***Toukokuun Toivotut***Marraskuussa***

Heippa hei ja kiitokset uudesta pinosta! :)

Täällä ollaan kuumeessa,yli 38astetta ja oksetusolo on tullut takaisin,johtunee tästä kun muutenkin huono olo niin kuume vain lisää sitä.

Joku kyseli sydämen sykkeistä,meidän vauvelilla on ollut alusta asti mitä ollaan kuunneltu syke n.160-165, mutta eilen ku viruin kuumeessa ja laskin vaavin sykkeen se oli 180,varmaan tää oma sairastaminen vaikuttaa häneenki,voi pientä. En oo kovin paljoa uskaltanu ottaa Panadolia ku pelkään sitä km riskiä. Niin ja ilmeisesti hiiva vaivaa täällä ulkosynnyttymiä perhana vie! Oon nyt laittanu sitä voidetta ja tosi hyvin tehoaa lähestulkoon heti :)

Influenssarokotteesta,mä en varmaan ota sitä. Ja tiedoksi muuten niille jotka kammoaa sitä sikapiikkiä ni se on tänävuonna sisällytetty siihen influenssa rokotteeseen.Mä otin viimevuonna sen sikapiikin kun opiskelujen puolesta oli otettav jotta pääsi harjoittelupaikkaan, mutta olisin varmaan muutenkin ottanut.

Eipäs tässä ihmeempiä,taidan vielä vähän valvoskella..

Diipeli ja pampula 11+1 <3
 
Kirjoittelin eilen kerhoon ja nyt kun olin sinne menossa, niin enpäs enää kuulunutkaan siihen. :xmas: Tonttu mikä tonttu, olen osannut jotenkin lopettaa "jäsenyyteni".

Laitoin uudestaan liittymispyynnön.

Onpa tylsä ilma, just nyt ei onneks sada. Lähdemme kohta kävelemään kohti esikoisen kerhoa.
 
Huomenta
Minä tässä sairauslomalla olen oksentelemassa kotona. Raskauspahoinvointi tuntuu vaan lisääntyvän viikkojen edetessä. :( En tiiä mitä uskaltaisi syödä kun kaikki kuvottaa.

Dopplerista en saa ääniä kuulumaan helposti. Epäilyttää sekin, kuulenko omat vai vauvan sydänäänet. Niitä kun on vaikea maallikon erottaa. Viuhviuh-ääni kuuluu kyllä, eli eikös se ollut istukasta lähtöisin...

Poika vai tyttö: Kaksivuotiaani ilmoitti eilen illalla vauvan olevan poika. Minä sitten selittämään, että sitä ei saa itse valita. "Kyllä sen voi, kun pyytää täteiltä (hoitajilta). Jos ei tykkää niin voi pyytää, että annatteko tolle vauvalle pippelin." Eli ei hätiä mitiä, kaikki saa toivomansa, jos toiveita on. :D

valdemaria ja vauva 14+2
 
Viimeksi muokattu:
Meillä oli niskaturvotusta 0,9mm.

Ja olen kerran laskenut dopplerilla sykkeen (vain kaksi kertaa kokeillutkin, en uskalla kovin usein tuota laitetta käyttää, vaikka kai se aika heikkotehoinen on vaikuttaakseen sikiöön), silloin oli 160 eli ilmeisesti aika korkea. Taisi olla möykky touhunnut jotakin. Saan dopplerilla äänet kuulumaan ihan häpyluun tuntumasta. Syke on selkeästi eri kuin oma syke, joka myös välillä kuuluu, mutta on ainakin puolet hitaampi. Omaa sykettä voi myös verrata kokeilemalla samalla omaa pulssia ranteesta.

Voimia paljon huonosti voiville, kuumeisille ja päänsärkyisille! Itsellä niskat hyvin jumissa, mutta varmaan seurausta liian sikeästä nukkumisesta ja siitäkin, että nukun "liikaa" normaaliin verrattuna.

Maimei 12+2
 
Jadey, kannatan tyttö/poikaolon merkkaamista! Tarkotitko siis aina kun itse kirjoittaa vai voisiko sen laittaa tuohon ekan sivun lasketut ajat perään??

miuku: siinä odostuskirjasessa (neuvolan) on s.60 päänsärystä.

Diipeli, paranemisia!!

Jadey, kerhossa oot taas :)

Eilinen heikotus/oksentelu ei ole toistunut, hyvä niin. Huomenna sitten lisää, kun nlan lekuri on tutkinut :)

nepula ja Siiri Esteri 11+6

PS. meitä on jo 22 kerholaista, tulkaahan muutkin rohkeasti mukaan!!
 
Viimeksi muokattu:
Ilmoittaudun tänne nyt mukaan! :)

Laskettuaika 13.5. synnärinä K-SKS. Toinen lapsi tulossa.

Perjantaina olisi 13 viikkoa täynnä! Mietin vain että onko pahoinvointia vielä heillä jotka ovat ylittäneet tuon 13 viikkoa? Ei millään malta odottaa että pääsee olemaan taas "normaalisti" :)

Mitä te pahoinvoivat pystytte syömään?

Kaipaan nyt vähän vaihtelua kun monikaan ruoka-aine ei alas tahdo mennä.. Hedelmiä menee toisinaan alas, juuri tehty ruoka on ok - myöhemmin sitä ei pysty enää syömään. Herkkuja ei tee mieli, muutaman kerran viikossa saatan palan suklaata ottaa. Eilen söin yhden suolakurkun! Ennen en niistä ole oikein välittänyt :D
Painokin tuntuu olevan aika laskusuunnalla..

tipsu 12+5
 
Heippa!

Pikakirjoitus... =)

Minäkin kävin laittamassa kerhoon liittymispyynnön...

Olo alkaa olemaan kutakuinkin normaali, joinakin iltoina on vielä heikotusta ja ällötystä. Ultrassa kävin tänään, kaiken pitäisi olla kunnossa. Rakennetta sitten odotedllessa.
Päänsärkyä paljon täälläkin, mutta sitä on kyllä tavallisestikin ilman raskauttakin :) Nyt vaan aikamoista tuskaa kun ei voi käyttää kunnon lääkkeitä.

Sydänäänistä: Tämänviikkoisella sikiöillä kuuluukin olla nopeampi syke. Eli se 160 on normaalia... En muista kuka sitä kysyi, mutta kuitenkin :)

Lumpe ja Hyyppä 12+4
 
Kiitokset uudesta pinosta!

Meilläkin oli nt-ultra viime pe (silloin 11+2) ja siellä se pikkuinen heilutteli päätä ja käsiä. Niskaturvotusta oli 0,8mm ja pääperämitta oli 46mm. Veriseulan tuloksia odotellaan, toivottavasti ovat puhtaat. =) Istukka oli takaseinällä ja ilmeisesti osittain kohdunsuulla. Tämän bongasin myöhemmin lääkärin lausunnosta, ei lääkäri maininnut mitään paikanpäällä. Joten ilmeisesti tässä vaiheessa on aika yleistä eikä vielä aiheuta mitään etinen istukka diagnoosia? Näin ymmärsin netistä.

Joko olette alkaneet tuntea vauvojen liikkeitä? Oon jo joitakin viikkoja tunnustellut ja ollut havaitsevinani pienenpieniä liikkeitä (mutta en oo ollut varma ovatko vain muuta vatsan toimintaa), mutta viime viikolla olin jo täysin varma että vauvahan se siellä liikkuu. Saan vauvan liikkumaan painelemalla kohtua. Asentona on toiminut sekä selälläänmakuu että vas. kyljellä makuu. Vauvan liikkeet tuntuvat aina vasemmalla puolella alavatsaa. En tunne liikkeitä ihan joka päivä, kun en viitsi iltasella alkaa häiriköimään pientä ellei tämä satu jo pitämään urheilutuokiota. Pelkään kannustavani sitä iltaöiseen reuhkaamiseen, enkä varmaan nauti siitä enää joidenkin kuukausien kuluttua... :D Ilmeisesti tää ei oo hirveän yleistä, kun joka paikassa lukee et liikkeitä voi alkaa tuntea rv 16 lähtien?

Lilya: Joko olet ehtinyt laittaa dopplerin myyntiin? Voisin olla kiinnostunut ostamaan sen sulta, mikäli myyt edullisesti? =) Mitä ajattelit pyytää hinnaksi?

muoks:

Unohdin vallan poksahtaa! Poks poks poks! rv 12+0
 
Viimeksi muokattu:
Moi vaan.. Hiljaiseloa vietetty täällä, kun mies kävi polvileikkauksessa ja itse ollut taas niin väsyny ja maissa kun kaikki mun kontolla.

Meillä olin niskaturvotusta 0,5mm.

Tyttö- ja poikaolosta tää onkin vähän jännä. Meillä poika ennestään ja nyt alusta asti pienoinen tyttöolo, tytön vaatteitakin oon katellut vaikken mistään hörhelöistä tykkää, mut kuitenkin. Kirppareilta oon ostanu vähän jotain tyttömäistä väriä, mut menisivät mun mielestä kyllä pojallakin. Pahoinvointiakin oli monta viikkoa kauemmin, tosin ei vieläkään tarvinut ykää lennättää. Hiuksiakin lähtee nyt kun sieniä sateella. Kuitenkin ultrassa tuli sellanen poikaolo, kun pieni oli ihan pojan näköinen. Mistäs sitä koskaan tietää.

Influenssarokotetta en ota itselle enkä lapselle, vaikka neuvolassa sitä kovasti tyrkytettiin. Sanoin kuitenkin ei, ei otettu sitä sikarokotettakaan. Jotenkin vaan tuntu siltä ettei nyt oteta, vaikka sitä sikaa mietin aika pitkään.

Vauvan liikkeitä luulin, että tunsin joskus viime viikolla. Nyt tällä viikolla ei mitään. Pojasta kävi tuntumaan nyt tästä viikon päästä. Se olikin jännä, kun joka paikasta luki, että "se on kuin perhosen siipiä" tms. Mutta meitin poitsulta tuli ihan suoria iskuja heti, aluks tuntuivat epäsäännösiltä elohiiren tökkäsyiltä. Ja tuntuivat sit melko säännöllisesti. Viime viikolla taas olin tuntevinani niitä perhosia.. tiedä sitten näistäkään.

Jaksamisia teille :hug:

- Nöösi ja Tessu 14+5

Muoks! Ainiin se tärkein, kiitos äiti x4 uudesta pinosta! =)
 
Viimeksi muokattu:
Moikka pitkästä aikaa!
Ihan ensimmäiseksi suuret pahoittelut Jonnalle! :hug: Ei pysty löytämään lohdutuksen sanoja.

Nepula, kävin ilmoittautumassa kerhoon. :) Tuolta etusivulta taisi puuttua pari tietoa, elikkä laskettu aika edelleen 10.5., 1. lapsi odotuksessa ja synnytyssairaala olisi JS.
NP ultra oli 20.10. (RV11+1) ja siellä kaikki näytti olevan hyvin. Valtava helpotus! Minulla ei ole kauheasti ollut alavatsatuntemuksia ja tietenkin olin aika peloissaan. Niskaturvotusta oli 0,6 ja veriseulan mukaan ei löytynyt kohonnutta riskiä. Tilasin dopplerin ja sitä olen nyt odotellut kuin kuuta nousevaa. Tänään pitäisi vihdoin tulla.. jännittäväää! Pahoinvointi on hiukan hellittänyt, mutta väsymys jatkuu edelleen.. Taitaa olla syynä myös tämä kaiken syövä pimeys. Saisi jo tulla lunta!

Tyttö tai poikaolosta: Ei mitään havaintoa! Ei ole minkäänlaista ennakkoaavistusta. Toivon kyllä, että rakenneultrassa saisi sen selville sitten uudenvuoden viikolla. Siihen on niiin pitkä aika!

Tiudeliini: Meinasin kanssa tilata sieltä Nettitilauksesta sen dopplerin, mutta sivuilla luki, että toimitukset ovat pysähdyksissä 7.11. asti.. Joten en sitten malttanut odottaa, kun laskin että dopplerin saisi vasta marraskuun puolivälissä.

Hyviä vointeja kaikille!
Sanasa ja Tiuku 13+1
 
hei kaikki!

heikotus jota seuraa oksennus: tosiaan kirjoitin jo aiemmin tuosta mutta nyt kun tuli muitakin joilla tuo sama tunne niin otetaa uusiks jos olis jotain apua:) mulla oli reilu viikko sitten tuo sama tunne ja heti helpotti kun oli oksentanut kaikki pihalle, joten säikähdin ja soitin neuvolaan ja siellä sanottiin että välillä tuo ihan perus raskauspahoinvointi esintyy tuollaisena jos saa liian vähän kuitua ruokavalioon.. eli sitten aloin syömään heti aamulla kun herään niin paljon kuitua ja sitten 2 tunnin välein jotain (mieluiten kuitupitoista) ja siis koko päivän ajan 2 tunnin välein jotain suuhun! ja nyt ei ole enään tullut sitä heikotusta:) en tietenkään tiedä onko muilla ihan samasta syystä tämä mutta ainakin kuulostaa siltä, vaikka tosin aika outoa että ei neuvolassa osattu mitään teillä siihen sanoa:confused: kun mun neuvolatäti sanoi heti että kuulostaa tuolta kuitupuutteesta..

yritän liittyä tuohon kerhoon jos muistan mstä sen löytää:D

liikkeistä: ihanaa kun joku muukin tuntee! mä oon reilu viikon tuntenut noita hempeitä liikkeitä ja muistan ne ensimmäisestä raskaudesta joten olen kyllä varma että ne ovat liikkeitä mutta en ole viittinyt sanoa mitään kun ei kuulemma vielä pysty niitä tuntemaan! joka puolella lukee että josku 16-20 viikkoa vasta.. niin sitten olen ajatellut että jos ne olis jotain muuta, vaikka kuitenkin tiedän että ei ole:) mutta ihanilta tuntuu:D

tyttö tai poikaolo: tuo kuulosti hyvältä tuo ehdotud että ne laitettais sinne etusivulle kun sillon voi mennä katsomaan aina sieltä jos on unohtanut, kun tulee rakenne ultrat vastaan:) meillehän voi tulla hyvä tutkimus sitten noista sukupuolista kun vertaa että mitkä oireet on ollut jotka viittaa jompaankumpaan ja sitten että kumpi sieltä oikeasti tulee:) ja kuinka monella menee ultrassa väärin:p

minä ja masuasukki 14+3
 
Hei ja kiitos päänsärkyvastauksista. Ei mua niinku normi päänsäryt hetkauta, tää on vaan ollu nyt niin ihmeellistä, ku paineenmuutokset päässä vihloo muutaman sydämenlyönnin ajan. Mutta jospa ei olis kuitenkaan vaarallista, vaan niskasta tai purentavaivoista + raskaudesta johtuvaa....

Tilasin sitten just tuolta vapaakauppa.netistä angelsounds dopplerin! En kyllä aikonut, mutta oli edullinen ja saahan sillä mielenrauhaa jos paniikkia pukkaa. Paitsi et ei oo vielä neuvolassakaan kuultu ääniä, mutta kun ei oo vuotoja eikä mitään niin en oo hirveän huolissani. Sitäpaitsi parina päivänä voisin vaikka vannoa, että oon tuntenut liikettä, en tiiä onko se mitenkään mahdollista näin aikasin, mutta ei tommosta oo ikinä ennen tuntunu ku raskaana... =) 15.pvä meen tas neuvolaan kuunteleen, jos sitten vaikka jo kuuluis. Seuraava "oikea" neuvola vasta joulukuussa, mutta saa käydä kuunteleen tässä välissäkin!


miuku + pimpula 10+3
 
mee, kiitos vastauksesta, jospa tää oli mulla tosiaan kuidun puutetta..?? Aika ykspuolistahan mun ruokavalio tässä viime viikot on ollu ja suolentoimintakin aika minimaalista, joten sen puolesta kuidun saanti saattaa olla vajaata. Mutta olisivat nyt neuvolassa edes vihjasseet tollasesta, kun paniikissa sinne soitin... tai sitten ne ei oikeesti tiedä siellä mitään, kun meillä on 2 puolipäivästä th:ta ja soitin just sille mikä on nuorehko ja ilmeisesti lapsetonkin.
 
Hei vaan kaikille:cool:
Kivasti olette kirjoitelleet tänne, minä yritän myös tänään löytää miten kerhoon liitytään niin liityn mukaan :)

Poplin minäkin olen ollut tuntevinani liikkeet kerran! Uskomattomalta tuntuu mutta ekassa raskaudessa tunsin rv 13+0 ekan kerran joten mahdollista on :) Ajattelin pyytää dopplerista 12e, se on siis tuo malli Angelsounds doppler JPD-100S sydnnilaite +U-geeli - Raskausajan laitteet | Raskauskeiju.fi

Päänsäryistä ja pahoinvoinneista kärsiville :hug:

Ihan pikakirjoitus tällä kertaa kun lähden koiria ulkoiluttamaan :)

Lilya ja murmeli 11+6
 
(.)Täällä on vuosisadan närästys. Ihan hirveetä! Röyhtäilen koko ajan ja olo on silti kamala, enkä oikein tiedä, mikä tän ois voinu aiheuttaa. Mulla on käytössä Gaviscon, mut ei tunnu helpottavan. :x Onko kellään antaa vinkkiä närästyksen hoitoon tai välttämiseen?

Miuku: Kirjoittelit tosta kummallisesta päänsärystä. Mulla oli vastaavanlainen edellisessä raskaudessa ja kesti kaksi viikkoa. Sitten se vaan hystisesti helpotti. Ilmeisesti päänsärky voi liittyä moniin tekijöihin mm. verenpaineen muutoksiin. Toivottavasti menee sulla ohi pian.

Haidh: Pakko todeta, et samoissa mennään synnärillä ehkä nähdään. ;) Mulla menkoista laskettuna la 26.5., mut todellisempi 30.5. Mä arvon vielä HYSin ja NLK:n välillä, kun esikoinen on syntynyt jälkimmäisessä. HYSn mennään kuitenkin ultriin. Meillä on sit ens tiistaina np-ultra.

TUUtikki + PIKKUmyy 10+2
 
Liikkeistä. Tosi mahtavaa että muutkin ovat jo tunteneet. Mulla välillä tuntuu ihan kunnon muljahtelua, sellaista, mikä ei todellakaan menisi perhosensiivenisku-kategoriaan. Myös pieniä potkuja tuntuu. Osa liikkeistä on kyllä sellaista hyvin hienovaraistakin laatua. Mulla varmaan vaikuttaa se istukan asento, se kun on kohdun takaseinällä, niin liikkeet tuntuvat helpommin.

Lilya, olisin todella halukas ostamaan dopplerin sulta. Voisitko lähettää mulle yksityisviestillä tietoja, miten aattelit että myynti tapahtuisi? Tai siis just että mistä kaupungista ois haettavissa, jos vaikka asutaan samalla suunnalla tai sit tilinumeroa, mihin voisin laitteen maksaa ja mitä hinta ois postikuluineen. :)
 
Moni on vielä niin alussa raskautta, että varmasti tulee vielä vaihtelemaan tuo tyttö ja poikaolo... kun sen laittaa tonne ensimmäiselle sivulle, se tuottaa äitix4:lle paljon töitä niitä muutellessa sitten.....
 
Ultrassa käyty ja kaikki näytti olevan kunnossa <3 Ihana pikkunen siellä touhusi menemään. Oli kyllä ihan super aktiivinen kaveri. Pyöri ja hyöri ihan mahottomasti :D

Mulla on ollu alusta asti voimakas tyttö olo. Edellisestäki oli sama tunne. Ja vaikka kaikki muut oli sitä mieltä, että poika tulossa ku maha oli tietyn mallinen jne... mutta niin vaan olin oikeassa. Katotaan miten nyt käy. Joulukuussa seuraava ultra ja sittehän sen näkis jo.

Ylimääräsiä kausi- yms. rokotuksia meillä ei oteta.

Yritän illalla ehtiä käydä kirjottelemaan kerhonki puolelle. Kiva ku sinnekkin on tullu porukkaa.

Mariposa & toukka 12+0
 
Täällä käyty tänään nt-ultrassa. Kaikki oli onneksi täysin normaalia ja pieni liikkui vilkkaasti :heart: Seerumiseulan tuloksia saa kuitenkin vielä jännittää n. viikon, ja kieltämättä jännittääkin, kun esikoisen raskaudessa oli tosi korkea hcg, jota siis nyt taas mittaillaan. Mulla on vissiin endometrioosi, sekin kävi tutkimuksen yhteydessä ilmi (polyyppi/kasvainasia siis ollut jo koko syksyn tutkimuksen alla TYKSissä).

sykkeistä: Sikiöllä oli tänään syke n. 160

pahoinvoivan ruokavaliosta: mulla vaihtelee, mitä pystyn syömään. Tällä hetkellä esim. päärynät tuntuvat auttavan ja satsumat myös. Joku aikaa sitten pieni pala suklaata silloin tällöin tuntui jostain syystä auttavan oloon, vaikkei sinänsä edes maistunut. Lämpimistä ruuista koitan syödä neutraalinmakuisia juttuja. Mutta suinkaan aina ei mikään ruoka pysty parantamaan oloa ja tulee ylös :x

Calypso ja muru rv 12+0 (nt-ultran mukaan oli jo 12+3)
 
heippa pitkästä aikaa!
on ollu niin kaamea olo ettei ole paljoo tänne pystyny kirjoittelee eikä ees lukee, oksennellu oon aamusta iltaan ja mikään ei ole pysynyt sisällä,meinas joutua jo tiputukseen kunnes yhtäkkiä olo hieman parani ja nyt kaks päivää pysyny ruoka sisällä:headwall:ja se oksentaminen sitte väsyttää niin paljon!:x

mä olen kans luullut tuntevani liikkeet viikon verran,esikoisestakin tunsin jo rv15,en ole uskaltanu puhua siitä kun kuulostaa nii hassulta:D

mun tekis myös mieli ostaa sellai doppler,huutonetis oli viel aika halvallakii=)

mulla ei oikeestaan ole oloa et kumpi tulee mutta ehkä hieman tyttöä toivon kun on poika jo,toki poikahan on ihan yhtä tervetullut,kuhan on terve!:heart: on niin rankkoja nää mun raskaudet et en tiiä uskaltaako lähteä enää tän jälkeen tähä hommaan..

rusina+mama 10+5
 
Tänks Nepula! Kerhossa taas käyty =)

Liikkeistä: Mä en oo vielä tuntenu liikkeitä enkä niitä kovin pian odotakkaan. Esikoisesta tunsin 18+4 (olin kirjoittanut kalenteriin epämääräisistä tuntemuksista jotka rakenneultrassa vahvistui liikkeiksi). Ja tokalla kerralla tunsin vasta joskus yli 20 rv! Istukka takana joten ei pitäis haitata tuntemuksia. No luulen, et oli vaan niin paljon ohjelmaa esikoisen kanssa ettei ehtiny samalla tavalla tunnustella. Saas nähdä milloin nyt tuntuu ekat :)

Tyttö-/poikaolo: Joo ajattelin, et sen olon vois laittaa sinne ekan sivun listaan. Mut todellakin vaan jos äitix4 ei tunne sitä rasitteeksi!!! Myönnän etten tajunnu, et olot voi joillain vaihtua moneen otteeseen.. :ashamed: Mutta tottahan se on.
Voishan sitä tehdä niinkin, et kun siellä rakenneultrassa on joku veikkaus saatu ja jos sen tänne haluu kertoa, niin kertoo samalla mitä itse oloili ;)
 
Viimeksi muokattu:
Mistä kerhosta kaikki oikein puhuvat? :confused:

Anyways, tänään oli ultra :) Niskaturvotus 0,8mm. Verikokeeseen olin neuvolan lähetteellä päätynyt liian aikaisin, joten koe otettiin tänään uudelleen. Viikossa selviää, hälyttääkö vaiko ei.

Mulla on nyt jo kolmas eri LA, tämän viimeisimmän mukaan olisinkin 12+1 tai 12+2 sijaan jo 12+6:ssa, mutta eipä tuon lasketun ajan muuttelu paperille itse asiaa muuta miksikään. (eli ei tarvi muutella täälläkään) Edellinenkin syntyi viikolla 37+5. :)

Joka tapauksessa, jos tämä raskaus ehtii täysiaikaiseksi asti, toimintaa on odotettavissa äitienpäivän jälkeisellä viikolla.
 
Tulen pikaisesti merkkailemaan ja kiittämään uudesta pinosta!!

Töistä ollut juttua...olen lähihoitaja ja töissä sairaalassa. Palasin töihin kun esikko oli 7 kk ja isä jäi jatkamaan vanhempainvapaata. Voi olla että tällä kertaa olen pidempään kotona, saa nähdä kuinka jaksan/viihdyn...

Huomenna olisi sitten eka ultra, palailen sitten kertoilemaan kuulumisia...

Milliz rv 11+3
 
Hei! Mahtuiskos tähän ketjuun tämmöinen vanha mamma. Kolmannen la olis 12.5. ja nuo vanhemmat lapsukaiset ovat 14 v. tyttö ja kohta (jouluna) 4v. poika. Joskus tuon nuoremman aikoihin täällä pörräsin, mut siitä on jo valovuosi aikaa... :)
 

Yhteistyössä