***Toukokuun Toivotut2011***Syyskuussa***

Noitten testien mukaan tännekin tulossa tyttö=) mut saapa nähdä itsestä tuntuu et olis poika ja pojalle olis vaatteetkin valmiina:D
Tääl epäilyttää koko raskaus kun ei oireita ole joten täl viikol on kait pakko tehä testi viel kerran ja sit soittaa neuvolaan:) Miten tää aika matelee näin kamalan hitaasti sais mennä pari kuukautta tosi nopeesti ni olis turvallisimmilla vesillä: /

Heissu rv 5+3
 
Meillehän tulee sitten kaikille vaan tyttöjä! ;)
sirpaleina: Minä se olin, joka luin ettei kannata täydestä sohvaperunatilasta lähteä yhtäkkiä raskaana pomppiviin korkean sykkeen lajeihin täysillä. Uskon kuitenkin maalaisjärjen kertovan meille mikä on sopivaa. Lähden tällä viikolla zumbaan ja teen sen mukaan mikä tuntuu hyvältä. Ehkä otan iisimmin, jos rupeaa siltä tuntumaan.
Nyt esikoiselle sapuskaa ja päiväunta!
 
Sain sitten soitettua neuvolaankin tänään vaikka jännittää pelottaa ja vaikka mitä. No iloinen yllätys terkkari kutsui huomiseksi ultraan jossa katsotaan missä päin papu sijaitsee...jännittää kauheasti että onko siellä mitään :( :'(
 
Heissan! Unohdin tosta mun eilisestä viestistä sen L.A:n kokonaan.. eli laskurin mukaan ois 18.5. se L.A.
Ja mä kävin tekemässä ton Kaz:in laittaman testin ja sen mukaan ois tyttö tulossa...mut saapa nähdä..
Ootteko muuten miettiny kysyttekö ultrassa sukupuolta? Meillä ei vielä ole keskusteltu aiheesta..itekkään en vielä oikein tiedä mitä mieltä oisin. Aiemmista lapsista en ole kysellyt mitään ja mun veikkaukset meni ainakin ihan pieleen:D
-leena ja murunen 4+5
 
Kiitos äitix4 listan päivityksestä :wave: Ja tervetuloa uusille minunkin puolesta!

Heissu täälä aika samat fiilikset, että vähän epäilyttää koko raskaus kun oireet niin vähäiset...mutta kai niitä kerkeeä vielä tulemaan.

Täälä tuntuu olevan tosi monta käsityöihmistä liikkeellä! Itse olen ihan tumpelo, eli ei sorminäppäryyttä (eikä hermoja) ollenkaan. Mulle napin ompeleminen on ihan tarpeeksi :D Oon kade teille kaikille, jotka osaatte!

hiusten värjäämisestä: (en ole nyt varma onko tästä ollut jo keskustelua, kun en ole ihan koko pinoa kerennyt vielä alusta asti lukemaan, joten antakaa anteeksi jos tulee kertausta) Ootteko aatellu värjätä hiuksia raskausaikana tai ootteko värjänny edellisissä raskauksissa? Netti tuntuu olevan täynnä mielipiteitä puolesta ja vastaan, niin eikoista kun odotan, niin ei tiedä mihin pitäis uskoa. Mun piti mennä ennen plussaa jo kampaajalle, kun juurikasvu on karmea ja väri muutenkin päässyt "kellertymään"...ja nyt en tiedä uskallanko vaiko enkö!

Onko kellään kokemusta saako neuvolaa vaihdettua helposti toisen kunnan puolelle? Me asutaan ihan kahden kunnan rajalla ja sen toisen kunnan terveyskeskus/neuvola on meiltä n 1km päässä ja oman kunnan neuvolaan on taas matkaa yli 4km. Lisäksi tonne meiän neuvolan suuntaan ei kulje meiltä oikeastaan ollenkaan julkista liikennettä, niin en tiedä millä pääsen sinne kulkemaan esim. talvella, kun mies on työmatkalla (sillä on niitä aika usein) Kyllähän ton matkan normaali olotilassa vielä kävelee, mutta entäs ison mahan kanssa tai saati sitten jos ja kun vauva on maailmassa, niin sen kanssa : / Joo, aikasta miettiä vielä, mutta mietinkin, että kehtaisko tota edes ottaa neuvolan kanssa puheeksi vai saanko heti "valittavan akan" maineen ;)

Sellainen pikku ehdotus , että mitä mieltä ootte, jos jokainen merkkais raskausviikot teksitinsä loppuun? Ois hepompi vertailla oireita ja muuta sellasta ja ei tarvitsis aina rullata ekalle sivulle kattomaan, että millä viikoilla kirjoittaja menee.

*muoks* hyvä ehdottaa ja unohtaa itse :D Elikkäs Sanmar 4+4
 
Viimeksi muokattu:
Hiusten värjäämisestä: Minä olen ainakin kahden aiemman raskauden aikana käynyt kampaajalla värin ottamassa ihan samaan malliin kuin ennen raskauksiakin... Sanoin vaan kampaajalle asiasta..et voi tarvittaessa valita esim. kevyt värejä... Eihän noista värjäyksistä mitään ongelmia oo ollu..

Ja ihan hyvä idea toi rv:n merkintä...:)
leena 4+5
 
Sanmar82 : Mulle edellisessä raskaudessa kampaaja käytti varmuuden vuoksi jotain kevyempää versiota hiusväristä. Tuossa linkissä on tietoa muistakin "saako tehdä/käyttää"-aiheista:
Yleisimmät 10 kysymystä

Kannatan ehotustasi viikkojen merkkaamisesta. Itse tosin voin merkata niitä vasta vajaan kahden viikon päästä ultran jälkeen, kun ei ole mitään hajua päivistä! Jotain 4-5 viikkoa olen raskaudessa. Perjantain ultra nimittäin selvitti, ettei mun laskelmat silloisesta kuudesta viikosta ainakaan pidä paikkaansa kiitos piiiitkän kierron.
 
Viimeksi muokattu:
Hiusten värjäämisestä ite värjäsin esikoisen aikana kerran kevytvärillä just sen takia kun kauhea juurikasvu. Värjäsin joskus 3kk:n jälkeen, ettei heti alussa. Mutta kyllähän monessa paikkaa lukee ettei hätää, pitää se päätös tehdä itse.

Tänään aamulla pääsi pakosta jopa sängystä suht nopeasti ylös ja hiukan parempi olo kun tässä viikon ajan ollut?! Tosin alamaha alkaa olla arka eikä kyykistely tunnu hyvältä. Hiuksia lähtee paljon, mies valitti että vaikka ei oo koiraa, niin kämppä silti karvoja täynnä :kieh:

-Nöösi ja murmeli 7+3
 
Viimeksi muokattu:
hiustenvärjäämisestä en esikoisesta värjännyt enkä oikein usko et tästäkään jos sinne asti päästään.

kysymys: mulla on tänään ilmennyt kipua vas.pakarassa,ja ehkä hieman alaselässäkin, onko kellään sellaisesta kokemusta?

muoks. nyt se varmaan selviskin, mulla on todennäköisesti jotain iskiasvaivaa, jippii ku tässä vaiheessa rupee tuleen jotain tämmöstä.

sweetpearl ja sintti 4+4
 
Viimeksi muokattu:
Hiusten värjäämisestä: Itse varmasti värjään raskauden aikana, kuten edellisenkin. Mutta en varmaan kovin usein, koitan pidentää välejä ja värjätä vain sit kun on pakko.

Kiinalaisen kalenterin mukaan meille ois tulossa toinen poika ja täytyy myöntää et vähän prinsessaa toivoisin... Vaikka ei sukupuolella oikeasti ole väliä! Oon luultavasti niin malttamaton et haluan ultrassa kuitenkin kysyä!

Olotila on ihan hyvä, pientä lihassärkyä ja nenäntukkoisuutta lukuunottamatta. Tuo maha vaan on turvonnut kuin ilmapallo!! Ja ei siinä et ois ilmaa vaan mulla on noussut paino 1,5-2kg ja kun oon muutenkin normaalipainon ylärajoilla niin nyt taitaa bmi mennä jo lievästi lihavuuden puolelle :( Ärsyttää! Paino on mulle muutenkin arka aihe, sillä lihoin edellisessä raskaudessa 35kg ja se oli henkisesti rankkaa kun inhotti olla omassa kropassa. Nyt oon kyllä kilot pudottanut mutta en todellakaan halua kokea sitä uudelleen. Oikein ahdisti aina ne neuvolan punnitukset :'( Taas on tytölle makea maistunut, erityisesti jäätelö ja siitä tuo johtuukin. Nyt olen päättänyt ottaa itseä niskasta kiinni, enkä enää kaupasta kanna herkkuja kotiin!

Cappuccino ja papu 5+2
 
sukupuolen kysymisestä: oon aiemmin kysyny ultrissa sukupuolen ja molemmilla kerroilla meni oikein, ekax tuli poika, sitten tyttö. tosin mulla oli jo alkuraskaudesta itelläni sama "tieto", tai tunne paremminkin. Nyt en aio kysyä, mennään oman tuntemuksen pohjalta ja yllätytään sit synnytyksen yhteydessä kumpi tuli :D

värjäyksestä: mä värjäsin just ite hiukseni paria päivää ennen plussatestiä. Oon värjännyt ite ja kampaajalla kaikissa raskauksissani enkä usko, että ne sen kummempaa teettäis.

sweetpearl: mulla oli jo viime viikolla vasen reisi kipeä ja alaselkää on juilinu myös. etenkin kuopuksen nostelut ottaa selkään välillä ikävästi. Taisin jo kirjotella aiemmin, että mulla oli kuopuksen odotuksessa selkä 3 x pahasti jumissa ja raskauden jälkeen meni myös jumiin ja jalat petti alta (vuorotellen). Että hormonijuttuja, luulen...

ON: samat oireet kuin aiemminkin, flunssa vain on loppunut, jee!

Nepula ja Väiski-Matilda 5+3
 
Hei kaikki ihanaiset odottajat!:wave:
Plussasin tänään ja tulin heti tänne liittymään :)
Voi tätä onnea! Meillä ennestään 3-v poika ja ehkäisy jätettiin pois toukokuussa. Aktiivisesti yritimme toissa- ja sitä edellisestä kierrosta, tikutin ovista ym mutta ei tärpänyt. Sitten klassisesti päätimme lopettaa yrittämisen ja viime kierron aikana heiluttelimme peittoja todella harvoin. Tänään sitten huvikseen päätin testata kun testi sattui kylppärin laatikosta silmään ja viiva tuli heti näkyviin :)
Ihanaa ihanaa, onnea myös teille kaikille muille toukokuisille odottajille :heart:

Eli Lilya, 2. lapsi, KHKS LA 21.5.2011
 
Viimeksi muokattu:
hei kaikille!

oireet ollut todella pahat tänään, en päässyt ylös sängystä kun vasta iltapäivällä kun olin niin loppu, onneksi oli vapaapäivä..vaikka hukkaan meni:p

hiusten värjäämisestä: olen ennen lukenut että ainoastaan punaisessa värissä olisi haitallisia aineita (mitä lie olikaan en muista nyt) ja sitten että henna värejä ei suositella kun niitä ei ole kunnolla tutkittu. mutta muuten saa värjätä niin paljon kun huvittaa:) värjäsin koko ajan ekassa raskaudessa ja aion nytkin värjätä, esikoinen ihan terve eikä ole kampaaja ikinä mitään muuta kun tuosta punaisesta maininnut. joten tuskin siinä mitään pahaa on:p

sukupuolesta varmaan kysytään ultrassa kun jos olis poika tulossa niin on kyllä päivittämisen tarvetta tossa vaatevarastossa kun innokkaat sukulaiset on ostanut pelkästään vaaleanpunaisia vaatteita esikoiselle, ja en lähtis ehkä niitä laittamaan pojalle:D ja sitten olen lisäksi kyllä niin utelias tapaus että ei mitään rajaa:D heti kun mahdollista vaan haluan tietää!

hyvä huomio noissa viikoissa;
minä ja masuasukki 6+1
 
Jotenkin huojentavaa kuulla, että muitakin oireettomia paikalla, en ole siis yksin! Tänään tuli ihan tippa rusehtavaa vuotoa ja tietysti pelästyin.. Mutta kai sekin on normaalia ellei kipuja ole, eikä vertakaa ole tullut - toistaiseksi ainakaan. Ultra on varattu ensi vkon tiistaille, olisi silloin 7+2, jännittää...

Itse aion juurikasvuni värjätä jatkossakin.. en ole edes ajatellut ettenkö voisi..?! Eiköhän ne aineet ole nykyään ihan eri tasoa kuin kymmenenkin vuotta sitten.

Sukupuolen haluan minäkin tietää heti kuin mahdollista, tosin olen täysin varma, että poika tulee.. olen aina niin ajatellut - ja niin näköjään väittää se kiinalainen kalenterikin :)

Tuuli 6+2
 
Meillekin se kiinalainen kalenteri tarjoo poikaa ja olen siitä aika varma et poika sieltä tulee, miehen sukuun ei synny tyttöjä :D Mulle sopii kumpi vaan, mies toivoo enemmän tyttöä. Toisaalta jos poika tulee niin meillä on kaikki valmiina. =)

Ai niin ilmeisesti ekassa raskaudessa minua kiusannut närästys alkaa nostaa taas päätään. Inhottavaa.
 
Uusi ilmottautuisi varovaisesti mukaan :wave:

Tässä vähän tietoja musta..
Elikkäs mie oon 28v ja lapsia on ennestään jo viisi jotka on syntyneet 12/04,12/05,1/07,3/08 ja 11/09 ja km tuli tossa 4/10

etovaa oloa ja palelua löytyy oireina täällä..

listaan voi siis laittaa mun tiedot näin: taaperotx5....6. ...22.5.2011.....TAYS

 
Viimeksi muokattu:
oi meitähä alkaa olemaa jo aika kiva joukko! :D Uusille onnittelut plussista! :)

Tää paha olo on jotai iha kamalaa...!!! Ehkä kaks tuntia helpottaa iltapäivästä alkaakseen uudestaan illalla..:headwall: Mie nii toivon et menee nopeesti ohi! Kymmeneltä ois esikoisen 1,5v neuvola kiva lähtee sinne yökkimää :D Ultra oiski sitte ens maanantaina! Jänskää!! :)

Hiusten värjäys: Ihan normaalisti oon värjänny raskauksista huolimatta.. Joku raja sentää, näyttää muutenki nii kamalalta sit vielä kauhee juurikasvu tähä ni HUH! :D

Ziki ja Pömppä 6+2
 
Huomenta ja tervetuloa uudet:flower:

Cappuccino kirjoitteli tuosta painon noususta. Täällä on myös tullut painoa jo varmaan se 2 kiloa. Aikaisemmissa raskauksissa painoa on kaikenkaikkiaan tullut 10-13 kiloa. Saapa nähdä miten tuota painoa nyt lähtee kertymään, mulla oli jo kyllä ennen raskautta jokunen ylimääräinen kilo, mutta eiköhän niistä joskus sitten taas eroon pääse niinku muidenkin aikana:)

sweetpearl täällä myös sama vaiva, pakara ja alaselkä kipuja ja joskus tuntuu että toinen jalka lähtee alta. Iki ihana iskias:) tuttu vaiva jo aikaisemmista raskauksista. Loppua kohden vielä paheni vain ja aika ajoin raskauden jälkeenkin vaivannut, varsinkin jos on kylmää alaselkä saanut. Mutta aikaisemmin ainakin pärjäs aika hyvin, kylmägeeliä laitoin joskus illalla että pääsi nukkumaan.

Aamupalalle ja kotihommiin

muoks* tuo laskuri on nii hieno että kokeilen itsekkin lisätä sellaisen. Pari päivää heittää rv:t toisen laskurin kans.

äitix4 rv. 6+2 / 6+5

 
Viimeksi muokattu:
Moi :wave:
varovaisesti ilmoittaudun mukaan, eilen tein selkeän positiivisen testin ja menkat on myöhässä n. 3 päivää. Ihan alussa ollaan vielä ja olo on epäuskoinen, hämmentynyt, onnellinen ja hiukan hirvittääkin :)
Tulossa siis toinen lapsi, esikoinen täytti elokuun lopussa vuoden.
 
Tervehdys taas.

Tovi tuossa on vierähtänyt etten ole saanut aikaiseksi kirjoitella.. Tervetuloa mukaan uudet plussanneet!

Eilen kävin varhaisraskudenultrassa yksityisessä neuvolassa. Ja siellähän se pikkusydän jyskytti:heart: Kaikki oli muutenkin kunnossa,kehitys oli alkanut hyvin ja alkio vastasi ovistestin tulosta eli 6+6/7. Mulla on ihan tyttö-olo vaikka ton kiinalaisen kalenterin mukaan pitäis tulla poika! :)
No, sukupuolella ei sinänsä ole väliä kunhan on terve lapsi :) Mietittiinkin, että ei edes kysytä sukupuolta ultrassa vaan pidetään jännitys loppuun saakka. Saa nähdä onnistutaanko ;)

Esikon raskaudessa värjäilin hiuksia ihan normaalisti ja varmaan tässäkin raskaudessa, jos saan rahaa kasaa niin paljon, että kampaajalle pääsen :p

Mä oon hoitovapaalla parasta aikaa ja tarkoitus oli olla vuoden loppuun saakka ja palata sitten töihin. Olen hermoillut jo tovin tuon työhönpaluun kanssa; ei huvittais yhtään muuten kuin rahallisesti ja lisäksi tuntuu surulliselta pistää esikko hoitoon. Nyt tää raskaus onneksi "pelasti" tilanteen ja olen päättänyt jatkaa hoitovapaata vuoden alusta siihen saakka kun jään ä-lomalle. Reilu kuukausihan tässä on vielä aikaa ilmoittaa työnantajalle joten täytynee odottaa nt-ultra ja ilmottaa vasta sitten..

Tarrasukkia kaikille toivotellen
Sihistin
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos äitix4 kun lisäsit mut listalle!!

Täällä aamu alkoi taas etovalla ololla ja sit saa ravata vessassa yhtenään.

Mua hirvittää jo nyt että mitenhän mahtaa tällä kertaa synnytys mennä jos siis vaa toukokuulle asti päästään.Eka mulla kesti 13h ja tyttö painoin 3460g ja pituutta 48cm.Toinen kesti 4h ja tyttö painoi 3580g ja pituutta 50cm.Kolmas kesti 3h35min ja tyttö painoi 3900g ja pituutta 50cm.Neljäs kesti 50min ja poika painoi 4800g ja pituutta 52cm.Viides kesti 45min ja poika painoin 4160g ja pituutta 53cm.

mutta nyt täytyy taas mennä...:wave:

 

Yhteistyössä