***Toukokuun Toivotut2011***Syyskuussa***

En ole pitkään aikaan kirjoitellut tänne, kun on ollut niin kurja olo 24/7. Olo on aivan karsea, vaikka oksentanut en ole kertaakaan. Yhden päivän olin jo saikullakin ja varmaan jatkoa seuraa. Vaihtelee tosi paljon, mitä pystyn minäkin päivänä syömään. Hävettää tunnustaa, mutta tänään tuli hyvä olo mäkkärin roskaruuasta!

Ja sitten iloisia uutisia: Meillä oli tällä viikolla rv 6+5 varhaisultra, jossa sitten ihasteltiin ja ihmeteltiin kahta :heart::heart:! Tuplaraskaus ei sinällään ollut yllätys, koska meillä taustalla pitkät lapsettomuushoidot ja tämä ICSI-hoidon 2 alkion tuoresiirto....Siltikin suoraan sanottuna hieman hirvittää ja pelottaa kaikki mahdollinen. Meillä ei siis ole lapsia ennestään - vain keskenmenoja - ja kun tuttavien puheita kuuntelee, niin yhdenkin kanssa on aina niin kamalaa, uuvuttavaa jne. Että miten ihmeessä selviää täysjärkisenä 2 vauvan hoidosta ja varsinkin, jos syntyvät vielä keskosina tms. Tai miten ihmeessä itse kestän tuplaraskauden, kun ulkomuoto muistuttaa Helinä-keijua eikä mitään riuskaa Niskavuoren emäntää leiveine lanteineen....

Bebel: Mä kuulun piikittelijöihin myös tuon keskenmenotaustan vuoksi. Meillä lapsettomuuslääkäri määräsi Fragmin -pistokset rv 36+ saakka.


Vadelmaunelma & tiitiäiset 7+0
 
mä kerron teille nyt pientä helpotusta =) esikoisen aikaan tein testin ja mun kierto oli sillon 28 päivää ja ovis sillon kp 14. No neuvolassa ja laskureilla saatiin lasketuksi ajaksi 1.10.08. Sitten menin ultraan jossa laskettua aikaa siirrettiin 12.10 asti!!! Periaatteessa tämä ei ollut mahdollista mutta niin se vaan papereissa seisoi! kaikki lääkärit synnärilläkin oli sitä mieltä ettei millään voi pitää paikkansa tuo la mutta kaikilla mittauksillakin saatiin tuo tulokseksi. Eli siis tarinanhan opetus on se että kyllä ne teijän viikot voi olla ihan mitä vaan ilman suurempia huolenaiheita. Mä ainakin toivon niin <3

sweetpearl ja sintti 6+1(neuvolan mukaan 7+3:D)
 
sweetpearl, tuo helpotti kummasti, samoin valdemarian kokemus!!

Vadelmaunelma, tuplaonnittelut!! Aivan ihanaa mun mielestä saada kaksoset, vaikka alkuvaiheet varmasti voi olla rankkoja. Mulla on kaveri, jolla on kaksoset ja ei se nyt mitenkään mahdottomalta oo näytäny heidän kasvatuksensa :)

Itelläkin käväsi tänään ajatus, että mitä jos siinä toisessa ontelossa olis ollu myös alkio ja siten kaksosraskaus, niin oisin ehkä hetken pyöritelly päätäni, mutta loppupeleissä ollut tosi onnellinen. Mutta oon ihan tyytyväinen, jos se kolmas meille suodaan, lapsiluku on sitten täysi.

Nepula 6+0 (7+1)
 
Vadelmaunelmalle tuplaonnittelut!! Nyt sitten kertarysäyksellä on tulossa lapsia kaksin kappalein. :whistle: Varmasti mahtava fiilis vaikkakin luonnollisesti hirvittääkin. Eiköhän siitä alkujärkytyksestä toivu aika äkkiä..

Nyt vähän hirvittää itseänikin jos joutuu koko raskauden ajan piikittämään.. Mutta kyllä sitä kärsii ja kaikki temput tekee sen eteen, että raskaus tällä kertaa onnistuisi.

Bebel ja Papu 7+0
 
Tervetuloa uusille!

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista, niitä olikin jo useampia!

nepula ja Sanmar82 jaksamisia uusintaultraa odotellessa! Tosiaan tässä vaiheessa voi yksikin pieni mittavirhe tehdä paljon alkion ikään ja uskotaan, että kaikki on hyvin seuraavassa ultrassa.

Vitamiineista Mä oon syönyt Multitabs(raskaus) jo yrityksen alusta asti. Lähinnä tuon foolihapon takia ja ei toi ruokavalio aina ole niin huippu, että uskoisin saavani kaikki tarvittavat vitskut siitä. Koska en syö kalaa ollenkaan niin syön myös kalaöljykapseleita Omega-3:sen takia.

Diipeli Täällä myös toinen kätilöopiskelija! :wave: Jos sitä joskus valmistuisikin... Mulla nyt 3. vuosi opintoja menossa. Vielähän tässä on matkaa valmistumiseen, mutta kaikki aikanaan :)

Nyt ei sitten muuta ehdikään kun pojan kanssa aamiaista pitäis laittaa. Tiistain ultraa odotellessa....jännittää ja pelottaa ihan hirveästi.

-Catalia 6+2
 
Onnea kaikille hyviä kuulumisia saaneille!!!! :)

Täällä mietityttää kuinka sitä arki sitten sujuu kahden pienen kanssa. Esikoisen kanssa alku oli hankalaa kun oli koliikki..Halusin kuitenkin lapset pienellä ikäerolla, koska haaveissa vielä opiskelu ja itseni kehittäminen ammatillisesti ja se ei oikein onnistu niin kauan kun lapset pieniä.. No, eiköhän tuo arki ala sitten kulkea, mutta pikkasen jännittää kyllä kun viimeksi tuo alku oli niiiiiiiin raskasta..

Vitamiineista: Täällä syödään raskaus vitamiineja, olen syönyt oikeastaan esikoisen odotusajasta lähtien kun imetin 7 kk. Koko ajan on ollut yritystä seuraavan suhteen, joten en ole lopettanut vitamiinien syömistä ollenkaan. Syön välillä niin kehnosti kun olen stressaantunut, joten olen halunnut varmistaa vitamiinien saannin.

Äippäpakkausta ei täällä aiota ottaa, esikoisen vaatteet vielä tallessa ja jos tulee tyttö niin täytyy alkaa juosta sitten kaupoissa..:) Toivottavasti tulisi tyttö;)

ON: Täällä ei liiemmin mitään oloja. Välillä nipistelee mahassa, mutta ei sen kummempaa. Rinnat ovat ihan normaalit, eivät ole aristaneet ja turvonneet yhtään. Ei kuvota eikä väsytäkään tavallista enempää. Mä olen kyllä ollu väsynyt jo pitkän aikaa jostain syystä... Varmaan työ on ollut niin raskasta ettei tahdo palautua...

Milliz rv 5+5
 
Vadelmaunelma Onnea :) ihanaa saada kaksi pikkuista samaan aikaan :heart:

Tiudeliini Joko sinulla on alkanut pahoinvointi? Koska muuten menet ensimmäiseen ultraan?

Vitamiinit Syön Multivita raskaus ja imetys tabletteja 1x/vrk. Lisäksi ostan nyt ylimääräisen D-vitamiini tabletin sekä olen syönyt ylimääräistä foolihappoa joka toinen päivä..sitä ei tosiaan voi liikaa saada näin alkuraskauden aikana.D-vitamiinia on tuossa multivitassa se 10 mikrog. Kuitenkin pimeänä aikana sitä tulisi "normaalienkin" ihmisten syödä tuo määrä, joten otan vielä toisen 10 joka toinen päivä. Muuten syön tosi monipuolisesti ja terveellisesti. Kalaa lähinnä kaksi kertaa viikossa, siitä sitä omegaa sitten saan.

Seksistä Jotenkin on myös hiljaista ollut seksin suhteen. Tuntuu, että molemmilla takaraivossa "pelotus" ettei vain tapahdu mitään. Muuten on kyllä hellyyttä ja huolenpitoa :) Eiköhän se siitä ekan ultran jälkeen taas villiinny :D Meillä aika vilkas seksielämä muuten...

Äippäpakkaus Äippäpakkauksen ajattelimme ottaa, sillä aikaisempia lapsia ei tosiaan ole. Siitä tuntuu saavan ihan hyödyllisiä juttuja ja rahamäärä tuntuu kuitenkin aika pieneltä siihen nähden.

Töistä Työskentelen terveydenhoitjana ja minut vakinaistetaan 1.10.2010 alkaen :) Aikas sopivasti, etten sanoisi :) Olen samassa paikassa työskennellyt jo hieman yli vuoden verran, joten koeaikaakaan ei ole ;) Työasiat kyllä hyvällä mallilla. Työnantaja vielä kustantaa äitiyslomaa täydellä palkalla ja neuvolakäynnit voi tehdä työaikana, joten hyvät asemat sen puolesta.

ON Täällä olisi viikot 5+1. Itse olen kyllä sitämieltä, että viikkoja on vasta vähemmän, sillä tiedän aika tarkalleen hedelmöittymisajankohdan! No neuvola on 6.10 ja varhaisultra 12.10 jolloin varmasti varmistuu asiat... tuolloin varhaisultrassa on laskujen mukaan 7+4 viikkoina, mutta pidemmällä kiertovälilläni laskettuna viikkoja 7+0, joten toiveikkaana sinne menen. Oireina lähinnä alamatsan nippailu välillä, tukkoinen nenä, viluttaminen ja välillä väsymys. Lisäksi rintoihin on ilmestynyt arkuutta koskettaessa. Mitään pahoinvointia ei ole, mutta eihän sitä kaikille tulekaan tai voi tulla vasta myöhemmin, joten sitä odotellessa :) Täällä myös km jotenkin pelottaa ja mietityttää..ei millään haluaisi luopua näin ihanasta tunteesta!

Supuliini + murunen 5+1 (4+4)
 
Sitä kauheasti aina koittaa muistaa mitä sitä oli kirjoiteltu, ja vastailla niihin, ja kun alkaa kirjoittamaan, unohtuu kaikki :ashamed::LOL:.. Vadelmaunelma: Itsellä kaksoset ennestään, olivat helppoja vauvoja, ja kun sitä ei muusta tiedäkkään, niin se on itselle sitä "normaalia", juurikin mietin, että jos nyt on tullakseen se yksi, niin kuinkakohan erilaista se mahtaa olla:confused:...Ja kun puitää maalaisjärjen tallella ja asenteen ettei kaiken tarvitse olla juuri tiptop ja viimisen päälle, niin varmasti selviää ihan hyvin ja pyytää sitten apua aina jos siltä tuntuu :).
Nyt on varattu täälläkin ultra, eli 7.10 olisi, huiiii, silloin päiviä pitäisi olla 7+1 ( ja joo, mä oon mennyt laskuissa ihan sekaisin), toivotaan kaikki mahdollinen ristissä, että kaikki olisi hyvin.
seksielämästä: tuntuu että vähän hiljenemään päin...hmmmm...mua väsyttää, tissit on niin arat, ja ei ne halutkaan oikein ole huipussaan, mutta jospa se siitä...

JA ja jurmu 5+3
 
Viimeksi muokattu:
hei taas kaikki!

ja onnea kaikille jotka ultrassa on saanut hyviä uutisia:hug:

itse odotan vaan että tulisi ultrakutsu postissa! ja hirveä pettymys kun ei eilen tullut.. mutta ehkä sitten maanantaina:D

seksielämä ei ole ennallaan kun on itseltäni halut hävinnyt mutta ei kuitenkaan kokonaan eli kyllä sitä vähän vääliä saa jotain aikaiseksi:D ja toivon että halut vähän lisääntyisivät kun tää paha olo helpottaa..

vitamiinejä yritän syödä kun muistan mutta aika huonosti, d-vitaaminia kyllä muistan esikoisen kanssa syödä:)

hyvää viikonloppua kaikille!
 
No niin, minäkin tänne nyt sain aikaiseksi liittyä, vasta n. 6 kuukautta yrittänytkin että eiköhän ollut jo aikakin... Elikkäs eilen sain viimein ja vihdoin plussan, haaleita viivoja on vaan pukannut viimeisen kahden viikon aikana ja nyt oli vihdoin tumma! :) Toinen lapsukainen tulossa, kotona jo äheltää 4,5kk ikäinen poitsu. LA olis 27.5 eli viikkoja on vasta 5+1 ja sairaalana toimiikin Seks. Olin jo aivan 100% varma tulevasta, oli oireet justiinsa samat kun poitsun aikanakin.
 
heipä hei kaikki toukokuiset! meillä plussattiin reilu viikko sitten ja ollaan edelleen aika pöllämystyneitä koko yllätyksestä. meillä on molemmilla opinnot vielä reippaasti kesken (3-4vuotta jäljellä), eikä perheenlisäys kuulunut lähitulevaisuuden suunnitelmiin. nyt tunnetilat vaihtelevat edelleen ilosta ja onnellisuudesta pelkoon ja ahdistukseen. se varmaan kuitenkin kuuluu asiaan. ultraan päästiin jo heti plussauspäivänä ja la muuttui reilusti (mahdollista kuitenkin epäsäännöllisten kuukautisten vuoksi). lääkäri arvioi pikkuisen olevan viikoilla 4-5, sykettä ei vielä näkynyt. hänen arvioiman hedelmöitysajankohdan mukaan viikkoja pitäisi nyt olla 5+6, mutta toki se vielä voi muuttua. sykettä ei tuolloin vielä näkynyt. ennen plussausta oireina oli lähinnä kipeät rinnat, kummallisen möntin tuntu vatsassa ja kipeäksi tuleva olo. aika pian plussauksen jälkeen alkoi vessassa ravaamiset, pahoinvointi ja painontunne alavatsassa. pahoinvointi ollut nyt aika voimakasta ja hyviä hetkiä on vähän. toistaiseksi ei vielä ole tarvinnut oksentaa... mutta kouluhommista ei kyllä tahdo tulla mitään.

poplin ----1.----25.5.2011----?
 
Kukkuluuruu...? Huolitteko mukaan?

Täällä tulis joukkoonne 34v. neljän pojan äiti (pojat 12v, 9v, 6v ja 3,5kk), joka on plussannut ekan kerran viikko sitten. 3 vanhinta poikaa on aiemmasta liitosta ja nuorin nykyisen miehen kanssa eka yhteinen ja nyt siis toista yhteistä (ja samalla vikaa) odotellaan. Nuorimmaisen syntymän jälkeen päätettiin, että meidän perheessä on vielä tilaa yhdelle ja hirmu nopeesti sitten tärppäs :) Aikamoinen shokki oli kyllä nähdä plussa testissä näin pian, mutta kovin onnellisia ollaan!

Vähän hirvittää, koska nuorin syntyi sektiolla ja nyt pelottaa, miten kroppa tulee kestämään... :confused: Varhaisultraan ajattelin varata ajan ens kuun puolelle, niin nähdään mikä tilanne on massussa, edellinen raskaus oli alunperin kaksosraskaus mutta toinen ei jaksanut alkua pidemmälle :( Kuukautisten mukaan l.a olis 16.5. mutta digitestin mukaan viikkoja on vähemmän kuin 6+5. Katellaan nyt, pysyykö l.a. toukokuun puolella vai siirtyykö kesäkuuhun.

Raskausoireita ei ihan hirveesti vielä ole; tissit aristaa vähän ja mahaa nippailee välillä, siinäpä se. Mutta eiköhän ne pahoinvoinnit sieltä vielä tule, ihan niinkuin aina ennenkin...

Elikkä siis ikää 34 vuotta, 5. tulossa ( jospa se tyttö nyt saatais jo...) l.a. 16.5. (muuttuu kyllä melko varmasti viikolla-parilla eteenpäin) ja synnäri Kätilöopisto, taas kerran :)

Maybaby & 6+5
 
Heippa! Täälläkin olis yksi uusi odottaja tähän pinoon :)

Mulla on ennestään v. 2008 syntynyt tyttö. Taustalla km viime kesäkuussa rv 6 (ehdin olla pikku hetken silloin tammikuun pinossa) ja nyt on plussattu uudestaan, l.a. olis 20.5. ja synnäri TYKS. Kaikki kolme raskautta on aikaansaatu clomifenillä ja yrityskuukausia on yhteensä melkoinen määrä takana.

Hermoja lepuuttaaakseni menin eilen ultraan. 6 viikkoa piti olla täynnä, mikä sit pitikin paikkansa koska ultran mukaan oli menossa rv 6+1 ja näkyi syke ja sikiökaiku (5,1mm). Syke näkyi nipin napin ja lääkäri arveli että ei olis varmaan yhtään aikaisemmin näkynyt (tässä vaiheessa voi kuulemma olla ihan päivistä kiinni näkyykö syke vai ei, joten tsemppiä niille jotka on käyneet aikaisin ultrassa eikä sykettä ole vielä näkynyt!)

Oireina mulla on rintojen arkuus, joka oli eka oire, sekä pahoinvointi, joka on hiipinyt seuralaiseksi tässä jo vajaan viikon ajan, koko ajan hiukan pahentuen. Olen kuitenkin oksentanut vasta kerran, muuten vain vähän yökkinyt ja etova olo ollut päällä lähinnä öisin ja aamulla/aamupäivällä. Mulla oli esikoisen raskaudessa vaikea pahoinvointi (oksentelua ympäri vuorokauden 1-2 h välein), joka loiveni vasta rv 16, ja toivon ettei ihan vastaavaa olisi nyt tulossa. Toisaalta olen heti huolestunut, jos pahoinvointi on jonain päivänä vähäistä, kun oli se km niin hiljattain. Kun vilkaisin tätä pinoa taaksepäin, huomasin että monella on ollut keskenmenoja ja ne kummittelee mielessä. Mulla on just näin ja en osaa vielä kunnolla iloita raskaudesta. Vessareissuilla tsekkaan aina heti ettei ole verenvuotoa jne. Mutta häntä pystyssä eteenpäin pieni askel kerrallaan :heart:

Calypso ja muru rv 6+2
 
Viimeksi muokattu:
Heippa! Töistä taas kirjoittelen :D

Aika moni teistä on ollut tai on menossa varhaisultraan..Voi äh, kun mäkin haluaisin, mutta en tie raaskinko maksaa sitä, kun niin paljon menoja tulossa mm.autoon liittyen :confused:

Mulla pahoinvointi helpottanut ainakin vähäsen, onneks, toivottavast ei tuu takasin pahempana!! Äiti kertoi, että hän oksensi 9kk:tta mua oottaessaan, yök yök yök! |O

Mulla vilisee kauheesti ajatuksia päässä, mutta kuitenkaan vielä ei oikein voi niille aatoksille mitää tehä..Eli vaunut tosi kovin mielessä, millaset ja minkä hintaset yms. Mä haluaisin britaxin kolmipyöräset :D
Sitten äitiysvaatteet, meinasin melkee tilata hm:stä kaikki maholliset äitiysvaatteet ku ne oli niin ihania :LOL: Okei, en tehnyt sitä! :LOL:
Huuto.netistä huusin muutaman unisex-vauvan vaatteen..Kotona oottaakin melkee jo jätesäkillinen vaatteita ku saatii kaverilta ja sit ostin yheltä sellasen riippukeinun, täältä löytyy Babyidea - Koala - vauvan riippumatto

Mun mielestä aivan ihana se ideologia siinä..Ja sit on tukivyö oottamassa, koska aika varmaa selkä kränää ku maha kasvaa...

Kaikkia vauvajuttuja voisin ostaa ja ostaa ja ostaa :LOL: Mutta yritän nyt kovin hillitä itteeni!!

Niin ja kantoliinan haluan ehottomasti, samoin kestovaippoja ainaskin kokeilla. Täytyis vaan perehtyä kumpaiseenkin..;)

Mä syön ladyvita-mama-tabletteja. Se on vaan tylsää kun niitä pitää ottaa 3/pvä, ja se on aika paljon kun ne on isoja tabuja..Yritän myös rasvailla mahaani, tissejä ja reisiä sellasella rasvalla ettei nuita raskausarpia tulis ainakaan kovin pahoina lisää...Hyvinvoinnin tavaratalossa oli sellasta juuri siihen tarkoitettua voidetta/rasvaa ja aattelin sieltä tilata kunhan ehdin :)

Äitiyspakkausta oon kovin pohtinyt..Miehellä ei niin väliä, onhan se rahakin aina tarpeen tietty. Makuupussi saadaa ja vaatteita ostelen muutenkin varmasti paljon :D Mun mielestä vaan ne äp:n vaatteet ei niin kovin hienoja oo ja se haalarikin on ihan tylsä ku on sopiva vasta lähemmäs vuoden ikää ja on tosi tosi tylsän värinen...No, mutta saas kattoa...:)

Ja tuohon seksikysymykseen, mikä täällä oli, niin meilläkin tosi hiljasta. Ei kertaakaan tällä viikolla..Tosin palattiin tiistaina matkalta ja sen jälkeen ollaa painettu täysillä töitä ja eilenkin mä olin 14h, joten ehkä siinä syy...Mutta ei oikein mulla tee mielikään :confused::confused:

Ostin tänään 9kuukautta-lehden. Ihania juttuja oli!
Ajattelin tilata vauvan ja varmaan myös kaksplussa-lehden..Onpahan sitten luettavaa :D

Nyt meen jatkamaan töitä! Ja täytyy muista syödä usein vähän niin pysyy pahoinvointi poissa!

Heitänpä vielä lopuksi ilmaan kysymyksen:
Juotko kahvia? Jos juot, paljonko ja ootko ajatellu vähentää/vaihtaa teehen?
Mä en tykkää teestä, mutta juon aivan liikaa kahvia, joten pitäis ainakin osa korvata teellä...Oiskos hyviä vinkkejä mikä maistuis hyvälle? :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Raskas viikko takana, ihanaa nyt viikonloppu ja saa rauhassa hitaaseen tahtii tehä kotihommia ja huilata.
Mustikkapiirakkakin uunissa just :p kunhan son valmis ajatelin hetkeksi kellahtaa pitkälleni. Sitten mua saa tulla herätteleen kahveen ja piirakan kera ;)

Mulla kahvia menee 2-3 motillista/pvä. Ja varmaa vähenee tässä kunhan pahoinvointi pääsee enemmän valloilleen. Muuten en aatellut vähentää taikka vaihtaa teehen.

Ihanaista viikonloppua!

Minnäi ja ToukoPouko 5+6
 
Viimeksi muokattu:
Supuliini , ei ole vielä alkanut sillein oikein pahoinvointi, muuta kuin pientä yökötystä aamulla. Ensimmäinen ultra selviää varmaan sitten siellä neuvolassa, kun juttelen terkkarin kanssa. Jännittää kamalasti eka neuvolakäynti :) !
 
Kirjoittelempa minäkin pitkästä aikaa.. Olen kyllä lueskellut juttujanne, mutta jotenkin ei jaksa työpäivän jälkeen paljon kirjoitella, muutenkin väsymys painaa hieman. Olin aiemmin hieman hermostunut kun ei tuntunut juuri mitään oireita olevan, rintojen arkuutta (vähän), välillä turvotusta alavatsassa, sekin oli pitkään poissa, olo on ollut ihan normaali. Pelkäsin jo, että ei siellä mitään voi olla.. Mutta kävin eilen ultrassa ja siellä on 13 milliä pitkä papu kasvamassa sittenkin :) Sydänäänet kuului voimakkaasti ja tasaisesti, kuulemma hyvissä kantimissa näytti olevan. Tämä kaikki on tapahtunut niin "puun takaa" ja ensimmäisellä yrittämällä vielä tässä iässä, että ei voi uskoa todeksi.. Tsemppiä ja uskoa siis niillekin, jotka ihmettelevät oireettomuutta - ehkä meidän pitää olla vain tyytyväisiä! Vaikka ehkä se kuvotus iskee myöhemmin.. voisin kyllä elää ilman sitäkin..

Ai niin, kahvia juon kupillisen aamulla ja iltapäivällä pari espressoa - enkä aio lopettaa, en yksinkertaisesti pysty! Seksi on ollut ehkä hieman hiljaisempaa, mutta nyt ensimmäisen ultran jälkeen taas piristymään päin kun voitiin huokaista helpotuksesta - ainakin hetkeksi!

Tuuli ja nyssykkä 7+6
 
Viimeksi muokattu:
Iltaa kaikille "vanhoille" ja uusille

Tänne ei mitään ihmeellistä. Pahoinvointi ei ole. Ruoka maistuu hyvin, mutta vatsa on kuin olis pidemmälläkin raskaudessa -> turvotusta aivan hirveästi. Kahvikin maistuu edelleen, ei kuitenkaan samaan malliin kuin ennen. Kuppi päivässä menee.

Töistä ollut puhetta. Työelämässä olen ollut vakituisena vuodesta 2006, mutta nykyisessä työpaikassa olen ollut vuodesta 2002 asti koulun ohella.

Monet tosiaan ovat olleet/ menevät varhaisultraan. Itselläni on neuvola 12.10 (miehen synt.päivänä) jolloin myös ultrataan. jos nyt jaksais tän reilu kaksi viikkoa odottaa vielä. silloin viikkoja taitaa olla kassassa 7+5.

Ciba 5+2
 
Huomenta vanhat, uudet ja uusvanhat!
Kahvi on jäänyt ihan itekseen, se vaan ei maistu.
Turvotusta on, ja varmaan mun oma aikaansaamattomuus on syy nähin vararenkaisiin. Tosin viime vuotisesta ei oikein lähteneet ekstrat pois. Eli samaan konkurssiin nämäkin.
Mulla lähti vauvalle vähän kirpparilta kietaisubodeja. Niitä kannattaa mun mielestä hankkia. Vauva on aluksi niin pieni ja heiveröinen. Tuntuu että rikki menisi, jos alkaa pään yli pujotettavia paitoja päälle ähkäämään. Laitoksellahan ne kietaisut myös ovat käytössä.
En varmaan hanki paljoa tavaraa, esikoiselta ja serkuiltaan kun kuitenkin saa vaatetta yms. Siihen tutan nallekorvaiseen karvapukuun kuitenkin sorruin. Saa nähdä ehtiikö sitä montaa kertaa pitää. Kuitenkin esikoinen toukovauvana kotiutui laitokselta kevyttopassa ja onhan ne pienet pidettävä lämpimässä vaunuiltaessakin.
Työ: Mulla on ollut vakityö vuoden alusta alkaen. Mitenkäs se nyt vaikuttaa äitiyspäivärahaan, osaisiko joku kertoa? Esikoisen aikana mulla oli määräaikainen työsuhde ja sain palkallisena sen loppumiseen asti äiteillä eli 1,5 kuukutta.

valdemaria ja Vauva 8+2
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Hyvinnukuttu yö takana, ihanaa! Pikkumieskin nukkui tosi hienosti, vasta aamuyöllä viiden maissa heräsi ekan kerran ja nyt vielä jatkaa uniaan.

Tuli tuossa mieleen, että olisko täällä ketään viisasta, jolla olis jotain tietoa tuosta sektion jälkeen raskaaksi tulosta? Kun mulla tämä nuorin täyttää ens viikolla 4kk ja itseäni huolettaa miten maha kestää tämän raskauden. Sektiohaava on parantunut tosi hyvin, mutta sisäpuoli vähän huolettaa...:confused: Jälkitarkastuksessa lekuri kyllä sanoi kaiken olevan kunnossa mahdollista uutta raskautta varten, mutta hän ei mua ultrannut, vaikka neuvolassa on ultra. Jotenkin pelkään keskenmenoa enemmän kuin aiemmissa raskauksissa... takana km -02 ja sitten tosiaan tässä edellisessä meni pojan sisarus kesken.
Tietääkö joku , onko tässä nyt otettava iisimmin tms.? 3 ekaa poikaa olen synnyttänyt alateitse ja tämä 4. tuli sektiolla perätilan vuoksi.

Huomasin eilen, että mulla painottuu noi oireet ihan selvästi päivään, iltaa kohden olo helpottuu ja eilenillalla myöhään ihmettelinkin, kun missään ei tuntunut mitään... no, parempi tietysti niin, mutta heti alkaa miettimään, että onko siellä masussa kaikki ok :|

Tänään pitää kahlata tää pino läpi, niin pääsee vähän kärryille teistä kaikista :) Katselin jo, etten ole ainut 5.ttä odottava täällä, mukavaa, että muillakin on isoja perheitä!

Jep, nyt pikku-ukko huutelee sängystään... Hyvää sunnuntaita kaikille!!! :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä