TOUKOKUUN TOUKAT 2010 ~~Lokakuussa~~

NAJ
Niin juu kirppareihin piti vielä kommentoida, mä olen tämän tytön kanssa innostunut kirppareista, niistä tekee välillä tosi hyviä löytöjä. Oon tytölle löytänyt villasukkia 0,50 e, bodeja alle euron ja itsellekkin neuleen ja takin alle kympillä.

Me vietiin äitin kanssa tavaraa kirpparille, jotenkin vanhempana alkanut kirpparit ja kierrätys kiinnostamaan entistä enemmän
 
Iltaa,

Vaavin päikkärit ne vaan entisestään lyhenee, tänään tuli täys ennätys eli vain 2x 30min unet :O No kaikkea ei voi saada, toisaalta nukkuu yöunet jo 11t putkeen, syöpäsee ja vielä pari tuntia päälle. Esikoinen oli tänään hoidossa joten, silti tämäkin päivä oli ihan oikeinkin mukava :) Ei kitise juurikaan silti, vaikka luulis jo olevan väsy pienokainen moisesta. Mutta mistä ihmeestä moinen?? Aiemmin sentäs tunnin unia ollut useammatkin, joskus neljätkin. Rehellisesti kateellinen olen neljän tunnin päikkäreistä!

Ruokailusta Täällä kans lounaalla kasvisose, illallisella hedelmä/marja, illalla peruna-porkkanavelli. 25. pvä tulee 5 kk ja otetaan kaurapuurot kehiin :) Maitoa lisäksi 4x/vrk
Meillä kans poskissa punoitusta..oliskohan parsakaali tai mango? enpä ole kuullut että kukaan olisi em:lle allerginen, vai? Tai sitten vaan kylmenneet ilmat ja ärtyyhän pienen herkkä iho kun välillä on kasvisosetta joka paikka täynnä. Hedelmät uppoaa paremmin/ siistimmin.

Ronya Meidän mötky on kääntynyt tasan kerran ja silloinkin jäi oma käsi alle ja tuli itku. Köllii kans ihan tyytyväisenä aikansa ja sitten öhisee että "saa tulla kääntämään kiitos" :D Nla lääkäri sanoi ettei mitään hätää. Luulen että meitin poika, jo ihan kokonsakin puolesta, jaksaa vaivaantua liikkumaan hyvin rauhalliseen tahtiin. Hän kun oli 4kk nlassa jo 9kg :p
Varpaansa löysi lauantaina :heart:

Jaksua keillä sairastellaan tai unet muuten katkonaisia :hug:

Jep, mutta nyt unille. Huomenna onkin äipän jumppailta :)

HM ja poika pian n. 4,5kk, tyttö 1v 8kk
 
Iltaa täältäkin :wave:

ALM Paljon onnea rouviintumisesta! :flower:

Täälläkin nyt ekan kerran kiinteitä maisteltu. Viime viikolla annoin Benjaminille banaania ja poika oli ihan yhtä isoa hymyä vaan kun sai banskua suuhun :D Hyvin meni alas, mutta vatsaan vähän kävi, niin ei olla enempää maisteltu. Maito riittää hyvin, joten eihän meillä mikään kiire ole.

Minulla myös alkanut raskauden jälkeinen hiustenlähtö. Edellisen raskauden jälkeen hiukset myös lähtivät tuppoina ja kasvoivat tuppoina takaisin. Todella kivan näköistä kun keskellä päätä sojottaa muutaman sentin mittaisia hiustupsuja :D

Meillä Benjamin ei vielä juttele, mutta on kiljunut jo pitkään. Taaperokin osaa jo sanoa kiljukaula, kun tuollainen lempinimi tullut käyttöön. Kiljuu tosin vain, kun jokin on vialla, eli väsyneenä, nälkäisenä tai jos on kakka vaipassa. Väsy kiljunta on joskus aika rasittavaa, kun nukahtaminen on välillä niin vaikeaa.

zizilisko+Benjamin 4,5kk
 
Huomenia!

Ronya meillä kääntyillään tosi laiskasti, tyttö osaa kyllä kääntyä selältä mahalleen mutta tekee sitä tosi harvoin. Ihan pari pv sitten kääntyi mahalta selälleen eikä sen koommin ole sitäkään tehnyt. Liikkuminen ei kiinnosta juuri ollenkaan paitsi jos laittaa viltille mahalleen niin yrittää vimmatusti jaloilla potkia eteenpäin mutta ei hokase että kädet kannattaisi ottaa mukaan...

Mitähän ihmettä piti muuta kommentoida, ajatus katkes.. Jaa niin, kirppareilla kävijäksi tunnustaudun minäkin! Vaatteita täällä löytää tosi hyvin, mutta nytkin olis syöttötuolia ja matkarattaita hakusessa ja huonosti on tarjontaa.. Huutiksen tms käyttäjäksi en ala, varmasti siellä on rehellistä väkeä paljon mutta tuttavapiiriin sen verran kurjia juttuja sattunut ettei itseä kiinnosta alkaa pelaileen. Tuskin saavat rahojaan takasin ikinä :(

Äh mikä yö.. Ihan jatkuvasti heräiltiin kumpikin miehen kanssa, tyttö kyllä nukkui mutta TOSI levottomasti, potki ja ähki ja lupsutteli peukkua ym. Kerran sorruin rauhottamaan tissillä vaikka tiesin ettei ollut nälkä kun tuntia aiemmin oli syönyt, mutta ei vaan järki kestäny.. Meillähän siis tyttö nukkunut vieressä mutta viime yönä päätin että se saa loppua ja aletaan nyt opettamaan takasin pinnikseen. EI meillä nuku kohta kukaan. Ennemmin nousen sen pari kertaa yössä syöttämään kun valvotaan kumpikin melkein koko yö. Muuten ollaan saatu hienosti tyttö jo klo 21 unille aiemman 22-23 sijaan ja siitä huolimatta unta riittää aamulla 9 asti. Lisäksi sitten ne kolmet n. tunnin päikkärit. Että kateellinen olen minäkin niille 4h päikkäreille :p

Kiitos ruokailu-vastauksistanne. Ei kai tässä ole yhtä ja oikeaa tapaa, kokeilemalla sitä kai oppii. Meillä tulee kohta sen 6kk täyteen joten eiköhän me aleta syödä niin että napa tirisee ja imetystä sitten loput. Jos teen toisinpäin (tässä kokeilin parina päivänä) niin sosetta ei uppoa juurikaan ja koko päivä menee taas tissitellessä+seuraava yö.

Hiustenlähtö alkaa täällä jo tasoittua. Tuossa kuukausi taaksepäin oli ihan kamalaa, aattelin että yhtään karvaa ei jää päähän. Mulla pitkä tukka ja kyllähän niitä haivenia on edelleen joka paikka täynnä mutta ei niin pahasti. Parturi suositteli olikohan Bio-Viva tms nimeltään, joku sellanen aine joka vilkastuttaa verenkiertoa hiuspohjan alueella, että moni on kuulemma saanut avun siitä. Tuo nimi on kyllä ihan sinnepäin, en painanut tarkasti mieleen kun en ajatellut hommatakaan.

Heipat ja hyvät päivät kaikille :wave:
Kahvia lisää ----->
 
Huomenia!

Kirppari löydöistä joo löysin tolle 2v:lle jonathanin toppapuvun mitä pitää ennen kunnon talven tuloa. Eikä maksanut ku 6 ekee ja tosi siisti ja ehjä ja vielä luki meidän pojan nimikin nimilapussa :D
Ja muutakin vaatetta löyty tolle 2v:lle.
Henkalle löysin tutan pul potkareita 2 kpl hinta yhteensä 0,40 senttii. Itselle kapp hallin huppari kollarin melkein uus. Sit vielä 2v:lle ihan uuden hiiappi auton minkä laitan joululahjapakettiin ja sit sellanen työkalupöytä missä työkaluja mukana.

ALM täällä oli just kirpparilla sellanen syöttötuoli mikä kasvaa lapsen mukana ja sit vielä pehmuste tuli siinä mukana ja hinta oli muistaakseeni 20 vai 25 ekee. Meinasin vielä ite ostaa Henkalle ku tuo meidän 2v istuu tos syöttiksessä vielä,mut jätin sit ostamatta.

Meillä olis perjantaina neuvola on samalla ton 2v ja.

Mut nyt pitää alkaa siivota ja pestä pyykkiä kohan Henkka herää eka. Ukkokin tuli just äske töistä ja painui varastoon nukkuu.

Mukavaa viikkoa kaikille.

baby dream ja Henkka 5kk.
 
emv
Huomenta!

Kirppareilla
kävijä täälläkin! Erityisesti tytölle tulee vaatetta ostettua ja joitain leluja. Vaatteet on näin pienelle niille hyväkuntoisia, kun eivät vielä niin "rymyä" :)

Meillä flunssa koko perheessä. Mies on jo parempi.

Nyt on alkanut puurokin uppoamaan meillä paremmin. Kaurapuuroa tarjotaan aamuin illoin kuningatarsoseen kanssa pääasiassa. Meillä on kasvissose lounaana ja päivällisenä ja sit välissä hedelmä/marjasose. Osa itte tehtyjä ja osa kaupan. Jaksamisen mukaan.

Liikuntakyky meillä nyt todenteolla saavutettu! Vaikka vauhti ei vielä päätähuimaa, pääsee neito hyvin eteenpäin ja sivulle. Kaksi eri tyyliä tulla eteenpäin, toinen on mittarimatomainen ja toinen keskivartalolla hivuttautuminen. Sen lisäksi kaikenmoista pyörimistä ja kieppumista.

Baby dreamilla oli sattunut hauskasti, että oli vieläpä oman lapsen nimi nimikoituna! :D

Voikaa hyvin!

-emv ja sade reilun 6kk
 
Ruokailuista ollut juttua! Meillä mennään aamupuuro 8-9, lounas joku ruokaisa sose 11-12, välipalaksi hedelmäsosetta14-15, päivälliseksi ruokaisa sose 16-17 ja iltapuuro 19-20 .. Vaihtelee vähän pojun rytmin mukaan.

Kirpparilla kävin minäkin. Etsiskelin oikein itselleni maihareita ja vieläpä LÖYSIN! 2eurolla armeijan naisten malliset <3 Tietty pojalleki löyty, pipo + hanskat ja sitte kankainen matkasyöttis, jonka ajattelin hommata muutenkin, 2euroo sekin oli vaan! Jei :)

Joku kyseli kääntyilystä täällä on jo pari kuukautta käännytty mahalleen ja viime viikolla jätkä hokas et kun käännyn selälleni takaisin pääsen kierimään :D Peruuttelee jo ja konttausasentoa haetaan, vaikka mun puolesta ei näin kiire tarvis olla :)

Juttelua on ollut myös jo päälle pari kuukautta. Uusin juttu on kimeä piipitys ja päristely.. Jotain tavujen tavailuakin on jo havaittavissa!

Terveenä on pysytty, mitä nyt ite olin flunssassa mut Eikka säily onneks siltä! Jännä vaan ku tutut ja muut tietäväiset(?) varoitteli, että korvikelapset ne on kipeenä usein kun ei saa samaa vastustuskykyä kuin tissimaidosta. Monilla kavereilla ketkä imettää on vauvat ollu kipeinä kyllä. Tiiä sitte, yksilöitä me kaikki ollaan ja sen jo näkee lasten kehitysvauhdistakin. Jotain keskilinjoja tietty on mutta mun mielestä ei kaikkea voi verrata. Varsinkin noi unirytmit on niin yksilöllisiä ja aika paljon tempperamentistakin riippuvaisia ja sitte tietty siitä, että kun oppii uusia asioita ni on levottomampi. Tiiä sitte, tämmöstä maalaisjärjellä ajattelua vaan harrastelen välillä :D

Meillä unirytmi on alkanut päivällä rakoilla ja yöksi on tasaantunut jo että 1-2 syöttöä. Aika luksusta! Mielummi valvoo päivällä ku se, että yöt riekkuu! :) Oon ollu tässä niin väsynyt taas, ettei rajaakaan. |O

Nyt Eikka on päiväunilla ja mulla ois tuolla tiskiä. Pakko ne kai hoitaa pois. :kieh:

Tänään zumbapäivä, JEI! :cool:

Jaksuja kaikille ja voikaa hyvin! Sairastelijoille pikaista paranemista! :hug:
 
Päivää!

Eipä ne meidän yöriehumiset ollu korvista tai ruuasta kiinni, sama meno jatkuu koko ajan... : / Tosin viime yönä poika ei kätissy kun jotain 4 kertaa eli meillä ihan oikeesti nukuttiinkin viime yönä ja kyllä on sen mukainen olokin! :D Kaikki koneeet pyörimässä ja kohta vois siivoilla.. :p

Kirppiksellä tykkään käydä minäkin ja aina sieltä yleensä löytojä teen (viimeks vaunujen ratasosaan duopussi, kuin uusi 15€..), harmittaa vaan kun ei täällä paljon ole kirppiksiä, joten joutuu aina lähtee kauemmaks...Voiskin tänää käydä tirkistelee mitä tavaraa niillä parilla kirppiksellä on joita täällä on.. :D Syöttötuolia nimittäi metsästän minäkin...

Kääntymään meillä opittiin viime perjantaina, eli tyyppi meni selältään mahalteen, sit alko huuto, no eilen se oppi kääntyy takas eli pyörii nyt sit koko ajan.. :D Tälläkin hetkellä on leikkimatolla pyörimässä ja näemmä vähä yrittää jo konttausasentoo hakee.. :)

Mutta mie jatkan aamukaffia, palataan asiaan ja oikein mukavaa tiistaita kaikille! :) :hug:

Maira ja Juhis 4kk ja pari vko


Sitä piti kysymäni et ootteko miettiny jo et mihin lapsi kaukalon jälkeen?Meillä nimittäi ei tule tuo gracon kaukalo pysymään käytössä koko talvea koska tyyppi on nyt jo todella ahtaasti siinä paksummalla vaatteella, mitä se on sit kun tuosta vielä kasvaa...
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Syöminen meillä on ollu aika paljon hakemista, hedelmäsoseet ja mustikka uppoo ihan hyvin, mut noi itse soseutetut kasvissoseet vähän tökkii. Eli lounasaikaan poju syö n. 1 rkl sosetta, sit alkaa vonkua maitoo. Mangososetta voi syödä 1/2 purkkia kerralla. Onneks ei vielä ole kiire, vähän harjottelulta tuntuu edelleen muutaman viikon jälkeen.
Mä en ole huomannu soseilla mitään vaikutusta yöuniin, edelleen tosi lyhyttä pätkää max 3h. Iltapuuro pitäis ottaa seuraavana uutena, tänään aamulla maisteltiin pikku kökkö tuota valmista kaurapuuroa. Ei kyl ainaka toi pieni määrä aiheuttanu vatsanväänteitä.

Vauvauinti on meillä tykätty harrastus, poika sukeltaa jo kuin vanha tekijä. Parin viikon päästä olis valokuvaus, varasin meille ajan vaikka en tiedä mahtaako onnistua tuo yksin sukeltaminen. Hän on kyl hurjan söpö veden alla silmät suurina räpiköidessään.

UlB3 mähän olen imettänyt koko ajan ja silti pojalle tuli nuha. Että ei tosiaan ole mikään täydellinen suojaus. Toivottavasti Eikka pysyy terveenä jatkossakin, oli meinaan aika kurjaa sairastaa pienen kanssa, jatkuvaa pientä kitinää ja sylittelyä.

Vauvan ulosheitto vanhempien sängystä onnistui meillä 2kk iässä ihan hyvin, ehkä viikon verran kitisi pinniksessä iltaisin ennen nukahtamista ja aamuyön syötöllä jäi väliin nukkumaan. Viikko sitten siirrettiin pinnasänky pois meidän makkarista viereiseen lastenhuoneeseen ja itse asiassa huomaan pojan nukahtavan paremmin siellä kun saa touhuta jos siltä tuntuu. Eikä äiti ole heti hyssyttelemässä vieressä. Huomaan koko ajan oman valppauteni hälvenevän enkä enää joka käännökseen ja inahdukseen herää, vaan yleensä menen "kutsusta".
 
Maira minä ainakin oon päättäny hommata Kiddy Comfort Pro istuimen. Kummipojalla samanmoinen käytössä ja on kyllä toimiva. Ja kun se menee niin pitkään (9kk/9kg-12v), että sen jälkeen ei tarvi miettiä. Kasvaa samaan tahtiin lapsen kanssa. Testivoittaja vm 2008. Vielä se on plussaa, että on kätevästi siirrettävissä autosta autoon, kun mulla ei omaa autoa ole. :)

lisäys: hmm, näköjään samanlainen mutta edullisempi vaihtoehto Cybexillä, joka on tämän vuoden testivoittaja.. pitääpi harkita :p
 
Viimeksi muokattu:
Maira meillä kans alkaa tuo kaukalo (brion) käymään ahtaaks. Me ostetaan tolle 2v:lle sellanen istuin mikä kasvaa lapsen mukana,eli siitä saa eka niskatuen pois sit selkänojan ja jäljelle jää pelkkä koroke. Nyt on 2v:llä Britaxin Two way Elite tai sinne päin ja on tosi hyvä. Meillä on noita kyl 2 penkkiä mut toinen on miehen autossa.Se miinus noissa Britaxin penkeissä on et ne on aika leveitä ja niitä jos laittaa 2 takapenkille,ni ei sinne sit kyl keskelle mahdu kukaan istumaan.
 
Viimeksi muokattu:
Turvaistuin meillä kanssa hakusassa... Meilläkin tuo Brion nafti kaukalo, saas tosiaan nähdä miten toppavarustuksissa siihen mahdutaan. Mäkin oon kattonut tuota Kiddy comfortia, mutta aikanaan mennään sitten liikkeeseen testailemaan mikä olis paras. Mahdollisimman pitkäikäinen on hakusassa.

Meillä lähipiirissä niin korvike- kuin rintamaitolapsia ja ihan yhtä lailla kummatkin tuntuu sairastavan minkä sairastaa. Ei se taida ihan yks yhteen mennä että korvikelapset sairastaa enemmän, kyllä siihen niin moni muukin seikka vaikuttaa. Voimia teille kovasti jotka itse olette kipeinä tai ketkä pientä potilasta hoivaatte :hug: Meillä ollaan toistaiseksi terveenä oltu kaikki. Tosin tyttö on alkanut nukkua tosiaan enemmän, nukkuu nykyään enemmän kuin vaikka parikuisena. Mietinkin että onko kipeäksi tulossa, mutta ei kai...
 
Kuulkaas kanssasisaret!!

Miten te puette nyt lapsen vaunuihin? Välillä on lähellä nollaa tuo lämpötila, että onko jo toppapukua käytetty?
Meillä tuo Eikka ainakin herkkä kuumudelle ja hikoilulle, että koitan välttää liikapukemista.. Välillä kun tuulista ni tulee ylipuettua ja sit on iha hikinen (ja kiukkuinen :eek: ) pikkumies.. Hankalaa, mut ehkä kultainen keskitie löytyy tässäkin asiassa.. :D
 
ulB3 Meillä ollut vaunuissa äp:n makuupussi kiinni, päällä body+potkarit, villa/gollegehaalari ja "nallepuku". Sit myssy, tumput, töppöset. Tuo ulkohaalari ei ole kovin paksu, on vuoreton. Ihan hyvä ollut meillä, ei ole ollut kuuma tai kylmä. Aluhaalarin oon valkannu sen mukaan paistaako aurinko vai onko ihan pilvessä. Keli ollut siinä 1-6 astetta lämmön puolella.
 
NAJ
Pikaisesti: Pukemisesta Myyllä on body+puolipotkarit, villahousut (ovat siis potkuhousumalliset) fleecehaalari, tumput, villasukat, kypärämyssy ja fleecepipo. Vaunuissa makuupussi ja peitto. Tyttö tuntuu olevan aika lämminveristä sorttia, tuo on riittänyt.

Sairastamisesta: Meillä oli esikko täysimetyksellä 2.5kk sen jälkeen osittaisimetyksellä 4kk iässä kokonaan pullolla, ei tähän mennessä ihmeemmin ole sairastellut eikä vauvanakaan. Kakkonen täysimetyksellä pitkään, eipä tuokaan ole ihmeemmin tähän mennessä sairastellut. Tyttö täysimetyksellä eikä vielä ole sairastellut tähän mennessä. Että ei meillä ainakaan ole yksyhteen mennyt. KAverillani on kaksi pullolasta ja yksi pitkään imetetty ja ihan yhtäpaljon sairastelevat kaikki.

nyt syömään

NAJ+Neiti neilikuinen
 
Täällä joskus neiti nukkuu niitä kolmen neljän tunnin päikkäreitä, mutta sitä herätään sitten kuudelta aamulla ja ehkä yölläkin usean kerran...Must nämä on aina vaiheesta vaiheeseen menoa, välillä nukutaan enemmän päivällä, välillä taas paremmin yöllä ja päinvastoin.

Mä olen pukennut jo toppapukuakin, jos on ollu muutaman asteen lämpö ja tuulinen sää. Siinähän tuntuu viihtyvänkin, nukkuu niin sitkeästi. Lapsissa eroja, toinen hikoilee helpommin kuin toinen.
 
Hei pitkästä aikaa!
Mukavaa lukea kuulumisianne.

ruokailusta Meillä syödään lonaalla soseita, kasvissososeita ja nyt paria päivänä ollaan otettu liha mukaan, kana. Oon antanut aina ruua kanssa pikkasen luumusosestta, pari teelusikallista. Ei oo ollut mahavaivoja. Posket on ollu vähä rohtuneet, mutta luulen, että johtuu kylmästä, Bepanthe auttaa. Iltapäivällä ollaan sitten syöty riisipuuroa jollakin marja-tai hedelmä soseella. Nyt pitäs sitten viljojakin ottaa mukaan.

liikkumisesta Tyttö liikkuu eteenpäin jo varsin näppärästi ja navan ympäri on kääntynyt jo pitkään. Kääntyy mahalleen ja selälleen molempiin suuntaan. Sisukas pieni pakkaus: muskarissa kutsuvat Pikky Myyksi... Vaikka hyvin meillä on kasvettu: 5 kk neuvolassa oli 63 cm ja pikkasen yli 6 kiloa. Parina päivänä on hetken istunut syöttötuolissa, ostettiin tripp trapp. Mutta ei vielä kovin tukevasti istu, joten kokeiluiksi ovat jääneet vielä. Nyt olen sitten fysioterapeuttikaverin vinkistä alkanut pukemaan ja riisumaan sylissä, kun olen koko ajan tehnyt nuo hommat hoitopöydällä ja nykysin lattialla. On sellainen väkkärä, että vaipanvaihto on jo ihan tuskaa. Uskomattomat voimat voi ola noin pienellä, kun punkee väkisin mahalleen.

Vasen käsi meiän tytöllä on ollut laiska koko ajan. Oli pitempään nyrkissä kuin oikea. Käyttää kyllä vasenta kättä. Vaihtaa lelua kädestä toiseen ja ottaa lelun vasempaan käteen, jos pidän oikeasta kädestä kiinni. Usein myös oma-aloitteisesti näpräilee leluja vasemmalla. Sitterissä, ja mahallaan käyttää vasenta kättäkin varsin mallikkaasti. Tuntuu, että varsinkin selällään, kun heiluttelee jumppamaton leluja vasen käsi usein unohtuu nyrkkiin vierelle. Neuvolassa ei ollu huolissaan, ja lääkäri sanoi, ettei tässä nyt edes huomaa eroa. Mutta kyllä käsissä ero on. Vasen on jollakin tavalla jäykempi. Kovasti ollaan leivottu pullaa ja oon venytelly käsiä. Tuntuu, että käsi toimii koko ajan paremmin. Itse olen aatellu, että vois ehkä johtua tytön jäntevyydestä, kun on ihan pienestä asti ollu mahottoman jäntevä, niin että 2 kuukautiseksi asti pukeminenkin meinas olla hankalaa, kun käsiään niin jännitti. En kovin huolissani ole, kun tyttö niin hienosti on lähtenyt liikkumaan, mutta kyllähän sitä tietenkin tarkkailee tuota vasenta kättä. Kolmen viikon päästä jo 6 kk neuvola (hui, mihin nämä päivät katoaa). Täytyy ottaa puheeksi, jos eroa edelleen on.

Minusta oli aika outoa, ku lääkäri sanoi, ettei puolieroihin puutu, kuin joskus 3-4 vuode iässä. Mulla on semmonen käsitys, että vauvojen pitäis käyttää molempia puolia yhtä hyvin. Onneks tyttö kuitenki käyttää kättä ja se on lähinnä vain kömpelömpi. Oikea sitten onkin sitäkin taitvampi. Tänään annoin tytölle sitteriin molempiin käsiin sellaisen rinkulan ja hienosti piti molempia leluja käsissään. Pitäis ostaa semmosia palikoita että sais vähän harjoittaa erilaisia otteita.

Tiedättekö, saako niitä puisia palikoita, joissa on numeroita ja kirjaimia edelleen jostakin?

Äitiliini ja Pikku Myy 5,5 kk
 
Meidän lapsilla on nuo sairastelut sattumalta mennyt just silleen, että korvikkeella olleet on sairastelleet paljon ja nämä nuorimmat imetetyt on olleet tosi terveitä. Toisaalta sitten taas tuolla kolmosella oli imetyksestä huolimatta lapsuusiän ruoka-aine allergiat ja kukaan meidän perheestä ei ole millekään allerginen. Että ei tässä ota selvää mikä johtuu mistäkin :confused:

Minäkin meinaan jossain vaiheessa ostaa kiddy tai cybex istuimen tuolle 2 vuotiaalle. Vauva saa sitten siirtyä taaperon nykyiseen concord-istuimeen. Se on niin selkä menosuuntaan asennossa niin makaavassa asennossa ja suojainen, että vauvan voisi jo varmaan nyt siihen laittaa. Mutta onhan tuo kaukalo vielä paljon kätevämpi, kun voi vauvan siinä kantaa mukana. Meillä on kaukalopussi, niin paksuja vaatteita ei tarvitse pukea päälle.

Rattaissa olen sisävaatteiden (body,housut,sukat) lisäksi pukenut päälle villatakin, lapaset, myssyn, kaulurin ja kevytvanupuvun. Ja vauva on lämpöpussissa. Toppapuku otetaan rattaissa käyttöön pakkasilla, kun tuo lämpöpussi on niin lämmin, että sinne varmaan nyt vielä paahtuisi toppapuvulla. Meillä on nyt ollut aamupäivisin kun ollaan ulos lähdetty 1-2 astetta plussaa.

Kirppareista ja kierrätyksestä olen minäkin innostunut nyt "vanhemmiten" :) Näille meidän pikkupojille yritän mahdollisimman paljon ostaa vaatteet käytettynä. Enimmäkseen tulee käytyä lähialueiden mll-lastentarvikekirppiksillä ja huutista olen käyttänyt jo monta vuotta. Siellä vähän kalliimpaa, mutta melkein aina löytää hyväkuntoisena sitä mitä on etsimässä.
 
zizilisko onko teillä siis tämän tyyppinen kaukalopussi?: Lastentarvike Baby Style Oy - Heitmann-Felle Lämpöpussi, musta

Tästä oli varmaan fb:n puolellakin keskustelua.. Kertokaas tälläkin puolen kokemuksianne! Mitä eroa on kaukalopussilla ja lämpöpussilla? Hinnassa huimat erot tuolla sivuilla ainakin, liekö merkkilisää vai onko nuo kalliimmat parempia ja lämpösiä? Miten vaikka -30 pakkasilla, onko tuollanen pussi parmpi kun haalari? Pärjääkö esim. äp:n toppahaalarilla koko talven vai oliskos syytä hankkia joku paksumpikin haalari?

Terveisin kyselyikäinen ALM ja tyttö 5kk ja risat
 
Hellurei..

Tääl taudit vieläkin jyllää.. Isäntä kukkii enterossa, ite oon viel siltä säästyny..

Nauraakos kaikkien lapset? Meil on pien "hehe" mut ei siis kunnon naurua olla viel kuultu.. No ehkä se sielt viel ilmestyy..

Käytiin eilen kahtomassa aivan ihanaa vuokra kämppää!! =) Mut vuokra emäntä oli hiljanen, anto vaikutelman ettei tykänny meistä. Tai oli semmonen tosi töykeen olonen, vaikka ei mitään puhunutkaan. Ja asunnossa on se mutta vielä, nykyiset vuokralaiset ei tiä viel muuttaako ne uuteen asuntoon (uudes jotain ongelmia). Niil on vaan suulinen irtisanominen joten niit ei voi laittaa pellolle ja tämä selvis vasta sitten kun oli laitettu ilmotus lehteen. Mut talo on paritalo keskellä asutusaluetta mis on omakotitaloja. Iso takapiha ja terassi, just semmonen kun haluisin. :) Mut nyt sitten jännitetään saadaanko sitä edes, oon koittanu ihtelleni sanoa ettei sitä saada koska me siit tykättiin..

A-L-M Me ainakin ajateltii pärjätä äp:n pakkauksesta saadulla puvulla talvi, sinne alle meillä on fliis puku tai villapuku.

Juma se äp:n kypärälakki on *piip*!! Siis ei se meijän äijälle mahu päähän vaikka kuin venyttäs ym..

Jahas, nyt alkaa Eetu väsymään.. Täytyy mennä maitoa lämmittelemään. Meil on unikoulu meneillään :whistle: Kipeenä ollessa Eetu oppi syliin nukahtamaan, arvakkaa nukahtaako nytkään muuten! Aamu-unille taisteltiin n. 40min että nukahti. Ei tuost tuu mitään et se pitää nukuttaa ja kaiken lisäks mies ei saa sitä syliin nukutettua, vaan minä! Siis mun loppuelämä menis siin ku nukuttelisin poikaa, kiitos ei sanoo tämä äippä..

Mut nyt maitoa!
 
Kyyneltenhymy, meillä jo kikatellaan, varsinkin ku äiti hassuilee :D <3

Ja tänään illalla päästi Eikka kunnon tavut!! ömömömömöm ja sitte perää kunnon päristelyä nii et kuola vaa valu :D <3
 
samaa mieltä äp:n kypärälakista, eihän se mahu päähän!! :|

meillä jutellaan jonku verran, semmostä höö, höh, aaaa, iiöööö :D ei selkeitä tavuja vielä.

meijän tytölle ostettiin gracon cosmic comfort s istuin, vielä odottaa varastossa paikalleen asentamista, mutta ihan lähipäivinä ajateltiin kaukalo siihen vaihtaa :) meillä typy nyt siis 5,5 kk.

onko teän vauvoilla jotain mitä oikeen säikkyy/ pelkää?
meidän tyttö alko eilen itkeen hysteerisesti kun mulla oli foliota käsissä! :eek: muutenki tuommosia rapinoita säikkyy, muovipusseja ja kun teippiä ottaa rullasta..
omia rapisevia leluja ei tosin pelkää. =)
 
lisäilen viel et meillä tulee sillön tällön kunnon naurua, oikeen semmosta hekotusta mille ei voi ku nauraa :D enimmäkseen nauraa iskän pelleilyille =) ei siis naureskele päivittäin vielä kuitenkaan.

semmosta hehehehhehe =) hauskan kuullosta kyllä =)
 

Yhteistyössä