***Toukokuun Toivotut2011***Syyskuussa***

Uusi ilmoittautuu!

Kääk :D Eilen illalla sain haalean haamun testiin, tänään kävin ostamassa apteekin herkemmän ja plussahan se siinä! Laskettuaika on siinä 14:sta päivän tienoilla, vaihtuu varmasti ultrassa myöhemmin. Toista odotan, esikoinen (rakas poika) on 1v7kk ja sairaala on PHKS :)

Edit. Mulla on myös sellaista paineen tunnetta alavatsalla. Niin kuin tuossa häpyluun yläpuolella olisi pallo joka laajenee... outo tunne. Melkein kuin supistus?
 
Viimeksi muokattu:
hei taas!

noista ultrista vaan että kyllä me viimeksikin odotettiin siihen ekaan ja varmasti teen saman tällä kertaa:) vaikka tietenkin tekis mieli mennä katsomaan jo etukäteen mutta ei se raha omasta mielestäni ole sen muutaman viikon arvoinen, kun jos kerran hyvin käy niin kunnallinen ultrahan voi jo olla viikolla 11, mutta jos on ollut esim paha keskenmeno ennen niin voi varmasti kysyä neuvolasta jos sais lähetteen varhaisultraan, kun yksi kaveri teki niin.. niin pääsee vielä nopeammin ja ilmainenhan tuo kunnallinen on..

phoebsi: mullakin tuo paineen tunne alavatsassa ja välillä myös pistelevä.. toivottavasti ei mitään pahaa tarkoita.. eiköhän se tästä katoa:confused:
 
Moikka.
Uusi odottaja koitta tunkeaa mukaan :)
Viidettä lasta odotellaan ja laskettu olisi 10.5.2011 laskureiden mukaan ja KYS olisi synnytys paikkana mikäli loppuun asti päästään.
Pahastaolosta ja väsymyksestä on jo saatu esimakua mutta ei onneksi vielä paljoa. Pienet kaksoset jaksaa vielä yöllä valvottaa joten heidänkin vuoksi on väsymystä ilmassa, mutta tästä se lähtee :)
 
Tervetuloa jälleen uudet toukokuun toivottujen odottajat! :wave:

Eilen kävin neuvolassa pojan kanssa ja samalla varasin ajan itselleni joka on nyt sitten 27.9 eli kolmen viikon kuluttua. Poju oli varsin reipas ja ei edes itkenyt vaikka piikkiä hiukan saikin :stick:

Muuten olossa ei ole raskauden osalta mitään ihmeellisiä tuntemuksia. Ihan jopa niin normaali olo että rupesin jo miettimään kaiken maiilman kauhuskenaarioita :( Teinkin siten vielä sunnuntaina yhden liuskatestin kaapista pois kuljeksimasta ja katsoin onko viiva tummempi kuin keskiviikon testi. Olihan se ja se nyt sitten joten rauhoitti mieltä. Luin myös esikoisen alkuraskauden aikana kirjoittamiani tekstejä. Ehkäpä silloin kerkesi tutkimaan oireitaan herkemmin ja paremmin :D Nyt jätkä pitää sen verran kiireisenä ettei paljoa tarvitse tekemistä keksiä.

Tänään sitten olisi ollut töihin paluu lomalta mutta voihan kehveli, viikonlopun aikana onnistuin kehittämään itselleni mojovan flunssan :snotty: kuumekkin nosti päätään eilen illalla. Olipas noloa soittaa esimiehelle että jään suoraan sairaslomalle tästä, voi itku kun hävetti! Vaikka TIEDÄN ettei saisi potea näin suurta morkkista asiasta mille ei mitään voi. Oikein kunnon "Vuoden työntekijä"-fiilis. Eteenkin kun meillä on muutoksia työjärjestelyissä ja on paljon mahdollista että joudun jäämään saikulle jo varhaisessa vaiheessa (esikoisesta rv24 -> ). Esimies aamulla kertoi että minut siirretään sellaiseen yksikköön jossa oletetaan olevan seuraava vuosi. Toiseekn yksikköön lähtivät työntekijöitä jotka ovat suurimman osan vuodesta pois (eli äitiyslomalaiset, pitkäaikas sairaslomalla olevat jne... ) Mahtaa riemastua kun kerron jääväni äitiyslomalle! :ashamed::headwall:

Mee86 Sinulle piti vielä kirjoittaa että en suosittele rautalisän syömistä ilman lääkärin kanssa keskustelua! Vaikka kyseessä on vitamiini on sillä esim. yliannostus tapauksissa jopa kuolemaan johtavia vaikutuksia. Yksittäin suuri annos ei yleensä ole niin haitallinen kuin pitkään jatkuva "ylisaanti" joka sitten aiheuttaa elimissä ongelmia pitemmän päälle!

Nyt takaisin sohvalle ja peitto korviin!

Koiruus ja Osmo rv 4+6 (huomenna POKS!) :heart:
 
Tervetuloa uudet! :D

Mul on paha olo ja väsyttää, mikään tavallinen ruoka ei mee alas, en ees pysty kattomaan kun tuol jääkaapissa on ruokaa. Vichyä, hedelmiä ja suklaata menee. Jes.. Poikaki haluis tunkea sormensa joka asiaan. Toisaalta hyvä kun on jotain oiretta, mutta.. blääh. Kun toi toinenkin vaan narisee koko ajan, kun äiti on vähä ulapalla.

Kunhan tästä selvitään, toivon silti että masussa kaikki hyvin!

-Nöösi ja murmeli 6+4
 
Jaksamisia kaikille!

Miullekki tullu nyt tuo väsymys!!!! :( silti pakko ollu zumbata, mie nii pelkään sitä painonnousua.. :D
Eile ei tarvinnu paljo miettii mitä tekis ku sai neitin illalla unille, pää tyynyy vaa ni tuli uni heti! Ja miulla ollu vielä vaikeuksia ton nukkumisen kanssa ku ei oo se mies siinä vieressä arkisin :/
kyl tää tästä! :D
 
Hei vaan kaikki ja tervetuloa uudet:flower:
Lista päivitetty=)
Nöösi täällä sama homma, väsyttää ja on huono olo väliin tuntuu että oikein oksuki tulis mutta ei ole onneksi vielä tullut. Suolainen ruoka tuntuu vielä menevän ja voileivät kera tuorekurkun:)
Onneks nuo työt on vaan osa-aikaisia nii saa nukkua useampana päivänä päikkärit. Kyllä sitä onki sitten työpäivän jälkeen ku raato ja uni tulee heti.
Viikkoja on pitänyt taas laskea että milloin tämä huono olo mahdollisesti helpottais ja jaksais alkaa touhuamaan normaaliin malliin. Päikkärit piti äskenki ottaa vaikka heräsin vasta yhdeksältä|O Raskaus kyllä muuten ihan leppoisaa aikaa, paitsi tää alku ja ku se on tullut joka kerta alkussa. Eikä muista että miten sitä on oikeen jaksanut tehdä kotihommat ja muut :)
No mutta eiköhän se ennen joulua helpota ja jaksaa sitten laitella joulujutut ym.
Nyt laittelee ruokaa, vanhimmat tuli just koulusta.
 
zikiziki: Oletko pitkään jo zumbannut?
Meillä alkaisi zumbakurssi tällä viikolla. En ole harrastanut aikasemmin ja olen miettinyt että uskallanko alottaa! Oon kuvitellut, ettei kovasykkeistä uutta lajia kannata suinpäin alotella raskaana ollessa. Toisaalta oma olo kai sen kertoo... Minä taidan olla vähän ylipelokas sen aikasemman menetykseni jälkeen. Kuntokaan ei mikään huppu ole (lue: se on olematon), eli ehkä pitää ottaa iisimmin ainakin.
 
Eni
Hei vaan kaikille :) Kaipa tänne nyt uskallan ilmoittautua kun matkustaja löytyi kohdusta ja kovasti näyttää siltä että raskaus on normaali. La en en tiedä (muuta kun että menee toukokuulle 2011) mutta muksu on eka ja kuulun ksshp:iin :)

Mullahan tässä on siis ollut _pikkusen_ ongelman poikasta, mistä kirjoitinkin ketjun otsikolla kipuilua ja jännäämistä. Mutta maanantaina kun kävin taas naistentautien polilla niin lääkäri vakuutteli että kaikki on hyvin ja kyytiläinen ihan oikeassa osastossa <3

Tuonne aikaisempaan vielä missä joku mietti missä vaiheessa kertoo raskaudesta niin minä olen "joutunut" jo kertomaan sen monelle koska en halua valehdella miksi olen ollut välillä tosi huonossa kunnossa. Ja kaiken lisäksi miehen äiti on labrassa näytteenotossa niin koitapa siinä sitten salailla :D

Onnea kovasti muille odottajille ja nauttikaa raskaudesta!
 
Täällä kanssa mahassa hirmunen turvotus, jos tiukan paidan laittaa päälle, niin ei mitään toivoa edes yrittää salailla raskautta ;).. Phoebsi mainitsi noista mahan paineen tunteista, mulla kanssa samanlaisia ja oon miettinytkin, että se on ihan kuin ekassa raskaudessa supistukset :O.. Se paine tuntuu jossain tuolla tosi syvällä, kyllähän se huolettaa, mutta näköjään en ole ainut, jolla tuollaista.. Joku (anteeksi mie en muista et kuka oli) sanoi olevansa huolissaan, kun ei ole mitään oireita.. Mulla ekassa raskaudessa ei ollut alussa mitään oireita, olo oli puoleen väiin asti täysin normaali, silloin mietitytti monesti, että onko masussa oikeesti ketään.. Mut olihan siellä, terve tyttö =). Nyt tässä raskaudessa n oireita sitten edellisenkin raskauden edestä.. Väsyttää, etoo jne.. Töissä pitää varmaan aika aikaisin paljastaa tämä, olen hoitoalalla ja välillä työ fyysisesti raskasta, on potilaiden nosteluita jne.. Ja kyllähän tuo työpuvunkin läpi jo alkaa maha näkyä :rolleyes: .. Tuota mahan pömpötystä oon kyllä ihmetellyt, ekassa raskaudessa mun mahaa ei huomannut vasta kuin reilusti yli puolessa välissä, tein silloin keikkahommia ja kun kerroin jääväni pian äippälomalle, kaikki katsoivat silmtä pyöreinä, että "millä mahalla" :LOL: .. Alkuraskauden ultraan olen minäkin ajatellut mennä, pitäisi aikaa soitella, täällä yksityinen neuvola, jossa maksaa 50e kätilön tekemänä.. Ok, mutta nyt pitäis koittaa jaksaa jotain saada aikaan, takana aamuvuoro, pitkät päikkärit ja edessä monta päivää vapaata :)
Pilvis ja masu 4+6
 
zikiziki: No sinähän olet jo konkari! ;) Lueskelin jostain netistä ton että uusia korkean sykkeen lajeja ei kannattais täysillä alotella, mutta eihän tämä koske sinua. Ja kai se on vaan tosiaan kroppaansa kuunneltava... nimim. nynny, joka ei menny zumbaamaan tänään... :ashamed:
2 vuotiaani oli tiedottanut hoidossa tänään, että äitin mahassa on vauva. Hoitaja oli maininnut asiasta miehelle, joka oli hakemassa. Halusi kysyä suoraan, jotta tietää miten suhtautua ja vastata ipanan juttuihin. Näin meillä sitten salailtiin viimeiseen asti...:$ :D Me ei edes olevinamme kerrottu lapselle, mitä nyt kyseltiin eilen olisiko hänestä kiva, jos äidin mahassa olisi vauva. Nokkela tyttö...
 
Täällä ilmoittautuu uusi odottaja joukon jatkeeksi. Toinen lapsi toiveissa ja laskettu aika olisi 13.5.

Kuten parilla muullakin tässä ketjussa, minullakin plussaonnea laimentaa hiukan kaksi koettua keskenmenoa (12/09 rv 6+ ja 04/10 KK rv 11+0) mutta sydän toivoa täynnä mennään päivä kerrallaan ja katsotaan miten pitkälle tällä kertaa päästään - toivottavasti sinne toukokuulle asti :)

Eka gynekäynti on varattu ensi viikon tiistaiksi. Katsellaan miten edetään tällä kertaa..

Raskausoireina pientä etomista, väsymystä, palelua ja rintavarustus on kasvanut melkoisesti ;)
 
valdemaria: kyllä mie eile siihe mallii puuskutin,et saattaapi olla et käyn varmuuden vuoksi sen sykemittarin hommaamassa :D On miulla onneks sitte crosstraineri jos alkaa lanteitten vetkutus käymää liian rankaks :)

Me ollaan koitettu tytölle selittää että äitin masussa on kohta vauva.. kuuntelee vaan tosi tarkasti ja käy sitte nauraa räkättää :D

Pilvis: Kiva kuulla että oireettomuus ei aina kerro siitä että jokin ois vialla!! :)

Eni: Hyvä että pienellä oli kaikki hyvin! :hug:

Mie meen ostaa tänää tukupaketin aktiviaa....!!! Jösses mikä pömppä! Ja veljen häät ois lauantaina... Tooosi kiva mennä sinne iha turvonneena ja "joo en ota mitään alkoholia" Hohhoh... Joha sitä kaikki arvaa.... Ei voi minkää :D

Ziki ja pömppä 5+3
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Eni Ihanaa kuulla, että kaikki hyvin masussa ja kyytiläinen voi hyvin! :heart:

Mulla toinen ultra perjantai aamuna ja nyt pitäisi alkionkin näkyä... Myönnän, että "hippasen" alkaa jo jännittään... Tuntuu, etä päivät ihan matelevat eteenpäin... Niin, odottavan aika on piiiiiitkä...
 
Tervetuloa uudet vauvautuneet :wave:

Mä en osaa lähtee ettii Enin kirjoittamaa ketjua, mutta hyvä että kaikki on nyt hyvin!
Vaikka en asiasta enempää tiiä, niin tuli mieleen oma ensimmäinen raskaus. Mulla oli tosi kovia vatsakipuja lähinnä tuolla sivussa. Niin kovia ettei sen kohtauksen aikana voinut tehdä muuta kuin olla kippurassa ja toivoa että se menee ohi. Hiki puski otsaan ja niin pois päin. Menkat oli myöhässä ja r-testi näytti negaa. Menin gynelle kipujen takia ja he ottivat r-testin verestä joka oli positiivinen. En silloin osannu ajatellakaan ettei pissasta otettava näyttäs plussaa "jo sinä päivänä kuin kuukautisten pitäis alkaa" :) Menkat oli kyllä myöhässä pari viikkoa ja silti siis nega..
Gyne epäili kohdunulkoista kipujen takia ja sain lähetteen sairaalaan. Lopputulos oli ihan normaali raskaus ihan oikeassa paikassa :saint:

Ok, se siitä. Tänne ei uutta. Ei oireita, ekaa neuvolaa odotellessa ja varsinkin nt-ultraa odotellessa että sais viimeisen "varmuuden" tähän raskauteen, kun näkee vauvan :heart:

Me ollaan kans kerrottu esikoiselle, että äidin masussa on vauva. Sen jälkeen se on säännöllisesti taputellu omaa mahaansa ja sanoo "auva auva". Arvaakohan isovanhemmat asian oikean laidan jos näkevät :whistle:
 
Täällä myös yksi uusi toukokuinen!

Eilen pamahti plussa testiin, vaikka oikeastaan vasta tänään on menkat myöhässä :ashamed:
Esikoinen on nyt 7,5 kk eli ikäeroksi olisi tulossa 1v4kk, kun LA laskureiden mukaan on 18.5. Neuvolaan ajattelin soitella ensi viikolla, ei tätä vielä usko edes todeksi! Vielä ei ainakaan mitään oireita ole ilmaantunut, siksi ehkä plussa olikin aika yllätys. Mitä nyt kauhea vilu koko ajan ja nälättää jatkuvasti, mutta ne nyt vois johtua ihan muustakin...

Tuosta liikunnasta.. mie oon käyny muutaman viikon kans zumbaamassa ja pilateksessa, ja aion jatkaa mahollisimman pitkään. Esikoisen odotusaikana en tehny oikeen mitään, ja painokin nousi n.17 kg.

Ei aiota kertoa tästä vielä ennen np-ultraa kellekään, mut työnantajalle saatan kertoa vähän aikasemmin. Mie kun olen vielä äitiyslomalla ja juuri viime viikolla sovin pomon kanssa, että menen joulukuun alussa töihin. Niin varmasti menenkin, mutta jotenki haluan pomon tietävän, että en oo siellä muutamaa kuukautta pitempään. Oon saanu tästä kehitettyä itelleni jo tooosi huonon omantunnon...
 
HUomenta huomenta. Nyt rupeaa täälläkin kyllä hirvittämään,kun kaikki oireet häviää. Ainut tilanne missä yökkäyttää pikkasen on tuolla pyllyn pyyhintä osastolla. Siinäkö kaikkien pyllyn käyt peräkkäin pyyhkimässä niin yäk. :)Muuten olo on kyllä vallan mainio. Kuntosalillakin kävin tuossa yksi päivä ja ensiviikolla alkais taas syksyn jumpat. Sinne kyllä aijon mukaan ja otin kyllä ihan kevääseen asti paikan sinne. :) Pakko jaksaa. ;)
Mahan aikasin näkymisestä sen verran et uudelleen synnyttäjillä se näkyy aikalailla heti. Ja varsinkin jos edellisestä raskaudesta korkeintaan se 2vuotta. Itsellä kans mahoton pötsi. :) Hävettää oikeen vesijumpassa kulkea,kun ei vielä kunnon vauvamaha mut karsee turvotus. Paljokohan niitä viikkoja nyt oliskaan 6+ jotain
 
Moi kaikki! Olenkohan mä ihan normaali, olen siis ensi kertaa raskaana 6+ viikkoa ja mulla on koko ajan tunne että haluan jotenkin varmistua että oikeasti ole raskaana! 5 testiä olen tehnyt, kaikki positiivisia, enkä vieläkään voi uskoa todeksi! :D Miten voisin rauhoittua, mulla on 17.9. neuvola-aika mutten jaksa odottaa, ja tehdäänkö siellä eka kerralla edes ultraa?!?! Ja pitääkö mennä gynelle?!
 
Ulriikkaeleonoora kyl olet ihan normaali, mäkin olen tehny jo 4 testiä ja ajattelin testaa viel ens viikol ennenkuin soitan neuvolaan ja tää on siis toinen raskaus:D Ja ekal neuvolakäynnil ei ainakaan meil tehä ultraa vast sit viikol 11+ pääsee sairaalaan ekaan ultraan..neuvolas ei tapahdu oikeen mitään ekal kerral, verenpaineen ottaa ja pissanäytteen ja veriryhmän: /

Tääl ei hirveästi mitään oireita ole, viikko sitten yökötti kaikki mut se meni ohi..Nälkä kyl tulee entistä nopeemmin ja pitää olla koko ajan hedelmiä lähistöllä..
Jos kaikki menee hyvin ni kerkeen töissä olee vaan 4-5kk,ku menen marraskuussa töihin takas hoitovapaalta..kiva taas pomolle kertoa:)
 
Voi mahdoton, mikä karsea väsymys mulle on iskenyt.. Eilen nukuin pitkät päikkärit töiden jälkeen, yön nukuin hyvin ja tänä aamuna tuntui, ettei sängystä pääse ylös millään.. Tuntuu jotenkin niin oudolle, kun ekassa raskaudessa ei tosiaan ollut ennen puolta väliä minkäänlaista oiretta (tai yksi ainoa oli, olin raskautta ennen tykännyt hirmuisesti sulatejuustosta ja se tökki sitten raskaana ollessa ;) )... Nyt on sitten kaikkea mahdollista jo heti alussa, kuten jo olenkin kirjoittanut.. Maha vain turpoaa turpoamistaan, kyljissä tuntuu niinkuin jokin painaisi kylkiluita, hyvää asentoa saa etsimällä etsiä.. Ja viikkoja vasta näin vähän.. Mulla pitää olla jo mammahousutkin käytössä, normaalit housut ei enää mahdu kiinni tai jos mahtuukin, niin puristavat niin, että pahaa tekee.. Mies sanoikin jo aamulla, että montakohan sieltä on oikein tulossa :O.. Töissä yksi työkaveri tietää jo tästä, kohta on varmaan kerrottava muillekin, elleivät sitten muuten jo huomaa turvonneen pötsin :LOL: .. Osaatteko muuten sanoa, millä viikoilla voisi mennä alkuraskauden ultraan, siten, että sieltä olisi nähtävissä jo syke? Hyvää päivänjatkoa kaikille teille =)
Pilvis ja masu 5+0
 
Heippa uusille! :)

Tänne ei kuulu mitään. Ei tunnu miltään, paineen tunnekin on ollut poissa jo vuorokauden. Väsymys voi johtua raskaudesta tai sitten siitä että mies on ollut poissa ja esikoinen on taas kipeä ja viime yö meni miten meni... huoooh. Jos jonkun raskausoireen keksin niin sen, että ei tee mieli mitään. Siis ei niin yhtään mitään, ihan loistavaa. Esikoinen pupeltaa ruuan pois suusta ja itse tekisi mieli tehdä samoin :D Eipähän sitten pääse paino nousemaan, pieni pömppöni on kyllä entisellä paikallaa as always.

Eilen soitin neuvolaan. Ensimmäinen aika on 27.9 ja terveydenhoitaja sanoi että se painontunne voi olla ihan normaalia. Siis miten niin voi olla? Terkka on sama kuin ensimmäisessä raskaudessa ja sama kuin lapsella on nyt, hän on mukava ja empaattinen mutta hänestä ei saa mitään irti ikinä. Turhauttavaa. Lääkäriajan sain kuitenkin 30.9 ja ilmeisesti silloin on ultrakin, näin ymmärsin? Silloin on viikkoja 7 vai onko jopa 8?

Mun on myös vaikea uskoa raskautta todeksi. Siitä on kolme kuukautta kun jätin ehkäisyrenkaan pois ja nyt jo sitten tärppäsi. Laskeskelin että jos kaikki menee hyvin, joulun aikohin viikkoja on noin 20. Vasta! :D En muistanut että raskaus on piiiiiiiitkä aika.

Toukokuuta (kauhulla) odotellessa.
 
Heippa uudet, vanhat ja uusvanhat!
En minäkään usko todeksi. Ehkä sitten KUN mulle ultrassa sanotaan perjantaina että sydänäänet kuuluu ja kaikki on hyvin. 2-vuotiaani infoaa äitin masussa olevasta vauvasta kaikkia, jotka sattuu olemaan kuulolla. Itse en halua kertoa edellisen menetyksen vuoksi kaikille "kylän miehille". Tänään uskon taas, että kyllä tässä ehkä ihan hyvin kaikki on, vaikka pientä ja isoakin epäilystä ja epävarmuutta välillä on. Kuvotus ja pikkuvuotohan voi ilmaantua oli asiat hyvin tai ei... Eli aikapitkälti arpaonneahan tämä taitaa olla.
Odottavan aika on pitkä! :)
 

Yhteistyössä