaytyneina sivulle ja keskella mahaa melkein nyrkin kokoinen aukko. taytyy tsempata etta voipi alkaa yrittaan toista lasta...

Ai niin taalla kaytiin puntarilla eilen ja perati huimat 800grammaa lahtenyt, jotka varmaan tuli jo takas kun ahmin kaks pahkinavoi leipaa. No lounaaksi on sitten salaattia.
Nyt tekis mieli leipoo mustikka piirakka ja pullaa. Ei hyvin mee kun viimeviikolla leivottu suklaapiirakkakin hupeni vain minun suuhun :headwall:

Marmotta Onneksi on vaan mielikuvitus kaveri

LC ja paivaunilla oleva Freyja
 

Yhteistyössä