***Toukokuun Toivotut 2011*** Joulukuussa***

Heissan!

Minä taidan ottaa pakkauksen, vaikka toisaalta esikoisen pakkauksesta olis jäljellä hyväkuntoista tavaraa ja jotenkin ei tullut edes kaikkia vaatteita sieltä käytettyä kovinkaan usein. Ensin niitä vaatteita piti kamalan suurina ja sitten huomasi, että oho, onkin jäänyt jo pieneksi.

Syömisestä tuli mieleen, että te kaikki taidatte syödä aika terveellisesti...? Mulla on tullu ahmittua valtavasti joulukonvehteja ym. sokerista ja pelkäänkin ihan älyttömästi että millainen sokerivauva sieltä tulee. :ashamed: Ei vaan saa itteään niskasta kiinni. Toisaalta tekee aivan älyttömästi meili tomaatteja ja kurkkuja mutta helpompi ottaa jääkaapaista vaikka se sokerinen jukurtti.

Liikkeitä tuntuu silloin tällöin hyvin vienoja, enemmänkin saisi tuntua. Taitaa olla rauhallisempi kaveri tämä esikoiseen verrattuna.

ja sukupuolesta: ei haluta sitä tietää koska jotenkin oli niin ihana yllätys tuosta ekastakin kun oli varma poikaolo, niin tyttö sieltä tulikin. Leikkaussalissa vain onnellisena aattelin että mies on varmasti ihan onnesta soikeana ja yllättynyt pienestä tytöstään.

Öitä kaikille!

Riina öö...17+0
 
Huomenta!
Pitkät tarinani katosivat, joten annetaan niiden nyt olla. Vihdoin tunnen minäkin etuseinäistukasta huolimatta liikkeitä, eli on kuin joku puhaltaisi saippuakuplia masussa. :)

Vakuutuksia ei oteta vauvalle. TK ja julkinen puoli muutenkin on riittänyt onneksi esikoisellakin ja jonojen ohi on päästy päivystyksessäkin. Tk käynnit ovat myös maksuttomia. Toisaalta viime raskaushan päättyi vaikean kromosomihäiiön vuoksi eli en tiedä annettaisiko vauvalle vakuutusta ensinkään.

Sukupuoli tuli kysyttyä, kun molemmat olimme sitä mieltä.

Onkos muilla muuten univaikeuksia? Minä herään yöllä ja valvon pari tuntia. Se yhdistettynä hormooniheittelyihin ei tee minusta mitään mukavan leppoisaa seuraa kotona... :headwall:

Eipä tässä muuta, rakenneultra on perjantaina.

valdemaria ja vauva 20+2
 
Viimeksi muokattu:
Pakkaus: ei oteta nyt eikä otettu viimekskään. Esikoisesta otettiin ja kyllä suosittelen sitä ensimmäistä lastaan odottaville. Lähinnä makuupussi, peitto, pussilakanat, kynsisakset, harja yms. on musta tosi hyviä saada, kun ainakaan mä en ois osannu sellaisia ostaa silloin aikanaan. Mutta juuri samojen kamojen takia en lähde toista pakkausta ottamaan. Me ollaan vielä saatu kaverilta toinen peitto, joten ois kyllä hirmuinen kamojen myynti edessä jos otettais pakkaus.

Kandee muuten muistaa, että alussa kun sukulaiset ja kaverit tulee vauvaa katsomaan niin tulee paljon lahjoja. Me ainakin saatiin hirmukasa esim. bodeja. Onneks ei oltu kauheesti ostettu etukäteen. Onneks moni osti 68-74 kokoistakin, niin ei jääneet heti pieneks.

Sukupuoli: tää on taas "kaverille sattui ja tapahtui", mutta joo, kaverille sanottiin ihan varmaksi tyttö rakenneultrassa ja poika syntyi. Niillä oli isovanhemmat ihan seonnu ekasta lapsenlapsestaan ja aika paljon lähti mekkoja kiertoon :( Meillä piti pojasta paikkansa ja esikoisesta ei haluttu tietää. Nyt aion kysyä, mutta pidän asian itselläni sillä mies ei halua tietää.

Riina82: mä en syö terveellisesti :D

Nyt en muista mitä muuta aiheita täällä oli, kun tossa on just sivu vaihtunu enkä pääse urkkimaan..

Jadey + matkalainen 19+2
 
Moi taas! Täällä ollaan kipeitä : / Toivottavasti menis jouluksi ohi, kun toi poikakin on kipeänä.

Vakuutuksesta en vielä tiiä, että milloin otetaan. Esikoisesta otettiin sitten 2kk syntymän jälkeen. Ja pari kertaa yksityisellä lääkäriasemalla ravattiin toisella paikkakunnallakin, kun täällä ei ole lastenlääkäriä yksityisellä. Pöh. Katsotaan siis miten tälle tulevalle otetaan.

Pakkausta en ota nyt, koska pojasta on toi -09 pakkaus jäljellä. Mutta esikoista varten se oli munkin mielestä hyvä, koska en ois tajunnut varmaankaan hankkia kaikkea mitä se pakkaus sisälsi. Ja olihan se jännää hakea se postista ja hypistellä.

Sukupuolesta perjantaina ois ultra ja kysytään sukupuolta, mutta katsotaan suostuuko vauveli näyttämään kun viimekskin oli mittaukset vähän hankalia.. toinen vaan tönötti :D Pojasta veikkaus osui oikeaan, kätilö sanoi että melkein vois 100% lupauksen antaa, mutta eihän sellasta vois tehdä. Ja poikaolokin oli sit sen jälkeen.

riina82 ite yritän syödä suht terveellisesti, mut eipä se tota painonnousua oo hidastanut. Puoleen väliin mennessä tullut jo 8kg, jepujee.

ON: Ultraa siis odotellessa ja samoin parantumista! Itelläki vielä lahjat ostamatta ja kiire tulee kohta..

- N ja Tessu 20+4
 
Heippa!

Tosta syömisestä. Mä en syö terveellisesti vaikka pitäis. Puputan leipää, jugurttia ja herkkuja enkä niinkään kunnon ruokaa : / Kun en vaan jaksa tehdä...tänään aattelin tehdä makaronilaatikkoa ni vois vaa lämmittää ja päästä helpolla...
ja tuoremehuja litkin aivan aivan liikaa ja veden juonti jää liian vähälle..Himputti...

Äitiyspakkausta ei aiota ottaa vaikka onkin esikoinen. Mä en pidä niistä vaatteista enkä haalarin väreistä ja koska ovat niin isoja niin en tee sillä mitään...Tosin sen äitiyspakkauksen pahvilaatikon haluaisin vaan siks, että saisin vauvan aluks sinne nukkumaan.

Huomenna olis se ultra yksityiselle, ja vaikka sukupuoli näkyiskin ni en halua tietää, ku haluan että ku mennään miehen kanssa yhdessä rakenneultraan ni kuullaan sitten yhdessä kumpi ois tulossa...

Taizii ja timantti 17+2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hei kertokaas nyt vielä tyhmälle aloittelijalle, että mistä mun siis kannattais lähteä nyt liikkeelle kun haluaisin kestoilun aloittaa...Ja siis kannattaako/pystyykö ihan vastasyntyneen kanssa ees aloittaa vaa vähän odottaa?
Kun ajattelin, että voisin pikkuhiljaa ostaa noita vaippoja valmiiks...

Kiitos paljon ja anteeks tyhmyyteni ;D
 
Vapaapäivää vietän. Kaupassa käyty, pyykit sekä tiskit pesty ja vielä jos jaksais hiukan siivota.

Äitiyspakkaus En aio ottaa, enkä ottanut esikoisenkaan kanssa. En nähnyt sitä tarpeelliseksi. Makuupussi on hyvä juttu ja niitäkin on kaksi kappaletta kaapissa. Saatu. En tykännyt niistä vaatteista. Ja kynsisakset ostin apteekista.

Vakuutus otettiin esikoiselle Tapiolasta 2kk syntymän jälkeen. Ei sitä kahteen ekaan vuoteen juuri olis tarvinnut, mutta tänä syksynä ollaan käytetty hyväksi tasaiseen tahtiin. Ja siinä oli hyvä kun ei mene kuin yhden kerran se oma vastuu kun netin kautta laittaa heti lääkärikäynnin jälkeen. Varmasti otetaan tälle tulevallekin.

Syömisestä Olen syönyt mitä tekee mieli. Suklaata yritän välttää, kun heti näkyy naamassa. Joten en tosiaankaan erityisen terveellisesti syö. Ainakaan tarkoituksella.

Ciba rv 16+6
 
Tervehdys pitkästä aikaa. Tänneppä ei kuulu mitään erikoisempaa; liikkeet alkoi tuntua joskus rv 16 ja selvästi ovat voimistuneet jo ja päivittäin tuntuvat. Olo on ollut hyvä tosin masu alkaa jo hidastaa sen verran, että tuntuu ettei taivu mihinkään. Rakenneultra ois vasta 29.12. Sinne saakka pitäis malttaa. Sukupuolesta en oo varma, haluanko tietää ennakkoon. Saa nähdä sitten kun ultrataan, maltanko olla kysymättä.

vakuutuksista Esikoiselle otettiin vakuutus jo ennen syntymää kaiken varalle. Periaatteessa se on ollut "hyödytön", kun ei kertaakaan ole hänen kanssaan vielä lääkärissä tarvinnut käydä *kop kop*

Minökin tunnustaudun kestovaippa "maanikoksi". Esikoisen kanssa kestoiltiin ihan alusta saakka n. 2kk:n ikään täysin. Sitten hän sai iho-oireita juurikin Fuzzien fleecestä ja kestot olivat vähän aikaa tauolla. Sitten taas kestoiltiin aika pitkä tovi kunnes alkusyksystä kaikki vaipat tuntuivat falskaavan ja menetin hermoni jatkuvaan vaatteiden vaihtoon : / Nyt on taas kestoiltu enemmän kun on löydetty pitäviä imuja. Vaippoja tosiaan löytyy läjä päin, niin ostettuja kuin itse ommeltujakin :p Kestoilusta kiinnostuneille suosittelen luettevaksi Tiina Törnströmin kirjaa Kestovaippailmiö. Mielestäni aika kattava opus vaippailun "saloihin". Lisäksi kannattaa tutustua nettisivustoon Kestovaippainfo. Sieltä löytyy vaippa-juttuja laidasta laitaan ja lisäksi markkinapalsta, josta kannattaa etsiskellä edullisia vaippoja.

Äitiyspakkauksen otan, vaikka esikoiselta on läjä pieniä vaatteita jäljellä. Musta se on vaan niin ihana paketti ja kun se tulee niin pääsee hypistelemään niitä pieniä vaatteita ja odotuksestakin tulee jotenki paljon konkreettisempaa =)

Syömisestä Herkut maistuu vähän liiankin hyvin. Painoa ei kuitenkaan ole vielä kovin kummoisesti tullut, eikä kyllä tarvis tullakkaan kun esikoisesta jäi se 13kg jolle en ehtinyt saada mitään aikaan ennen uutta raskautta.. Yritän kyllä syödä aina välillä terveellisesti, mutta kun on heikko luonto niin aina tulee repsahduksia.. :whistle: Ens kesänä täytynee sitten aloittaa ihan kunnon tehokuuri laihdutuksen suhteen..

Tässäpä näitä mietteitä. Tuolla kerhon puolellakin tulee lueskeltua mutta tekstiä tuntuu saavan harvoin aikaiseksi. Jospa tästä kevättä kohden piristyis taas.

Sihistin rv 19+6 (HUomenna jo puolessa välissä! Uskomatonta!)
 
Minä syön kyllä terveellisesti, mutta syön sen lisäksi myös herkkuja..just loppui 350g konvehti rasia mitä oon tuhonnu tässä kolme iltaa. ai että on hyvää!

äitiyspakkausta ei oteta, ihan turhaan esikosta otettiin. muutamaa vaatetta alussa käytettiin. toppahaalarikin oli ruma ja aivan järkyttävän iso. vauva nukkui siinä makuupusissa ensimmäiset kuukaudet ja kynsisakset on edelleen käytössä. Rahana jos ois ottanu ois ollu järkevämpi.
:heart: Mutta totta se että oli mukava jännätä milloin paketti tulee, avata se, pestä ja viikata vaatteet nätisti kaappiin! Ja hipelöidä niitä kun kaverit kävi kylässä aina uudelleen.

vakuutustakaan ei oteta, ei otettu esikostakaan. onneksi, sillä lapsi sairasti ekan kerran puoltoistavuotiaana mahataudin, sen jälkeen yli kaksvuotiaana korvatulehduksen. eli hyvin säästyttiin!

Sihistin ja muut, mitä imuja pidätte tehokkaina? mulla on yks bambu teho buusteri (tms) imu ja villavaatteista tehtyjä n.6kpl, jotka sain vaippakauppojen kaupanpäällisiksi. Esim. fuzzien kanssa mitä suosittelisit yöksi mikroinsertin lisäksi? Joku mainitsikin että esim. harso ensimmäisenä siirtäisi kosteuden hyvin seuraavaan kerrokseen.
miten tiedättekö auttaisiko riisipaperi tai vastaava kestovaipan kanssa jos on ihottumaa?

Harrastaako kukaan Huuto.netissä myymistä? minä myyn, kerään yleensä tietopaikkaan kiertoon menevät ja kerran pari vuodessa myyn siellä. Lisäksi n.kerran vuodessa vien itsepalvelukirppikselle tai valtteriin/hietsuun ne mitä en kehtaa/jaksa myydä huudossa.

(.) tuntuu että flunssa olisi tulossa, aloitin c-vitamiini tankkauksen. Mahassa möyritään säännöllisin väliajoin ja vauvamasu on iso!!! ihan totta, ekasta tässä vaiheessa oli pieni sievä kumpu, tällä kertaa on jo kunnon maha. Olen kyllä kuullut että kun kohtu kerran venyy seuraava raskaus näkyy aiemmin, mutta että tällä tavalla, ihan ku olisin jo paljon pitemmällä. Kaveri nauroikin että tokalla kerralla näkyy ja kasvaa aiemmin, mutta lopputuloksena ei olisi kuitenkaan isompi maha kuin ekalla kerrallakaan. yhtäkaikki aivan sama, pidän masustani ja oon ylpeä että se menee jo edelläni :)

mustajuuri & pikku-veli 18+5
 
Mä suosittelen tota KESTOVAIPPAINFO.FI sivustoa, sieltä mä sain KAIKEN tarpeellisen infon, keskustelupalstalta meinaan... Mä sanoisin mannamaan perhosimua mahtavaksi!!!! Ja sitten bambuhamppua tai pelkkää hamppua. Ja vääränlaiseen vaippamateriaaliin auttoi meillä coolmax alkkarit, niitä myy ainakin sampsukka. Ja yövaipan kanssa mahtavat, kun ei oo märkä pinta iholla. Mut hintansa väärtti on tuo mannamaan perhosimu!!! Ja s-kauppojen rainbow imut on tosi hyviä n.10pesukerran jälkeen!!! Meillä ne toimi hyvin esim.pieni käsipyyhe ja sitten sellanen alimmaiseksi. Nyt kun pissamäärä on aika iso jo 2v. niin laitan ensin, froteisen tai mikrokuidun, sitten rainbow imun (en muista mitä ainetta se on, oisko puuvillaa) ja sitten jutan bambuimu Jutta | kestovaipat - pestvt vaipat - vauvan luomuvaatteet nuo on ihan mahtavia, mä niin suosittelen. Siinä aikas ohut ja imevä paketti . isosti pissaavalle!!! Ja villaimu ihan alimmaksi pitämään esim.yövaipan kosteuden. HUPSIS, mä aloin pitää luentoa =)

Tänään on sitten se rakenneultra ja aion saada sukupuolen selville <3 oi mä oon niin innoissani!!!!

tatskattu & ponsa (joka saa uuden nimen tänään) rv.19+4
 
Täällä olen tänään kotona kuumeisen 3v esikoisen kanssa. Tosin hänen vointinsa alkaa jo paranemaan kun on koko aamupäivän pyytänyt päästä HoppLoppiin. Sinne ei nyt vielä kuitenkaan taideta mennä. Loppuu vaan äidiltä sisällä tekemisen ideat, ollaan jo väritelty vesiväreillä, leikitty autoilla ja katsottu lastenohjelmia tv:stä.

Näin muuten unta jossa minulla oli kova migreeni. Siihen sitten otin käsilaukustani monen monta Almogrania (jota normaalisti käytän usein migreeniin, ja joka nyt raskausaikana on kiellettyä). Sitten unessa tajusin ettei niitä olisi saanutkaan ottaa, tuli kauhea hätä ja paniikki. Sitten heräsin, ja olin todella tyytyväinen että se kaikki oli vain unta eikä edes päätä särkenyt! =) Aamulla vielä varmistin että olen todella poistanut käsilaukustani kaikki kielletyt migreenilääkkeet ettei sellaista vahinkoa vaan oikeasti pääsisi sattumaan...

Äitiyspakkausta en ajatellut ottaa. Otan sen mielummin rahana ja ostan itse jotain ihanaa vauvanvaatetta. En oikein pidä niistä vaatteista ja kuoseista (vähän ronkeli kun olen) ja esikoiselta on paljon säästössä ns. vauvatavaraa. Toki jos nyt olisi tyttö tulossa täytynee ostaa jotain punaista/vaal.punaista. No se ehkäpä selviää viikon päästä kun on se rakenne-uä.

Jospa me leivottaisin vaikka piparkakkuja seuraavaksi. Taikinaa olisi tuolla pakkasessa, eli ei kun kaulimaan ;)

Esteri+pikkuinen 18+4
 
mustajuuri Minä myyn ja ostan paljon huutiksessa :)

ON: Kaksosista pojan ongelmat alkaa selvitä. Saatiin tuloksia ja muna lähti ehdottomasti pois ruokavaliosta. Nyt kokeillaan myös viikko ilman mitään maitotuotteita koska maidosta myös reaktiot.
Viikon päästä taas kerrotaan lääkärille mitä tuloksia näillä ollaan saatu.

Huomenna oliskin sitten taas diabetes ja äitipoli. Jännittää saadaanko sukupuoli selville jo vai ei :)

Enie + Tou 18+4
 
Onnittelut rikupi !

Tänään sitten tuli raskausviikkoja 17 ja neuvola on ensiviikolla.
Voin itsekkin myös sanoa, että kyllä tulee herkuteltua jonkun verran sillon tällöin. Tosin viimeksi kun neuvolassa kävin niin paino ei ollut noussu kun vain 580g :D.
Lähinnä menee hedelmät ja kaikki terveellinen nyt, tosin jos ravintolaruuasta puhutaan niin kokoajan tekee mieli jotain Amarillon pihviä yms :D, tuli miehen kanssa viikonloppuna käytyäkin evästämässä oikein kunnolla Amarillossa :).

Meille tulee jouluna 1 vuosi kihloissa, ollaan mietitty naimisiinmenoa ensi vuonna :).
Onko teidän mielestänne 18-vuotias liian nuori menemään naimisiin ? Täytän ensivuoden huhtikuussa 19 ja mies enskuussa 19. Ollaan miehen kanssa oltu yhessä kohta 2 vuotta ja sitä aikasemmin 2½ vuotta mutta välissä oli puolen vuoden ero ja sitten palattiin takaisin yhteen. Nyt menee paremmin kuin koskaan ja ollaan tosi innoissaan tulevasta vauvasta. Osataan selvittää riidat puhumalla ja ollaan just kuin palapeli :). Kyllä on ihana olo :).

Kuuntelin juuri kotidopperilla sydänääniä ja hyvin kuulu tuosta navan kohdalta ne ja myös kovasti liikkeitä :).

Äitiyspakkausesta, mä ajattelin sen kyllä ottaa kun tulee kaikki ne jutut siinä tarpeeseen :).
 
Tiudeliini, naimisiin vaan jos siltä tuntuu! Et oo liian nuori.

Rikupi onnea upeista uutisista! On ollu varmasti tosi pitkät kaks viikkoa.

Mä kyllä selaan huutista, mutta vaan pari kertaa oon vasta jotain ostanu ja muutaman kerran myyny. Jotenkin ois kiva nähdä ostettava tuote ennen ostopäätöstä.

Vaipoista vielä: mäkin suosittelen kestovaippainfon sivuja. Siellä itsekin tyhmiä kyselen :xmas:
Mä olen ajatellu kestoilla heti syntymästä asti tän tulokkaan kanssa. En ehkä ihan laitokselta mut kotona sit heti. Suunnitelmissa on käyttää harsoja ja villahousuja ja sit ajattelin tehdä tai ostaa käytettynä pieniä sisävaippoja. Villisten kaveriksi mulla on varattuna kahdet kuoret.

Nyt käytän kuopuksella montaa vaippatyyliä eli taskuja, aio:ta ja villiksiä sisävaipan kaa. Mäkin tykkään Mannamaan perhostaittoimusta ja niiden tasku-Manna on loistavan mallinen vaippa ainakin meidän pojalle. Toinen suosikki vaippa on Ipanat aio. Sit meillä on jonkun verran Prismasta ostettuja Myllymuksujen bambuhampputaittoja, ne on hyviä myös. Noita rainbown imuja en ookaan kokeillu. Pelkkää hamppua ei kande imuks hommaa jos ei oo rumpua, kun se menee narukuivatuksessa aika koppuraks. Ja kuopuksella toimii noi villahousut tosi hyvin. Uskalsin niitä kokeilla vasta nyt kuukausi sitten, kun jotenkin en uskonu et villahousut vois pitää kosteuden sisällään niin hyvin :D
Kandee siis lainata jos jostain saa tai ostaa vaan yks vaippa kerrallaan kun alkaa kokeilemaan erilaisia. Mä sain lainaan aikanaan yhden Fuzzin ja en tykänny yhtään. Meillä toimii Bummarit paljon paremmin, käytän niitä jopa yövaippana.

Tulkaahan kertomaan niitä ultrakuulumisia!! Täällä ollaan malttamattomina.

J + matkalainen 19+3
 
Onnittelut rikupi hyvistä uutisista! =) Nyt ei sitten muuta kuin nauttimaan odotuksesta :)
tatskattu tuuhan kertomaan ultrakuulumiset tännekkin :)

Omaan napaan ei ihmeempiä, masu on jo vissiin aika selkeä, aina ku tulee tuttuja vastaan joita en oo nähny vähään aikaan onnittelevat perheenlisäyksen johdosta. Pikkunen vaan painaa niin kovasti vissiin virtsarakkoa että ihan kipeää tekee välillä.

Kirjottelen myöhemmin lisää :)

Diipeli ja pampula 17+1:heart:
 
Heippa! Onnea Rikupille!!

Ja sitten omaa napaa. Ultrasta terveisiä, siellä se timantti vikelsi minkä kerkesi, eli vilkas liikkeiltään ;)
Kaikki oli hyvin. Pituutta oli noin 20cm. Kattos kaikki "rakenteet" ja kaikki aivan kunnossa ja normaalia. Ihanaa :heart: Sukupuolta en halunnu vielä tietää, ku nyt ei ollu mies vaan kaveri mukana, niin täytyy malttaa sinne 5.1 asti.
Ultrasta onnellisena lähin sitten kirpparille ja ostin muutaman unisex-bodyn, tossukat ja sit rintapumpun (sähkökäyttönen ja ainu-merkkinen), oli hintalappu vielä päällä 69e ja nyt oli 18e -50%, eli 9e..Kokeilin äsken ja hyvin toimii :D Nyt on sitte seki valmiina. Valmiina on myös muutakin, vaatteita kauhee kasa, sellanen koala-riippumattokeinu/"sänky" ja mobile pinnikseen...
Kirppareita on kyl hyvä kiertää ku sieltä löytää..

Ja meijän äiti ilmoitti että maksaa vaunut ainakin melkee kokonaan ja sitte oli tulostanu kestovaippojen kaavat ja aikoo ite ommella jos sais onnistumaan :heart:
 
Heippa!

Äitiyspakkaus aiotaan ottaa. Jotenkin sitäkin odottaa tosi paljon! :)
Vakuutus myös pitäisi muistaa. Hyvä että täällä on tullut puheeksi.
Univaikeuksista: Pari viikkoa taaksepäin yhden viikon ajalta unirytmi oli suurinpiirtein tällainen: nukkumaan klo n. 22, heräsin klo 6, valvoin 3h, taas nukkumaan pariksi tunniksi ja töihin tosi väsyneenä. Todella raskasta oli..

Kestovaippa-asia. Olin ennen raskautta ihan varma että aion tehdä itse paljon ja aloittaa tuon touhun. Sitten en ollutkaan enää niin varma mutta taas alkoi kiinnostaa, edes puoliksi kertakäyttöisiä ja kestoja. Kuningaskuluttajassa oli vertailu eri valmistajien vaipoista muistaakseni viime kerralla tai edellisellä.. Lueskelen nämä jutut kunhan paremmin ehdin. Tosi kiva että on asiantuntevaa porukkaa täälläkin! :)

En syö terveellisesti koko aikaa, tulee vedettyä erilaisia suklaaherkkuja.. Tosin en myöskään anna repsahtaa ihan täysin niin on sitten kuulemma helpompi päästä kiloista eroon.. ? Tähän mennessä paino noussut pari kiloa, parin viikon aikana kyllä tullut varmasti lisää, tuntee jo todellakin housun kauluksessa :/.
Ensi viikon neuvolaa odotellessa..

cissus 18+3
 
Onnea Rikupille! Varmaan helpotus että kaikki on kunnossa :)

Tiudeliini, mun mielestä naimisiin meno "ei ole mitään" verrattuna lapsen hankintaan eli jos kokee että on valmis ja uskaltaa ottaa askeleen loppuelämän kestävään vastuuseen niin naimisiin vaan! :D

Vakuutuksesta, aiomme myös ottaa vakuutuksen ehdottomasti ja ennen vauvan syntymää. Mun mielestä vakuutusmaksu on pieni summa ja takaa rauhallisen mielen siitä jos synnytyksessä tapahtuu jotain tai vauvalla on jotain vakavaa vialla.

Kestovaippaluista, en aio kyllä varmaankaan kokeilla. Esikoista kun odottaa niin tuntuu että kaikki "ylimääräinen" on liikaa ja perusasioissakin on jo oppimista ;)

Äitiyspakkauksesta, mä en ole vaatteiden suhteen niin valikoiva että kelpaa kyllä tänne osoitteeseen :D Ja just senkin takia että kun on eka lapsi niin saa ainakin kaikkea tarpeellista mitä ei tiedä tarvitsevansa.

Syömisestä Itse syön aika terveellisesti, töissä aina lämmin ruoka salaatteineen ja illalla usein vielä toinen lämmin ruoka. Ja hedelmiä olen "pakottanut" itseni syömään vaan vitamiinien takia ja kyllä mandariinit maistuukin. Heikkouteni on sitten irtokarkit jotka jo ennen raskautta piti mua kovasti koukussa. Nyt olen yrittänyt vähentää mutta vaikeaa on. Jotenkin koen että on mun velvollisuuteni syödä mahdollisimman terveellisesti ja hyviä raaka-aineita kun vaikka kuitenkin saa kaiken mitä mä syön.

Eipä muuta, maanantain neuvolaa odotellen. Haluan kuumeisesti tietää että kaikki hyvin eli sydänääniä metsästelemään sinne... Jouluahdistusta pukkaa, lahjoja vielä paljon ostamatta ja ei aikaa hirveästi. Saisipa vaan lähteä jonnekin reissuun kahdestaan miehen kanssa niin ei tarvisi huolehtia joulusta :)

Nelli ja Kultahippu 16+1
 
Rikupille kovasti onnea hyvistä tuloksista. Onneksi pitkä kahden viikon piina on nyt ohitse.

Mä suosittelen myös tuota kestovaippainfoa. Siellä on vierähänyt tovi jos toinenkin ja hyviä vinkkejä vaippailuun olen sieltä saanut. Mä en ole niin konkari, että osaisin kauheasti mitään suositella/neuvoa muille, mutta onneksi täällä näyttää noita konkareitakin olevan :)

Vakuutus otettiin esikoiselle ennen syntymää jo ja kyllä otetaan tälle tulevallekin. Mitään hyötyä siitä ei täälläkään ole ollut kun ei ole lääkärikäyntejä vielä 3v. tullut yhtään ( koputtaa puuta ), mutta mä olen sellainen taikauskoinen, et jos ei ota/lopettaa niin taatusti tulee jotain ongelmia.

Äitiyspakkauksen olen myös ajattelut ottaa, vaikka esikoisen kamat eka pakkauksesta on tallessa. Haluaisin niihin lapsille itselleen säästää jotain vaatetta ja tavaraa muistoksi niin voivat sitten vanhempana kattella tai käyttää omillaan. Ei tää nyt ainut syy oo... :) kyllä mä ihan oikeasti ajattelen et vaatteille ois käyttöä myös. Mut en kyllä myöskään ottais jos en vaatteista tykkäis tai muutenkaan ei ois tavaroille käyttöä. Onneksi jokainen saa itse valita.

Syömisistä ollut myös puhetta. Mä olen aina ollut kauhea makean perso. Mulla pitää olla karkkipäiväkin, etten mussuta makeaa koko ajan :D Se kyllä toimii aika hyvin ( paitsi ei ehkä näin joulunaikaan ). Töissä on tosi hyvä ja terveellinen ruoka päivittäin ja kotona syön myös toisen lämpimän ruoan. Hedelmiä/kasviksia voisi kyllä syödä varmasti enemmänkin, siinä ois parantamisen varaa. Tähän mennessä paino noussut n. 4 kg, et ei kovin paha vielä. Toivottavasti myös pysyy maltillisena tuo painonnousu.

Tänään oli sitten se kauan odotettu neuvola. Kaikki oli hyvin. Sydänäänet kuului nyt dopplerilla sen mitä masuasukki malttoi olla paikallaan. Kovasti heitti koko ajan kuperkeikkaa ja potki sitä doppleria. Sykkeeksi merkkas 145. Hb oli myös onneksi pysynyt ihan hyvänä 128. Vernpaineet oli hyvät, vaikka musta tuntuu että se on aikas korkea muihin verrattuna, oli muistaakseni 138/83. Terkka vaan sano et ku työpäivän päälle tulee niin tuo on hyvä, olis varmasti matalampi aamusta. Mulla on kyllä aina vähän koholla jos mitataan muualla ku kotona ite.

Rakenneultra ois sit seuraavaks. Parin viikon päästä.

Siinäpä tuli taas tarinaa. Nyt valmistautuun nukkumaan että jaksaa aamulla taas reippaan nousta ylös. :) Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Iksu ja ipana 19+1
 
Ja tänään Poks 19 viikkoa täynnä..jee:D Viikko viel ni sit olis puoli väli menossa..huh kyl se aika vaan rientää..
Ja liikkeitäkin on alkanu tuntumaan varsinkin iltaisin,onneks,olin jo meinaan aika paniikis ku ei tuntun..
Kestovaippa jutuista en tiedä mitään,hyvin olen selvinny kertakäyttösillä:p
tiudeliinikyl se lapsen saaminen on tosiaa isompi juttu ku naimisiin meno,miehestä voi aina ottaa eron jos siltä alkaa tuntumaan, mut lapsesta ei..;)

Rakenneultraan olis viel pari viikkoa,enemmän oottaa sitä ku joulua=)
 
MEILLE TULEE PRINSESSA ja olen aivan haltioissani <3 Kaikki oli hyvin ja vastasi viikkoja hienosti, päivän pienempi oli. Pieni oli siellä ihan sellanen kippura, vaikka tilaa olikin, mutta siellä se oli pieni kippurassa <3 siitäpä siis pienen uusi nimi: Nti kippura <3

Synnytyspelosta pääsen sitten puhumaan tammikuussa ja käymään edellisen synnytyksen läpi. Ja vissiin kättärillä tapaan ihan lääkärinkin.

Pää kipeenä heti aamusta, aijai ja poika hakkaa voimiensa kyllyydestä sitä hakka lelua, missä niitä palkkeja hakataan vasaralla alas. Tekee aikas eetvarttia päänupille.

Meille tällähetkellä paras vaippa on taskunalle ja made by riinan taskut, nalle nekin valmistaa. Tosi pitkään käytettiin bellapuun timmitaskuja, nyt ne on jäänyt pieniksi ja isompia en sitten enää ostanut. Ja hamppun saa helposti pehmeäksi käsissä 'nuftaamalla'. Meillä on yksi hamppuinen tiima ja se on kyllä ihan paras.

Äitiyspakkauksesta en ole ihan varma viel. Riippuu että onko se nyt tää pakkaus jossa taas rumat värit, vaiko uus... lapsimessuilla keväällä julkaistu äitiyspakkaus oli muistaakseni ruma, haalari oli kamalan värinen. Eli riippuu väreistä. Onhan siellä kaikkea suloista. Meillä on niitä makuupussejakin muutama, että saa nähdä. Täytyy kelan sivuilta käydä kattoo mitkä ne värit nyt on. Ja kun tyttö tulossa niin haluanko sitten sille niitä värejä... eli sopiiko pinkkiin XD

tatskattu & nti kippura rv.19+5
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä