TOUKOKUUN TOUKAT 2010 ~~Heinäkuussa 2010~~

Iltaa!! :wave:

MENKAT sitten alkoi...tosi inhottavaa!!! näillä helteillä! :kieh: :kieh:
enkä sit sinne jälkitarkastukseenkaan menny kun ei papaakaan voi ottaa jos on menkat, (näin siis se terveydenhoitaja sanoi) eli siirrettiin ensi viikkoon...

huomenna ois poitsulla neuvola..saa nähä paljon tullu painoa, viime neuvolasta onkin 3viikkoa..

Toi salaatti olis kyllä hyvä lisä ristiäis eväisiin! =) taidankin tehä lisäks... meillä siis tulee suolaseks voileipäkakku ja piirakat munavoilla...oon miettiny kans lämminsavu lohta kun tytönkin ristiäisissä oli sitä...en tiedä saa nähä mitä kaikkee sitä vielä keksii..yleensä kyl tulee sit liikaa tarjottavaa, mut saapaha ite sit niitä seuraavan viikon popsia :LOL: :LOL:
ja makeeks, tuoreista mansikoista tehty kermakakku, pullaa,keksejä ja joku kuivakakku =)
vieraita tulee vajaat 30hlö.

Meidän ukkeli nukkuu koko yön omassa sängyssä nyt kun ei tissiäkään enää syö ja paremmin ite saan nukuttua kun ei ole vieressä..kun jotenkin sitä siinä sit vaan koko ajan varoo ja nyt vielä kun niin kuuma ni juuttushan se miun kylkeen kiinni!! :LOL:
rupee nukkumaan klo 22-23 ja herää n.4.00 aikaan syömään ja sit nukkuu vielä 3h+2h. tossa välissä siis syö... ja meillä vaihetaan kerran vaippa tossa neljän aikaan...kun yleensä on tosi pissinen. :D
päivisin syö 2h välein..tai useammin ja ei nuku ku parit max. 30min unet muuten vaan torkahtelee... jännää, että noinkin pieni jaksaa noin vähillä unilla..tietty tää hullu kuumuus vaikuttaa kans! |O

Juup, mut huomenna palailen kertomaan neuvola kuulumiset!

ÖITÄ!! :wave: =)
 
emv
KH: Aivan loistavaa et oot saanu vähän maistella! Ja mulle kans kävi tolleen et aiemmin tykkäsin tosi paljon kultalonkerosta, oli ihan yks suosikeista ja enää ei tipu ollenkaan! Luulen kyllä et mun tapauksessa osittain vaikuttaa se et ennen raskautta poltin ja sen lopettaminen on muuttanut makuaistiin ja parantanut hajuaistii.

toukomammalle
:hug: menkoista!
 
toukomammalle täältä kans :hug: menkoista!

Kyyneltenhymy hyvä, että oot saanu vähän irrottautuu :) Täällä kans yks ilta avasin yhden kylmän fizzin coolerin, no puolet jäi siitä juomati.. Ei uponnu :D Meillä isäntä luvannu päästää mut tyttökaverin kanssa viettää iltaa elokuun vaihteessa, kun hän jää isyysvapaille, odotan innolla sitä iltaa, mutta myös kauhunsekaisin tuntein. :ashamed: Vaikka kyllä mä tiedän, että isäntä pärjää neitosen kanssa oikein loistavasti.

Ihana on lukea neuvolakuulumisia ja seurata muittenkin kasvua! :)

Täällä edelleen minä nautin helteistä ja muut täällä tukahtuu.. Neitikin hieman kitissyt, ja nukkunut hieman lyhkäsempiä unipätkiä. Meillä suihku on loistojuttu, käydään neidin kanssa viilentymässä monta kertaa päivässä suihkun alla. Neiti nauttii ihan selkeästi ja nukkuukin yön hieman paremmin kun just ennen nukkumaanmenoa on käyty suihkun alla hetki viilentymässä.
emv kiitos siitä hatun kasteluvinkistä! Taidampa heti huomenna kokeilla! :)

Karstaa on jonkun verran otsassa ja päälaella, oon öljynny pari tuntia ennen kylpyä/suihkua ja hyvin on lähteny pois kevyesti rapsuttamalla.

Nukkumapaikka, neiti nukkuu päivisin leikkimatolla tai vaunuissa yleensä ja öisin pinniksessä (joka on sijoitettu makkariin sängyn viereen). Aamulla jos aion itekkin jatkaa unia syönnin jälkeen, niin otan yleensä neidin viereen nukkumaan, muuten laitan viel pinnikseen jatkaa unia. Pinnis siirretään neidin omaan huoneeseen varmaan muutaman kuukauden kuluttua, vielä en raaski :ashamed:

Peili on täällä jo aika kiva juttu, meil on leikkimaton kaaressa peili, josta hän tuijottelee itseään ja hymyilee itselleen sekä kiljahtelee. Pitäs autoon hommata joku vauvanpeili roikkumaan, jotta hän pääsis peilailee itseään automatkoilla :)

Mutta jooh, neidille maitoa ja nukkumaan :wave:

Miikulainen ja Tirppa 2kk 2pvä :heart:
 
Kiitos haleista! :) niitä tarvitaan...kun täällä vuodetaan kuin niagaran putous...ja varmaan viikon ajan jos samanlaiset menkat jatkuu kun ennenkin... :headwall: kai se pitää se kierukka ottaa jos sillä edes vähenis.... :snotty:

Neuvola kuulumiset2kk, suluissa 5vko:n neuvola mitat: 4720g ja 56,5cm (3550g ja 53cm)
Rotarokote saatiin suun kautta. ja neuvola täti kirjoitti korttiin: Suloinen poika. Hymyilee ja juttelee. Päätä jaksaa kannatella. Iho siisti. Paino noussut hyvin. Korviketta saa.


Mut nyt poitsu näköjään jotain kiukkuaa niin täytyy mennä! palataan taas!! :wave:
 
Päivää kaikille... Minulta löytyy ikää nyt 6 viikkoa ja äidin kanssa kävin neuvolassa ja olihan mittoihin muutoksia tullut. Nyt painan jo 5255g ja pituutta löytyy 59cm. Löytyisiköhän täältä äidille jutteluseuraa päivätirsojeni aikaan, jotka taitavat tulla juuri nyt |O Iso sisko nukkuu jo. Hei hei minun puolesta :wave: äiti jatkakoon tästä eteenpäin...
 
Käytiin 6½ vkon neuvolalääkärillä ja mun jälkitarkastuksessa.
Madame on 58cm ja 5kg. On siis hieman painavampi mitä siskonsa suunnilleen samanikäisenä. Rota käydään ottamassa ensi viikolla koska huomenna on ristiäiset (ja meidät vihitään) niin ei tuu sit ylimääräisiä kiukkuja.
Neuvola- ja terveyskeskuslääkärit on vaan hassua sakkia, jotenkin ne ei vaan vakuuta ammattitaidollaan mua. Nyt oli siis ihan asiallinen ja hoiti hommansa mut silti siinä oli jotain... Noh, ehkä se on se paikka koska onhan useilla lekureilla yksityisvastaanototkin.

Mut nyt jatkamaan hommia!
 
Heips, pikaisesti kyssäriä kun tyttö on torkuillaan..

Onko kellään kokemusta maitoruvesta? Luulin että meidän tytöllä on päälaki karstan peitossa, mut sitten kun guuglettelin, niin löysin linkin maitoruvesta, jossa on kuvakin koko pään peittävästä maitoruvesta. Oikeastaan se meidän "karsta" näyttää enemmän sen kuvan mukaiselta, joten mietin, että oisko kyseessä kuitenkin maitorupi? Oisko teillä kellään kokemuksia?? (seur.neuvola vasta ens viikolla..)

Linkki on: http://dermaklinikka.fi/patient/Maitorupi/1940.html ja oikealta kuvan voi klikata isommaksi. Kuvassa oleva näyttää aika pahalta, mut samantyylistä on se meidän tytön päälaella oleva kuivanut alue. :( Ja kun tissimaidolla ollaan, ja ton aiheuttaa kerta hormonit, jotka erittyy äidinmaitoon. Tytsillä hormoninäppylöitäkin oli sen 3 vkon ajan tosi paljon, mut nyt on rauhottunut ja tullut takaisin näkyviin sileä vauva-nassu =)

Napero, tervetuloa! :wave:
Meillevauva, meilläkään ei olla vakuuttuneita; meillä se naislääkäri joka tutki tytön, oli tosi nuori (ehkä 25-28v), vissiin vastavalmistunut ja oli aika tönkkö jutuissaan, eikä löytänyt nivusista pulssia monen yrityksen jälkeen. Sit pyysi naapurihuoneesta vanhemman lääkärin ja heti löytyi! :LOL: Ja se vissiin halus käyttää juuri oppimiaan termejä, kun kirjoitti neuvolakorttiin jotta "Somaattinen kasvu normaali". Äipän ja iskän piti guuglettaa mitä toi edes tarkoittaa... = kehollinen, ruumiillinen. Eikö ois voinu kirjoittaa vaan "Kasvaa normaalisti"...tsiisus.. :LOL:

vendela ja tomera Sanni-tyttönen
 
Huh hellettä!B) Meillä hajos läppäri, niin en oo päässy kirjottelemaan vähään aikaan. Puhelimella oon käyny lukemassa kyllä joka päivä teidän kuulumiset :)

Meillä on tämä elo helpottunut huomattavasti sen jälkeen, kun aloitin maidottoman ja munattoman dieetin. Kyllä tuo vauva vieläkin on jonkin verran itkuinen, mutta kokonaisuudessaan paljon tyytyväisempi nyt :) Rattaissakin on jopa suostunut nukkumaan joitakin kertoja.

Yöt poika nukkuu ekan pätkän pinniksessä ja syötön jälkeen jää viereen nukkumaan. Meillähän on tuo taaperokin vielä perhepedissä, joten mikään kiire omaan sänkyyn saati omaan huoneeseen ei ole. Saavat nukkua meidän vieressä, niin kauan kun kaikki saavat nukuttua yönsä hyvin :)
Päivisin tuo nukkuu useimmiten rattaiden kantokopassa, joka alkaa jo jäädä vähän lyhyeksi.

Ristiäisiin meillä ei tällä kertaa taidakaan olla tulossa kuin 5 vierasta. Halusin tällä kertaa ihan pienet juhlat, kun on tämä arki muutenkin sellaista hulabaloota, niin en jaksa hirveästi stressata juhlien järjestämisestä. Viimeksi oli tosi paljon vieraita. Tarjolla tulee olemaan pieni voileipäkakku, salaatti, täytekakku ja sellaset kylmät jälkiruokamaljat. Ja varmaan jotain hyvää kylmää juomaa pitää kehittää, jos helteet jatkuu sinne 1.8 saakka.

Karstaa ei meidän pojalla ole vielä ollenkaan. Ehkä ihan vähän jotakin saattaa olla tuossa kulmakarvojen kohdalla.
Vendela - Tuolta se karsta näyttää, kuin kuvassa, vaikka eihän sitä yleensä noin paljon ole. Tekstin ja ne hoito-ohjeet ja muut kun luki, niin sanoisin, että samasta asiasta kyse.

Mulle naapurista yksi äiti vinkkasi, että harson kun kastelee viileällä vedellä, niin sillä on hyvä kanssa viilentää vauvaa. Ja tuo harso pysyy viileänä tosi pitkään.

zizilisko+ poju 1,5kk

 
emv sielläkin vaavi kasvaa hienosti :) Kiva kuulla teidän kuulumisia :heart:

KH Melkeen naapurissa ollaan :wave: (30km päässä) :D

Toukomamma Sinäkin sait menkat riesaks :hug: Nopsaa teillä kierrot käynnistyy. Mulla ei kierto varmaan käynnisty ikinä ilman mitään lääkkeitä, joten sen vuoksi en varmaankaan ota mitään ehkäisyä käyttöön. Tämäkin rakkauspakkaus sai alkunsa tosiaan erilaisilla hormoonihoidoilla.

napero77 tervetuloa :wave: Laita tietoja tulemaan mikäli haluat mukaan tuohon etusivun listalle :)

meillevauva teillähän on pitkä typy :) Meillä oli 52cm ja painoa 5500g eli mittasuhteet just toisin päin ku teillä :D

vendela en osaa sanoa tuohon maitorupeen mitään :/ Joo, voi elämä noita nuoria lääkäreitä :headwall: Täällä päin huonoja kokemuksia, ei itellä. Ykski lääkäri oli laittanu rintamaidolla olevan vauvan maidottomalle ruokavaliolle ja ku äiti oli kysyny, et mitä maitoa saa sitte juottaa, niin oli sanonu, et äidinmaidonkorviketta (jossa siis maitoproteiinia).. oisko kuitenkin soijamaito tms parempi... :headwall:

Täällä käyty tilaamassa ristiäisiin kukka-asetelmat ja oon hommannu kakun päälle ihanan koristeen, jos vaan tulee ehjänä perille (netistä tilasin). Miten ihmeessä nää päivät menee näin nopsaa. Oon ollu jo 3 kk kotona eikä tosiaan siltä tunnu. Tyttö kasvaa kohisten, eihän se kohta enää oo edes pieni vauva, vaan iso tyttö :/ Nyt tuo tyllerö lopetti itsensä viihdyttämisen tuolla vaunuissa, joten täytyy mennä. :wave:
 
Heh, kiitos zizilisko selvennyksestä.. Ok, olen vähän "rookie" vielä näissä vauva-jutuissa.. ja vähän blondi (kuten tukkakin päässä) :LOL:

..vaikka en kyllä ole kuullut karstan olevan yhtäkuin maitorupi, enkä kyllä nähnyt tuon kuvan kaltaista karsta-kerrostakaan kenenkään vauvalla! Nomut, onneks sitä karstaa ei ole meidänkään neidillä noin paljon, harjailut jatkuu siis :)
 
Iltoja :wave:

Taas vierähtäny tovi ku viimeeks käny kirjoittaa tai lukee täällä :ashamed:

Mut päivät menee ulkona ollessa ku on niin ihanat ilmat,mitä nyt on kuuma B)

Mä olin viime perjantaina kaverin kaa viihteellä. Oltiin kuuntelee YÖtä ja Lauri Tähkää ja oli mukavaa. Tää mamma tuli vasta aamulla 5ltä kotia :whistle: mentiin vielä lopuks ravintolaan kuuntelee Ressua ;)

Nyt mies lähti vuorostaan veljensä kanssa terassille. On tän viikon vielä lomalla.

Uusiakin oli tullut joukkoon eli tervetuloa vaan :wave:

Meillä esikoinen täytti tänään 18v. Niin ne vaan kasvaa :'(

Meillä nukutaan edelleen yöt hyvin,yhdellä syötöllä mennään. Käy illalla nukkuu 21-22 ja herää 3-4 aikaan syömään ja siitä sit nukutaan 7. Nyt kävi jo nukkuu puol 9.

Me ostettiin sellanen ilmastointilaite mitä voi siirtää huoneesta toiseen.

Mut nyt suihkuun.

baby dream ja poju kohta 2kk.
 
:wave: , enpä oo taas aikoihin kerenny kirjottelee.

Neiti oli juur neuvolassa ja hienosti on rintamaidolla kasvanut; 4500g ja 56cm! Ite oon välillä miettinyt tuleeko sitä maitoa kun syö tiuhaan mutta tässä oli vastaus että tulee tarpeeks. Iho on edelleen siisti, mutta hikinäppylöitä tulee jonkun verran. Karstaa ei oo vielä tullut, esikoisella aikoinaan oli ja tosi vanhanakin vielä.

Kestovaipoista joku kirjoitteli. Musta ei tuo äippäpakkauksen kesto riitä kovin pitkään ilman lisäimua, en siis suosittele yöksi. Meilläkin kestoillaan osittain, nyt näillä helteillä oon pitänyt kertsiä kun tuntuu että villahousuja ei raaski kuumuuden takia laittaa.

Ristiäiset on tulossa ens viikolla. Tarkotus ois tarjoilla voileipäkakkua, täytekakkua, mokkapaloja ja jotain keksejä. Ja meille on tulossa ihan vaan isovanhemmat ja kummit ja sisarukset ristiäisiin ja kotosalla vietetään.

Rytmi on aika säännöllinen täälläkin. Neiti syö 24-01 nukkuu 3-5 tuntia ja syö 3-5 ja sit joskus kahdeksan maissa taas. Yleensä neiti herää aamusti vasta 9 maissa. Päivällä ottaa muutamat lyhyemmät unet ja ainakin yhdet pidemmät päikkärit. Nyt oon kyllä huomannut että ois selvästi muuttamasssa rytmiä ja hereilläolojaksot ois pidentyneet hiukan. Päivisin syödään tiuhempaan kun yöllä ja varsinkin iltasella on oikeen tissitakiainen.

Tänään oon ollut vähäisellä kahvin juonnilla ja selvästi on tyttö ollut tyytyväisempi. Neuvolassa sanoivat että ilmavaivat saattaa johtuu kofeiinista ja mä oon juonut aika reilusti kahvia. Jännä nähdä auttaako.

Helle on hirmuinen täälläkin ja kiusaa lähinnä meitä vanhempia. Molemmat lapset nukkuu ihan hyvin. Tosin huomaa että neiti rupee kitisemään enempi jos oikeen nihkeeks menee sylissä ollessa.

Nukkumisesta: Pinnasängyssä pyrin nukuttamaan, mutta ekan yösyötön jälkeen monasti jää viereen nukkumaan tai viimeistään aamulla. Näin helleaikaan on huomattavasti mukavampi että nukkuis omassa sängyssä kun on aikamoinen lämpöpatteri. Ja jotenkin aina pystyy hiukan lähemmäks hivuttautumaan.

napero77 :wave: , tervetuloa.

Selis ja "mötkäle" 5vko 1pv
 
emv
Me ollaan kans kestoiltu siitä, kun tyttö oli kaksviikkoinen ja viikon ollut kotona. Nykyään tosin yöt menee kertiksillä (nature care, et biohajoavat kummiski..sen verran hörhöyttä löytyy musta ja miehestä). Yöt siis niin ettei tartte toista herätellä vaipanvaihdon takia yöllä, kun muuten herää kerran syömään eikä äippä yöllä jaksa mitään vaippojen huoltoa suoritella :ashamed: . ÄP:n (2009) kestojen läpän alle alettiin jossain kohtaa laittaa semmoset tsi lisäimut kudotusta bambusta, jotka imee mielettömät määrät pissaa :D . Ei tosiaan mee kovin pitkään ilman lisäimua, tai sit saa vaihtaa tosi usein. Vaikka muuten ne oli meistä hyviä ja niitä jossain kohtaa saatiin sit lisääkin ja säästöön kaikki ollaan laitettu, yhtään tahraa ei jäänyt (nyt liian pieniä meijän 6kg tytölle, tosin kuoret ehkä menis vielä, mut ollaan pääasiassa s-kokoo nyt käytetty).

muoks! typerä silmänisku!

 
Huomenta! Jipii, meidän rakas tuli tänään 2 kk :heart: :heart:

Emv, minäkin kokeilin parina päivänä tuota kestoilua nimenomaan juuri niin, että päivällä kestot ja yöksi kertis. Muutaman vaipan verran tuli säästettyä luontoa, mut ei taida olla meidän juttu se kestoilu.. Hankalaa kun heti kun on märkä vaippa niin tulee itku tytöltä joten vähän väliä saa olla vaihtamassa, ja kun tekee monesti kakat melkein joka vaippaan, niin itse koen sen puhdistamisen melko rasittavaksi. Ois helpompaa varmaan jos ei niin usein kakkis. Mutta itse ummetuksesta kärsineenä iloitsen, että tytön suoli toimii, joten menköön kertiksillä sit. Mut mekin ostetaan noita Nature Care -vaippoja nyt kun tosiaan tuntuu kuitenkin että haluis ajatella luontoa :saint: ...ja kaverilta sain kestoja eri kokoja lainaan, joten ehkä niitä välillä voi aina käyttää, niin säästyypähän jokunen neliösentti sieltä kaatopaikalta! :LOL:

Nukkumisesta, sama homma meilläkin, eka pitkä unipätkä omassa pinniksessä ja sit syötöstä jää loppuyöksi rinnalle viekkuun nukkumaan. Tosi monella tuntuis olevan kyl sama "rituaali", ja hyvähän se vaan on :D

nyt tyttö heräilee, gotta go.. ->>
 
En nyt muista mitä kaikkee oon jo selittänny eli voi tulla toistookin...

Mä ainakin huomasin että mitä enemmän noita pakkauksessa tulleita kestoja pesee niin sen paremmiks ne tulee imun kannalta, ton kosteus ongelman ratkaisin tänään kun kävin hakee liikkeestä fleeceä jonka leikkasin kuivaliinaks - tuli maksaan n.0,12e/kuivaliina ja tyttö on tyytyväinen - niin on äitikin etenkin kun vaippa säästyy siltä kakalta kun se tulee vaan siihen liinaan ja pyllykin pysyny nyt nättinä kun ei punota kosteuden takia. Meillä siis osakestoillaan, pääasiassa nyt menty päivät kestoilla yöt kerttiksillä, jos mies vaihtaa vaippaa niin annoin luvan laittaa kerttiksen kun ei jaksa innostua kestoista.

Meillä nukutaan perhepedissä koko yö ja se on meidän kaikkien kannalta ollu paras ratkasu. Esikoinenkin nukkui 4kk kunnes siirtyi sitten pinnikseen alkuyöksi ja 8kk paikkeilla kokonaan, 1,5v sai sitten jatkosängyn ja nyt 2v nukkuu omassa huoneessaan...
 
iltaa, pitkästä aikaa!!!

Niin se aika kuluu ettei tännekkään tunnu ehtivän. Jospa nyt viettäis hetken ja kertoilis meidänkin Empun kuulumisia.

Ristiäisiä on vietetty ja poika kastettiin Emil Anton Jalmariksi. Kaikki meni hyvin vaikka päivä oli lämmin. Tarjolla oli voikkarikakkua, sekä kalaa, kasivista että kinkkua. Täytekakku, kuivakakku, pullaa ja itsetehtyjä sinisiä bebe-leivoksia. Ne ja voikkarikakut sai eniten kehuja ;)

Nukkuminen meillä poju nukkuu omassa pinniksessä joka on mun sängyn vieressä. Käy unille 21-22 välillä ja eka pätkä on 7-8h pääsääntöisesti. Sit syödään ja jatketaan unia vielä 3+2h usein. Ekan syötön jälkeen pyrin vielä nostaan omaan pinnikseen takas, mut sit jää jo viereen seuraavalla kerralla.

rytmi, meillä illat menee melko samaa kaavaa, mut päivisin joskus nukutaan kunnon unet 3h ja joskus vaan pieniä 30min tirsoja. Iltaisin ottaa usein vielä pienet unoset 19 pintaan ja tosiaan nukkumaan 21-22 aikaan.

3kk lääkärineuvola meillä oli viime viikolla ja paino 5325g, pituus 57,7cm. 2kk neuvolassa mitat oli 4660g ja 54,4cm. Hyvin kasvaa vielä siis tisumaidolla. Saatiin eka piikki ja rotan tehoste. Piikistä tietty tuli itku.

masun toiminta meillä poju kakkailee vaan 5päivän välein.. sitä neuvolalääkäri vähän piti huonona ja käski juottaa enemmän vettä. Mut minkäs teet kun ei kakki tuu, eikä se tunnu haittaavankaan. Edellisenä päivänä paukuttelee enemmän, mutta ei muuten ole tyytymättömämpi.

lelujen seuraaminen seuraako teiän n. 3kk vauvat jo lelua katseella? Meillä ei seurata ja sen vuoksi joudutaankin nyt 4kk iässä uudelleen lääkärineuvolaan. Mähän jo pienen paniikin kehitin tosta asiasta, et mitä jos poju ei nääkkään kunnolla tai jotain vielä pahempaa. Mut kaikkihan ne kehittyy omassa tahdissaan, pitää nyt vaan harjotella ja odotella. Kyllä poju kuitenkin näkee kun hymyihin selkeesti vastailee.

Napero77 tervetuloa!

Toukomamma tervetuloa joukkoon, mullakin alko vko sitten menkat. Hip hei. Ei kivaa todellakaan!

Vauvakuume alkaa pikkusen pukata täälläkin päälle. Meillä poika kun sai alkunsa ivf;n avulla 3v yrityksen jälkeen ni nyt on päällä kamala pohdinta että koskas annettais luonnolle mahdollisuus pikkukakkoseen. Mietin että josko tossa syksyllä.. mulla kun on syyskuussa melanoomasta-kontrolli. Jos kaikki on ok, niin jospa sitten. Lääkäri sano kyllä että raskaudella saattoi olla osaa ja arpaa sen puhkeamiseen, mutta sen takia ei kuulemma kannata olla toista tekemättä. joten... kai mä vielä uskaltaudun. Tutkitaan näitä luomia sitten vaan tiukemmin siinä vaiheessa. Pikkusen kyllä pelottaa kovin pieni ikäerokin jos saatuis heti tärppäämään, mut kenties sitä kuitenkin pärjäis.. hankalaa. Ja iso asia pohdittavaks. Onneks meillä kuitenkin on pari huurunenää pakkasessa, jos ei luomuna tärppää ni voipi sitten siirtää sieltä.

nyt lopetan tän romaan in ja painun unosille.
 
emv
napsuneiti: Meillä kans vauva kakkaa harvoin, mut th neuvolas sanoi et tyttö käyttää niin tehokkaasti rintamaidon ja kun on niin liikkuvaista sorttiakin (harjoittelee masulta selälle kääntymistä ahkerasti ym.) niin ei voi kakkaa tullakaan usein ja kiinteitä tosiaan aletaan aloittelee 4kk. Lelua meijän neito seurailee, mut älä sä vielä mitään paniikkia hommaa, eri asioissahan lapset kehittyy vähän eri tahdissa. Jos teijän poitsu on tällä hetkellä keskittyny johonkin muuhun...? :hug:


Hyviä vointeja, tää suuntaa ilosaarirockiin miehen kanssa! Eilenkin oltiin ja tyttö oli papan hoidossa, tulin välissä muutamaks tunniks lasta hoitaa (olin siis eka 4h poissa ja sit 2½h vauvan kans ja sit taas 5h poissa). Hyvin oli mennyt tytöllä papan kanssa.

Hyviä vointeja! :wave:

-emv ja justiina 3kk ja reilu vko :heart:
 
Moi! :wave:

Tulin vaan ilmoittelemaan, että meidän pojusta tuli nyt virallisesti Santtu!! :heart: :heart:
nimi kokonaisuudessaa naamakirjassa!! :D

Ristiäiset meni ihan kivasti... sain itsekkin luettua pienen tekstin, ilman itkuja! :saint:

Nyt ei ehi enempää, pitää vielä ruveta raivailemaan, kun piti välissä hieman hengähtää.... :whistle:



Toukomamma & Santtu (jo) 2kk 2pv =)
 

Pääsiskös mukaan keskusteluihin? Olen pienen huhtikuun lopussa syntyneen tyttösen äiti. Periaatteessa kuuluisin siis huhtikuisten keskusteluun, mutta huomasin että täällä on enemmän meidän mukulan ikäisiä lapsia joten näitä keskusteluja pääasiassa olen lueskellut =)

Eli pienen pieni tyttönen oli syntyessään, 2900 grammaa ja 47 cm. Nyt ollaan sitten kasvettu aivan hurjaa vauhtia ja kiloja alkaa olemaan jo viisi ja puoli ja pituuttakin 60 cm. Hyvin terhakka ja pirteä muksu tämä meidän tapaus, olisi jo nyt 2,5 kk:n iässä lähdössä liikkeelle niin että kiinni saa pidellä :D

Tämä on ensimmäinen lapsi meidän perheessä ja haikailevan kovasti jo toista. Täytyisi saada vaan tuo ukko ensin suostuteltua :LOL:

Muumimamma ja tyttönen 2,5 kk
 
Tervetuloa uusille :wave:

Meidän poju täytti sit tänään 2kk :heart: Voisin minäkin kertoa ton pojun nimen hänestä tuli Henri :heart:

Kyl on ollut lämmintä B) mut ei pidä valittaa ku kohta sit taas on talvi |O

Meillä mieheltä loppuu loma huomenna lähtee töihin :(

Huomenna olis Henrillä neuvola ja otetaan se rota rokote. Eka vähän mietittiin et otetaanko mut otetaan nyt ku se on ilmainen.

Meillä poika pulauttelee varsinkin ilta ja aamu syötöillä välillä aika rajustikkin.

Mut eipä tällä kertaa muuta ku kesän jatkoja
:wave:

baby dream ja Henkka 2kk :heart:
 
baby dream oi, siellä on päästy jo bailaamaan :) Yötä olis ihana päästä kuuntelemaan :p Henrille oikein paljon onnea nimestä :) :flower:

napsuneiti onnea emilille ihanasta nimestä :heart: Eiköhän teilläkin emppu hoksaa kohta lelun tarkkailun ja niinku sanoit, kaikki kehittyy omaa tahtiaan :hug: Mulla samat pohdinnat kuin sulla. Milloin antaa kakkoselle mahdollisuus. Meidänkin nötteröä yritettiin 2 vuotta ja tosiaan hormoonihoidoilla sai alkunsa.

muumimamma tervetuloa mukaan :wave: Jos haluat tuonne etusivun listalle, niin laita tietoja tulemaan :)

Täällä saatu nimi vihdoin ja viimein päätettyä, tasan viikon päästä on sitte ristiäiset. Ihanaa, ku ilmat on vähän viilenneet, niin ei tyttökään oo sitten niin kuumissaan ja on paljon tyytyväisempi.

ALisa & Nötterö 7vkoa :heart:
 
Uusille tervetuloa!! :flower:

Onnea lapsukaisille hienoista nimistä! :heart:

Nyt on ristiäiskortit tehty, vielä pitäs ajo-ohjeet/parkkipaikka ohjeet tulostaa ja laittaa kuoriin ja kuoret postiin :p

Oltiin sitten eilen isännän kanssa leffassa, käytiin kattoo Predators. Kieltämättä tykkäsin, vaikka sit jänniä unia näinkin viime yön sitten leffan ansiosta :kieh: Olis varmaan pitäny kattoo joku piirretty viel kotona ennen nukkumaanmenoa :D
Sisko tuli meille neitiä vahtimaan, oli menny heilläkin ilta kivasti ja neiti nukkukin jo yöuniaan kun kotia tultiin :heart:
Kyllä teki hyvää olla isännän kanssa ilta kahestaan :heart: Osasin jopa olla miettimättä, että mitenkä kotona pärjätään :)

Jaaha, neiti heräileekin uniltaan :heart:
Hyvää alkanutta viikkoa!

Miikulainen ja Tirppa 2kk 1vko :heart:
 
Meillä pienokainen saa nimen lauantaina, jos vaan päästään nimestä yhteisymmärrykseen :headwall: pitää varmaan vetää pitkäätikkua nimestä :LOL:

Ristiäisiin ei tule kun kummit ja isovanhemmat, kun tämä mamma ei jaksa alkaa järkkäilee mitään koko suvun juhlia |O on tuota säpinää jo muutenkin tarpeeksi kun viettää päivät 3 lapsen kanssa kotona. Ristiäisissä ajattelimme tarjoilla voikkarikakkua, erilaisia suolaisia piirakoita ja pasteijoita sekä pullaa ja kermakakkua. Eiköhän niistäkin jo jää meille seuraavalle viikolle syötävää ihan riittävästi :p

Onneksi meille on ruoka maistunut helteistä huoolimatta... syö kun hevonen :LOL: juo maitoa reilut 2dl kerralla ja sitten nukutaan 3-4 tuntia, unien jälkeen katsotaan kuiva ja puhdas vaippa ja taas menee reilut 2dl maitoa ja päälle pitkät unet :heart:

Rintaruokinnasta meidän piti luopua, kun jouduin aloittamaan allergialääkityksen, ettei mennyt ihan henkihieveriin :ashamed: Tietääkö muuten kukaan onko allergia perityvää? Voinko osata odottaa jollakin lapsista myöhemmin allergiaa... :headwall:

Yöt meillä nukutaa pinnasängyssä, nukkumaan käydään 22-23 ja nukutaan aamu 6 saakka, sitten vaihdetaan kuivat ylle ja syödään maitoa reilusti... :p sitten maistuu vielä aamu tirsat joilta heräillään 10 maissa |O sitten alkaakin jo aiemmin mainitut päivä rytmit, jotka alkavat kohta muuttumaan mikäli samaa kaavaa menee aikaisempien kanssa.

Nyt täytyy kyllä rientää noiden kahden väliin ennen kun tappavat toisensa... siellä riidellään taas yhdestä ja samasta lelusta :wave:
 
Täällä käytiin kans neuvolassa 7 viikon iässä. Pituus oli jotain 54cm ja paino muistaakseni 4800gr huippeilla.
Päätä ei kannatellut, koska oli juuri herännyt unesta. Saatiin myös rotavirusrokote jo nyt. Siitä ei ole tullut mitään mahaoireita. Siitähän saattaa tulla ripuli (kakka vihreää) ja kuumettakin yli 10% vauvoista.

Miten muuten laskette vauvan iän? Esim onko 2kk täynnä, kun kalenteriajassa tulee täyteen 2kk vai lasketteko ihan oikeassa viikoissa 8xviikkoa?

Ostimme ilmastointilaitteen kotiin, koska emme enää voineet sietää yläkerrassa jatkuvaa hikoilua. Sisälämpötila oli +30 jatkuvasti. Seinät vielä kuumenpia. Ei vaan uskalla oleskella vauvan kanssa olohuoneessa, kun laite on päällä, ettei saa vetoa ja vilustu.

Toista nänniä kuumottaa jatkuvasti "sisältä". Eli polttelee varsinkin ruokinnan jälkeen. Onkohan sammas tarttunut tähän nännin vai mistäköhän tuo johtuu, kun ei nännin ihokaan ole juuri nyt rikki. Aikaisemmin siis 4 viikkoa sitten oli kunnon repeymä, mut se kyllä parani jo 2 viikkoa sitten. Muilla samanlaista tunnetta?

 

Yhteistyössä