***Toukokuun Toivotut***

Eka neuvola varattu, ens tiistaiseksi. Ei tarvii kauaa odotella :D
Pitää ottaa tuo esikoinen mukaan kun on iltapäivällä enkä voi häntä jättää yksin kotiinkaan.. Hmm, mahtaakohan päästä reissusta silleen ettei tajua mitään :D
Terveydenhoitaja sanoi et et mun täytyy ite valita kaks ultraa mihin haluan, ja muihin ei vissiin oo mahdollisuutta :eek:
Mä oon päässyt sokeri rasituksen takia aikasimmissa raskauksissa, 4-5:kin ultraan...

nooh kai se tuossa tiistaina sit selvii :D

Etova olo on helpottanut jo onneks vähän :) Väsymys painaa senkin edestä. Vielä kun on nii synkkää koko ajan et se tekee tästä vielä kamalempaa...

Jaahas, voisinkin kaivaa vanhat neukkukortit esiin ja tutkia vähän niitä :D
 
Kivaa, tänään ei oo vielä tarvinnu käydä oksentamassa ollenkaan. Toivottavasti ei tarttekkaan :)

Mietin tosta ku mulla oli vähän vuotoa viime viikolla et jos se olis tuulimuna niin ei kai raskaustesti näyttäs enää selvää plussaa? Nyt sit mietin et olisko pitäny mennä varhaisultraan mut se on niin kallista :/ toisaalta 2viikon päästä neuvolas kuunnellaan sydämenääniä ja reilun kuukauden päästä on ultra, tuli postin mukana aika sinnekkin.

Onko muut nähneet öisin outoja unia? Mä näen joka yö nykyään kaikenmaailman unia. Mut yks uni oli tosi todellisen tuntunen, meille tuli kaksoset, tyttö ja poika. Piti hetken aamulla miettiä et oliks se vaan unta. sanoin miehellekki tuosta nii ensin se järkytty ja ny on alkanu vitsailla et mun vatsa on sen näkönen et siel taitaa vähintään olla ne kaksoset :p

Ootteko ostaneet äitiysvaatteita? Itse täs mietin et pitäiskö jo tilata kun alkaa istues useammat housut tuntumaan pahalta ja istua pitää kuitenkin joka päivä. Viime raskaudes vatta pysy nii pienenä etten käyttäny äitiysvaatteita (ja mulla oli työ jossa piti liikkua/seistä paljon) mut nyt kyl tuntuu et pakko ostaa jo nyt mukavemmat housut :)
 
Minä ainakin oon nähny jokasessa raskaudessa alusta loppuun asti ihan ihmeellisiä unia, niissä varsinkin on esiintyny sellasia ihmisiä jotka oon joskus koulussa tuntenut tai jotain puolituttuja =) Ja näin on jo ollu tässäkin odotuksessa...

Juuri kun pääsin valittamasta ettei oireita juurikaan ole, lukuunottamatta kasvojen näppyjä ym. ja väsymystä, tänään on ollu niin paha olo koko päivän! :x Kauhee nälkä :popcorn:, kun koko ajan painanu hommia ja sit kun saa ruokaa nenän eteen, meinaa ihan ylös asti tulla =( Etoo kokoajan, ja ajatuskin että suussa on jotain, saa kakomaan... Ilmeisesti mulla alkoi sitte pahoinvointi ihan ku sormia napsauttamalla :p Jos aikasempiin verrataan, sit vois ehkä olla poju kyseessä, kun esikosta oksensin rajusti viikolta 6 viikkoon 19, monta kertaa tiputuksessa ja elimistö kuivui... Tyttöä odottaessa oksensin ehkä n. 5 kertaa, ja etomista ja pahaa oloa kesti n. kolme viikkoa :)

Mun on ollu pakko käyttää jo välillä entisiä mammahousuja kun tuntuu vattassa pahalta kun istuu, en tiedä onko "oikeeta" kipua, vaiko kipua sen takia että tietää siellä olevan pikkuisen ;) Mut kuitenkin, painaa housut jo niin kovin että vaikeeta on pitää normihousuja. Työhousut on kurjat kun niitä ei saa mitenkään löysemmiks, ja en kyllä haluu vielä työkavereille kertoakkaan, pitää vaan kärvistellä näitten kans viel muutama viikko... Voi että et on kyllä nälkä, huoh : /

Tsemppiä kaikille raskausoireiden kourissa oleville ja epätietoisuudessa eläville :heart:

NanaMama + Tiitu 6+1
 
mymosa
Täällä ollaan niin kovin viime päivinä halailtu lavuaaria, väsynyt olo muutenkin. On maattu tiputuksessa migreenin takia..

Maanantaina ultra, jos siellä vielä on pieni jaksanut elämässä olla kii, niin luultavasti la tulee siirtymään toukokuulle pienen koon takia. Sen näkee sitten.
 
UsvaTuulia vaihtoi kotoisampaan nimimerkkiin eli on nykyään marenda. Ja tuleva synnäri on K-SKS


Eli ihan sama tyyppi löytyy nimimerkin takaa, nimi vain vaihtui.

Eka neuvola varattu, olis saanut jo ensviikolle ajan muttei käynyt mulle joten meni tuonne 4.10. Eipä siellä toisaalta mitään kiire ole. Ekalla kerralla se on kuitenkin vaan juttelua ja papereitten täyttöä ja ehkä verikokeitten otto. Vaikka olishan se neuvolakortti ihana saada. Oi, pitääpä muuten etsiä vanhat äitiysneuvolakortit.

Pyysin samalla että tutustuu miun aiempiin raskauksiin jo etukäteen niin ei tartte sitten ihan kaikkea selittää sille ja tietää tilanteen valmiiksi. Mutta lyhyesti teille. Kaikissa kolmessa raskaudessa tullut raskaudenaikainen verenpainetauti... raskausmyrkytys. Eka tuli sektiolla, kakkosta koetin alakautta mutta kohtuni repesi. Hätäsektio. Kolmas tuli viikkoa ennen suunniteltua sektiota kiireellisellä sektiolla, kohtuni oli paperinohueksi venynyt ja siinä oli sormenmentävä reikä. ( nyt viimeistään tutut tunnistaa jos tuttuja tätä lukee, mutta ihan hyyyss, tää on vielä iso salaisuus)

Eli raskausajat ovat olleet vähän haastava. Mutta kaikki hyvin, mie olen jokakerta toipunut ja saanut ihanan terveen vauvan joka ei ole missään vaiheessa kärsinyt. Eli taas varaudutaan siihen että äiskä on tarkassa seurannassa ja ne ongelmat ovat äiskällä. Eli miniläppäri ja neuleita kassiin ja muutto sairaalaan jos huonotuuri käy.

Tää alkoi muuten neulomaan minityypille peittoa :heart:

mietittiin vähän isännän kanssa että jos ei kerrottaiskaan tästä raskaudesta kellekkään. Huomaisivat kyllä ajallaan. Mulla on aina kasvanut sen verran jätti maha ja se näkyy jo aikasessa vaiheessa että eiköhän noi arvaa joskus. Viimeistään lapset juoruavat.

naamakukkii ja hiukset roikkuvat päässä. Pahoinvointi tulee ja menee, samoin palelu. Ruoka ei oikein maistu, juoda onneksi pystyn.

tsemppiä kaikille pahoinvoinnista kärsiville, kyllä se vielä joskus helpottaa. Ja hyvänasian puolesta.

Tervetuloa myös kaikille uusille. Pidetään peukut pystyssä että me kaikki päästäin sinne kevääseen yhtenäkappaleena ja päästäin sitten tuoksutttelemaan sitä taivaallisen ihanaa vauvantuoksua.

Tänä aamuna piti vielä tehdä tuo digitaalinen testi niin sai vähän vihiä viikoista. Eli sen mukaan mennään nyt viikoilla 4-5


t: entinen UsvaTuulia nyk Marenda ja ihanuus rv 4+
 
täällä myös hiukset rasvottuu ihan ennätysvauhtia...Onkuin margariinilla olis vedellyt:xEikä tälläistä ilmiötä ole ennen ollut aiemmissa:DMikäköhän kummajainen meille tulossa?

Marendan raskaudet kuulostavat hurjilta!Toivotaan että tälläkin kertaa kaikki päättyy kuitenkin onnellisesti!:hug:

Mymosalle voima:hug:

Lily-rose rv:ista ei mitään harmainta hajua...
 
Moi. Täällä olis uus teidän pinoon. Kävin laskurilla laskeskelemassa raskausviikkoja ja laskettua aikaa, ja tässä olis pinoon tiedot la 15.5 salailija/kolmas/OYS/26v

Saa nähä osasinko tehä tolleen sievästi punasella :) Mä vielä olen hämmentynyt siitä, että oikeasti olen raskaana. Taustalla vähän kummittelee keskenmeno, olen sellaisen saanut kerran. Tosin nyt raskaustestin viivat oli ihan paksut ja tummat, toisin kuin silloin km aikaan... Jospa kaikki menis hyvin, sitähän sitä aina toivoo.

Aika hurjat raskaudet ollu Marendalla!

Mä itse otan tavoitteeksi, että en lihois kovin paljoa, siis etten keräis mitää herkkuläskivarastoa itteeni. Ja tämä siksi, että olen juuri laihduttanut itseni normaalipainoon. :popcorn:

Te muut täällä jo oksentelette, voi ei. Mulla ei vielä ole muita oireita kuin hurjan kipeät tissit ja jännä painon tunne mahalla. Niin ja pissahätä koko ajan ja ilmavaivat :D :snotty:

Nyt olis viikkoja 5+3 laskurin mukaan, tästä on hyvä jatkaa!
 
Huh tosiaan marendan raskaudet, sanottiinko kolmatta odottaessa mitä on seuraavalla kerralla luvassa, kuinka aikaisin pitää varautua leikkaamaan jne.? Heh, vähän asioiden edelle mietin :D

Tiuhti: Ki-aikidoa harrastan ja odotan mielenkiinnolla mitä neukkatädillä on sanottavaa jos harrastus tulee joskus esiin, jos nyt yleensäkään saan sitä neuvolaa varattua koskaan.. :xmas: Eilen "tulin kaapista" kahdelle treenikaverille, tai no toinen on opettaja, mutta kuitenkin. Kolmestaan oltiin muutenkin ja käytiin istuksimassa iltaa treenien päätteeksi niin siinähän se sitten tuli esiin. Onnitteluja tuli ja harmittelua että pitää jossain vaiheessa lopettaa mutta eivät onneksi olleet heti potkimassa mua pois :D Kun tietävät ja osaavat vähän ottaa huomioon ja itse menee oman fiiliksen mukaan niin enpä tuossa riskejä näe sen enempää kuin normaalissa elämässä.

Äitiysvaatteet ajattelin itse ottaa käyttöön sitten vasta kun on pakko. Housuja on kaapissa jokuset jotka tuli melkein kaikki esikoisen aikaan hankittua, yritin edellisilläkin kerroilla käyttää mahd pitkään tavallisia housuja joten löytyy myös sitä löysempää, kokoa isompaa vaihtoehtoa alkuturvotukseen ja lievään kasvuun.

Tänään on kyllä taas ollut niin oireeton olo ettei tosikaan. Hetkellisesti iski ällötys kun oli liian kova nälkä eikä oikein mitään syötävää meinannut löytyä, mutta syönti auttoi. Väsymys on vaan ihan tajuton.. Sain unta ties kuinka myöhään yöllä, kuopus päätti herätä puoli viideltä ja valvoa 1,5h vinkuen seuraa, sen jälkeen pari tuntia levotonta unta ja lapset ylös. Ihan jääääätävä kuolo-olo.. Ja mies nukkuu lattialla, se nukkui varmaan vielä vähemmän kuin minä. Mutta sillä ei sentään ole riisiä kasvatettavana : /

Ohhoi, saiskohan ensi viikolla sitä neuvolaa varattua.. Ja viikonloppuna vaikka peräti nukuttua |O
 
Kirjotin tänään jo toiseen toukokuisten ketjuun,mutta tässäpä faktat.

Olen 29v (tammikuussa 30v),odotan viidettä..elävää hope so. Esikoinen kuoli kohtuun. Kotona on pojat 7v , 5,5v ,3,5v sekä 1v4kk. La on 25.5 ja sairaalana Tays. Tänään rv 4..plussasin rv 3+4. :)
 
Viimeksi muokattu:
Äitiysvaatteet vein just abaut kuukaus sitten varastoon, mutta kaipa ne sieltä ois kaiveltava taas esiin. Ainakin tää turvotus on niin järkyttävää vatsan seudulla, että voi luulla olevansa jo puolessa välissä raskaana!! Tosin oon pudottanut painoo n.10kg edellisestä raskaudesta, joten vanhat mammavaatteet varmaan tosi reiluja.

En oo "uskaltanut" kertoa, kuin parille ystävälle. Aina on kuitenkin pelko keskenmenosta. Se on ollut aikaisemminkin mulle hyvin tavanomainen vaihtoehto raskaaksi tullessa. Nyt kyllä oireet melko vahvoja, joten toivotaaan parasta.

Millä viikoilla teillä on alkanut paleleminen ja kuvotus? Yritän kuumeisesti kartoittaa missä mennään..:D
 
Viimeksi muokattu:
Äitiysvaatteista: Alan käyttämään niitä vasta kun normivaatteet ei enää ole hyviä päällä. Kesäisiä on varastossa ihan jonkin verran, mutta talveen ei ole kuin parit housut. Joudun siis ostamaan uusia paitoja ainakin. Edellisissä raskauksissa ainakin maha on kasvanut hurjan isoksi.

JonMa kyseli milloin on alkanut kuvotus ja palelu. Mulla kuvotus alkoi 1-2viikkoa ennen positiivista testiä. Palelin myös silloin. Positiivisen raskaustestin jälkeen mulla on ollu ongelmana enemmänkin, että on jatkuvasti kuuma. Tänäänkin kävin hihattomalla paidalla lenkillä, vaikka on syyskeli. Kotona hiki nousee pintaan. Vain ns. kesähepenissä on hyvä olla. Pahoinvointikin hellitti pari päivää sitten. Ihmettelen kyllä miksi. Pelkään pahinta. Neuvolasta sanottiin, että voi olla väliaikaista pahoinvoinnin loppuminen, kun on niin alussa viikot. Normisti alkais vasta 7-9 viikolla. Nyt on menossa ehkä rv 5.
 
Non niin.. nyt se pahoinvointi ja oksentelu sitten alkoi :x Turvotus tuli myös kuvioihin, kivasti pömähti nuo oireet kunnolla yhden päivän aikana. Mulla on kans ollut jo jonkin aikaa tuota iltapalelua, kahden peiton alla nukun yöt. Hyvän asian vuoksihan tässä kärsitään, mutta eihän tämä mukavaa ole. Muuten mieliala on mitä parhain, ihana ajatella uutta tulevaa perheenjäsentä ja ihmetellä sitä, että on raskaana :) Melkoista tunteiden vuoristorataa näimmä :LOL:

Mammavaatteista ajattelin ostaa kunnollisen talvitakin, olipas ärsyttävää viime talvena kulkea takki auki, kun kunnollista ei ollut. Nyt on kuitenkin koko talvi edessä mahan kanssa, toivottavasti! :saint:

JonMa mulla kans olisi tavoitteena maltillinen painonnousu raskauden aikana, sillä nyt olen hyvässä kunnossa ja tavoitepainossani. Ahkera lenkkeily ja jumppailu ovat tehneet tulosta. Sen takia pyrinkin katsomaan syömisiä ja liikkumaan mahdollisimman paljon ja niin pitkälle kuin mahdollista. Esikosta 32+ viikoilla alkoi supistelemaan pienistäkin kävelyistä, joten liikunta jäi käytännössä kokonaan :|

Möppis ja Arhippa 5+
 
Huh, hyvä homma ruttunen että jollain muullakin on kuuma :D Mietin jo, kun kaikki muut valittaa, että palelee, niin mulla vaan vaatteet vähenee... Pahoinvointi on nyt kadonnut, sekin tuntuu vähän hassulta, että on 5 päivää rukoillut, että se loppuis ja nyt toivoo, että oksettas ees vähäsen. Ehkäpä se ehtii tosiaan palaamaan lähempänä "oikeita" pahoinvointiviikkoja. Ja väsymyskin on hieman helpottanut, tosin esikoinen on nyt nukkunut yönsä paremmin. Sekin voi auttaa. Hieman mietityttää oireiden väheneminen, mutta yritän olla huolehtimatta. Varmaan ihan normaalia, toivottavasti.

Marenda sulla on mahtava asenne, vaikka kokemukset on noin hurjia :eek:
Ja mymosa voimia sulle, toivottavasti loppuodotus olisi huolettomampaa ja helpompaa.

Äitiysvaatteista mulla on jo yhdet housut käytössä, kun monet omat painaa jo vatsaa niin paljon, ettei pysty kumartumaan. Täytyy vaan pitää pitkiä paitoja, ettei kukaan huomaa vielä.
Kiva, että meitä on jo näin monta, vaikka loppukuu tosiaan vasta testailee ;) Tervetuloa uudet! leeta 6+6
 
Viimeksi muokattu:
Heips! Ajattelin rohkaistua ja kirjottaa :) Viime sunnuntaina tosiaan testi näytti mitä pitikin - haamu plussan. Tiistai aamuna tein uuden, mikä oli plussa myöskin. Ja olihan se keskiviikko aamunakin tehtävä, jotta sen uskoi todeksi!! Mieletöntä!!
Olen 27 v. ja ukon kanssa ensimmäistä odotellaan. Tuntu tosi uskomattomalta, että näin nopeesti vois tärppää, sillä tällä kierrolla alotin terolut-kuurin, kun oma kierto oli vain 21 päivää ja lääkäri oli sitä mieltä, että munasolulla ei ole tarpeeksi kauaa aikaa kiinnittyä. Testiäkin lähdin "varmuudeks" tekeen, kun sairastan selkärankareumaa ja lääkitys pitää lopettaa, kun plussaa.
Noh enivei, omien laskujen mukaan tää Aarre olis nyt 5+2. Neuvolaan soitin keskiviikkona ja eka aika on 7.10. Kyllä on jännittävää. Välillä mietin, et onhan se varmaan siel :D Välillä nippailee alavatsaa ja ylös noustessa vihlasee. Hermokin saattaa olla hieman piukeena, mut uskosin sen johtuvan tupakan lopettamisesta (polttanu 15 vuotta).

Tsemppiä kaikille alkutaipaleen jännitykseen :)

LA 16.5 Haidippiduu ja Aarre/ensimmäinen/K-HKS/27v.
 
Onpas täällä vilinää =) Tervetuloa kaikille uusille, kiva että on jo iso porukka koossa!

Takana kiire viikko, se ei jotenki istu tähän väsyneeseen olemukseen.
Mä liityn kanssa rasvatukkien kerhoon, valitettavasti alkaa näyttää siltä että se leviää myös naamaan, enkä tosiaan tiedä miten siihen suhtautua, kun kuulun niihin joilla on koko ikänsä aikana ollu just tasan kaks finniä :ashamed:

Töissä tuntuu tosiaan vähän hankalta, tais Pahe mainita jotain samansuuntaista. Kiinnostus on nolla ja ahdistus kymppi.
Eniten risoo aamuisin se, että vyötärö on ihan hukassa, vaikka paino on ihan ennallaan :O Valitettavasti vielä kuulun pukukansaan, joten en tiedä miten päin olisin, ku housut kiristää.
Tässä pitää alkaa punnita vaihtoehtoja, koska tasan varmasti en ala uusimaan raskausajalle työn takia koko vaatepartta :|
Tästä siihen äitiysvaatehommaan aasinsilta;
Hyviä vinkkejä, mistä mammahousuja, siistejä sellaisia ?? Farkut ei käy, jotain tummaa - suoraa housua vois ajatella ?

Toistaiseks täytynee vaan kokeilla kummariviritystä, jotta ei vanne ala kiristää kesken päivän ku vatsaan painaa niin pahasti :kieh:

Tsemppiä vaan ja mukavata viikonloppua kaikille tasapuolisesti, me rentoudutaan mökillä ja jännityksellä odotellaan ens viikon neuvolaa ja ultraa :wave:

Callisto & Onni :heart: 7+x
 
Moikka vaan kaikille :)

Mä kyllä kaipaan mun vyötäröö.. miten mulla voi olla tälläinen jättipömppis nyt jo?? :O Piilottele nyt sitte tälläistä,ku se todellakin näkyy vaikka vetäis mitä päälle :kieh: Megaisoilla verkkareilla lötköttelen kotona.

Ummetusta (aika pahaakin) ja ilmavaivoja ( päihitän meidän koiranki :LOL: ) ja FINNEJÄ!! ja rasvaletti :)
Välillä huono olo muistuttaa mua olemassa olollaan, mutta enimmäkseen pysyy poissa, onneksi.

Ens viikolla neuvola =)

Neiti ja nykerö 7+3
 
ainut mikä mua todella vaivaa/risoo/ jopa vituttaa, on mun mies.. Sillä on jossain edellises parisuhtees tullu keskenmeno, aika myöhäisessä vaiheessa. Ja kun minä intoilen tästä vauvasta ja suunnittelen sitä tätä ja tota, se muistaa sanoa mulle joka välissä, ettei tätä kannata intoilla, kun se voi mennä kesken, annas ny olla vielä, ku voi tulla se keskenmenoki jne jne :headwall: :headwall: Pitääkö mun vain odottaa, että kyllä se keskenmeno sieltä vielä tulee vai olla hiljaa ja hypistellä salaa kaikkia ihania vauvakamoja jaq haaveilla millaiset rattaan jne jne. Tuo tuntuu musta todella pahalta, mies ei varmaan edes tajua sitä.. :'(
 
Pahoinvoinnista. en oo ikinö osannu syödä aamusin mtn joten aamusin heikko olo on tuttu jo aiemmilta raskauksilta. Eilen oksensin kahvit kaaressa :D Tänään olin fiksumpi ja väkisin ennen ylösnousua söin banaanin ja tuoremehua. Laitoin kellon soimaan et kerin syödä ennen ku tarvii lasten kans nousta =)

Autoista Meillä on kaks autoa ja todennäkösesti tullaan niissa pitäytymään. Toinen on 7 paikkanen, takakontin penkit tosin harvoin käytössä kun on koiria. Liikutaan kahella autolla sit jos johonki mennään niin että eläimetki lähtee =)

Neuvola olis maanantaina eli viikoilla 7+6. Alkuraskauden ultraa oon harkinnu, mut saa nähä. ELi täällä se pitäs ite kustantaa. Aiemmista oon ollu vasta sitte vkol 12

Näppylät
ilmaantu naamaan ennen testin plussaa :D Menny toistaseks aurinkoihottumana ku oltiin reissussa =)

Työnteko Vielä ei oo käyny ylivoimaseks. Mul on rauhallinen duuni, ainut siis et se tapahtuu yöaikaan. Tosin, olen edelleen virallisesti vanhempainvapaalla ja tällä hetkellä vaan keikkailen, joten voin ite sanoa millon tulen ja millon en.

Kertomisesta
Edellisestä kerrottiin isommille noin 14 vkon kohalla. Sukulaiset yllätettiin laittamalla ultrakuva joulukorttiin muiden lasten kuvan viereen. Tosin esikko oli sillonki etukäteen kertonu "vaan" serkuille ja mummille :D Tänä vuonna ajattelin tehä saman. Nyt tosin LA 2kk aiemmin, joten ajattelin yllättää kaikki lähettämällä joulukortit marraskuun alussa heti kun saan ultrakuvat. Ei sitte keri "jäädä kiinni"

Antoisaa odotusta kaikille!
 
Neiti80: Tuntuu pahalta miehesi käytös. Onhan se totta, että keskenmenon vaara on olemassa, mutta eipä sitä elämässä oikein mitään voi tietää varmaksi. Kyllä näistä ajoista pitää saada nauttia ja olla onnellinen.(minun itseni hyvä puhua, kun itelläni hiukan epävarmuutta. :) ) Toivottavasti miehesi alkaa ymmärtämään sua.

Luulin, että eka neuvolakäynti olis antanut enemmän varmuutta, mutta ei. Parin viikon päähän varattiin aika ultraan, että lääkäri voi arvioida lasketunajan, kun sen määrittäminen epäsäännöllisten kuukautisten takia on aika hankalaa.
Neuvolatäti tunnusteli kohtua, muttei se sitäkään tuntenu kunnolla! (onko se nyt normaalia??kun kuitenkin viikkoja negatiivisten raskaustestejen mukaan pitäs olla jtn 7..) Se yritti kuunnella myös sydänääniä, muttei niitäkään kuulunut. :( Toisaalta kuulemma ihan yleistä, ettei ne vielä kuulu tässä vaiheessa (siis kuitenkin vielä niin alussa). Mutta olisin toivonut, ettö jotain ois kuulunut, niin tuntuisi konkreettisemmalta tää jutska. No, pari viikkoa, kyllä se kuluu nopsaa..

Kertomisesta Olin ajatellut, että kun viikon päästä nähdään mun vanhempia, niin kerrotaan niille. Mutta saas nyt nähdä. Pitäskö sittenkin odottaa ja kertoa vasta ultran jälkeen..?

Juu, pian töihin. Mukavaa lauantaita kaikille! :)
 
LepikonHeta
Aurinkoista huomenta kaikille ja tervetuloa uusille :wave:

Täällä poksuttiin tänään eli rv 6+0 käynnistyi. Koitan kirjoitella kuulumisia ja ottaa kantaa keskusteluihin, mutta katsellaan saanko kaikki aiheet kiinni. Täytyy vähän "luntata" yötyöläisen aiheita ;)

Oireista: Todella lievää kuvotusta, ei edes joka päivä. Unirytmi vakiintunut, krooninen uneton saa nykyisin hyvin nukutuksi :LOL: Eli klo 22 unille ja klo 06 ylös. Tämä tullut raskauden aikana. Tissit taas tosi kipeät. ja isot. :O Maha turvoksissa, ettei voi piilotella. Onhan niitä muitakin, mutta täytyy sanoa, että niin oireeton on raskaus, että piti käydä vielä viikolla raskaustestissä labrassa, ja kyllä, raskaana ollaan edelleen :heart:

Autot ja muut tavarat: Autot on meillä normi 5-paikkaisia, mutta sinnehän sovitaan kun nyt toivottavasti tulee se 5 henkeä täyttäymään toukokuussa. Kaikki lastentarvikkeet on myyty/annettu vuosia sitten eteenpäin, mutta nautin vain kaiken ostelusta ja hipelöinnistä. Suunnilleen tiedossa jo vaunumallit, sänkyjutut jne. Miehen suvun vanha 60-luvulta oleva pinnasänky on kunnostettu vuosia sitten jos sitä käyttäisi...

Neuvola: Viikon päästä ja ar-ulta kahden viikon päästä. Lisäksi niska- ja rakenneultrat äitipolilla. Toivon ja vaadin pääseväni äitipolin seurantaan yhden uhkaavan ennenaikaisen syntymän perusteella. Molemmissa raskauksissa meinasivat tulla liian aikaisin pois ja vain hyvä tuuri ohjasi minut osastolle (tk-lääkäri ei tunnistanut auki olevaa kohdun suuta 3 cm auki ja väitti että on kiinni ja kiinteä |O ) Mut täytyy sanoa, että tulen varmaan olemaan hankala asiakas :snotty:

Kertominen: Aika lailla jo kerrottu kun töissä oli pakko kertoa ja siellähän se sitten leviää mut meillä on hyvä työyhteisö ja samalla tavoin kertoisin kyllä keskenmenon ja tuen saisin siellä kyllä kaikilta. Lisäksi lähisuku ja lapset tietää. Eikä tätä turvotusta voi enää peitellä.

Äitiysvaatteita olen pitänyt ihan sen takia, että yhden illan kärvistelin kun sattui työvuoron jälkeen niin paljon tavallisten farkkujen pitäminen vyötäröön. Kipua en aio sietää turhaan eikä se raskaudenkaan kannalta ole järkevää. Aika loogistahan se kuitenkin on raskaana pitää äitiysvaatteita. Varsinkin kun ei tää turvotus tästä vielä ole lähtenyt mihinkään.

Lepikonheta+ IitaEemeli 6+0
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
hei, ilmottaudun joukkoihin. Vk 14.8.. LA siinä 24.5 :) eli aika alussa ollaan, kyllä jännittää, eihän tätä meinaa edes uskoakaan. Esikoinen haaveissa ja ensimmäisellä yrityksellä tärppäsi.. Vuoden ajan ollaan kyll
Aktiivisesti suunniteltu. :heart: niin ja 23v olen, mies 30.
 
ärsytys, nyt se muistisairaus iski. Tänään seisoin automaailla rahaa nostamassa enkä yksinkertaisesti muistanu tunnuslukua. Ja kun sen tietää. Tämä on vasta alkua.

Tervetuloa miunkin puolesta kaikille uusille. Mukava kun porukka lisääntyy ;)

lily-rose. Pitäähän sitä vähän jännitystä olla näissä raskauksissa. Mutta kiitos.

Toukkistelia. Eivä sanonee muuta kuin että saan vielä raskaaksi tulla. Mutta toisaalta, jos tää hullu kysyy asiaa jo leikkauspöydällä kun edellinen on vasta saatu ulos, niin hämmentyi siinä vähän tohtorikin.
Mutta supistella ei saa ja varmaan hyvissä ajoin ennen laskettuaikaa leikataa. Selviää sitten aikanaan.
Miun siskoni harrastaa karatea ja kun hän oli raskaana oli kielletty ainoastaan ne keskivartaloon osuvat potkut ja iskut.
Muuten sai vissiin omanvoinnin ja fiilisen mukaan harrastaa. Eiköhän se vanhakunnon maalaisjärki kunniaan näissäkin asioissa.


äippävaatteita on tosiaan ostettava. Kun ei meille tätä neljätä enää pitäny tulla.... Samoin lähes kaikki vauvanvermeet annetu pois. Vaunut kyllä löytyy. Mutta oikeastaan aivan ihana päästä shoppailemaan pienelle.
Ja onhan mulla kantoliinat tallessa eli niitäkään ei tartte hommata.


leeta: pakkohan sitä on positiivisella asenteella mennä. Ei tätä muuten jaksaisi.
Vaikka pyöriihän sitä mielessä kaikki, se miten rankka loppuraskaudesta tulee, eihän vauva joudu syntymään keskosena, jos joudun sairaalaan mites isompien lasten hoito,
lisäksi meillä talossa remontti kesken, miten sen kanssa käy, isännän jaksaminenkin mietityttää että toivottavasti ei ota liikaa ressiä jne jne jne. Ukko kun on jo nyt vähän sillä fiiliksellä että äiskä voi heitää jalat ylös ja olla tekemättä mitään. Ja koettaa sitten itse tehdä vähän liikaakin.
Mutta sitä on vain luotettava siihen että kaikki menee hyvin. On tää pikkuinen niin ihana ja sen arvoinen.
Ja tietty keskenmeno pelottaa. Mutta mie koetan parhaani mukaan olla murehtimatta.

neiti80. toi on kyllä kurjaa. Pitäähän siitä raskaudesta voida nauttia. Ikinä ei tiedä miten tämä elämä menee, ei sitä voi silti pelossa elää.
jospa sitä ukkoasi vain pelottaa. Kyllä se siitä varmasti helpottaa. Nauti sie senkin edestä.

farkut on alkaneet kyllä ahdistaa. Mutta onneksi kaapista löytyy väljempiäkin housuja. Jos nyt muutamanviikon pääsisi ennenkuin lähtee vaateostoksille.


marenda ja höpsiäinen rv 5+

mie tuijottelin kalenteria ja muistelin menneitä ja arvioisin että laskettuaika on 19.5 eli lauantaisin vaihtuu aina viikot ;) ultra sitten joskus paljastaa totuuden.


eli eli, listaan 19.5 marenda/28v/neljäs/k-sks

p.s eli se vanha UsvaTuulia olen mie.
 
Callisto, eiks niitä siistejä housuja löydä vaikka H&M:ltä? Mä ostin esikoisen raskausaikaan sieltä mustat suorat housut joita käytin juhlissa. Eihän ne tietenkää ihan tosi hienot ollu, mut menetteli mulla. Vai kuinka hienona sun pitää kulkea? :) Pienissä äitiysvaatekaupoissa on kans aika hienoja vaatteita, mut onhan ne kalliita :/ Kattele huutonetistä jos sitä käytät?

Neiti80, mä ymmärrän, et tuntuu ikävältä tuo miehen pelko. Mut mä ymmärrän myös sun miestä. Mä olen saanu keskenmenon ja mua pelottaa nyt koko ajan et se tulee taas. Toivotaan et miehes kuitenki unohtaa pelon pian, kunhan olette varmemmilla viikoilla, ja osaa nauttia sun kanssa raskaudesta eikä vie sulta odotuksen iloa :)

Mä en ole vielä soittanut neuvolaan. En uskalla :ashamed: Mua pelottaa et joudunki sitte soittaan et meni kesken. Oon ihan vainoharhanen tän ajatukseni kanssa.

Äitiysvaatteita en vielä käytä, en edes omista yhtään ainoaa. Jossain vaiheessahan se on sitten niitäkin pakko ostaa, mutta yritän nyt pärjätä omilla vaatteillani. Omat vaatteet vielä mahtuu, farkutkin, mut kyllä mä pientä turvotusta havaitsen.

Me pidetään raskaus vielä salassa, varsinkaan töissä en aio kertoa, enkä varmaan muillekaan ennenkuin huomaavat. Musta on ihana ajatus piilotella ja kattoa kuka kehtaa ekana kysyä et onko vauva tulossa :D Oon ilkeä :vampire: Ekasta tosin kerrottiin heti testin tehtyä ja tokasta viikolla 12. Keskenmenneestä ei ehditty kertoa kellekään, ja olen siitä iloinen. Halusin surra rauhassa. Mä olen vähän tämmöinen sulkeutunut ihminen.

Onnea ja tervetuloa kaikille uusille :)
 

Yhteistyössä