TOUKOKUUN TOUKAT 2010 ~~Varaslähtö kesäkuuhun~~

whitey Kokeile Nuk -merkkisiä tutteja, jos siis haluat tuttia koittaa..Meillä on vaan ne kelvannut molemmille aluksi..Esikolle kyllä vasta 1,5kk ikäisenä
Tossa vielä linkkiä minkä näkösiä on:

http://www.freestone.fi/shop/?path=kultapieni/tutit%20ja%20tuttipullot&id=111015&cmd=view

Noita tutteja meilläpäin löytyy ainakin cittareista...

Tsemppiä :hug:
 
Whitey - Onko sun vauvalla sitten ollut painonnousun kanssa ongelmia?
Mulle myös sairaalassa yksi mukava kätilö vihjaili tutista. Tai sanoi vain, ettei viitsi minulle neljän lapsen äidille alkaa siitä mitään sanomaan :D Meidän kolmosella oli vauvana tosi kova imemisen tarve. Söi siis ensin rinnasta ja kun masu oli täynnä, niin halusi imeä, mutta rinta ei kelvannut koska sieltä tuli maitoa. Joten tuttia sitten lussutti. Meillä on vauvalla ihan pieniä 0-2kk ikäisille tarkoitettuja tutteja.
Rintarepusta alla olevassa linkissä. Kantorepuissa vauvan asento on myös tuollainen sammakko asento, niin kuin liinassa.
http://www.kantoliinakanava.fi/kantoliinakanava/tekstisivu.tmpl?navi_id=292

Annabanana - Kietaisuristi2 sidonta tehdään ensin valmiiksi ja vauva laitetaan vasta sitten siihen. Ainoa sidonta jonka mä osaan :D Kolmosen kanssa yritin jotain muitakin sidontoja, mutta muakin pelotti että vauva tippuu, joten tuolla on menty. Mutta se on mun mielestä riittänyt, kun voi kantaa pystyssä ja kehtoasennossa.

Tää on kyllä ihan päivän paras hetki, kun molemmat pikkupojat nukkuvat yhtäaikaa päikkäreitä :D Näin on ollut alusta asti ja toivottavasti jatkossakin. On tää semmonen henkireikä, että jaksaa sitten taas koko illan painaa noitten kanssa.

zizilisko
 
Hiukan oon jääny taka-alalle palstailussa kun meidän kone tilttasi täysin, käyttöjärjestelmä ja nettiyhteys meni vaihtoon..

Imetyksestä ja korvikkeista ollu puhetta.. Meillä tää pikkuakka huusi nälkäänsä jo sairaalassa, silloin alettiin antaa korviketta ja heti rauhottui. Mulla ei vaan tule niin paljon maitoa että kykenisin ruokkimaan lasta kylläiseksi. Pari viikkoa etupäässä imetin ja annoin lisämaitoa ehkä 2-3 krt/päivässä. Koska paino oli pikkuakalla pudonnut sairaalassa jo 400g niin jouduttiin painokontrolliin (tähän päivään mennessä ei ole saavuttanut syntymäpainoaan). Vaikka kuinka imetin niin 5 vrk:ssa paino oli noussut vain 30g, mikä pitäis olla päiväkohtainen nousu. Eli ihan todistettavasti mun maito ei ole mitään kermaa eikä sitä tule tarpeeksi.

Neuvola (ja kätilöt sairaalassa) totesi että paljon enemmän korviketta ja imettääkään ei kannata kuin vartti per rinta. Turhaan vaan lussuttaa. Ja kun joka tissiruokailun jälkeen pikkuakka huusi nälkäänsä ja muutenkin raivosi tissille.
Eli mä päätin siirtyä korvikkeeseen kokonaan. Itse en koe sitä huonoutena, mulle se sopii jopa paremmin. Imettäessä mä stressasin enemmän sitä saako tarpeeksi ja nouseeko paino.
Ja tutti on meilläkin käytössä mutta eipä tuo paljoa sitä ime.

Ehkäisy meillä menee "tuubat tukkoon" eli mies käy lääkärissä. Tosi moni naureskelee meille kun todetaan että nää kaksi lasta on tarpeeksi. Enempää ei haluta. Ollaan kuultu turhan moneen kertaan että kumminkin mieli muuttuu ajan mittaan.. Ei muutu. Mikähän siinä on että aihe on jotenkin "räjähdysaltis"? :whistle:

Oma aika kyllä kelpaa. Mut joku kaupassa käyminen tai vaikka tietokoneella oleminen (eri kerroksessa) on ihan riittävä,tällä hetkellä.. Mut kyllä mä oon ollu jo vaateostoksilla yksin ja haaveilen josko pääsisi pyöräilemään joku ilta.

Ristiäisvaatteista Pikkuakka saa isosiskonsa juhlamekon ja isosiskolle ostettiin hieno juhlamekko. Mäkin panostan hieman aiempaa enemmän vaatetukseen, mennään samalla naimisiin yllärinä.

Mulla on sit vissiin rintatulehdus. Kiva.
Mulla on ollu se ennen kumpaakin raskautta ja viheliäinen tauti! Lääkäri silloin totesi että atooppinen iho on syynä siihen että tulehdus iski. Nänneistä on kumminkin "röörit" niin hyvinpä ne bakteerit leviää ja märkää sit poistellaan kohta
:(
 
Huoh, mä olen niiiiin väsynyt :( Viime yönä sain nukuttua ensin 2,5h, sitten tunti valvottiin ja 2h torkkumista. Viideltä ylös... sen jälkeen tyttö on nukkunut n. tunnin ja muutaman 10-15min pätkän. Tunnin välein syönyt... Mikään ei tunnu olevan hätänä, on iloinen ja naureskelee, sylissä vaan haluaa olla eikä viihdy sängyssä, ei nuku kuin syliin.

Vinkkejä otetaan vastaan miten saa opetettua pullolle, mä tarvin unta :'( Ei siis suostu syömään ees mun omaa maitoa pullosta.. Ehkä jos tarpeeksi huudattais niin sitten, nyt vaan ei pysty tässä mielentilassa. Huono omatunto kun en pääse ulos, kun en vaan pysty. Hyvä kun jaksaa istua ja imettää. Antaisin mitä vaan yksistä kunnon yöunista....
 
Whitey jos sulla vaan on vaikka imettäessä mahdollisuus lukea tuota Anna Wahlgrenin kirjaa, niin suosittelen! Se auttoi mua aina tosi paljon ensikertalaisena äitinä. :) Tietenkin siinä on todella paljon juttuja, joita en menisi kokeilemaan, mutta yhtä lailla paljon aivan loistavia pointteja. Voin laittaa tähän pähkinänkuoressa tiettyjä juttuja siitä, ja toivon koko sydämestäni että kukaan ei loukkaannu, koska tiedän tosiaankin että aina asiat ei ole näin helppoja, ja toiset vauvat eivät vaan nuku yhtä hyvin.

Eli siis ranskalaisilla viivoilla tulee joitain lainauksia kirjasta:

-Tulkitse lapsen huudot kysymyksiksi. Sinun tehtäväsi on antaa vastaus. Yöllä nukutaan. Pieni lapsesi ei voi heti ymmärtää tätä, sillä hänellä ei vielä ole käsitystä siitä, mikä yö on.

-Lapsilla on geneettinen henkiinjäämisahdistus (tällä Wahlgren tarkoittaa sitä, että iltaisin lapsilla tulee esiin pelko siitä, jäävätkö he henkiin) johon auttaa vain ahdistuksen lievittäminen. Sitä ei voi tehdä kuin yhdellä tavalla: antamalla ruokaa, ruokaa, enemmän ruokaa. Tuntuu mahdottomalta, että pikkuinen voisi tosiaan olla nälkäinen: hänhän söi vastikään, hän syö käytännöllisesti katsoen jatkuvasti. Lapsessasi ei ole vikaa. Ruoka on tie elämään. Lähtökohdaksi on aina otettava, että huutava pieni vauva tarvitsee ruokaa.

-Aivan ensimmäinen tavoite: Anna lapselle enemmän ruokaa kuin hän sinun mielestäsi voi kaiken kohtuuden nimissä tarvita tai tahtoa. Sinulta vaaditaan kärsivällisyyttä. Jotta pieni vauva nukkuisi yönsä hyvin, on hänen oltava päivän päättyessä tarpeeksi väsynyt, kylläinen, iloinen ja tyytyväinen.

Okei, sitten tähän vähän omaa pohdintaa: Eli meidän poika tosiaan aloittaa iltakuudelta aina sen syömismaratonin. Mua ärsytti se yhdessä vaiheessa tosi paljon, ja taistelin sitä vastaan. Eli jos poika halusi syödä 1.5h putkeen, multa meni hermot ja vauva varmasti aisti sen. Ja nukkui sen seurauksena huonosti, heräsi joka toinen tunti. Sitten kun aloin antaa hänen rauhassa syödä niin kauan, kunnes hän itse irroittaa otteen rinnasta, vauva nukkui 7h putkeen. Joskus hän söi kaksi tuntia putkeen. Anna Wahlgren sanoo, että myöhäisen illan syöttöjen pitääkin olla juuri 1,5h tai 2h, jotta vauva nukkuu hyvin. Toki joillakin uni tulee vähäisemmälläkin syömisellä. Ei meillä vaan.

Eli heti kun lakkasin stressaamasta noita maratonisyöttöjä, niin vauvan unirytmi muuttui paljon paremmaksi. Lisäksi hän sanoo, että kannattaa kahden maratonisyötön välissä antaa vauvan nukkua esim. 20min levot, vaikka olisikin ilta. Koska jos vauva on liian väsynyt, hän ei nukahda helposti. Eli esim. 1.5 h syöttö, 20 min lepo, herätys, 1.5 h syöttö, nukkumaan. Mutta siinä kirjassa on tarkemmat ohjeet.

Hän puhuu tosi paljon sellaisesta ilta-ahdistuksesta, eli että vauvoilla on niin valtava kuolemanpelko ihan geeneissä, että ne ei saa nukuttua. Pelkäävät, että ruokaa ei enää tule. Siksi vauvoille pitää ensimmäisten kuukausien aikana osoittaa, että ruokaa todellakin tulee niin paljon kuin he vaan haluavat, jotta he uskaltavat nukkua. Tää toimi meillä ihan loistavasti. Eli imetin parin viikon ajan tasan tarkkaan niin usein kun vauva halusi, vaikka se oli päivisin joka tunti ja iltaisin jatkuvasti. Se helpotti, ja nyt vauveli ei ime päivisin ihan yhtä usein, ja yöt nukkuu rauhallisesti. Tähän toki vaadittiin myös se, että annoin iltaisin lisäravintoa, eli Tuttelia, koska kun vauva halusi imeä jatkuvasti, multa tuntui maito loppuvan kesken. Kun olin antanut Tuttelia pullosta, vauva nukahti melkein samantien. Annoin siis pulloa silloin, kun vauva ei enää tuntunut rauhoittuvan rinnalle vaan imi ja oli tosi levoton.

Sori, nyt tuli tosi pitkä selostus.. :)


Tosi paljon tsemppiä sulle Whitey!
 
Nukuttaako kukaan vauvaansa mahallaan? Meillä neiti tuntuu viihtyvän hyvin nukkuessaan mahallaan, ilmavaivat ainakin helpottaa silloin usein hetkeksi ja kun nukahtaa, niin tuntuu nukkuvan "syvempää" untakin. Otan usein aamuyöstä vauvan oman vatsani päälle, kun en jaksa vielä aamuviideltä nousta. Sänkyyn tai vaunuihin en uskalla mahallaan laittaa, mun pitää olla koko ajan vieressä jos mahallaan...

Jaahans, kai pitää alkaa leipomaan ristiäisiä varten, kun kerran molemmat lapset nukkuvat ulkona, onneksi on kahdet vaunut =) esikoinen 2 v ja 3kk nukkuu edelleen päikkärit ulkona rattaissa, toinen lapsi toisella terassilla ja toinen toisella.

Tsemppiä vielä kaikille yövalvojille ja syöjille, meilläkin neiti syö edelleen n 6 kertaa yössä, mutta nukkuu mun vieressä, joten mielestäni saan ihan hyvin nukuttua itsekin, vaikka kahta tuntia ei kerrallaan saakaan nukkua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:
Whitey - Onko sun vauvalla sitten ollut painonnousun kanssa ongelmia?
No aika pienenä tämä syntyi (3080gr) ja 47cm, joten neuvolassakin sanottiin, että jos ens la ei ole 3.8kg, niin sitten pitää mennä sinne taas ylimääräiseen tapaamiseen. Mä yritän vaan levätä, juoda ja syödä kuin pikkupossu, jotta maitoa riittäisi. Tänään kävin ekaa kertaa edes kaupassa 5 viikkoon miehen ja vauvan kanssa. Olipa jännä reissu, kun on viettänyt 5 viikkoa sairaalassa ja kotona 4 seinän sisällä.
 
piksesti vaan kommentoin magdalenalle et mä oon ihan pienestä pitäen poikaa nukuttanu yöt mahallaan. Se ei muuten nukkunu kun mahallaan nii minkäs teet. Yöt ja päivät siis nukku. Kätkyt kuolemasta neuvolassa varottelivat, mutta uskon että se voi tulla selälleen ollesakin. Ja joskus kun poika nukku yöllä mahallaan nii saatoin kääntää kyljelleen jos heräsin. Nyt tosin poika on vähentäny mahallaan nukkumista ja pyörii sängys ku väkkärä. Tuntuu poika olevan välillä selällää taikka kyljellään vaikka kuin tungen peittoa selän taa.
 
moikka
nyt en kerkee muuta laittaan kun että saatiin ihana poikavauva 24.5 viikkoa aikasemmin laskettua aikaa... käynnistettiin kun minulla paha raskausmyrkytys... kerron tarkemmin myöhemmin... päivät kuluu tosi nopeasti..... poika oli 48cm pitkä ja paino oli 3230 terve pienokainen joka juuri nyt heräs... täytyy mennä moikka
 
Mä oon kans välillä nukuttanu mahallaan, jos tuntuu että nukkuis paremmin niin ja jos ei esim. oo röyhtässy tms. Poika nukku melkeen koko vauva-ajan mahallaan ja tosi hyvin nukkuki :xmas:

Alisa84:
En oikeastaan vaihda imetysasentoa vaikka varmasti pitäis jotta tissit tyhjenis aina hyvin, jos usein syöttää samalla lailla niin saattaa jäädä jonneki kohta joka ei tyhjene. Kyljellään lempiasento koska siinä voi nukkua samalla :D Ja muutaman päivän syötin pelkästään istuen mut oli niin rankkaa selälle et ei pysty enää. Eli mun asennot on vaan kyljellään makuuasennossa tai istualtaan. Välillä tissit ku rukkaset ja sillon tiedän etten oo juonu tarpeeks, mistään muusta ei mulla maidontulo ehdy ku juomisesta, on tullut kaikki muut testattua B)

Huomenna mökkeilemään!
 
Onneks olkoon Tyttö poika vauvan johdosta :flower: :heart:

Meillä kans aloitetaan ilta syöntimaratooni tos 6-7 aikaan ja kaveri tankkaa pari tuntia tuttelia. Nukkuu sit 5-6 tuntia yhteenputkeen.

Me meinattiin mennä juhannukseks mökille,mut saa nyt nähdä ku lupas vesisadetta |O

Munkin pitää hehkuttaa en muista kuka samoin,et mahtuu entisiin farkkuihin :D
Mut sais tota painoa vielä lähteä.

Mulla on torstaina jälkitarkastusaika ja samalla pojun neuvola. Tosi kiva ku menkat alko perjantaina. Vuoti sen perjantain ku seula mut nyt on sit tipotellut vaan :kieh:

Meillä poju nukkuu jommalla kummalla kyljellä tai selällään,mahallaan en oo nukuttanut.

ALM Jaksamisia sulle :hug:

Hyvää juhannusta kaikille jos en enää tuu tänne
:wave:

baby dream ja poju 1kk. 4pv.
 
mä en mahu entisiin farkkuihin :kieh: (vaatteisiin ylipäätään) joten raskauden aikaiset lökärit edelleen lempi housut....... :whistle:

uskaltauduin synnytyksen jälkeen ekaa kertaa puntarille, vielä n. 7 kiloa lähtöpainoon. ihan ok:sti pudonnu kuitenki ku 20 kiloa tuli.. :D

mulla on vauvakuume!!! :eek: siis mitä tää on ku melkeen itkua pukkaa, äsken kattelin tuttavan kuvaa vastasyntyneestä, ja kirpparilla pyörittelin käsissäni 50 potkaria et äääääää, voi oispa meillä joku joka mahtuu näihin.. joo tiiän hullua =) neiti vasta reilu 7 viikkoa :D mut niin iso pötkäle jo, saapi nähdä joko 2kk neuvolassa 6kg rikkoontuu.
 
Kyyneltenhymy en ookkaan miettiny ristiäisvaatteita sen kummemin. Varmaankin joku mekko :D

Cristiina Onnea prinsessalle ihanasta nimestä! :heart:

Devil sanos muuta, aika menee ihan siivillä :eek:

Meillevauva Toivottavasti rintatulehdus ei yllätä :hug:

Voi ALM, en osaa mitenkään auttaa :( Kovasti voimia jaksamisia sinne! Halauksia! :hug:

magdalena meillä saatetaan nukkua masullaan päivisn tuossa rinnan päällä, niin että ite oon hieman kohoasennossa, en ihan vaaka-asennossa. Meidän tytöllä masuvaivat helpottaa kans noin paremmin ja yleensä nukahtaa heti.

BTL määki käytän öisin tuota kylkiasentoa, saa ite samalla levätä, en jaksa istualteen nuokkua :D :whistle:

marjutti vai että vauvakuumetta :D

Täällä mahduttu jo pari viikkoa omiin vanhoihin housuihin. Tosin eihän mulle tullu, ku vajaa 9kg, joista jälellä vielä 1-2kg. Raskausaikanakin vanhat farkut mahtu jalkaan, mut ei menny kiinni mahan ollessa edessä :D Nyt tuo tyllerö tuola taitaa huudella maitoa, joten täytyy mennä :wave:
 
Whitey - Toivottavasti vauvan paino olis nyt hyvin lähtenyt nousuun :) Ja tsemppiä arkeen vaativan vauvan kanssa :hug:

Alisa - Tässä linkki fb ryhmään
http://www.facebook.com/home.php?#!/group.php?gid=136416029702064

Poika yllätti viime yönä nukkumalla 6 tuntia yhtä soittoa :eek: Ja siihen perään vielä 3 tuntia. Koko päivän on nyt nukkunut tosi hyvin ja itkenyt vatsaansa tosi vähän. Muutenkin tuntuu että arki on alkanut toimimaan vähän sujuvammin, kun aiemmin kaikki oli vaan yhtä kaaosta. Päästiin tänään pihallekin jo yhdeltätoista. Kai tämä tästä alkaa pikkuhiljaa helpottamaan :)

zizilisko+poju kohta 4vkoa :heart:
 
Kiitos ihanat kanssasisaret :flower: :flower: Moni muukin sanonut ja sanompa minäkin että teistä tullut ihan uskomattoman tärkeitä tukijoita :heart:

Mulla jo paljon parempi mieli, kun sai parina yönä nukuttua sen 4h putkeen. En tiiä tosiaan mikä tolla likalla oli, laskeskelin että yhden vuorokauden aikana (siis klo 24-24) hää nukkui ehkä n. 7h yhteensä, eli aika vähän.. Nyt onkin ottanut univelkaa takaisin, eilinen oli jo suhteellisen normipäivä ja illalla meni yöunille klo 22 ja edelleen nukkuu. Toki tässä on syöty ja vaippaa vaihdettu välissä, mutta ollut hereillä 30 min tänä aamuna :D

whitey :hug: :hug: ei voi kun voimia toivottaa! Toivotaan että teillä arki pian helpottaa.

Imetysasento mä oikeastaan imetän vaan istualteen... Öisin välillä kyljeltään, jos satutaan nukahtamaan viekukkain.

Jahas, jos tästä hipsis suihkuun pikkuhiljaa että päästäisiin uloskin. Ihana ilma B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja AnnaBanana:
Whitey jos sulla vaan on vaikka imettäessä mahdollisuus lukea tuota Anna Wahlgrenin kirjaa, niin suosittelen!
Heh, en ole päässyt vielä siihen tasolle, että osaisin imettää yhdellä kädellä. Tarvitsen koko ajan 2 kättä, joten en ole vielä edes onnistunut käyttämään kännyä hyödyksi imettäessä.
Mun pitää vain istua sohvalla imetystyynyn kanssa, toinen käsi vauvan niskan takana, toinen kannattelee pepusta. Tää imetystyyny on kyl aika iso, joten vauva tuntuu putoavan tyynyn ja mun mahan väliin, vaikka tyyny on miten kireällä mahan ympärillä. Ainoa, mitä voin tehdä on katsoa tv:tä ja kutitella vauvan jalkapohjia ja puhella vauvalle (yritän aina pitää vauvan hereillä syödessä, ettei ole puolihorroksessa -> nukkuu sitten paremmin sängyssä, kun joutuu olemaan hereillä syödessä). Ajattelin öiden varalle, jos ostaisin nuottitelineen sohvan viereen, jonne saisi ainakin naistenlehtiä ja kirjoja ilman, että tarvitsee käyttää käsiä.



Alkuperäinen kirjoittaja AnnaBanana:
Eli siis ranskalaisilla viivoilla tulee joitain lainauksia kirjasta:
Jotta pieni vauva nukkuisi yönsä hyvin, on hänen oltava päivän päättyessä tarpeeksi väsynyt, kylläinen, iloinen ja tyytyväinen.
Kiitos tästä lyhennelmästä! Tämän nyt olen itsekin huomannut parin viikon kokemuksen jälkeen:
vauva syö enemmän iltaisin. Vauva nukkuu parhaiten, kun sitä vain syöttää ja seurustelee 18-23, eikä anna sen silloin nukkua. Mä olen noin klo 18 herättänyt vauvan "pitkiltä" iltapäiväunilta vaunusta.

Meillä tuo syöminen aina kestää tuon 1h vähintään nykyään, joten iltaisin n. 3 imetystä kestää sen
koko illan lähes seurustelutaukoineen. Öisinkin mä siis imetän tuon väh. 1h tai monesti myös 1,5h istualteen. Pitää vaan pitää itsensä hereillä siinä.

On kyllä ihana, jos vauva myöhemmin imee vähemmän aikaa, kuten oppaissa sanotaan (3kk selviäisi jopa 10minuutissa imemisestä?!)



 
Eilen oli muuten suuri päivä, kun ostin kaupasta pienemmän tutin (kotona oli Ainu 0-6kk) eli Ainu 0-2kk tutin.
Eilen sain pojan jopa imemään sitä 10min pienen suostuttelun jälkeen! Tänään ei enää tuttia huolinut parin minuutin yrittelyn jälkeen, mutta nyt suostui olemaan sitterissä 15min, että sain syödä (olen ollut hereillä jo 02.30 asti ja nyt aamupalalla koneen ääressä). Tämähän on edistystä, jos vauva antaa äidille omaa aikaa sentään syömiseen ja wc-reissuun.
 
whitey :hug: aika vaativa pikkunen siellä. Kivaa että nyt kuitenkin ees hiukan helpottanut.

ALM hyvä että parempi olo jo. Kyllä kunnon unet tekee terää :hug: . Jospa vauva nostatti maitomäärää noin tiheällä imemisellä.

tyttö82 :flower: Onnea!!!

Toukomamma88 :wave: !

Täällä ensimmäinen vähemmän nukuttu yö takana. Neiti tankkas sitten parin tunnin välein ja oli koko aamun tissillä. Varmaan nostaa maitomäärää kun tiheään imee, toivon siis että oli väliaikaista kun muuten yöt on menny 1-2 syötöllä.

Tää :wave: mahtuu kanssa omiin farkkuihin, mutta sellanen löysä makkara tosta mahasta siihen vielä jää :LOL: . En ois uskonu kun on alta kaks viikkoa kuitenkin syntymästä. Painoa on vielä reilusti, mutta yli kymmenen on jo lähtenyt.

Nyt ottaa pikku päikkärit kun neiti vielä nukkuu ulkona.

Selis ja "mötkäle" 13pv
 
tyttö82 Onnea!
Toukomamma88 tervetuloa joukkoon :wave:

Ehkäisystä täällä lääkäri kirjoitti tänään Meliane-pillerireseptin..

Oltiin tänään neuvolassa ja mulla oli jälk.tarkastus. Neidin 1,5 kk mitat: 4275g ja 52 cm. 3 vkossa oli tullu kilo painoa ja 2 cm pituutta. Hienosti käyrien mukaan :)
Neiti sai myös rotarokotteen tänään, nukkuen imeskeli sen menemään :D
Otettiin resepti myös pneumokokkirokotetta varten, ens käynnillä saa sen sitten 2kk iässä. Lääkäritarkastuksessa kaikki hyvin, kovasti kehuskeli tyttöä.

Mulla jälk.tarkastuksessa kaikki hyvin, kiloja 2 enää jäljellä ( mahdun jo osaan omista farkuistani ja muihin vaatteisiini. ) . Kirjotti siis pillerireseptin ja pisti mulle papa-kokeeseen lähetteen kun siit jo 2 vuotta kun viimeks otettu ja sit et ottavat labrassa pienenverenkuvan, jotta nähdään onks hemppari noussu (viimeks 107 mikä on mulle ihan hyvä kyllä.. ) .

Eilen oltiin anoppilas koko päivä ja sylissä pitelijöitä oli monia :) Illalla sitten kotiin kun tultiin niin hetken neiti hermoili ja sitten liipas 150ml Nannia nassuun ja veti yli 6 tuntia hirsiä :O Täällä oon huomannu, et neiti nukkuu pitempiä pätkiä joka kerta kun ollaan vietetty suurinosa päivä muualla kuin kotona touhuten ja sitten myös kun kapaloin vauvan peittoon oikein napakasti.

Korviketta menee täällä 800-1100ml vuorokaudessa. Kerta-annokset vaihtelee 60-130ml väliltä. Meillä syödään useasti, en ole edes laskenut monestikko, ainoastaan määriä välillä laskenu oman mielenkiinnon vuoks :)

Masulteen nukkumista harrastetaan täällä päivisin ja iltaisin välillä, sillon nukkuu äidin vieressä. En uskalla antaa nukkua masulteen ilman mun valvontaa.. :ashamed:

vauvakuume, täällä kans :wawe: ja ollaan puhuttukkin, että pikkukakkosen yritys alotettais vuoden päästä suunnilleen :heart:

mut kutsuhuuto kuuluu ja sitten ulkoilee :wave:

Miikulainen ja Tirppa 1,5kk :heart:
 
Kiva jos pääsen vielä mukaan kirjoittelemaan, on ollut ilo lukea teidän kokemuksia ja olisi antoisaa saada jakaa omia... =)
Juu elikkäs meille syntyi pieni poika 16.5. (rv38+3) klo 5.19, mitoin 2740g ja 48cm, synnytyssairaala on PKKS. Synnytys oli helppo ja nopea, kesti 2h19min, josta ponnistin 14min. Poika on meille toinen lapsi, esikoinen (tyttö) syntyi 14.5.07. Elikkäs juuri kerkesi tulla lapsille 3v ikäeroa. B)

[Raskauskiloista/b] on jäljellä vielä 10kg, yhteensä niitä kerkesi kertyä 20kg. Jospa ne tästä hiljalleen lähtisi...

jaahas, nyt ei ehikkään enempää kun ukkeli ei enää viihdy sitterissään... :wave:


Toukomamma88 ja Elmeri 5vko 3pv
 
Alkuperäinen kirjoittaja Toukomamma88:
Kiva jos pääsen vielä mukaan kirjoittelemaan, on ollut ilo lukea teidän kokemuksia ja olisi antoisaa saada jakaa omia... =)

No tervetuloa. Mäkin vasta vast'ikään aloin kirjoittelemaan tänne, kun tein hikihatussa töitä kyllä ihan synnytykseen asti. Nyt sitten olen yrittänyt lukea vauvaoppaita yms, kun olen nukkumiselta ja imetykseltä ehtinyt.
 
Meidän pikkuakka saavutti ja ohitti vihdoinkin syntymäpainonsa! Ikää nyt 3½viikkoa.. Painaa 4500g ja pituutta tais olla 56cm kun tänään käytiin painokontrollissa. Nyt ei sit ainakaan vähään aikaan käydä niin usein neuvolassa, seuraavaksi vasta heinäkuun puolivälissä. Aattelin eka että otettais silloin se rota mut mies muistutti että seuraavana päivänä on ristiäiset niin ehkä ei sit silloin oteta. Tais esikoisella tulla jotain käninää siitä niin varotaan nyt tänkin kanssa..

Mut tosiaan pikkuakalla oli paino noussu viikossa 250g :). Mutta korviketta meneekin ihan älyttömästi, pitäiskin ihan mielenkiinnosta pitää kirjaa määristä..

Raskauskiloista mulle tuli semmoiset 19kg ylimääräistä joista sairaalaan jäi 13kg eli 6kg olis lähtöpainoon matkaa. Mulle mahtuu normifarkut päälle heittäen. Ja omaksi iloksi vieläpä ne pienemmät farkut jotka ostin just ennen raskautta kun olin laihtunut edellisen raskauden jälkeen vielä ylimääräiset 10kg. Aikomuksena olis saada eka tuo -6kg pois ja sit vielä -5kg niin että syssyllä 2011 olis kapoisessa kuosissa. Nyt on kyllä selvä mahan lörpäke, just sellainen että vois luulla olevan alkuraskaus meneillään. Mut hieman on pienentynyt synnytyksen jälkeen, oon käyttäny sellaista "kureliiviä", joka tukee mun selkääkin.

 
Iltaa,

täällä olis Ms Devilille kohtalotoveri eli vaikea masis neuvolassa todettu. Mulla??? Minä joka selviydyn vaikka läpi harmaan kiven, olenkin nyt paniikissa ja itkeskelen harvase päivä :eek: HUomenna soittaa nle psykologi ja mun pitäisi itse ottaa yhteys Baby blues tuki jutskaan. Myös mies sanoi eilen olevansa henkisesti ihan väsy ja se ei helpota tilannetta ainakaan...Huoh! :/

Muuten kaikki oli oikein hyvin, pikku ukko kasvanut vajaassa kk:ssa jo yli kilon eli oli 5 kg ja rapiat ( 3880g syntymäpaino). Ilmankos kun syökn julmetusti. Kuulostaa kuin omalta puheelta tuo Miikulaisen syömiskuvaus. Meillä menee yli litran kans..
Käytiin tänään aamusella pikkusen kanssa marketissa, hommasin Aventin pullot ja tutit, kun niin harmitti se vaivalla pumpattu kallisarvoinen äidinmaito, mitä pikkuukko purlautteli suupielistään suoraan harson kostukkeeksi. Toiseksi aventin tutissa ei tarvitse yöhämärässä sihdata että kumminpäin se suuhun laitetaan. I like!!

Annabanana kiitos, mielenkiintoista! :)

No jotain positiivistakin, laitettiin öhisijä omaan pahvilaatikkoonsa viime yönä ekaa kertaa ja kaikki nukkuu paremmin :) Sama homma jatkuu...toivottavasti myös yhtä hyvin.

Jassoo, mä menen nyt soffalle, laitan korvatulpat korville ja mies hoitaa ensi yön. On se kultainen :heart: No ensi viikolla on paluu arkeen ku ukko menee töihin, niin sitten yön onkin vain ja ainoastaan mun, glup!

Me ollaan kans juhannus kotona, musta aivan liian työlästä nyt lähteä mökille. Oltiinha me siellä viime viikko. Eipä olla ukon kans oltu kumpika koskaan juhannusta kotona..

Hyviä öitä mammoille ja vaaveille ja kauniita unia :)

masentunut HM ja pikku ukko pian 1 kk
 

Yhteistyössä