TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TOUKOKUUSSA

Summer,meillä syödään kans salmana kivet,mut oon yrittänyt eliminoida sen mahdollisuuden pitämällä joko niin sileellä hiekalla tai sit terdellä.... toki saa kuitenkin kaivaa suusta niitä kokoajan :kieh:

Kurpitsa,hieno homma,kohta kävelee :D

Meillä ollaan tosi varovaisia...ei oo juurikaan kaatuillu,sillon aluks kun oppi seisomaan tukee vasten paripäivää takaraivo paukku,mut ei enää sen jälkeen... kokoajan on ihan hilkulla et lähteekö käveleen. Luulen et sit kun lähtee niin se on paripäivää ja tepastelee kuin vanha tekijä...niin hyvin hioo ennakkoon tota hommaa B)

Käytiin miehen kans syömässä,kahvilla ja kavereilla kääntymässä. Mummu oli pojan kanssa ja oli niin hyväntuulinen poika vastassa täälä...nukahtikin niin nätisti :D Hyvää teki molemmille =)
 
kurpitsa: Hienoa, että tutittomuus on sujunut hyvin! Aika samalla lailla menee meilläkin. Parina iltana on nukahtanut suorilta ja parina pitänyt pitää kättä selän päällä, kun on menny vähän yliväsyksi. Ja onnea uudesta taidosta!! Ihanaa!

Meillä kans unen määrä on noin 14h/vrk. Usein päiväunet vähän tasottaa yöunien pituutta, mutta usein yöunet on sen 11-12h ja päikkärit 2h.

carmen: Heh, vaikka meille nyt olisikin tulossa "eri merkkiä", niin samat vaatteet saa kuin esikollakin on ollut :) Mä tosin tykkään aika unisex-väreistä ja malleista, joten tuskin tulee ongelmia. Meillä ei mitään auto-paitoja ole koskaan ollut ja muutenkin on paljon kirkkaanpunaisia /raidallisia vaatteita. Ja samaan huoneeseen saavat mahtua kerrossänkyineen useamman vuoden :D

Amira: Tervetuloa joukkoon uudestaan! Meillekin on tulossa perheenlisäystä tuolla vajaalla 1v4kk ikäerolla :) Meitähän on jo monta sitten! Mulla tosin menossa nyt jo rv 24+0.

Meillä on huomenna 1v kuvaus. Toivottavasti poika ei pelkää kuvaajaa... Ainoa ihminen jota tähän mennessä oikeasti "pelkää" hetken aikaa, on miehen isä eli pojan pappa. Muita ei ole vierastanut ollenkaan sen 3kk iässä olleen vierastuksen jälkeen. Ny tietty huomena huutaa ku hyeena...

Hassua kun nyt tuli Kelalta päätökset uusista äitiysavustuksista ja vanhempainpäivärahoista yms. Kun tuntuu, et vastahan ne edellisetkin sai! Enää 2kk kh-tuella ja sitten ollaan taas äitiyspäivärahan piirissä :D

birdie: Mun LA on 4.9.
 
Heippuli!

Toscanan reissu takana ja armoton väsy päällä |O ...pikakäynti täällä silti pakko suorittaa ennen unille menoa. En vielä ehtinyt lukea mistä kaikesta ootte jutellut, mutta jotain silmäilin.

Amira Onnea raskaudesta ja tervetuloa!

Unet J nukkuu öisin n.12h ja lisäksi n.2h päikkärit.

Marmotta Voi kurja millainen tilanne :( , hetki omaa aikaa päivässä tekisi varmasti hyvää. En kyllä keksi muuta keinoa/neuvoa millä E:n saisi oppimaan yksin nukkumisen kuin, että yksinkertaisesti jätät tytön nukahtamisen jälkeen yksin nukkumaan ja palaat aina takaisin, kun E alkaa huutaa ja jatkat tätä rataa. Tyttö ei varmasti opi sitä heti, vaan vaatii aikaa, koska on tottunut nukkumaan sun viekussa. Jotkut lapset voi protestoida kovastikin vastaan, mutta varmasti kaikki oppii aikanaan. Sitkeys kyllä palkitaan, jos vaan jaksat taistella. Helppo tietysti mun sanoa, mutta uskon vahvasti, että onnistut :). Kovasti jaksamista ja tsemppiä! :hug:

Meillä meni reissu tosi hyvin. Italiassa oli ihanan lämmin viikko, joka päivä +25- +31. Asusteltiin Bagni Di Luccassa ihanassa Villassa ja ajeltiin vuokra-autoilla ympäriinsä mm. Luccassa, Pisassa, Firenzessä... J hurmasi ulkomaalaisia hymyllänsä :D. Pikkusen erilainen kulttuuri siellä päin maailmaan, kuin täällä. Harvemmin täällä kukaan vieras käy silittelemään vierasta lasta, mutta tuolla reissulla useampi nainen kävi silittelemässä J:n poskia ja käsiä sekä lepertelivät ja kehuivat. En tykännyt, kun koskivat tyttöön, mutta en kehdannut kieltääkään :ashamed: . Me otettiin J:lle vain kahden päivän ruoat mukaan ja hyvin pärjättiin paikallisillakin pöperöillä. Nanniakin löydettiin kaupan hyllyiltä. Kasvis- ja lihasoseet oli kyllä ihan kammottavia litkuja, mutta ei J niitä pahoina pitänyt. Ei kyllä syönyt niin hyvin kuin kotona, mutta eipä kuumassa ruokahalu olekaan samalla tasolla. Huvittavia tilanteita oli useampia, kun yritettiin ravintoloissa saada tarjoilijat ymmärtämään, että haluaisimme lämmittää J:n ruoan. Eivät ymmärtäneet aina englantia eivätkä elekieltäkään. Rooman lentokentällä mies tarjoilija oli niin pihalla, että täytyi luovuttaa :D. Nyt alkaakin sitten arkirytmin muokkaaminen takaisin normaaliksi...neiti on nukkunut päikkäreitä miten sattuu ja missä sattuu ja syönyt sitä sun tätä miten sattuu :D.

Nukkumaan.... :wave:
 
Marimint,Tervetuloa suomeen ja kiva että reissu oli onnistunut!!

Mulle tuli Kelalta uus päätös hoitolisää koskien,saadaan nyt enempi rahaa toistaseks ainakin. Ihan kiva.

Viimeyö meni kivasti ja sain nukkua aamusta pitkään kun poika oli taas ennen 7 hereillä =) Kohta laitan päikkäreille...
 
Jep, meillä herättiin sit tänään taas kukonlaulun aikaan eli klo 5:20 |O Tällä viikolla on ollut aika monta toooosi aikaista herätystä; en tiedä mistä johtuu. Pitäisköhän poika laittaa myöhemmin iltaunille? Eikä vieläkään ole päikyillä ollut, kohta tosin menossa. Toivotaan että nukkuis hyvin. Tai sitten alkaa vaan unen tarve vähenemään.

marimint: Hyvä että reissu meni hienosti ja tervetuloa takaisin!!

1v-kuvaus meni hienosti :) Tosin montaa kunnon hymykuvaa ei irronnut, mutta poika jaksoi 40min poseerata kuvaajalle. Kaiken irtaimiston tutkiminen vaan olisi ollut paljon mielenkiintoisempaa :D Totisena tutki rekvisiittana olevia vanhanajan matkalaukkuja, portaita ja penkkejä eikä meinannu malttaa lopettaa. No, keskiviikkona voidaan hakea sitten vedokset, joita tuli kuulemma 50!

Ny laittamaan poikaa unille ja haravoimaan! Ihana ilma! :wave:
 
naukuri: hienoa että siellä onnistui kuvaus noin hienosti..vai 50 kuvaa..tulee valinnan vaikeus ;) =)

marimint: tervetuloo takas kotisuomeen ja kivalta kuulosti teidän reissu
=)

ihanan lämmin ilma, oltiin ulkona jo aamusta mutta tyttö ei jostain syystä viihdy kuin 1h ulkona kerrallaan sit alkaa kitinä..mies ja esikoinen ajaa nurmikkoo ja mä ajattelin sit illempana joidenkin puskien ja puiden juurista lapioimaan nurmikkoo pois että kasvaisivat paremmin..
ja illalla tietty grillataan makkaraa ja pihvei ja jälkkäriks jäätelöö :p
hassu juttu mut nyt kun tultiin likan kans sisälle niin viihtyy tos leikkien ilman kitinöitä..miksiköhän ei viihdy ulkona?
 
kurpitsa: Ei meilläkään yli tuntia ulkona viihdy poika. Tai viihtyy, jos on erilaisia virikkeitä esim. hiekkalaatikkoa, keinuja, kävelyä kärryjen kanssa, vaunuttelua yms. mut harvoin ollaan yli tuntia, kun yleensä alkaa jossain vaiheessa väsykitinä ja siirrytään unille.

Mulla on kova vertailu menossa, et mistä tilaisin nuo Phil&Tedsin sisarusrattaat. Pää ihan sekasin, kun yrittää verrata erilaisia paketteja ja takuita yms. Ja pitäis kuitenkin pian jo tilata, kun toimitusajat on 2-4 viikkoa ulkomailta ja meidän Emmaljungat on jo myynnissä :D Tosin noissa Buzzeissa kaveri on nyt vaunutellut ja nukkunut pari päivää ja hyvin menee niissäkin.

 
Eeva on nukkunut jo puoli tuntia!! Rasti seinään, kohta menee ennätykset rikki..

Marimint, kiva että meni hyvin, tervetuloa takaisin. Mullakin useamman kerran jäänyt Eevan ruoka lämmittämättä Italiassa kun erinäisten pantomiimien ja mun onnettoman italian jälkeen ei olla päästy yhteisymmärrykseen, englanti kun on suurimmassa osassa maata ihan hepreaa niille. Mutta että lentokentälläkin..! Huh. Luulis edes siellä ymmärtävän sen verran kieliä.. Mä vahingosta viisastuneena pidän Eevalle matka/shoppailureissu/tms.eväänä vaan hedelmäsoseita, ne kun menee huoneenlämpöisenä. Ja tosiaan, siellä on toi vauvan yksityisyys ihan tuntematon käsite. Mä laitan Eevan rattaisiin aina liinan suojaksi kun se nukkuu, ettei sentään unessa olevaa vauvaa mene tökkimään. Muuten hyväksyn sen vaan kulttuurin erilaisuutena, vaikken niin itse siitä pidäkään.
Mä en vaan kestä jättää Eevaa itkemään, vaikka kyllähän mä sen tiedän että oikeassa olet ton keinon kanssa.. ehkä mä sit kovetan itseni kun se vielä 15 vuoden päästä tekee samaa. :D

Jaa. Eeva heräsi. Mitään rasteja seinille tarviikaan..
 
Marimint...kiva, kun reissu meni hyvin =) !

Eilen oli ihan mukavaa olla ulkona syömässä muiden mammojen kanssa...ehkä miinuksena, et jutut oli melkeinpä lapsista...noo sen arvaskin...täytyy lähtee jonkun supersinkun kans, niin on muut aiheet ;) :D ! Menkat toooosi runsaat...lakanat pyykis :ashamed: ...täytyy ens yöks vuorata sänky :/ . Edith sit on sairastumassa/sairastaa sitä vesirokkoo...pyllyvakoon on tullut muutama vesikello ja sit muualla on muutama näppy...ehkä muuttuu rakoksi :( ....kuumetta ei ole ja neiti melko hyväntuulinen...hiukan ehkä enempi känkännyt ja ruoka ei maita...et oottelen nyt, tuleeko kunnon tauti vai mitä meinaa?

Miä tääl oon pähkäillyt tapetteja...nyt on kirjat koton...ja voi kurjuus, et on vaikiaa |O ...pitäs olla vaan pari mallii...pääsis helpommal...nyt en osaa päättää yhtään...makuuhuone, eteinen ja ruokatila on mallilla....ehkä, jos en vaihda taas....ja lastenhuoneetkin jo alkaa hahmottuu....mut olohuone on iso??...mitä mieltä ootte mustasta tapetista...meillä tulee ehkä eteisaulaan :whistle: ...miä oon kyl aika rohkee...et katsotaan nyt mitä hullua keksin viel :D !!...äh sori omanapa :ashamed:..
 
hih, meillä meni tyttö jo yöunilleen..pakko oli jo laittaa ja simahti ilman kitinöitä alle 5min..toivotaan ettei paljon ennen aamukukon kiljuntaa heräis :snotty:

matami: voi pikkusta sairastelijaa..pikaista paranemista edithille

neljän puskan juurist kiskoin nurmikot ja heinät veks..ei jaksanut enempää kun oli tos meidän takapihal niin järjettömän kuuma mut huomenna jatkan kun on onneksi luvattu hieman viileempää.
pitäs kukkalaatikoihinkin hankkia kukkia ens viikonlopuksi kun on ne tytön 1v synttärit. ehkäpä täl kuumemmalle puolella samettikukkia ja pelargonioita ja tolle viileemmälle tupakkia

 
Eilinen päivä oli yhtä tinttailua mutta, selvis sit syy 2 hammasta puhjennut lisää :) Ja tänään neiti ollut taas huomattavasti parempi tuulinen. :) Matami: Mitenkäs sielä? Jos siis vesirokkoa ei lasketa, toivottavasti paranee pian! :)

Marimint: Kiva kuulla että reissu sujui hyvin, minäki tahtosin johki etelän lämpöön! :)

Eilen neiti söi vaan 8kk pilttipurkista puolet ja haukkasi pari palaa banaania + maitoa siinä oli eilisen päivän ruuat ja tänään neiti söi yhden jugurtin ja kokonaisen 8kk purkin ja pari haukkua banaanista + maitoa! :| Pian meen keittään iltapuuron saa nähdä mitenkä uppoaa! En kyllä ymmärrä miten tua neiti jaksaa noin pienellä ruokavaliolla! :ashamed: Vaikka kuinka yritän tarjota ja antaa ruokaa niin ei kelpaa pitää visusti suun kiinni ja heiluttaa päätään ja huitoo ruokaa kädellä pois! :/

Ollaan myös oltu tänään koko päivä lähes ulkona, hieno ilma ainut että tuulee pohjosesta vähän kylmää.
 
majj...taitaa olla pieniä keijukaisia nää meijän tytöt, kun syövätkin niin pikkasen ;) ...meillä ihan samaa rataa....tänää mennyt pikkasen ruokaa, muutama lusikka puuroo, yks prk hedelmää ja tisuu...kohta koitan viel tarjoo puuroo :/ ...ja meil kans suu tiukasti pysyy kii, jos ei syö :$ !!...mut nyt voi olla tuo rokko syynä...ihmeen hyväntuulinen on tänään ollut...ainut, et en meinannut saada neitii nukkuu päikkäreitä....hirvee homma oli :eek: !
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! Aika karulta tää paluu on tuntunu, lähes masentavaa :/ . Ihanan aurinkoinen päivä ollut, mutta jonkin asteista käynnistymisvaikeutta on ollu havaittavissa. Ulkona en tarjennut seisoskella ilman pitkähiaista, jonka päällä fleecetakki ja vielä tuulitakki :D. Toiset haravoi t-paidoissa :D. Tais mun kroppani jäädä sinne Toscanan lämpöön. Pihatalkoissa oltiin kaks tuntia, mutta jotenkin tökkii. Kait tää elo tästä alkaa taas pikkuhiljaa maistua nannarilta :D.

Marmotta Hedelmäsoseita, banaania tms. oli mullakin aina J:lle reilusti mukana, ihan varmuudeksi. Hyvin neiti niilläkin jaksoi, jos ei saanut lämmintä ruokaa. Syötiin sitten talolla kunnolla, kun sinne palattiin. Ja huivilla tai harsolla peittelin kans rattaita, että neitoikainen sai edes nukkua rauhassa. Tiesinkin, että englantia eivät oikein siellä päin hallitse, mutta en osannut ajatella, että ovat ihan noin pihalla :D. Onneksi talomme omistajat puhuivat englantia todella hyvin. Kiitos vielä lastenruokavinkeistä, joita annoit ennen reissua :)!
 
heips.

valokuvaus meillä esikoinen pelkäs kuvaajaa. mä toteutin tänään VALKOVUOKKO kuvan. Neiti metsään istumaan ja valkovuokko korvantaakse. Voin laittaa profiiliin tai facebookiin jos onnistu.

Kurpitsa mäkin oon touhunu pihalla -mulla kiviä -reunustaa kukkapenkkiä ja pitäs laittaa joku muovi kivien alle niin ruohot ei tunkis ylös väleistä. Puuhaa riittää.

matami mun pitäs kans alkaa miettii sisustusjuttui -rakennetaan yläkerta. Kiva jos löytää mieleisiä. Tapeteista mä tykkään sellasest et yhdel seinäl jotain kuvioo ja sit muut seinät ns. tavallisii. Meillä kans väriä piisaa. Kiva kun saa yläkeran suunnitella ihan itse.

jossu mulla olis tavoitteeseen 5kg :D nyt oon jumittunut tähän -toisaalta hyvä et ei oo tullu takas. Mulla vaan ei oo ollu aikaa liikkuu kun oon ollu töissä. Mut yritän parantaa tapani ja liikkua. Hiljaa hyvää tulee.

tavismaito meillä on aloitettu ja sopii tosi hyvin. Ikää ei ihan 1v. mut otettiin varaslähtö. Tavallista ruokaakin ollaan maisteltu aina välillä :hug:

Nyt kutsuu sauna. :wave:
 
Tervetuloa Marimint takasin! Kiva et reissu sujui hyvin.

tää on ihan poikki....vieraita käynyt koko päivän ja huomenna jatketaan. Neiti on vielä räkänen ja pahaa pelkään että korvissa on...jospa sitä maanantaina soittelis aikaa.

Kiitos kaikille leipureille ohjeista ja vinkeistä! Repa, Marmotta ja kaikki muut! Nyt on hyvät kakut....tumma pohja ja välissä sitä suklaa-kermavaahtojuttua. Koristelu ei oikein ole mun heiniä, mutta hyvin on kakku maistunut!

Marmotta, noi pätkäunet on kyllä niin hanurista!
 
Matami: Ja silti nää meidän keijukaiset ei oo mitään kovinkaa laihoja tapauksia :LOL: :heart: Niin ja iltapalaks uppos 5-7 lusikallista puuroa, hyvä saavutus :D

Merika: Laita ihmeessä, kuulostaa suloselta kuvalta :)

 
Liityn mukaan! :) meillä tyttö syntynyt 1.5.2008 klo 05.35 mitoin 3250 g ja 51 cm pitkä.
Nyt jo reipas isosisko pikkusiskolleen :) Meillä opittiin kävelemään 10 kk iässä ja nyt jo juostaan menemään :p täytyy taas paremmalla ajalla kirjotella lisää..
 
huomentaa!!
ollaan oltu hereillä jo ennen kukkoa ;) tyttö päätti herätä 4:30 ja esikoinen sit heti perään 5:ltä..pirteetä porukkaa joo =)

tervetulloo joukkoomme elide!!

mitähän sitä tekis..hmm..jos vaikka laittais pyykkikoneen laulamaan..
 
Pk-treffit huomenna? Mikä aika Hemuli teille aamulla sopis? Mun täytyy heittää esikoinen tarhaan klo9 ja hakea hänet klo 15 aikoihin. Mä ehtisin keskustaan aikaisintaa kympiksi ja sit taas mun täytyy viimeistään kahden aikaan lähteä kotiin päin. Mites Edlan ja Naukurin aikataulut? Paikka Sanomatalon kahvila? :wave:

Meil ei ole ikinä oikein mitään selvää rytmiä ollu mennnään säännöllisen epäsäännöllisesti. Yksillä päikkäreillä mennään mut sit jos herätään ennen seiskaa niin tarvitaan kahdet. Tänään herättiin puol kymmenen ja saa nähdä milloin taintuu päikkäreille, ei varmasti viel kahdentoista aikaan...

Mun iloin aihe on et herkkulakko siis uusielämäntapa ;) näky myös vaa´alla -1.3kg viikossa :eek: Kymmenen kiloa on ylimäärästä mikä sais ilomielin lähteä enkä jäis kaipaamaan (tai siis nyt enää yhdeksän =) ) nesteitähän se on mitä nyt lähtee mun silti on hyvä fiilis kun lukemat vähenee näytössä. Tästä on hyvä jatkaa! :D
 
Elide...tervetulloo ja siul on siel kaksi pientä...onko nuorin milloin syntynyt?

Summer..mukavia bileitä =) ...ja kiva, kun kakku onnistui!!

Meillä Edithille tuli sit yön aikaan kunnon rokko |O ....näppyjä on ihan joka paikassa :kieh: :kieh: ....voi pientä raukkaa...sydäntä särkee, kun tietää, et kohta alkaa se karmea kutina :eek: :'( ....pojul ei alkanut heti näppyjen tultua....joten edessä on!!...ilkeä tauti on....melko reipas neiti on kyl ollut vielä....lämpöä ollut 38 astetta...eli ei oikein mitään...mut nyt itkee yläkerras...palailen :wave: ...mukavaa ja aurinkoista sunnuntaita B) !!
 
Mä tuolta kesäkuisista tulin Matamille kommentoimaan tuosta rokosta....
Meillä kesäkuussa 08 syntyneellä pojalla oli tän vuoden alkupuolella vesirokko ja niitä rakkoja/kellukoita oli joka paikassa varsinki just alapäässä :| Meillä poikaa rasvailtiin sellasella rasvalla jota oltiin haettu apteekista ja helpotti varmaanki oloa kun ei kutissu olleskaan. Meilläkään ei kuume noussu oikeestaan olleskaan. Kurja tauti mutta meillä päästiin onneks suht helpolla. Ja en sitte tiä vaikuttiko se että oli noin pieni siihen ettei kutissu vai auttoko tosiaan tuo rasva.
Pikaista paranemista sinne ja toivottavasti ei sielläkään pahaa kutinaa tulisi!
 

Yhteistyössä