~Toukokuun toivotut 2012 *MARRASKUU*~

mymosa
Täähän mennee ihan loistavasti.. päivä puhumatta miehen kanssa ja sillä iltaviikko tulossa.. Voin siis sanoa voivani mököttää helpostikin viikon.. :D (muutama päivä menee helposti muutenkin)..

Piti kaivaa tukivyö jo esille ja nyt pähkäilen, että soitanko noista selkä ja repäisykivuista neuvolaterkkarille vai suoraan aikaa neuvolalääkäriin..
 
Ilmottelisin itteni vielä mukaan tähän porukkaan! Alusta asti olen silloin tällöin seuraillut, ja nyt sitten ajattelin että olis ihan mukava jakaa omiakin fiiliksiä täällä :)

Tiivistettynä omia juttuja: raskausviikkoja kasassa nyt 12+5 eli LA on 15.5. Raskaus ollut suhteellisen rankka. Alkuraskauden pahoinvointia jatkunut viikolta 5 tähän päivään asti hyvin vahvana, mausteisten ja rasvaisten ruokien ajattelukin saa yökkäämään ja pönttöä on tullut halailtua suhteellisen säännöllisesti joka aamu. Pahoinvoinnin lisäksi raskausviikolla 7 alkoi kiukkuinen flunssa eli 38,5 astetta kuumetta ja röörit ihan tukossa, tätä kesti noin pari viikkoa. Kerkesin tämän sairastelun jälkeen olemaan töissä about 1,5 viikkoa täysin terveenä, kunnes viime viikon lauantaina tuli jälleen flunssainen ja todella kipeä olo ja lääkärissä todettiinkin sitten poskiontelontulehdus. Lääkkeitä en luonnollisesti ole viitsinyt kipuihin ottaa, eli kuumeet ja päänsäryt on jouduttu kestämään.
En siis ole ollut ihan parhaimmillani raskauden aikana mutta yrittänyt silti nauttia joka hetkestä ;) Np-ultrassa kävin muutama viikkoa sitten ja siellä kaikki hyvin! Todella rauhallinen kaveri oli, nukkui sikeästi ja jouduttiin vähän herättelemäänkin että saatiin mittaukset otettua kunnolla :) Mahakin alkanut pikkuhiljaa kasvamaan.. Ei selvästikään ole enää pelkkää turvotusta ja verkkarit taitavat olla ainoat housut jotka eivät purista :whistle: kohta taitaa tulla reissu henkkamaukan mammaosastolle kun ei tässä pikkukylässä ole muita vaateliikkeitä jossa olisi äitiysvaatteita tarjolla :D

Niin, ja mua voi tonne listallekin päivittää! Eli esikoinen tulossa, sairaalana LS ja tyttöolo :)
 
Sii voi ei Heta :D. Ai minulle ei kelpaa kuin tietynlaiset kommentit? kirjoitan paljon ja ajoittain saan myös negatiivista palautetta mutta olen pyytänyt anteeksi ja harmitellut jos olen huomannut että olen itse tehnyt virheen, eli esim kirjoitusmuoto ollut sellainen että sen takuu varmasti lukija tajuaa aivan erilailla kuin olen tarkoittanut., Osaan ottaa vastuun omista virheistäni, katsoa peiliin ja sopia asiat, kukaan ei ole täydellinen. Kaikki ei siihen näköjään kykene ja se on kyllä oma tappiosi, mieluusti minäkin olisin sinut täällä pitänyt :(.

Olisin odottanut sinulta anteeksipyyntöä kun olemattomista asioista aloit minulle ja menalle täällä mieltä pahoittamaan.. Ei olis tarvinnut kuin sen yhden sanan..

Aiemmassa ketjussa rauhoittelin kahden palstailijan alkanutta sanasotaa seuraavin sanoin, kannattaa lukea uudestaan lävitse jos tänne vielä eksyt. Ehkä tämäkin oli sun mielestä sitten ihan paskaa tekstiä ja vedit johtopäätöksen että mulle kelpaa vaan jotkut määrätyt kommentit (en ymmärrä). Anteeksi kamalasti kun olen yrittänyt reilusti ja rakkaudellisesti täällä olla.

"Sovitaanko heti alkuunsa että kukaan ei ota itseensä toisten mielipiteistä joihin jokaisella on oikeus! Jokainen on vastuussa omista tunteistaan ja siitä miten ottaa toisen ihmisen jutut vastaan ja jos tulee paha mieli, kannattaa itsekseen miettiä syitä miksi oikeasti tuli paha mieli, mitä itse voi sille pahalle mielelle tehdä ja voisiko omissa toimintamalleissa korjata jotain jotta osaisi käsitellä tällaisia asioita ilman että syyttä ottaa itseensä.

Jos joku sanoo yleisluontoisesti asiasta mielipiteensä, sitä ei ole suunnattu KENELLEKÄÄN henkilökohtaisesti. Rakkaudellinen ja rakentava keskustelu ei sisällä jatkuvaa omista negatiivisista motiiveista tai traumoista käsin toimimista vaan rehellistä, aidosti suoraa ja vastavuoroista, tasa-arvoista viestintää."

Mä oon ainekin joutunut oppimaan sen että elämästä tekee ihan niin hankalaa kun itse haluaa :(

No niin ja sitten eteenpäin, sano mummo lumessa..
 
eskapismi toi huimailu voi hyvinkin olla sitä alhasta painetta! meitsi meinas pyörtyä viime kevään ja kesän aikana monta kertaa ennenkun opin varomaan.. paineet about 50/90 parhaimmillaan ja olo oli sen mukanen. Sit vedin lakua, salmiakkia ja suolasia sipsejä ja kahvia ym lääkkeeks :D alhasien paineitten kansa pärjäilee kun muistaa hitaat nousut ym ettei ainekan yksinollessa kupsahda :p sympatiat on sun puolella, se on ihan karsee olo kun aina huimaa..

mymosa hi hi no mut saat olla ihan rauhassa kato ja tehä kaikkee kiva naisellista, lähet vaikka shoppailemaan tms kun kerran hiljasta ukon kans. Ootat et se puhuu eka.. ai niin ja osta korvatulpat niin se ei voita luovutustaistelua ainekan telkkarinhuudatuksella :D No okei, pitemmän päälle se hiljasuus parisuhteessa on kamalaa, me on joskus tehty niin kun suullisesti on hankala alottaa, on kirjotettu toiselle kirje, että mitä tapahtu, miltä tuntu ja missä mennään jne.. sit on saatu puhuttua asiat selväks.

Mä soittasin ehkä suoraan lääkäriajan jos selkäkin särkee, terveydenhoitajilla menee helposti arvailuks niin saisit nopeemmin apuja :)

mmay tervetuloa :wave: Toivotaan sulle nyt jo parempia oloja että saat alkaa tosissaan nautiimaan raskaudesta. Tässä pinossa oli aika monta tiputuksessakin käynyttä joiden puolesta kyllä muut varmaan tunsi vähintäänkin jo empatia-pahaaoloa :( Mutta nythän tässä aletaan kaikki olla pikkuhiljaa voiton puolella ;)

Oma pallomaha poksuu tänään jee! Eilen käytiin reilu 4km reipas kävelylenkki + tein lihastreeniä ja sitten tietty loppuillan mahaa repi ja välillä tuli oikein muikeita vihlasuja häpyluuhun et kirosin itteni ja liikunnan taas :D Mut mun on ainekin pakko koitaa nyt pitää aktiivista liikkumista yllä niinkauan kun pystyy, muuten lähtee kyllä paino nouseen ja selkä ei tykkää. Neuvolaterkka sano vaan et on tiukemmat paikat ni repii enemmän kun on eka tulossa, oli pakko vitsailla noista "tiukoista paikoista" miehellekin :LOL:

ääh mulla tulee jatkuvasti hirveitä kirjotusvirheitä kun jostain syystä mun kirjoitus menee osittain piiloon tonne oikeen marginaalin alle ja aina ei jaksais esikatsella.. onkohan mulla läppärin näytönohjaimessa jotain säätöjä pieles? tietokonenerot huhuu?

T Syli84 ja Hemmo 13+0 poks riks raks!!
 
mymosa
Voi saatana mikä huuto ja meuhkaaminen heti kun tultiin kotiin mummolasta.. koko viikonloppu oli rauhallista, kun lapset oli erillään. Nyt haettiin esikoinen kotiin ja hirvee tappelu heti.. tai no kuopus repes. Nyt se sitten huutaa arestissa, kun ärjy ja karju esikoista leikkimään vaikka toinen sanoo ettei tule.

No sitten päästään tuohon, ettei toinen tule vaikka toinen ihan kiltistikin pyytäis.. johtunee ehkä sukupuoli ja ikäerosta. Sekä esikoinen osaa kyllä narisuttaa tuota kuopusta sen minkä kerkee, jos haluaa.

Syli, yleensä se onki tuo ukko joka tulee hyvittelemään, mä kun pystyn mököttää kuinka pitkään vaan. Joskus olen sitten tekstarilla laittanut, kun on erottukin tällasissa tunnelmissa..
Mä en oo sovittelija tyyppi ja ehkä siksi hankala kumppani.. Mun pitää saada laannuttaa tunteeni ja sitten vasta pystyn puhumaan asiat halki.
Mutta näin ku lapset jatkaa nahinaa niin eihän ne tässä muuta tee kuin kuumenee!

Lisäksi ressaa tää repiminen ja alkuviikko, tuleeko töihin soitto ja kuinka selviin rupeamasta. Työ on raskasta ja vaativaa..
 
Jonma mitä sinne kuuluu? Toivottavasti kaikki on hyvin!

NanaMama eikö täällä sitä varten olla, et tuetaan ja lohdutellaan toisia :)

Mulla on huomenna ultra, jännää mut ihanaa. Jostain syystä ei ollenkaan pelota et onko vauva elossa, uskon et on. Toivotaan et se nyt sitten onkin niin...

Meillä on nyt lapset kertonu mun äidille raskaudesta. En tiedä kelle se on kertonu, en oo kysyny, mut sanoin kyllä ettei tartte levitellä vielä. Muille ei ole kerrottu, mut eiköhän pojat hoida homman ku mennään ens vkl miehen vanhemmilla käymään :D

Mun maha on kauhean iso (tai siltä se itsestä tuntuu), mut sen täytyy olla turvotusta tai läskiä, koska makuulla tunnen kohdun ja se on ihan alhaalla ja melko pieni. Mulla on taaksepäin kallistunut kohtukin vielä. Ei mee enää ees vetskari kii ku sidon pompuloilla housuni kiinni :D Ehkä olis aika luovuttaa.

Onko muilla ummetusta? Mulla on normaalistikin aika kova maha, ja nyt varsinkin :( Oon tänään ja eilen syöny oikeen kunnolla luumua, jospa alkais toimi kun niitä syö. Ei viittis mitää laksatiiveja rueta syömään.

Tervetuloa mmay :) Toivottavasti saat nauttia loppuraskaudesta ilman vaivoja :/

Me suunnitellaan lomamatkaa :) Tammi-helmikuulle. Todennäköisesti ei lämpimään, vaan kaupunkilomalle. Mä vähän niinku jo päätin et mennään Barcelonaan :D Täytyy kertoa vielä miehelle. Lentäminen vähän hirvittää, mut jos sitä hommaa tukisukat ja juo paljon niin ei pitäis olla ongelmia. Kunhan raskaus vaan sujuis ongelmitta.

Mulle neuvolassa sanottiin, et jos tulee ihan mitä vaan asiaa lääkäriin, ni kannattaa soittaa terkkarille joka varaa ajan neuvolalääkärille. En tiedä miks, mut kuulema kantsii sen kautta hoitaa asiat raskausaikana. Mut seki ehkä riippuu paikasta tuo käytäntö.

Eilen vaihtui viikot eli nyt olis 13+1. Nautin tästä luvusta vielä tämän illan, olen lähes satavarma et huomenna siirrytään takas viikolle 12...
 
Meillä alkaa tilanne tasaantumaan. Pojalla oli molemmat korvat tulehtuneet ja oli kerennyt hieman kuivua yön ja aamun aikana. Tänään ollutkin jo lähes normaali iloinen itsensä...:heart: Uskomatonta miten nopeasti pienet kipeytyy ja paranee! Nyt kun ruoka taas maistuu, niin toipuu nopeasti. Kiitokset kaikille lohdutteluista. Eilen oli melkoinen epätieto, kun päivystyksessä saa vielä jonotella tuntitolkulla, ennen lääkärille pääsyä. Saatiin antibiootti kuuri, mutta olen lukenut tuosta korvatulehduksen hoidosta sen verran, ettei antibiootti sitä paranna. Ei sitten olla sitä annettu ja hyvin tuntuu lähteneen parempaan suuntaan. Keskiviikkona itselläni neuvola ja samalla pojan 8kk lääkärineuvola, niin saa siellä sitten katsoa onko lähteneet hyvin paranemaan.
 
Anoppi oli sitten jo ostanut potkaripuvun. Kyseli kovasti ollaanko jo käyty ostamassa vaatetta tai muuta tarviketta. Sanoin ettei osteta mitään ennen vuodenvaihdetta ja heti tohinassa oli käskemässä mua kirpparille hankkimaan pikkuvaatetta. =) Huh, huh, kun muut tohisee ympärillä.

Mulle oli tullut 13 viikossa 1 kg lisää, joten varsin maltillisesti paino on noussut. Kumpu on nyt parissa viikossa kyllä kasvanut niin että raskauden huomaa. Seuraava neuvola on vasta kuun lopulla, jännä nähdä miten paino on kehittynyt.

Osaako joku sanoa kuinka luotettavia nuo kotikäyttöiset verenpainemittarit on? Mulla on lainassa Omronin mittari, enkä sillä saa millään liian korkeaa painetta. Olen jo puolitoista viikkoa mittaillut. Kun taas neuvolassa on kahtena kertana ollut turhan suuri alapaine.

Mena 14+5
 
Mena siitä verenpaineesta, mulla on kotona semmonen rannemittari ja epäilin sen huijaavan aivan törkeenä, kun se näytti ihannelukemia ja neuvolassa olivat aina tosi koholla ja mulla on ollu aikasemmin ongelmaa korkeitten paineitten kanssa. Mutta kas kummaa kun vein sen kotimittarin vierailulle neuvolaan niin se siellä vastaanotolla näytti ihan yhtä hurjia lukemia kun neuvolan mansettimittari, vähän isompiakin itseasiassa. Eli mulla "valkotakkipaineet" on tosi reilusti korkeemmat kun kotona, yläpaineeseen +20 ja alapaineeseen +15 vähintään. Kannattaa viedä kotimittari näytille neukkuun! Seurantahan on kyllä hyvästä, mutta turhaan sitä sitten joutuu liian tarkkaan syyniin jos onkin niin, että paineet on vaan vastaanotolla koholla. :)

Naive ja Sissi 12+0 (POKS)
 
JonMa,voi ku ihana kuulla että näyttää jo paremmalta:heart: Niin ne pienet säikäyttää helposti ja kun eivät osaa kertoa mistä kiikastaa...

Painoa en uskalla edes ajatella,varmaan huikea nousu seuraavassa neuvolassa(rv 17)syön kokoajan:ashamed:

L-r ja mini rv 14+
 
Kävin hyväksymässä porukkaa tuonne suljettuun ryhmään, vielä on tilaa :)

Liikunnasta oli puhe niin pelaaks kukaan salibandya tai vastaavaa? Ootteko jo jättäny jotai liikuntalajeja pois raskauden takia? Mä ny oon pitäny kaikesta taukoa huonon olon takia mut vois taas yrittää tehdä jotain mitä ennenkin mut mietin vaan et mitä pitäis jo välttää..

Princessa ja pikkunen 14+4
 
Huomenia :wave: oikein "ihanaa" maanantaita kaikille ;)

tervetuloa ruttunen ja mmay :)

onpas täällä kohistu! itse sen enempää kommentoimatta, mutta toivoisin että täällä saa jokainen ilmaista mielipiteensä siitä sen enempää palkokasvia nenään vetämättä. kukaan ei kuitenkaan ketään halua varmastikkaan tahallaan loukata! jokainen ollaan kuitenkin niin omanlaisia ihmisiä ja jokaisella on oma mielipiteensä :) kunnioittakaamme sitä! ja aina näissä palstaympyröissä on se huono puoli, että kirjoituksesta ei koskaan saa sitä oikeaa mielikuvaa, koska emme pysty kasvoillamme tai kehollamme elehtimään, eli aika usein tulee väärinymmärryksiä!

harmi kun pahoitit mielesi Heta : / mutta lisäsin sinut "taustalla odottavat" listalle, olisi kuitenkin mukava kuulla kuinka sinun odotuksesi sujuu :) oikein hyvää odotusta :heart:

JonMa, voi pientä :hug: onneksi kuitenkin kaikki on nyt hyvin :) paranemisia pienelle kovasti :heart:

Onnea poksujille :flower:

(.), hirvittää, rankat kaksi viikkoa tulossa, ensi viikonloppuna töihin : / huh huh.. jo nyt kyrsii ja väsyttää, mites sitten ensi viikon keskiviikkona tai torstaina?! noh, se on vaan jaksettava! rahaa tulee sentään :)

tiuhti ja T 13+4
 
Mena77 sehän on ihan tunnettu tosiasia että suurimmalla osalla ihmisillä tulee ns. valkotakki painetta. Eli siellä neuvolassa tai lääkärissä paineet ovat paljon korkeammalla kuin kotona.
Siksi kotimittaukset ovatkin verenpaineen seurannassa tosi tärkeitä sillä tulokset ovat luotettavampia. Saa mita omassa rauhassa ilman ressiä.

Toki jos epäilyttää kannattaa mennä sen oman mittarin kanssa neuvolaan tai pyytää sieltä mittari lainaksi.


Miullahan aloitettiin reilut pariviikkoa sitten verenpainelääkitys ja hyvältä näyttää. Paineet ovat alkaneet laskea ja oma olokin on selkeästi pirteämpi.
On siis aiemmissakin raskauksissa ollut raskaudenaikainen verenpainetauti mutta ei ikinä aiemmin ole näin aikaisin aloitettu.


JonMa, voi miten hienoa että sinulla pienet voivat jo paremmin.


t: marenda ja hipsukka rv 12+1 9 yötä ultraan.
 
Uusille tervetuloa!

Oikeastaan ihme että täällä ei saada enempää kunnon "herne nenään" - talkoita pystyyn, aika monet raskaana olevat naiset osaa olla hyvin hyvin, hmm, mustavalkoisia ja ehkä hieman äkkipikaisia. Ainakin minä olen sellainen ja ollut sellainen jokaisessa raskaudessa vaikka "normaali" tilassa en kovinkaan helposti jaksa pulttia mistään ottaa. :xmas:

Liitoskivut: Miten mä olen saattanut unohtaa jotain niinkin kamalaa kuin LIITOSKIVUT???? Aiemmissa raskauksissa alkaneet vasta joskus rv 25+ mutta nyt niistä ihanuuksista on KÄRSITTY jo muutama päivä. Kävely on niin ankkamaista ettei ole todellista. Yritä tässä sit pitää raskaus piilossa. Pyh.
ONKO MUILLA VIELÄ TÄTÄ ILOA SEURANAAN?

Verenpaine: Mulla on verenpainen ihanne lukemissa kun mittaan yksin ja itse. Joku muu jos mittaa niin aina on huonot lukemat. Sosiaalinen verenpaine. :D

Omaa napaa lisää: Supistaa, supistaa, supistaa. Tämä raskaus on minun kaikista raskauksista se ehdottomasti vaikein tähän asti. Sekä henkisesti että fyysisesti. Onko tää nyt vaan sitä että on niin paljon vanhempi nyt kuin edellisissä? Ekasta siis jo yli kymmenen vuotta ja edellisestäkin (siis näin pitkälle menneestä ) jo 7. :snotty: JOS tämä raskaus menee loppuun asti ja vauva saadaan niin sit saa olla lapset ja raskaudet tässä. Piuhat poikki ja pinoon. Tuntuu etten ikinä muuta enää tee kuin valitan kun joka paikkaan sattuu. :snotty:

Ultraan ja punktioon reilu viikko vielä. :|

Minkäställevoi ja mussukka 14+3 ja huomenna neuvolaan valittamaan.
 
minkäställevoi täällä kärsitään ilmeisesti sitten myös liitoskivuista. Eilen ensimmäistä kertaa alkoi äkillinen liike vihlomaan oikein kunnolla häpyliitokseen ja oikeassa pakarassa/lonkassa tuntuu vihlontaa vähän väliä jo viikon verran. Välillä jalka meinaa pettää alta. Huomaa, että vuosi sitten sitä oli raskaana ja nämä vaivat olivat päällä, nyt vaan alkaa huomattavasti aikasemmin. Mahakin on pompasahtanut oikein kunnolla esille ja linea negrakin löytyy :) Ja nyt kun valitetaan niin päätä särkee myös oikein urakalla :(


Harmillista Heta, että sulla jäi huono maku..


Siirryn varmaan pääasiassa kirjoittamaan suljetun kerhon puolelle, mutta toivotan kaikille mukavaa ja rauhallista alkavaa viikkoa! :)


Möppis ja ARhippa 13+2
 
Mä tulin kertoon ultrakuulumiset nopsaan. Kaikki on hyvin, mut la muuttui. Eli uus la on 18.5 ja viikko siis pompattiin taaksepäin. En osaa puhelimella laittaa punasella mut käyn myöhemmin laittaan niin et päivittäjän helppo poimia tieto :)

Niskaturvotusta oli 1.1mm ja riskilaskentaa ei voitu tehdä koska verikokeet otettiin eka nlassa jolloin oli 9+3, mutku la siirtyi niin oikeasti veret otettiin jo viikolla 8+. No, pääsisin mä jonneki lisäultraan ja tutkimukseen mut päätettiin olla menemättä. Mähän alunperinki jo toivoin et joku päättäis mun puolesta haluanko riskilaskennan, ja niin nyt kävi :D saatiin ihanat 3D tai 4D (en muista kummat enkä erota ku en ennen ole nähny) kuvat mukaan ja voi miten ihanat ne on :) Ihana minivauva.

Nyt on sit jo kerrottu mummoloihin ja sisaruksille.
 
  • Tykkää
Reactions: caisachu ja tiuhti_
salailija: Onnea hyvin menneestä ultrasta!

Hienoa JonMa, että poika on ruvennut parantumaan!

Kiitos vastauksista! Täytyy pyytääkin lainamittaria uudelleen käyttöön neuvolapäivänä. On se hullua kun näin "vanhalla iällä" tulee sosiaalista verenpainetta. :D

Nyt on taas tunne että onko siellä mahassa ketään. Tulisi jo se doppler postissa! Perjantaina tunsin vatsan oikeassa reunassa kuplintaa niin että ihan säikähdin. En tiedä olisiko voinut olla nyt jo liikkeen tuntua, vai jotain muuta. Rakenneultra on vasta 20.12., pitkä aika odotella. Ajattelen että kyllä kaikki on hyvin, ei maha muuten kasvaisi. Mutta sitten taas seuraavassa hetkessä ajattelen että kuvittelen itse koko mahan kasvun. :headwall:
 
mymosa
Täällä saatiin dopplerilla ihmeen äkkiä äänet kuulumaan ja sain jopa laskettu sykkeeks sellasen 130-150 :heart:
Taisinpa tuntea ekat liikkeet selälleen ollessakin..

Mies höpsö jutteli aamulla masulle, sanoin, että ootas ku alkaa tuntuu potkut päältä päin niin nakkaa sua korvaan :D

Pääkipu taas tänään ollut, pakko oli sortua lääkkeeseen.
Ostin lapsille leijonakuningas dvd:n joten taidetaan käydä tänään grilliruokaa hakemassa (Mullahan siis ei ole mikään kauhea himo ranskalaisiin, nimenomaan grillitä saataviin, johon saa sipulia ja majoneesia sekaan.. nam) ja katottais se, josko sitten tekis mansikkarahkaa jälkiruuaksi :)
 
Salailija:Meillä on sitten sama la:D Tai no,mulla nyt siis annettu 3 eri vaihtoehtoa mikä se voisi olla(eli ne 16,17, ja 18.5)mutta se nyt on aivan sama,pääasia että joskus syntyy,tietty mielellään ajallaan.:D

Mulla on pahoinvointi loppunut jo kokonaan,väsymys on yhä aivan kamala.Eilen meinasin nukahtaa istualleni klo 21.30 ja painuin nukkumaan.Nukuin erittäin hyvin klo 3 asti mutta sitten alkoi tuntua alaselässä lievää särkyä.Vaihtelin sitten asentoa kyljelleen ja selälleen sinne klo 4 asti ennen kuin nukahdin uuestaan.No,kello herätti sitten 6.30 ja arvatkaa olinko kuin unissakävelijä! Koko päivä onkin mennyt sitten hyvin unisena.Muuten en raskaana oloa edes huomaa,mutta vihlaisut alavatsassa ja nivusissa tuntuu jos nousen nopeasti ylös tai käännän varomattomasti kylkeä sängyssä.Vauvauniakaan ei ole näkynyt,esikoista kun ootin niin sitä oli unissa usein vauvaa hoitamassa tai synnyttämässä tai jtn.vastaavaa,nyt ei mitään sellaista.Muutenkin kyllä tämä raskaus on ihan erilainen kuin eka,mulla ei oo mitään intressiä vauvanvaatteisiin tai muihin,ekan kohalla taas olin ihan kamala hössöttäjä jo heti ekan ultran jälkeen.Muutenkin oon kamalan varovainen ajatellessani kevättä,koko ajan jossain syvällä pään sisällä jyskyttää varoitus että mitä vaan ehtii vielä tapahtumaan,älä innostu.Sekin ajatus oli ihan tuntematon ekassa raskaudessa...Mies kyllä on ihan täpinöissään,ihan niin kuin pikkusen tuleva isosiskokin.:LOL:

En muista nyt kuka teistä,mutta joku puheli tuosta sukunsa suhtautumisesta poikiin ja tyttöihin.Mun isä on aina arvostanut jotenkin enemmän poikia kuin tyttöjä.Kun saimme esikoisemme ei isäni oikein osannut luoda sellaista suhdetta ekaan lapsenlapseensa kuin mitä odotin.Juu,kyllä se joskus otti tyttömme syliin,mutta enemmän tyttömme sai huomiota isäni vaimolta.Kun siskoni sai esikoisensa(pojan) oli isämme ihan erilainen.Poika oli usein sylissä ja muutenkin ukin touhuissa mukana isompana,meiän neiti jäi aina vähemmälle ja ikävintä oli että tietysti tyttäremmekin tämän tajusi kun oli jo sitten isompi. Sitten tapahtui jotain.Yhtäkkiä tuntui kuin isäni olisi herännyt jostain unesta ja huomasi että hei,voihan hän potkia pallloa tytönkin kanssa ja muutenkin ottaa mukaan arkijuttuihin kummankin. Se muutos oli ihan valtava mikä hänessä tapahtui ja se läheinen suhde meiän tytön ja ukin välillekin syntyi lopulta mutta paljon se työtä vaati,meiän neiti kun oli jo tottunut että ei se ukki hänestä välitä.Siskoni sai myös toisen pojan,mutta ihan yhtä tärkeinä ukki piti kaikkia kolmea,lopulta.Kun kerroimme isälleni ja hänen vaimolleen että odotan toista lasta oli reaktio tietysti eka se että mites se sun koulu??Nyt kun laitoin sitten noita ultrakuulumisia heille niin isäni laittoikin että ompa kiva kuulla että kaikki on pienellä hyvin,hän jo oli miettinytkin mitä sinne masuun kuuluu:LOL: Ja enää en usko että tämän meiän toisen kohalla tarvii olla huolissaan saako hänkin huomiota ukilta niinkuin muut,ihan varmasti saa ja on ihan yhtä tärkeä kuin muutkin,ompa tulokas sitten tyttö tai poika=)


Tuli muuten mieleen,katottiinko teillä muilla siellä nt-ultrassa istukan sijainti??Mulla sitä ei merkattu mihinkään eikä ultraaja edes kertonut missään vaiheessa missä kohti se on...Ekassa raskaudessa se katottiin nt-ultrassa,mutta sillon asuttiinkin ihan eri kaupungissa ja siis ultrakin tehtiin aivan eri sairaalassa.

T:Mertsi86 kera Kultahippusen rv 12+4
 
Täällä on ainakin jäänyt nyt kaikki liikunta vuodon takia. Tai ainakin niin kauan kun se syy selviää. Viikonloppu meni vähemmällä vuodolla ja nyt ei oikeastaan mitään. Olen yrittänyt miettiä jotain tiettyä tekemistä, mikä aiheuttaisi vuodon mutta en oikein keksi mitään. Mies vaan sanoi, että eikös se aina rupea vuotamaan enemmän rankan liikunnan jälkeen. Täytyy kysellä huomenna siellä ultrassa. Mitään en varmaan ikinä ole kovemmin toivonut kuin sitä, että pieni olisi kunnossa.
Hormooneista. Itku on todella herkässä. Oikeastaan ei edes tarvi mitään syytä niin jo tulee itku :)
Paino on tosiaan noussut ainakin se 6 kiloa. Osiltaa uskon sen takia, koska en ole päässyt liikkumaan kunnolla. Olen oikea himoliikkuja, mutta nyt on rauhoituttava hieman. Ja tuntuu, että se kaikki paino on mennyt takapuoleen ja reisiin. Onko muilla selluliitti ongelmaa? Raskauden myötä minulla ainakin selluliitti on hyökännyt reisiin kiinni ja kovaa :)
Päivittelen huomenna kuulumisia ultran jälkeen.

Masu12 ja Möykky 13+4
 
Mun muka piti siirtyä kokonaan suljettuun ryhmään, mut mertsi, mulla katottiin istukan paikkaa ja ainaki osittain on kohdunsuun tai sen kanavan, miksi sitä sanotaankaan, päällä. Mut kuulema voi vielä siirtyä siitä. Kiva ku on la kaveri :D

Ja tosta istukasta tuli mieleen et onko masun istukan paikkaa katottu? Kuulema voi olla vuotoja jos se on tos kohdunduun edessä.

Mä olen nähny ihan hulluja vauvaunia :D Ja ostin tänään kirpparilta aivan ylisöpöt pikku sisähaalarit :)
 
Masu12: Pidän kovasti peukkuja pystyssä ja uskon että ultrassa näkyy että kaikki on hyvin!
Huomasin itselläni myös samanlaisen selluliittihyökkäyksen reisissä. Ei kivaa ei..

Sain tänään dopplerin, mutta en löytänyt ääniä. :( Täytyy yrittää vielä myöhemmin uudelleen. Ei huolestuta yhtään enempää, mutta hieman pettynyt olo on.
 
mymosa
Mena, mä sain äänet kuulumaan vasta joku aika sitten.. Koetin kuunnella niitä kotona aivan liian alhaalta, neuvolassa kuuluivat ylempää.
Ja kotonakin etsimiseen meni varttikin ja kuuluivat vain hetken. Tänään kuului eka kerran heti pienen etsimisen jälkeen.. ja kuuluikin hyvin.

Itse turhauduin ihan täysin ja olin valmis luopumaan koko vehkeestä, kun aloin rv 10 lähtien etsii.
 

Yhteistyössä