***Toukokuun Toivotut 2011*** Joulukuussa***

Laskettuaika--Nimimerkki--Monesko lapsi--Synnäri

28.4
Aina äiti----5.----TAYS


29.4
Nöösi----2.----EKKS


30.4
katinkas----5.----OYS


1.5
mee86----2.----KOS
katherine----2.----? poikaolo


2.5
valdemaria----2.----KYS poikaolo
enkuli85----3.----?


3.5
UlriikkaEleonoora----1.----?
wabisabi----1.----?
Carjer----4.----OYS
Mupukka----3.----KYS


4.5
Tuuliina84----3.----K-SKS
sirpaleina----2.----K-SKS tyttöolo
Sihistin----2.----OYS


6.5



7.5
tatskattu----2.----KOS tyttöolo
Tuuli71----1.----?


8.5
Jadey----3.----KOS
zikiziki----2.----EKKS
fariini----4.----ÅCS tyttöolo


10.5
Sanasa----1.----JS poikaolo
Saana12----2.----?
Iksu81----2.----?


11.5
Pilvis----2.----OYS
koiramamma----2.----K-SKS
Heissu----2.----KOKS


12.5
Phoebsi----2.----PHKS
esteri234----2.----TYKS
mustajuuri----2.----?
Marsku----3.----?
tanttis----4.----VKS


13.5
Vadelmaunelma----1.----NKL tai JS
tipsu----2.----K-SKS



14.5
MaiMei----1.----KOS tai NKL poikaolo
Enie----5.----KYS




15.5
kielovanamo----1.----K-SKS
sweetpearl----2.----VAS poikaolo
Galway----2.----KOS/HP
cissus----1.----PHKS poikaolo


16.5
Tiipula----1.----?



17.5
leena77----3.----OYS
felis catus80----?----SatKS
mikäkesä----4.----SeKS


18.5
Luhtavilla----4.----LKS tyttöolo
nepula----3.----TAYS tyttöolo
apsi----2.----K-SKS tyttöolo
poplin----1.----?
Kayla----2.----HYS tyttöolo


19.5
Lilya----2.----K-HKS poikaolo
Catalia----2.----KOS
Linttu----2.----?


20.5
Calypso----2.----TYKS tyttöolo
la Mariposa----2.----OYS tyttöolo
Lumpe----1.----?


21.5



22.5
rikupi----1.----VKS


23.5
fyssari86----1.----LKS



24.5
Diipeli----2.----OYS tyttöolo
Pieni tiikeri----1.----KOS
haaveilija87----1.----TYKS
Haidih----3.----HYS tyttöolo
TOUKKA----2.----KAKS


25.5
lyrae----1.----KOS poikaolo
JA82----3.----LS
Tiudeliini----1.----K-SKS
ciba----2.----JS tyttöolo
TUUtikki----2.----NKL? tyttöolo
Lily_85----1.----TYKS


26.5
Ansukka----2.----MKS poikaolo



27.5
Jennile----2.----SeKS
riina82----2.----SeKS


28.5
rusina+mama----2.----?
Minsku82----2.----PS
eltza----4.----OYS
Maybaby----5.----KOS poikaolo


29.5
Jossuliini----2.----OYS
Kinsella----2.----KYS
miuku1980----2.----Ras tyttöolo
Chira----6.----LS


30.5
elinal23----1.----TAYS
Nelli79----1.----? tyttöolo


31.5
Supuliini----1.----TAYS

Laskettuaika ei vielä tiedossa



siippa----3.----?----VAS
tuplataanko----3.----?----?
Eni----1.----?----?
Mustikka83----?----?----?
emilii80----?----?----?
hanipöpö----?----?----?

Toukokuisia jo 87


Edelliset keskustelut:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...<br /> <br />http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...11-syyskuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1867481-toukokuun-toivotut-marraskuussa/


Surun kohdanneet

Cappuccino
taaperotx5
Champion
Sanmar82
A
karvatonkoira
alibaba2
kaz
Minnäi
Neiti-81
Bebel
viidenmamma
Rominas
riikka086
Jonna_91
Milliz
äiti x4

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
KOS/HP = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus
 
Viimeksi muokattu:
Joulukuuta kaikille!

Ei ollutkaan uutta ketjua vielä, joten uskaltauduin sellasen nyt alottamaan, jos äitix4 ei enää ehdi tuota ekaa sivua päivittämään... (onhan tuossa hommaakin, huh!) Kopioin siis suoraan nuo edellisen ketjun ekalta sivulta, mutta sösseinkö jotain, kun jäi kuvat pois ja kaikki väritkin...??

No, ne voin laittaa jälkikäteenkin, kunhan nyt on oikean kuun ketju pystyssä :)

Kirjottelen lisää myöhemmin,

nepula 16+2
 
Jos sä kopsasit suoraan siitä vaan, niin ei varmaan tuu kuvat sun muut mukaan, ellei mee siihen kohtaan että muokkaa viestiä jolloin saat kopioitua kaikki kuvan osoitteen sun muut myös. En ole varma asiasta kun en mikään tietokonenero ole, enkä myöskään tiiä pääsetkö sä sun omilla tunnuksilla siihen muokkausvaiheeseen.
 
Pientä joulukiirettä täälläkin jo on. 3-vee esikoisen kanssa yritetty askarrella joulukortteja, ja muutama joululahjakin jo hommattuna. Täällä olo helpottanut viimeaikoina. Eli väsymys ei ole enää niin valtaisaa, ja tihkuttelutkin ainakin nyt loppuneet.

Rakenne-uä olisi juuri ennen joulua, ja sukopuolen haluaisin kovasti saada jo selville. Sitä tässä vaan murehdin että jos tuleekin ultrassa huonoja uutisia, niin meneekö joulun tunnelmat matalaksi. Eli pitäisikö kuitenkin siirtää aikaa joulun jälkeisiksi päiviksi? Mutta toisaalta sieltä voisi tulla iloisiakin kuulumisia jouluksi. Hankalaa ;)

Nyt aamupuuron keittoon.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Esteri+pikkuinen 17+0 (poks)
 
Hei kaikki! :)
Kiitos nepula uudesta ketjusta.

En ole pitkiin aikoihin ehtinyt tänne kirjoittelemaan, kamalasti kiirusta olevinaan nyt joulun alla :D

Omaa napaa tähän heti alkuun, eli täällä koulua yritän käydä ja samalla saikkuilla kipeiden suppareiden kanssa vähän väliä. Masennus on nostanut päätään taas kuten viimeksikin, vähän jo epäilen että mun psyyke on jotenkin "yliherkkä" näille raskaushormoneille kun jo toisen kerran tismalleen samoilla viikoilla alkaa samat olot ja ajatukset. Vaikea nauttia tästä odotuksesta kun koko ajan tunnen tekeväni vauvalle pahaa masennuksellani, tiedän että ahdistukseni ja paha oloni vaikuttaa vauvaan..:( Pelkään jatkuvasti vauvan kuolemaa, ajoittain olen täysin varma ettei vauva synny hengissä. Pelkään myös hysteerisesti että omalle 3-veelleni sattuu jotain, koulussa käynti ja pojan hoidossaolo on todella raastavaa ja tuntuu mahdottomalta, tekisi välillä mieli lopettaa koulu ja ottaa poika kotiin vaikka tiedän itsekin miten järjettömältä kuulostaa.
En oikein tiedä mitä tekisin, masennuslääkityshän minulla on pienellä annostuksella ollut juuri tämän masistaipumuksen takia koko raskauden ajan, ei vaan tunnu auttavan. Juuri odotuksen alussa mulla katkesi hoitosuhde kun hoitajani jäi mammalomalle ja psyk. polille ei tietenkään meinaa saada lähetettä enää. En jaksa edes taistella avun takia, tuntuu niin väsyneeltä henkisesti tämä olo nyt..

Anteeksi taas vuodatus, aina kun avaan tämän meiän ketjun niin tulen avautumaan tänne:ashamed:

Miten teillä muilla ovat nyt olot olleet, onko muilla ollut kipeitä suppareita?
Mitenkäs muilla liuskatestien proteiinit? Itseäni kummastuttaa kun on yhdellä plussalla ollut koko odotuksen ajan. Ekassa raskaudessa kun proteiinit kohosivat yhdelle plussalle vasta rv 32 kun raskausmyrkytys tuli. Alapesun teen toki joten vaikea uskoa että valkovuodosta johtuisi, vaikka enhän minä lääkäri ole. Juuri laitoin viestiä eräälle kätilötutulleni kyselläkseni tästä, saas nähdä mitä vastaa.

Hyvin omanapainen kirjoitus siis tällä kertaa.
Hyvää vointia kaikille!:wave:

Lilya ja murmeli 16+2
 
Mä en nyt tiiä voiko varsinaisesti suppareiksi kutsua, kyselin lääkärineuvolassakin asiasta... mutta välillä, varsinkin iltaisin kohtu kovettuu kivikovaksi ja se ei varsinaisesti satu mutta tuntuu erittäin epämukavalle, asento jne. Kestää kuitenkin pidempään tuo kovettuminen kuin että olisi harjoitussuppari. Proteiineista en tiedä kun ekalla nlakäynnillä otettiin PLV joka oli puhdas, ja tokalla nlakäynnillä pissanäytteen otin kans mutta terkka meni myöhemmin sen liuskaamaan kun lääkäri oli jo odottelemassa mua. Ei kait siellä mitään... koskaan ei ole ollut aijemmissakaan raskauksissa proteiinit plussalla, ainoastaan sokeri joskus ollut yhdellä plussalla. Ja silti mulla todettiin ekassa raskaudessa alkava raskausmyrkytys, kaikkien muiden oireiden perusteella. Kun oli montapäivää jatkunut päänsärky ja verenpaineet tosi koholla ja kaikkea muuta...

Tsemppiä Lilya sulle masennuksesi hoitoon, mä tiedän miten inhottavaa se voi olla. Tosin ei raskausaikana ole ollut mulla, mutta voin kuvitella olosi, kun muutenkin raskausaikana tulee mietittyä kaikenlaista, tulevaisuutta jne.

( . ) Vauva on jostain syystä ollut hiljainen ainakin kolme - neljä päivää.... kun se aloitti silloin sen potkimisen ihan 14 raskauviikon lopulla. Elossa se on, sen mä tiedän, eilen illalla nauhoitettiin koneelle sydänäänet dopplerin kanssa :heart: Kyllä se välillä tönäisee, mutta tajuan sen vähän jälkijunassa aina jos niitä potkuja ei tule sarjoissa :)

Nyt valmistautumaan iltavuoroon!

Haidih, rv 15+4
 
Itse viime vuonna päivittelin tuota tammivauvat 2010 porukkaa ja kyllähän siinä aina välillä oli hommaa mutta tosiaan kopioimalla ei lähde kaikki muotoilut ja kuvat mukaan.
Toisekseen meillä oli siellä sovittu kuka sitä pitää yllä ja niin kauan mentiin vanhaan ketjuun jos ei vielä uutta ollut kunnes tämä alkujaan sovittu oli tehnyt uuden porukan josta sitten oli siellä linkkikin.

Minä en ainakaan kerhoile, kun en viitsi kilikkailla yhtään enempää.
Ei ole muutenkaan niin sen tuntuinen että jaksais saatikka ennättäis joka päviä kirjoittaa.
Eikä kyllä ole mitään uuttakaan kerrottavana :)

Eli jos kerhoon menee pelkäkästään niin....

Enie + Tou 18+0
 
Anteeksi nyt vain, Enie, mutta en tajunnut sun kommenttias... Siis olisiko pitänyt jättää tämä ketju aloittamatta, kun ei olla sovittu kuka sen tekee äitix4:n jälkeen?? Eipä ole kukaan vapaaehtoiseksi ilmoittautunut ja siitä nyt on 2 vkoa, kun äitix4 ilmoitti, ettei kerkiä päivittämään etusivua jatkossa. Antaa tulla ehdotuksia, kuka homman haluaa hoitaa, mulla ei ole mitään pakkomiellettä päästä päivittämään etusivua, saat mun puolesta hoitaa jatkossa jos siltä tuntuu.

Ja mitä kerhoon tulee, minä en ainakaan huutele tiettyjä asioita julkisella puolella ja tuskin moni muukaan niin haluaa, siksi se kerho on, että saa vertaistukea muilta aroissakin asioissa. Jos sua ei kerho kiinnosta, niin ei sille puolelle ole pakko kirjoitella tai olla mukana ylipäätään. Ne kirjoittaa, jotka sen itselleen hyväksi kokevat.

nepula
 
Siirrympä minäkin tuolta "äidit 30-40v" palstalta tänne.
Eli päivittää saa: 3.5.--Mupukka--3--KYS

Tämä mamma lyllertää parhaillaan viikoilla 18+5 ja maha on mielestäni paljon pienempi kuin aikaisempia lapsiani (poikia nyt 5 ja 7v)) odottaessa. -Leveämpi se tosin on, liekkö tyttö tulossa?

Jonkin verran on ollut supistuksia, liikkeitä en ole vielä kunnolla tuntenut. Minulla on (taas) istukka kohdun etuseinässä + taaksepäin kallistunut kohtu, joten saan vielä kotvasen kunnon potkuja odotella. Rakenneultra on 2 viikon päästä ja meinattiin kysyä sukupuolta, kuten aiemmissakin raskauksissa.

Oikein rattoisaa Itsenäisyyspäivää kaikille!
 
Tervetuloa Mupukka =)

Mulle ainakin sopii, jos nepula päivittää tätä pinoa kun äiti x4 tosiaan totesi ettei ehdi päivitellä.. Mut jos siitä häslinkiä tulee, niin voinha mie koittaa sitä päivitellä vaikken ennen oo semmosta hommaa tehnytkään. Kyllä sitä nyt aina joku päivittäjäks löytyy :wave:

Tänne ei kummempia, rakenneuä 2 viikon päästä ja jännittää! Potkuja tunsin jo kädelläkin koskettaessa yks päivä, muuten tuntuu päivittäin :heart:

Jaksamisia! Myös Lilya :hug:

- N ja Tessu 19+1
 
Moro
Hyvä että joku sai uuden pinon tehtyä :) Tosiaan on ollu niin kiirettä ettei ois millään ehtiny pinoa tekee saatika päivittää.
Nii ja tosiaan ilmottelin jo tuossa joku aika sitten että en ehi tämän kuun pinoa tekee, että jos joku muu sen tekisi ni hyvä ois. Ja pinon tekijällä ei ole väliä, hyvä että nepula kehtasi/ehti tekee uuden pinon =)
Täälä ei ihmeempiä, töissä oltu ja jalat ihan muusina.
Mutta ei nyt sen enempää.

äiti x4 ja pallero poks poks 18 tai( 19 )
 
Viimeksi muokattu:
No juu, kehtasin/uskalsin alottaa uuden pinon, kun huomasin eilen, ettei kukaan muu ollut tehnyt sitä vielä :) Ja sattu olemaan aikaakin sillä hetkellä. Mutta jatkossa, jos löytyy joku innokkaampi, niin voipi aloittaa tammikuussa ketjun ja jatkaa päivittäjänä, Nöösi vaikka?? Tai kuka vaan on innostunut asiasta. En tiiä, onko näistä asioista jotain kirjotettua tai kirjottamatonta sääntöä, mä kun en ole ollut mukana kuin parissa ketjussa ennen tätä toukokuista...?

tipsu, kerhoon liittyminen menee näin: kirjaudut normisti sisään tunnuksillasi, sitten painat sun tunnusten vierestä Keskustelu -> sen alta Kerhot -> etsit meiän kerhon nimen Toukokuun Toivotut 2011 ja painat vierestä Liity. Mulle tulee ilmotus että oot liittymässä kerhoon ja hyväksyn sen, sitten pääset sisään. Kannattaa laittaa asetukset niin, että ei tarvi joka kerta erikseen hakea kerhoa sieltä listasta, vaan se näkyy omissa asetuksissa. Samoin mulla on tää ketjukin omissa asetuksissa niin, ettei tarvi mennä odotuspuolen listaa läpi joka kerta...

Mupukka, tervetuloa, oltiinkos me samassa ketjussa jo tuolla 30-40 v äitien joukossa? :)

Mahalle ei kuulu mitään uutta, kaikki hyvin, luulen :) Liikkeitä tuntuu vähän väliä, iltasin etenkin, kun on aikaa "kuulostella". Lenkkeilläkin oon nyt jaksanu hyvin, vaikka pikkasen tuntuu lenkin jälkeen nivusissa.

nepula ja Siiri 16+3
 
Mulla kohtu taaksepäin kallistunut myös ja luulenpa istukan olevan tälläkertaa edessä, koska liikkeet niin vaimeita. En sitte tiiä oisko tuo istukan sijainti näkyny siin nt-ultrassa, ei se ainakaa sanonu mitää.

Aika onneksi vielä tässä vaiheessa rientää aika nopeesti raskauden osalta, kun tatu työllistää senverran hyvin. Vielä kun ei ole kipeitä supistuksiakaan eikä muuta kremppaa niin mikäs tässä ollessa. Kyllä mä salaa toivon sitä prinsessaa nii pääsis niiden ihanien tyttöjen juttujen pariin tästä poikien maailmasta. Mutta jos on poika niin mikäs siinä, saa sitten tyytyä tatun vanhoihin vaatteisiin ja leluihin XD pikkuveikan kohtalo =) onneks vauvanvaatteita ei enää ole tallella niin pääsee niit silti kirppistelee <3

tatskattu & ponsa rv.18+1
 
Hei,

Tulinpa taas piipahtamaan tääälläkin....Aiemmin vailttamani kivuttomat supparit ovat helpottaneet ja niitä on vaan harvakseltaan. Neuvolassa viime viikolla kaikki ok ja painoakin oli tullut vain 320g/viikko, vaikka kuvittelin sen nousseen ihan hirveästi! En sitten tiedä, mihin se kaikki ruoka oikein menee, kun syön kuitenkin enemmän ja liikun vähemmän suppareiden takia.

Ja voisitteko taas auttaa hysteeristä odottajaa? Eli mulla masussa ICSI -alkuiset tuplat ja raskausviikkoja nyt 17+2. Olen vajaan viikon tuntenut liikkeitä ja perjaintaina illalla ihan selviä "tökkäisyjä". Toki liikkeet ovat vielä lähinnä muljahtelua, tunutuvat kuin joku tarttuisi imukupilla jostain kohtaa masua, isoa kuplintaa jne. Neuvolassa varmistui kuitenkin, että tuntemukset piti paikkansa, koska kun dopplerilla kuunneltiin sykkeitä niin vauva liikkui silloin ja terkka kysyi, tunnenko - ja tunsin ja just tuntui tuolta, kuin tossa äsken kuvailin. Mielestäni olen tuntenut vain toisen vauvan liikkeet - en toista. No, nyt se huoli...Eli tänään on ollut ihan hiljaista, eilen illallakaan ei oikein mitään, vaikka makasin pitkälläni rauhassa ennen nukkumista. Onkohan ne kuolleet vai onko liikkeet tässä vaiheessa epäsäännöllisiä ja voivatko ne "kadota"?


t. Vadelmaunelma & Tiitiäiset 17+2
 
Heippa kaikille!

Kiitos uudesta pinosta nepula :hug:

Mä tässä odotan innolla ja hieman jännityksellä ensi viikon rakenneultraa...ensiksikin,että kaikki olisi hyvin ja toiseksi JOS saadaan tietää kumpainen sieltä on tulossa...iiks, eihän sillä ihan oikeasti mitään väliä ole, mutta sen jälkeen lapsi on mun mielestä jo paljon persoonallisempi kun tietää kumpi on.

Joulujuttuja tässä tehty ja töitäkin, joten aika harvoin tulee täällä käytyä. Mutta ihanaa jos kaikki eivät lähde kerhoon, kun itse en koe sitä tarpeelliseksi, niin kiva jos juttuseuraa löytyy jatkossa tältäkin puolelta :xmas:

Joulun suurin toive on mielenrauha. Kun osattaisiin vain nauttia toistemme seurasta ja tietty ruosta, kuusen tuoksusta ja kynttilänvalosta...mutta yritän ja osin onnistunutkin ole siinä, etten nyt Suorita" joulun mitenkään...kaikki ei välttämättä ole tiptop (mutta melkein!) eikä koristelut kuin elokuvasta (mutta lähes!) mutta jos vain olisi rauhallinen lämmin mieli... haave suuri, toivottavasti joulupukki kuuli :saint:

Vointi on loistava, väsyttää vain aamuisin kun "Joutuu" heräämään kello 6-7 välissä naperon kanssa, mutta muuten aika pirtee olo.

Vadelmaunelma Minulla ei kokemusta tuosta, mutta uskon ja toivon että kaikki kunnossa pikkuisillasi! Sukulainen on odottanut kaksosia ja hänen kertomansa mukaan muistelen hänenkin olleen huolissaan molempien liikkeistä...ja molemmat elossa ja terveitä olivat. Varmasti jännää tuo odotusaika ihan tuplana! Voimia:hug:

Täytyy palailla taas,
mukavaa joulunalusaikaa kaikille !:xmas:

kathe ja vinski 19+0 POKS!
 
Heippa!

Tänään 17+0 :) Niin se aika rientää taas..
Mulle sanottiin kerran ultrassa (ennen raskautta) että kohtu on taaksepäin. Voiko olla että siksi en vielä tunne liikkeitä?
Nyt kun on saanut vkl huilata niin eipä vatsakaan ole enää niin iso kuin viikolla. Työt näköjään oikeasti turvottaa kovasti.
Muutoin ei mitään ihmeempiä vaavin osalta. Kiva kuitenkin lukea että aika samankaltaisia huolia näihin aikoihin monella on. Tai ehkä "kiva" ei ole oikea sana ainakaan jos on oikeasti huolia.. No ymmärrätte mitä tarkoitan.

cissus 17+0
 
Heippa pitkästä aikaa :) Voisinpas minäkin piipahtaa liittymässä kerhoon. Tänne ei mitään uutta, sitä liikkeiden bongausta lähinnä, lähes päivittäin tunnen kans kuplintaa ja ihan ku tänäaamuna ois maha vähän muljunut ihan silminnähtävästi tai sitten mun silmät vaan harotti. Jotenki en osaa uskoa että tuntisin liikkeitä ja jotenki koko raskaus tuntuu uskomattomalta! oon ollu pelko persiissä koko alkuajan ja nyt pikkuhiljaa alkaa uskomaan että vauva siellä on <3.

Diipeli ja pampula 15+5 :heart:
 
Hyvää Itsenäisyyspäivää teille naiset! :)

Kiitos Nepula että otit tämän uuden pinon vastuullesi =)

Vasta palattu reissusta, lento sujui hyvin ja tukisukkahousut olivat erinomainen ostos! Täytyy kirjoitella paremmalla ajalla enemmän!

Ansukka 15+4
 
Mupukka: Tervetuloa mukaan! Kiva saada Kysillä synnyttäviäkin yksi lisää. Ties vaikka nähtäisi laitoksella. :)
Lilya:Mulla on vähän samoja fiiliksiä, ei ehkä onneksi noin voimakkaana. Raskaushormoonit eivät ole tainneet ikinä tehdä mun mielelle hyvää. Mielen vaihtelua ja unihankaluuksia yhistettynä viime ajat ovat olleet pullollaan. Suositan ja toivon, että jaksaisit ottaa asian puheeksi neuvolassa tai ä-polilla, ehkä saat tehoavampaa apua. Tsemppiä!
 
Noo minä ajattelin sitten tänne pistää sen viimeisen kirjoitukseni, kun vahingossa pistin sen marraskuun palstalle...

"Heippa, onkin jo aikaa kun oon viimeks kirjoitellu, tässä oli tää muuttohässäkkä ja kaikkea muuta.

Keskiviikkona tuli käytyä uudessa neuvolassa, tai noh uus ja uus.
Olen siellä vieraillut ennenkin ehkäisyvalmisteiden reseptejä hakemassa ja sisätutkimuksissa, kun olen saman neuvolan piirissä asunu aikasemminkin .
Aivan älyttömän mukava terveydenhoitaja, sama tyyppi joka oli ylä-asteella terkkarina. Dopplerilla löydettiin sydänäänet muutamien minuuttien etsimisen jälkeen , oli kova potkimaan ja pomppimaan siellä, yritti taas kerran aina mennä piiloon, heh .

Terveydenhoitaja sitten antoi mulle 3 viikon päähän uutta aikaa tämän mun väsymyksen takia kun se ei ole hellittääkseen, sama myös pahoinvoinnin kanssa. Pitää kuulema alkaa varailemaan jo kohta lääkärille aikaa ellei ala pahoinvointi menemään ohitse. Oksensin taas kerran suihkussa keskiviikkona :/.. Terkkari korjas minun raskausviikkoja, ne on nyt siis 15+3, eikä 15+2.

Onko kukaan tuntenut potkuja vielä ?
Itse olen muutaman viikon ajan tuntenu, vaikka raskausviikkoja on vielä suhteellisen vähän omasta mielestäni. Nyt ne potkut ja liikkeet on alkanu voimistumaan, ihan kun joku tökkisi sormella oikein pehmeästi tuolla alamahassa . Kotidopplerin kanssa ne tuntee vielä paremmin.
Kova se on pomppimaan ja liikehtimään.

Ja tänään huomasin ilokseni tai kauhukseni semmoisen jutun, että kun suihkusta tulin niin huvikseni ajattelin puristaa rintojani, että tulisiko maitoa. Vasemmasta rinnasta alkoi sitten tihkumaan oikein kunnolla. Oudon makuista , oli pakko uteliaisuudessani maistaa .

12.1.2011 on rakenneultra minulla , sitä odotellessa.


Tiia ja toukka rv 15 <3. "

Mutta nyt siis tosiaan huomenna jo rv 16 :) !
 

Yhteistyössä