*** Toukokuun toivotut 2012 ***

mame toi vauvakaman tyrkyttäminen on kans aiheuttanu täällä muutamat isot itkut, nyt on tilanne ok kun ukkokin jo osaa sanoa ystävällisesti kiitos ei, hoidetaan ite sit hommat jne. Toi onnellisuus tai äidinvaistojen herääminen tms on kaikilla niin yksilöllistä että sillä ei sais kyllä ketään syyllistää! on monia äitejä ilman masennustakin joilla äidinvaistot ja rakkaus lapseen alkaa vasta kun vauva on jo ollut hyvän aikaa maailmassa. Koita olla stressaamatta itseäsi noista jutuista, nyt on tosiaan vaavit vielä masussa ja pääasia pitää odottavasta äidistä huolta :heart:

Näitä "negatiivisista" jutuista on musta hyvä herättää ajoittain keskustelua, edelleen raskaana olevien naisten ympärillä on joku ihmeellinen myyttinen viitta.. tuolla kerhon puolella mä olen pelkästään noista kropan vaivoista kiroillu niin paljo ettei tosikaan, vaikka tää ollu vaivojen suhteen varmaan keskimäärästä helpompi ekaraskaus niin mitään täydellisen ihanaa odotusta ja herttaisen vaaleanpunaista söpö masu - ihana tulvea äiti- olotilaa en ole osannut vielä tunnistaa... Ja sitten jos erehtyy lukeen jotain vauvasivustojen juttuja esim masennuksesta raskausaikana tai synnytyksen jälkeen tms ne laittaa yleensä vaan vituttamaan kun juttujen sävy on yleensä se että se on muka edelleen jotenkin harvinaista ja jotain on vialla jos äiti on uupunut tms ARGHHHH!!! Kyllä nää ongelmat mielialan kanssa on olleet odottavien äitien "ongelma" niinkauan kuin on ollut odottavia äitejä enkä suostu kantamaan huonon äidin leimaa otsassa näiden juttujen takia. Parempihan se on että nää asiat tiedostaa ja on keinoja auttaa itseään/perhettään ja selvitä olojen kanssa, kuin se että peittelis/hautais sisälleen ja sit lapset kärsis tosissaan.

Niitä onnen fiilareita tipahtelee kun on tullakseen, mulla rupes hellitään pelko kamaluuksista tossa puolenvälin paikkeilla, nyt on jo oikeesti kyllä niitä onnellisiakin ja innostuneita päiviä, nytkin oottelen innolla äitiyspakkausta että pääsee vaatteita hiplaan :heart: ennen joulua mulla oli jotenki semmonen että täällä palstalla kyllä pystyin kyllä suunnitteleen, iloitseen ja intoileen vauvajutuista, mutta kenenkään kanssa kasvotusten en, paitsi ukon kans sit pikkuhiljaa. Ja olo ollut edelleenkin semmonen että haluisin vaan ryömiä pesäkoloon odottamaan jälkeläisen syntymää ja tulla ulos kun se on kävelykykyinen.. Mulla on 4 ystävää/kaveria jotka tietää, sit tietty meidän lähisuku mutta en jotenkin haluis kertoo enää kellekän, naapuritkan ei viel varmaan oo arvannu ku maha alkaa vasta kasvaa talvivaatteita isommaks.

ai nii ja omaan äitiini poikkasin toitaseks välit, onnistui pahoittamaan mun mielen miljoonannen kerran ja nyt en vaan enää jaksanu.. ajattelin että kirjoitan paperille tuntoni ja lähden sitäkautta paikkaan välejä, ennen synnytystä se olis kiva, ajattelin että tää olis eka asia mun elämässä josta voisin aidosti nauttia ja iloita äitini kanssa ja nyt ressaa että jaksanko ottaa itseäni niskasta ton asian suhteen... koitan olla ressaamatta :D

mä koitan linkittää hauskan Kikki- Hiiri jutun tähän, se naurattaa aina :)

Naapurisopu

:LOL:

Söin muuten semmosen kokonaisen megamättöaterian :p yleensä en pysty yömään kokonaisia aterioita, maha herkkä ja oon mm perunalle allerginen ja sit on kipee olo. Mut nyt on ihan ok fiilis, saa nähä onko sit lohikäärmeiden yö :D oli se ihan ok mutta mietittiin et perus kerroshamppari on kyl parempi. Mä oon siis nyt vetäny kaikkien muitten mammojen puolesta sit höttöhiilareita ja lisäaineita ym, ei muitten tarvii :D

Syli84 ja Hemo 26+5
 
Syli84. jes joku muukin on allerginen perunalle :D. mä jo ajattelin kun aikuisiällä tuli muutama ylläri ruoka-aineallergia lisää ja yksi niistä oli peruna, että mitä hittoa, miten suomalainen voi olla allerginen perunalle :D.
 
lotta-emilia joo mä oon ihan super anti-isänmaallinen kun allergialistassa on mm peruna, maito, vehnä, ohra, ruis, porkkana, naudanliha, kananmuna, sokeri :LOL: ai ni ja kaakao, eli fazerin sinistäkään ei pysty ihan tarpeeks vetään :D
 
Syli84:

Sää kirjotit ihan kun mun näppäimistöltäni olis tullut tuo teksti.
Mulla ei ole tullut kertaakaan sellasta -ah, mä olen raskaana ja kaikki saa nyt tietää sen- tunnetta. Naapurit ei vieläkää tiedä, sukulaiset ja lähimmät kaverit tietää ja ne ketkä ovat asian ottaneet puheeksi tai on tullut tilanne jossa olen selittänyt syytä miksi en lähde, tai jotain muuta vastaavaa. Myöskään tuttavien lapset eivät ole saaneet minkään valtakunnan hoivausviettiä, lässytys,söpöily kohtausta mulle ja ärsyttävät välillä ihan samallalailla kuin ennenkin. Aina ei vain jaksa, ja se kuuluu elämään, kukainen tyylillään ja yksikään ei ole täysin väärä tai oikea =) Me ollaan vain ihmisiä vaikka äitejä ja isiä ollaankin/tullaankin.
 
LittleEtrenal Niin just! miks kaikki ei voi tajuuu !?! etenkin idiootti naistenlehtien toimittajat, lässyttävät anopit/mummut/mammat/mömmöt jne :D

hesen megamättö no ni, ei tullu lohikäärmeitten yö mitä vähän ihmettelin, maha rupes protestoimaan oikeestaan vast pidemmän ajan kuluessa ja pienoinen ummetus/turvotus/tukkonen olo siitä seuras ja tajusin et niin joo raskausaikanahan se ruuansulatus hidastuu huomattavasti niin kaikenmaailman oireilutkin saattaa tulla viiveellä. no, maha toimii taas mut nyt tekee kyl mieli enempi salaattia :D

Syli84 ja Hemmo 27+0 poks POKS POKKKSS
 
Soitteli äippäpolille verenpaineista jotka olleet nyt n. viikon tasolla 150/100 ja nostan verenpainelääkitystä. Että jospa toivottavasti se nyt tästä.

Laskevat mutteivät laske liian alas.

Keskiviikkoiselta äippäpolikeikalta tuli kirje, mikähän se nyt onkaan taas nimeltään ( tää raskausdementia, muisti ihan hukassa)
Lääkäri ei silloin näyttänyt ultrakuvaa ollenkaan ja muutenkin oli aika hiljainen. Niin mukava tuosta lukea että virkeä sikiö yms. Kaikki pienellä ainakin hyvin.
Painoa oli rv 25+3 740g joka vasta viikkoja 24+4


t: Marenda ja Pikkiriikkinen rv 26+1
 
Dodii nostellaas tätäkin ettei unohdu tuonne syövereihin ihan :p

Eli tänään käytiin neuvolalääkärillä kun viimeksi meillä oli kaikkea muuta rupateltavaa ja paperien täyttelemistä niin se aika meni vähän kuin siinä, joten nyt otettiin revanssi että oikein kunnolla katseltiin ja tutkittiin.
Laitan sulkuihin viime kerran tiedot niin saa sitten vertailla kuka haluaa.
Eli Rv29+4 (27+3)
Painoa tullut +653(+700) eli paisuu oikein hyvin, mutta kun painoa tullut kokonaisuudessaan 7-8kg niin ei haittaa.
RR 114/74 (117/79)
Pissa puhdas (puhdas)
Sf-mitta 27 (24) hirmu spurtin ottanut kun oli alussa niin pieni pitkän aikaa, mutta mullahan on edelleenkin potkupallon kokoinen maha kokonaisuudessaan, eli ihan kun kuljettaisin paidan alla potkupalloa :D
Painoa oli arvioiden mukaan 1100g (21+2 404g) eli sopusuhtainen tirppanen joka tosin arvioiden mukaan ei ole hirmusen iso jos ei sitten lihota itseänsä yht.äkkiä.
Perätilassa oli viimeksi (27+3) mutta nyt kääntynyt raivotarjontaan puoliksi eli pää alhaalla ja jalat oikeassa kyljessä kiinni (eli vähän kuin uimahyppääjät) ja mun lonkkani kiittää ettei enää istu sen päällä, joten mä voin jopa kävellä taas hieman!
Syke 133-142 (138)
Liikkeet ++ (++)
Kohdunsuu kiinteä ja kiinni ja pituus 3cm niinkuin tähän asti on ollut, eli ei ole auennut ainakaan, lääkäri vain sai tunkea puolet kädestään kun niin alaspäin menevä kohtu että se on niin syvällä niin ei meinannut sormet riittää (ihana kuvaus tiedän :LOL:)
Muo myös supistaa aina kun käyn vessassa ja siitäkin kyselin niin virtsarakko supistaa siellä niin siksi siis ottaa supistamaan muutenkin ja ylös-alas kyykkyyn kun menee niin sama homma, ei tosin tee kipeätä hirveämmin et kunhan harjoitellaan tässä sitten :D

Sain myös kuvat päästä, mahasta ja reisiluusta ja sydämmestä ja sydämmen sykettä mittaavasta pulssista (?) :)

Muuten täällä oleillaan eli sairaslomallahan ollut jo hetken aikaa ja aina tuonne äippälomaan asti eli tässä on ollut hyvää aikaa oleilla ja mietiskellä.

tv. LE ja palko 29+4
 
Viimeksi muokattu:
Heippa! Mä kans ilmottaudun mukaan. :)

LA 8.5.
tiNpPa/esikoinen/Kät/H/29 v.

Hirmunopsaa menneet nää raskauskuukaudet tähän asti, ja oon välttynyt vaivoilta toistaiseksi lähes kokonaan. Mitä nyt syksyllä väsytti kovasti. Nyt on välillä vähän suonenvetoa, mutta eipä oikeestaan mitään muuta. Välillä reippaammin kävellessä pistää mahaan ja tarttee löntystellä. Äippäloma alkaa maaliskuun lopussa, tuntuu että siihenkin on vaan pieni hetkonen. Toivottavasti viimeiset viikot töissä menee yhtä kevyesti!

Viime viikolla oli eka lääkärikäynti, vauvelin painoarvio oli n. 1 kg - kuulemma keskikokoa. Itelle on tullut painoa semmoset 8 kiloa. Verenpaine mulla on aina ollut alhainen, niin nytkin. Sokerirasituskoe oli inhottavampi kuin luulin, verensokerin ollessa korkeimmillaan pelkäsin oksentavani ja pyörtyväni. Arvot oli lääkärin mukaan hyvät, joten ei onneksi tartte sitäkään uudestaan tehdä. Rakenneultrassa ennen joulua sukupuoli näkyi selvästi, poikavauvaa ootellaan. Kovasti on potkivainen ollut viime aikoina. :)

Näin esikoista oottaessa välillä tulee hullu fiilis siitä, että mahassa oikeesti elää ja möngertää joku. Ja naurattaa peilissä näkyvä valtava pallomaha. :D Mitään hankintoja ei olla oikeestaan vielä tehty, vaatteita vähän saatu kavereilta. Vaunuja on kovasti kyllä kateltu niin kaupoissa uusina kuin netissä käytettyinä. Ainii, ihanan vauvakirjan ostin jo täytettäväksi! :)

Leppoisaa odotusta kaikille toivottelee
tiNpPa & poikanen 28+1
 
Mä voin niin samaistua noihin teidän tuntemuksiin ja ajatuksiin raskaudesta,mutta sen verran mun oli pakko mun omille teini-ikäisille tyttärille sanoa,kun oon omaa oloani manannut miehelle ääneen"ettei tämän raskausajan tarvitse olla näin vaivainen,äiti vaan on kurjassa kunnossa"Muuten mä en saa lapsenlapsia koskaan:kieh:

Tervetuloa uudet:heart:

Lily rv vajaa 29
 
Täällä tosi hyvä olo pitkästä aikaa. Fyysisesti ei kylläkään, kroppa väittää vastaan ja jos mitään jääkaapille kävelyä kummempaa meinaa tehdä alkaa supistamaan ja huippaamaan.
Mutta levossakun kun pysyy niin olo on hyvä. Väsymys alkaa hellittämään eli veikkaisin että hb on lähtenyt nousuun. Ja verenpainelääkityksen nostaminen on saanut paineet laskemaan. Ajatus kulkee taas.
Olen saanut vauvalle ommeltua kankaista unipussia ja jos vielä yhdet villavaippahousut neuloisi pienelle. Ja töppöset, ja ja...


Kelalta oli tullut sähköiseen asiakaspalveluun päätökset ja nyt odotellaan äippäpakkausta. Turvakaukalo, jalusta ja pari pyyhettä tilasin ja niiden pitäisi pian tulla.
Sitten onkin yhtä kauppareissua vaille kaikki hankinnat tehty pikkuiselle. 29.ovä on äippäpolikäyntii kaupungissa niin sitten ajattelin hoitaa ne.

Sitten on tietenkin kaiken peseminen ja valmiiksi laittaminen.


t: Marenda ja Pikkiriikkinen joka on onneksi pirteä ja energinen äidinkin puolesta rv 26+4
 
Morjensta kaikille :wave:

Ja tervetuloo tinppa :)
Vauvakirja pitäisi munkin ostaa vielä, tuota Nalle Puh:in vauvakirjaa oon kaupassa kattellu, vaikuttais ihan passelilta :)

Täällä olo on aika kurja.. :( supistaa tosi paljon, ihme menkkakipuja ja alaselän särkyä. Ja hengästyttää jo tosi pienikin liikkuminen.. tuosta oon vähän huolissani ollut onko enää normaalia että ruokaakin pitää laittaa istuen tai vessassa käynnin jälkeen on pakko mennä pitkäkseen..
Eli lepäilyä vaan täällä.. tiistaina sitten neuvolaan, paitsi jos tämä olo vielä pahenee tästä niin äitipoli on tuossa ihan lähellä onneksi niin sinne sitten.

Mä oon kyllä vissiin just semmonen hössöttäjä :ashamed:
Silittelen ja juurikin lässytän mun mahalle ja kerjään mieheltä hemmottelua ja herkkuja kaupasta, töissäkin joskus saa asiakkailta kivoja kommentteja mahasta ja vauvasta, se on mukavaa ja mielelläni juttelen vieraidenkin kanssa :)
Kai mä sitten oon semmonen huomionkipee tyyppi muutenkin :D
Ei mutta joo tosissaan puhuen, oon huomannu että tähän toiseen lapseen mulla on tullu jo nyt odotusaikana iso kiintymyssuhde. Tuntuu vähän pahalta sanoa mut esikoisesta se tuli vasta jokin aika synnytyksen jälkeen. Sillon se vasta oikeesti iski tajuntaan että tuo on minun lapsi ja minä oon sen äiti. Vähän masennuksen poikastakin siinä oli, mutta se on kai ihan normaalia.

Mitäs muuta, no työjutut menee päin per*että suoraan sanoen, ja en olekaan enää tuohon työpaikkaan palaamassa äippäloman jälkeen.
Vapauttavaa päästä monen vuoden p*sta eroon lopullisesti. :headwall:

äh mulla on niin tylsät päivät nykyään, tekis mieli käydä kahveilla tai lenkillä tai shoppaamassa kivassa seurassa, mut minkäs teet keskellä viikkoa kun kaikki töissä..

Jaaha pitÄs kai suunnitella nukkumaanmenoa, kello ties mitÄ :)
:wave:

Epi 29+jotain kai :)
 
Nostetaanpas välillä meidänkin pinoa.

Hienoa että LittleEternalilla oli neuvolalääkärillä kaikki kunnossa.

Tervetuloa mukaan tiNpPa

Toivottavasti Epipremnum on voinut paremmin. Mitä neuvolassa sanoivat?
Ei tämä raskaus aika aina helppoa ole. Mutta hyvän asian puolesta.

Ei näistä vaivoista enää jaksa välittää kun ihanuuden saa syliin asti.

omaa napaa (.) Eilen oli lääkärineuvola ja kaikki kunnossa. Kauhiasti en viitsinyt omaa oloani valittaa kun ensviikolla äippäpoli. Säästellään sinne ;)
Mutta nämä perusjutut, painoa tullut nyt yhteensä n. 4kg. Verenpaineet hyvät (kiitos lääkityksen) Hb lähtenyt nousuun (kiitos rautalääkkeen)
Pissa puhdas. Sf mittaa ei merkinnyt korttiin ja enhän mie sitä enää muista.
Pikkuinen kasvot alaspäin ja lapsivettä normimäärä. Syke 136-140 Ei tykännyt taas yhtään sydänäänteen kuuntelusta. Potkuja sateli ja kylkeä käänneettiin pois alta. Näin ollut joka kerta. Tää kaveri arvostaa omaa rauhaa.
Kohdunsuulla kaikki kunnossa, ei mitään muutoksia.



Turvakaukalo tuli tänään ja ainakin ensivaikutelma on tosi hyvä. Siinä on pienellä vauvalla matkustusasento tosi makaavaa ja kasvaessa kallistuu istuvampaan. Toki pitää vielä autoon mallailla ja vaikka nukkea sovittaa siinä.

Pikkuinen tuntuu masussa voivan hyvin. Suht rauhallinen mutta voimakkaan oloinen kaveri. Liikkeet ovat vahvoja ja kädet ja jalat tuntuvat hyvin päällepäin.

t: Marenda ja Pikkiriikkinen ihanuus rv 27+2
 
Tervetuloa uudet! :)

Täällä on olo vähän parantunut saikun myötä. Mieliala on paljon valoisampi! Ja ihanaa, kun alkaa aurinkokin näyttäytyä! Olen pyhästi päättänyt aloittaa sauvakävelyn heti, kun flunssa helpottaa. Niskajumin takia on joka päivä pää kipeänä, joten sauvailu voisi helpottaa sitäkin. Eri asia sitten, miten alkaa supistelemaan liikkuminen...

Eilen poksuttiin 30+0 ja sen kunniaksi oli neuvola:

rr 130/71
paino +571g/vko
sf 27cm
syke 155
liikkeet ++
pissa puhdas
raivotarjonta

Vauva ei tuntunut kuulemma mitenkään hurjan isolta (luojan kiitos), mutta lapsivettä onkin runsaasti. Vielähän tuo kerkiää tietty kasvaa, täytyy nyt yrittää pysyä erossa karkeista ja muista herkuista! Koko loppuillan supisteli tuon mahan vatkaamisen takia, ja tuntuu kuin olisi kylkiluu murtunut! Vauva vissiin työntää siihen jalallaan tms. Yskiminen sattuu :(

Mulle saa muuten päivittää iäksi 26v. :)

Hyviä vointeja teille kaikille! :hug:

Eskapismi & Onni 30+1
 
moikat uusille:wave:

eskapismi hienoo kuulla et olot voiton puolella :heart: nyt laulaa noi tintitki jo ulkona ja pelkästään ikkunasta on ollu ihana kattella tota aurinkoa kun on näyttäytyny.

hui rupee jo monella oleen viikot 30 paremmalla puolella, aika menee hurjaan nopeesti! ja sit toisaalta ihan liika hitaasti :D

Täälläkin oltiin lääkärillä tänään, vauvaa ultras, kaikki ok ja siro vauva ainekin viel, 1100g antoi nyt painoarvioks ja jos jatkaa käyrällä kasvua niin syntymäpaino vois olla about 3300g eli ei mun herkuttelut oo viel aineka kasvattanu jättiläistä... Kohdunsuu oli kiinni, kiintee ja 3 cm edelleen, eli vihlomiset ja supistelut ei oo vaikuttanu mihkään. Huokaisen siis taas hetkeksi helpotuksesta ennenku rupeen kehitteleen jotain ressiä pienessä päässäni turhasta :ashamed: ah, ihanat hormonit :D

Syli84 ja Hemmo 28+3
 
Viimeksi muokattu:
poks, poks rv29!
Ja nythän mä vasta tajuun ettei tässä enää ois kauaa kärvisteltävissä.. ja kaikki vielä laittamatta valmiiksi :D huih! miten tätä ajan kulkua ei oikein tajuu :D Kai se ois pikkuhiljaa alettava tosiaan miettiä vauvan nukkumapaikka, vaatteet pestävä ja viikattava kaappiin ja kaikki muu.. :) toivottavasti en oo ainut joka ei tajuu tätä ajan kulkua..

Perjantaina neuvolaan ja saas nähdä mitä siellä sanotaan noista sokerin mittaus tuloksista, osa on ollu koholla ja osa ok, aikamoisella dieetillä saa olla että sokerit pysyy kurissa. Kuitenkin olo huomattavasti parempi kuin ennen radi ruokavalioo. Väsymys hellitti ja eipähän noi ruokailut enää aiheuta huonoa oloa. Ja toivottavasti ei tuo paino enää kamalasti nousisi.

Harrastaako teistä kukaan muu käsitöitä? Minulle se on henki ja elämä, melkein :D
 
Äitijapojat. Jonkun verran tulee käsitöitä tehtyä. Puukäsityöt on enemmän mun juttu, teen itse ja tuunailen vanhoista. Ja sen huomaa meiltä kotoa.
Mutta nyt kun ei vain pysty tekemään mitään fyysistä vaan on pakko vain lepäillä niin on tullut taas enemmän neulottua. Ja pari unipussia tein koneella vauvalle.
Mutta villasukkia ja tumppuja, pari peittoa, neulottu unipussi pitkillä hihoilla ja hupulla, missä reijät turvakaukalon vöille.



Täällä kärsitty paripäivää supistuksista. Eilen olivat jo tosi kipeiätä ja suoli tyhjeni, useampaan kertaan. Mutta onneksi ne helpottivat. Levolla nyt tuntuvat pysyvän kurissa että jospa tässä ei äippäpolille tarvitsisi lähteä.Vielä siis kuulostelen tilannetta. Ei ole täysin rauhoittunut mutta ei niin pahakaan. muoks, Siis ne eilisaamuiset saattoivat saadakkin jotain aikaan. Nämä nyt tulevat tuskin saavat mitään aikaan. Mutta mullakun on taustalla se kohdunrepeämä niin mietityttää että kestääkö kohtu vielä nämä vai tartteisko olla huolissaan. Kolmisenviikkoa sitten oli kohtu uhuimmalta kohdaltaan 7mm että ihan hyvän paksuinen kuitenkin vielä. Tai arviohan se on aina ultralla, mutta katseltava.

Pikkuinen myllää kyllä supistusten välillä kovastikkin. ja änkeää suloista pehvaansa ylämahasta läpi.


t: Marenda ja Pikkiriikkinen rv 27+5
 
Viimeksi muokattu:
täällä kans pikkunen pylly vilkkuu välillä navan kohdalla ja sen yläpuolella :D heiluu siinä edes takasin! kyllä on huvittavaa ja samalla niin söpöä :D

joku sanoi olevansa allerginen perunalle, minäki mietin että suomalainen allerginen perunalle :D huh huh! mehän eletään perunalla!

(.) täällä ollaan koko viikko oltu pahassa taudissa.. sappivaivoja (mitä ilmeisemmin) ja samalla varmaan ihan kauhee vatsatauti! olin pari päivää ihan koomassa sen takia! saakeli että olin kipee.. ylävatsa oikealta, tuntui että henki lähtee!!!! nyt sain lääkettä, litalginia jota siis ei saisi raskaana, ainakaan viimeisen kolmanneksen lopussa syödä, mutta sain nyt 2 viikkoa luvan syödä 2xpäivässä sitä sappivaivoihin.. 1 tabletin olen ottanut nyt iltaisin, en uskalla otata enempää! sitte en tiiä mitä teen jos kivut jatkuu! pakko se on kärvitellä ettei vauvalle vaan tuu mitään! toki sehän saattaa johtaa supisteluihin, mutat turha sitä on vielä miettiä.

eilen taas poksuttiin :) sais aika mennä vielä hiukan nopeampaan! ei malttais enää odottaa =)

tiuhti ja pikkumies möykkäräinen :heart: 29+1
 
Heippa!
pitkästä aikaa tulin katteleen mitä tänne kuuluu, ja melko hyvää kaikille kuuluukin :)

Alkaa kädet oleen siinä kunnossa että kohta ei varmaan tarvi enää mitään yrittää tehdä. Vasemman käden ranne tosi kipeesti vihlasee aina välillä kun jotain tekee, ja molemmissa kipristelyä/ tunnottomuutta vähän väliä. Nyt alkaa oleen jo turvotustakin :p ens viikolla neuvola, vaikka tuskin tälle ongelmalle mitään voi tehdä. Oletteko käyttäneet tai tiedättekö voisiko käyttää esim. kylmägeeliä rauhoittamaan kipuja? Siinä kun ei kuitenkaan mtään lääkeainaita taida olla.

Oon tässä miettiny et joko alkais peseen noita pikkuvaatteita ja muita.... Jotenkin tuntuu niin aikaselta, mut si taas ikinä ei tiä mitä tapahtuu, että eipä tuosta haittaakaan olis, ei ainaka tarvis ressata koko aikaa että ehtiikö tekeen kaiken :attn:

POKS 30+0, hui! Enää 10 viikkoo :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
FairyTale, mä oon käyttänyt kylmägeeliä, on ollut ihan pakko! meinaan mulla on raskauden aikana tullut oireeksi "levottomat jalat" ja se "kutina" mitä mulla tuntuu jalkojen sisällä on ihan sietämätöntä! kylmägeeli auttaa siihen hetkeksi, että ehdin nukahtamaan :D

samoin oon selkääni sitä nyt laittanu muutamana iltana.. sehän on ns. paikallishoitoa, joka ei imeydy verenkíertoon niin siitä ei ole sikiölle haittaa :) toki pitää hiukan välttää levittämästä laajoille alueille.. esim. koko jalkaan tai koko selkään vaan nimenomaan paikallisesti kipukohtaan :)
 
Kiitos Tiuhti! :)

Mä oon jotenkin niin arka käyttään mitään "apuja", kun aattelen et kyllä tää kärsimys kohta loppuu :LOL: Mutta ehkä nyt kuitenkin sitä kylmägeeliä alan käyttään. Ja joo, mulla kans hippasen levoottomat jalat! Saan kyllä melkein joka ilta jalkahieronnan, mut ei se tunnu auttavan tarpeeks... :attn:

Kohta julkistetaan Ruotsin pikkuprinsessan nimi! Epäilen että en ollut ainoa joka eilen muutaman kyyneleen tirautti kun Daniel piti tiedotustilaisuuden? :LOL:
 
Kerhoon haluavat, oon hyväksynyt kaikki jotka on täällä esittäytyneet tai laittaneet mulle yksityisviestiä eli te jotka ootte laittaneet kerhoon pyyntöä niin voitteko lähettää yv:tä tai ilmotella täällä tietojanne :)

btw, nopeaa toimintaa tuolla ruotsissa, prinsessan nimi ilmeisesti on Estelle Silvia Ewa Mary :)
 
Kylmägeelistä piti tulla kirjoittamaan. Mie olen allerginen sille tökötille. Kamala kutina ja kirvely sekä ihon punoitus moneksi tunniksi.
Eipä ole hetkeen tullut kokeiltua enkä taidakkaan kokeilla.

Meidän kaukalo lähtee sitten takaisin. Ei asetu autoon millään, sitä ei vain saa tarpeeksi tukevaksi sinne. Harmi, kaukalo vaikutti tosi näppärältä ja mukavalta vauvalle. Mutta jos ei saa turvallisesti kiinni niin ei käytetä. Onneksi saa palautettua.
Keskiviikkona sitten äippäpolille kontrollikäynti ja samalla reissulla lastentarvikeliikkeitä katselemaan.
 
peruna-allergia joo meitsi täällä sitä kironnu ja just kerhon puolelle taidettiin taas jutella ja muitakin ketjussa oli joilla samoja vaivoja :D tiuhti voit kuvitella miten "helppoja" kauppareissut on sillon ku yrittää välttää ees kaikkia pahimpia mille on allerginen, mulla mm: peruna, vehnä, ruis, ohra, lehmänmaitotuotteet, nuadanliha, kananmuna... eli oon superanti-isänmaallinen :LOL: nyt on taas pakko jättää viljat kokonaan, kilppariarvot sitä luokkaa :kieh:

mut joo suomessa on aika paljonkin meitä "kapinallisia" jotka ei elä koko elämäänsä perunan voimalla :LOL:
 

Yhteistyössä