***Toukokuun Toivotut 2011***Lokakuussa***

Jonna_91 :hug:

Poikamaha/tyttömaha Niinhän sitä yleensä sanotaan tosiaan että poikamaha kasvaa eteen ja tyttömaha sivuille. MUTTA tämä ei pidä paikkaansa. Tästä on itseasiassa tehtytutkimuskin jonka mukaan muistaakseni noin 40% näistä ns.poikamahoista olikin lopulta tyttöjä syntyessään :)

Pahoinvointi tyttö/poika Tämäkin on ihan täysin raskaudesta kiinni. Itse oksentelin vähän esimmäisestä tytöstä, toisesta tytöstä en lainkaan ja kaksosista (tyttö ja poika) oli hyperemesis gravidarum joten kaikki lensi pihalle. Nyt ei ole ollut pahoinvointia juuri lainkaan alkuviikkojen muutaman keran jälkeen joten hauska nähdä kumpi tulee.
Anoppini on saanut 3 poikaa ja kaikista oksentanut oikosenaan ja taas eräs sukulaiseni on 2 tytön odotuksen aikana oksentanut ihan oikosenaan :)

ON: Täällä ei mitään uutta. 4 antibiootti kuuri peräkkäin pissatulehdukseen sitten lähti käyntiin ja taas olis perjantaina kontrollinäytteen vienti. Nyt jos ei asetu niin otetaan järeämmät lääkkeet käyttöön. On kuulemma sen vuoksi niin tiukassa parantua kun oli se munuaisaltaan tulehdus.
Torstaina oliskin äitipoli ja diabetespoli. Np ultra siis, jännityksellä odottelen mitä löytyy vai löytyykö mitään. Sydän ääniä en ole nyt saanut kaksosilta kuunneltua :)
 
Mä vastailen vielä tähän, vaikka marraskuu juuri vaihtuikin...

Jonnalle rutkasti voimia ja haleja!!

Tyttö/poikaolo Mulla on joka raskaus mennyt niin, että rv 6-7 aikoihin on tullut hyvin vahva sisäinen tunne siitä, kumpaa sukupuolta vauva on. Tähän mennessä on tunne ollut oikein. Nyt mulla on tyttöolo, että nähdään sitten oliko fiilis oikeessa joka kerta. En aio kysyä ultrassa sukupuolta tällä kertaa, joten haluan yllättyä toukokuussa kumpi tulee :) Toki mun tyttöraskaus oli erilainen kuin poikaraskaus, mutta esim pahoinvointi tytöstä alkoi rv 7 aikoihin, jolloin mulla oli jo tunne siitä, kumpi on tulossa.

nepula 11+4
 
Jonnalle pahoittelut ja iso :hug: :'(...

Tilasin muuten netistä kotidopplerin ja maksoin samantien :)
Suomen Nettitilaus verkkokauppa
tuolta sivulta, maksaa vaan 39€, toimitus 3-7 arkipäivää ja postikuluineen mulle tuli jotain oisko 45€ hintaa.
Jännittää päästä kuuntelemaan sydänääniä.

Tosiaan sitä ultraa jännittelen kamalasti, kun toivon että siellä ois kaikki kunnossa. Osallistuin siihen sikiöseulontaan ja sekin jännittää, tai no se kaikista eniten tässä.

Vaunuja kattelen jo netistä ja löysin yhdet hienot Pireus Lux Eva -merkkiset :).
Vauvamaailma

Nuo me varmaan aiotaan ostaa, minä en emmaljungista oikein kauheesti tykkää.

Tiia ja toukka 10+4 :).
 
Kiitos kaikille surun keskellä tukeville, se on minulle ja miehelleni tärkeämpää kuin osaatte olettaakaan<3 Joten suuri kiitos teille ja paljon onnea ja tsemppiä kaikille vauvamasuille<3 En toivo kenenkään kokevan tälläistä, mitä me koettiin...Tuska on suuri! :'(
 
Jonna, en osaa muuta kuin pahoitella:(

Ja aivan hitusen voin kuvitella surun tunnetta kun viikolla 9 ultrassa oli terkkarin mielestä ekaksi viikkoihin nähden liian pieni ja liikkumaton sikiö. Sykekään ei näkynyt. Ehdin jo itkua vääntää ja ajatella kaikki mahdolliset asiat. Jotenkin sitä ajatteli että mies pettyy valtavasti ja isovanhemmat (kun oltiin ehditty kertoa). Mutta sitten ihmeen kautta syke löytyi.

Tänään oli lääkärineuvola ja meinasi käydä taas sama epätoivo, mutta sitten kun ultrattiin alakautta, alkoi näkyä. Mulla on vaan niin paljon läskiä kertynyt mahan päälle, luulen.

Tyttötunne on täällä (ekakin on tyttö). Mutta ei aiota sukupuolta selvittää. Oli niin mieleenpainuva hetki kuulla se vasta synnytyksessä. (Mulla oli ns. poikamaha ja iso lapsi, joten poikaa odotin satavarmasti. Tyttö oli tosi suuri yllätys kaikille :)

Riina 10+5
 

Yhteistyössä