TOUKOKUUN TOUKAT 2010 ~~Lokakuussa~~

miikulainen Onnittelut :heart:

Mä laitoin valiolle palautetta valion viilis viileistä. Hedelmäpommi viiliksessä oli pohjalla ihan sellasta harmaata viiliä. Ei haissu eikä maistunu pahalle. Laitoin oikein kuvan kera sähköposti palautetta ja heti tuli vastaus. Oli kuulemma hedelmälihaa eli hilloa oli tavallista enemmän kyseisissä viileissä. Ja korvaukseksi sain pankkitilille 10e. Eli aika hyvin minusta ja pahoittelivat kovasti ja olivat tyytyväisiä palautteeseen.

Meillä on nyt sit toi 2,5v kans räkätaudissa ja yskässä :snotty: Henkalla jo paranemaan päin.

Miehellä olis huomenna pikkujoulut mulla ens lauantaina 18 päivä. Saa nähdä mite sit jaksaa ku tullaan just sinä päivänä Tuurista pois,mennään sinne perjantaina ostoksille ja ollaan siinä hotellissa yötä.

Mut mukavaa viikonloppua kaikille.

baby dream ja Henkka
 
NAJ
MIikulaiselle ONNEA :heart:

Myy on syönyt kiinteitä kohta kaksiviikkoa, tosi hienosti menee, oon tosi onnellinen että tyttö syö ihan kaikkea hyvällä halulla. Nyt ollaan maistettu maissi, porkkana, luumu, avokado tuli tänään uutena :) Ja maissivelliä koitin. Öihin ei kiinteillä ole vaikutusta, mutta en kyllä sitä odottanutkaan. Onneksi ei käynyt niin kuin keskimmäisen kanssa että yöt hajosi ihan lopullisesti, muutenkin soseiden aloittaminen oli ihan kamalaa, kun poika vaan ei syönyt.

Myy tosiaan ryömii jo kovaa, veljien tavarat lähtee alta aikayksikön :) Suloinen on tuo tyty ryömiessään. Jaahas nyt siivoamaan, huomenna tulee vieraita, pitää vielä leipoa ym

NAJ+Myy 6kk
 
Miikulainen isot onnittelut!!! :heart: :heart:

Mun tarvii nyt kyllä vähän ihmetellä, kun ei meidän Muksu-puuro sisällä sokeria yhtään. Jaa no kaurapuurossa on 100g jauhetta kohti 1g sokeria, eli 100grammassa valmista puuroa sisältää sokeria 0,1g.. Ja riisipuurossa pyöreä 0.
 
Mun tarvii nyt kyllä vähän ihmetellä, kun ei meidän Muksu-puuro sisällä sokeria yhtään. Jaa no kaurapuurossa on 100g jauhetta kohti 1g sokeria, eli 100grammassa valmista puuroa sisältää sokeria 0,1g.. Ja riisipuurossa pyöreä 0.
No sä olet onnistunut valitsemaan markkinoiden ainoat vauvapuurot, jossa ei ole lisättyä sokeria tai maitoa.

Itse kun tutkiskelin näitä vauvojen puuropaketteja, niin mä ainakin päädyin siihen lopputulokseen, että Muksun kaurapuuro ja riisipuuro ovat AINOAT Suomen markkinoiden vauvapuurot, joissa ei ole lisättyä sokeria ja maitoa.


Katseltua netistä yli 40 eri puuroa mistään muusta sarjasta (Bona, Piltti, Semper, Muksu) en ole muuta bongannut. Nuo merkit nyt lähinnä löytyy kaupoista.

Mies soitti kaupasta, ettei sieltä edes löydy Muksun kaurapuuroa nytkun ko puuro loppui eilen kaapista. Tänään ilmeisesti sitten vauva syö äidin puuroa eli Eloveenan pikapuuroa, jossa on sokeria 6% ja suolaa 3%.

Täytyy mennä sitten huomenna ostamaan jotain muuta aikuisten puuromerkkiä ja jauhaa se pieneksi.
 
Kyllä noista ns. aikuisten puuroista tulee ihan passelia. meen Typsy nyt syö mitä vaan (alusta asti vedellyt eloveenaa siis ihan pelkkiä kaurahiutaleita eikä mitään pika versioo). Mun mielestä kuitenkin kannattaa laittaa ehkä hiukan enemmän vettä esim. mikropuuroon kuin ohje sanoo, et tulee sellasta kohtuu löysää, niin uppoo paremmin, ja jos sitten vielä vetää hiutaleet pieneks niin mä luulen et oikeet puurot on parempia kuin nuo sokerimössöt :)
 
Whitey kappas, kerrankin tuuria. Ihan puhtaasti hinnan perusteella tuli tuo Muksu valittua. Jännä kun se on halvinta (ainakin meidän S-kaupassa) ja ilmeisesti myös parasta :D
Mut tarvinnee joo siirtyä lopullisesti noihin tavallisiin hiutaleisiin, ihan yhtä hyvin ne meillä ainakin uppoaa.

Meillä syömälakkoillaan näköjään nyt joka päivä :eek: Millon ei mene aamupuuro, toisena päivänä ei lounas, kolmantena päivällinen jne....... Ja kun on niin nätti rytmi ollut jo monta viikkoa, niin pistää stressamaan kun tuntikaupalla yrittää tarjota sosetta/tissiä/pulloa eikä mikään kelpaa. Pah. Itepäinen tyttö! :) Tuntuu et se päivä menee sitten siinä, ei viitsi lähteä ulkoilemaan/kauppaan kun ei toinen ole syönyt viiteen tuntiin mitään. No eihän se sitten nukukaan kun se ei syö. Enkä nyt niihin hampaisiin oikein usko kun tosiaan muut ateriat menee heti alas, yleensä vaan yksi tökkii välissä. Ihan pirteä ja iloinen leikkisä tyttö on, että ei muuta kun se ei vaan syö vaikka mää päälläni seisosin.

Sitten huono äiti-fiiliksiä. Mä olen unohtanut kokonaan maistattaa kananmunaa... Ei vaan ole juolahtanut mieleen, kun niin nätisti menee kaikki lihat ja suurin osa kasviksista, marjoista ja hedelmistä. Josko sitä sitten ensi viikolla testailis. Miten ootte tehnyt, ihan vaan keitettyä kananmunaa sössättynä jonkun kasvissoseen kaverina?
 
Kiitokset onnitteluista :heart:

ALM en mä oo ainakaan vielä antanut kananmunaa meiän neidille?Joten et ainakaan mun silmissä oo mitenkään huono äiti :) Aattelin ehkä vasta 8kk rajapyykissä, kun olis tarkotus ennen joulua kokeilla kalaa =) Ja mä keittäsin kananmunan ja siitä vähän mussattuna antaisin niin tai sitten vähän ruuan joukkoon?
Kalaa te ketkä (jos ootte) ootte antaneet kalaa, niin ootteko antaneet valmispurkista ensin vai antanu kaupan fisua? Mä haluisin antaa kaupasta ostettua fisua, kun sitä ittekkin syötäis, niin menis samalla. Onkos sillä kalalajikkeella mitä antais eka niin väliä / suosituksia? Esim. maustamatonta Kirjolohta?

Mutta nyt salkkareita ( onneks tulee nauhalle ^^ )

Miikulainen, Tirppa 2pvä vaille 7kk ja Tirlittantoukka rv5+jtn?
 
Miikkulaiselle Onnea!! Tulee ihan mieleen viime vuoden elokuu, kun oltiin lähdössä Kyprokselle ja ajattelin että teenpä nyt varuiksi testin..ja plussahan sieltä pelmahti. Ekasta kierrosta napsahti, kun jätettiin skordarit vex :eek: Esikoinen oli silloin vajaa 7kk.

Puuro keskustelu ja ravintoarvot kauhistuttaa :mad: Ihan kamalinta että ne lisää tollasia määriä SOKERIA!!! GRRRR!
En muista olenko maininnut, mut meitin sihtikurkulle olen hienontanu elovenan minuuttikaurahiutaleet siis kuivana pamixilla ja siitä kun mikrossa kiehauttaa ni hyvin uppoo niin.
Pitääkin kokeilla taas ilman hienonnusta, kun nyt syö jo maissinaksujakin ihan kakistelematta niin olisko motoriikka suussa vähän kehittynyt.

Kalaa
Olen antanut vain ja ainoastaan Pikkukalastajan herkkua purkista. Lohihan olis just hyvä kun siinä on nitä kalan hyviä rasvahappoja..toisin kuin vaikkapa vähärasvaisessa seitissä. Esikoiselle ostin niitä pakaste lohikuutioita, mutta se rakenne on jotenkin kumimaista, eli jotenkin puristettua.

ALM Meil tänään oli kans koko ilta taistoa syömisen kanssa. Tunnustan että syyllistyn sitten siihen että tuputan ehkä liian tiuhaan ruokaa jos ei ole syönyt edellistä ateriaa. Tänään kun menin antamaan välipalaksi mangosose purkin niin sitten ei maistunut päivällinen, ei iltapuuro eikä edes iltavelli :kieh: Yleensä meillä kun ei syödä valipalaa, eikä siis jatkossakaan, ei kerrassaan mahdu jos aamupuuroa syödään vasta klo 10.

Nukkui myös päikkäreitä tänään kokonaista 1t 20 min kahdessa erässä, huoh. Ja tietenkin just tänään ku ukko yön yli firman pikkujouluissa. Saivat myös eilen flunssa rokotteen molemmat, ja pojalla ollu pientä lämpöä muutenkin pitkin viikkoa :confused: Muuten on ollu ihan aurinkoinen, mut peppulämpö n. 37,5. Ens ke korvatulehduksen jälkitarkastus.

Kananmunaaon meitin poitsu saanu kokonaista yhden kappaleen elämässään. Ihan keitin aika pehmeeksi ja haarukalla hienonsin just.

Jos lähtis nukkumaan, huomenna kun mies tulee kotiin niin vuoron vaihto lennossa ja meikä lähtee vuorostaan pikkujouluihin :xmas:

Hyvää yötä ja rauhallista unta :)

HM ja boy +6kk, girl 1v 10 kk
 
whitey tuosta nokkamukista, ei kai se auta kuin harjoitella (siis yrittää juottaa normaalisti) ja ehkä toisella ei oo vielä niin valmiuksia siitä juoda. Meilläkin sitä kovasti harjoitellaan, mutta suurin osa vedestä valuu leukaa pitkin tai tyttö pärisyttää ne pois :D No ohhoh, mikä vastaus niiltä tuli :O Mulle tuli pitkät pätkät sepustuksia muksulta, että miks lisätään sokeria. Ite en kyllä niistä vakuuttunut ollenkaan... :/

Päikkäreistä: meillä nukutaan vaihtelevasti 2-3.

miikulainen Oiii, ihanaaaa!! hurjasti onnea! :hug: :heart:

ALM Tuollanen vastaus tuli muksulta, kun sinne laitoin postia. Tuossa alla on niiden puurot, missä ei oo sokeria.

Sokeroimattomia Muksu -puuroja ovat:

- Muksu Riisipuurojauhe (alk. 5-6kk)

- Muksu Kaurapuurojauhe (alk. 5-6kk)

- Muksu Banaanipuurojauhe (alk- 5-6kk) ja

- Muksu Täysjyväpuurojauhe (alk. 8kk)

- Käyttövalmiit Muksu Neljän vilja puuro ja Kaurapuuro (molemmat alk. 5-6 kk) sekä Muksu Aprikoosi-omenapuuro ja Omena-kaurapuuro (molemmat alk. 8kk)

Älä pode yhtään huono-äiti fiilistä. Täällä vasta aloitettu lihanmaistelut, viljoista (tai no kaura), kaloista, kananmunista ei vielä tietoakaan..

Täällä tyttö tänään ryöminy ekat 5cm :D :D Luulen, että tästä se pikku hiljaa alkaa ;)
Meillä tuo syöminen ottaa vähän lujille. Tyttö ei oo kovin innokas syömäri, joten tosi pieniä annoksia menee vielä kiinteitä. Joskus tai oikeestaan yleensä lounastakin menee 5-10 pientä lusikallista, huoh!! Onneks puuro ja hedelmäsoseet maistunu kohtalaisesti. Voisin sanoo, että ollaan vielä aika maistelun asteella..
Täällä myös harjoitellaan kovasti jo pinsettiotettya. Matolta yrittää keretä kaikki roskat :D hienosti pyörii kellonviisaria ja paljon leikkii kyljellään :)

Tuossa vielä länkisääri keskusteluun: Lapsen alaraajojen muoto muuttuu kasvun myötä. Usein vanhemmat huolestuvat, kun havaitsevat lapsellaan länkisääret (polvet ulospäin kaarella). Tämä tapahtuu tavallisesti, kun pieni lapsi alkaa nousta pystyyn ja harjoitella kävelyä vajaan vuoden iässä. Länkisäärisyys tässä vaiheessa on kuitenkin täysin normaalia.Tavallisesti länkisääret muuttuvat pihtipolviksi (polvet taipuneet sisäänpäin) ensimmäisen ikävuoden jälkeen. Pihtipolvisuus on pahimmillaan noin kolmen vuoden iässä, minkä jälkeen alaraajat vähitellen suoristuvat. ELi ei syytä huoleen. Ja aika jännä, että jollakin oli th lähettän fyssarille tuosta syystä :O Kyllä terkkarin kuuluis tuollanen tietää.

Mukavaa la-iltaa kaikille! :)
 
NAJ
Miikulainen: ONNEA :heart:

Alisa: Eipä meilläkään mene kuin 5 tl sosetta kerrallaan, kerran päivässä syödään soseita, kerran velliä. Kiinteät pidentää syöttöväliä hirveesti. Tänään imetin aamulla, noin 11 aikaan tyttö vetäisi 100ml velliä, jonka jälkeen pyysi seuraavan kerran maitoa 17.30. Sosetta syötin ton 4 tl vähän ennen seiskaa, eikä tytöllä ole ollenkaan nälkä vielä. Enää en anna velliä päivällä (nyt sai kun en sosetta ehtinyt syöttää). Maidon pitäisi kuitenkin olla pääasiallinen tuoka vielä. Toisilla se syömään opettelu kestää vaan kauemmin :), ei siitä kannata stressata, kyllä ne kaikki lopulta oppivat. Meiädän kakkonen ei myöskään tykännyt syödä soseita, oppi sitten lopulta.

Whitey: Mä olen antanut Myylle mukista vettä, muki vaan täyteen ja siitä reunalta on tyty imeskellyt vettä, se on ollut kaikista paras tapa. Nokkamukista ja pullosta vedet valuvat pitkin paitoja

Mukavaa lauantai iltaa kaikille

NAJ+Myy 6kk
 
Miikkulainen: ONNEA!!!!

Kananmuna on meidän tytön herkku. Sitä olen silloin tällöin keitellyt.

Kalapurkeista olen antanut pikkukalastajan herkkua ja Semperin lohi-ilta-ateriaa.

HUomasin tänään toisen hampaan alun.

Tyttö oppi tänään konttaamaan! Istumaankin menee jo varsin hienoon asentoon, hiukan vielä tukee toisella kädellä, mutta hetken jo istuu ilman tukea.

Jokeltelusta: Joko teillä tulee tavuja: mama papa.. jne...? Meillä on lähinnä vokaaliasteella. Pitkänä ja lyhyenä. Ja päristelyä riittää. Nyt päristely on onneksi jo vähentynt siihen verrattuna, mitä se on ollut.

Mitkä on tiedän lasten lempparileluja tällä hetkellä? Meillä kaikki, mikä pitää ääntä: rapiseva kirja, helistimet ja ensipiano. Kaikkein mieluiten värkkäisi kaukosäätimillä ja imurin johdolla...
 
Miikulainen Paljon onnea plussasta :flower::) Ihanaa, voi kun itekin vielä joskus sais plussata :D

Alisa Ite kans odotin että terkka olis vaan sanonut, että ihan normaalit jalat, kun kuitenkin on niitä jalkoja nähnyt vähän enemmän. Nyt oon sit tosi tarkkaan kattonu kaikki tv-ohjelmat ja samanlaisia jalkoja on siellä vilahdellut, joten taidan jättää todennäköisesti turhan fysioterapiakäynnin väliin. Tällä ei noi polvet oo ulospäin, vaan ainoastaan tuo säären alaosa sisäänpäin, niin että jalkapohjat on yhdessä.

Syöttötuoli on ollut nyt parina päivänä käytössä. Meillä Ikean antilop, joka on aika tilava ja äp:n makuupussin oon laittanut pehmusteeksi. Ilman pehmustetta ei onnistu. Benjamin ei tykkää istumisesta ilman reilua tukea, joten ei ilmeisesti sitten oo vielä valmis siihen. Sylissä pääasiassa menee syötöt.
Mutta tänään Benjamin ensimmäisen kerran meni itse konttausasennosta istuvaan asentoon :D Käsien varassa vielä tietty, mutta siitä se lähtee.

Lempileluja on kaikki mitkä ei oikeesti ole leluja. Johdot on ihan ykkösiä. Miehen vyön parissa viihtyi lähemmäs tunnin. Tuo 2 vuotias myös kantaa keittiöstä puuhaarukoita, salaattiottimia jne ja niistä Benjamin tykkää myös tosi paljon.

Puuroja on nyt maisteltu kauraa, ruista ja mannapuuroa. Mannapuuro upposi tosi hyvin. Ruishiutaleet on niin isoja ja kovia, että niitä pitää sormin hienontaa, mutta hyvin sekin maistui. Viljoista enää siis ohra maistamatta, joten ensi viikolla varmaan kokeillaan 4-viljan puuroa, niin tulee sekin.
Lihoja on maisteltu nautaa kaupan purkeista ja broileria tein alkuviikosta pakkaseen. Hyvin on onneksi kaikki ruuat sopineet. Ainoa vaiva on ollut kova kakka, mutta sekin on nyt helpottanut, kun on syöty joka päivä päärynäsosetta ja puuron kanssa luumua tai mustikkaa. Päärynää onneksi löytyy monia erilaisia variaatioita kaupasta, niin ei tarvii joka päivä samaa makua syödä :D
Meillä kans nuo määrät vielä suht pieniä. Suunnilleen sellaisia puolikkaan pikkupurkin kokoisia annoksia menee joka aterialla 4x päivässä.

Meillä vihdoin myös 2 vuotiaan mustasukkaisuus hellittänyt jokunen viikko sitten. Tähän kohtaan vois laittaa sellaisin helpotuksen huokaus-hymiön :) On helpottanut niin paljon tämä arki sen myötä, kun voi ihan normaalista vauvaa pitää lattialla.

z+B 6,5kk
 
miikulainen Oikein paljon onnea ja tarrasukkia pikkuiselle!
Täällä taisi olla joku toinenkin jo plussannut...Onnea :flower:!

Netissä käynti sen kun vähenee ja teidän juttuja en ole kerennyt käydä lukemassa ja sekös harmittaa. Iso halaus tasapuolisesti kaikille, voima- tai pikkujoulu -sellainen :D.

Pikaisesti jotain kuulumisia, sillä nukkumatti kehoittaa jo nukkumaan....
Pojat kasvaa kovaa vauhtia ovat noin 70 cm ja reilu 9 kiloisia. Kalenterin mukaan täyttävät ensi viikolla jo 9kk, lasketun ajan mukaan ovat 7kk. Kaverit ryömivät jo kovaa vauhtia joka paikkaan ja kyllä nuo tuntuvat kaikki paikat/tavarat löytävän, sekös pikku-neitiä harmittaa. Konttausastentoa reenataan kovasti ja nyt on vastikään opittu nousemaan tukea vasten polviseisontaan, aaarghhh, tasapainosta ja suojareaktioista ei ole sit tietoakaan eli mätkähtäen tullaan alas...onneks poijjaat ei pienistä välitä :whistle:.
Ruoka maistuu hyvin, pikkuhiljaa koitetaan totutella karkeampaan ruokaan (tökkiiiiii). Joku mainitsi kananmunasta, ei meilläkään ole moista vielä maisteltu ku hieman tuota atopiaa kuitenkin on. Kalaakin olen varovaisesti aloitellut. Kyllähän noita vielä kerkeää syömään ;). Tissin kanssa on taisteltu kolmatta kuukautta, molemmat heput ovat keksineet parempaa tekemistä ku tissin juominen, yöllä kyllä sitä voisi hörppiä vaikka kuinka, nooh nyt opetellaan kyl ettei yölläkään ravata tisulla ku hampaat/hammas siitä kärsii sekä ÄITI. Hieman on jo harkinnassa et lopetan imetyksen kokonaan...Isoin ongelma on kuitenkin ollut ettei kumpikaan huoli maitoa pullostakaan tai muusta mistä sitä voi suuhun laittaa. Sain pojille pienen puheen jälkeen kalsium-lisän, jotta kasvu ois turvattu.
Kovia poikia ovat höpöttelemään (edelleen), ät-tä ät-tä (eli äiti, hih ) tuli pitkään mut nyt se on unohdettu ja päristellään ja pöristellään niin että kuola lentää sekä krrrrrrr (ajetaan vissiin autolla). Ihanasti hyö tulevat keskenään juttuun ja innostuvat toisistaan, välillä vähän liikaakin, varsinkin tutkivat toistensa naamoja ja silmiä.
Meillä on syksy oltu kipeänä melkolailla kokoajan, flunssia on ollut vissiin kolme tai neljä, keukoputkentulehdus molemmilla ja nyt toisella pojalla ja neidillä korvatulehdus -kierre. Yöt ja päivät on olleet yhtä hulabaloota ja räkää x 3, eikä öitä ole liioin auttaneet liikkumisen oppiminen tai hampaat....nooh, olikos se niin et nukkuminen on yliarvostettua :headwall:. Aikansa kutakin ja päivä kerrallaan. Onneksi miun vanhemmat on täällä välillä apukäsinä, vaikkakin kaukana asuvat.
Mutta mutta kyllä sitä päivittäin ihaillen ja ihmetellen noita lapsosia katselee ja on niin kiitollinen höistä, vaikkakin onhan niissä touhua ja taas touhua. Päivääkään en kyllä vaihtais, ainut et lisätunteja välillä vois toivoa tai lisäkäsiä :D.

Oikein lumisen ihanaa joulun odotusta teille kaikille! Täällä odotellaan hetken suojakeliä, että saataisiin tehdä iiiiiiisoooon iiiiisooooo lumiukko ja sit tietty joulua :xmas:!

Halauksin Pilkkuliini ja Tiuhti sekä Viuhti
 
Miikulainen Hirmu paljon onnea! :D :heart:

Meillä vauvakeskustelu käy kuumana, isäntä on sitä mieltä et tehdää nyt ne kaikki lapset niin ei tartte vähän väliä elää vauva-arkee...En oikein tiiä..Ekaks en lämmenny ajatukselle yhtää, mut ehkäpä mä kuitenkin tässä vielä innostun, saas nähdä... ;)

Meillä syötiin puuroina ekaks Muksu riisipuuroo josta vaihoin sit muksu kaurapuuroon, jonka senkin ehdin jo vaihtaa eilen tavalliseen pikakaurapuuroon... :whistle: Alko käymää jo noitten muksu puurojen ostelu sen verran lompakolle kun sitä puuroo meillä menee, et alotin tavan puuron ja tuo itseasiassa maistuu paremmin kun vauvapuurot! :) Muita viljoja meil ei ole alotettu kun kaura, mä oon nimittäin aika hukassa nyt siinä et mitä tuolle pitäis syöttää ja onko jotain mikä pitäis vielä alottaa, lihat menee kaikki, on syöty myös kalaa, kanaa ja kalkkunaa (kalkkuna makaroni tms. iltaruoka, tuntuis olevan sällin herkkua, kuten myös kasvikset ja possu.. :) ), mut nyt sit en tosiaan enää tiiä mitä tehä... :D Mennää vaikka näillä jossei parempaa keksitä... :p

Pyörimällä tuo sälli tosiaan nyt liikkuu, kovasti mä oon yrittäny sitä kannustaa liikkeelle mut ei, se vaan pyörii ympäri kämppää ja hienosti se on aina millon mitäki piuhaa repimässä tai hakkaamassa tv-tason lasia.... :rolleyes: :heart:

Leluja meillä ei oikeastaan ole ja musta tuntuu ettei tuota niin kamalasti ne vielä kiinnostakkaan, lähinnä muutama helistin on sellainen et niitä se jää kattelee, mut siinä ne olikin... :) Kirjoja tuo jaksais kattella vaikka maailman tappiin saakka.. :heart:

Mutta mukavaa sunnuntai päivää kaikille, mä lähden kehittelee miehelle jotain kivaa kun meillä on tänään ensimmäinen hääpäivä.. :) :heart:

Maira ja Juhis
 
Innostuin tänään kokeilemaan normipuuroa jauhettuna ja yllätys yllätys puuro maistuikin kohtuu hyvin. Ois kyllä tosi hyvä ku oppisivat syömään normipuuroa ku maksaa kuitenkin PALJON vähemmän.
Vauvapuurot ollaan aina tehty NAN-maitoon ja nyt jäinkin miettimään et mites normipuurot teet maitokorvikkeeseen?? Meikällä ei raksuta, onko kellään kokemuksia? Voiko sitä maitoa kiehuttaa?
 
Pilkkuliini mä oon tehnyt tavallista puuroa mikrossa, vähän vähemmän vettä eli sellasta kittiä :) SItten vaan korviketta sekaan kun on valmista, jäähtyy samalla kätevästi. Mä en kanssa tiedä saako Nania kauheesti mikrotella/keitellä... Eihän siinä niin paljon sitä maitoo tule kun että jos tekisi kokonaan maitoon, mutta parempi kun ei mitään. Meillä ei siis kanssa uppoa maito muuten kuin aamulla ja illalla, satunnaisesti iltapäivällä. Oon sitten puurossa ujuttanut vähän lisää.
 
NAJ
Kuulumisia viikonlopun jälkeen =)

Lempileluja: Kirjat, niitä neiti syö ja imee ja katselee ja TUTTI, ei siis syö tuttia, eikä koskaan laita vahinossakaan tuttia oikeinpäin suuhunsa,mutta pitää kadessä, imee väärää puolta ja katselee sitä :D Pönttö mikä pönttö :) Noiden lisäksi kaikki ei lelut, eli lehdet, johdot, kulhot...Katselee kyllä lelujakin, mutta ei niistä niin innostu, paitsi rapisevista leluilsta saattaa hyvällä tuulella innostua.

Voi että jotenkin haikeata kun meille ei enää vauvaa tule, sitä raskausaikaa en yhtään kaipaa, mutta sitä pikkuvauva aikaa kyllä.

Maira: Meillä on lapset tehty aika isoilla ikäeroilla, kahdella vanhimmalla 4v, keskimmäisellä ja neitokaisella 5v ja vanhimmalla ja tällä tytöllä siis 9v ja minä olen kokenut tosi kivaksi että on isot ikäerot, en itse olisi jaksanut vauva ja pikkulapsi rumbaa. On ollut tosi kiva kun vauva on aina voinut olla vauva ja jokainen on saanut olla pieni oman aikansa. Tästähän on monta eri mielipidettä, enkä sano että omani olisi oikea, mutta meidän perheelle sopiva. Kääntöpuolena on sitten se että kaikki alkaa aina alusta ja tarharumbaakin saa aika monta vuotta viettää Nyt kun esikko on jo 9v niin huomaa kuinka paljon helpompaa on koululaisen kanssa. Toisaalta taas en ole nähnyt mitään niin suloista kuin 9v poika ja pieni vauvasisko :)

Myy ryömii, onneksi ei ole älynnyt että ryömimällä voi vaikka vaihtaa huonetta, vaan ryömii kiltisti lelujen luokse ja jos äiti häviää näkyvistä, alkaa armoton huuto. Eli eroahdistusta ilmassa täällä. Samoin jos on jonkun muun sylissä, niin viihtyy tasan siihen asti kunnes huomaa minut (varsinkin väsyneenä, tämä korostuu)

Zizilizko: Kiva että pienen mustasukkaisuus helpottaa :)

Myy käy pöntöllä kakalla, niinkuin isot tytöt :) Tytöllä kun vatsa vaivaa, eikä kakka tule joka päivä, niin hällä on oma kakkaitku, mistä tietää viedä pöntölle, siinä on tytsyn helpompi pusertaakin kakka :) Nyt on oppinut kun vien pöntölle, alkaa heti punnaamaan kakkaa :)

Jeps, nyt lepäilemään, hankin varsin ärsyttävän flunssan ja tyty nukkuu aamupäiväunia, joten sohvalle siis :)

NAJ+Myy 6kk
 
Pilkkuliini mä tein Nan-maitoon neidille riisipuuroa ja maistu ihan hyvältä. Oon tehny pääsääntösesti veteen kaikki puurot, ja lisänny kans lautaselle riisi ja mannapuuroon maitoa, muihin puuroihin oon laittanu hedelmä tai marjasosetta. Ja ruokajuomana meillä on maito.

Lempileluja Lamazen Riikinkukko (tirpan tipu), äitiyspakkauksen helistin ja eräs vanha perhoshelistin ja lehmäpehmo. Muita leluja; Kaikki mistä lähtee ääntä, potkupiano, peilit.
Meillä on vasta äskettäin keksitty että tässä talossa on johtoja. Isännän tietokoneen piuha on suosituin. Ja lehdet.

Kala meillä tänään sitten alotettiin kala, ostin purkin Pikkukalastajan herkkua. Hyvin näytti maistuvan ja oireita ei tullut.

Maira Me isännän kanssa käytiin vauvakeskustelu muutama kuukausi neidin syntymästä ja haluttiin pientä ikäeroa ekalle ja tokalle. Pikkukakkosen jälkeen pidetään taukoa, mutta on tarkoitus tehdä enemmän lapsia vielä tulevaisuudessa :)

Naj oikein pöntölle, hih =) Meillä neidillä oli oma kakkaäänensä ( ihme linnunviserrystä :D ) ihan vauvasta asti kun punnas kakkaa, mutta nyt se on hävinny kun puurot alotettiin ja vatsa alko joka päivä toimimaan. Oliskin ollu helppo opettaa potalle jos vielä tunnistais ajoissa tarpeen :) Potalla käyntiä aletaan harjoittelee joulun jälkeen jokatapauksessa :)

zizilisko hyvä että mustis laantunut :)

Äitiliini meillä on kans vokaaliasteella, päristelyä, murinaa, kiljumista ja nauramista. Sekä neidillä on oma "virkayskänsä", jos aikuiset puhuu keskenään niin neiti alkaa "yskiä" jos kaipaa itse seurusteluseuraa :D

Meillä neiti eilen nosti itteään mahalteen ollessa punnerrusasentoon, kun olin nostamassa lattialta ylös. Oikein varpaille asti :D Nyt sitten odotetaan kun keksii lähtee konttaamaan :heart:

Miikulainen, Tirppa-neiti 7kk ja Tirlittantoukka rv 6+? :heart:
 
Kiitti ALM ja miikulainen!

Miikulainen, siis oletko oikein kiehauttanut sitä nannia kun riisipuuroa teit? Sen takia tuota maito-juttua kyselen ku meillä ei tosiaan tuo maito oikein muussa muodossa päivällä maistu ku vauvapuuron seassa...

Pottailut taitaa meillä mennä johonkin hamaan hamaan...meillä neidilläkin (2,5v) edelleen vaipat, pissahätää ei oikein tunne ja vessaan ei aina halua olla menossa (kyllä se sit jossain vaiheessa ;)) + aikaa ei aina kaikkeen ole :(. Neidin kanssa aloitettiin kyllä pottailu jo 6kk ikäisenä kun oli kova maha ja hyvä niin ni tottui pikkuhiljaa pottaan ja kakkahätä onkin jo tunnistettu tosi pienestä sekä osattu kertoa. Et kyllä kannattaa istuttaa ja tutustuttaa, kenellä se halu ja mahdollisuus on.

Pilkkuliini
 
Mikropuuron oon ainakin tehny ihan korvikkeeseen...Tosin tänää palo päreet ihan lopullisesti ja ostin taas sitä muksu kaurapuuroa, jostain syystä tavallisen puuron kanssa saadaan tapella et syödäänkö vai eikö...Vai voiko se olla sit vaan niin täyttävää ettei sitä tartte syödä niin paljon kun noita vauvapuuroja?
 
Tajusin sit et voihan tuota maito-asiaa tietty Nestlenkin sivuilta käydä kurkkaamassa ja löysin heti tällaisen tekstin:

Kysymys: Miten voin käyttää korvikemaitoa, kun valmistan itse puuroa vauvalleni?

Vastaus: Keitä puuro veteen pakkauksen ohjeen mukaisesti. Lisää noin muutaman minuutin jäähtyneeseen puuroon korvikejauhetta veden määrän mukaisesti ja sekoita. Mikäli tuntuu, että jauhe sekoittuu huonosti suoraan puuroon lisättynä, voit sekoittaa korvikejauheen tilkkaan lämmintä vettä ja lisätä sen puuron joukkoon nestemäisenä. Korviketta ei kannata keittää, koska sen ravintosisältö heikkenee. Nestlén puuroissa on jo maitoa ja niissä sekoitusnesteenä tulee käyttää vettä.

Täytynee kokeilla ja soveltaa tein ohjeita, kiitti!
 
Täällä vauva vihdoinkin saatu nukkumaan omaan sänkyyn sisälle, ainakin hetkeksi, äiti saa syödä ja olla hieman koneella.

Upeaa, että täällä NAJ:n vauva on oppinut jo pöntölle!


Onkos täällä Toukokuisia tulossa huomenna tuohon touko-kesä-heinäkuisten-tapaamiseen Vantaalle?
Keskusteluketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsi-kasvaa/vauvat-0-12kk/1878631-pk-seudun-touko-kesa-heinakuisten-2010-tapaaminen/

Itse ajattelin yrittää mennä, jos ilmat suosivat huomenna ja pääsen bussilla eteenpäin.
 
Meillä syötiin eilen ekan kerran muuta kuin Muksu-puuroa. Joku kirjoitti täällä neljänviljan puurosta ja tajusin, ettei meillä ole ohraa ja ruista maisteltukaan - mitä nyt ruisleivänkänttyjä on imeskellyt. Tavallista neljänviljanhiutalepuuroa syötiin ja uppos hienosti. Ei tarvinnut edes hiutaleita pienentää. Lantrasin kuuman puuron korvikemaidolla ja mustikkasoseella aika löysäksi. Saapa nähdä, meneekö tänä iltana yhtä hyvin. Puuron syönti kun on viime aikoina muuten takunnut, ilmeisesti hampaisen tulon takia.

Viikonloppuna matkustetaan yöjunalla joulunviettoon tytön mummilaan. Saas nähdä, miten yö menee. En ole ikinä nukkunut tytön vieressä, kun oon pelänny, että pyörin päälle. Nyt tyttö on jo niin iso, että sitä vaaraa ei kyllä enää ole, mutta tuskin silti saan nukuttua - toivottavasti tyttö nukkuu hyvin. Ollaan kerran aikasemminkin menty yöjunalla, mutta silloin meillä oli vaunut mukana ja tyttö nukku kopassa tosi hyvin. Nyt ei oteta vaunuja mukaan, kun mummilassa odottaa lainavaunut. Kahden viikon loma mummilassa - saa nähdä miten tyttö sopeutuu ja unohtaako kodin ihan kokonaan.
 
Joku tuolla aiemmin jossain vaiheessa kysyi miten tehdä karkeampaa sosetta. Mä tein tuolle meidän 2 vuotiaalle karkeampia soseita niin, että sekoitin soseutettujen kasvisten joukkoon ihan normaalia keitettyä riisiä tai pastaa. Noin oli helppo tehdä isompia satseja kerralla.

Mä olisin mielelläni osallistunut tuohon tapaamiseen, mutta sattui toinen tärkeä tapaaminen samalle päivälle. Olis kyl kiva päästä mukaan joku toinen kerta :)

Jossain vaiheessa kirjoitin tänne, että olen ollut tosi väsynyt ja masentunut. No minun masennus katosi sen sileän tien, kun lopetin minipillereiden syönnin. Jotenkin se mielialan vaihdos tuli niin vaivihkaa, että ei sitä edes tajunnut kunnolla ennen kuin oli lopettanut pillerit ja olo muuttui viikon parin aikana ihan normaaliksi. Rankkaa on tietty välillä nytkin, mutta silti pystyy elämästä nauttimaan, eikä tee mieli hypätä katolta alas. Enää en kokeile mitään hormonaalista ehkäisyä, kun kaikilla näyttää sama vaikutus olevan. Sterilisaatio sitten joskus, kun olen siihen valmis. Mä haluaisin vielä yhden lapsen joskus 3-5 vuoden päästä, mutta mies ei varmaankaan ole samaa mieltä. Tuntuu niin vaikelta edes ajatella noista pienistä vauvan vaatteista luopumista: Mä en haluu luopua niistä! :xmas: :D Mutta ei mulla oo tilaa niitä säilytelläkään *snif*

Meidän 2 vuotialla on oksennustauti+kuumetta ja Benjamin on myös ollut aika kärttyinen tänään ja nukkuu jo kolmansia päikkäreitä. Toivottavasti ei hänkin ala nyt oksentamaan :x

z+B 6,5kk
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä