~ Toukokuun Toivotut 2012 *LOKAKUUSSA* ~

Varhaisultra takana ja siellähän se kohdun sisällä näkyi; sikiöpussi, jonka sisällä 6,1mm (pää-perä-mitta) mittainen sikiö, jonka sydän pamppaili jo mukavaan tahtiin :heart: sanoinkuvaamattoman ihanaa :heart:
Rakas miehenikin innostui ensimmäistä kertaa asiasta ihan eri tavoin kuin aiemmin. Alkoi jo miettiä, että olisipa pian isänpäivä, jolloin olemme kertomassa asiasta hänen vanhemmilleen =)

Gynekologin mukaan on siis menossa 6+5, mutta hänkin sanoi, että vielähän se on arvio, joten ei nyt ole syytä muuttaa laskettua-aikaa, kun oma arvioni päivistä on 6+6...

Kestovaippailusta me olemme ainakin kiinnostuneet. Ekologisuuden vuoksi ainakin ja toki siinä rahaakin säästää. Kertis hajoaa luonnossa yli 100 vuotta ja yksi lapsi käyttää keskimäärin 4000 vaippaa lapsuudessa. Ja vielä ei ole yksikään kertisvaippa maatunut maan päällä, sillä eihän se ole vielä 100 vuotta vanha keksintö...

Seksielämä on meillä on ollut aina vilkasta (4-7krt/vko). Hieman on halutminulla vähentyneet, mutta eipä juurikaan. Välillä kuvotus ja todella kipeät tissit toki menee seksihalujen edelle, mutta muuten kyllä on puputtelu jatkunut suht normaalisti =) Niin ja normisti meillä minä olen se haluavampi osapuoli ;)

(.) Kävin tänään ostamassa parit äitiyshousut, kun tuntuu, että normi farkut puristaa ikävästi masusta...toivottavasti mahtuu loppuraskauden ajan, sillä muutenkin jo ison kokoni vuoksi en aio kiloja kerryttää tämän raskauden aikana :)

Jokos joku on ostanut pikkuiselle jotain? Kovasti itsellä tekee mieli jo jotain ostaa, mutta en vielä uskalla :D

Mehiläinen 83 & Pikku-Toukka V 6+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mehiläinen 83;24774680:
Jokos joku on ostanut pikkuiselle jotain? Kovasti itsellä tekee mieli jo jotain ostaa, mutta en vielä uskalla :D
Kröhöm, täällä on yksi lasten vaatteiden kerääjä. :ashamed:
Löytyy tuolta vaatekaapista enimmäkseen tyttöjen vaatteita, mutta muutama pojan vaatekki löytyy. Kokoina n. 56-104 muistaakseni. Joku 3-vuotta sitten ihastuin niin paljon vauvojen vaatteisiin, että halusin alkaa niitä keräilemään. :D Nyt ne siel sitten odottaa, et voisin jopa ottaa ne käyttöön. :heart:

Onhan mulla myös hankittuna eka pehmolelu pupu. Vaaleanpunainen jos tulee tyttövauva ja vaaleansininen jos tulee poikavauva. :heart: Sekä hankin myös todella söpön vaaleanpunaisen apinan S-Marketista. Se oli niiiiin söpö, etten voinut jättää sitä sinne hyllyyn. :ashamed: Olen myös ostanut yhdet tytön bikinitkin.... XD Nekin oli vaa liian söpöt. :ashamed:
 
Miehellä oli tunnelmallinen tunnin kestävä kotimatka siinä kaasukammiossa :D

Ahhahahahaaa, että sainkin niin maittavat naurut vain yhdestä lauseesta :LOL: Kiitos, yövuoro muuttui juuri helpommaksi väsymyksen osalta kun nauru piristi :D

Tiuhti_ voi sen tyttöolon vaikka sinne laittaakki, vaikka varmaan tuleekin vielä muuttumaan seuraavien kk aikana ;)

Meillä ollaan käytetty ihan vaan kertiksiä, vaikka monta kertaa olis mieli tehny kokeilla kestovaippoja, jotenkin vaan se alottaminen tuntui niin vaikeelta, kun en ees kunnolla ole niihin perehtyny. Josko tämän kolmosen myötä sitte ihan ottais asian käytäntöön :)

Mä oon miettiny jo viime raskaudessa tuota kohdun tuntumista, kun muutama päivä synnytyksestä tuli sellanen hölmö, tyhmä ajatus, että hitsi, en tajunnu kokeilla miltä tuntuis sen pallomahan kans maata mahalleen :p Onneks en kokeillu, tuskin tuntuis kauheen mukavalta ja kannattavalta. Nyt jo on sellanen ihme tunne, että mahalleen en voi/saa kääntyä, etten vaan liiskaa painollani pikkuista... Unet on vietävästi hankaloituneet kun aina olen nukkunu mahallani, tai siis sillain puoliks, mut nyt alkaa jo tuntua pahalta, muussa asennossa nukkuminen ei oo kivaa :O Voi sitä riemua kun saa taas hyvällä mielin nukkua mahallaan :heart:

Ihan vain yhden pikkuisen potkarin olen ostanu tulevalle pikkuiselle, siihen annoin itselleni luvan, vaikka viikkoja oli silloin vasta päälle 5 :D Nyt maltan mieleni, enkä osta mitään ainakaan ennen loppuvuotta, kun en edes aio ottaa selvää kumpi on tulossa... (ehkä :p )
 
Hui mikä määrä tekstiä! :)

Omaa napaa heti alkuun:
Minäkin käytän etikkaa silloin tällöin pyykin huuhteluaineena. Varsinaista huuhteluainetta käytän vain lakanoissa ja pyyhkeissä.

Minusta tuli tällä viikolla täti! :) Veljeni avovaimo sai pienen pojan. Synnytys oli kestänyt 36 tuntia! :O Aikamoista. Toivottavasti mulla ei sitten mene ihan noin kauaa...

Aamuinen pahoinvointi on aika minimaalista, mutta yöt menee pyöriessä. Kellon soidessa kyllä väsyttäisi vaikka kuinka. : / En ymmärrä miksi en saa unta. Viime yönä ei tarvinut edes vessassa käydä kertaakaan.


Vaunuista: En ole mitään vielä katellut, ehtiihän niitä sitten myöhemmin. :)
Vauvanvaatteista: Olen niitä keräillyt jonkin verran kirppareilta, kun ne on niin ihania. Myös pari pehmolelua löytyy. Eräs kaverini on hommannut myös vaatteita ja kaikenlaisia tavaroita (mm. keinun), vaikka hänellä ei ole vauvasta tai yrityksestä tietoakaan. Toivottavasti ei joudu sitten pettymään. Sen takia itsekin yritin vähän hillitä osteluja, ettei sitten satu käymään niin, ettei lasta vaikka tulisikaan.
Kestovaipoista Idea on hieno, mutta en tiedä, olisiko minusta niiden käyttäjäksi. Kaverini on itse tehnyt kestoja, ja käyttikin niitä kun lapsi oli pienenpi ja liikkui vähemmän. Lapsi on nyt siis 11kk. Hän sanoi, että nyt niitä on vaikea saada lapsen päälle, koska hän liikkuu koko ajan.

Viikon päästä maanantaina olisi sitten se eka neuvola! apua! :p en enää pysy edes laskuissa, että mikä viikko on menossa. :D

Ja ihan mahtavaa, on perjantai! Ei muuta ku vaatteet päälle ja töihi! :)
 
Huomenia :)

ihan pikaiseen kirjottelen..

LepikonHeta, voi mitä typeryyttä, ja varmasti on myös sulla surku puserossa tuollaisesta :( voi sentään! toivottavasti tämä joka onnitteli, oppi kerrasta ettei kannata olettaa ominpäin vaan varmistaa ensin asian.. lapsi ja lapsen saaminen on kuitenkin todella kiperiä asioita monelle!

emily*, mullakin oli aluksi noin, etten millään saanu unta, ja nousinkii kyllä ennen kukonlaulua, nyt kun viikkoja tullut lisää, on väsymys tullut kehiin, ja olen jo 8-9 välillä unten mailla ja aamulla en meinaa millään päästä ylös! :) nukutko päikkäreitä? jos nukut, yritä jättää ne nyt pois välistä jotta uni maistuu yöllä :)

kestovaiposta, täällä ei ole yhtään mietitty vielä näitä asioita :) mutta ajatus kyllä kiinnostaa ennen kaikkea ympäristön ja myös rahan takia! pitääkin alkaa perehtymään :)

täällä mennään viikonlopuksi mökkeilemään säästä huolimatta :) IHANAA! ja nyt pitää rientää työntekoon, jotta pääsee ajoissa kotiin!

oikein hyvää viikonloppua kaikille :kiss:

tiuhti ja Pikku T :heart: 8+5
 
Ihan tavallista etikkaa olen kuullut käytettävän sekä huuhteluaineena, että pesukoneen puhdistajana. Vie juuri ne hajut mennessään. Itse en ole käyttänyt, mutta meillä ei käytetä mihinkään pyykkiin huuhteluaineita. Ollaan siirrytty myös tavalliseen hajustettuun pesuaineeseen, sillä kaipasin kuitenkin jotakin tuoksua :) Vauvan iho on pysynyt hyvänä ja aikasemmin ollaan käytetty herkälle iholle tarkoitettuja tuotteita, nyt pestään kaikki samalla omolla :)

En ole tehnyt vielä mitään hankintoja uudelle vaaville, koska meillä on kaikki esikon tavarat ja vaatteet tallessa. Lisäksi on vielä iso laatikko poikien vaatteita varalta, kun ei sillon tiedetty kumpi on tulossa :D Hankintalistalla on siis vaunut, pehmeä hoitoalusta (halutaan hygienisyistä uusi) sekä jatkettava sänky ja turvaistuin esikolle. Siinähän se, pikku vaatteitahan varmaan tarttuu mukaan matkan varrella jos saadaan tietää, kumpi on tulossa :) Kiirehän tässä ei vielä ole :D

LepikonHeta kylläpäs vaan laittaisi ärsyttämään tuollainen sattuma täälläkin. Kuitenkin on niin henkilökohtaisista asioista kyse, ettei missään fb:ssä tulisi mieleenkään kommentoida tai onnitella. Kasvotusten vasta, koskaanhan ei tosiaan voi tietää, kuinka kipeitä juttuja siellä taustalla on!

NanaMama mulla ei ole vielä ollut ongelmia mahallaan nukkumisen suhteen. Nukun tosin sellaisessa puolittain mahallaan ja puolittain kyljellään asennossa :) Ehkä pieni kumpu on alkanut tuossa ihan alhaalla tuntumaan ja joskus kenkiä laittaessa tai kumartuessa tuntuu, siltä kuin jotain ylimääräistä siellä alavatsalla olisi. Onneksi pahin turvotus on jo häviämään päin! :)

mehiläinen83 ihania ultrakuulumisia! :kiss: Kyllä mulla kans kolahti raskaus tajuntaan, kun:heart: pienen sydämen näki sykkimässä


Ollaan viikonloppu reissussa, joten mukavaa viikonloppua kaikille!!


Möppis ja Arhippa 8+2
 
Kestoista olen käyttänyt osan kanssa,on ollut villahousut ja taskuvaipat.Nyt viimeisemmän kanssa alku oli niin rankka että jäi käyttämättä.Mutta nyt kun isompi oon taas villahousu,sisävaippa yhdistelmää käyttänyt päivällä.Eli myös kertikset käytössä.
En ole ajatellut miten toimin tulevan kanssa:)

(.) vatsa alkaa näkyä(olis kyllä saanut pysyä piilossa vielä kk päivät),pahoin vointia ei kuulunut nyt 5:een päivään,väsymys kuitenkin rajua.Mutta muutoin ihan jees olo=)Ai niin,repäisykivut ihan kamalat,taitaa kohtu kasvaa vauhdilla.Kaikissa äkillisissä liikkeissä ja veytyksissä vihloo niin että....Mutta tietääpä tästä että jotain tapahtuu kohdun seudulla,kun ei vielä muita merkkejä,liikkeitä tms ,ole:heart:

Oikeen mukavaa viikonloppua kaikille!:flower:

Lily ja möykkyläinen rv 9+4 (kö?)
 
Viimeksi muokattu:
Mä en jaksa enää tätä oksentamista... Alkaa psyyke pettää. Eilenkin oksensin n. 10 kertaa. Kaikki mitä söin.. ja vaikka en ees syönyt niin silti oksensin. Hajottaa!! Tää jatkuu varmaan taas sinne 16 viikkoon asti, niin kun muissakin raskauksissa. 6-7 vitun viikkoo vielä pitäs jaksaa!! AARGH!!

SS ja mini 9+5
kuulostaa hurjalta! kannattaisko hakea apua nyt? mene vaikkapa tiputukseen sairaalaan jotta saavat sun oloas vähä kohennettua! sun pitää ensin mennä omalle terkalle käymään, mutta jotainhan on tehtävä jos sulla noin huono on olla : /

*muoks, tosiaan, voit myös lampsia suoraan sairaalan päivystykseen!!!!!
 
Viimeksi muokattu:
ShootingStar* suosittelen samaa kuin tiuhti_! Oman jaksamisen kannalta mene suoraan päivystyksen kautta tiputukseen. Parempi mennä vielä kun omin jaloin pääset, etkä ole aivan täysin pökkyrässä! Ei tarvitse sitten tiputuksessakaan olla päivätolkulla vaan selviät lyhyemmällä ajalla. Saat samalla reissulla varmaan pahoinvointilääkkeetkin mukaan. Jaksamista!
 
ShootingStar* Lääkäriin menoa suosittelen minäkin. Jaksamisia!!!

Vaipoista: Kaikilla ollaan kertiksillä menty mutta katsotaas nyt, paljon fiksumpaa olis kestoilla mutta jos sattuu tulee tosi itkuinen vauva niin varmasti mennään kertiksillä.

Omaa napaa: Niin se aika rientää 10 tuli täyteen. Enää maksimissaan 33 viikkoa jäljellä :D Tosin vahvasti epäilen ettei tämäkään vauva tule laskettuun aikaan asti odottamaan mutta toivon että syntyy vasta joskus 35+ aikaisintaan. Vaikka ei meillä yhtään keskosena syntynytta olekaan. Jokainen vaan on syntynyt aina aikaismmin kuin edellinen joten...

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Minkäställevoi ja mussukka 10+0
 
Onpas täällä tekstiä! En jaksa aivan kaikkea edes lukasta. Jaksamisia joilla on pahoinvointia, täällä ei oo enää joka päivä. Saattaa olla parin päivän putki et oksennan ja sit saattaa hetken helpottaa. Eiköhän se pian oo ohi kokonaan.

Kertomisesta: meillä ei tiedä ku miehe äiti ja yks miehen kaveri. Mä en varman jaksa kertoa kellekkää viel pari kk, kuitenki toinen tulos nii kysykööt jos kiinnostaa. Ekaa odottaes koin rasittavaksi kun äiti oli koko ajan jakamas kivikautisia neuvoja jotka myöhemmin harmitti kun piti kuunnella. Sit olin huono äiti jos en tehny niinku se teki joskus vuonna nakki, huoh. Parempi siis et se ainaki tietää mahd. myöhään.

Kaikki on vissiin saanu jo kuunnella sydänääniä? kävin viime viikolla neuvolas mut eivät viel kuunnelleet kun laite on kuulemma nii vanha ettei sieltä viel mitää kuulu :/ no onneks sentään maanantaina lupasivat kuunnella samalla ku käyn labras verinäytteis. tuun sit kertomaan miltä kuulosti :)

Princessa ja pikkunen 10+2
 
Pääsin vihdoin neuvolaan ja ultrassa heitti jätti pottu jo kuperkeikkaa!!:O Epäili, että viikkoja jo reilusti enempi, kuin mitä olen uumoillut. Viikko arvio nyt huimat 11+3! Olin kyllä positiivisesti yllättynyt, kun lapsi jo niin iso ja se määrä mitä se liikkui oli suorastaan omituista.

LA voi päivitellä 24.4.2012. Eli oikeestaan olisin jo huhtikuun puolella, mutta taidan vielä pysyä täällä. Ensi viikon aikana pitäisi tulla kutsu kunnolliseen ultraan, jossa lopullinen laskettuaika varmistetaan.

Näillä eväillä hyvillä mielin viikonlopun viettoon! Mukavaa sellaista muillekkin!=)

JonMa ja Pottu rv11+3 (ihanaa vihdoin ilmoittaa viikkoja...:heart:)

Ja vielä lisäys: Poikaolo
 
Viimeksi muokattu:
Olettepas te toukomammat ahkeria kirjottajia :D Aina ilmestynyt sivu lisää tekstiä kun on illan käymättä. No mutta toisaalta kivaahan se vaan on.

( . ) oma napa on jo noin iso, tai ainakin siltä tuntuu :D Voisi tämä turvotus kyllä vähän helpottaa kun ei meinaa vaatteet mahtua päälle, tai lähinnä housut. Mutta ei viitsisi sitten kuitenkaan mammavaatteita ostaa ennen kun ollaan ekassa ultrassa käyty.

ShootingStar* kannattaisi kyllä käydä ihan lääkärissä jos on jo noin pahana, saat sitten siihen jotain helpotusta.

Tänään käytin koiraa hieronnassa ja katselin ihan kateellisena vierestä että minäkin tahdon :| Mutta voi olla ettei pystysi enää makaamaan mahallaan siinä pöydällä. Olin jostain lukevinani että naisella on kropassa jotain pisteitä mitä ei olisi hyvä raskaana ollessa hieroa, tietääkö joku näistä? Onko joku noin ylipäätään käynyt raskaana hieronnassa?

Tänään on jotenkin jännät fiilikset kun ensimmäinen kaksinumeroinen viikko poksahti käyntiin. Ja pitää pistää sormet ja varpaat ristiin että vielä parista viikosta selvittäisiin kunnialla. Tosin jotenkin meni usko tuohon 12 viikon rajaan kun juuri eräs tuttu sai keskenmenon viikolla 13+3 :( Mutta olo on edelleen niin kamala, että eiköhän tuo maha-asukki tuolla ole ja ihan hyvin voi. Toimii nuo sea band-rannekkeet osittain, mutta kyllä silti tulee paha olo. Ei vaan enää okseta niin paljon.

No muttei menisi koko työpäivä taas netissä roikkumiseksi niin jatkan töitä :)

Sadettaja* ja mörrimöykky 10 :heart: (POKS)
 
mymosa
ultraan tj6, oi voi tulispa vaan äkki tuo päivä.

Eipä tässä oikein mitään uutta, ilmeisesti pahoinvointi alkaa helpottamaan ja jäljellä on vain tämä pieni kuvotus ja ainainen nälkä :)

Tänään teen uuden mansikkarahkan, eilen tein ja maistui ihan kamalalle! olin ostanut jotain typerää rasvatonta rahkaa, phyit.
 
maanantaina ultraan :heart::heart::heart::heart:


siis mehän päätettiin ettei mennä alkuraskauden ultraan että kyllä sitä kunnalista jaksaa odottaa. Mutta paskat mie jaksa mitään odottaa, koetin jo epätoivoisesti saada tällepäivää aikaa.

3 yötä. Ukko ei taida valitettavasti päästä mukaan mutta pyydettävä paljon kuvia. Voi jee, miten mie jaksan odottaa tän viikonlopun yli.
 
Heips vaan kaikille :flower:

LepikonHeta Inhottavaa miten kukaan viittii fb:hen laittaa tollasta yksityistä asiaa varsinkaan jos ei ole varma että ko. henkilö on raskaana :( Itse saisin ainakin paskahalvauksen jos joku laittaisi minulle näin aikaisessa vaiheessa onnittelut sinne:kieh:

varhaisultrassa käyty ja kaikki oli oikein hyvin, sydän sykki komeasti :heart: Tuntu kyllä, että kivi putosi sydämeltä ultran jälkeen =) LA: on siis 23.5. Sairaalana TAYS, toinen lapsi ja ikä 22v. joka on muuten oman isäni syntymäpäivä :D

Kestovaipoista Meillä ei eikoisen kanssa käytetä eikä kyllä toisenkaan kanssa. Tuntuvat vähän hankalilta ja olemme muutenkin tottuneet vaihtamaan melko usein vaippaa, niin jaksaisiko niitä sitten kunnolla vaihtaa puhtaisiin :|

Meillä tulee synnärille reilu 30 km. Viimeksi ehdittiin hyvin koska meni lapsivedet ensin niin lähdettiin heti sairaalaan, mutta jos toisen kanssa alkaa synnytys supistuksilla ja meinaa tämä toinenkin tulla yhtä nopeasti kuin ensimmäinen niin lähdetään kyllä hyvissä ajoin :LOL:

Kertomisesta Läheisille ollaan kerrottu mutta muille varmaan rv 15-16 paikkeilla.

Talvitakista Pitäis vissiin alkaa jossain vaiheessa etsimään äitiystalvitakkia. Tuntuu vaan että kaikki takit on villakangastakkeja, ja itse haluaisin ihan tavallisen jolla voi ulkoillakin ja en ole mikään farkkuihminen ja villakangastakin kanssa pitäis melkein olla siistit housut :whistle:

Hyvää viikonloppua kaikille mammoille :hug:

Viljonkka89 ja viikot :D 7+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: LuvLucy
Heipsistä perjantaihin!

Meillä ei mies ota minua sen enempää huomioon kuin normaalistikaan, paitsi jos ei tissejä kohtaan osoitettua hellyyttä ja huomiota oteta lukuun... :D Mies kyllä hienosti hoitaa kotia ja poikaa, nyt kun miun olo ei anna ollenkaan mahdollisuutta muuhun kuin sängyllä makaamiseen ja pöntön halaamiseen. En siis voi valittaa, vaikkei aina oloja kyselekään, tai muuten osoita hellyyttä. Ne ei muutenkaan liiemmin kuulu meidän suhteeseen, hellyyttä osoitetaan vain tarkoinharkituissa ja erityisissä tilanteissa :D

Meiltä on synnärille matkaa 35km, mutta ruuhka-aikaan pitää varata tuntikin aikaa tuon matkan kulkemiseen. N. 40min menee sellaiseen normiliikenne aikaan. Ja täällä sama homma kuin vilijonkalla, e eli jos toinen syntyy yhtä vilkkaan kuin ensimmäinen, jolloin myös ensin meni vedet, niin täytyy lähteä jo hyvissä ajoin liikkeelle supistusten alkaessa. Mutta niinhän mie jo aikaisemmin vitsailin että pitää varmaan varmuuden vuoksi opettaa miehelle kätilön alkeet, jos joutuu koppariksi... ;)

ShootingStar (muistinkohan nimimerkin oikein): oikein hyvin pystyn sympatisoimaan siun oloja: täällä vähän samankaltaiset fiilikset. Vielä on pysyny nesteet suht hyvin sisällä, että en oo kattonu tarpeelliseks lähtee tiputukseen, se ois miulla se seuraava vaihtoehto, sillä maanantainahan hain jo lääkkeetkin tähän pahoinvointiin. Mutta kuten silloin jo sanoin, ei ne pidä pahoinvointia koko aikaa poissa, vaan ainoastaan sen tunnin verran... Eilen otin ensimmäisen sairaslomapäivän tän pahoinvoinnin takia, ja tänään lähin kesken koulusta pois, kun pelkäksi oksentamiseksi meni.

Meidän esikoinen täyttää tänään 2 vuotta. Tarkalleen klo19.12 on syntynyt... :heart:

Dsarial ja mytty 7+
 
Viimeksi muokattu:
iltoja, mie olen ollut niin omanapainen että nyt huomioita vähän teitä muitakin kun on aikaa.
Pienoinen romaani siis tulossa. Mutta mahtuuhan tänne.
Miulle on tullut joku allergia, tai onhan mulla niitä mutta yleensä täysin oireettomana. Nyt ollut kokoraskauden nenä ihan tukossa. Apteekista löytyi nenäsumutetta jota saa tässätilassa käyttää ja olo on niin paljon parempi.

iso kurjuus kaikille pahoinvoiville, ainakin ShootinStar ja Sadettaja. Kovasti jaksamista teille.

utelijoille, ei olla vielä kerrottu kenellekkään mutta saas nähdä miten reagoivat. Anoppi kysyi jo kun kolmatta aloin odottamaan että onko vahinko.

ruokahaluista, miun ei tee enää mieli kokista yhtään, mutta appelsiinimehua ja maitoa juon vaikka kuinka. Liekko kroppa vaatii mitä tahtoo.

LuvLucy, meidän entinen koira vihasi piereskylyä yli kaiken. Se ei ikinä pierenyt itse ja jos ihminen pieras sai osakseen niin syyttäviä katseita kuin koiralta voi saada.

tiuhti, voi kiitos. Toi toivomus on toivonmukaan helppo toteuttaa. Mie kun olen niin hyvä pettämään itseäni että jos vain saan hyvinvoivan vauvan syliini niin jälkikäteen sanon kaiken menneen hyvin. Sillä se pikkuinenhan tässä on pääasia. Kyllä mie jaksan tämän muutamankuukauden vähän kurjemminkin voida. Mutta ei auta kuin koputtaa puuta ja toivoa parasta.

Miehen huomionosoituksia, ei kyllä mua kohtaan, ymmärtänyt antaa miun nukkua rauhassa. Mutta kotitöitä ja remonttihommia tekee selkeästi enemmän ja patistaa mua lepäämään. Ihana ollut myös huomata että surffailee netistä meille uutta autoa, kun isompi pakko hommata tämän neljännen myötä. Mie kyllä koetan toppuutella että ostetaan kuitenkin se vasta vähän turvallisimmilla viikoilla.

amelia88 ja Mehiläinen 83 sekä JonMa onnea hyvistä ultrakuulumisista. Kuin myös muillekkin jos olen lähöpäänä unohtanut onnitella.
Onko Missystä muuten kuulunut mitään, eikös hänellä ollut tänään uusintaultra?? Meniköhän lie nimimerkki oikein.

Haidippiduu, voih, osaanottoni.

Pöhköfantti, harmi että sokerirasituksesta "kärähdit" ruokavaliko se on sitten hoitona näin ensalkuun?

Synnärille matkaa reilu 60km sektioonhan tässä ollaan menossa joten sen puolesta ei ole hätä. Mutta jos se hätähätä tuleekin niin sitten on pirunpitkä matka. Ja onhan toi aika ärsyttävä matka ajella kun edellisessä raskaudessa kävi siellä vähintään kerta viikkoon loppupuolella, ja käytännössä siihen reissuun menee aina kokopäivä. 2h matkoihin + siellä odottelut, pakko käydä syömässä yms. Mutta muutaman kuukauden aina kestää.

vijonkka89 onnea hyvistä ultrakuulumista. Meillä pojan laskettuaika oli siskoni synttäripäivä ja meni sitten sen verran yli että saivat mummin kanssa saman synttäripäivän.

DsariaL hirveästi myös sinulle jaksamista pahoinvointiin.

Äitiystalvitakki, löysi alerekistä tava takin mutta joka on sen mallinen että mahakin sinne mahtuu. Eli se puoli on hoidossa.

Kohduntuntemisesta, selällään tai mahallaan en sitä tunne. Mutta eteenpäin jos kumartelee niin jotain siellä edessä on. Repäisykipuja on alkanut myös väliin tulla.

Seksin suhteen on hyvin hyvin hyvin hiljaista, mie nukahdan jo ennen meidän lapsia niin aika huonot mahikset ryhtyä mihinkään kättäpitelyä kummempaan. Nojoo, kyllä meillä pussataan ja halitaan sentään lasten nähden.

Buranasta ja särkylääkkeistä raskausaikana. Ei siitä buranasta mitään haittaa ole jos kertaluontoisesti ottaa. Jatkuva käyttö se on haitallista.
Miulta leikattiin edellisessä raskaudessa umppari ja ei siinä ihan pelkällä panadolilla pärjännyt, pakko oli ottaa lääkärinluvalla buranaa kaveriksi. Vahvempiakaan kun ei pystynyt ottaa.

Kestovaipoista, me ollaan oltu aiempien kanssa osakestoilijoita. Varsinkin pienellä harsot+villavaipat. Saas nähdä, jos me saadaan toi kodinhoitohuoneen remppa ajoissa valmiiksi niin ehkä sitten voi harkita.

Pesuaineista, huuhteluainetta meil ei käytetä ollenkaan ja pyykinpesussa Lummea tai pesupähkinöitä.

Mutta kestovaippojen kautta KANTOLIINAILUUN voin suositella, mie kantanut kaikki lapsia ja lapset tykänneet. Nuorimmaisella oli jo synnärillä mukana ja niin otan tällekkin mukaan.

Yksi body on ostettu pikkuiselle, muuten aion pitää itseni kurissa vielä hetken, ainakin sinne ultraan asti. Jos ja ku siellä on kaikki hyvin niin ehkä sitten... olenhan mie sopivasti kaupungissakin ;)

emilylle onnea tätiytymisen johdosta.

Princessa, ei ole täällä vielä kuunneltua sydänääniä ja eka ultrakin vasta maanantaina. Kun olihan se pakko varata sitten kuitenkin.

Ja onnittelu vielä näin loppuun Dsarialin esikoiselle. 2v onkin niin hurjan suloinen ikä, ainakin meidän 2.5v neiti hurmaa tempauksillaan. Vaikka onhan toki lapset kaikissa ikävaiheissa aivan yhtä ihanan kamalia. Meillä vain 5veellä ollut tänään vähän vaikeampi päivä, toisaalta hän ihmettelee maailmaa nyt suureen ääneen, eihän se helppoa ole pienen pojan miettiä miten tämä maailma on syntynyt. Pian 7v esikoinen taas nauttii viikonlopusta kouluviikon jälkeen ja on oppinut niin paljon kaikkea uuta. Nyt on aikaa leikkiä ja olla välillä pieni lapsi. Ei aina tartte olla iso koululainen.

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille. Me koetetaan saada toinen kammari rempattua ja isäntä lupasi pitää miut puuhakkaana niin en ennätä hermoilla maanantaita.

marenda ja pikkuinen rv 7+6 mennään nyt tälläarviolla maanantain ultraan asti jolloin saa tarkemmin tietää.
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa.

Ihania ultrakuulumisia. Täällä odotetaan ensimmäistä ultraa (niskapoimu) kuin kuuta nousevaa. Lähettävät kutsun Kätilöopistolta ja sitä kutsua kovasti odotan, jotta saisi edes tietää koska tuo ultra on. Jotenkin sitä kokoajan pelkää pahinta. Alkuraskauden ultraankaan en viitsi enää mennä, kun viikkoja on 9+3, eikä tuohon nt-ultraan niin kauhean pitkä aika voi olla...

Meiltä matkaa Kätilöopistolle tulee n. 20km, ihan hyvä matka kun Tuusulantietä pääsee suht reippaasti.

Sadettaja kyseli hieronnasta. Itse käyn viikoittain työpaikkahierojalla ja muutama viikko sitten kerroin hänelle raskaudesta ja hän sanoi, ettei hieronnalle ole mitään estettä. Hierojan on kuitenkin hyvä tietää raskaudesta, että ei niin "kovakouraisesti" käsittele alaselkää, joka voi (jossain vaiheessa) aiheuttaa ennenaikaisen synnytyksen.
Pari kertaa on tullut paha olo mahallaan maatessa. Yleensä nukun aina tuon puolituntisen, on sopivasti keskellä työpäivää. :) Maanantaina taas.

Seksin suhteen hiljaista täälläkin ja lähinnä oman väsymyksen vuoksi. Mies tulee pari-kolme tuntia mun jälkeen vasta nukkumaan ja on kuulemma yrittänyt herätellä, mutta nukun sikeästi. -Kerrankin. Yleensä olen todella herkkä heräämään.

Kertomisesta Ollaan kerrottu mun vanhemmille ja miehen isälle. Lisäksi olen kertonut parille kaverille ja pomolle (ettei tarvitse selitellä poissaoloja). Omat vanhempani haluaisivat varmaan kertoa jo kaikille toisesta tulevasta lapsenlapsesta, mutta pyysin vielä pitämään asian itsellään - edes sinne ultraan asti.

Nyt taitaa sänky kutsua. Viikonloppuja kaikille!

Tanyaz & mini 9+3
 
mymosa
Tänä aamuna sain kuulumaan n.1cm navasta oikealle ja siitä alas päin n 2cm sektiohaavan yläpuolelta sellasen nopea tempoisen "viuhvauhviuhvauh" äänen, joka siis poikkesi kyllä ennen kuulemastani omasta sykkeestä. Ja kuulosti yhtä nopea tempoiselta kuin sen yhden linkin takaa olleissa äänissä..

Olisikohan tämä nyt se kauan kaivattu syke.. ehkä pojan sellainen..
Enää olisi tj5, niin pääsisi asian varmuudella sanomaan, siis että oliko syke.

menninkäinen 10+5
 
Mymosa,mitä toi tj tarkoittaa,kyselee tyhmä:whistle::ashamed:
Onnittelut sykkeestä:heart:

(.)Mulla oli yöllä ihan kamalan huono olo:|Vatsaa sattui kuin menkkojen aikana ja erillainen oksettava olo:xKivun takia juoksinkin vessassa koko yön kun tunne oli että kohta vuotaa,mutta onneksi ei mitään!
Mulla ultraan 9 päivää...
 

Yhteistyössä