***Toukokuun Toivotut2011***Syyskuussa***

Nyt tulee omanapaista tekstiä, mutta mulla on nyt jo tullut mutka matkaan, aika näyttää onko se pieni vai isompi. Eilen alkoi pienenpieni vaaleanruskea tuhruvuoto, jonka luulin heti liittyvän raskauteen, ja menin tänäaamuna lääkärille. Raskaus olikin ihan kunnossa sykkeineen kaikkineen, eikä vuoto tullut kohdusta, vaan yllättäen löytyneestä polyypista/kasvaimesta, joka oli jossain kohdun vieressä mutta siitä irti. Sain heti kiireellisen lähetteen TYKSiin, jossa otettiin koepalat ja tulokset tulee ensi viikolla. Oli kysymyksessä mikä hyvänsä, niin jonkunlainen operaatio on tulossa, jossa muutos poistetaan. Pahalaatuista ei pidetä todennäköisimpänä vaihtoehtona, mutta se ei ole tässä vaiheessa poissuljetukaan. Pelottaa tulevan operaation vaikutus raskauteen. Koko juttu tuli ihan täysin puun takaa: mitään tällaista ei ole ollut aikaisemmin, eikä esim endometrioosioireita ollenkaan (joista kovin tiedusteltiin), ja tiuhaan olen käynyt tämänkin vuoden aikana gynen tutkimuksissa syystä jos toisesta. Ilmeisesti siis raskaushormoni oli jotenkin provosoinut polyypin (tai mikä onkin) yhtäkkisen ilmestymisen. Mutta tämmöistä siis... Tämän jälkeen suosittelisin kaikkia joilla on vuotoja kääntymään lääkärin/neuvolan puoleen, kun ei sitä näköjään voi koskaan tietää mikä vuodon takana lopulta on.

Calypso ja muru 6+5
 
Calypso: :hug: , hui sentäs. Toivottavasti kaikki menisi hyvin.

(.) Nyt se iski se kauhea jännitys/pelko mulla ois torstaina se ultra pelottaaaaaa kauheasti kun viimeksi viikot pieneni viikolla..ja sykettä ei ollut:( viellä pitäs huominen kestää ja sittenkin torstaina vasta iltapäivällä olis aika.

Linttu: hyvä et vuoto oli harmitonta:heart:

alibaba ja kultapieni 7+ 1 kait
 
Nyt tämäkin uskaltautuu ilmottautua joukkoon. Mun tiedot ois:
TUUtikki----2.----26.5.2011----NKL?

Tein tosiaan plussan jo reilu viikko sitten, mut en oo vaan uskaltanut kirjoitella tänne. Mulla historiassa keskenmenoja ja ennen aikainen synnytys, joten riskitekijöitä löytyy eikä pelot ole ihan turhia. Nyt oon saanu itseni hulluuden partaalle ihan vaan siitä, et ei oo ollu mitään suurempia oireita. Noh, näyttää siltä, et pientä pahoinvointia alkaa olla ilmassa. :x

Vaikka olen lueskellu tän pinon melko tarkasti läpi, nimimerkkejä en muista, mut yritämpä kommentoida jotain:
Osanottoni menetyksen kokeneille! :'( Kumpa niitä lohdutuksen sanoja olisikin. Raskaudessa on niin monta epävarmaa tekijää, et tuntuu kohtuuttomalta, et sitä nyyttiä ei välttämättä saakkaan.

Moni tuntuu käyvän varhaisultrassa. Itsekin sen varasin siihen suositellulle rv8, mut tuntuu ettei vähennä yhtään stressiä, kun siihenkin on niin pitkä aika. Sittenpähän kuitenkin näkee, onko siellä ketään ja onko oikeassa paikassa.

Vitamiineista vielä. Fyssari taisikin kirjoittaa D-vitamiinin ja foolihapon määristä. Mä oon syöny D-vitamiinia 40-50mg jo jonkin aikaa ja uskon kyl siihen, et voi selättää monta tautia sen avulla. Foolihapon määristä en oo sit niin varma. Onko kukaan tietonen, onko olemassa valmistetta missä olisi vain foolihappoa? Oon syöny tietysti terveellisesti ja popsinut tavan multivitaa (sitä missä ei oo A-vitamiinia, kun on halvempaa). Siinä vaan tuntuu olevan aika onnettoman vähän foolihappoa.

TUUtikki & PIKKUmyy 5+5 (omien laskujen mukaan 5+0)
 
Noniin, täällä menossa rv 5+5 ja huomasinpa tuossa eilen että mahaani on ilmestynyt ns.
Linea negra
.
En olisi kyllä ikinä uskonut että jo tässä vaiheessa tuo ilmestyy :D. Ei sitä välttämättä kovin helpolla tuosta kuvasta näe mutta ainakin itse näen sen :D.
Oon kyllä aika varma että sieltä on tulossa poika, on jotenkin niin semmonen olo :--D.
Ekaa neuvolaa jännätään, 14.10 aika :).

Näyttää vähän siltä jo kun oisin pidemmälläkin raskaana, turvottaa niin kamalasti :D. Tosin on jo mulla ennestäänkin pömppömaha, että sekin vielä........ :D

Turvotusta, turvotusta :D...
 
PÄIVÄÄ! =)

Ihan ensin Calypsolle tsemppiä! Toivottavasti olis vaan joku harmiton juttu sulla!!! :hug:

Tää teki taas testin... :ashamed: :D :LOL: ja kyllä se plussa vaan siihen testiin aina tulee, joten uskottava se on, että joku tuolla masussa on kyydissä! Hullu mikä hullu, kun ei usko... :p

Varasin ens maanantaille varhaisultran. Jännittää jo nyt ihan kauheesti! :eek:

Tänään olis tiedossa omaa aikaa äidin kanssa kun mennään teatteriin :) Mies saa vetää tän illan poikien kanssa, eikä siinä mitään, hyvin ne keskenään pärjää. Voi itse olla stressamatta pois kotoota.

Mulla on 3 ekassa raskaudessa tullut ihan selkee linea negra, 4. ei tullut mitään... mistäköhän sekin kertoo? Raskausarvilta oon aika hyvin säästynyt, ihan muutama haalee tuli edellisellä kerralla. Ylpeänä kyllä kannan joka ikisen viivan, minkä olen lapsistani saanut =)

Jospa sitä kävis haravoimassa pihalta lehdet pois...

Maybaby ja pikkunen 7+1
 
Viimeksi muokattu:
Linea negra tulee kuulema joistain hormoneista, en sitten vaan tiedä että miks joillekkin sitä ei tuu :D.

Joo mäkin tein kanssa viimeviikon perjantaina (24.9) TAAS kerran testin (halpistesti se olikin :D), hassua kuinka raskausviivasta tuli paljon tummempi kuin itse kontrolliviiva.

Tuollainen tuli
 
Heips!
Mä saan soitettua vasta huomenna neuvolantädille kun on ollut alkuviikon töistä pois.
Sillon sunnuntaina tuli se veri " lorahdus" nyt sen jälkeen ollut pientä oranssia vuotoa, mutta tosi vähän ei tule edes siteeseen asti. Välillä se myös loppuu kokonaan. Seassa ei ole mitään hyytymiä eikä mitään muutakaan eikä edelleenkään mihinkään satu...pelottaa kyllä kovasti et onko siellä mahassa enää ketään. ( anteeksi nämä kuvaukset asiasta )
Täällä meidän kylällä ei ole ultraakaan, mutta sama neukkutäti toimii myös kahdessa muussa kunnassa ja sinne varmaan mut ultraan luulis laittavan viimestään ens viikolla.

Tilasin myös muutaman raskaustestin lisää niin saa katsottua alkaako viivat vaalenemaan vai pysyykö entisellään. :(
 
Calypso minulta poistettiin polyyppi toisen raskauden jälkeen.
Polyyppi todettiin jälkitarkastuksessa, se vaan jotenki putsattiin ja rapsuteltiin pois sitten ja kuukauden päästä kävin tarkastuttaa onko hävinnyt kokonaan. Jälkeen sitä ei ole tullut sitten. Nyt kun luin tuon sinun kertomuksen ni aloin miettimään että johtuikohan toisen raskauden alkuajan verenvuoto sitten tuosta polyypista. Vuoto kesti muutamia päiviä ja en käynyt sen takia lääkärillä kun ei ollut kipuja. Ja missään ultrassa tai sisätutkimuksissa ei muistaakseni koskaan ainakaan puhuttu siitä mitään. Raskaus sujui vuodon jälkeen ihan viikolle 39+3 ilman muita vuotoja.

Toivottavasti kaikki menee hyvin:flower:

Meilläpäin ku otettiin kahden ensimmäisen kohdalla PAPA- näytekin alkuraskauden aikana ja siinähän otetaan jotain kudoksia näytteeseen ja ei vaikuttanut raskauden kulkuun. Tuota PAPAa ei ilmeisesti yleensä oteta raskausaikana, mutta en sitte tiedä miksi täällä silloin otettiin. Muisssa raskauksissa otettu vasta jälkitarkastuksessa.

Nyt syömään taas meinaa olo huonontua.
 
Sanmar82 Jättisuuri hali! :hug: Ei ole sanoja, voimia toivotan! Toivon teille pikaista kestävää plussaa!

Onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille!

Toivottavasti Calypson polyyppikuvio hoituisi mahdollisimman huoletta!

Neuvolakäynneistä ollut puhetta. Olen itsekin ihmetellyt näitä säästömeininkejä. Ystäväni, joka odotti esikoistaan, kävi yhtä harvoin neuvolassa kuin uudelleensynnyttäjätkin. Hänenkin toinen käyntinsä oli tuon rakenneultran jälkeen. Ja Helsingissä tämäkin siis. Ensimmäisessä raskaudessani, joka oli myöskin Helsingissä kävin kyllä alussa kerran kuussa ja sitten tiiviimmin loppua kohden. Edellisen raskauden aikana sitten näitä käyntejä oli huomattavasti vähennetty. Eikä tosiaan mitään lääkärineuvolaa. Kummaaaa.

Eikös se linea negra tule suoraan navasta alaspäin? Vai voiko se tosiaan olla muuallakin? Mä aina luulin, että se tulee ihan pystysuoraan.

Täällä käyty tänään ultrassa ja siellä sinni sitkutti menemään sydän vimmatusti lyöden. Vastasi täysin viikkoja, joten nyt ehkä hetkeksi voin taas huokaista. Lääkärikin sanoi, että yli 90% raskauksista päättyy hyvin, jos syke on nähty, mutta sanoin, että minulle se ei hirveästi merkitse kun olen kokenut senkin millaista on kuulua siihen alle 10%, joiden raskaus päättyy huonosti, vaikka syke on nähty ja "riskiviikkojenkin" yli päästy. Oma riskiviikkorajani häämöttää siellä rv 21 paikkeilla, sen jälkeen sitten voin ehkä täysillä nauttia jos sinne asti päästään. Kyllä nyt päästään, hitto vie!

2 viikon päästä alkaa harjoittelu, pääsen Kätilöopistolle hoitamaan valvontaosastolle tarkkailua ja tehostettua hoitoa tarvitsevia pienen pieniä vauvoja, kovasti jo odotan!! Diipeli Miten teillä noi harjoittelut menee? Meillä ei ainakaan erikseen puhuta sh- ja kätilöopinnoista kun jo alusta asti tulee kuitenkin joitakin kätilöopintoihin liittyviä kursseja, vaikkakin toki ensin on ne perusharjoittelut ja sisätaudit ym. muut. Mulla oli edellinen harjoittelu lapsivuoteella ja nyt siis lapsen, nuoren ja perheen hoitotyö.

Syksyistä päivää kaikille!

-Catalia 6+5
 
Heippa kaikille!

Ihana tuo Linea Negra :) Jännä, että näin aikasin näkyy...

Mä sain tänään kokea jotain uskomattoman ihanaa! Pääsin kaverin mukaan rakenneultraan. Voih, itelle tuli kyyneleet ja jäin vaan oottamaan omaa rakenneultraa. Voi kunpa kaikki menis hyvin ja pikkunen pysyis kyydissä <3

Omaa napaa: maha nippailut ja säryt vaan jatkuu, mutta yritän olla stressaamatta. Jännitän vaan varhaisultraa, joka nyt ois sitten perjantaina aamulla..Huhhuh, pohdin vain, että mitä jos siellä ei ookkaan mitää ja entä ellei testit pitänykkää paikkaansa ja jos vaan kuvittelen kaiken ja ja ja..Apua miten tää saa mielen sekoomaan...:ashamed:

Pahoinvointikin hävinny oikeestaan kokonaan :confused:

No, nyt koiran kanssa ulos ja sit kauppaan. Ajattelinj yllättää miehen ja leipoa omenapiirakan, karpisti tottakai! :D On eka kerta ni saas nähä mitä tulee :D
 
Heippa vaan!

Mulla on kans ollu sitä vuotoa pyyhittäessä. Kävin sen tiimoilta viime viikolla ultrassa. Sieltä ei löytyny sykkeitä ja ultraaja sanoi että valmistaudu keskenmenoon. Vuotoja ei ole ollu sen enempää ja kävin eilen 7+0 ultrassa uudestaan ja sieltä löytyi kahdet sykkeet.:) Verta näkyi kohdussa, eli lupa on tulla menkkojen verran vuotoa. Toivottavasti pysyvät pampulat mukana siellä, että eivät tule veren mukana pois.:'(
Uusi ultra on reilun parin viikon päästä ja neuvola vasta sen jälkeen, jos tarvii.

Viidenmamma ja pompulat 7+1
 
onnittelut viidenmamma kahdesta sykkeestä:flower: täällä on jo aika monella tulossa kahdet:)

mulla ei vieläkään tullut mitään ultrakutsua ja vihaan tätä odottamista:kieh: oireet sitten on tasaantunut silleen että iltaisin on pahoinvointia ja koko päivän on vaikea saada syötyä vaikka koko ajan tekis mieli mutta sit kun syö niin ei jaksa syödä! hieman ärsyttävää ja luultavasti tuo iltapahoinvointi johtuu just siitä kun en syö mitään iltapäivällä vaan mietin vaan koko iltapäivän että mitä teksi mieli! kunnes sitten päädyn vaan syömään jotain ja sit saan upotettua ehkä kaks suullista ruokaa oli sitten mitä tahansa..

minuakin pelottaa tuo kyhmyjuttu josta oli mainittu varsinkin kun mulla on ollut jo pitkään oireita jotka viittais endometrioosin mutta sitten kun aloin syömään kuitua niin helpotti krampit, eli oletin sen johtuvan siitä.. mutta en kyllä ole ikinä mihinkään tutkimuksiin päässyt kun lääkärit vaan sitä mieltä että vatsakrampit ovat normaaleja ja raskauden aikana sitä mieltä että kuuluvat raskauteen.. toisaalta olishan niiden pitänyt viime jälkitarkastuksessa jotain huomaa.. tai sitten tulee nyt kun menen ultraan niin jotain löytöjä, toivon että ei mutta samalla olisi kiva tietää mistä johtuvat, ollut kuitenkin varmaan jo 4 vuotta.. joku (en muista ketä) puhui jostain erikoisruokavaliosta ilman hiilihydratteja (oliko?) ja jotain vatsakrampeista? kun on sekin vähän tyhmää syödä kuituvalmisteita koko loppu elämän! mutta heti kun lopetan niin alkaa heti krampit:kieh:

tarrasukkia kaikille!!

minä ja masuasukki 8+2
 
mee86, mulla oli niitä vatsavaivoja ja nyt oon ollu hiilarittomalla ruokavaliolla puolisen vuotta. Mulla siis oli ärtyvä paksusuoli ja hiilarit ja sokeri etenkin laittaa mahan käymään ja turpoamaan ja sitten tulee mahakivut :(

viidenmammalle tuplista tuplaonnittelut!!

Calypso, tsemppiä tuohon odottamattomaan käänteeseen!

Mulla eto-olo jatkuu, en oksenna, mutta syödä pitää vähän väliä ettei maha pääse tyhjeneen ja siten oksetusolo valloilleen. Tekee hyvää hampaille taas tää...

Näin sitten jo toisen keskenmeno unen viime yönä :( Hui kauheeta! Ennakoiko tää jotain vain pelkäänkö niin paljon uutta km:ää..?

nepula 6+4 (7+5)
 
viidenmamma onnittelut tuplasykkeistä <3 ja muille tuplia odottaville myös :) Nimimuisti on mitä on ni en muista nimeltä :ashamed:

Täällä taas rupes pelotamaan km ku lueskellut muiden juttuja,toisaalta vertaistuki on mitä parasta mutta toisaalta se saa myös aikaan huolia..

Catalia meillä tosiaan menee aikalailla erilailla nämä opinnot mitä teillä,pari tuttua hakenut siirron etelään ja siellä mennään tosiaan sekaisin molempia. Meillä ei ole ollenkaan mitään sisätaudiin harjotteluita ym,nyt on ollut hoitotyön perusharjoittelu,kliininen hoitotyö ja päihde- ja mielenterveysharjottelu ja aikuisen hoitotyön harjottelu on parhaillaan menossa,sitten on vielä ikääntyneen harjottelu ja keväällä alkaaki sitten naistentaudit ym :) ainiin eka vuonna oli 2viikon tutustuminen lapsivuodeosastolle mutta siinä kaikki mitä kätilöjuttuja meillä on vielä ollu.

Täällä lievä pahoinvointi on vallannut olotilan 24/7, esikoisesta ei ollut mitään joten en aluksi meinannu uskoa todeksi vaan ajattelin että oksennustautia pukkaa. Vielä ei ole arvinu pönttöä halailla ja toivotaan että ei tarviskaan,tosin mä kyllä otan senkin riesaksi kunhan hippusella kaikki hyvin :)

Vauvaliimaa kaikille!!

Diipeli ja kultapieni 5+6 <3
 
Hei ja semmosta vielä kyselisin onkos täällä kellään tietoa lisäraudan syömisestä alkuraskaudessa? Mulla hemppa on kohillaan mutta varastot ei ja punasolut on haaleita ja aika pieniä. Viime syksynä tutkittiin perinpohjin ku hemppa oli niin matala ja pari kk sitten oli kontrollilabra jossa siis näin ja lekuri kehottikin syömään lisärautaa.

Syön kyllä raskausvitamiineja ja vältän maidon juontia parin tunnin ajan jotta se vähäinenkin rauta pääsis imeytymään mutta veikkaan että mun tapauksessa se ei riitä. Jossain lukee että toisen kolmanneksen aikana voi alkaa syömään mutta tämä ilmeisesti vain vatsavaivojen vuoksi..Tietysti asia selkiäis ku soittelis neuvolaan mutta ajattelin kysyä vielä täältä ennen ku soittelen.

Mulla tuo raudanpuute peräisin esikon odotusajalta jolloin pöhkö minä en syöny rautaa ja varastot pääs hupenemaan ja se km ei parantanu tilannetta..
 
Raudasta, mä söin ekassa raskaudessa rautatabletteja (obsidania) yhden päivässä n. viikolta 9 alkaen, eli ekan neuvolan jälkeen kun hemppa ei ollu kun 105. Jatkoin vielä pari kuukautta synnytyksen jälkeenkin tota päivittäistä syöntiä ja sitten satunnaisesti napsin kun muistin. Nyt en noel varmaan kuukauteen puoleentoista syönyt tbaletin tablettia ja oletan että ekan verikokeen jälkeen saan taas rautakuurin. Turhaanhan sitä ei kannata syödä, muistaakseni liika rautakaan ei ollut hyväksi sikiölle.

Linea negra mulla oli loppuraskaudesta vahva, navasta alaspäin melko leveäkin ja tumma, navasta ylöspäin haaleampi ja kapea viiru. Se tuli ensine siin navasta alaspäin, ja pikkuhiljaa tummeni ja kasvoi ja sitten alkoi ilmestymään navasta ylöspäinkin. Mulla on kyllä aina näkyvissä alavatsassa semmonen haalea tummaviiru, musta kyllä t untuu että se on nyt hiukan jo tummunut. Viimeksi vaikutti varmaan osalta se kun loppuraskaudesta maha sai paljon aurinkoa, niin se viiva tummeni siitäkin :)

Raskausarpia mulla ei tullut yhden yhtä, ja tästä mä olen vieläkin ihmeissäni. Mun ihotyyppi on semmonen helposti ja voimakkaasti arpeutuva, joten oletin mun olevan ihan viirullinen :D Jonkin verran rasvasin ja öljysin itseänio, mutta suurin syy taisi olla mahan hidas ja maltillinen kasvu. Alakäyrillä mentiin Sf -mitan kanssa kokoajan.

Ja paljon onnea tuplaraskauksista!!!!

T: Linttu ja möykky 6+3
 
huomenta!

Diipeli: mulla sama et aina ollut huono toi raudan imeytyminen ja välillä laskee hemppa tosi nopeasti mutta kyllä sitten palautuu, eli neuvolassa ollut suht hyvä se kuitenkin. mutta itse tuntee kuitenkin itsensä parhaiten eli minä en syö mitään pitkiä kuureja vaan syön sillon tällöin semmoisia 3 päivän kuureja niin paranee olo ja lapsi ei saa kuitenkaan liikaa rautaa.. neuvolassa kun siitä sanoin niin ei sanonut mitään siitä ettenkö vois niin tehdä. mutta varmaan riippuu siitä miten paljon sitä rautaa saa ruokavaliosta, ainakin mun kohdalla tulee tosi vähän niin pakko syödä tabletteina sitten.. kannattaa tosiaan kysyä neuvolasta mutta sun tapauksessa niin varmasti neuvoo ottaa lisärautaa jos on noin alhainen ollut hemppa.. nopeastihan se selviää kun soittaa tai käy labras kattoo arvot:)

itse pitää soittaa sinne neuvolaan noista d-vitamiineista kun on niin epäselvät ohjeet ettei tiedä kuinka paljon sitä nyt pitäis popsia:) en varmaan ikinä normaalisti söis näin paljon vitamiineja:LOL: ja kuitenkaan en pääsee edes lähellekkään suosituksia kun just katsoin tuota neuvolan vitamiinilistaa:)

esikoinen kipeänä joten tänään on sitten kotipäivä.. ja jospa se ultrakutsu tulis tänään:p

minä ja masuasukki 8+3
 
Aika moni täällä odottelee ultra kutsua.
Meillä täällä pohjoisessa ei edes semmoista tuu alkuraskaudessa. Eka ultra on se pakollinen mikä tulee oliko muistaakseni 12-14 viikoilla. Ei muista enää ku on jo noista aikaa ja en ole löytänyt aikaisempia raskauskortteja:) Itse en ole koskaan käynyt ku noissa pakollisissa ultrissa ku meiltä on kuitenki matkaa 200 km ultraus paikkaan ja saa varata koko päivän sille sitten. Ja en ole koskaan sukupuolta kysynyt, mutta nyt kyllä uteliaisuus vaivaa enemmän, saapa nähdä tuleeko kysyttyä.:D

Huomenna olis eka neuvola ja täti jo puheli että katellaan lääkäriaikaakin ku kierto on ollut niin heittelevä noi tietäis viikot tarkalleen. Itseä ei kyllä haittaa vaikka pitäis odottaa ekaan ultraan ja sillo tietäis tarkat viikot. Nyt on niin huono vointinen ja väsynyt ettei jaksais millään lähteä mihinkään tutkittavaksi, mut pakkohan se on jos sinne aika annetaan.

Taas olis pakko alkaa syömään ku pukkaa huonoa oloa:x
 
Moikka!

mäkin uskaltauduin kirjoittamaan tänne..mulla olis LA 28.5 ja takana 1 tuulimuna,sitten 2009 syntyi poika ennenaikaisesti ja muutama kuukausi sitten keskenmeno ja taas raskaana.pelottaa niin paljon etten osaa oikein olla enkä yhtään iloita tästä.ihmetyttää kun en ole oksentanut vielä vaikka pojasta oksensin viikolta 5 ja oli kyllä tosi rankkaa.mietityttää että onkohan keskenmeno...:headwall:

varhaisultra on viikon päästä ja jännittää että näkyykö mitään ja joutuuko taas kaavintaan ym.

mama ja rusina 5+4
 
A::hug: olen pahoillani menetyksestäsi. voimia.

rusina+mami: Toivottavasti kaikki menisi hyvin olet jo paljon surua joutunut kokemaan.

Minä en osaa muuta kuin pelätä huomista, vaikka eipä se mitään tietty takaa vaikka sydän äänet löytyisikin viellä elellään riskiaikaa pitkää, pitkään...tuntuu että siihen NP ultraan on ikuisuus. plääh sentäs

Tänään on pahaolo löytynyt tännekkin..kokoajan ällöttää. toivottavasti ei olisi mahatautia kun sitä on täällä liikkeellä lapsissa.

ali ja kultapieni:heart: 7+2 kai
 
Pahoittelut menetyksen kohdanneille :hug:

Taas unohdin jo mistä kaikesta sitä onkaan kirjoiteltu, raudasta ainakin...mulla normistikkin todella alhainen hb, ja rauta ei vaan imeydy kunnolla, olen käynyt kaikki mahdolliset testit läpi, ja punasolut ovat pieniä, ekan synnytyksen jälkeen hb tippui 72, vaikka en menettänyt verta mitenkään normia enemmän tms, silloin sainkin pari pussia sitä sitten melko pikana, tosin en tuntenut itse edes huonoa oloa, kroppa jotenkin tottunut alhaiseen hb. Nyt syön raskaus multivitaa, jossa rautaa, ja lisärautaa ajattelin aloittaa tarvittaessa ekan neuvola käynnin jälkeen, kun ovat mittailleet arvoja taas...

Huomenna ajattelin varata ekaa neuvola aikaa, ei mitään hajua miten täällä ne käynnit menee...ja varhaisultra yksityisellä olisi ensi viikon torstaina, kääk:eek:..

Onko muilla millaista turvotusta mahassa, mulla on ihan järkkyä, ja sellainen pallo jo, etten tosiaan voi kauhean kauaa salailla, jos urvotus ei ota laantuakseen...Huomasin ikäväkseni, että ensimmäisestä kaksoisrauskaudesta saamani valtavat raskausarvet oikein ponnahtaneet takaisin näkyviin, olisko kenelläkään mitään poppakonsteja asiaan? Sinänsä ei vät mua haittaa, mutta toki toivon, ettei niitä nyt ainakaan lisää enään tulisi, sillä maha on aika karmivan näköinen jo ennestään...

JA & jurmu 6+0 *poks*
 
Viimeksi muokattu:
Hei!
Olen taustaillut hetken aikaa mutta jospa ilmoittautuisin ihanien naisten joukkoon. :) Minulla siis menossa 8+1 ja laskettu aika olisi 10.5. näillä näkymin. Taustasta sen verran, että onnistuminen tuli toisesta IVF hoidosta kolmen vuoden yrityksen jälkeen. Pelko on siis korkealla, mutta onneksi viime perjantaina nähtiin syke ja viikkoja vastaava alkio pikkuinen! Synnärinä tulee olemaan Jorvi tai Naikkari, en ole vielä sitä päättänyt mutta eiköhän se ensi perjantain neuvolakäynnillä selviä.
 

Yhteistyössä