***Toukokuun Toivotut2011***Syyskuussa***

Saako tuota homejuustoa siis syödä vai ei :S ? Onko kaikki tuorejuustotkin kielletty, esim. Bonjour ?
Itse ostin persiljanipun tässä viikon alussa ja sen vedin naamaani, kamalaa :S, en tienny ettei sitäkään sais kauheesti syödä......... :/

Mangomeloni on tällä hetkellä minulle herkkua, vai oliko se siis hunajameloni :) !
 
Viimeksi muokattu:
pitkästä aikaa pääsen kirjoittelemaan. Se pahoinvointi alkoi sitte minulla siinä vähän ennen 7 viikkoa ja sitä on riittänyt vaihtelevasti. Yleensä päivisin ja iltaisin. Mahakipuja on ollut mutta mitään vuotoja ei onneksi ole näkynyt. Tiistaina olisi ensimmäinen neuvola käynti.
PAHOITTELUNI keskenmenon kohdanneille. Itsellänikin niitä kaksi takana ennen tätä raskautta ja edelleen pelko on kova ,että tämäkin menee kesken. RV vissiinki 7+6
 
Viikonloppua odotellessa. Ei vieläkään muita oireita kun _totaalinen_ väsymys ja hermostunut olo. Aamuisin hikoilen ja iltaisin aivan älyttömän jäässä. Ai nii...tekee ihan hirveesi mieli grilliruokaa.... Enpä muista milloin sitä olen viimeksi syönyt ja ajattelinkin antaa himolle periksi viikonlopun aikana. :)

Nyt tarttis vielä saada sellasen siivousinnostuksen, jotta jakasas aloittaa tän kodin "raivauksen".

Mukavaa viikonloppua kaikille!

tanttis ja piipero 6+2
 
Täällä yksi toukokuulainen liittyy mukaan. :) Pikku kakkosta siis odotellaan, laskettuaika 15.5. Eka neuvola ois parin viikon päästä vasta. Ja pääkaupunkiseudulta ollaan, Kätilöopistolle menossa synnyttämään, tarkemmin sanottuna Haikaranpesään, jos vain suinkin onnistuu. Haikaranpesässä syntyi myös esikoinen.

Mitään oireita ei ole vielä ollut, paitsi tietysti kuukautisten puuttuminen ja plussa. :) Ekassakaan raskaudessa ei ollut oireita ennen mahan kasvamista.

Mitään ruokahimojakaan ei ole vielä tullut vastaan. Aika terveellisesti pyrin syömään, sitä olen tehnyt kyllä jo muutenkin. Nyt yritän vielä vähän hillitä annoskokoja, ettei painon nousu karkaa käsistä. Eli tarkoituksena ei ole syödä kahden edestä kuitenkaan... mutta eiköhän joskus salaa uppoa suihin tuutti tai kaksi. ;) Se on heikko kohtani, jäätelö meinaan.
 
hei taas!

Diipeli: jos sulla on 4+2 ja muilla 4+1 niin teillä on kuitenkin samat viikot koska ne plussat ovat päiviä ja teillä on varmasti eri pituiset kierrot vaikka on sama LA. ja riippuen minkä laskurin on tehnyt niin saa eri vastauksen koska kaikki laskurit ei edes ota huomioon kiertoa, ja sillonhan tulee eri päivät..

Sanmar82: oletko vielä tehnyt digitestillä? kun kuulemma jos sen tekee uudestaan niin pitäis näyttää viikkoja enemmän nyt mutta jos näyttää vieläkin 1-2 niin olis kuulemma kohdunulkoisesta merkki.. mutta sit toisaalta jos se on vaan siitä kiinni että se hcg nousee sulla hitaammin niin tuo ei sillon auta koska se digitestikin testaa hcg arvot vain..

mulla ihan kauhea pahoinvointi vielä enkä meinannut päästä aamulla ylös kun samalla sekunnilla kun nousin niin meinas lentää laatta:( ja vihdoin kun pääsin sen verran ylös että juoksin hakee ruokaa niin olin jo melkein myöhässä.. ens kerran pitää laittaa ruokaa valmiiks sängyn viereen illalla varmaan..

minä ja masuasukki 6+5
 
Pahoittelut niille, joita menetys on kohdannut! :hug:

Lilya: Kannattanee mennä alkuraskauden ultraan "vasta" viikosta 7 eteenpäin, jotta sydänäänet kuuluisivat. Mulla nyt on vielä viikon verran jännäämistä, viime perjantaina kun ei mitään kuulunut eikä vauvaakaan näkynyt. Mun laskut eivät menneet oikeaan ja varasin liian varhaiseen vaiheeseen ajan.

Vältettäviä ruoka-aineita ei tee tiukkaa noudattaa. Ehkä kestän ilman merilevää... :D Viimeksi maksalaatikko oli himona, mutta sitäkin th lupasi vähän syödä. ;) Tässä Helsingin kaupungin sivuilta lista suosituksista: Raskauden aikana vältettävät ruoka-aineet
 
Viimeksi muokattu:
Nepulalle paljon tsemppiä ja peukkuja tulevaan ultraan! :)
En tiennytkään persiljasta tuota, hui! En kyllä syö sitä koko raskaudessa. Yrttiteet kuulemma saattavat myös tehdä sen, eli ne on mulla kiellettyjen listalla.

Taidan varata ajan ulraan heti viikolla 8 niin toivottavasti näkyy jotain:) Tosi jännää aikaa, toisaalta sitä odottaa koko ajan oireita että saisi "varmuutta" tähän ja toisaalta tietysti toisaalta toivoo että pahoinvointi ja väsymys loppuisivat pian.

Oletteko muut kertoneet jo odotuksesta monille?
Itse olen kertonut vaan parhaille ystäville joista toinen kätilö, vanhemmille kerroin myös.
Lilya ja mini 5+0
 
Kiitos Lilya kommentista tuohon hcg:n nousuun liittyen! Melkoisen jännät paikat sulla ollu kyllä sillon, mutta onneksi kaikki päättyi onnellisesti =) Ehkä tässä itselläkin vielä toivoa. Tänään tein uuden testin (taas) ja viivat olivat jo todella lähellä toisiaan =) Lisäksi vertasin kuvia, joita olin ottanut noista mun lukuisista testeistä, niin kyllä niissä näki selvää vahvistumista. Joten, ehkä mä vaan panikoin turhaan :ashamed: En ois kyllä uskonu, että se yksi keskenmeno saa ihmisen näin hermoheikoksi panikoijaksi!

mee86 oon testannu digillä kerran, sinä päivänä kun menkkojen piti alkaa. Silloin sain tuloksen raskaana 1-2. Oon miettiny kanssa, että testaisin sillä vielä uudestaan, mutta toisaalta tiedän itteni, että jos se antaisikin jonkun "väärän" tuloksen, niin panikoituisin ja murehtisin ihan liikaa. Ehkä mä yritän vaan odottaa sitä varhaisultraa, joka ois ens viikon perjantaina.

Sanmar + pötkö 5+1
 
Viimeksi muokattu:
Sanmar82 tiedän todellakin tuon tunteen,mulla myös km takana ja jotenkin vaistomaisesti takaraivossa jyskyttää että ei kannata vielä liikaa innostua ja vähän pelottaa että murehdin läpi raskauden kun mitä vaan voi tapahtua millon vaan :( Mutta täytyy vain toivoa parasta ja yrittää nauttia tästä ihanasta ajasta :)

Mä tunnustan että kävin jo tänään hakemassa yhet äippähousut :ashamed: mutta ajattelin että vaikka meniski kesken ni me jokatapauksessa yritetään niin kauan että meille se oma pieni tuhisia suodaan niin eiköhän niille tule käyttöä :) ja kieltämättä tää turvotus on ihan järkkyä! Olin eilen töissä ni mun täyty kokoajan vetää mahaa sisään ettei työkaverit vaan arvais jo nytten,tosin silläkään sitä ei saa kunnolla piiloon.Pitänee ostaa muutama löysä pusero ni en heti paljastu.

Tiedättekö muuten miten hcg:tä erittyy tuulimunaraskaudessa? äh nyt pois nämä kaikki inhottavat asiat mielestä ja keskityn karkin syöntiin ja varmaan kävästään joku leffa hakemassa.

Hyvät viikonloput kaikille!:wave:

Diipeli ja pieni 4+3
 
Itse olen kertonut jo omille vanhemmille ja juuri tuossa äsken miehen vanhemmat sai tietää, ei sen pahemmin muille :).

Tänään on kyllä ollu vähän semmonen mieli maassa -olo... En tiedä miksi, tuntuu vaan jotenkin niin kamalan yksinäiseltä :/... Kärhämää vähän miehen kanssa :(...
 
Mun oli PAKKO vielä testata, oon ihan hullu :O

eli kp 24/24 tuli digillä Raskaana 1-2
sitten kokeilin vielä digillä (kun se on vaan niin uskomatonta) 3 pvää myöhemmin ja tuli raskaana 2-3

ja sitten tein prediktorin johon aika haalea viivanen (kuvassa)
ja kyllä, tänään sitten pääsin tehdä vielä 2 testiä:ashamed: (kuvassa nekin)
kun tosiaan 3 viimeisinta raskautta on epäonnistunut niin on vaan niin ... epävarma olo ja apteekin omaan tuli tosi vahva viiva ja digikin kertoi viikot ihan oikein :D
NYT USKON. Lopetan testaamisen.
Saapahan säilyttää nuo tikkutestit muistoma :heart:




Oireina väsymys, tissi särky ja valtava turvotusmaha

T.neiti81 ja PikkiHikkinen rv 5+6
 
Huomenta!
Itselläni on nyt pelko siitä että kesken olisi mennyt :'( Eilen illalla alkoi paleltaa kauheasti ja alaselkä särki niin etten saanut unta. Tunnin nukuin lattiallakin kun tuntui siinä paremmalta. Vuotoa ei kuitenkaan ole tullut. Muita oireita on liittyen flunssaan: nenä tukossa, kurkku karhea ja hartioita särkee. Mahaa nippailee. Aamulla oli hiukan lämpöä.
Nyt sitten jännityksellä odotellaan mitä tapahtuu.
 
Täällä Minnäi vieläki ihan pihalla plussasta, vaikkakin sitä on odotettu jo kauan.
Seilaan ja luen vauvakuume sekä tätä palstaa ja kumpaankaan ei saa tekstiä aikaseksi. Jotenkin vielä niin epätodellinen olo.
Eilen aamulla tein vielä digitestin ja raskaana teksti siihen tuli, joten koitetaan nyt uskoa :)
Mieskin niin ihanan iloinen tästä, pussailee, halaileen. Eilen tekin vielä oikeen hyvää ruokaa ja oikein vielä sanoin että halusin tehä mulle hyvää ruokaa. On se niin ihanaa miten miehelläkin on vauvakuume ja kuinka onnellinen on plussasta. Vaikka varmaa monelle on jo "järkytys" ku meille tulee neljäs :p
Kovasti ei oireita ei vielä ole, palelua, jano, väsymys ja aamusin velloo ja kahvin haju sekä juonti äklöttää.

Eilen kerroin äiteellekin raskaudesta, muutama muukin läheinen tietään ja varmaa kerrotaankin lähipiirille aika heti asiasta. Tuki tulee tarpeen, keskenmenojen pelko yms

Ihanaista viikonloppua kaikille :heart:

Minnäi ja ToukoPouko 4+2 (Aydinin raskauskiekon ja oman kierron mukaan) tai 4+5 (jota varmaa neuvola käyttää sen perus 28pv kierron mukaan laskettuna)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta mammat :wave:

Mukavasti oli taas tekstiä, kiitos kaikille siitä :flower:

Noista ruuista, tuolla oli toi linkkikin, mut tähän vielä nopeesti toi kala-juustokohta, kun siitä joku kyseli: "Tyhjiöpakatut graavisuolatut ja kylmäsavustetut kalavalmisteet, mäti, pateet, pastöroimaton maito ja siitä valmistetut juustot sekä pehmeät juustot (esim. home- ja tuorejuustot) ---> Käyttöä ei suositella kuumentamattomana. HUOM! Suomessa maito pastöroidaan lakisääteisesti."

Voisko toi vika homma tarkottaa sitä, et suomalaiset esim. Valion tuorejuustot ois ok ilman kuumentamista?

Mulle muuten sanottiin neuvolassa, et nykyään laskettu aika muutetaan vaikka heittoa ois menkoista laskettuun vaan päivä. Esikoisen aikaan piti olla muistaakseni jotain 5 päivää ennen kuin lähdettiin muuttamaan.

Jadey ja matkalainen 8+0 POKS
 
Viimeksi muokattu:
Minnäi sehän olisikin mukava juttu jos yhtäaikaa oltas synnyttämässä ja osastolla =) Jahka sinne asti päästään. Tai sullahan saattaais onnistua se polikliininen synnytys että heti kotiin jos aikasemmissa synnytyksissä ei oo ollu mitään. Esikoisen kans oli jotenki niin ikävää olla sairaalassa,hänellä oli ilmarinta ni pari ekaa päivää meni teholla,sitten lasten sairaalassa ja vielä pari päivää lapsivuodeosastolla.: /

Miehen vanhemmat tuli yllärivierailulle,mulla on kauhia työ vetää mahaa sisään ettei se kovin pullottais ;)

Diipeli ja pieni 4+4
 
Pikainen vierailu tähän pinoon: ONNEA KOIRAMAMMA ja muutkin PIKKUKAKKOSISTA plussanneet toukokuun odottajat!!! Kävin pitkästä aikaa kurkkaamassa sinne kuumeilupuolelle, miten siellä plussia on tullut, ja olihan siellä taas monta iloista uutista!

t.Novelle 14+4 (maaliskuun ja kolmekymppisten tokakertalaisten pinosta)
Hei sinä ihana :hug::heart: Kiitos onnitteluista!!!!

Meille on saapunut pahoinvointi joka ei ainakaan töiden tekoa helpota sitten millään. Olen hoitoalalla vanhustyössä, ja tälläkin viikolla oli mulle merkitty kolme vuoroa saunotuksiin. Olepa sitten siellä saunassa hikoilemassa ja syömäänkään et pääse klo 7-12 välillä. Voin kertoa että jo klo 10 jälkeen alkaa olla sellainen olo että kohta lentää laatta. Vielä en oikeestaan ole oksantanut kuin kerran kovan yskän puuskan jälkeen mutta saas nähdä päätyykö pää vessan pyttyyn piankin jos tämä vielä tästä pahenee.

Muuten meno on ollut aika samanlaista. Tänä aamuna mies teki todellisen rakkauden teon ja heräsi pojan kanssa aamulla ja tämä mamma sai koisata puoli yhteentoista asti :heart: Olen onnellinen :heart:

Nyt nauttimaan vielä hetken hiljaisuudesta ennen kuin pojut palaa sisälle ;) Voikaahan paksusti!

Koiruus ja Osmo rv 6+3
 
Hessulivei!

Siirryn tänne tuolta esikoisesta haaveilevista, sillä plussasin tänään aamulla 18.9.2010 vahvan plussan apteekin testillä! :) kp 36/28-29 ja yk1 heti tärppäsi! :) Ollaan erittäin onnellisia molemmat ja yllättyneitä, että heti tärppäsi, kun annettiin mahdollisuus sillle, kuitenkin 2,5v keskeytettyä yhdyntää käytetty.. Laskettu aika olisi raskauslaskurin mukaan viimeisistä menkoista 21.5.2011. Neuvolaan aion soittaa ylihuomenna ja varata ajan. Synnytän LKS:ssä.
Jotenkin tätä ei vielä voi uskoa todeksi... :) Menkat oli tosiaan viikon myöhässä ja muita, hieman pms oireista poikkeavia oireita oli havaittavissa sekä koira muuttui oudoksi ja haistelee mua koko ajan.. :D Vielä ei pahoinvointia ole, toivottavasti ei kovin kovaa tulekaan! Rinnat arat, vatsaa välillä nippailee ja väsyttää.. aineenvaihdunta vilkastunut ja nälkä koko ajan! :D Tänään tosiaan raskausviikko 5+0. ±
 
tervetuloa mukaan!

Mä oon nyt ihan yksikseen kotosalla kun mies lähti poikaporukalla reissuun yheks yöks ja poika on mummulassa koko viikonlopun. Ei haittaa, saan huilata ja NUKKUA <3 . Tänään aamulla oli taas pitkästä aikaa huono olo, mut autto heti ku söi banaanin, mut hirvee väsymys on kyllä koko ajan päällä.

Lisäks tää turvotus on ihan kamalaa, muta näkee jo ihan selkeesti et odotan. Okei mä oon muutenki iso kokonen, mut ilmeisesti se turvotus on kaikki tossa mahan kohdalla. Toki mä en ole aiemminkaan raskaana ollessani turvonnut esim. sormissa ku vasta sairaalassa ku tippa oli. mut ihan kamalaa, mä oon kuitenkin vasta viikolla 6.

jadey, mun käsitys on se että jos tuotteessa lukee pästöroitu, niin sillon sitä voi syödä. Toki jossain luki et käsittelyvaiheessa saattaa huonolla säkällä sitä listeriaa kuitenkin sisältää, mutta jos nyt et purkki tolkulla vedä niin eiköhän sitä uskaltais syödä.

sweetpearl ja sintti 5+2
 
Hei!

Haluaisin liittyä joukkoon! :)

Vähän taustatietoa. Minulla ja miehelläni on 2.5 vuotias tyttö ja 11kk olemme toista raskautta yrittäneet. Aika pian mulle paljastui vuosi sitten ettei munasoluni irtoa. Söin Clomeja, nekään ei aina auttanut. Aloin sitten laihduttamaan, koska minulla oli todettu PCO munasarjoissa. Kerkesin laihduttaa 10 kg ja tänään tein testin ja se näytti yllätykseksi plussaa!
Plussa tuli sellaisessa "luomu" kierrossa, jossa mulla ei ollut mitään lääkkeitä käytössä. Huomasin kp 24, että mahaa nippailee, kamalat limat ja sitten näytti ovistesti plussaa. Huomenna sitten olisi raskausviikko 4 ja koska olo oli vähän outo, kuten vatsa tuntui turvonneelta, paleli, jatkuva vessahätä ja sitten jonkinlainen tunne raskaudesta, tein testin tänään ja yllätyin silti tosissaan kun testissä oli kaksi viivaa! Olen testannut vuoden aikana niin paljon puhtaita negoja että tuntuu jo ihmeelliseltä kun pystyin edes raskaaksi tulemaan. Eli mulla auttoi painonpudotus tähän hommaan. :)

Kyllä sitä kuitenkin vielä on vähän epäluuloinen ja ostan huomenna uuden testin ja testaan. Pelkään jo nyt keskenmenoa. :( Vielä on niin alussa, että pakostakin tulee vaikka mitä negatiivista mieleen. Mutta onpahan edes mahdollisuus siihen että kaikki menisi hyvin. :)

Kinsella.......................2..............29.5 (laskurin mukaan) KYS
 
Tervetuloa Kinsella ja fyssari86 !=)
Ja sweetpearl mulla myös järkky turvotus päällä,ihan selvästi huomaa että oon raskaana. Esikoisesta ei ollu mitään tällasta eikä siinä kesken menneessä raskaudessakaan.
 

Yhteistyössä