***Toukokuun Toivotut 2011*** Joulukuussa***

Huomenia tai oikeestaan jo päivää :)

Töissä on joulukiireet niin painaneet päälle etten edes koneella ole käynyt moneen aikaan. Mut nyt onkin pakko rauhoittua. Eilen työmatkalla kaaduin kaksi kertaa saman (vasemman) polven päälle ja se muistuttaa lähinnä ilmapalloa. Nyt sitten pakkolepoa, kepeillä kinkkausta ja sairaslomaa koko joulun aika. Tämmöisen vauhdikkaan ihmisen kiire loppui siis kun seinään.

Oli vaunuista, kaukaloista, pakkauksesta ym. puhetta. Meillä on vaunut oikein hyvässä kunnossa edellisen jäljiltä ja tarttee vaan pölyjä pyyhkiä. Ostin silloin oliivinvihreät vaunut koska en tiennyt kumpiko silloin tulee ja käy pojalle ja tytölle. Kaikkia muitakin tarvikkeita taitaa olla. Kaukalo on semmoinen oikein perusmalli, joka viritellään turvavöillä kiinni, mutta ajaa asian. Pakkausta en ole vielä päättänyt. Onhan noita tarvikkeita ja vaatteita yms. pilvin pimein, mut silti se houkuttelee. Kattellaan miten tehdään.

Ensi maanantaina olis rakenneultra ja nyt ajattelin etten halua tietää kumpiko siellä on. Viimeksi tuon pojan ultrassa ei sanottu, mutta mies sanoi jälkeenpäin, että näki kuvassa härvelit jalkovälissä tosin väitti ettei voinut varmaksi tietää koska olisi voinut olla napanuorakin. :D
 
Hei vaan kaikille.
Minut voi poistaa listalta.
Kävi semmoinen ikävä juttu että tämän päivän rakenneultrassa ei löytynyt sykettä ja oli istukassakin jotain häikkää, elikkä makailen nyt täälä sairaalassa ja oottelen että tapletit alkavat vaikuttaa ja sikiö tulee sen mukana ulos. Kovillehan se ottaa mutta täytyy ajatella positiivisesti, minulla on jo neljä tervettä lasta ja kenties vielä jonain päivänä teen sen viidennenkin, se tosin jää vielä harkintaan :) Muille toukokuisille tosi paljon tsemmpiä loppu raskauteen ja ihanaa odotusaikaa. Palailen kenties joku kerta uudestaan palstailemaan jos vielä raskautta suunnittelen. Aina ei elämä tuo tullessaan vaan ihania asioita, joskus on otettava vastaan myös negatiiviset asiat, mutta ajatella silläkin hetkellä positiivisesti. Hyvät joulut ja voinnit kaikille :heart:
 
äitix4 pahoitteluni :(, hienoa kuitenkin että jaksat ajatella positiivisesti elämääsi eteenpäin :hug:.

Täällä potkut edelleen vahvistuu vaan ja muuten alkaa olemaan vaikeata nukkua mahallaan, kun tuntuu semmonen pallo tuolla. Saakohan sitä enää edes nukkua mahallaan ?

Mulla alkanu tulemaan kauheeta pesänrakennusviettiä ja stressaa nyt kauheesti tämä joulu ja jotenkin semmonen olo että kun vuosi vaihtuu niin täytyy kiireellä hankkia kaikkia tarvikkeita ja muuta sille vauvalle. Mikähän tähän stressiin auttas...

Huomenna poksahtaa rv 18 :) ! <3
 
Äitix4, suuri halaus sinulle ja osanottoni!

Kauheasti tullut kirjotuksia, kun olin muutaman päivän pois netin äärestä...

Pieni tiikeri, mulla tuli maito yli äyräiden ekoina kuukausina jo pelkästä imetyksestä, että oli aina oltava liivin suojat kun herumisrefleksi avas molempien tissien hanat samaan aikaan. Samoin myös seksin suhteen, oli pakko pitää rintsikat+suojat yllä jos ei halunnu suihkutella maitoa... ;) Mut äkkiä se ohi menee ja huumorilla siitä selvis.

närästys: mulla on jo iltasin oireita ollut pari kk, mutta maitotuotteiden syönti/juonti ennen nukkumaan menoa on pitänyt närästyksen aisoissa. Rennietä oo joutunu vasta 1 x ottamaan.

Kysymys: moniko vielä pystyy nukkumaan hyvin selällään? Nythän ollaan suuri osa jo puolivälin paikkeilla ja selällään nukkuminen ei oo suositeltavaa rv 20 jälkeen. Tähän asti oon joka yö nukkunu, mut nyt on ruvennu ahistaan ja tulee se huono olo jos oon pitkään selälläni. Kyljellään nukkuminen on vielä ihan jees, joskin rupee pikkuhiljaan lantio leveneen ja pitää ottaa pian tyyny haarojen väliin...

nepula 18+6
 
Surullista Äiti x 4 :(

Minua alkoi heti pelottamaan...onko muita jotka eivät vielä tunne liikkeitä kuin hyvin satunnaisesti jotain tuntemuksia, jotka saattavat johtua vauvasta tai sitten jostain ihan muusta ? Vai alkaako minuu jännittämään jo heti vuoden alussa oleva rakenneultra...

Rv 18+4
 
voi äiti 4:':)O:hug:

Voimia......aivan kamala kokemus..toivottavasti sait kipulääkkeitä, sehän on ihan oikea synnytys jo noilla viikoilla. Olet vahva ihminen, se ´paistaa tekstistäsi. voimia!!

Itsellä ei kummempaa, viikkoja jo 21+2 ja poitsu potkii melkein koko ajan:heart:
EN nyt muuta...
 
:|:'( hirveitä uutisia äiti x4 osanotot ja paljon voimia (mikäli näitä enää käyt lukemassa)

Mä makoilen välillä selällään, ei mitään oloja tule. Ei tullut ekassakaan raskaudessa. Silloin huolestuin, kun heräsin selältäni usein ja en koskaan aiemmin ollut nukkunut selällään. Lääkäri sanoi sillon siihen, että en mä kääntyisi edes unissaan siihen asentoon, jos siitä tulisi huono olo tms. ja sitten kääntyy takas kuulemma, jos kropassa ei ole hyvä. Eli se ei ole vaarallista, kääntyy unissaan tai tietoisesti pois jos tuntuu huonolle. Se onkin lähinnä ilmoitusluontoinen juttu, että voi tulla huono olo tai jalat puutua yms. Sittenpä lakkasin huolehtimasta ja luotin itseeni ja kehooni.

Nyt on alkanut potkutkin vähän vahvistumaan ja niitä tulee selvästi päivittäin ja useammin. Niinkun kyllä supistuksiakin. Eilen taas ahdistuin, kun sovittelin sovituskopissa äitiysvaatteita, muistin sen miten inhottavaa ja ahdistavaa ja hankalaa onkaan olla raskaana. Tuli oikeen takaumat siitä miten se onkaan tukalaa ja kaikki vaatteet tuntuu huonoilta. Onneksi vielä maha on suhteellisen pieni, mutta mammavaatteita on käytettävä.

tatskattu & nti kippura rv.20+4
 
Pahoittelut äiti x4, voi mikä kamala uutinen! Voimahalit :hug:
Minulla tuntui, että viikolla 18 liikkeet tuntui tosi voimakkaana jatkuvasti, mutta nyt on pari viikkoa mennyt paljon rauhallisemmin, ihan muutaman kerran tuntuu pieni hipaisu tai potkaisu. Tokihan tällaiset uutiset vielä nostaa vähän pelkoa pintaan.
Nukkumisesta: olen itse nukkunut tähän asti selällään, mutta nyt olen parina yönä herännyt tukalaan oloon ja on tarvinnut siirtyä kylkiasentoon. Ilmeiseti kuitenkin hakeudun selälleen ja hetken päästä herään taas! Ehkä tässä menee nyt sitten hetki opetella tuota uutta nukkuma-asentoa. Sinänsä hassua, koska minulla ei (vieläkään) ole oikein mahaa tullut (jaiks), mutta ehkä se kohtu siellä silti painaa. Voihan se toki olla, että tuntemus on vielä voimakkaampi, kun kohtu on taaksepäin kallistunut, niin jospa se painaa niitä verisuonia enemminkin sitten..? Tiedä häntä.
Sanasa ja Tiuku 20+1
 
äiti x4 olen niin pahoillani :'( Voimia toipumiseen :hug:

selällään nukkumisesta, mulla on nyt alkanut selinmakuu tuntua jotenkin inhottavalta, koitan siis olla kyljellään, tyyny polvien välissä. Istuminenkaan ei aina tunnu oikein hyvältä, esim. eilen saunan kovalla penkillä istuminen oli jotenkin epämiellyttävää. Pitää alkaa etsiä parempia istuma-asentoja.

supistukset Onko teillä muilla supistellut ahkerasti - tai ylipäänsä ollenkaan? Mä olen vähän huolissani, kun nyt vatsa on nyt kuluneen viikon aikana kiristellyt ja kovettunut selvästi aikaisempaa useammin. Yleensä ollut satunnaisia yksittäisiä supistuksia, mutta eilen illalla tuntui että vatsa oli jotenkin kiristelevä/sivuilta aristava toista tuntia, ja ajattelinkin nyt päivällä soittaa neuvolaan ja kysyä pitäiskö tehdä jotain. Mulla oli jo edellisellä, eri asiaan liittyvällä lääkärikäynnillä kohdunsuu pehmeä (luin jälkeenpäin papereista, lääkäri ei sanonut mitään) mutta onneksi sentään kiinni ja täysmittainen. Vähän huolestuttaa :| Eka raskauskin oli supisteluherkkä ja kohdunsuu aikaisin pehmeä ja auennutkin, mutta tyttö syntyi vain pari viikkoa ennen laskettua aikaa. En muista et silloin olis kuitenkaan ihan näin aikaisin ollut yhtä paljon supistelua.

Calypso ja muru 18+6
 
äiti x4 osanotot :hug: Tulipas surullisia uutisia näin joulun alla, vaikutat viestissä kuitenkin siltä että selviät. Jaksamisia paljon!

Selällään oon välillä nukkunut, kun ei jaksa aina kyljellään olla. Tekee niin kuin hyvältä tuntuu.

Supisteluista oonkin ihmetellyt kun niitä ei oo vielä tullut. Esikoisesta tuli harkkasupistuksia jo tässä vaiheessa ja aika usein vielä. No ehtiihän niitä tulla..

Tuli mieleen tosta pinon päivittämisestä, että jos nepula ei jaksele sitä hommaa tehdä, niin voinhan mie yritellä. Välttämättä en aina kovin ahkera päivittäjä ole, mutta jos kukaan muu ei hommaa ota, niin täällä on yks vapaaehtonen.

Joulunodotusta kanssamammat! :xmas: Jotenkin sellanen olo, että täh onkos kohta jo joulu vai?!

- N ja Kaino 21+5
 
Mulla on kohtu kanssa taaksepäin kallistunut. Ja ekan raskauden kovat supistukset sai mut useasti päivystykseen, onneksi pieni voi aina hyvin. Olin kuitenkin jo näillä viikoilla 2sormelle auki... että sikäli jokainen viikko oli aina helpotus, kun pieni oli mahassa. Syntyi sitten loppujen lopuksi rv. 39+6. Huomasin, että kohdulla oli joku kasvupyrähdys ja nyt se reuna löytyy jo navan korkeudelta.

Joulun odotusta kanssaodottajat <3

tatskattu & nti kippura rv.20+4
 
Heippa!
Pahoittelut Äitix4 vielä tätäkin kautta :hug:

Nepula, miksi ei saisi nukkua enää selällään?? Aargh, mä olen ehdoton selkänukkuja ja muut asennot tuntuu ihan vierailta :D

Sitruunasuu, mä olen niitä ketä ei ole vielä tuntenut liikkeitä ollenkaan ja olin tosi huolestunut kunnes olin maanantaina neuvolassa ja siellä kuunneltiin sydänääniä niin doppleriin rävähti useita liikkeitä :) Täti kysyi että eikö tunnu missään kun se koko ajan liikkui ja mä jouduin vaan sanomaan että ei. Joko mulla on istukka edessä tai sitten en vaan tiedä vieläkään mitä ne liikkeet on... Veikkaan ensimmäistä kun siinä neuvolassa kuitenkin tiesin koska olisi pitänyt tuntua kun tätsy sanoi että nyt se potkaisi... Eli tosiaan, ei kannata huolestua, ei tarkoita vielä mitään jos ei liikkeitä tunnu!

Supistuksista, ei ole täälläkään mitään tullut eli ei kokemusta.

Ostin tänään alesta ensimmäiset äitiysvaatteet ja tuntui oudolta kierrellä siellä äitiyspuolella, ihan niin kuin olisin vältellyt kaikkia tuttuja vaikka en tiedä miksi :D

Hyvää joulun odotusta kaikille!!
Nelli ja Kultahippu 17+2
 
äitix4: :hug: Syvät pahoittelut! Suhtaudut asiaan viisaasti. Tsemppiä jatkoon.

Enie: Taidetaan olla jonkinlaisia kohtalotovereita. Mäkin aloin taas maanantai-iltana vuotamaan ja olin tosi kipeä. Kyllä meinas pää hajota, et voiko tää olla totta, kun olin jo melkein viikon vuotamatta. Tsemppiä ja jaksamista sinnekin!

Nukkumisesta: Jännä juttu, kun ekassa raskaudessa pystyin nukkuu tosi pitkälle (n. rv30) selälläni ilman mitään ongelmia. Nyt oon nukkunu kyljelläni jo pari viikkoo, kun tuntuu muuten selässä. Noh, tuntuu, et kaikkia asiat ja kivut tuntee nyt herkemmin kuin aikaisemmin.

(.) Joo, täällä ollaan tosiaan vuotoiltu ja masisteltu ja välillä on taas parempia hetkiä. Yhtä tunteiden vuoristorataa on ollu kyllä tää raskaus. Sitä ne hormoonit näköjään teettää. Närästyksestä oon taas kärsinyt sekä ruokahaluttomuudesta. On välillä ihan huono-olo varmaan närästyksen takia. Tänään oli vihdoin taas neuvola. Sydän äänet kuului pienen etsinnän jälkeen, kun ilmeisesti edessä oleva istukka häikkäs ja pieni karkaili. En kyllä osannu yhtään panikoida pienen voinnin puolesta, kun oon tuntenu niin paljon liikkeitä. Nyt vaan toivon, et istukka jaksais vuodoista huolimatta toimia ja kasvattaa pientä. 5.1. rakenneultraa odotetaan kovasti.:)

Hyvää Joulua kaikille!
 
Pitkästä aikaa ehdin koneelle ja en nyt sitten muuta kirjoitakaan kuin äitix4 paljon voimia ja iso halaus täältäkin! Tiedän ihan tasan tarkkaan mitä olet kohdannut. Viime tammikuussa meillä oli sama kohtalo edessä, ei löytynyt sykettä rakenneultrassa ja synnytin pienen enkelipojan. Pelottaa tuleva tammikuinen rakenneultra tälläkin kertaa. Olivat varanneet samalle päivälle ultran kuin se oli viime tammikuussa, mutta kätilö muutti päivää heti tajuttuaan tilanteen. Ihanaa, että osaat jollain tavalla katsoa tulevaisuuteen kuitenkin positiivisesti ja suhtaudut tilanteeseen realistisen hyväksyvästi. Voimia perheelleenne!

Palailen toisella kertaa siis muihin juttuihin...

-Catalia 19+0
 
Nyt on pakko kysyä tyhmiä, anteeksi, eikö liikkeiden loppumista huomaa? Vai eikö niitä ollut vielä tuntenutkaan? Kun mietin, että jos pieni menehtyy näillä viikoilla niin liikkeethän loppuu... kauheita kyselen.

Täällä nukuttaa niin makoisasti, että nukkuisin kaiken aikaa jos poikulia ei olis. Onneks joutuu siis heräämäänkin välillä. Nukuttaa niin makoisasti. Mahaa katsoin eilen niin herranen aika se on jo iso... nyt kun sain kameran vihdoin ladattua, et saa joulukuvia niin täytyypä nappasta kuva, se on hervoton XD Liikkeet on voimistunu ihanasti <3 heti aamulla kun makoilen niin masussa jumpsuttaa <3

tatskattu & nti kippura rv.20+5
 
Nelli, selällään ei saisi sen takia nukkua, että vauva/kohtu painaa selän isoja verisuonia ja heikentää siten verenkiertoa. Käytännössä siitä tulee itselle huono olo ja asentoa vaihtaa automaattisesti, jos yölläkin sattuu selälleen kellahtamaan. Näin mulle kerrottiin ekassa raskaudessa, olin jo rv 28 ja edelleen nukuin silloin selälläni, terkka sitä sit kauhisteli, että ei saa...

TUUtikiks, mullakin rakenne UÄ 5.1, jännittää!!

Nöösi, ois kiva, jos jaksat ottaa tammikuusta alkaen pinon päivityksen vastuullesi :) En tehnyt ekalle sivulle muotoiluja tai kuvien lisäystä juuri sillä ajatuksella, että seuraava ei pysty niitä sieltä kopioimaan (en muuten tiennyt sitä kun pinon aloitin). Joten jos jaksat koko kevään päivittää pinoja, niin olis tosi ihanaa! Siinä on varmasti hommaa.

Joku ehdotti, että etusivun listalta karsittaisiin pois niitä, jotka ei ole päivittäny LA:ta tms. Mua ei periaatteessa haittaa, että mukana on sellasia, jotka ei välttämäti enää muista tähän ketjuun edes kirjoitelleensa. Luulen, että sillon syyskuussa moni on kirjotellu useiden keskustelupalstojen Odotuspuolella ja lopulta jäänyt jonkun tietyn sivun kanssa koukkuun :) Mulla nimittäin itelläni oli kans aluksi myös Helistimen, Vauva.fi ja Kiloklubin (!!!) Odotusosioissa kirjotuksia, mutta samanhenkisin porukka löyty sit 2+:lta, joten en kirjottele enää muualle. Mutta jos täällä enemmistö haluaa karsia listaa, niin en pistä hanttiinkaan. Totta lienee, että meitä on alle puolet listautuneista aktiivisia täällä.

Jos nyt sitten rupeaisi joulunviettoon, kuusi pitäis kantaa sisälle ja kaupassa vielä käydä kerran (söin jouluset lanttulaatikot eilen lantunhimoissani, arg!)

Hyvää Joulua kaikille!!

nepula 19+1
 
Isot osanotot äitix4:lle!! Voimia ja jaksamista, ei ole varmasti helppoa. Surullisia uutisia :(

Selällään nukkumisesta: mä nukun muutenkin mieluiten kyljellään, mutta välillä herään selällään. Ei se kyllä olen huonolta tuntunut, mutta yleensä tulee heti käännyttyä kyljelleen. Vatsallaan ei kyllä pystyis olla millään, mutta onneksi en niin edes osaisi nukkua.

Ootteko jostain löytäneet äitiyslegginsejä tai muita paksuja? H&M:llä oli vaan ohuehkoja sukkahousuja... Nyt on niitä sitten useat päällekkäin täällä K-Suomen superpakkasessa!

Mukavaa joulutouhua kaikille!

Supistelua on välillä, tosin en aina tunnista sitä. Toisinaan tuntuu, että muksu siellä vaan tunkee itseään uuteen asentoon, sellainen paineen tunne. Mutta varmaan se on supistus sitten.

MaiMei 19+3
 
Kovasti voimia äitix4:lle! Ymmärrä aina tätä elämää...

Mulla on saapunut opiskelijamies joululomalle pariksi viikoksi tänne kotiin! Onneksi itselläkin ollut lomaa tämä viikko ja ollaan yhdessä puuhattu joulua! Muuhun, esim. tietokoneella oloon ei olekaan sitten jäänyt aikaa juuri mitään! Toisaalta kiva näin! :) Nyt on joulusiivoukset, kuusen koristelut, lahjojen paketoinnit, kinkun paistot ja perunalaatikot ym. tehty ajallaan ja vieläpä sopivan rennosti! Nyt voikin tämän päivän jo relata. Tulimme isäni luo koristelemaan kuusta ja maistamaan juuri uunista tullutta kinkkua, nami nami! Ihanaa, kun on joulunaika!

Pikkuinen masussa liikkuu päivä päivältä enemmän ja masukin kasvaa kohisten! Meillä on ensi viikolla rakenneultra, mukavaa! Nyt voi sanoa nauttivansa tästä raskauden hetkestä, alun pahoinvoinnit ja närästyskin on onneksi helpottanut!

Rauhallista ja iloista joulua teille kaikille <3
:xmas: Ansukka ja tiukujen helinää uuden viikon alkamisesta 18+0!
 
Viimeksi muokattu:
Äitix4: Osanotot, hirveä tilanne.:'(

Eipä ole tullut kirjoiteltua aikoihin, mutta lukemassa oon käyny aina välillä. Onneks tää jouluhössötys alkaa olla ohi, nyt saa vaan nauttia olosta ja syödä hyvin!

Syömisestä puheenollen Listeriasta ,uskaltaako syödä esim. noita sinappisillejä ym purkkikaloja? On vähän eri versioita kuullut ja ei nyt sit osaa olla varma. Purkin ostin kuitenkin ja pari palaa söin, mutta sit alkokin pelottaa.

Hyvää ja rauhallista joulua kuitenkin kaikille ja hyviä vointeja!

Miuku + pimpula 17+4

*muoks. Kokeilin äsken taas doppleria ja sain nyt vasta ekaa kertaa pienen sydämen kuuluviin, hirvee hyörinä kävi nytkin ennenku löyty! Neuvolassahan ne kuulu viimeks, mut oli toi kiva saada varmistettua ja tuleva isovelikin kuunteli. :) Ei sit ehkä ollukaan ihan turha ostos!
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Nukkumisesta: itse en osaa nukahtaa selällään ja kylkiasento on aina ollut normaali mulle. Mä herään kyl joskus selältäni. Vaavin liikkeet tunnen kyl parhaiten kun makaa selällään käsi vatsalla. Muutoin sitä pientä nykimistä mikä on kyllä ihmeellistä :)
Mies ei ole jaksanut odottaa käsi vatsalla koska se liikahtaa. Ei kukko käskien laula jne. Ehkei vielä tunnu edes "ulkopuoliselle".

Just alkuviikosta oli neuvola ja hieno syke sieltä kuului. :) Sitten juuri kun kuultiin nuo äitix4:n huonot uutiset niin en tuntenut koko päivänä mitään. Ja kuvittelin että vatsa on pienentynyt.. Onneksi taas tänään tuntuu. Heti maanantaina olisi rakenneultra ja jännittää taas! Onkohan se muuten sisätutkimus vai vatsan päältä? Onko eri käytäntöjä...?

Listeriasta: kyllä vähän uskaltaisin syödä jos mieli tekee. Pieni määrä ei varmaan haittaa. Aion itsekin syödä jos tarjotaan, muuten ei tule syötyä mitään silliä.

Joustavat housut jalkaan ja syömään!! :xmas:
cissus 19+4
 
Cissus: Kyllä se pääsääntöisesti vatsanpäältä tehdään tuo rakenneultra.

Selällään nukkuminen: Mä en ole normaalistikaan selkänukkumisen ystävä, vaan nukun usein puoliks vatsallani ja puoliks kyljelläni, enempi kyljellä kuitenkin. Illalla kuitenkin jos tulee asennonvaihdon tarvetta niin saatan hetken aikaa olla selälläni kun katson telkkaria. Se asento tuntuu jostain syystä vatsassa epämukavalle, tuntuu että koko kropassa alkaa pulssi hakkaamaan, ja oon huomannut että ei kestä kauaa kun tulee supistus. Sit on viimeistään pakko mennä kyljelleen kun supistus tuntuu pahemmalta selällään ollessa.

Supistelut: Mulla on näitä ollut muistaakseni viikolta 15 lähtien. Ensin oli tosi harvasti, kerran päivässä tai ei ollenkaan. Nyt lähinnä iltaisin tulee, maksimissaan sellasen 3 kertaa päivässä. Ehkä joskus 4:kin, en ole niin laskenut. Jotenkin tuntuu että kun on tullut ikää lisää (vaikkei sitä edelleenkään paljoa ole), tuntuu supistukset pahemmilta, tai sit on aika kullannut muistot. :) Ei satu, mutta toista näin EPÄMUKAVAA tunnetta ei tule nyt äkkiseltään mieleen. Supistuksen aikana vatsa menee kumman muotoiseksi ja navan oikealla puolella tuntuu kovin möykky, jos erehdyn vähänkin sitä painamaan niin sattuu. Kasvaakohan mun kohtu jotenkin killiin :D

Vauva liikkuu koko ajan enemmän ja enemmän, ja maha on kauheen valtava, tuntuu nyt jo hankalalta laittaa toppahousuja jalkaan ja sit kengät ja kaikki... kohdun huomasin olevan navan korkeudella. Muutenkin, normaaliasioita tehdessä välillä huomaa et hitsi, ei tää ollutkaan enää helppoa taipua tällaiseen asentoon.

Nepula, Tuutikiks: Täällä myös rakenne UÄ 5.1. :) Kovasti sitä ootellessa.

Ja äiti x 4:lle pahoittelut. En osaa kuvitella miten pahalta tuntuu. Hyvä että kuitenkin osaat ottaa asioita positiivisesti.

Ihanaa kanssamammat, huomenna on JOULU! :) Rauhaisaa joulua siis kaikille.

Haidih ja pieni, rv 18+2
 

Yhteistyössä