*Toukokuun Toivotut* TOUKOKUU, MEIDÄN KUU <3

Fairytale paljon onnea tytöstä! :) Laitahan kertomusta kun ehdit.

LittleEternal hui kauheeta mikä tilanne sun miehellä ollu! : / Oliko viime kesänä tullu purema? Onneks kaikki hyvin nyt ja pääsee sun tueksi synnytykseen? :) Toivottavasti se menee hyvin ja olis lähipäivinä, masussa varmaan olis jo valmista! ;)

syli on varmaan jo synnyttänyt, kun ei ole näkynyt. Kuulumisia odotellessa... ;)

Tsemppiä kaikille vielä odottaville ja ihanaa Äitienpäivää ihan kaikille ja varsinkin ensimmäistä sellaista viettäville!!! =)

Bambiina & Pieni Rakas 17 vrk
 
bambiina77: Kyllä ihan tänä keväänä tullut n. vähän yli viikko sitten , joten se myytti ettei punkkeja ole jo keväällä on ihan tuulesta temmattu : /
Oli pesiytynyt jalkaan ja kaivanut kolon ja jäänyt sitten nalkkiin sinne ja tulehduttanut koko jalan että kun ottivat jalan auki puremakohdasta niin 1cm päästä luusta oli, ja jos olisi luuhun päässyt pöpö ja tulehdus niin se olis bye bye oikea jalka... 12 pulloa antibioottia ja vetyberoksiidilla hoidetaan haavaa niin kauan kunnes se umpeutuu joten olehan varovainen niiden punkkien kanssa myös siellä :attn:

Täällä ylihuomenna ehkä tapahtuupi joten toivossa on hyvä elää sinne asti, katsellaan taas tosin jos ei suju kovin jouhevasti niin tulen päivittämään tänne jos alkaa tylsistyttämään :)
 
Kaikille vauvautuneille onnittelut :heart:

Tosiaan hävisin hetkeksi kun ihana pikku tyttö syntyikin sitten mahtavalla reissulla tiistaina :heart: mittoja 47cm ja 2920g tänään kotiuduttiin ja ollaan onnesta sekaisin :heart::heart: päivitän pinkkaa kun saan aikaiseksi

ja oikeasti, synnytyslaulu, rentoutuminen, ihana musiikkia,mahtava mies, amme, lämpöpakkaukset vei synnytyksen hyvin eteenpäin ja pitkälle mentiin luomusti ja kokemus oli tosi hyvä, suosittelen siis lääkkeitten lisäks kaikille noita rentouttavia ääniä yms juttuja, ponnistusvaiheessa tosin meni murinaksi mutta äännelen siis mentiin läpi koko homma ja hauskaa oli :D

bilirubiini arvo oi koholla ja juduttiin munimaan sairaalassa pitkään.. ja se oli kamalaa, muuten ihan mahtavaa ja hissuksiin jo puhuttu seuraavasta kerrasta ;)

mä oon ihan endorfiini huuruissa vielki, en pysty keskittyyn nyt muuhun kun tyttöön :heart: kun tää pää selkiää, tuun selostaan enempi ja jakaan positiivista kokemustani :)

kiitos taas kaikille tästä porukasta, on ollut ihanaa jakaa ajatuksia ja tukenne on ollut tarpeen :heart: Toivotan kaikille voimaa, rauhaa ja Rakkautta pienten kanssa ja vielä jäljellä oleviin koitoksiin. Nyt puhkeaa ihana luonto kukkaan toden teolla ja me kaikki, nekin joilla vauva vielä masussa saadaan viettää huomenna ihanaa äitienpävää :heart: Naiset hei, me on juhlapäivä ansaittu ;)

T Syli84 ja Tyttö joka syntyi siis 39+2 superkuun vaikutuksesta ja vahvasti vaistot kertoi että vauva on tulossa maailmaan...
 
Viimeksi muokattu:
Hurjan paljon onnea Syli! :heart: Mä niin arvasin. :)

LittleEternal tosi kauheeta, ei kyl yleensä tuu mieleen, et ihmisillekin tulee punkkeja, koirista vaan ollaan huolissaan... Mut syytä siis varoa! Tsempit maanantaille! :)
 
Heissan :wave:

Pikaisesti tulin kertomaan, että meille tosiaan syntyi tyttö 8.5 klo 01.25 raskausviikolla 40+1. Käynnistys tapahtui ballonkilla, joka laitettiin n. 11.30 ja jo viiden aikaan se tuli ulos. Kuuden maissa siirryin synnärille, seitsemältä puhkaistiin kalvot ja säännölliset supistukset alkoivat yhdeksän pintaan. Synnytyksen kestoksi merkittiin 4h 25min, josta ponnistusvaihe kesti 5min ja kolmella supistuksella tyttö syntyi. Kivunlievityksenä käytin kaurapussia, suihkua, ilokaasua ja lopulta spinaalipuudutusta. Neiti oli syntyessään vain 3175g ja 50cm, kun tuosta painosta oli silloin niin eriäviä mielipiteitä, mutta polin lääkäri veikkasi lähimmäksi silloin perjantaisella polikäynnillä. Tyttö on kaunis mustatukkainen ja pitkäripsinen ja niin rauhallinen tapaus, aivan ylisöpö! :heart: Kotiin päästiin torstaina, mutta sitä elää niin tässä hetkessä, ettei ulkomaailmalla tunnu olevan merkitystä, joten kovasti anteeksi että ilmottaudun vasta nyt!

Jatkoa seuraa paremmalla ajalla!

Toukokuuntyttö ja Pampula 6vrk
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Onnea toukokuuntytölle ja sylille :flower:

Meille syntyi 14.5 klo 2.14 poika. 3590 g/50 cm. Tänään tultiin kotiin ja esikoisen protesti alkaa näkyä kun tietää että vauva nukkuu meidän huoneessa.
Synnytys alkoi äitienpäivänä supistuksilla kuuden aikaan illalla. Kymmeneltä mentiin sairaalaan eikä tehnyt edes kipeetä(olinkin vasta 3 cm auki). Ilokaasua 23-24 välillä aloin ottaa, meni vedet ja otin kohdunkaulapuudutteen yhden aikaan(4-5 cm auki) ja ponnistus(4 min) alkoi vähän kahden jälkeen. Eli vauhdilla meni tuo viimeinen tunti.
Syntyi siis rv 38+5.

Tsemppiä ja voimia kaikille kärvistelijöille :)
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Heippa kaikki!

Enpä ole täällä kovin aktiivisesti ollut läsnä, mutta tulin nyt kummiskin päivittämään vauvauutiset: 5.5. syntyi pikku murunen, poika oli kuten oli oletuskin, 51 cm ja 4040 g. <3 Haikaranpesä oli täynnä, mutta Kättärillä päästiin kummiskin perhehuoneeseen. Synnytys sujui yhtä helposti kuin koko raskausaika; mulla oli vasta vappuviikolla vähän kömpelömpi olo ja jotain kivun tuntemuksia alavatsalla, ja alkoi tulla fiilis, että vaavi syntyy piakkoin. Samalla viikolla syntyikin. :) Supistukset alkoi lauantaiyönä klo 2 samantien säännöllisinä 5 min välein, ennen aamukuutta oltiin sairaalassa synnytyshuoneessa ja ennen yhtätoista aamulla vauva syntyi. Ilokaasua ja epiduraalin sain supistuksiin, ponnistusvaihe päättyi episiotomiaan ja imukuppiin, mutta muuten kaikki meni tosi hyvin. 2 yötä sairaalassa ja kotiin, nyt sit vaan naatiskellaan tästä vauvaperhe-elämästä. :)

Onnea kaikille äidiksi tulleille ja tsemppiä vielä odotteleville!

tiNpPa ja poitsu 1 vko + 4 pv
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Onnea paljon vauvautuneille!

Täällä jatkuu kaikki ennallaan, minkäänlaisia tuntemuksia ei ole, mutta onhan siihen laskettuun aikaankin vielä reilu viikko.

Tulin vaan moikkaamaan, ja onnittelemaan teitä - jotenkin on niin väsy ettei jaksa olla kovin sosiaalinen... :/
 
noniin, jos vaan kaikki meni oikein niin ne jotka tässä on ilmoittaneet vauvoista, olis nyt päivitetty :) huudelkaa jos tuli virheitä. Huh, nyt väsyttää, tarvii mennä päiväunille kohta että jaksaa taas puuhata.
 
oi onnea jokaiselle vauvan saanneelle :heart: ihanaa vauva-arkea teille! itse ainakin nautin jokaisesta hetkestä täysin siemauksin!

nyt niitä alkaa rytinällä tulemaan sitten =)

lopuille kauheasti tsemppiä tulevaan :) se palkinto on vaan jotain niin ihanaa että se 9kk unohtuu hetkessä, niinku synnytyskin :)

kiitos kaikille jotka jaoitte 9kk matkan kanssani :heart:
-tiuhti ja poju vajaa 1kk (mihin aika menee :O)
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
NOSTAN tätä meidän pinoa, eletäänhän edelleen toukokuuta. :)

Samalla kerron onnella ja ilolla, että meidän pikkuinen tyttö syntyi 23.5. klo 12:38, eli rv 39+4. Mittoja tälle sydäntenmurskaajalle kertyi 46 cm, ja 3172 grammaa.

Tiistai-iltana supistelut alkoivat yhdentoista aikaan, mutta epäsäännöllisinä enkä uskonut että ne vielä mihinkään johtaa. Aamulla neljän jälkeen piti kuitenkin mies herättää kun koko yön valvottuani totesin että ne kivuthan vaan pahenee.
Hyvinkään sairaalalla oltiin vähän ennen kuutta, matkalla supistukset tuli 5 min. välein ja kirosin että olis pitänyt lähteä aikaisemmin. Sairaalalla ne kuitenkin taas harveni, joten oletin että lähettävät vielä kotiin. Ei kuitenkaan, 3 cm auki oltiin.

Saliin päästiin heti, ilokaasua lärviin, sähköimpulssia selkään ja jossain vaiheessa sain kerjättyä epiduraalin. Miehelle ilmoitin epiduraalin vaikutuksen alettua että eihän tuo nyt niin paha ollutkaan, voisin melkein lähteä tähän uudelleenkin. Voi sitä ekakertalaisen naiiviutta, luulin todella etten enää tuntis mitään! :D
Epiduraali vähensi suppareita, joten laitettiin oksitosiini. Vähän myöhemmin uusi epiduraali kun sen vaikutus loppui. Klo 10.30 paikat oli auki 4 cm, ja tasan tuntia myöhemmin jo täydet 10! Tää tuli mulle järkytyksenä, en olisi uskonut että noin nopeasti tapahtuu. Menin itse pieneen shokkiin, kun en oikeasti pystynyt ymmärtämään että kohta pitää synnyttää.

Vauva oli vielä vinossa, joten lääkäri kävi oikasemassa. Sen jälkeen meninkin ihan holtittomaksi, kun ponnisteltiin enkä olisi uskaltanut ja iski hätä ja paniikki. Lopullinen ponnistelu kesti n. 30 minuuttia, nopeammin varmasti olisi hoitunut jos en olisi itse joka välissä hannaillut ja anellut imukuppia, leikkausta ja kaikkea mahdollista jotta ei olisi itse tarvinnut uskaltaa. :p
Jossain välissä vauvan sydänäänet laski, oli pienellä napanuora kiertynyt kaulan ympärille mutta onneks vaan löysästi. En revennyt lainkaan, eikä tarvinnut leikellä. Muutama hassu tikki tuli pariin nirhaumaan jotka kätilö löysi. Pisteitä tuli neidille yhtä vaille täydet, ja tuo yksi miinus tuli siitä kun minuutin verran kesti ekan huudon tulo. Se oli selkeästi vaan yhtä hämmästynyt kuin äitinsä!

Salissa rauhoituttiin sitten aika kauan, en muista siitä juuri mitään kun olin vaan niin hämmentynyt koko hommasta. Vauva tuntui tosi vieraalta asialta, vaikka se nyt vihdoin siinä silmien edessä olikin ja automaattisesti tein vaan kaiken mitä käskettiin.
Perhehuone saatiin onneksi jo ekaksi yöksi, ja äitini kävikin jo heti synnytyspäivänä katsomassa tulokasta. Kaksi yötä vietettiin sairaalassa, ja perjantaina lääkärintarkastuksen jälkeen saatiin puhuttua itsemme ulos. Nyt siis onnellisesti kotona, ja kaikki hyvin. :)

Mulla meni kyllä itsellä sairaalassa mielialat ihan miten sattui, onneksi oli mies koko ajan hoitamassa vauvaa apuna. En olis millään selvinnyt normaalihuoneessa yksikseni... Nyt kun kotiin on päästy, olen alkanut tajuamaan mitä on tapahtunut ja suurella rakkaudella ihailen kaunista tyttöä. Se on minun tytär! <3
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
ihanaa, onnea vauvautuneille :heart:

päivitteli taas pinkkaa, oma nyytti nukkuu rauhallisesti sateen ropistessa peltikattoon. Oma synnytyskertomus tarttis laittaa, kokonaan jääny kaikki palastailut yms ku tää arki vaan rullaa eteenpäin semmosta vauhtia et tosiaan tarvii aina muistaa syödäkin jossain välis mut ihanaa on vaikka välillä väsyttääki ja hormonit heittää mielialaa :)
 
mame mulla taas synnytys oli tosi hyvä kokemus mutta sairaalaan jouduttiin jäämään 4 yöks ja siellä mulla meinas päässä vipata tosissaan.. lopulta sanoin että tarviin unta, rintakumin imetykseen jne ja yhden yön unilääkkeen kanssa nukuttua pää olikin taas selkeenä tai aineki selkeempänä. mutta siis ahtaassa sairaalassa, 2 hengen huone, en nähny ikkunastakan ulos moneen päivään, nännit melki verillä yritin sitkeesti imettää ja kun nuorelta hoitajalta pyysin rintakumia avuks sitä ei heti annettu ja itku silmässä jatkoin yrittämistä kunnes vanhempi hoitaja seuraavana päivänä anto kumin heti käyttöön jne... hormonihyrskyn lisäks kaikki toi ja tietty sit huonosti nukutut yöt blaa blaa ni vähemmästäki rupee isopyörä heittään. mut siitä selviittiin ja hianoo kuulla että säkin oot jo aineki kutakuinkin voimissas ja ihan mahtavaa et saitte perhehuoneen!!! se ois pelastanu meilki aljolta ja ens kerral mennään toiseen paikkaan kyl synnyttään et päästää kans. Mut siis sikaisot tsempit sullekin, onneks nyt on kesä ja vihreyttä ja valoa jotka hellii meidän mielialoja ;)

nyt rupee vaavi äkäileen, taidan jatkaa myöhemmin taas...
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Hei vain kaikille pitkästä, pitkästä aikaa

Ilokseni ilmoitan, että meille syntyi ihana ihana tyttö 23.5. Kaikki hyvin ja kotiin päästiin heti kahden päivän päästä synnytyksestä. Kotona vain ihmetellään ja ihastellaan uutta perheenjäsentä.

Oikein mukavaa kesää kaikille, toivottavasti saadaan aurinkoisiakin päiviä!

Piitu ja ylläripylläri
 
Onnea kaikille vauvautuneille!

Meille syntyi poika 24.5 klo 12.14 mitoin 3340g ja 51cm. Vauva on aivan ihana ja vauva-arki helpompaa kuin odotettiin. Ongelmana on vain minulle tullut kohtutulehdus, joka vaikeuttaa elämää ikävästi. Mutta toivottavasti paranee antibiooteilla.
 

Yhteistyössä