***Toukokuun Toivotut***

tiuhti_ : Eipä mitään :)

Minä olen myös selaillun tori.fi:n kautta kaikkia vauvakamoja (vaunuja ja istuimia), kun puhuttiin että ostetaan varmaan sieltä käytettyinä jollei nyt satuta löytämään edullisia jostain liikkeestä. Miehen mielestä vaan pitää olla sitten ihan viimeisen päälle ja tekniset vaikka minulle kelpaa kyllä vähän yksinkertaisemmatkin. Miehet... :headwall:

mymosa: Voi vitjat kun jännittää jo sinun puolesta, heti sitten tänne kertomaan mitä löytyi.

Sadettaja* ja mini 5+4 :heart:
 
Heippa!

Jonkun laskurin mukaan, mun LA olisi 14.5. Ja viikot nyt 4+3. Mun täytyy laskea yhdynnästä nuo viikot, koska en kuollaksenikaan muista koska mulla on ollut menkat elokuussa, sen muistan, että kuun alussa, mutta päivistä ei hajua..:whistle:

Meille tämä kolmas on täysin yllätys, ihana sellainen :) Siis olin ehtinyt miehelle sanoa, että ehkä haluaisin kolmannen lapsen ja mies jäi miettimään. Kerran ollaan oltu vällyjen välissä ja todellakaan en ole tiennyt, että olisi ovis päällä. Yleensä mulla alkaa menkat kuun alussa ja ajattelin, että ei hätää, katsotaan sitten seuraavassa kierrossa, jos mies näyttää vihreää valoa.
Ja tässä sitä nyt sitten ollaan, raskaana, aika hassua. Mies on kyllä ihan mukana, miettii vaan miten aika riittää kaikille lapsille tasapuolisesti.

Oireita on jonnun verran kyllä, vatsaa vihloo ja on aamuisin sekaisin. Toivottavasti ei tarvitsisi alkaa oksentaa. Rintoja aristaa välillä , ei kumminkaan jatkuen. Vessassa saa käydä tiheästi.

Vesimelon 4+3
 
A86
Täällä 25-v ensiodottaja. Olen tätä ketjua seurannut alusta asti, kun viime viikon tiistaina tein testin ja siinä oli kaksi punaista viivaa! En aikasemmin jotenkin uskaltanut tänne kirjoittaa, mutta koska nyt tuntuu et on tarve jutella samassa tilanteessa olevien kanssa (kun ei vielä muille olla kerrottu) niin rohkaisin mieleni! :)

Mulla kävi silleen, että tein 3 päivää ennen odotettuja menkkoja sellasen superherkän testin ja siinä ei merkkiäkään raskaudesta. Tämän tein vähän niinkuin varmuuden vuoksi, koska tulossa oli juhlimisen täyteinen viikonloppu. No vkoloppu oli ja meni ja mun maha tuntui turvonneelta ja oudolta ja aavistus kasvoi, että josko sittenkin siel mahassa jotain olis.. tein sitten uuden testin odotettuna menkkojen alkamispäivän aamuna ja siinä oli kaksi viivaa! en kyl jotenki vieläkään usko.. tein sit viel 2 testiä lisää, yhen clear bluen, jossa tuli että 2-3vkoa raskaana..en sitten tiedä monennella viikolla nyt olisin, kun kaikki nää laskut on mulle vähän outoja??

Oireita oikeastaan vaan rintojen arkuus, vatsan pömpötys ja noh..suolisto-ongelmat :D viime yönä särki päätä kauheesti ja oli huono olo, muttei sen takia tarvinnut nousta..sitten flunssa on vaivannut jo yli viikon, mutta ilmeisesti siitä ei voi mitään kauheeta haittaa olla? jotenkin epätodellista tämä kaikki ja ei oikeen uskalla nauttia saati kertoa kellekään vielä, kun tuntuu et joka toinen tuttukin on saanu keskenmenon.. sitä vähän liikaakiin tarkkailee itseään sen tähden. Milloin se ar-ultra yleensä on? tarkoittaako ar'= alkuraskaus? entä np? mulle kaikki termit ja kaikki on niin uutta ja vierasta, toivottavasti ette ihan höpsönä pidä!

Tsemppiä kaikille odotukseen, ihanaa oli löytää tämä ketju :)

A86, viikkoja öö... n.5?
 
A86 : Alkuraskauden ultra on yleensä 12 viikolla ja silloin mitataan nt= niskaturvotus.
Eli tuo niskaturvotus tarkoittanee sitä, että sikiön niskaturvotus mitataan. Eli tarkoittaa sitä, että esim. down-sydrooma saattaa jäädä kiinni jo tässä vaiheessa. En muista nyt arvoja, mutta olikohan niin ,että alle 3.0mm turvotus on hyvä.
Rv=raskausviikko. Puolessa välissä raskautta eli rv 20+ tehdään rakenneultra.

Kysele ihan rauhassa, tiedän, että ensimmäistä odottaessa on niitä ?-merkkejä aika paljon :)

Mymosa :hug:
 
mymosa
nt-ultra ja ar-ultra on kaksi eri ultraa. Ar-ultra tehdään yleensä rv 7 --> ja nt silloin rv12.

Mutta omasta navasta, kopsasin tuolta kuumeilupuolelta, en jaksa alkaa kirjoitella eri tarinoita..
Kävin tänään ar-ultrassa.. ensin oltiin iloisia, kun on heti ensimmäisestä clomikierrosta käynyt tuuri. Sitten ultrattiin, löytyi pussukka, mutta ei alkioo. Lopulta kuitenkin ruskuaispussin takaa löyty kaiku ja syke, joskin hidas sellainen. Alkio ei vastannut ollenkaan rv 6. Joten uusi ultra 1,5vkon päähän.
Sanoi, että on 50/50 mahdollisuus, että kehittyy, mutta enemmän epäilee menevän kesken.
Toki ihanan gynen tavoin rohkaisi kovasti, että vaikka nyt kävisi huonosti, niin seuraavalla kerralla on aina parempi mahdollisuus ja kerta jo eka clomikierto onnistui näin, aina parempi on seuraavakin kierto onnistua.

Ja kuin kohtalon ivaamana, äsken vessassa käydessä tuli limaista ja kirkasta verta paperiin. Toki jos ei pahemmin ala vuotamaan niin voin odottaa sitä seuraavaa ultraa, mutta jos alkaa kovasti vuotamaan kipujen kera niin sitten päivystykseen tai neuvolan kauttaa uutta ultraa aiemmin.

Mutta henkisesti alan valmistautua keskenmenoon ja surun jälkeen kääntämään katseen uuteen yritykseen :'(
 
Tervetuloa uudet odottajat :)

Mymosa: :hug:

ON: Mä voin niin pahoin, en pysty keskittymään muuhun kun pitämään ruuan mahassa ja syömään sillo ku ei okseta ettei nälän takia okseta. Ostin nuo rannekkeet mut ne ehkä poistaa muun pahan olon paitsi kyökkimisen/oksentamisen. Onneks pian on se neuvola nii kysyn kyl jotain lääkettä tms jos ei tää yhtään helpota. Kiva illalla nukkumaan mennes kyökkiä ja aamulla herätä siihe ku oksettaa :D Emmä muistanu et tää näi kamalaa oli esikoisen aikana :whistle: Arvatkaa onko meillä sotkusta ku pelkän keittiön tiskien näkeminen saa juoksemaan vessaan..

Princessa & pikkunen 6+1
 
Viimeksi muokattu:
Tää taitaa heittää hanskat tiskiin neljännen vauvatoiveen suhteen. Alkoi jonkinmoinen verinen vuoto. Onhan sitä tullut vuodettua edellisessäkin onnistuneessa raskaudessa ja reilusti mut nyt on jotenkin sellanen tunne että tää oli nyt tässä. :(

Eihän tän takia tartte mennä lääkäriin? Viikkoja olis nyt 5+5. EN todellakaan halua mennä parkumaan silmiä päästäni yhdenkään vasta valmistuneen lääkärin eteen meidän tk:ssa ja kuuntelemaan sitä "tällästä sattuu" -selitystä. :(
 
VOI MYMOSA :'( Ihan kamalaa...harmittaa todella paljon sun puolesta. Nyt pidän peukkuja että asiat kääntyisivät kuitenkin kohti parempaa!

Nyt alkoi jännittämään omakin maanantain ultra.. Mä oon kans ollu niin pöhlö, et oon katellu jo vaunujakin! Saksassa ovat kuulemma edullisempia ja vaihtoehtoja löytyy paljon.. Onko kellään tietämystä Teutonia-merkkisistä? No joo, ehtishän näitä myöhemminkin pohtia ;)
 
Hanspili: Kannattaa katsella käytettyjä vaunuja, niitä saa tosi hyväkuntosia halvemmalla esim. itse ostin esikoiselle huolletut käytetyt emmaljungat lastentarvikeliikkeestä. Mä en tykkää tästä ikuisesta kulutus vimmasta kun vois vähän säästää luonnonvaroja kierrättämällä käyttökelpoiset tavarat seuraavalle käyttäjälle eikä valmistaa kauheita määriä uusia :)
 
hellou!

joko työ kaikki ootte neuvolassa käyneet/varanneet ajat? Mulla tää alku nyt menee näitä palovammojani hoidellen, raskaustesti tehtiin sairaalassa sunnuntaina 4.9. jolloin menkat oli noin 2 päivää myöhässä ja hcg oli reilusti yli 300 vai 3000, no kuiteskii korkee?! en voi tarkkaan muistaa ku olo oli kauhee noista kivuista, jotka nyt jo helpottaneet.. huoh. niin millä viikolla työ ne ajat varailitte?

oireita on mulla ollu jo viikkoo ennen ku menkat oiskaan pitäny alkaa, nännejä kutitti, pissatti, paleli, etoi ja aamuisin ei mikään maistunu...

Äitijapojat/neljäs/12.5./kys/31v
 
Viimeksi muokattu:
Juuri rohkaisin hurjan luontoni ja pirautin neuvolaan...mikä olikin ihan hyvä. Kun ei ole enää teini-ikäinen, niin pukkaa niitä kromosomitutkimuksia, mitkä pitää tehdä ennen tiettyjä viikkoja, joten vajaan parin viikon päästä on neuvola 7+5 ja eka ulta 10-12 viikolla.

Mulla on sikamainen nälkä koko ajan...kamalaa.

Mami 6+1, pojat: 8kk, 4v. ja 5.v
 
uskalankohan ilmoittautua mukaan :)
La olis 1,5 ja tää on totaallinen yllätys raskaus. Tosin kaikkihan tietää mitä tapahtuu jos ehkäsy puuttuu ;)
Mut joo pää ollut vähän pyörällä tässä eikä oikeen tahdo uskoa todeksi.
Kaksi pientä nuppua löytyy jo kotosalta ennestään :) 5 ja 7 vuotiaat :)

Tää raskaus on ollut paljon oireettomampi kuin noi muut. Ihan pikkusta yökkö oloa, mut ku kahdesta aikasemmasta en meinannut pystyä liikkumaankaan ku oksetti ihan sikana. Ja se alko heti.
Rinnat on ollut kipeät, vähän kuin hipaseekin niin sattuu. Väsyttää tuplasti enemmän kuin ennen :D
Onko teillä ollut hiusten lähdön kanssa ongelmia? Mulla lähtee ihan tuppona koko ajan :/

Isäntä jo vähän tyttöä toivois :D Mut kyl se sukupuoli pitää ottaa selville, sen verran utelias olen :D

Ehkä seuraavalla kerralla enemmän :) nyt pitää kiirehtiä taas kun poika tulee koulusta.

Paljon haleja ja voimia teille jotka tarvitsette sitä <3

t:tiuhti ja "pikkuinen"6+2

TYö nimi saattaa vaihtua vielä.. Nii ja mulla tais olla kaima täällä kans :D
 
Hei kaikille :flower:

Ensimmäisenä mymosalle :hug: niin väärin... :( voimia sinulle.

Tiuhti iso kiitos että otit listan hoitoosi :)

Täällä taas vuoto jatkuu... Melko vähäisenä, välillä loppuu kokonaan ja välillä alkaa taas.
En aatellu, ainakaan vielä, soittaa neuvolaan tästä.. en uskalla...
Luulen että on vielä ihan normaalia... Jos viikonlopun yli jatkuu vielä, niin maanantaina soitan..

äitijapojat mä varasin neuvolan maanantaina, sillon oli 5+5 muistaakseni viikot. Ja ajan sain viikolle 8+6, eli kolmen viikon päähän.

Minkäställevoi eikä :( kunpa nyt olis vaan ihan jotain harmitonta...:heart:

ja tervetuloa kaikki uudet, ja sylin täydeltä onnea matkaan!

Niin joo, ollaan vähän paremmalla mielelläkin jo täällä, rauhaksiin oon koittanut olla, ja mieskin on enemmän esikoisen hoidossa mukana ja leikkivätkin nyt enemmän keskenään, antaa ihanasti mun huilata ja eilen sain nukkua pitkään kun menivätkin kahdestaan laittamaan aamupalaa.
On tuo mieskin sanonu että häntäkin vähän huolestuttaa jos ei kaikki olekaan hyvin, ja välillä saattaa itsekin ottaa puheeksi. Kiva huomata tämmöisiä "uusia" piirteitä toisessa, esikoisen aikaan ei juuri puhunu jos joku vaivasi tai huolestutti, lähinnä yksinään mietti asioita.



Epi ja paavo 6+1
 
Haleja Mymosa!

Onko kenelläkään sellaista ongelmaa että hengästyttää ihan kamalasti esim portaissa? Mä puhkun ihan hirveesti! Ennen testiä huomasin että mun syke oli myös oudon alhainen kävelylenkillä, alempi kuin ennen ja edelleen tuntuu että ei nouse. Mulla on myös lääkitys verenpaineeseen, albetol joka siis sopii odottavalle ja imettävälle. Suunniteltu homma, se laskee sykettä ja ajettiin että kun kroppa toimii nyt hieman uudella tavalla niin jos vaikuttaa enemmän? Täytyy kysyä neuvolasta. Ja sit mulla on ihan käsittämättömän kuuma koko ajan. Noloa kun kaupassa takki päällä norot vaan valuu otsasta...
 
Viimeksi muokattu:
Kai sitä minäkin nyt ilmoittaudun. Heippa vaan!

Pikku kakkosta siis nähtävästi odotellaan, laskettuaika luultavasti 13.5. ja synnärinä TAYS.
Rouva Möppiäinen täällä myöskin lapsille odotettavissa 1v 5kk ikäeroa! Se vähän jännittää, mutta on siinä hyvätkin puolensa :)

Ennen esikoista kohdalle sattunut myös yksi keskenmeno, tämän takia nöyrästi vastaanotetaan mitä annetaan ja päivä kerrallaan eteenpäin. Varhaisultran varasin 23.9., sen verran malttamaton olen että tahdon tietää ennen np:tä onko masussa kaikki hyvin.

Oireina täälläkin vaan vessassa ramppausta ja melkoista turvotusta etenkin iltaisin/kun on juuri syönyt.
Esikoinen kutsuu... Onnellista odotusta kaikille toukokuisille! :)
 
Tiuhti: miun laskettuaika on vähän vielä tässä vaiheessa arvuuttelua, ootellaan sinne ekaan neuvolaan... Synnäriksi voit laittaa PKKS.

Tänä aamuna tein toisen testin, kun ei yhtään ole raskautunut olo. Vielä viikkonäytöllisen digin kävin ostamassa, jos viikonloppuna sen tekisin. Uskoisikohan sitä sitten itsekin siihen, että raskaana on? Oikeastaan hölmön seesteinen olo, vaikka onkin näin hienon ja suuren asian edessä!

Sukupuolen kysymisestä: mie haluaisin tietää etukäteen sukupuolen, mies ei. Onneksi on vielä siis aikaa kääntää miehen pää (miehän en kuitenkaan osaa pitää huuliani sinetöitynä asian suhteen, että kyllä se on sitten joko tai).

Mie se menin ja lörpöttelin jo kahdelle koulukaverilleni plussauksesta. Lähemmin aattelin, että kun päivittäin ollaan 8tuntia tiiviisti yhdessä, että aika hyvissä ajoin he oireita varmasti huomaavat ja mukavempi niin päin, että kerron itse suoraan, kuin että alkaisivat selän takana juoruamaan... ;) Muille kerrotaan vasta varmaan lähempänä puoltaväliä, jos eivät ole itse aikaisemmin huomanneet... Kuinka aikaisin/missä vaiheessa te muut olette ajatelleet kertoa tulevasta perheenlisäyksestä?
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä