~ Toukokuun Toivotut 2012 *LOKAKUUSSA* ~

Hellurei :)

kauhee pulina ollu täällä viikonlopun aikana, en oikein oo ehtiny käymään edes täällä tänäänkään ku töissä on kova kiire!

huomenna se olis jo marraskuu! näin se aika menee ;)

teen aamusta uuden pinkan, kuvia en meinaa vaihtaa vaan samoilla mennään vielä! joulukuussa voikin laittaa sitten vähä joulusempaa =)

täällä oli joulusta puhuttu.. mä oon leiponu jo kaks kertaa torttujakin ku niin mieli on tehny :p itse en graavilohesta onneks välitä.. mut kinkkua odotan ku kuuta nousevaa jo! itse menisin varmaan itse joulusiasta jos paino tätä tahtia nousee :ashamed: oikeastaan odotan jo muitaki jouluhömpötyksiä! me mennään reissuun joulukuussa viikoksi.. tullaan juuri ennen rakenneultraa takas, eli 22.12. sitte onki jo melkein joulu :heart:

kamalaa, tänne tuli pahoinvointiki takasin :x lauantaina ihan yhtäkkiä lensi kaaressa oksennus! ja hiki valu otsalta ja oli ihan kamala olo!!! se meni onneks ihan sillä yhdellä kertaa ohi.. tänään ollu koko päivän ihan kunnon vellomista ja eilen oli iltapäivästä iltaan tooosi huono olo ja 3 kertaa oksensin.. noh :) ainaki tietää et kaikki on okei!

voikaa hyvin mammat :kiss:

tiuhti ja T 12+4
 
lily, koita jaksaa ja kovasti paranemisia :heart: keuhkoputken tulehdus on kumminkin syytä hoitaa jottei kehkeydy keuhkokuumetta!!! harmi vaan ku antibiootista on teillä sitte huonoja seurauksia vauvalle : / mut toivotaan kuitenki, ettei yks kuuri tee hallaa ja pysyt loppuodotuksen ihan terveenä!
 
Li
Noniin! taidan kopsata tän saman tonne toiseenkin foorumiin kun en jaksa erikseen kirjottaa.

mutta tosiaan tänään se oli se päivä kun oli eka ultra.
jännitti kauheesti mut eihän se sitten ollutkaan kummoinen juttu :D
tyyppi siellä huitoi menemään kovasti ja vilkutteli. kaikki hyvin. nt 1,3mm ja makarooni on nyt sit pääperä-mitaltaan semmonen viis senttinen :D
ei tykännyt olla kuvassa eikä halunnut kääntyillä kunnolla vaan sai tökkiä sitä jonkun verran.

vatsan päältä tosiaan ultras nätisti.

kaikki hyvin ja nyt alan olla jo iloinenkin tästä

ainiin ja soitin myös pomolle ja kerroin, kaikki hyvin siinäkin suhteessa ja saatan saada jopa pikkuisen lisää työsopimusta jatkaa :D

T: Li ja makarooni 12+1
 
  • Tykkää
Reactions: Annastiina79
Oli pakko kirjautua sisään ja tulla kommentoimaan graavilohen aiheuttamaa keskustelua.

Olen toukokuinen odottaja ja kyselin neuvolassa itse suolatun graavilohen syömistä. Kehoitus oli välttää ns. raakaa kalaa (joka suolaamalla kypsennetty) kokonaan, sillä pakastaminen ja suolaaminen ei tapa listeriabakteeria ja myös ilman vakuumia pakatuissa lohikaloissa on todettu listeriaa.

Itse ratkaisin ongelman niin, että jätän graavilohen suosiolla syömättä, vaikka onkin suuri herkku ja eteenkin jouluun kuuluva...
 
Ensiksi pahoittelut kaikille suru-uutisia saaneille :hug: Itsekin keskenmenoja kohdanneena tiedän, miten raskaalta tuntuu. Ei itsekään osaa peloista oikeastaan hellittää, koko ajan on sellainen olo, että mitä jos taas... Mutta pakko yrittää tietysti mennä positiivisin mielin eteenpäin. Ymmärrän myös hyvin tunteen, että uskaltaako sitä enää yrittää jos pettymyksiä osuu paljon kohdalle.... Muistakaa ottaa aikaa itsellenne surra ja etsikää joku henkilö, jolle tuntuu hyvältä puhua ja purkaa omia tunteita aina katkeruudesta suruun.

Li onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Omaa napaa:
Peruin sitten tänään nt-ultran, emme halukaan kumpikaan miehen kanssa lähteä siihen, kun viime raskaudesta jäi tosiaan nt-ultrasta paha maku suuhun. Enkä halua lähteä päättämään, mitä tehdä, jos on se ja se vamma. Eli menemme ihan ultraäänihoitajalle ensi viikolla normaaliin ultraan ja sitten on tietysti neuvolalääkäri myös ensi viikolla. Nyt on helpottunut olo, kun vaihdoin tuon ultran seulonnasta tavalliseen... Tuntuu omalla kohdalla oikealta ratkaisulta.
Pari päivää sitten säikähdin pahasti, kun oli alaselkä pakaroihin asti säteillen todella kipeä, hyvä että pystyi kävelemään. Mutta nyt tuntuu taas paremmalta. En tiedä olisiko siivouspäivä + juhlajärjestelyt vienyt sitten oman veronsa, mutta aikaisemmin ei kyllä ole selkä noin pahasti rasittunut.. Toivottavasti oli vaan jotain harmitonta.
Tänään taas aamulla kuuntelin dopplerilla pienen sydänäänet, oli hiukan vaikeampi löytää mutta kyllä ne sieltä sitten hetkeksi sain kuulumaan. Taitaa olla turvotusta niin paljon, että haittaa etsintöjä :D

Hyviä vointeja kaikille :flower:

vauvaqme & pikkuinen 9+5
 
Mie tunnen meidän pikkuisen ihmeemme liikkeet :heart: :heart: :heart:

tuli tippalinssiin kun tajusin mitä tuolla vatsalla tuntuu. Meidän oma pieni ihanuus. Toivottavasti näitä saa nyt useamminkin tuntea. Mies vain harmitteli kun menee vielä hetki ennenkuin ne päällepäin tuntee.

Joulusta, meikä ihan joulufiiliksistä. Lahjojen hommailu aloitettu, ekat ulkovalot laitettu. Lasten kanssa katsottu joulupiirrettyjä :D


Liukastuin tänään meidän portaissa, suoraan takamukselleni ja laskin niitä sitten liukumäkenä alas. Reidessä ihan älytön mustelma ja käsi kipeänä. Mutta eiköhän tämä tästä.
Pikkuisen puolestakin pelästyin kunnolla. Mutta onneksi tulin peffalleni enkä mahalleni. Ja julma totuushan se on ettei näilläviikoilla voida tehdä mitään.
Levon kannalta olen kyllä ottanut tämän päivän. Ja onneksi sieltä tuntui näin illalla toistamiseen sitä ihanaa möyrintää.

t: marenda ja möyrijä ihme rv 11+1
 
Jouduinpa sitten minäkin ensimmäistä kertaa oksentamaan. Ja pahoinvointi iski vielä iltalenkillä. :p

Vatsa on nyt kasvanut jonkin verran, joten täytyy varmaan piakkoin kertoilla pomollekin. En tiedä miksi se tuntuu niin kamalan vaikealta. Odottelen kovasti tilaamani doppleria, tässä kun on vielä pitkä aika seuraavaan ultraan. Olisi kyllä mukava käydä 4D:ssä, mutta taitaa jäädä väliin kun tässä kaupungissa ei kuvausmahdollisuutta ole.

Joulusta tuli mieleen että aion kyllä maistaa ihan pienen määrän maksalaatikkoa, mutta graavilohet jätän väliin. En ole yhtään jouluihminen, mutta jostain syystä odotan sitä kovasti tänä vuonna. Jos kaikki menee hyvin, niin ensi vuonna olisikin sitten ensimmäinen erilainen joulu. :heart:

Mena77 13+6
 
mäkään en ole yhtään Jouluihminen, Joulumieli loppui kun eno erosi ja ihana maatila myytiin savosta, samaan syssyyn kuoli mummokin :( siellä on koettu kaikki lapsuuden lomat ja pyhät... isot suku Joulut... oi niitä aikoja, 14 vuotta ainakin on noista ajoista vierähtänyt ja Joulua oon karttanut sen jälkeen, aina toivonut et se hössötys ja kauppojen joululaulut lakkais pian. Vaan kuinkas ollakaan herkistyin pelkästään siitä, et näin glögien tulleen kauppoihin :) ja jotenkin se pieni kipinä syttyi sydämessä... Joulumieli :heart:

Joulua odotellessa, Annastiina ja Tyyne 9+6 :p
 
Viimeksi muokattu:
Heippahei!

Täältäkin löytyy yksi toukokuun toivottu =) Itse -88, mies -84 ja meillä ennestään tyttö 01/2009. Keväällä päätettiin et jätetään ehkäsy pois ja vauva saa tulla jos on tullakseen. Sit ostettin talo ja sitä alettiin remppaileen, jäi oikeastaan sivuun koko vauvajuttu. Sittenpä saatiinkin "iloinen" yllätys kun tämä äiti alkoi viihtymään vessanpöntön äärellä tiuhaan tahtiin.. Luulin että toiselta olisi helpompi raskausaika mut tää on oikeastaan kamalampaa :D Vielä tehdä lähihoitajan työtä ja kaiket päivät pestä ihmisten.. no.. tiedätte kyllä.
Mutta täytyy lohduttautua sillä et keväällä odottaa niin ihana palkinto, et se korvaa tän kaiken :heart:

Siispä LA nyt olisi arvion mukaan 25.5. (mäkin tahdon tohon listalle :))

- Saurusmamma ja toukka 10+3
 
Mun listaan voi vielä lisätä että synnytyssairaala on sitten tuo Kymenlaakson keskussairaala:) Meillä oli tänään se np-ultra ja kaikki oli erittäin mainiosti.Sydän sykki hyvin vahvasti ja kädetkin oli ihan oikean näköiset,sormiluut ja kaikki.Hyvin liikkuvainen pikkuinen on ja jo ihan vauvan näköinen.Mulle on sitten annettu nyt 3 mahdollista laskettua aikaa,sillon 7+3 ultrassa näytti että 18.5,neuvolan mukaan se olisi 17.5 ja tämän ultran mukaan se olisi sitten 16.5.On se kiva kun on näitä mahdollisuuksia niin paljon:LOL: Ei sitä kuitenkaan papereihin tänään muutettu,sano että kun heittää alle 5 päivällä niin mennään nyt sillä mitä äitiyskortissa lukee ja se on tuo 17.5.Pahoinvointi on mulla jo jäänyt taakse,väsymyskin hiukan hellittänyt jo.Juttelin tuosta ruskehtavasta vuodostakin kätilön kanssa,sanoi että jos ei ole runsasta niin on ihan normaalia.Veikkasi että saattaa tulla esim.istukan reunasta,mutta ei ole syytä huolestua.Sain myös ajan rakenneultraan,se on mulla 5.1.2012.Ens viikolla menen siihen 2 tunnin sokerirasitukseen ja seuraava neuvola on 17.pvä.
T:Mertsi86 kera Kultahippusen(tai Napero,niinkuin tuleva isosisko pientä nimittää)rv 11+6
 
Hellurei täältäkin!

Nyt mulla olisi pieni ongelma, kun laskettu aika pomppii juuri pahasti huhtikuun ja toukokuun vaihteeseen joten mihis minä kuuluisin : / ? Ensimmäinen mahdollinen on 28.4 ja sitten toisessa taas 1.5 joten kertokaapa minulle mihin huolittaisiin :)
 
Hellurei!

Täällä huhuilee 24v. esikoistaan odotteleva "tyttö" :D Meille pitäisi pienen enkelin siunaantua 3.5.2012 <3

Kovasti odotellaan torstaina olevaa kolmatta neuvolakäyntiä ja ensi viikon tiistaina pääsee rakenneultraan näkemään pirpanaa ja toivottavasti sukupuolikin selviää <3 Itsellä kyllä on niin tyttöolo mutta sen näkee sitten :)
 

Yhteistyössä