TOUKOKUUN TOIVOTUT lokakuussa

Kiitos kaikille

Toivottavasti papu viellä olisi hengissä..luin netistä jonkun kertomuksen jolla oli ollut ainoat merkit vauvan kuolemasta just selkä ja vatsakivut :( Ja minä niin ootin et sunnuntaina tulee 12 täyteen :ashamed:

ottaako ne päivystyksessä vastaa jos ei ole vuotoa vaan kipuja??
 
Oon tosi onnellinen nyt! Ultrassa kävin aamulla ja kaikki oli ok. Siellä se mini-vauva pyöriskeli ja heilutteli vilkkaasti! On se vaan niin ihmeellistä, ku tässä vaiheessa se näyttää jo pieneltä ihmiseltä. =) Kuvankin sain mukaan vaavista. Täytys nyt kertoa lapsillekin, ni olis kivempi odottaakin, ku ei tarvis salailla mitään. Ei olla tähän mennessä vaan uskallettu viel kertoa. Ai niin, laskettu aika mulla muuttu päivällä, siis se on nyt sitte 8.5. Ultran mukaan se olis ollu kyllä 6.5, mut ei ruvettu siihen asti sitä siirtelemään. Neuvolassa ne laski, et la olis 7.5. Mut luotetaan nyt tohon lääkärin tietsikalta kattomaan la:han.
Poika04, toivotaan et ei oo mistään vakavammasta kyse. Mulla on monta kertaa ollu kans mahassa ja joskus myös selässä yhtä aikaa kipuja. Oon kyllä sit huomannu, et loppujen lopuks onkin ollu vaan ilmaa niin paljo mahassa. Ja kasvaahan se kohtukin koko ajan. Mut käy ihmeessä tarkistuttamassa tilanne, ni ei tarvi tuskissaan kärvistellä ja pelätä pahinta. Varmasti kaikki on hyvin!
Nyt vois ottaa päiväunet, ku isommat on ulkona ja juniori nukkuu.
Laurenzia 12+1
 
Poika04 Mulla on ollut paljon alavatsa ja alaselkä kipuja mutta ne nyt sitten johtui vaan tuosta kohdun kasvusta. Mene nyt ihmeess käymään päivystäväll jo pelkästään oman mielenrauhasikin vuoksi tai soitta neuvolaan jos ne vos sydnäänet kuunnella! kovasti jaksuja ja tarasukkia sulle :hug:

Mä kävin tänään labrassa. Ei ole ikinä sattunut "ronkkiminen" niin paljon mitä sattui tänään kun se täti otti näytteet....ei ollut itku kaukana. :/ :x

Viikon päästä sitten tulee tulokset. Toivotaan että niissäkään ei ole mitään. =)

Nyt viemään tyttöä unille!
Hyvää alkavaa viikonloppua äitsyköille ja massukoille! :heart:

-Liro ja papu-

 
poika04lle oikein paljon tarrasukkuia, jarrusukkia, pikaliimaa, jeppeteippiä ja aku ankka laastaria matkaan!Toivotaan, että pikku papunen jatkaa matkassa toukokuulle saakka!

Yhtenä pikku vinkkinä tarjoaisin, että soittaisit päivystykseen ja pyytäisit lähetteen labraan veri- ja pissakokeisiin. Voisivat kattoo tulehdusarvot ja muut. Mulla otelläni oli joskus muinoin munuaisaltaidentulehdus ja oireet kova alavatsa ja -selkä kipu. Oli ollu virtsatietulehdus oireettomana ja sit meni tonne altaisiin.

Ihanaa viikonloppu :)
Ajattelin pitää tänään päiväuni ja herkuttelupäivän, nam nam!
Tyttelikin lähtee isinsä luo viikonlopun viettoon, niin äiti ottaa rennosti.
Paitsi että huomenaamulla olis kyllä suunnattava kouluun pariks tunniks
:eek:

Iloista, aurinkoista ja raikasta viikonloppua kaikille!
 
Poika04: Hirmuisesti pikku enkeleitä matkaan :hug:

Kävin eilen äitiyspolilla synnytyslääkärin ja sisätautilääkärin juttusilla verenpainetaudistani. Synnytyslääkäri oli ihana kun kertoi asioista rehellisen suorasti, ja selvitti asiat niin tarkkaan että sain rauhan mielelleni. Vaikeuksia voi tietenkin raskauden aikana tulla, mutta nyt olen sen verran tarkassa seurannassa että syytä turhaan huoleen ei ole.

Sisätautilääkäri olikin sitten aivan toista maata. Ensiksi se töksäytti ettei usko että mulla mitään verenpainetautia ole, olen liian nuori ja hoikka kuulema siihen...Kun sanoin että olen syönnyt lääkkeitä jo kymmenen vuotta niin seuraava kysymys lääkäriltä oli että MIKSI? ...No oliskohan korkean verenpaineen. Uskoi sit vihdoinkin kun vaivautui mittaamaan. Lääkkeiden kanssakin paine nyt luokkaa 150/100....Kaikennäköistä sitä näkee. Varmaan hyvä alallaan, mutta ihmisten kanssa ei kyllä!

Maagiset 12 viikkoa on täynä =) Ihanaa. Tosin me ollaan jo ajat sitten kerrottu pikkuisen tulosta kaikille läheisille ja mun töissäkin jo tiedetään. En jotenkaan osannut pitää asiaa salassa silläkään uhalla että jotain olisi voinnut tapahtua tämän 12 viikon aikana. Olen halunnut nauttia ja olla täysin rinnoin onnellinen tästä asiasta enkä murehti jos jotain sattuisi. Viimeisen kolmen vuoden sisällä mulle ei oikeastaan ole sattunut juuri mitään hyvää, oon saannut "selkääni" enemmän kuin tarpeeksi. Molemmat vanhempani yrittivät itsemurhaa, sairastin työuupumuksen&masennuksen, keskenmeno, avioero, osuin paikalle pommi-iskuun(onneksi 1/2km oli väliä ) jne....Jotenkin nyt tuntuu siltä että en jaksa enään surra menneitä enkä murehtia tulevaa. Nyt haluan olla vaan onnellinen kun siihen on aihetta. Surraan sitten jos (toivottavasti ei) jotain sattuu, ei etukäteen sureminen auta. Huimaa tilitystä...tunteet pinnassa :)
 
Moikka taas, poika04: toivotaan, että kivut olisivat normaaleja. Älä vielä menetä toivoa kun syy ei ole välttämättä se pahin. :hug:

Jenni30v: kyllä sinullekin kertomasi perusteella nyt jo vauvan tuoman onnen soisi! :) Me ollaan kanssa kerrottu uutinen jo melkein kaikille, vaikka turvallisemmilla vesillä ollaan vasta noin viikon päästä, toivottavasti.

Onko teillä tuntumaa, odotatteko tyttöä vai poikaa? Musta tuntuu että masussa olis poika (heh, onkohan siellä ketään kun ei olla ultrassakaan vielä nähty) ja miehellä taas on olo että olis tyttö.
 
Poika04:Toivottavasti kaikki on hyvin...mulla on joskus ollut tollasta paineen tuntua,ikäänkuin vanteena ton keskiruumiin kohdalla. Ja myöskin kun söin sitä tulista ruokaa,tuli mahoton vatsanpolttelu ja tuskainen olo...Kannattaa vaan sanoo sinne päivystykseen että koskee tosi paljon ja pakko päästä...mua ne ei muinoinaan ottanut ultraan,kun ei tullut vuotoa,vaikka aihetta olis ollut.

Onnea taas kaikille ultrassa käyneille :heart: Mulla olis vielä 4 päivää odottelua =)

Mulla ei oo mitään tuntumaa kumpi olis tulossa,mut miehellä kuulemma sellanen olo,että olis poika,vaikka aikoinaan aina uhos että hän tekee ensin tytön :LOL:

Lueskelin tossa että aika monella jo jonkin näköinen mahan alku kasvanut tässä vaiheessa :eek: Mulla ei kyllä oo kun pahan laatunen turvotus. Enkä makuuasennossa tunne mitään mahan alkua. Oonko ainoa lajiaan :eek: Välillä kyllä iskee epäusko että vieläkö se meidän kutvonen elää ja hengittää...no onneks ei tosiaan kauaa tarvi arvailla....

Eipä täälä kummempia,kovasti on massua nipistelly ja vihlonut,paha olo on taas ollut kauan poissa (pieniä huonovointisuuskohtauksia lukuun ottamatta),väsymys vieläkin aika massiivista,onneks on viikonloppuvapaa =)

Repa ja kutvonen 10+4 :heart:
 
Poika04, hengessä mukana ja parasta toivomassa!

Jenni30v, onnea kovasti ja ihana kuulla, että olet päässyt tällaiseen nautiskeluvaiheeseen kaikkien karikkojen jälkeen.

Mouku80, minulla on ihan alusta asti ollut poikaolo tosi vahvasti. En osaa selittää, on vaan. Puheessakin meinaa lipsahtaa 'poika', kun vauvasta puhutaan. Olen ehkä aina ajatellut enemmän tyttöjä itselleni, mutta raskauden myötä mieli on jo ihan muovautunut pojan odotukseen. Hassu juttu. Saa nähdä, kuinka käy!

Olemme lörpötelleet tulevasta esikoisesta lähipiirille jo ajat sitten. Tuntui niin luontevalta jakaa tämä kaikki mahdollisimman pian lähimpien kanssa ja jos olisi käynyt murheellisesti, olisi heidän tukensa ollut tarpeen. Ei harmita, että kerrottiin aikaisin. On ollut tosi kiva höpötellä vauvajuttuja alusta asti.

Kuten tässä joku päivä taisin kirjoitellakin, töissäkin melkein kaikki taitavat jo tietää - osa ihan omasta tahdostani ja osa tahtomattani, kun eräs hieman yllättävä taho ei osannut pyynnöstäni huolimatta pitää suutaan kiinni, kun jäin sairaslomalle raskauden alkuvaiheissa pahoinvoinnin vuoksi.

Tänään sanoi yksi työkaveri, että somasti on jo vatsa vähän pyöristynyt. :)

Rv 12+6 tänään.
 
Hyvää viikonloppua vaan kaikille!
Poika04, toivottavasti kaikki on kunnossa! Tulee tosi pahamieli sun puolesta, vaikka kaikki voi olla ihan hyvinkin. Surkeaa vain, että joutuu olemaan epätietoisuudessa. Tsemppiä!

Mun pahoinvointi on muuttunut viikon sisällä. Suosittelen kaikille lämpimästi muuten puuroa. Herkullista ja hätätilassa helppo oksentaakin. Puuro tuntuu olevan ainoa ruokalaji, jonka kanssa kuitenkin pärjään. Sinänsä outoa, koska olen aikaisemmin inhonnut puuroa. :LOL:

Hauska huomata, kuinka tunteet heittelevät laidasta laitaan. Räjähdysalttius on maksimissaan joka tilanteessa. Nyt ei kuitenkaan enää masenna, kun on tuo huono-olokin pysynyt kurissa - just ja just.

Tänään raskausviikkoja 11 ja tuskin maltan odottaa viikkoa. Mullakin on muuten eka ultra 5.11.

Ja vielä kerran, mukavaa viikonloppua koko porukalle!
 
Huomenta vain!

Voimia sinulle poika04!!! Toivotaan että kaikki on hyvin!!!

Tässä tänä aamuna mietiskelin, että kuinka ihana on sitten toukokuun aikoihin kuulla kaikkien vauvauutisia =) Ei malttaisi odottaa sinne asti!!

Olen pohdiskellut tässä lähiaikoina, miten pitkään töissä pystyn olemaan, vaikka ei vielä ole mitään pahempia oireita, ehkä väsymys hieman painaa. Oletteko te olleet miten pitkälle raskautta aikaisemmissa raskauksissa töissä ja millaista työtä teitte/teette? Olen kaupassa töissä ja olen kassaneitinä, itse ainakin nyt ajattelen että mahan kanssa se saattaa olla vaikeaa....?

Mutta vielä kerran voimia poika04:lle!!!
 
Poika04 Kuinkas jakselet? Toivottavasti sullakin on ollut vaan kohdunkasvu- tai liitoskipuja.

Repa Oliko sulla lapsia ennestään? Mulla ei ensimmäisessä raskaudessa maha näkynyt kun vasta joskus 24 viikon jälkeen ja sillonkin se oli tosi tos pieni pömppis vaan. Juuri kun niitä kuvia katsoin niin nyt mulla taitaa olla isompi maha mitä silloin oli. :eek: Mutta tuo mahan kasvuhan on muutenkin tosi yksilöllistä....toisillahan on ihan loppuvaiheessakin vaan tosi pikkunen masu ja toisilla taas ihan kauhean iso.

Mulla on tässä raskaudessa ollut ihan erilainen olo alusta asti mitä ekasta oli että sen mukaan odottaisin sitten poikaa. Mutta toukokuussa se sitten paljastuu :heart:

Nyt kauppareissulle valmistautumaan!

Hyvää lauantaita kaikille!!

-Liro ja papu-

 
Poika04 toivon täällä kaikkea parasta puolestasi. Olisikohan kyseessä vain hiukan pahemmanlaatuiset liitoskivut? Toivotaan niin.

Mulla ei ole oikein mitään oloa siitä onko tyttö vai poika. Mies liputtaa kovasti tytön puolesta ja itsekin olen saanut silloin tällöin sellaisia tyttö-tuntemuksia, mutta toisaalta kun kaikille suvussa on syntynyt tyttövauvoja nyt, niin luulisi sen olevan jo pojankin aika. =)

Eilen illalla tuli taas oksennettua kaikki ruoat ulos ja maito ei mene alas. Ei sitten millään. Olen jo siirtynyt kalkki-kalsium tabletteihin. Maistuvat muuten aika hyville.
 
kiitos kaikille tosi paljon kannustuksesta.Tää palsta on tässä tilanteessa ihan korvaamaton.
Eli eilen mentiin illalla sairaalan päivystykseen...ei lääkäri edes sydän ääniä kuunnellut eikä ultralla kattonut eli en tiedä ollenkaan onko papu hengissäkään enää..Kotiin vaan kun ei kuulema oo mitään tehtävissä tulee ulos jos tulee..Arvatkaapas pääsikö itku moisesta kommentista --) tule uudetaan jos verta tulee et ei tässä vaiheessa taida vauvalla olla mitään merkitystä..Heille se on vaan se sikiö mut kun meille odottaville se on se oma vauva..Pelottaa kauheesti nyt tiistaina mennä sinne ultraan ja kaiken kukkuraksi yksin viellä :(

ja viellä lopuksi sano ajattele positiivisia asioita :eek: en edes itkun seasta saanut sanottua et mitähän positiivisiä tässä nyt sit miettis.

Musta välillä tuntuu et mies ei edes tajua miltä musta tuntuu...sen asenne on jotenkin niin ylimalkainen, no onhan se hengissä mitä sitä nyt suremaan tekisi mieli kaivaa kaulin esiin.

poika04&papu11+6 (toivottavasti)
 
Voi ei poika04,miksi ne nyt ei sitten katsoneet mikä tilanne että toinen sais rauhan :hug: Noin ne mullekkin sano ,että kun ei voi asialle mitään tehdä,niin eivät ota vastaankaan,mut voishan ne edes antaa selvyyden miten asian laita on jos ei muuta....
Onneks kuitenki "jo" tiistaina ultra.
Meillä mies suhtautu kanssa noin silloin,mut se oli jonkinlainen suoja kilpi,se meinas että jos myötää että jokin on pielessä,niin se muuttuu todeks. Miehet ei ehkä käsittele näitä asioita samalla tavalla. MUTTA vaikka nyt kerron omia km kokemuksia ja sen aikasia tunteita,EN USKO että sulla on mitäään hätää. Mun raskaus meni silloin kesken jo heti alussa jne... haluan vain kertoa että tiedän miltä tuntuu,kun hätääntyy ja pelottaa :hug: Voimia sulle kauheesti ja yritä jaksa tiistaille :heart: :heart:

Liro,esikoinen tulossa ja oon "varautunut" siihen että maha ei näy aikoihin,mutta hämmästyttää kun niin moni (täällä ja muualla) kertoo tuntevansa jo kohdun yms. ja meikä ei sitten mitään. Mutta ehkä se on yksilöllistä...lakkaan nyt ajattelemasta asiaa :D Tiistaina sitten täälläkin totuuden hetki kun ultrataan...

Repa ja kutvonen rv 10+5
 
Poika04, tuntuu tosi ikävältä ja ihmeteltävältä, ettei edes sydänääniä kuunneltu. Miten vaikea on ymmärtää sitä huolta, mikä odottavalla äidillä on. Vaikka keskenmenolle ei valitettavasti mitään voisikaan, on epätietoisuudessa eläminen ihan hirveää. Ei kai olisi ollut mahdottomuus kaivaa jostain doppler esiin. Nyt on pitkä odotus sinulla tiistaihin. Toivotaan parasta!

Ehkä miehen voi olla varsinkin vielä tässä vaiheessa vaikea kokea samanlaista hätää kuin odottavan äidin. Tai sitten sitä vain on optimistisempi tai suojaa itseään / sinua, eikä tiedä, mikä olisi paras tapa reagoida. Tulee helposti tosi kömpelöksi käytös. Ei ihme, jos se tuntuu itsestä ylimalkaisuudelta.

(rv 13+0)
 
Ugh!

Poika04: Voi olipa tylsä vastaanotto sulla siellä päivystyksessä :( Kamalaa. Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin ja kohtu siellä vaan kasvaa! :hug:

Repa: Mäkin odottelen esikoista eikä mullakaan kyllä mitään mahaa näy. Turvotusta on kyllä niinku sullaki, muttei mitään sellasta kumpua joka ei häviäis ku vetää vatsan sisään :) No, kai se sieltä sit jokus tulee. Nyt vaan ärsyttää, ku ihmiset varmaan luulee et mä oon vaan lihonu... Miten niin pinnallista ;) Mulla ei oo kyllä tuntunu mitään kiristystä tai kipujakaan... Kasvaakohan se kohtu edes siellä?!?!?!?

Ja tuosta miehen suhtautumisesta. Mä kun hermoilen vähän väliä, et onkohan kaikki ok vai ei, niin mies vaan tyynen rauhallisesti toteaa, että on kaikki ihan ok, älä hätäile. Tai jotain, et tapahtuu mitä on tapahtuakseen. Hätäilenpä! Eikä saa tapahtua! Eli siis minä tunteella ja mies järjellä... Onneks niin. Olis kauheeta jos molemmat lietsois vaan toistensa paniikkia...

Me ei olla kerrottu ku mun vanhemmille, kun käydään siellä harvemmin ja nelisen viikkoa sitten kun käytiin niin jo kerrottiin. Ja viime viikolla kerroin yhdelle mun hyvälle ystävälle. Muut saa odottaa ultran jälkeiseen aikaan... Paitsi eräät ystävät joiden luo mennään kylään viikon päästä; siellä pitänee heille kertoa, koska ihmettelevät muuten "alkoholiallergiaani" :LOL: Tänäänkin mennään juhliin, mutta keinot on keksittynä, ettei kukaan arvais, hihii!

TULIS JO SE ULTRA! Sietämätöntä tää odottelu... Onneks on teitä muitakin samana päivänä (5.11.)!

Niin ja hassua, mutta tyttöä toivottais (en tiedä miks?), mutta miehellä on tosi vahva tunne, että nyt on poika tulossa... Mulla ei oo oikein mitään tunnetta. Tulis ny jompi kumpi :)

Ihanaa viikonlopun jatkoa kaikille!

naukuri 11+1
 
poika04, eilen en ehtinytkään koneelle, nyt vasta luin sun huolistasi. Olipas ikävää käyttäytymistä lääkärissä. Oliko muuten mies- vai naislääkäri? Olen matkan varrella meinaan huomannut että naiset suhtautuvat odottavan äidin huoliin aina myötämielisemmin kuin miehet, varsinkin sellaiset joilla jo on lapsia. Toivotaan nyt kuitenkin että sun tuntemukset johtuvat kohdun kasvusta. Itseasiassa mulla on tänään ollut hyvinkin menkkamaisia tuntemuksia, olen vaan makoillut soffalla ja nyt tuntuu paremmalta.
Kuukautiskipumaiset olot ovat pitkin raskautta ihan yleisiä, elleivät sitten tosi häijyiksi ryhdy. Onneksi sulla pian ultra, toivon ja uskon että kaikki on hyvin :hug:

Meillä taitaa muuten sukulaiset , mummaa ja ukkia lukuunottamatta, olla ainoita jotka eivät vielä tiedä mun tilasta :whistle: , en meinaan usko että kommentit ainakaan mun veljen porukoilta ovat kovinkaan innostuneita. Kauhistelivat jo aikoinaan tuon kolmosen tekemistä. Musta tuntuu kurjalta, en haluaisi pahoittaa mieltäni joten siirrän ja siirrän... :snotty: Ystäville olemme kertoneet, ja he ovat vilpittömästi onnitelleet.

Ei ole poika eikä tyttö olo, kolme tyttöä jo on. Itseasiassa oisin aika järkyttynyt jos poika tulisi :D

viikonlopun jatkoa kaikille, voikaahan paksusti ;)

annastiina, rv 11+5
 
Niin on Alanyan lomalta palailtu ja kaikki meni ihan hyvin, vaikka syöminen jäikin aika yksipuoliseksi kun piti pelätä kaiken maailman myrkytyksiä :$ Päätin etten koskaan enää lähde raskaana ulkomaille ja sivusta seuranneena tuskin koskaan lähden myöskään alle kouluikäisten muksujen kanssa! Raskasta pitää itsestänsä huoli, saatikka mussukoista siellä kaukana jossain. Jos joku suunnittelee matkaa kyseiseen kohteeseen, voin antaa vinkkejä tms. itse tuskin enää koskaan lähden Turkkiin. Alanyassa ainakin pitää olla hyvät hermot ja todella tarkkaavainen ettei tule huijatuksi.B)

Kävin 19.10 np-ultrassa ja kaikki oli ok. Sikiö hauskuutti meitä tempuillaan. Lopullinen vastaushan tulee vasta viikon päästä postissa, mutta olen toiveikas =) Laskettu aika on nyt 28.4. eli aikaistui hiukan. Ollaankin vähän pidemmällä kuin luultiin.

Itselläni myös vauvamaha tuntuu, pikkuhiljaa alan luopumaan minullekkin niin rakkaasta mahalleen nukkumisesta. Ekat mammahousut ostin samaisena ultrapäivänä. On ne lepposat päällä, en muita pitäiskään :D

Poika04 Lähetän sulle voimahalin ja uskon, että kaikki on ihan hyvin. Jaksuja kovasti!

Olen niin reissussa rähjääntynyt, että täytyy sanoa hyvää yötä kaikille ja painua ah niin ihanaan omaan sänkyyn =)

Äitiksi toivova ja Urmas 12+5
 
MIulla näkyy kyllä maha, mutta ei tunnu :LOL: Masullaan nukkuminen onnistuu ihan hyvin, lukuun ottamatta järkyttävän kiåeit' tissejä..Tyynyt pitää asetella juuri oikein :LOL:

Voihan kamalaa... Ne tissit on niin uskomattoman kipeät, ettei mitään todellisuutta!!!

Älä Poika-04 huoli, kivut ovat varmasti normaaleja raskauteen kuuluvia kipuiluja. Minullakin on päivittäin kovin menkkamaisia jomotuksia. Ollut ihan plussasta asti!! Kaksi keskenmenoa takana minulla, joten tiedän, että näinhän se alkaa, mutta ei aina tarkoita sitä. Koita malttaa mielesi, tai narraa päivystyksessä, että on todella kovat kivut :kieh: Jos ei muuten pääse, ni prkl... Niin mä tekisin ainakin!!!
Viimeisen keskenmenon sattuessa soitin päivystykseen ja kas kummaa, eivät ottaneet minua edes sisään, sanoivat, että vuoda kotona. Jos kivut tai vuoto ihan älyttömäksi yltyisivät, niin sitten voisi tulla jonoon :kieh: Se on tätä... Huh huh, että pistää vihaksi!!!


Isot tsempit nyt sinulle, toivon edes hetkellistä mielenrauhaa! Muista, että stressi ei auta ketään. :hug:
 
Huomenta! Saattelin tuossa miehen hirvimetsälle ja ajattelin lukaista eilisen kuulumiset ennen kuin menen vielä hetkeksi pötkölleen, väsyttää vielä...

Mitä tuohon massuun tulee. Mulla ainakin on jo hyvinkin selvä pömppis, ei tätä helpolla peitellä enää =) Mahallaan pystyy vielä jotenkin nukkumaan (silloin kun ei tissit ole ihan niin hirmuisen kipeät), ala masussa tuntuu kuin siellä olisi joku sellainen ehkä appelsiinin kokoinen "pallo", varsinkin juuri silloin kun on mahallaan. Osa pömppiksestä lienee turvotuksen syytä, mutta väliäkö hällä, söpö tuo maha on. Paino on vielä pysynyt jokseenkin ennallaan, 0,5kg on tullut lisää tai jotain.

Jaahas, kissa päätti tulla keskeyttämään ja hyppäsi näppiksen päälle. Tarvinnee lähteä laittaan aamupala sillekin =)
 
Huomenta, poika04: koeta kestää, toivotaan parasta!! :hug: wannabe mum: itse olen käynyt Antalyassa, ja sitä voin lämpimästi suositella, ei niin turistikohde kuin Alanya.

Tänne ei mitään uutta. Oireet lähes loppuneet. Vatsa on iso mutta valitettavasti ei mikään sievä pieni kumpu vaan joka suuntaan... ;)
 
Poika04 Minullakin on ollut aika paljon erilaisia särkyjä tässä 11. viikon loppupuolella. On kuulema usein normaalia. Miten sinun muut oireet? Niistähän voi aika paljon päätellä myös. Uskon, että kaikki kääntyy vielä parhain päin kohdallasi. Paljon voimia. Tiedän itse aiemmista verenvuoto-ongelmista johtuen kuinka tylsää ja ahdistavaa odottaminen on. Haleja :hug: !

Edelleen oksuolo ja selkä on hiukan kipeytynyt. Tuntuisi lihaskivuilta.Masu alkaa painamaan jo selällään nukuuessakin. Neuvolassa kovasti kyselivät, että olenko nyt ihan varma, että ultrassa ei näkynyt kuin yksi, että jos kaksoset siltikin. :LOL:
Tuskinpa. Johan tuo asia on tarkistettu pariin kertaan. Mulla vaan kohtu kasvaa omiaan tai sitten tulossa on jättiläisvauva. olin itsekin syntyessä varsin "pieni" (4500kg) =)
 
täällä maaginen 12 täynnä toivottavasti papukin matkassa..enää ei kipuja mut toivotaan et papu viellä tiistaina olisi tohinassa mukana?? miten on voiko aurajuustopatonkina syödä K-kaupasta ostin ja jos maistoinkin :ashamed:
 

Yhteistyössä