***Toukokuun Toivotut***Marraskuussa***

äiti x 4 ja koko poppoo: Nyt seuraa paljastus :D
Eli vaihtaisko äiti x 4 minun nicin (Naga Morch 14.5) Enieksi, kun eilen sitten tulin "kaapista ulos" niin uskallan täälläkin paljastaa todellisen minäni :)
Olen siis tuolta Tammivauvat 2010 porukasta ja Me Monikot porukasta "tuttu".
En halunnut tällä paljastaa heti kun kuitenkin täällä liikkuu paljon ihmisiä jotka tietävät minut...sellaisiakin joita en itse edes tunne :)
Anteeksi salailu.

Närästys: Raskausaikana saa syödä ainakin sellaista kun Nexium. Sitä on 20 ja 40mg mutta respa lääke. Itselläni on refluksin vuoksi tuota 40mg käytössä.

Liikkeet:
Täällä tuntuu jo :heart:

Ovis => tyttö vai poika Miten tuo ovis homma selittää sitten sen että kaksosita tuli tyttö ja poika ;D

ON: Eilen oli sitten se odottamani äitipoli käynti. Verenvuodon syy selvisi, kohdunsuun tulehdus ja aika ärhäkkä sellainen. Lääkäri vain painoi varovasti kohdunsuuta niin kuulemma oikein tirskahti verta. Lääkekuuri käteen.
Tänään vein TAAS pissanäytteen labraan ja ens viikolla kuulen joko tämä neljäs peräperään syöty kuuri olis sen pissatulehduksen selättänyt vai vieläkö pitää syödä kuuri. Jos on selättänyt niin sitten aloitetaan estolääkitys.

Vauvalla oli kaikki hyvin turvotus oli 1,3 mutta koska en käynyt veriseulassa niin tuolla lukemalla ei tehdä mitään. Katsotaan kuulemma yhteen tuloksia ja siitä vasta vois jotain päätellä.
Koko vastasi 13+0 eli on nyt kirinyt kasvua hienosti alun jälkeen. Eilen oli siis viikot 12+5.

Muutenkin oli kiva käynti. Pelkäsin että olen lihonut vähintään 10kg kun maha tulee jo varmaan metrin esiin, mutta eipä vaan ollut kun paino laskenut viime kerrasta :)

Enie + "Tou" 12+6
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Johan on tullut tekstiä, en ole käynyt lukemassa moneen päivään! :D

LA varmistui nyt 15.5 eli saa muuttaa tietoihin.. Mulla on kyllä poikaolo. En tiedä johtuuko siitä että meillä on lähipiirissä kovasti syntynyt poikia viime aikoina eikä tyttövauva jotenkin tunnu "läheiseltä". Mieskin sanoi nähneensä rakenneultrassa että olisi poika. Hah, en usko että hän osaa tulkita sitä kuvaa niin tarkkaan ;).

Meillä oli niskaturvotusta 1,6mm, näin muistan kätilön maininneen siinä tutkimuksen yhteydessä. Muita tietoja hän ei kertonut enkä tajunnut kysyä. Hän kuitenkin teki laskelmansa koneella ja sanoi ettei jäänyt seulasta kiinni. Veriseula oli siinä jo mukana. Varattiin seuraava rakenneultrakin jo tuonne ihan vuoden viimeiselle viikolle.

Liikkeistä: Minä en ole tuntenut vielä mitään. En ole sillä lailla kuulostellutkaan. Ultrassa eilen tosin hyvin jalkoja venytteli pitkäksi :)

Ite oon ollut flunssassa, ilman kuumetta, ja Panadol Hotia oon juonut. Korkeintaan yhden päivässä. Huvittavaa että vaikka olen lisännyt hedelmien syöntiä, d-vitamiinia ja omegaa otan kapselina, niin ei se sitä nuhaa estänyt tulemasta.

Enhän enää muista mitä kaikkea piti kommentoida.. :/

Cissus 12+5
 
Hei, pitkästä aikaa! On ollut niin kiireinen syksy, etten muka ole ehtinyt kirjoittelemaan..

Milliz: Voimahaleja suruun:hug:

(.) nt-ultra oli rv 11+0, kaikki oli siellä hyvin. Mahtavaa oli nähdä pikkuinen:heart: Kovasti heilutteli käsiä ja jalkoja.

Ensimmäinen lääkärineuvola oli rv 11+3..olin todella pettynyt siihen. Tosi nopea käynti oli..lääkäri totesi vaan että olen perusterve ihminen, eikä aiemmissa raskauksissa ole ollut mitään vaikeuksia, niin eipä tässä kummempia... Vauvan sydänääniäkään ei saanut kuulumaan ( ehkä minuutin ajan yrittikin...) siihenkin totesi, että pari päivää sitte olet ollut ultrassa, niin ei ole mitään huolta.. Ja seuraavan neuvola-ajan sain vasta 9.12. Mielelläni oisin aiemminkin käynyt niitä sydänääniä kuuntelemassa...

Taidanpa minäkin käydä liittymässä kerhoon, jospa tässä nyt olisi enemmän aikaa kirjoitella...
-leena ja murmeliini 12+3
 
Viimeksi muokattu:
Onko tämä joku uusi palsta ? :).

Minulla tasan viikko ekaan ultraan. Odottelen tässä että se Suomen nettitilaus lähettäisi sen mun tilaman angelsounds kotidopplerin. On jo muuten mahakin alkanu kasvamaan :D.

Tiia ja toukka 11+1 :).
 
Miten oikeasti, voi liikkeet tuntua jo viikolla 12 kun sikiö on vain senttien mittainen?? Mä en ymmärrä. Kun onhan niitä samoja "elohiirituntemuksia" joskus ilman raskauttakin kun ilmaa kuplii mahassa. :confused:

Ja sitten mahankasvusta... onko oikeasti mahaa jo jollain näkyvissä 10-11 viikolla? Siis tottakai mullakin on, mutta saan sen helposti vielä vedettyä sisään ihan niinkun että näyttäisi ettei mitään vauvaa olisikaan... mä en tajua näitä, hih :)

Ja sit noista seerumijutuista.... miten varma juttu se tavallaan on, että kun käy kattomassa niskaturvotuksen ja sitten käy siinä verikokeessa...?? ja saa sen arvion jonkun suhde johonkin. Ennen oli vaan se niskaturvotus ja thats it. Sillä tiedolla mentiin ja sekin oli osviittaa antava.
 
Milliz Voi olen todella pahoillani puolestasi:':)hug: Vaikea lohduttaa ja löytää sanoja tähän tilanteeseen.
Nyt oli niin kurja uutinen että ei tee mieli kertoa omia kuulumisia, voi kun nämä suru-uutiset nyt loppuisivat.:(
 
milliz :hug:

Haidih No minä tunsin kaksosten liikkeet jo viikoilla 9+ että ei tämä reilu 12 viikolla tunnettu liikkeet ole mitenkään tavatonta. Ensimmäistä kertaa synnyttävät eivät tunne/tiedä liikkeitä niin aikaisin kuin jo ennestään synnyttäneet. Ja totta kai tässäkin on synnyttäjä kohtaisia eroja milloin kukakin liikkeita tuntee.
Minä olen aina tuntenut ne varhaisessa vaiheessa myös vanhemmilla lapsilla kuin kaksosilla.

Mahan kasvusta myös sen verran että uudelleen synnyttäjillä se "ryllähtää" helpommin esiin ja saatika jos synnytyksestä on vain vajaa 11kk :)
Minulla on aina ollut reilusti lapsivettä jonka vuoksi myös yhtä odottaessa on aina luultu ulkopuolisten toimsesta että odotan kaksosia ja minulla maha alkaa näkyä tosi pian. Ja toisaalta onhan kohta kuitenkin jo neljäs kuukausi käsillä.
Kropan koko vaikuttaa, eli jos on paljon mistä ottaa kiinni raskaus ei välttämättä näy kovin pian ja toisaalta vaikka olis kuinka hoikka voi silloinkin raskaus pysyä piilossa pitkään. Tai sitten toisinpäin molemmissa tapauksissa.
Kohdun asento jne...Ryhti jne...

Eli jokainen odottaja kun on yksilö niin nämäkin tulevat ihan yksilöllisesti esiin ja samoin yksilöllisesti tulevat myös liikkeiden tunnistamis taidot.
 
Milliz: Oon tosi pahoillani sun puolesta! :hug:

Itseä nyt hieman pelottaa kyllä, näin yöllä unta, että lääkäri määräsi ultrassa kaavintaan! :'( Tiistaina sit saa tietää. Hassua kyllä, kun koko aikana ei oo pelottanut eikä mietityttänyt yhtään, jotenkin on ollut vaan varma tunne, että kaikki on ok.

Haidih: En tiedä onko tää maha turvotusta vai vauvamahaa, mutta en kyllä saa sitä vedettyä kokonaan piiloon. Ja jos en vedä ollenkaan sisään, niin ihan selkeästi on vatsa kasvanut jo paljon. :O

muoks: Niin, ja ensiodottaja olen, aina ollut hoikka (mutta pitkä).

lyrae ja esikoinen 11+0 (*poks*)
 
Viimeksi muokattu:
Enie: hyvä että selvisi syy tuolle vuotelulle, toivottavasti se saadaan nyt kuriin, samoin tuo virtsis.

Milliz: suuren suuri :hug:

Haidih: kyllä vaan mahaa näkyy, se tosiaan tulee aika nopsasti esiin, kun edellisestä synnytyksestä on alle vuosi aikaa :kieh:
Niin, tuo seerumi... Kyllä hän tuo seerumiseula + ultra on tarkempi, kuin pelkkä ultra. Seulassa kun katsotaan äidin ikä + turvotus + verestä useampien ns. markkeriaineiden suhdetta. Antaahan tuo vääriä hälyjä, mutta käsittääkseni kaikista vaikeimmat poikkeavuudet tuolla löydetään liki kaikki.

(.): ei oikeastaan mitään uutta, pahoinvointia edelleen, np-ultra vasta 18. päivä, sitä ennen ensiviikolla pääsykokeet ja visiitti mummolaan.

Luhtis + nytty 11+1

Muoks. tyttö vai poika: jotenkin ei osaa ajatella kun kaksi poikaa on ennestään, että tyttö olisi tulossa, mutta oireet on kyllä varsin erilaiset aikasempiin verrattuna, joten tyttöä jotenkin veikkailen =)
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on viikko 13 menossa ja ei millään pysy maha enää piilossa. Ensiodottaja oon, mutta niin vain on sellainen kiinteä kumpu tuossa. Ja ollut jo pari-kolme viikkoa. Oon pitkä ja aina ollut hoikka, eikä kiloja ole tullut lisää kuin ehkä puoli, korkeintaan yksi. Tuntuu, että kaikki muutokset näkyvät tosi selkeästi, niin maha kuin rinnatkin. Ja jos itse ei ole niin syynännyt peilistä, niin mies kyllä on huomioinut muuttuneet muodot :)

Mäkin olen tuntevinani liikkeet... Tosin se ei ole selkeää liikettä, vaan sellaista fyysistä tunnetta, että nyt pikkutyyppi siellä jotain duunailee, eikä ole paikallaan. Ei kipua, mutta jotain kosketusta. En tiedä onko totta vai ei, mutta kiva ajatella, että olis totta.

Hui kauhea kun Millizin suru-uutinen oikein jysähti sydämessä :( Suuret pahoittelut ja voimaterveiset!!

MaiMei 12+4
 
Milliz: ei sanat riitä... :'( Voimia.

Pakko omanapailla sen verran, ku tätä varten tänne nyt tulinkin, että siis esimerkiksi savukalapasteijaako ei saa syödä? Vai miten ne menee? Äsken kyllä söin mutta sitten hoksasin, että saattaa olla kiellettyjen listalla ja tuossa äidille -kirjassa sanotaan, että mäti ja pateet vältettävä...????

miuku+ pimpula 10+5
 
Okkei... no en minäkään mikään ensisynnyttäjä ole, ja olen pitkä ja hoikka ja mahasta huomautellaan.... mutta musta on hassua että niin alhaalla kuin vaavi vasta onkin, niin miten tuo mahan kumpu voi olla tossa koko vatsan alueella. Kaippa se osittain turvotusta on. Tän mä osittain ymmärrän mutta en millään jaksa uskoa liikkeiden tuntemuksiin.

Niin, ja tosiaan, Milliz, suuren suuri halaus. Ihan järkyttävää lukea noita, kun miettii miltä itsestä tuntuis jos osuisi omalle kohdalle. Toivotaan ettei enempää suru-uutisia tule.
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa :wave:

Milliz, suuren suuri :hug: Tosi ikävää :'(
Jos nyt saan tuohon aiheeseen liittyen teiltä muilta kysyä, että jos se sikiö onkin kuollut sinne kohtuun niin onko silti ihan normaalisti raskausoireita vai häviääkö oireet? Ja anteeks kun kysyn tällaista, mutta itteäni kanssa tää pelottaa kovin kun ei voi tietää mitä siellä tapahtuu... :'(

Itsellä ois ultra ens tiistaina Tyksissä aamupäivällä ja kyllä jännittää...
Jos tätä omaa napailua nyt jatkan niin huhhuh. Mä voin koko ajan tosi pahoin, oksu lentää edelleen melkee päivittäin ja sit tuo henkinen puoli. Olen jollain tavalla "sekaisin". Itkettää, stressaa, pelottaa ja toisaalta taas en tiedä yhtää noihin kunnon perusteluja, että mistä oikeesti kyse. Mutta en myöskään jotenkaan nauti...Tai en oo vielä mielestäni oikeen ees iloinnu tästä. Ja se taas tuo itelleni "paineita", että miten voin tuntea näin ja miten voin ajatella tällaisia. Varsinkin kun yritin neuvolassa jutella tästä, niin sain vain vastaukseksi, että mun pitäis nyt nauttia tästä kun tämä on juuri sitä mitä ollaan haluttu. No joo, ei ainakaan helpottanu oloa tuo kommentti...Olen yrittäny monelle tästä puhua, mutta ei mua oikeen kukaan tunnu ymmärtävän eikä kukaan muista tällasia tuntemuksia omista raskauksistaan..Äidillekin olen itkeny ja se vähän huolestuikin, että jos tarttisin keskusteluapua, mutta taas omasta mielestä asia ei oo niin suuri...Kun en ees oikein tiedä mitä tunnen tai ajattelen.
Mutta oon tullu siihen tulokseen, että koska alku ollu hankalaa ( ensin pco, sit varoitus lapsettomuudesta, sit haamu, sit ei raskaana ja sit olinkin raskaana, tää pahoinvointi yms. yms) ja ehkä sekin, että olen kova hössöttämään ja tätä vauvaa oon halunnu monta vuotta jo ja nyt kun täytyyki pidätellä itteään ettei ihan vielä osta kaikkea valmiiks ni ehkä sekin aiheuttaa itelle sellasta, no, miks sitä nyt sanois...Mutta kuitenkin...Emmä tie ymmärrättekö tekään, mutta kunhan kirjoittelen...
Parisuhde meillä on ihan ok-kunnossa...Seksiä on tositositosi vähän koska mua ei haluta yhtään...mä haluaisin höpöttää vauvasta ja tulevasta ja mies taas haluaa jarrutella, koska on vielä niin paljon aikaa...Mutta, ehkä tää tästä kun pahoinvointi helppaa..

Muuten, galluppia pystyyn: missä töissä olette, siis arki vai vuorotöissä?
Itse ku joudun tekee 3-vuorotyötä niin nää yöt on kyllä ihan tuskia..Pyysin pomolta että tekis loppuvuodeks vain 1-max2yötä putkeen, mutta kaikki nyt 2yötä...Äh! Muutenkaan en tykkää valvoa ja se on ihan pirun vaikeeta ja nyt vielä kun pahoinvointi ja väsymys niin suurta niin tuskaa on.. Oon tässä pohtinu, että mitä oikee tekisin..Joko kahlaan loppuvuoden läpi näin ja katon alkuvuodesta mikä vointi, sit voisin lopettaa yöt kokonaan tai sitten annan olla jo nyt...Se vaan on aika vaikeeta koska listat on jo tehty...Tietty sairaslomaa aina saa, mutta en kovinkaan helposti ota sitä...Vaikeeta on!

Mutta semmosia tänne! PSST..miten kerhoon pääsee mukaan? :)
 
Piti vielä tulla kommentoimaan, kun odotan että mies saa töitä valmiiksi...

haaveilija87: tuolla ylälaidassa "Keskustelut" kohdan alla on linkki "Kerhot". Sieltä ainakin ite löysin Toukokuun Toivotut toiselta sivulta (äsken kun kokeilin). Sit vaan klikkaa sitä laatikkoa "Liity". Se lähettää liittymispyynnön ja sun pitää odottaa hyväksyntää. :) Niin ja tuosta että pitäisi nauttia tästä raskaudesta: ite en voi sanoa tähän mennessä kauheasti nauttineeni (pahoinvoinnin takia juuri), enkä ole ottanut siitä mitään syyllisyyttä. Ei se minusta toisen asia ole sanoa, miten pitäisi tuntea. :O Ota rennosti jos vaan pystyt, älä ajattele sitä liikaa. :) Ja toista kolmannesta odotellessa (ja sitä pahoinvoinnin väistymistä...)

Ite kans pohdin tuota, että loppuuko oireet, jos on huonosti käynyt... :| Kun nyt sen unen takia rupesi pelottamaan. Tiistai tuntuu niin kaukaiselta, kun vasta silloin se ultra.

Pahoinvoinnista: luulin, että meni jo ohi, mutta ei. On siirtynyt vaan iltaan. Tässäkin sitä taistellaan oksua vastaan. :x "Hauskaahan" tässä pahoinvoinnissa on se, että oon aina pelännyt oksentamista ja välttelen sitä viimeiseen pisteeseen.

lyrae ja esikoinen 10+0
 
Huomenta!

Täällä on tänään rv 11+0 ja maha tosiaan näkyy... : / edellisestä synnytyksestä kun on vaan 5kk niin ei ole kroppa edes palautunut vielä. Mutta en ota tästäkää paineita. Liikkeitä en tunne vielä enkä ole niitä edes kuulostellut.

Pahoinvointi on nyt (toivottavasti) kokonaan loppunut ja olo on muutenkin hyvä. Aina aiemmin pahoinvointi on jatkunut pidempään-voisko tää sitten olla merkki tytöstä kun olo on ihan eri tavalla hyvä nyt...? :p

Gallup: Nyt oon äitiyslomalla mutta tuota nelosta odottaessa opiskelin ja tein 3vuorotyötä. Haaveena sitten joskus päästä vähän inhimillisimpiin työvuoroihin... vaikka eipä tällä alalla hirveesti voi valita (terv.ala), vuorotyötähän tämä enimmäkseen on.

Jaaha, nyt juniorille puuroa ja sitten hautausmaalle viemään kynttilöitä. Mummini hautakivikin on just tullut kaiverruksesta, hän kuoli elokuussa ( ja tämä raskaus alkoi samana päivänä :heart: ts. kuukautisten alkamispäivä ). Eikös sitä niin sanota että kun suvusta yks poistuu niin uus tulee tilalle? =)

Ihanaa syyspäivää!

Niin ja Milliz: :hug: ja paljon voimia!!!

Maybaby 11+0 POKS
 
milliz, suuren suuri halaus!!

haidih: mulla maha tuli esikosta näkyviin rv 13 paikkeilla, tokasta rv 10, km-raskaudesta rv 7-8 ja tästä nykysestä rv 11. Mulla kohtu kasvaa vissiin vain ja ainoastaan eteenpäin, koska lopussa maha on niin järkyn kokonen, että luulis sen tippuvan kun ei oo mitään alla... Kuopuksesta olin vasta 7. kuulla, kun monikin kyseli, että jokos sä pian synnytät... jei!

haaveilija87: kyllä se valitettavasti voi mennä niin, että sikiö on kuollut kohtuun ja raskausoireet vaan jatkuu. Mulla kuoli sikiö 6+5 ja 10. llä viikolla vasta alko km. Siihen asti oli oireet tallessa :( Mun kaverilla oli sama juttu, sikiö kuollut 6+ ja pahoinvointi jatku 11. vkolle, jolloin vuoto alkoi ja km todettiin.

Kerhosta, tuonne lokakuun ketjuun loppupuolelle laitoin pidemmät ohjeet, miten kerhoon pääsee. Eli pikana: kirjautumisen jälkeen painaa Keskustelu -> sen alta Kerho -> etsii listalta Toukokuun Toivotut 2011 -> painaa Liity. Mulle tulee hakemuspyyntö jonka hyväksyn, sitten pääsee sisään :) Meitä oli tänään jo 29 kerholaista, jippii!!

ON: lekurissa kaikki ok, ens vkolla sitten nt-ultra perjantaina. Ens viikolla me juhlitaankin miehen kanssa meiän 10 v taivalta ja 5 v avioliittoa, jippii :heart:
 
Mä oon ihan untuvikko näissä vauvatouhuissa, mutta eikös kuitenkin kohtu ole jo vähän suurempi kuin greippi. Kai se jotenkin näkyy uloskinpäin sitten? Mahalla on kyllä suuria eroja päivän aikana. Aamulla näkee "oikean" tilan, illalla voi olla ihan turbo, jos sattuu turvottamaan. Mutta niin toki oli toisinaan jo ennenkin raskautta.

Mulle on tullut relampi olo hiljalleen. Kun alku oli niin paniikkia ja suurta varmuutta, että ei tästä mitään tule kuitenkaan. Nyt kun toka kolmannes hiljalleen alkaa, toivon, että vois tosiaan ottaa stressaamatta. Ainakin väsymys on alkanut helpottaa ja energiaa tullut takaisin, saamattomuus alkaa väistyä :)

Hyvää pyhäinpäivää!

MaiMei 12+5
 
Mulla myös on kätilön mukaan kohtu sillä tavalla kasvava että näkyy enemmän kuin "normaalisti" ja lapsivettäkin runsaasti, siksi mä näytin viime raskaudessa jo puolessa välissä siltä miltä jotkut viimeisillään..:ashamed: Arvatkaa tuntuiko kivalta sitten oikeasti viimeisillään selitellä tuntemattomille ja kaupan kassoille että juu en odota kaksosia vaan ihan yhtä vaan:snotty: Eräs tuttavani sanoi minulle että "Oletko yhtään ajatellut miten tuskaa sulla on synnyttää toi ulos?" Ihanaa että ihmiset aina kokee voivansa kommentoida rajattomasti odottavia äitejä:whistle:
Olen pulskakin kaiken lisäksi, joten luulisi että se näkyisi myöhemmin.

Eilen käytiin np- ultrassa ja niskaturvotus oli 0,8, seerumit ok myös. Kovasti vauva siellä potkutteli ja hieroi naamaansa:heart:

Pahoinvoinnin pentele ei ole vieläkään kadonnut, voi milloin se oikein meinaa loppua! :O Viime kerralla loppui rv 12 joten elättelin toiveita että olisi loppunut nytkin. Täälläkin painottuu lähinnä iltaan.

Olen jo ostanut vauvalle yhden ihanan potkupuvun :) Meillä on kaikki vauvanvaatteet kyllä vielä tallessa, mutta haluan jotain pientä uutta. Rakenneultrassa aion kysyä sukupuolta sillä jos vaikka tyttö tulisi niin haluan pukea hänet prinsessaksi :D
Tällä kertaa olen huomannut että toivon tyttöä, ja se tuntuu nololta vaikka tottakai poikakin on meille ihan yhtä tervetullut.

Vaunujakin olen jo salaa vähän ihaillut:whistle: Mies toppuuttelee, muistuttaa että meillä on nuo reilu 3-v sitten ostetut briot jotka edelleen toimivat ihan hyvin mutta minua niin himottaisi ajatus uusista:xmas: Itse tosin opiskelen joten taitaa olla järkevämpää todella satsata vähät rahat johonkin muuhun ja ottaa käyttöön nuo säästetyt tavarat esikolta mutta kun nuo uudet vaunut vaikuttavat niin paljon hienommilta ja kätevämmiltä kuin vanhat :D

Kävin lastentarvikeliikkeessä ihailemassa kaikkia muitakin tavaroita, voi kun ne onkin hienompia vuosi vuodelta :)

Lilya ja murmeli 12+2
 
millizelle voimia! :'(

Liikkeistä jälleen: Niin mäkin oon ymmärtänyt, että kohtu ois suurempi kuin greippi näillä viikoilla. Lisäks sikiö on pääperämitaltaan yli viisi-senttinen ja muutaman päivän kuluttua seitsemän-senttinen. Että ei kai sen niin iso ihme pitäis ollakaan jos liikkeitä tuntee tässä vaiheessa ja miksei jo aiemminkin? :)

Ruokahalusta ja pahoinvoinneista
: Mulla on pahimmat pahoinvoinnit ilmeisesti jo takana. Olo monesti jo niin normaali, että raskaus ehtii jopa unohtua hetkittäin. Muutamia viikkoja sitten ei olisi ollut puheenkaan että ois voinut välillä unohtaa, pahoinvointi ja outo olo oli niin jokahetkistä. Mulla on ruokahalu kasvanut ihan hirveästi, tuntuu että koko ajan sais olla syömässä... Lisäksi kun naapurista kantautuu ihana ruuan tuoksu niin aijai... Koko ajan on nälkä! :-D Muuten ei enää oireita hirveästi olekaan.

Hyvää pyhäinpäivää kaikille minunkin puolestani!

Muoks. Taas unohtui raskausviikot:

Poplin ja Rölli, rv 12+3
 
Viimeksi muokattu:
heissan, liikkeistä mulle sano kätilö ultrassa, että ei ole mahdollista tuntea vielä liikkeitä, että se vauva ei osu vielä edes niihin seinämiin, ku lilluu siel vedessä ja voimaakin on niin vähän, että jos hipasee kohtua niin sitä ei voi tuntea. Mutta tiedä sitten. Että kuulemma suolen murinat tuntuu vaan erilaisina, kun kohtu suurentunut. Mutta enpä ala väittämään. Liikkeitä odotellessa.

Ja outoa, että maha näkyy, kun vauva on niin pieni, että ei se kovin paljon tilaa voi viedä, mutta kyllä mullakin pömppö on jo.

Mulla on tyttöolo, jotenki ku on jo poika niin seuraava on sitte tyttö =)

Sydänäänet kuulu neuvolassa ja oli siinä 160 paikkeilla.

Hih, esikko täytti 4.11 2v. ja hän taputtelee omaa mahaansa päivittäin ja sanoo et siel on vauva <3

tatskattu & ponsa rv.14 POX
 

Yhteistyössä