***Toukokuun Toivotut***Marraskuussa***

Moikka,

tänään käyty Jorvissa NT-ultrassa. Kaikki vaikutti olevan kunnossa ja turvotus oli vain 0,5. En sit edes mennyt niihin verikokeisiin kun noin hyvä tulos tuli. Jorvissa laskivat LA 25.5 mutta koon puolesta olisi ollut kaksi päivää isompi.
Rakenneultra on varattu 7.1.

Ja tyttöolo täälläkin.

Ciba rv 11+6
 
Mä oon tuntenu ihan heiveröisiä tökkimisiä nyt kahtena iltana ja taidanpa tietää mikä siellä alavatsassa tökkii <3

Oma olotila se on vaan kammottava edelleen. Jospa tässä raskaudessa tulis se ihana keskiraskauden energia, edellisessä kun sitä ei tullut.

tatskattu & ponsa rv.14+3
 
Kiva, kun alkaa pikkuhiljaa tulemaan meidänkin pinoon liiketuntemuksia yms, ollaan jo niin pitkällä! :)

ON: Alkaa mennä hermot näihin ihmeellisiin päänsärkyihin,viime yönä heräsin hirveeseen vihlontaan oikealla ohimolla, se meni sit kyllä aika pian ohi, mut nyt jatkunu pitkin päivää. Niskasta ja purennasta varmaan johtunee, mutta siis aivan yli-ikävän tuntoista. Yöllä jo pelotti, et saan jonku slaagin, ku heräsin tohon! Onko muilla vastaavia? Voihan se olla, et mullakin ainakin osittain myös raskaudesta johtuvaa. Viime raskaudessa tais olla migreenejä...

Ollaan tässä pojan kans oltu reippaita, leivottiin pullaa ja porkkanasämpylöitä ja tein ruuaksi kaalipataa. Nyt viimeset uunissa ja ollaan nautittu työmme tuloksista...*ähky*
Ihana kelikin, lunta aika paljon ja pakkasta vähän! :) Pään vihlonta ainoastaan pilaa olotilaa...

Miuku + pimpula 11+2
 
Moikkamoi! :)

Täällä pahoinvointia ei enää ole, kunhan vain muistaa syödä tarpeeksi usein! Ihanaa :D
Seuraavaan neuvolaan on kaksi viikkoa vielä.
Mites teillä muilla toista odottavilla, kuinka usein on neukkukäyntejä?
Entä onko lääkärin tutkimuksista ollut puhetta?
Itselle omalääkäri teki sisätutkimuksen viime viikolla, halusi tarkistaa paikat vaikka muissa asioissa menin :D Kaikki oli hyvin.

Nyt kun alkaisi liikkeitä tuntumaan niin kaikki olisi mahtavasti :heart:

tipsu 13+4
 
Noniin taas pientä flunssaa täällä ;/...
Pahoinvointi on vähentynyt aikalailla mutta joskus tulee vielä ihan kauheita oloja. Muutamat kerrat suihkussa lentäny yrjö ;P.

Tällä viikolla on perjantaina sitten se eka ultra :), jännittää.
Saatiin tuossa muuten uus kämppäkin vuokrattua miehen kanssa, isompi 80 neliöinen kolmio aika halvallakin :).
Muutto olis edessä enskuun alussa. Tänään tulee joku kattomaan tätä vanhaa kämppää mistä me lähetään.
Joulun jälkeen aletaan kattelemaan jo vaunuja ja muita isompia tarvikkeita. Vauvanvaatteita on jo aika paljon.
Mies on aikalailla innoissaan kun silittelee jo mahaa ja höpöttää sille, vaikka se nyt ei vielä kuule mutta ihana tietää kuinka paljon oma mies rakastaa minua ja sitä lastakin jo nyt.
Meillä on ollu vähän vaikeuksia parisuhteessa minun pahan olon takia :/, mutta toivottavasti lähtisi nyt helpottamaan kun on muutto tilavampaan huusholliin ja 1/3 ohi pian.

Heh, vau.fi -sivun raskauslaskuri näyttää mulle, että keskenmenon riski pienenee 11.11. Onhan se helpotus, huh huh.

Minulla seuraava neuvola on 14.12.2010 mutta en tiedä sitten, se muuttuu varmaankin luultavasti koska muutan eri kaupungin osaan ja siellä on eri neuvola.

Tiia ja toukka 11+5 <3 :).
 
Onnittelut Neiti81 ja paljon jarrusukkia pikkuiselle =)

Tulin vain poksumaan kun tänään tulee se maaginen rv 12+0 POKS POKS POKS!!!

Huomena ois lääkärineuvola ja sitten torstaina nt-ultra,sitten uskallan jo toivottavasti iloita kunnolla :)
Meillä meni toissapäivänä doppleri rikki,varokaa kun vaihdatte pattereita, meillä lähti se toinen pyörylä irti siitä alustasta ni piti sitten tilata uus härveli ja nyt ei oo saanu kuunnella ääniä pariin päivään. No toivotaan että huomena kuuluis neukussa :)

Diipeli j pampula 12+0 :heart:
 
Siis tarkoitatteko maagisella rajalla sitä, että keskenmenon riski pienenee? Mulla tänään kans 12+0, ja tuo Vau.fi:n raskauslaskurijuttu näyttää mullekin että tänään olis päivä kun km:n riski pienenee. Eikö se ollutkaan rv 13 kun se pienenee... Eli siis alkaako mulla tänään raskauden toinen kolmannes??
 
Haidih, kun tulee täyteen 12+0 niin sitä on sitten niinku kolmannellatoista viikolla raskaana, joten sen takia keskenmenoriski pienenee! :) Toi raskauskolmannes tuntuu vaihtelevan, toisissa paikoissa sanotaan ensimmäisen raskauskolmanneksen olevan 0-12 viikoilla ja toisissa 0-13 viikoilla. No, sitä keskiraskautta odotellessa...

Oletteko te muut lukeneet muita keskusteluja täällä? Mä en ole aikaisemmin seurannut koko kaksplussaa, ennen kuin itse plussasin ja kaipasin vertaistukea! Ja alkuun ajattelin, ettei muiden keskustelut juurikaan kiinnosta, seuraan vain tätä meidän ketjua intensiivisesti. Pikkuhiljaa olen kuitenkin huomannut seuraavani myös esimerkiksi Marraskuun porukkaa jolle vauvoja poksahtelee! Kaukanahan tuo aika on vielä itsellä, jos kaikki menee hyvin, mutta jotenkin on kiva fiilistellä taustalla myös heidän tapahtumiaan. Muistuu myös jotenkin omatkin viimeiset raskausajat mieleen. Tänään sitten aloin lukemaan myös "seuloissa kiinni jääneiden" en nyt muista ihan virallaista nimeä keskustelulle, mutta kuitenkin. Meillä oli viikonloppuna keskustelua miehen kanssa siitä, että mitä jos ultrissa tms. tuleekin viesti mahdollisesta riskistä saada vammainen lapsi. En osannut sanoa mielipidettäni, ei kyllä mieskään. Asian näkisi sitten. Monenlaisia ajatuksia on siis ko. ketju herättänyt mielessäni. Niitä tässä nyt haudotaan.. Nimim. Ensi viikolla np-ultraan..

Hei ja paljon tarrasukkia Neiti -81 matkaan, pidetään peukut pystyssä että kaikki sujuu nyt hyvin!!

Muoks,
Ansukka ja Onni-Unelma 11+5
 
No jaa. Kävin tänään nt-ultrassa jossa turvotusta oli 1.3 mm. Kaikki siis näytti hyvälle kunnes kone antoi verikokeen, iän ja nt:n yhteisen riskiluvun joka oli huimat 1 : 5. Lapsivesipunktio on siis edessä kolmen viikon päästä ja siitä 2 vkoa kunnes saa tulokset... Ei paljon naurata, onneksi oli vapaapäivä :'(
 
Rikupi :hug: Suosittelen lämpimästi sinulle tuota "toisia ns. seuloissa kiinnijääneitä vol. 2" keskustelupalstaa. Varmasti piinaavat viikot edessä, en voi edes kuvitellakaan! Mutta käy ihmeessä hakemassa vertaistukea tuolta, luin tänään monta tarinaa, jossa oli 1:5 suhteella kuitenkin onnellinen loppu. Pidetään peukkuja että myös sinäkin kuuluisit heihin!!!
 
Anteeksi että hyppään tähän pinoon, pakko kommentoida
RIKUPILLE:
Mullahan 2008 oli seulassa kärähdys, tosin mulla se oli nt joka hälyytti: turvotusta oli 6mm ja riskiluku tuo sama 1:5. Mullahan siinä kävi huonosti MUTTA, tosiaan, niskapoimu oli niin poikkeuksellisen turvonnut. Muista että 1:5 arvo tarkoittaa kuitenkin että neljä viidestä lapsesta on täysin terve tuollakin riskiluvulla:hug: Pidän sulle peukkuja että kaikki olisi hyvin:hug:
Jos haluat enemmän aiheesta keskustella, niin pistä vaikka YV?:hug: jaksamista! Tuo odottelu on niin tuskallista:hug:

Niin ja kiitos kaikille onnitteluista:heart:
 
Rikupi :hug: Varmasti raskasta!! Jaksamisia!

Omaa napaa: Tyksissä olin tänään ja 0.9mm oli turvotus.Mutta voi helpotus, että siellä se porskutteli ja hyppeli :heart: Itelle tuli ihan hirveen helpottunut olo ja jotenkin kaikki negatiiviset tunteet unohtu ja tuli suunnaton hellyyden ja rakkauden tunne tuota timanttia kohtaan, aloin jopa silittelemään mahaa :D 5,8cm pitkä ja yks päivä tuli lisää viikkoihin, eli nyt ois 12+2. Ihanaa :heart: Muutenkin päivä ollut ihana, ei pahoinvointia ja alko satamaan lunta!!

Jaksamisia kaikille!!
 
rikupille tsempit..

tuosta keskenmenon riskin pienenemisestä, jostain luin et viikolla 10 se riski on jo paljon pienempi, tiedä sitten. Itsellähän meni edellinen raskaus kesken juurikin tuota ennen eli viikolla 9.

sweetpearl ja pete-vauva 13+2
 
Iltaa!

muoks: Rikupille :hug:. Kai jatkotutkimuksissa voi osoittautua vääräksi hälyytykseksikin? Voimia.

Tänään tuli käytyä nt-ultrassa Kättärillä. Jänskätti päivällä kovasti, en meinannut edes muistaa miten Kättärille ajetaan. :D

Siellä se pikkuinen heilutteli, heti ekaksi "moikkasi" kädellään. :heart: Oli kyllä niin ihmisen näköinen, etten noin pienestä olisi uskonut! Niskaturvotusta oli muistaakseni 1,8. Meille sanottiin, että ihan ok:lta näytti kaikki, että ei syytä huoleen. Verikokeessa kävin myös, sen tuloksista ja noista yhteistuloksista soitetaan sitten jossain vaiheessa. Pituutta oli pikkukaverilla 52,4mm, vastasi viikkoja 11+6, eli kahdella päivällä meni eteenpäin. :) Myös laskettu aika muuttui vähän, jos äitix4 voit muuttaa mulle LA 25.5. ja synnäriksi Kätilöopisto eli KOS. Huomenna siis pääsen jo poksumaan 12+0. :)

Ekaa kertaa mihinkään suuntaan oloa sukupuolesta: poikaolo tuli kovasti tuolla käynnillä (ja kun kuvia katselee).

Aijuu, miehen suhtautuminen oli harvinaisen vaisu. Ehkä hieman petyin vaimeasta vastaanotosta. :|

lyrae ja pikkukaveri 11+6
 
Viimeksi muokattu:
huokaus...kirjotin pitkät stoorit ja hus häivytin se huitsin nevadaan, argh!!

Onnea ultrassa käyneille:hug:

rikupi: ollaan käyty istukkanäytteessä aikaisemmassa raskaudessa ja terveet tulokset tuli. se ei meitä lohduttanut, sillä näytteenotto koitui kohtaloksi ja ´saatiin keskenmeno sen vuoksi. Se on tosi harvinaista, mutta halusin kertoa oman kokemuksen. täysin turha koe ja suunnaton suru.

Mutta niinkuin sanoin, tosi harvinaista ja meille sattunut ei tarkoita että sattuis muillekin.

Nyt saunaan, palaan taas.

kathe ja vinski 15+2
 
vielä lisään rikupille, että kaikki riskiluvut ym. on vain tulos siitä, että riski on olemassa, mutta ei missään nimessä tarkoíta että mitään poikkeavaa olisi!! riskihän se on joka päivä nousta sängystäkin saati synnyttää.
Anteeksi jos puutun liikaa, mutta mieti tarkkaan seulaan menoa..voi olla iha turha ja typerä koe.

kathe
 
Onpas tullut paljon ultra-uutisia nyt parina päivänä!

Rikupi: :hug: Voimia testiin ja tulosten odotteluun!

Neiti-81: Ihana uutinen! Heinävauva ainakin tarkenee. ;)

(.) Noh, mekin käytiin tänään ultrassa. Siellä se pieni nukkui kaikessa rauhassa. Vähän moikkas kädellään lopuks. :heart: Niskaturvotus oli vain 0,8 ja kävin ottaa seulankin, mut näin jälkeenpäin vähän harmittaa. Oliko se nyt sit tarpeelllista? Kaikenkaikkiaan oli kyllä ihana reissu. Nyt on todistettu, että viikkojen pahoinvointi ei oo ollu turhuutta tai kuviteltua. Kyllä siellä meidän toinen pikkuinen on.

LA muuten onkin jo 25.5., vaik luulin sen olevan varhaisultran perusteella 30.5.

TUUtikki + PIKKUmyy 11+6 :D
 
enie ja maybaby, multa kans kysy pari hlöä, että oliko raskaus vahinko, kun kuopus oli 8 kk kun km-raskaus alkoi... Sit kun sanoi että ihan suunniteltu oli, niin hiljasta tuli...

Ansukka, mä oon seurannut välillä muitakin ketjuja, lähinnä helmikuisia, kun siitä tipahdin pois. Sitten marraskuisia, kun siellä jo vauvoja syntyy :) Niin km-puolta myös, mihinkäs sitä vielä ois päässyt näistä ajatuksista täysin eroon...

rikupi: voimia tulevaan! mä pelkään hulluna että perjantaina mulle pamahtaa ultrassa kanssa jotain ikävää. Saanko kysyä, mitkä ne arvot oli sulla veriseulassa? Tietääkö kukaan mitkä on raja-arvot?? Siis löytyykö netistä jotain kaavaa tms? Toisaalta ajattelen, että jos turvotusarvo on normaali, niin ois todennäköistä, että vauva on täysin terve. Vuosi sittenhän ei muita mittauksia vielä tehty ja mitään hälyyttävää ei olisi siten tiedossa... No, ehkä oon vaan naiivi tässä asiassa.

ON: pahoinvointi on loppu ja päänsärky myös. Maha on iso. Niskat on jumissa 3:tta päivää.

nepula 12+5

PS. Onnea Neiti-81 ja tarrasukkia matkaan!!
 
mulle ultraaja sanoi kun se mun pappa arvo oli jotain 700-800 välille että tuo arvo on hyvä jos se on useita satoja jopa tuhansia. sit se hcg oli 39 ja sanoi että 100 molemmin puolin on ok, eli ymmärsin et jos olis esim 200 niin se ois jo liian korkea. ja tosiaan se mun downin riskiluku oli 1:100 000, eli ilmeisesti tosi hyvä. Periaatteessa aina sanotaan et ne on yksilöllisiä, mutta näin mulle se ultraava kätilö ainakin sanoi.

Voi pylly ku toi lumiki sulaa varmaan jo kohta pois, tarvii mennä esikoisen kanssa tekemään lumiukko kohta että vielä keretään! Mutta ihanaa ku tulee talvi, vaikka ei mulla mitään takkia olekaan mikä päälle mahtuis :p

sweetpearl ja pete-vauva 13+3
 
Huomenia!

Hetkittäistä etovaa oloa ja järjetöntä päänsärkyä on nyt taas kärsitty. Mä luulin, että tuo paha olo menee jo ohi, mut eikös sitä vaan ole, hermo menee! Pahinta on kun töissä "riehuu" ja unohtaa ottaa rauhalisesti, on tuo luonto vaan viisas...

Perjantaina olis sokerirasitus ja olen ihan satavarma, että mulla on raskausdiabetes. Tuon nuorimmaisen kanssa oli ja sillä on taipumus uusia seuraavassa raskaudessa. Sitten vaan taas ruokavaliolle... Onneks pärjäsin sillä viimeks ettei tarttenu insuliiniä ja nyt aion kyllä samalla tavalla pärjätä, tosin nyt voi ite kuulemma mitata kun saa mittarin mukaan neuvolasta. Ei silloin kauan aikaa sitten...:)

Mut nyt tän pitää häipyä taas illaksi töihin.
 
rikupi :hug: toivottavasti osoittautuu vääräksi hälytykseksi, niinkuin käsittääkseni suurin osa seulassa kiinni jääneistä.

Täällä oli puhetta yhdistelmäseulan arvoista. Mä sain kirjeitse vain ilmoituksen (TYKSistä), että kohonnutta riskiä ei ole; mitään arvoja ei mainittu. En tiedä saako ne sitten aikanaan seur. neuvolakäynnillä, joka on mulla uudelleensynnyttäjänä vissiin vasta rakenneultran jälkeen. Niskaturvotus oli 1,5 mm.

Hirvee flunssa päällä, yö meni yskiessä ja niistäessä. Esikoinen toi sen hoidosta ja sairasti itse vain pienen nuhan. Pahoinvointi on loiventunut, mutta silti epämääräinen huono olo päällä melkein koko ajan.

Calypso ja muru 12+6
 
He kaikille! :wave:

Neiti-81 Onnittelut raskaudesta ja paljon, paljon tarrasukkia pikkuiselle!:heart:

Rikupille Voimia piinaviikkoihin ja toivotaan että kaikki olisi kumminkin hyvin, eihän se välttämättä tarkoita mitään:hug: voimia:hug:

miuku1980 Päänsäryistä kärsin itsekin päivittäin ja tiedän sen olevan todellista tuskaa varsinkin odotusaikana :( Kärsin kroonistuneesta migreenistä muutenkin ja odotin sen nyt raskausaikana lähtevän mutta ei.
Olen kuullut että raskaushormonit saattavat aiheuttaa joko sitä että päänsäryt katoavat, tai sitten päinvastoin. Tästä kannattaa mainita neuvolassa sillä itselläni migreenipotilaana on ollut tärkeää ettei migreenin anneta tulla kunnolla päälle,sillä se nostaa verenpaineen todella korkealle mikä on haitallista vauvalle. Varsinkin sen aiheuttaman verenpaineen heittelyt ovat huonoksi ja siksi ne on pyrittävä estämään. Itselläni on viikon kuluttua neuvolalääkäri ja meinasin etten millään kestä sinne asti ja suunnittelin varaavani aikaa aiemmaksi, mutta tuskin se onnistuu ja päätin kärvistellä sinne asti.
Olen hoitanut sitä kotikonstein akupainannalla, niska-hartiajumpalla ja runsaalla vedenjuonnilla. Olen ennaltaehkäissyt migreeniä aiemmin neurologin suosituksesta juomalla vähintään 2l vettä päivässä koska migreeni tulee helpommin jos elimistö pääsee kuivahtamaan. Tietysti säännöllinen ruokailurytmikin on tosi tärkeää päänsäryn kanssa kuten tietysti muutenkin. Voimia ja säryttömiä päiviä sinulle!

Neuvolakäyntejä on mulla uudelleensynnyttäjänä väh. kerran kuussa kertoi neuvolan terkka. Mielestäni tosi usein! Loppuraskaudessa kuulemma seuraavat äitipolilla raskausmyrkytyksen ja vauvan koon takia, viimeksi kun nuo tuottivan ongelmia ja poika kasvoi viimeisinä viikkoina 500g/viikko. Syntyi rv 38 4210g painoisena.

Jaah, jospa nyt menisin potemaan taas päänsärkyä, ilmoittelee taas olemassaolostaan :(

Hyviä vointeja teille kaikille! :)

Lilya ja murmeli 12+6
 
Pikainen kirjoitus...
Paljon ultrakuulumisia kaikilla :), itse tulen juuri myöskin ultrasta,meille tuli äippäpolille juuri ihka uusi 4d ultra, ja kysyivät, josko sopisi heille, jos testailisivat sitä ekaa kertaa, ja ilman muuta siis, oli ihana nähdä kuinka pieni potki ja huitoi kovaa vauhtia :heart:. Niskaturvotusta oli 0,8 mm, kävin vielä verikokeen antamassa. Vauveli oli laskelmien mukaan pari päivää isompi kuin LA, mutta ei lähdetty siirtämään sitä, eli sillä mennään. Oli ihan kauhea huoli pienestä, sillä pääsin juuri kotiin parin päivän sairaalassa makaamiselta...ja nyt vaan kaipaan miehen viereen nukkumaan, joten suuntaan siis sinne, ja kirjoittelen myöhemmin lisää.

JA & jurmu 12+0 (poks)
 
Heippa!

Eihän tuosta lumisateesta tosiaan pitkäksi aikaa iloa riittänyt, täälläkään päin. :(

Vähän inha kysellä mutta ilmavaivat varmaan kaikille tuttu juttu? Tosi raskasta kun töissä tulee seisoskelua paljon ja maha on killillään. :/ Muutenkin alkaa tuntua raskaalta vatsan paino ja ahdistaa noin niinkuin fyysisesti. Jatkuvasti paha maku suussa (muilla?) jonka saa pois imeskelemällä pastilleja jotka tietty keräävät lisää ilmaa. ARGH!

Muuten menis varmaan ihan hyvin jos ei tarttis töissä käydä. ;)

Sitä näkyy myös viihdeuutisten mukaan olevan myös Pink pieniin päin. Samoilla viikoilla kuin mekin :) (ja Tukiainen mutta sitä en jaksa edes kommentoida!! :p)

Cissus 13+3
 
Ihania ultrakuulumisia on tullut monelta. Itse joudun vielä elämään jännityksessä, ultra on ensi viikolla...Koko viime viikon olin skeptinen että koko vauvaa ei enää ole ja lueskelin palstoja että onko keskenmenoja ilman että tulee vuotoa jne. No sitten nyt on jotenkin ollut varmempi olo vaan siksi että aivan niin kuin masu olisi jotenkin vähän näkyvä ja kasvanut ja muuttunut kovemmaksi.

Ansukka, mä en myöskään ole ennen näitä odotuspalstoja lueskellut mutta nyt luen muitakin kuin tätä omaa. Ja kävin myös tuolla sikiöseulonta-pinossa ja jotenkin tuli vähän paha mieli ja pelko. En tiedä, jotenkin sitä pitäisi lopettaa kaikkien eri palstojen ja kauhukuvien lueskelu jos jo valmiiksi on epäilyksiä /pelkoja mielessä. Koska ei se ainakaan auta että stressaa etukäteen...

katherine puhut varmaan asiaa jos olette tuon ikävän asian joutuneet kokemaan, varmasti suhtautuu sen perusteella eri tavalla seulontaan ja yleensäkin riskilukuihin.

Tiudeliini, meillä myös mies on ihan innoissaan, joka aamu ja ilta silittelee ja pusuttelee vauvaa (mahaa) :) Ihana katsoa kun mies on niin tärinässä asiasta, jotenkin on aina kuullut enimmäkseen vaan niitä juttuja että mies on vähemmän innostunut kuin nainen yleensäkin vauvoista ja meillä on ollut toisin päin... Mies on aina ottamassa syliin vauvoja ja minä taas en mielelläni ota :D Ja edelleen asia on niin, vaikka olen raskaana niin en koe luontevaksi ottaa pieniä vauvoja syliin. No toivon ja luotan että oman kohdalla tuota ongelmaa ei ole ;)

Nelli ja Kultahippu 11+3
 

Yhteistyössä