***Toukokuun Toivotut2011***Syyskuussa***

Kahvi maistuu edelleen täälläkin. Saas nähdä kuinka kauan... Muutenkin tuntuu että kaikki maistuu yhtä hyvin, suolainen ja makea.

Vitamiineista Aikaisemmin olen ottanut Beroccaa, mutta nyt aloin ottaa Multivitaa (raskaus ja imetys)

Äitiyspakkausta en ottanut esikoisen kanssa, enkä usko että oteta nytkään. Varsinkin kun noita esikoisen vaatteita on säilössä. Tosin jos tulossa on poika niin sitten täytyy kyllä hankkia joitain "poikavaatteita". Vaikka ei esikoisellakaan mitään vaaleanpunaisia prinsessa vaatteita ollut.
 
Migreenistä: Minulla on normaalisti päällä estolääkitys sekä kolmet eri kohtauslääkeet mutta raskausaikana olen pärjännyt pelkällä panadol zappilla onneksi. Jostain syystä minulla raskaus lamauttaa migreeni oireita kuten monelle käy...onneksi. Mutta raskauden aikanakin on turvallista käyttää ihan migreeni lääkkeitäkin mutta ne on vaan ne tietyt lääkeet joista sitten saa tietoa lääkäriltä tarkemmin. Itselläkin oli viime raskaudessakin aina varulta nekin mukana mutta en koskaan turvautunut niihin. Yritän ennen pärjätä vaikka pää hajoais kun että otat lääkettä raskaana ollessani.

Syömishäiriöt: Minulla on myös syömishäiriö tausta ja edelleen vahvana päällä mutta raskausajat ovat jotenkin sellaista aikaa etten stressaa. Ajattelen lapsen/lasten parasta.

ON: Niin kuin ei tuossa edellä olisi jo ollut sitäkin :D
Jouduin 3 yöksi sairaalaan kirranosastolle kovien kipujen vuoksi.
Sairaalassa alkoi verinen vuoto mutta se sitten loppui kun käskivät totaaliseen vuode lepoon ja vain vessassa sai käydä. Seuraavana päivänä sama homma mutta asettui.
Tuli ihan kunnolla kirkasta verta ja sen jälkeen vanhaa verta eli sellaista ruskeaa.
Toistaiseksi uskon että raskaus on edelleen voimassa.
Epäilivät että selkäkivut ovat saaneet aikaiseksi supisteluita jotka aiheuttaneet verenvuodon, tai että heidän epäilemä pissatulehdus on ärsyttänyt kohdunsuuta tai sitten että verisuoni on vähän ratkennut ja tirskahtelee.
No, huomenna siihenkin tulee sitten varmuus onko masussa asukasta vai ei koska on äitipoli.
Sydämmen luulisi jo sykkivän koska menkkojen mukaan lasketusta olis huomenna jo 7+3 mutta koskaanhan ei tiedä.
Voi tulla raskas tuomio tai sitten ilon hetki ultrassa.

Ja viimeiseksi vielä halaus kaikille menetyksen kokeneille :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Äitiyspakkauksesta: Me aiotaan se ottaa kanssa, vaikka meillä onkin 06/08 syntyneellä se 07 mallin pakkaus. Vaikka meillä onkin aika paljon jäljellä esikoisenkin vaatteita, niin on se kiva saada tälle toisellekin oma pakkaus. Se raha on kuitenkin niin pieni siihen pakkauksen arvoon verrattuna. Jos vaan tää seuraava lapsi on tyttö, niin sit kyllä vaatevarastoa joutuu hieman laittaa uusiks.

Synnytys: Synnytys mua ei ainakaan vielä hirveesti oo alkanut pelottaa, vaikka kylläkin lähempänä synnytystä se voikin olla sit toisin... Ensimmäinen synnytys meni mulla kyllä ihan ok, vaikka kestikin tosi kauan ja sairaalassa oli sillon just tosi kiire, ettei meinattu ees puudusta ehtii antaa mulle. Toivonmukaan nyt en joudu kaikkein ruuhkasimpaan aikaan synnyttää. Esikoista olin synnyttämässä juhannuksena. Esikoisella oli napanuora kaks kertaa päänympäri ja joutu siitä tarkkailuosastolle, niin nyt toivon, ettei sellaista tapahtuis, kun sen takia joutu olemaan pitempään sairaalassakin. No jokainen synnytyshän on kuitenkin aina erilainen. Turha sitä nyt on alkaa vielä hirveesti murehtimaan etukäteen.

Riikka ja masuasukki 8+1
 
Iltaa!

Mulla on vihdoin alkanu tuleen niitä oireita. Tai ei muuta kun kokoaikainen etova olo. Ei auta syöminen, melkeenpä pahentaa vaan. Ei oo tarvinu oksentaa vielä.

Äitiyspakkauksesta: En oo varma vielä otanko. Luultavasti otan, vaikka periaatteessa ei kai tarvittais.

Synnytyksestä: Vähän jännittää siinä mielessä, että edellinen synnytys viime tammikuussa kesti 28 tuntia ja pääty kiireelliseen sektioon. Oli tulossa otsa edellä ja napanuora kiertyneenä kaulan ja vartalon ympärille. Sillon sanottiin kyllä, että seuraavassa raskaudessa lopussa kuvataan lantio, et mahtuuko sieltä tulemaankaan ketään. Mutta jotenki pelottaa se, et jos siinä kuvauksessa todetaan lantion olevan ok ja alateitse yritetään, ja sit joudunkin sektioon. Se oli jotenki kauheeta sen yli vuorokauden kestäneen ähellyksen jälkeen joutua vielä leikkauspöydälle... Toisaalta oon kuitenki ihan luottavaisin mielin, koska tiedän olevani hyvissä käsissä.

Kayla 6+1
 
kahvi juu kyllä maistuu.. :p heh..

vitamiinejä en oo syöny pitäs kyl varmaan alottaa niiden syöminen.. käynkin apoteekis huomen ostamas..

ä-pakkaus kyllä mä sen otan. ihan periaatteestakin jo.. :)

muitafiiliksiä edelleen on aika sekavat fiilikset. johtuen ihan heinäkuun KM:stä mutta niiiiiiiiiiiiiin vahva fiilis että loppuun asti mennään että ei oo todellista.. oma äitini oli tosiaan nähny viimeviikon alussa unta että oltiin puistossa ja piteli kahta nyyttiä sylissä toinen oli keltasessa "haalarissa ja toinen oli turkoosissa "haalarissa" elikkäs tyttö ja poika olis tulos. hih.. jää nähtäväks ;)

olotila on ihan erinlainen kun esikkoa odottaessa. yököttää, väsyttää ja on muutenkin saamaton olo.. huoh.. ja hommia olis vaik kuin paljon :( pitäs saada kirjotettua äidinkielen tutkielma, kirja essee, ja viikonloppuna on pojan 6v syndet molempina päivinä tulee vieraita :eek: ja sitten olis viel 2.10 hoplop synttärit.

tänään lukiolla ollessani yks opiskelukavereista joi batterya ja yökät meinas lentää.. :ashamed: siel mä istuin huivi nenän edes.. :D käyn siis iltalukiota..

Muutamille läheisille ollaan tai no mä oon kertonu mies ei vieläkään uskalla..

Minsku82 ja tärppi 4+4
 
Noniin, tulinpa taas purkautumaan, se on naiset ollu nyt todella syvät vedet täälläpäin :( Viime vkl rupes km pyöriin päässä 24/7 ja vollotin 2 yötä (en nukkunu juuri yhtään!!) putkeen. Viime yönä heräsin tuskanhiessä siihen, että nyt oon saanu keskenmenon... ja kävin sitten yöllä tarkistamassa jopa, että oonko saanu... en onneksi! No, ehkä se perjantain ultra rauhottaa mielen, muuten oon hermoheikko ens keväänä!

Vitamiineista: mä oon vähän huono syömään mitään, mut Multivitaa otan aina kun muistan. Kuka sano ottavansa D-vitamiinia nelinkertasesti?? Saako niin ottaa ja onko siitä hyötyä??

Painosta: esikosta ja kuopuksesta tuli +23 kg, ehhehee... Lähtöpaino oli ihan normi, taisin vetää herkkuja liikaa kun "luvan kanssa" sai... eikä sitä liikuntaakaan ihan hirveesti tullu harrastettua. Jos nyt pääsis alle 20 kg, niin oon tyytyväinen!

Synnytyspeloista: Mulla tää on menny ihan perse edellä puuhun... Esikosta oli hirveä pelko ja ramppasin sypella monta kertaa, siitä huolimatta tehtiin suunniteltu sektio, vaikka vauvakaan ei ollut iso, 3,4 kg. No, kuopuksen odotusaikana jokin vinksahti päässä uuteen uskoon ja 3 kk ennen synnytystä halusinkin yhtäkkiä alatiesynnytyksen, vaikka vauvasta povattiin reilua 4 kilosta! Ja alateitse synnytin, 4,4 kilosen... Tää kolmas sitten saanee luvan alateitse myös tulla, kun molemmat tavat kokeneena toipuminen oli normisynnytyksestä kuitenkin nopeempaa... Mutta sektiokin oli ihan jees, tietyllä tapaa pääsi helpommalla kyllä siinä

Pinot ja LA:t... ei kyllä haittaa pätkän vertaa, jos tässä toukokuisten pinossa on huhti- tai kesäkuisiakin! Että älkää välittäkö pahoista puheista, ne jotka niitä on kokeneet.

Fyssari, mä oon kotiäitinä ollut reilun vuoden nyt ja muutoin työelämässä jo vuosia... Ikää on sen verran kuitenkin, että opiskelut on jo taka-alalla tällä erää, paitsi pikkasen vielä kuumottaa jonain päivänä lisäkouluttaa itteeni ellei jopa vaihtaa alaa!

Nepula 6+5
 
Jadey 4200g painoinen oli meiän poika josta tuli tosi pahat repeämät:| Toivon tästä pienempää sillä poika jäi hetkeksi jumiin.

Migreenistä Itselläni tosiaan on paha migreeni joka on tässä odotuksessa hieman laantunut kuten monilla, onneksi :) Viime raskaudessa lääkäri kertoi ettei migreenin kanssa kannata kärvistellä jos kohtaus todella päällä, sillä hetkellisesti huippuun kohonnut verenpaine saattaa aiheuttaa keskenmenon tai olla vauvalle haitaksi jotenkin muuten. Toki lääkkeiden syöntiä (varsinkin pkv- lääkkeet) kannattaa muuten yrittää välttää.
Huomenna on eka ultra, jännittää ihan kamalasti! Toivon niin että syke näkyisi, voi kumpa se näkyisi! Yksityiselle menen ja olivat sitä mieltä että kannattaa tulla heti huomenna että saan mielenrauhan.

Täällä huono olo jatkuu, kohta pakko mennä pois koneelta koska pystyssä ei pysty olemaan. Voi kumpa viikot äkkiä kuluisivat! :)
Lilya ja mini5+5
 
Nepula, toivotaan kaikki että et saisi keskenmenoa! Itsellä samat ajatukset ja joskus tulee myös öitä että ei meinaa uni tulla kun se pyörii mielessä. Toivon että sulla menee kaikki hyvin ja saat terveen ja täysiaikaisen vauvan! Toivottavasti pystyt jossain vaiheessa olemaan stressaamatta, vaikka tiedän itsekin että se on helpommin sanottu kuin tehty.
 
Olipas tullut paljon tekstiä =) Äippäpakkauksesta oli ollu juttua,esikoisesta otin sen juuri sen takia että esikoinen kyseessä mutta nyt en aio ottaa,kiertelen niin paljon kirppareita että sieltä löytyy varmasti taas 9kk:n aikana iso kasa uudenveroisia vauvojen vaatteita :) Mutta ajatuksena kyllä ihana että jokaisella oma pakkaus jonka sitten saapi itselle. Mä oon keränny kans talteen semmoisia kaikista rakkaimpia ja ihania muistoja herättäviä vaatteita ym, on ensikumpparit ja pienen pienet sukat ym ja sen päivän Kaleva jolloin poitsu syntyi,saapi sen sitten 50v lahjaksi :)

Synnytystä en ressaa,esikoisesta kesti n.16h mutta ei jääny traumoja,ainut että poika joutu teholle ilmarinnan takia niin se oli kamala paikka mutta onneksi kaikki meni kuitenkin hyvin. Aateltiin mennä hypnosynnytyskurssille ihan mielenkiinnon vuoksi :)

Mitähän vielä,niin siitä missä pinossa kukakin kirjoittelee,ihan älytöntä jos joku on alkanu valittamaan jotakin |O Olen itse miettinyt kesäkuun pinossa kirjoittelua sillä la saattaa siirtyi päivän pari ja esikoinenkin meni yliajalle niin ei tosiaan olisi kiva täällä yksin huhuilla toukokuun lopulla :D

Omaa napaa sen verran että varasin nyt sitten neuvolan,18.10 ois aika,samoin varasin varhaisultraan tänään ajan ja antoi jo ens keskiviikolle,silloin kuitenkin viikkoja vasta 6+0 tai 6+1 ja eikös sydän ala sykkimään 6+2?Mietin että kuulikon se nainen väärin edellisten menkkojen alkamispäivän. Mitä mieltä ootte kantsisko muuttaa tuo aika myöhemmälle? Niin ja täällä myös hormoonit hyrrää!Mä itken telkkaria katsoessa,samoin ku katon ku poika leikkii, ja neuvolaanki soittaessa meinas ääni sortua :O tämmöstä ei oo ollu aikasemmin..Niin ja tuntuu että sekunnissa muutun iloisesta ärsyyntyneeksi ja ketkäs muut siitä kärsii ku oma perhe :ashamed: Ja mä ihan tosissani yritä skarpata mutta en tiiä miten on pinna niin kireällä. Ja km pelko päällä myös,tosin välillä tuntuu että unohan koko raskauden sillä maha ei enää ole ihan niin pallo kuin vielä viikko sitten eikä ole pahoinvointia eikä muuta,mitä nyt pissalla pitää käydä parin tunnin välein ku ennen raskautta kävin 2kertaa päivässä..

Mutta vauvaliimaa vauvaliimaa meille kaikille :)

Diipeli ja kultapieni 5+0 tai 5+1 <3
 
tulin vaan äkkiä kattomaan mitä on kirjoiteltu enkä pysty nyt kommentoimaan mihinkään. Mulla on ollut kaks tosi vaikeeta päivää. Eilinen ilta menikin sitten itkiessä. Olen niin tolkuttoman väsynyt etten kertakaikkiaan vaan jaksa. Lisäksi mulla n sitä issiasvaivaa ja ilmeisesti reisistä limapussitkin tulehtuneet. Niin ne tulehtu ekassakin raskaudessa. Eilen meinasin oksentaa autoon :< on tää vaan kivaa. No ei hyvähän se et oireita on mutta kun ne on tässä raskaudessa tulleet 100 kertaa vanhvempina ku esikoista oottaessa.

Ain niin neuvolantäti on sitä mieltä et mulla on viikkoja jo 7+2, mut ei mitään kannata muutella ennen ultraa. Itsehän olen sitä mieltä et mulla on viikkoja tänään tasan 6.

sweetpearl ja sintti 6+0 (7+2)
 
Huh huh, pikkasen alkaa tekeen tiukkaa nämä aamut. Saas nähä miten ens viikosta selviää ku pitänee nousta töihin paaaljon aikasemmin ja jaksaa vielä tehä töitäkin :x

Äitiyspakkauksesta:
Me ei oteta pakkausta, vaikkakin raha on aika pieni mitä siitä saa. Mutta tavaraa ja vaatetta on jo ennestaa aikas paljon. Esikoiselle aikoinaan ollaan se otettu eikä muille sitten. Uusi makuupussi kyllä tarvittaisiin ja kerran näinkin Marimekon myymälässä ihania makuupusseja. Jos sellaisia vielä on niin semmoiseen ajattelin sijoittaa :)
Myöskin uudet vaunut/rattaat ois toiveissa. Mies hannaa kyllä niissä vastaa ku yhdet ruoskat tuolta autotallista kyllä löytynee, että ne käy kuulema vielä tälle VIIMEISELLEKIN.
Saas nähä jahka selviää tästä alusta, keskenmeno meinaa mullakin kummitella aika paljon mielessä. Yritän kuiten ajatella koko ajan mahd. posiitiivisesti, mutta mutta... 2 keskeytynyttä keskenmenoa kuiten takana joten aina se ei ole kovinkaan helppoa.

Diipeli, mistä varasit varhaisultran? Aattelin että joskos sitä kuiten itekkin kävis, mutta joskus esim rv9 maissa jälkeen..Vaikka eihän sekään takaa mitään, mutta tuolloin ois sitten enemmän viikkoja/päiviä kuin näissä km:ssä. Viime raskaudessa kävin Gynellä ultrassa, mut on aika tyyristä hommaa. Nyt ajattelin tilailla aikaa Meri-oulu neuvolaa.

Synnytys:
Synnytyst' mä en sinänsä jännitä. Esikoisen synnytys oli pitkä ja tuskallinen mutta 2 seuraavaa oli aika iisejä, vaikkakin pojilla oli kokoa päälle 4kg. Eniten jännitän sitä ettei taas menis tuskallisen paljon yliajalle.

Hyvejä vointeja :heart:

Minnäi ja ToukoPouko 5+4
 
Kysyköhän multa joku eilen jotain viime menkkojen alkamispäivästä, miten on sellainen muistikuva, mutta nyt en saanut silmiini sitä viestiä.. :) Eli siis viime menkat alkoivat 14.8. ja kierto on 28-29 pvää.

Mulla on jännä, että aamuisin on oikeestaan ihan hyvä olo, nälkä vain on, mutta iltaa kohdin pahoinvointi voimistuu, iltaisin kaikista voimakkain, tai no on aamullakin vähän, ehkä aikalailla kokonaisvaltaisesti huono olo.. :/ mutta jos se siitä helpottuis, tosin se voi vielä pahentua ennen kuin alkaa helpottua, jee jee :D Kahvia en oo koskaan juonut, aina se on jotenkin ällöttänyt, joten ällöttää se nytkin, jos mies sitä keittää, ja ehkä vähän enemmän kuin ennen... Ruokia, jotka maistuu/tekee mieli on greippi, vesimeloni, viinirypäleet, valion maitohappobakteereja sis. hedelmämehut.. oikeestaan kaikki raikas., tosin eilen teki kovin mieli juustonaksuja, mutta mies alkoi moralisoimaan mua (leikillään) että haluanko syöttää masuasukille sellasta moskaa.. eipä tehnyt sen jälkeen enää niitä mieli.. :D tosin kyllä sitä voi mun mielestä välillä ns. herkutella, vaikka onkin raskaana, siis syödä vaikka jäätelöä/sipsejä, kunhan muistaa kohtuuden kaikessa ja muuten syö terveellisesti ja monipuolisesti, jos vain pystyy...

VITAMIINIT: Foolihappoa kannattaa kaikkien muistaa syödä etenkin nyt alkuaikoina ja ennen raskautta se ois ollut erittäin tarpeellista.. Mä syön sitä päivässä 1500 mikrogrammaa ja luontaistuotekaupan myyjä sekä farmaseutti sanoivat, että mitä enemmän sen parempi, eli siis ei haittaa vaikka sitä saisikin enemmän kuin sen 400mikrogrammaa, mikä taitaa olla se suositeltu alaraja. Lisäksi probiootit eli maitohappobakteerit on tärkeitä, ja omega-3, niillä voi jopa ehkäistä pienokaisen mahdollisia allergioita/tulehduksia yms. Ja itsellekin ovat tärkeitä. D-vitamiini on se kaikista tärkein ja mielellään D3 ja öljykapselina, imeytyy parhaiten. Mä käytän sitä tällä hetkellä 50-75mikrogrammaa/vrk ja esim. amerikoissa suositellaan raskaana oleville 150mikrogrammaa. Oon ottanut sitä flunssa-aikoina 100mikrogrammaa ja terveenä on pysytty, vaikka muille ympärillä on flunssat vaivannut, esim. viime talvena sikainfluenssaan en rokotusta ottanut, koska en katsonut sitä tarpeelliseksi, vaan söin riittävästi d-vitamiinia, maitohappobakteereja (suolistossa on vastustuskyky) ja sinkkiä, ja terveenä pysyin! :) Tosta d-vitamiinin tärkeydestä etenkin raskaana oleville on paljon tehty tutkimuksia ja se määrä saa todellakin olla enemmän kuin se 5-10 mikrogrammaa! Mulla on itellä ollut pienestä lähtien paljon allergioita, jotka on ruvennut helpottaa, mutta varmasti perintönä voi lapselle tulla atopiaa ja allergiaa, niin haluan sitä yrittää ehkäistä kaikilla mahdollisilla keinoilla...

SYNNYTYS: Kyllähän se vähän jännittää, ehkä juuri siksi kun ei tiedä mitä tapahtuu ja miltä se tuntuu yms, kun olen sellainen ihminen, että mulla pitää olla kaikki langat käsissä.. :D en tykkää epätietoisuudesta.., tosin ehkä siksi sitä ei voi liikaa suunnitella, kun ei tiedä millaista se on ja miten etenee jne. Siihen vain pitää heittäytyä mukaan ja luottaa että kaikki menee hyvin! :) Olen kuitenkin miettinyt, että haluan ns. luonnollisen synnytyksen, tosin ilokaasua voin ottaa, mutta en halua puudutusta, sillä ne voivat hidastaa synnytyksen kulkua ja sitten ei pysty synnyttää esim. kyykyssä/seisoen, jolloin lapsen saa ehkä nopeammin puskettua ulos ja suuntakin on painovoiman suuntainen.., tai ei pysty jaloittelemaan, vaan pitää makaa sängyssä... Apuna olen ajatellut käyttää lämpötyynyä, jumppapallon päällä istumista ja vartalon keinutusta, hierontaa, mahdollista vyöhyketerapiaa ?, ja lämmintä vettä.. haluaisin ehdottomasti päästä altaaseen, en synnyttää sinne, mutta olla siellä siihen asti kun voi... Mielikuvaharjoitukset ja äänenkäyttö myös auttavat kivuissa, ainakin menkkakivuissa.. :)

Tosin tämä kaikki on tänhetkistä ajattelua, saa nähdä mikä tilanne on sitten lähempänä, mutta nyt näin ajattelen. TENSSiä voisin myös kokeilla, kuulemma on auttanut hyvin kipuihin. Mutta synnytykseen on vielä aikaa, joten ei sitä vielä kannata stressata, tosin miettiä kannattaa ja ottaa selvää mahdollisista kivunlievityskeinoista yms. :) Niin ja treenaa se lantionpohja vahvaksi, kuin myös selkä- ja vatsalihakset, niitä tarvitaan! :D

Mukavaa päivänjatkoa ja voimia kaikille! Sisulla siitä selviää! :heart:
 
Heippa!
Fyssari86: Aivan ihana se ideasi, kuinka kertoa tuleville isovanhemmille. Just ajattelin muita kirjoituksia lukiessani, että ei mulla vaan hormonit laita mielialoja heittelehtimään, mutta sit kun luin ton, niin aloin heti itkeä liikutuksesta ;) Eli taitaa vähän kuitenkin heitellä. Yllättävän vähän kyllä.

Itse en vielä synnytyksiä mieti, päivä kerrallaan. Varhaisultran varaamista mietin. Jos saisi ensi viikon lopulle.

Pitäiskö tuon Apteekin Multivita Raskaus ja imetys -vitskun lisäksi syödä vielä paljon muuta pillerikamaa? D-vitamiinia ajattelin lisätä. En syö kalaa, joten kenties jotain Omegaa sitten myös.

Huonoa oloa on ellotuksen muodossa lähinnä päivisin ja iltaisin. Aamulla ei niinkään, mutta silti aamupalaa on vaikea saada syödyksi. Makeaa ei erityisesti tee mieli, mikä lienee hyvä asia.

MaiMei & Murmeli 6+4 (Naistenklinikka 15.5.)
 
Huoh, täällä sairaslomalla huonon olon vuoksi. Ravintolassa olen töissä, hajut kuvottaa niin että mailma pyörii ja meinaan oksentaa ruokien päälle.. Syömään pystyy välillä, ja sen täytyy olla jotain tiettyä, ei mitä vaan. Näin se menee: ei pysty syömään mitään, kunnes esim.kello kaksi tulee mieleen vaikka että lämpimiä justovoileipiä. Niitä on sitten saatava samantein tai tulee kuolema. Että helppoa tämä elämä on.

Äitiyspakkausta ei meinata ottaa, esikosta jo mietin että kannattaako mutta otin silloin. Kynsisakset ja makuupussi tallessa, muut olen laittanut kiertoon. Toppapuku oli niin iso , että olisi mahtunut pienelle tytöllemme päälle vasta silloin kun tarvittiin jo vedenpitävää toppaa.

Vitamiineista syön multitabsin raskausvitamiinia ja Obsidan rautaa jota alussa söin kaksi viikkoa ja sitten tuli olo ettei enempää.

Esikosta pahoinvointi kesti viikolle 16, joista pahimmat olivat n.9-12. Nyt mietin joudunko juuri olemaan pois töistä vielä kaksi kuukautta jos kestää sinne 16 viikolle taas. Joutuukohan sitä kelan rahoille jos sairasloma on niinkin pitkä, tietääkö joku?

Vielä yksi kyssäri, olen unohtanut miten viikot lasketaan..neuvolan mukaan olen tänään viikolla 7+1, olenko eilen ollut 7+0 vai 6+6? vai miten se meneekään?

Parempaa oloa kaikille pahoinvoiville! mustajuuri 7+1
 
Itelläkin on kauhee pelko keskenmenosta :S. Synnytystäkin pelkään vähäsen, eihän sitä koskaan tiedä millanen se tulee olemaan mutta kun on kuullut niitä kauheitakin kolmannen asteen repeämä -juttujakin :S... Tosin pääasia koko synnytyksessä tietysti että pikku vauveli saadaan ulos maailmaan :).
 
Heipsun keikkaa. Kävin tässä ekka neuvolassakin ja siellä siirrettiin laskettuaika 30.4 mutta täällä aijon minäkin pysyä,koska 3 lapsista mennyt yli LA:n. Eli toukokuinen kuitenkin tulossa. Pääsin kurkkaamaan jo pikkuista sellaisella huonolla ultralla ja siellä sydän vipatti. :) Helpottunut olo,vaikka nuo vatsakivut edelleen jatkuukin. Mutta oikeassa paikassa oli alkio ainakin.

Alkuraskauden ultra onkin sitten ens kuun puolessa välissä. Pahoinvointi on kamalaa..oksentaa ei ole kuitenkaan vieläkään onneksi tarvinnut..vaikka se kyllä hetkeksi helpottaisikin kun se tulis. :)

ÄITIYSPAKKAUS: en taida ottaa just sen takia et on sitten niin monta makuupussia ja toppapukua.
Kahvi:hyi ällötys. Ei maistu ei. Eikä myöskään karkki. Vaikka yleensä kuulunut melkein jokapäiväiseen ruokavalioon :)
SYNNYTYKSIÄ:en ala vielä miettimään. Alakautta ehdottomasti jos vain mahdollista. Alakautta syntynyt 4495g ja ilman tikkejä siitä selvisin.Toki silloin oli jo kaksi synnytystä takana.
 
hei kaikki!

minä myös opiskelija:wave:, eli ens vuonna valmistun sosionomiksi ja saan samalla lastentarhanopettajan pätevyyden, mikä on se mitä tulen tekemään valmistuessa:)

nyt vähän tullut oireita väsymyksen merkeissä eli vähän helpottaa mieltä sen jälkeen kun ne katos.. mutta kuitenkin olen vielä kahden vaiheella että pitäiskö mennä ultraan aiemmin.. eli te jotka olette helsingistä päin; mistä voi varata ajan varhaisultraan? kuuli tuossa aiemmin että joku mainitsi että jonkun kätilön tai sairaanhoitajan tekemänä maksais vähemmän, tai pääsiskö jopa kunnan kautta, jos pääsee niin millä perusteella? kun noilta nettisivuilta ei ymmärrä mitään jos hinnat edes mainitaan niillä..:(

minä ja masuasukki 7+4 (8+3)
 
Heissulivei!
Täällä mennään, edelleen innostuneena raskauden ilosta! Fiilikset hyvät, tänään tuli peräti 5+0 täyteen.. Hehheh! Tälle päivälle oli varattuna hyvää ruokahalua sekä päänsärkyä, joka onneksi talttui Panadolilla. Sekä noiden lisäksi rytmihäiriöitä. Huomasin jo viime viikolla muutamana päivänä kaulalla oudon, puristavan, tunteen. Tuntui kuin sydän olisi jättänyt lyömättä ja sen jälkee takoi muutaman kerran sitten senkin edestä.. Tällä viikolla olen huomannut noita joka päivä, ja päivä päivältä näyttää vaan lisääntyvän. Aika inhottavia. Onko muilla kokemuksia? Mulla ei ole ollut rytmihäiriöitä koskaan aikaisemmin. Googletin että näyttävät olevan yleensä ihan hyvälaatuisia, toki oman työnkin kautta tiedän ettei noi nyt yleensä oo vaarallisia, mut itse terkkarina sitä ei vaan turhia yleensä lääkäriltä lähde kyselemään.. Ehkä vähän hölmöäkin.

Äitiyspakkauksesta: Otan varmasti! :) Vaikka jonkin verran vauvan vaatteita onkin tallella, niin onhan tuo kuin joululahja jota odottaa kovasti että pääsee hiplailemaan ja esittelemään rakkailleen!

Eka neuvola olisi 19.10. Sattui sama ihana kätilö joka mulla oli myös ensimmäisen lapseni synnytyksessä mukana silloin pian 7 vuotta sitten. Nyt ko. kätilö on opiskellut myös terkkariksi, joten mukava mennä hänen luokseen ensikäynnille. Täällä, missä minä asun, ei odottavat yleensä käy yksityisellä ennen ensineuvolakäyntiä. Tai ainakin mulla on sellainen fiilis (itsekin äitiysneuvolatyötä tehneenä). Joten ensimmäinen ultra on sitten niskapussiseulonta, jos sinne haluaa mennä. Ajattelin kyllä mennä.

Synnytystä en jaksa vielä miettiä. Eka raskaus meni ihan ok, vaikka kestihän tuo synnytys.. Ei kuitenkaan mitään traumoja jäänyt. Kunhan nyt tässä päästään vähän lähemmäs ajankohtaa, ehkä se sitten alkaa pyörimään eri lailla mielessä.

Tiudeliini: Niinpä onkin! Mulla meni eka raskaus 8vrk yli lasketun ajan.. :) Joten saas nähdä onko nyt kyseessä oleva vauveli täsmällisempi? ;)

Ok, nyt vähän kahvia että jaksaa imuroida ja sitten zumbaamaan ;)

Ansukka ja salamatkustaja 5+0
 
Äippäpakkauksesta... enpä taida enää ottaa, kun 2 sellaista jo varastosta löytyy :D Muutenkin kun on nyt poika ja tyttö talossa, niin kolmannelle kyllä vaatteita löytyy yllinkyllin.

Diipeli: aika varhain oot ultraan menossa, on aika todennäköstä, että syke ei näy silloin. Jos oisin sinä, niin menisin myöhemmin. Mullehan tarjottiin jo tälle maanantaille varhaisultraa, ois ollu 6+3, mutta huomenna kun menen, ois 7+0. Oman mielenrauhani vuoksi siis halusin myöhäsemmän.

mustajuuri: oot eilen ollu 7+0, eli viikko alkaa aina nollasta ja päättyy kutoseen :)

fyssari, d-vitamiinista kysyisin, syötkö jotain vahvempaa tuotetta kuin 10 mikrogrammaa? Vai noita 10 ug pillereita useamman kerralla? Ois kätevää, jos vahvempaa tuotetta on olemassa.

Juu, se ois 11 tunnin päästä ultra ja mieli joko kepeä tai matala, kattoos kuin käy!

nepula 6+6
 
KYSYMYS onko teil mahassa sellanen fiilis että kiristää ei siis satu tai mitään vaan sellanen venymisen/kiristämisen tai öö miten selittäisin tän tunteen no joo heh tollanen fiilis..

Pakko oli muuten tänään tehdä viel digitesti ja siihen tuli kyllä raskaana 2-3viikkoa.. hihi juuh uskon uskon..

Minsku82 ja tärppi 4+5
 
Noniin,tänään vielä piti digitesti tehä ja raskaana 3+ :) On siis horppa noussut.
Minnäi merioulun neuvolasta minäkin varasin ajan, ja kahdessa edellisessä raskaudessa kävin 7+3 molemmissa, soitan sinne maanantaina ja vaihan viikkoa myöhemmälle,jospa se kuuli että 12.8 ois ollu viimeksi menkat ku oikeesti ne oli 18.8..

Täällä myöskin opiskelija :wave: Kätilöksi ois tarkoitus valmistua jahka lasten teolta joudan :p Mutta olen sitä mieltä että parempi nyt kuin että pullat on uunissa heti ku valmistuu...:whistle: Mutta siltikin kaikki tuntuu uudelta ja ihmeelliseltä ja raskaushan onkin elämän suurimpia ihmeitä :heart:

Nyt pakko mennä nukkumaan että jaksan aamulla nousta ylös.

Diipeli ja kultapieni 5+1
 
äitix4 Eilinen ultra siirsi laskettua ja se olisi 14.5.2011
Sieltä se pieni papu löytyi ja sydän sykki komeasti :heart:

Äitiyspakkaus: Me ei oteta nytkään. Täynnä turhaa tavaraa ja sillä rahalla minkä saa käteen niin ostaa monet hyvät vaatteet käytettynä.
 
Me tuskin kans otetaan sitä äippäpakkausta, vaatteita on kyllä ihan tarpeeksi esikoiselta kun lähes kaiken olen säästänyt. Tietysti vähän uusiks menee jos tyttö tulee, mutta uskon edelleen poikaan kun miehen sukuun ei ole tyttöjä syntynyt yli 20v vuoteen. Mies haluaisi tytön kun on mielestään keksinyt niin hyvän nimen ;)

Mä ite olen ollut v.2004 työelämässä. Meillä on niin komeet lainat päällä että tuskin ainakaan lähimpään 20v pystyis ees mitään opiskeleen, ei meillä ole edes varaa jäädä hoitovapaalle. Toisaalta jos meiltä joku jäis niin se olis ukko, koska mun pää ei kestäis sitä kotona olemista. Ja toivon että tällä seuraavallakin olis yhtä helppoa hoidon aloitus ja siellä oleminen kuin esikoisellakin.

Omasta olosta sen verran, että kaksi päivää meni tosi paskasti siis mutta eilinen oli jo vähän parempi. Väsymys on edelleen kova, mutta mieliala on nyt pysynyt ihan hyvänä. Eiköhän tää tästä, mun työ on vaan tällä hetkellä niin rankkaa etten tiedä kuinka kauan siellä jaksan olla. Tosin pakko se vaan on hidastaa sitten tahtia eikä yrittääkään tehdä samalla tahdilla kuin ennen.

sweetpearl ja sintti 6+1
 
Heippa!!
Vieläkö mahtusi yksi toukokuinen odottaja joukkoonne.....:) Viime viikolla tässä plussailin,,;) Kuukautisista laskettuaika olisi 23.5, mutta ehkä se muuttuu sitten vielä ekassa ultrsassa.. Minulla ennestään poika reilut 10 kk.

Onnea kaikille plussanneille ja halit surua kohdanneille..:(

T: Milliz 5+4 <3
 

Yhteistyössä