Toukokuun toukat 2013 *Helmikuussa*

Moikka! Vihdoin uskallan liittyä ryhmäänne jos siis vielä saa :)
La 10.5, synnärinä kättäri ja oma ikä 28.
Entuudestaan meillä on 4 vuotias poika ja hän
Saa pikkuveljen ultrien mukaan.
Erittäin toivottu ja pitkään yritetty tulokas mahassa.
Keväällä -12 sain keskenmenon ja selvisi että olikin
Kaksoset olleet, mutta toinen ei edes kohdussa vaan
Kasvoi kohdunulkona.
Ensin siis keskeytyi kohdussa ollut ja siitä
Sairaalassa piikitettiin päättymään tämä ku.
Tämä raskaus on ollut haastava, mutta vauvalla kaikki
On hyvin.
Oksensin 24 viikolle välillä jopa kolkyt kertaa pv
Ja viikolla 15 alkoi jo kivuliaat supparit.
Tällä hetkellä sairaslomalla ollut jo alkuvuodesta
Suppareista ja aloitan varhennettuna äippäloman
Maaliskuussa.
Joka tapauksessa, syöksysynnytyksenä tuli ensimmäinen
Lapsi viikolla 38 (ja eka kerran käynnistyi 32 mutta sain estolääkkeet).
Nyt jännätään kuinka pitkälle pääsen, kohdunkaula
Lyhentynyt jo ja viimeksi kohdunsuu pehmeä,
Saa nähä seuraavassa polikontrollissa tilanne.

Raskausajasta en ole nauttinut myös senkään takia, että
Todettiin raskausdiab. :D
No ei tää oo niin kauheeta kun miltä sain sen kuulostamaan :)
Toisaalta ainakin tietää olevansa raskaana. :)

Lilylle laitoin myös viestiä että fb ryhmään voin tulla kans,
En osaa liittää fblinkkejä mut liitin pitkän selityksen miten mut
Löytää :)

Oon lukenut alusta saakka teidän palstaa
Ja vaikuttanut tosi kivalta :)

Terkuin Milo 27+jotain
 
Blommorille ja vauvalle hirveen paljon voimia ja luottoa siihen, että kaikki menee hyvin<3

Kotiutumisvaatteet: Meillä luultavasti poika tulee kotiin sisävaatteissa (body, potkuhousut, jumpsuit) ja kaukalopussissa (joka on vielä tekemättä). Olen itse sitämieltä että parempi liikaa kuin liian vähän, varsinkin kun autossa ei tarvitse olla kovin kauaa. Mielestäni ihan liikaa näkyy alipuettuja vauvoja kylillä -usein äidillä paksummasti päällä.

Suonenvedot nyt saapuneet tännekin. Esikon raskausaikana olivat alusta loppuun yöllisinä riesoina. Pitääpä yrittää muistaa venytellä..

Meijän poju on ihan mahottoman villi. Kuukausi sitte vielä sanoin että taitaa olla rauhallisempi tapaus kuin isosiskonsa, mut nyt on kyllä tilanne muuttunu. Tyttö sentään oli päivät rauhassa ja illalla vasta alotti jumpat, nyt tuntuu ettei vesseli nuku kuin ihan pieniä pätkiä ja pitkin päivää tulee potkuja. Aamulla on pakko nousta kun ensimmäisen kerran käy hereillä, sillä vauva herää myös. Illalla taas ei päästä nukkumaan ;). Mutta nautin, vaikka potkut käy usein jo hyvinkin kipeää, varsinki jos ite just samaan aikaan käyttää vatsalihaksia<3

Meilläkin pieni pääsee nukkumaan kankaalla päällystettyyn äitiyspakkaukseen, joka on kahden yöpöydän päällä (hyvin kiinnitettynä) parisängyn vieressä. Pinnasänkyä ei tule tilanpuutteen vuoksi ollenkaan.

Parvorokko on nyt pistäny miettimään.. Tyttö sai tartunnan päiväkodista ja mieheni luultavasti oli samassa taudissa (aina kun ei tule sitä ihottumaa/näppyjä). Kävin itse jo otattamassa vasta-ainenäytteen, mut menee vielä muutama päivä ennenku saa tulokset. Täällä otettiin neuvolassa tosi vakavasti tuo tauti. Ei huudeltu viikkojen perään ja mietitty että onkohan vai eiköhän oo ollu riskiviikot enää silloin kun olisin voinu tartunnan saada, vaan suoraapäätä piti mennä verikokeisiin, olisi viikkoja sitten ollut 18 tai 32. Suunnilleen 24 viikkoa ennen saatu tartunta voi aiheuttaa suuremmalla riskillä sikiölle anemiaa ja vielä rv 17 olevia sikiöitä on menehtynyt parvorokkoon.

Alaselkäkivut on ollu arkipäivää viimeviikkoisen kaulan magneetti-/varjoainekuvauksen jälkeen. Oli ihan tuskaa olla 45min selällään siellä. Kestin kuitenkin, joten saatiin se homma kerralla ohi. Jospa nämä selkäkivutki pikkuhiljaa helpottais.

Kaana minäkin oon kaikki vauvan vaatteet käyny läpi ja listannu ylös että mitä ja minkäkokosia on kuinkaki paljon :D.

Yritin yks päivä etsiä koneelta kuvaa mahasta, mutta en yhtään ainutta löytäny! Taidan viihtyä kameran takana aika paljon enemmän kuin mieheni ku ei minusta löytyny elokuun jälkeen yhtä ainutta kuvaa jossa olisin näkyny kunnolla :D. Valokuvaprojekteja on täällä kertnyny vähän liiaksiki asti. Meillä on esim kesällä 4-vuotis hääpäivä enkä vieläkään oo tilannu valokuva-albumia.

Tykkään itsekin tästä palstasta, kiitos teille! ja vaikka harvoin kirjottelenkin, kaikki silti aina luen enkä ole liittymässä facen ryhmään..

Iäksi voi päivittää 22v
:p

Valjakka
Ja poks 26+0!
 
Kaanalla on niin sievä maha! Mun maha on kasvanut sen verran dramaattisesti, ettei tarvii enää ärsyyntyä anopin (ja muiden kanssaihmisten) "Eihän sulla ees oo mitään mahaa vielä" -kommenteista. Kohta varmaan alkaa "Onpa sulla jo iso maha" -versiot, ehheh.

Tervetuloa Milo84 ja muutkin uudet, taisin unohtaa huikata aiemmin tässä ketjussa mukaanliittyneille! Milolla ollut aikamoinen taival tähän asti, huhhhuh.

Ihanaa, miten moni täällä on samanlainen himo-organisoija kuin mäkin! Vaatteet kokojen mukaan varastoituna, ihan parasta!

Ystävänpäivää vietän tyttöseurassa. Meillä on kymmenen vuotta ollut yhdeksän tytön tyttökerho, joka aluksi kokoontui viikottain, mutta nykyään aina kun vaan ehditään elämiltämme. Nykyään ollaan hajaannuttu kahteen eri kaupunkiin, nyt ystävänpäivänä meidän helsinkiläiskerholaiset kokoontuu yhden jäsen luo hengaamaan ja herkuttelemaan. Menen viikonlopuksi vanhemmilleni ja pääsen tapaamaan toisen paikkakunnan kerholaisia perjantaina, pitkästä aikaa. Aika kivaa, ootan jo innolla kumpaakin tapaamista!

Mahtavaa viikkoa, toverit!
 
Mä oon yrittänyt pitää itseni aktiivina täälläkin, vaikka facebookissa sitä tulee notkuttua päivät pitkät. Siellä on niin helppo vastata heti, täällä se "vaatii" aina sen kirjautumisen vaivan :)

Milolle lämpimästi tervetuloa mukaan joukkoon!:)

Taas alkoi uus työviikko, työpäiviä TJ 24 voiton puolella jo. Vois ostaa joulukalenterin loppupäiville, rattoisaa odottelua olisi ainakin :D

Eilen leivottiin muiden ohella laskiaispullia. Meinasin jo etten jaksakaan, mutta tuli kaveri sitten kylään ja pojat pistivät leipoen :D Ihania miehiä mun elämässä. Itse olin siis vastuussa pääruoasta.

Kirpparillakin tuli taas tehtyä pikavisiitti eilen ja taaskaan ei tultu tyhjin käsin takas. Köyhdyin jopa hurjat 2,60e :D

ja sitten päätettiin miehen kanssa ostaa meille kavereilta auto. Kauppakassi Clio, mutta saatiin vaunut mahtumaan kyytiin ilman renkaita eli riittää meille ainakin tähän hätään :) Voisin kuvitella, että helpottaa pienen kanssa ainakin jossain määrin. Nyt pitää sitten selvitellä, mitä kaikkea pitääkään hoitaa. Parkkipaikka tulee kalliiksi, mutta parkkisakot kalliimmaksi. Meidän alueella on vaan kahden tunnin kiekkopaikkoja, oman pihan paikat on kaikki varattu ja ainut vaihtoehto, joka on maksaa 35e/kk.. No, tietäähän sen, että auto tuo kuluja.

Kotiutumisvaatteita en ole vielä päättänyt. Pyykkirumba on edessä vaatteiden kanssa joka tapauksessa vielä.

Yleistä omaa napaa tuli siis ylle. Mitäs muille kuuluu?

Terkuin, Simppu ja pötkis 29+5
 
Cherrie; mulla tää on kans siis sellasta ihmeellistä kiristystä. En tosiaan osaa ees "oikeita" suppareita verrata kun ei oo sitä verrokkia :D Mut tosiaan mulle sano neuvolalääkäri että ne on mulla ainakin supistuksia, kun sattu se kiristys olemaan päällä myös kun nousin pois tutkimuspöydältä viime neuvolassa.
Ei koske sinänsä mutta ikävälle tuntuu ja rakkoa painaa sillon vieläkin enemmän kun normitilassa. Ja lenkillä ihan normaali ja jokakertainen fiilis ja nyt myös jos nousee sängystä ylös tai tosiaan loppupäivästä töissä.
 
Heips,

Fb-ryhmässä syntyi sitten erimielisyyksiä, minkä vuoksi katsoin parhaimmaksi erota ryhmästä. Harmi homma, koska asioistahan tässä halutaan kirjoitella ja vaihtaa ajatuksia. Nyt mietin, liittyäkö tuohon uuteen ryhmään, vai kirjoittelisinko sitten täällä. Hienoa, että täällä on pysynyt mukava ilmapiiri:)

Mulla on vkoja 28 tasan. Hui! Olo ollut hyvä, paitsi olin viikon flunssassa. Tämän päiväinen jooga teki hyvää. olen ostellut joitakin vauvanvaatteita parilta kirppikseltä, sieltä tekee kyllä hyviä löytöjä. Lisäksi kyttään mancuda-kantoreppua huuto.netistä. On kyllä suuri tilanpuute, en tiedä mihin mahdutan vauvanvaatteet kun ei ole yhtään vapaata hyllyä kaapeissa eikä tilaa lipastolle. Täytyy varmaan heittää osa omia vaatteita pois, että mahtuu. Pinnasänky on tulossa makuuhuoneeseen, samoin hoitopöytä. Ollaan ajateltu, että alkuun pieni nukkuisi siinä äitiyspakkauksen laatikossa.

Mullakin mahaa joskus kiristää, varsinkin kävellessä kovettuu välilllä. Muuten kivut, joita mulla oli aiemmin kävellessä alavatsalla ovat helpottaneet.

Hyviä vointeja kaikille!
 
Mäkin toivon että kesä menis oman pihan terassilla istuen vauvaa imettäen vierestä seuraten kun isosisarukset leikkii nätisti hiekkiksellä ja uimarannalla :p Ainakin toivoisin, että olis TOSI aurinkoinen ja lämmin kesä, toisin kuin viimeksi. :stick:

Oliskin hyvä idea tehdä ristiäiskutsuja ja kakunkoristeita jo etukäteen valmiiksi, mutta luulen, että multa kyllä jää tekemättä, varmaan aika menee noiden isompien kanssa sitten kun mammaloma alkaa, ja sitä ennen...ei toivoakaan. Elämä tuntuu nyt olevan tätä herätään-hoitoon-töihin-kotiin-ruokaa-hetken touhuilua-iltatoimet-nukkumaan-rataa nyt. Äippälomaa odotellen....

Kiitos Amon ja Cherrie ja ketä teitä oli jotka kommentoi suonenvetoja....Aloitin Magnesiumit viime viikolla ja ehkä hieman helpompi ollut nyt. Varovaisesti täytyy edelleen raajoja liikutella öisin ettei lähde kramppaamaan silti. Mutta varovaista se mun kyljenkin kääntäminen on muutenkin, kun jokakerta kun hieman liikahdan niin tuntuu että lantio halkee siihen paikkaan.:mad:

Supistuksiahan kuuluukin olla näillä viikoilla jo, mutta ei toki kivuliaita! Gynekologin mukaan 5-10 vuorokaudessa on ihan normaalia, kunhan ovat kivuttomia ja laukeavat itsestään. Kohtu harjoittelee tositoimia varten. :) Kivuliaat supistukset pitää aina arvioida, ovatko vaarallisia vai "vaarattomia", ennenkun voidaan jättää vaille suurempaa huomiota. Tsemppiä teille jotka niistä kärsitte, ite ollut vaan toistaiseksi noita kivuttomia kovettumisia!

Facebook-ryhmään en minäkään aio liittyä, haluan pitää yksityisyyteni myös!

Ystävänpäivälle ei oo kummempia suunnitelmia, mutta nyt kun mietin sattumoisin ollaan sillon menossa kavereille kylään, sattuipas sopivasti :D

Valokuvat usealta vuodelta täälläkin odottaa lajitteluaan....:ashamed: Millonkohan sitä ehtis...

Tervetuloa Milo84! Toivotaan, että sun loppuodotus sujuisi rauhaisammin. :)

Kristiin
ja muru 30+4
 
Heips.

Valitettavasti alkuperäinen fb-ryhmä on poistettu, koskapa siellä tuli erimielisyyksiä. Tästä johtuen myös uusi ryhmä on perustettu, johon kaikki halukkaat voivat sitten liittyä. Toivotaan siis uuteen ryhmään parempaa henkeä ja vähemmän asiatonta kommentointia.
 
Uuteen ryhmään pääsee siis minun kauttani, siellä on oikein leppoisa ja rento tunnelma.

On ikävää, että edellinen ryhmä kaatui moderoinnin puolesta, mutta nyt jatkamme puhtaalta pöydältä :)

Tämä ryhmä ei missään vaiheessa ole muuttumassa julkiseksi, vaan pysyy ehdottoman salaisena ja luottamuksellisena.

Itse koen fb-ryhmän enemmän yksityisenä, kuin tällaisen koko maailman luettavissa olevan ketjun. Olen itse siirtynyt oikeastaan kokonaan fb:n puolelle, käyn täällä lukemassa yksärit.

Ihanaa odotusta toukokuisille :) <3

Lily, 25+1, yksi uuden ryhmän admineista.
 
  • Tykkää
Reactions: -Tipe-
Kiva saada uutta porukkaa mukaan pinoon :)
Milolla aika rankat kokemukset takana! Sairasloma suppareista ja RD ei kuulosta kovin helpolta yhdistelmältä...

Olikos tässä pinossa jollain muullakin parvorokkoa perheessä, vai oliko se jossain muussa pinossa. Kesäkuisia tulee myös seurattua päivittäin, menee välillä sekaisin mitä juttua on ollut missäkin. Toivotaan, että vasta-aineet löytyisi, Valjakka!

Mahan koko -kommenteista
, mulla kun tällä kumpareella on kokoa riittänyt alusta asti, niin yksi tuttu sitten kysyi joskus... Olikohan marraskuussa, että onko meille tulossa perheenlisäystä. Kysyi myös laskettua aikaa, ja totesi vähän yllättyneellä äänellä, mun mahaa katsoen: "ethän sä sit ole kovin pitkällä vielä!".

Juu on onneksi teitäkin, jotka jaksaa kirjoitella molemmille puolille, kuten Simppu :) Kiva niin. Toki ymmärrän senkin, ettei kaikki halua kirjoitella täällä, kun kuka vain pääsee lukemaan juttuja.

Uutukainen, paha tosiaan näin kirjoittamalla yrittää kuvailla miltä mikäkin supistus ja kiristys tuntuu :) Mulla se pitkä puristus ei ole uusiutunut, ja se oli sellainen, ettei se kokonaan hellittänyt missään vaiheessa. Välillä kiristi tosi kovaa ja välillä sellaisena, mitä harkkasupistukset. Mutta koko ajan tuntui jonkin asteinen kiristys, kunnes pääsin kotiin. Nyt on vaan tavallisia harkkajuttuja, mitä yleensä tulee kävellessä tms ja sit niitä kovempia muutama päivässä. Oletko kysynyt supistuksiin liittyvästä kivusta neuvolassa?

Supistusten määrästä
, mulla on kaikissa raskauksissa tullut paljon harkkareita, varmaan yli 10/pv. Ne ei ole tosiaan tehneet mitään, ihan harmittomia ovat olleet. Nyt supistuksia saattaa tulla tunnissa 10, kun iltaisin seuraan kovempia laskurin kanssa. Pitkin päivää/ iltaa tulee satunnaisia kovempia, niitä en ole ehtinyt laskemaan. Joinain iltoina taas tulee vaan muutama.

Onko muilla ollut paineen tunnetta kohdunsuulla päin?
Mulla tänäänkin kesken kävelyn tuli aika kova paine olo. Ei supistanut. Alaselässä kyllä tuntui jomotusta, mutta ehkä se on muuten vaan jumissa... Ainakaan aiemmin ei ole tuntunut selässä muut supparit, paitsi synnytyspoltot. Mietin, liittyykö tuo paine lantiopohjan lihaksiin, mulla on niiden treenaaminen ollut vähemmän säännöllistä viime aikoina.
 
Huomenta.

Cherrie
: tytöllä oli Helsingissä suunniteltu leikkaus,kaikki meni hyvin ja paraneminen on hyvässä vaiheessa jo=)

Tuosta fb ryhmästä vielä:toki on yksityinen ja on totta,että tämä täällä julkinen,mutta fb ryhmässä olet kuitenkin omalla nimelläsi,täällä saa olla nimimerkillä,eikä täälläkään ole pakko kaikkea paljastaa itsestään,vaan sen jonka katsoo haluavansa kertoa;)Jos joku täällä tunnistaa,niin sitten sille ei mitään voi...

Minulla ollut tuollaista paineen tunnetta välillä alakerrassa,ja jomotusta....

Eilen oli taas kamala päivä tuon issiasvaivan kanssa,huh huh: /

Vauvan kotiin tulo vaatteet riippuu vähän ilmasta,mutta kuvittelisin,että toukokuun loppu on jo lämmintä,joten body ja potkarit/puolipotkarit,ohuet tumput,ohut myssy ja ehkä joku vanupuku/villavaate=)Olen aina jokaiselle valkannut ihan omat kotiintulo vaatteet,paitsi vaunupuku on voinut olla sama:heart:

Äitiyspakkausta odotan jo malttamattomana,2.2 hakemus lähetetty ja Kelan mukaan jo ratkaisu,että eiköhän se sieltä pian postiin tule:heart:

Sokerirasitus ajan sain varattua,se on viikolla 9,lasten hiihtolomaviikolla heti maanantaina,sittenpä siitäkin pääsee;)

petronella ja toukotoukka 24+6:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Pikaisesti päivän neuvolakuulumiset (29+6)

Paino noussut ekasta neuvolasta nyt 5 kg tasan.
RR 117/65
U-Prot. -
U-Gluk. -
HB 108 (nykyisellä rauta-annostuksella siis jatketaan, kun oli pysynyt samassa 3 viikon takaiseen, vaikkei noussut ollutkaan)
SF-mitta 30 (Osutaan melkeen siis jo käyrälle!)
Syke 146
Liikkeet ++

Eli kaiken kaikkiaan siis erittäin jees! Kuulemma pienellä on hyvin tilaa masussa, kun oon sen verta pitkä (172cm) ja oleskelikin selkä suht suorana, tai näin ainakin neukkutätsy käsikopelolla sanoi :) Ei tässä ehi ainakaan liikaa murehtimaan raskautta, kun seuraava kasvukontrolliultra ens viikolla ja seuraava neuvola taas 3 viikon päästä.

Minkäslaisia kiloja ihmisille on täällä siunaantunut?

Terkuin, Simppu ja pötkis 29+6
 
Kaikile ihan hirmuisesti kiitos tsempeistä ja haleista

Vielä ainakin pienen sydän jaksaa lyödä, pelottaa aivan järkyttävästi mietin vain että mitä jos?!
Onneks viikko on taas mennyt jos sydän jaksaa vain lyödä ensi maanantaihin jolloin aila 100 varmasti tulee sectio päätös. Ehkä hyvä niin. En tiedä.mitä pitäisi tehdä?! Kaikki vaihtoehdot pelottaa.
Pakko välill kirjoittaa tännekki miehen ja ystävien kanssa oon yritänny puhua mutta aina alan itkemään, mies otti myös raskaasti.. En ole.nähnyt oikeastaan koskaan häntä noin murheellisena.
Mutta niin kauan kuin toivoa on! :)
Hankinnat ja muut on nyt jäänyt, ei tiedä uskaltaako hankkia vai ei!

Blommor ja pieni 27+4
 
Liitoskipuja minulla ei ole ollut muissa raskauksissa ollenkaan ja nyt niiden takia voisi vaikka itkeä. Inhottavia!

Alkaa aamusta olla jo niin valosaa ja illalla ei pimeä tule niin aikaisin niin huomaa väkisinkin piristyneen hieman eikä väsytä enää niin paljoa.

Rupesin eilen etsimään vauvan vaatteita ja löysinkin 2 isoa jätesäkillistä missä on sinisiä ja muutenkin pojille sopivia vaatteita. Säkillinen oli vain pinkkiä ja tyttö vaatteita. No, menee hetki kun noita pesee...

Onpa jännää, että toisilla on jo 30+ paremmalla puolella! Onnea heille!

Kesäloma reissu mekin tehdään ja aina kotimaassa kun ei olla kovia matkustelemaan varsinkaan pienten lasten kanssa ja meilläkin tänä vuonna on suunnitteilla tampere ja särkänniemi 2/3 yötä.

affenilla on aivan ihanat haavekuvat! Harmi, ettei meillä ole mökkiä eikä sellaisilla sukulaisilla jolta voisi hetkeksi lainata.

Nukkuminen sujuu tääläkin enää kyljellään mikä oli aika outoa aluksi kun olen vannoutunut mahallani nukkuja. Nyt siihen alkaa jo hieman tottua.

Minulla on kaikki valokuvat koneella ja kerran kuussa järjestelen sen kuun kuvat omaan kansioon. Ei onneksi pääse kasaantumaan kamalsti.

Minullakin on nyt kävellessä maha alkanut tuntua kovalta ja tuntuu kova paineen tunne alhaalla. Todella ikävää ja hieman kivuliasta. Muissa raskauksissa ei ole ollut tällaista. Onneksi on torstaina neuvola lääkäri ja voin siellä kysyä asiasta.

Itsekään en aio liittyä mihinkään fb ryhmään. Haluan myös pitää yksityisyyteni.

Mellä ei ole erityistä suunnitelmaa ystävänpäiväksi. Käytiin lauantaina ravintolassa syömässä ja viettämässä ystävänpäivää. Lapsilla on jotain omaa koulussa ja eskarissa. Nuorimmalla on nyyttärit kerhossa.

Tervetuloa Milo84 :wave: Sinulla onkin ollut aika rankkaa! Toivottavasti loppu sujuu paremmin!

Onneksi kaikki meni hyvin petronella09!

Minullekin tuli viimein päätökset kelalta!

Tiivi-Taavi & Hemuli 27+5
 
Cherrie_, en oo täällä kertonut sen tarkemmin kuin että asutaan Kaakkois-Aasiassa yhdessä suurkaupungissa :) Tässä itsekin vielä mietin, että jätänkö sittenkin sen FB-ryhmän välistä koska täällä voi olla anonyymisti.

Blommor, mukavaa että kävit kertomassa kuulumisia.:hug:

Mulla oli sokerirasituskoe viime viikolla, tai itse asiassa kaksikin. Täällä oli sellainen eri systeemi, että eka kerralla mentiin vain aamulla labraan 2 h paaston jälkeen, juotiin litkua (jossa oli oikeaa limettimehua, oli itse asiassa hyvää!) ja tunnin päästä otettiin 1 verikoe. Koska sen arvo oli mulla koholla, jouduin uuteen testiin...Siinä vierähtikin sitten aikaa, nyt oli se normaali yön yli paasto ja sitten verikoe ennen litkun juomista. Toisella kertaa se juomakin oli pahempaa, siinä oli 2 kertaa enemmän glukoosia...Sitten otettiin 3 verikoetta aina tunnin välein. Ekan tunnin oli kyllä tosi huono olo, onneksi labrassa oli suht rauhallista ja sain jopa melkein torkuttua seinään nojaillen toisen tunnin aikana. Kaikki veriarvot oli sitten tällä kertaa onneksi tosi hyvät, alle viitearvojen.

Painonnousu on pysynyt nyt tosi hyvin kurissa, olen tyytyväinen koska lähtötilanne oli reilut 10 kg enemmän kuin esikoisen odotusta aloittaessa... Nyt on tullut lähtöpainoon vasta vajaat 3 kg, mutta tällä hetkellä kyllä herkut maistuu ihan liikaa.

Vaatteita pienelle on tullut ostettua hiukan, mutta nyt meinaan odottaa siihen asti, että pääsen penkomaan Suomessa vanhat varastot. Äitiyspakkauksen pyysin rahana, siinä on niin paljon sellaista jolla ei lämpimässä maassa asuessa ole käyttöä. Nyt odottelen Kelan päätöstä, myös näistä raskausajan tutkimuksista olen lähettänyt kuitit sinne, koska vakuutus ei korvaa.

:heart:
 
Kiva kuulla, että leikkaus meni hyvin, petronella09 :)

Simppu kysyit kertyneestä painosta, mulla on plussan jälkeen tullut kaikkiaan n. 6kg. Vähän nopeammin on tullut, kuin aiemmissa raskauksissa, kun en ole pystynyt yhtä paljon liikkumaan. Hieman kauhistuttaa, paljonko on toukokuussa vaakalukemat, mulla on tällä hetkellä suunnilleen yhtä paljon painoa, mitä yleensä synnärille lähtiessä :ashamed: Saa nähdä mitä vaaka näyttää ensi viikolla neuvolassa...

Kiva kun tulit Blommor kertomaan kuulumisia, jännäilen ihan kauheasti teidän puolesta! Pidän peukkuja ja toivon parasta :hug: Tosi ahdistava tilanne kyllä :( Paljon enkeleitä tuleville päiville, että pikkuisen sydän jaksaisi jatkaa lyömistä :heart:

Lajittelin tänä aamuna mun vanhemmilta haetut vaatteet, muutama 70cm oli eksynyt sekaan. Äitiyspakkauslaatikollinen on 56-62 kokoisia vaatteita neutraaleilla väreillä, tyttöjen pikkuvaatteet jätin vielä odottamaan, niitä on toinen laatikollinen! 60-70 kokoisia siis. Pieni varasto tännekin kertynyt, nuo kaikki siis on sisarusten lasten vanhoja. Mutta ylläripylläri, melkein kaikki housut/ potkarit puuttui. En tiedä, onko ne jossain lainassa, vai onko joku vienyt kirpparille tms. Samoin melkein kaikki harsot on jossain. Pitää vielä käydä vanhemmilla vilkaisemassa, olisiko ne eksyneet tyttöjen vaatteisiin ja kysäistä sitten löytyiskö niitä lainasta takaisin. Omia 60cm housuja ei nimittäin montaa ole, 8 muistaakseni. Puolipotkarit lähinnä harmittaa, ne oli aika ohuita, ois kesällä mukavan vilpoisat ulkoillessa.

Hyvä tietää, että muillakin on paineen tunnetta ollut. Ehkä se ei sitten ole mitään kummempaa. Mäkin meinasin kysellä ensi viikon lääkärissä sitä. Täytyy varmaan laittaa ylös, unohdan muuten puolet kysymyksistä, niin kuin viimeksi :headwall:

Ok Olgamaria, siellä suunnalla maapalloa siis :) En muistanut yhtään, oletko edes Euroopassa. Onhan sieltä sitten tosiaan melkoinen lentomatka Suomeen.

Tästä päivästä tuli kotipäivä. Olin meinannut viedä lapset laskiaismäkeen, mutta esikoiselle nousi eilen koulun jälkeen kova kuume. Kuopus tuntui myös yöllä tavallista lämpimämmältä, kun mönki keskellä yötä mun viereen. Nyt ei kuitenkaan ole kuin 37,1 mikä on välillä ihan normaalia hänellä. Onpahan aikaa vajuttaa silitettävien vaatteiden vuorta...

Cherrie_ 24+4
 
Heipsan leidit :wave:

Täällä olen taustalla hengaillut ja seuraillut kaikkien elämää :)
Muutamilla oli huolenaiheitakin :hug: heille. Mutta ilmeisesti noin muuten kaikki voinut hyvin.

Ostoksia yms. vauva juttuja moni pohdiskellut ja hankkinut. Meille ei ole ilmaantunut vielä mitään, joo on esikoisen tavaroita hieman kaapin pohjalla, mutta siellä saavat odottaa ainakin ensikuuhun.

Sokerirasitus tulee ajankohtaiseksi minullekin, paino noussut sen verran ja ikäni puolesta joudun kyseiseen "toimenpiteeseen" YÄK =)

Raskausaika Tämä on meille niiiiiiin viimeinen lapsi, kroppa tekee tilttiä.. Ei vain ole hyvä olla. Mahaa villtelee, kovettuu, supistaa, polttelee, painetta yms. NOT NICE :mad: Vaikka ei saisi valittaa, pian tämä on ohitse jokatapauksessa..

Huomenna työterveyslääkärille hakemaan terkkarin pyynnöstä sairaslomaa.. loppukuusta olisikin neuvolalääkäri joka tutkii tilanteen kohdunsuulla... Hieman pelottaa.. Aika paljon näitä ei niin mukavia supistuksia yms kipuja on ollut,että olen todella iloisesti yllättynyt jos selviääkin, ettei siellä ole mitään pahoja tapahtunut.

Verenpaineet on tässä raskaudessa olleet hieman mitä sattuu, aluksi alko nouseehurjastikkin, nyt viimeksi mitattuna oli jo inhimilliset, ainoastaan alapaine jatkaa suuntaa kohti ylös... Osaako joku sanoa mitä se tarkoittaa???

Kela paperitkin pitäisi täyttää.. Ne olisin saanut täyttää jo silloin tammikuussa, mutta en ole jaksanut murehtia =) Vakuutus otettiin, tai se on nyt selvityksessä että tuleeko siihen jotain ehtoja , esikoinen kun syntyi ennenaikaisena..

Täällä muuten asustaa erittäin vilkas (Aino, ainakin rakenne ultran mukaan) lapsonen.. Aamulla alkaa ripaskansa ja jatkaa sitä pitkälle päivään, pitää pienen lepo tauon kun olen syönyt ja sitten taas iltaa kohden alkaa uudet kuviot. On ihanaa, että tuntee ne liikkeet, mutta olisi se ihanaa jos saisi yöllä vaikka nukkua, eikä tarvitsisi miettiä tuleeko toinen kyljestä ulos =)

Tulipas taas sepustusta.. Yritän olla ahkerampi kirjoittaja ( tää oman olotilan surkeus ei vain kauheasti innosta.. ja tuskin kukaan sellaista jaksaa koko ajan lukeakkaan, en minä ainakaan =) ) Ja täytyy yrittää muistaa, että toisilla on ihka oikeastikkin suuria murheita..


ReVe AinoOiva 26+4
 
  • Tykkää
Reactions: -Tipe-
Blommor on mielessä monesti päivittäin. Toivon kovasti hyvää vauvalle ja että jaksaa taistella itsensä terveiden kirjoihin :heart:

Oma olo on sitä että liikkuminen on kuin painajaisunista: Se takkuaa, on hidastettua, tehotonta, päämäärä ei tunnu lähentyvän yhtä nopeasti kuin mieli jo menisi sadan metrin päässä edellä.....

Urheilun otin nyt tosissani. Kauan hakkasin päätä seinään kunnes keksin että voin uida ilman jalkoja ( lonkkakivut ) ja nostella painoja istualtaan käyttäen vain ylävartaloa. JIPII, JUHUU ei lisää lonkkakipuja mutta terveempi olo ja voin syödä enemmän mitä tahdon :p

Tässä ryhmässä ei taida olla kaksos - tai kolmosodottajia?
Kun odotin esikoistani vuonna 2008 niin olin ryhmässä missä oli muistaakseni muutamakin kaksososottaja ja yksi kolmostenodottaja.
Siinä kävi aika surullisesti että kolmoset syntyivät aivan liian aikaisin ja itkettiin ruudun takana varmaan kaikki. Kaikki kolme vauvaa saivat vakavia keskosvaurioita. En tiedä mitä heille tänä päivänä kuuluu.
Toisen kaksosodottajan kaksoset syntyivät jo n. viikolla 20 tai jotakin. Se oli vielä pahempi.. Toista äiti sai pitää hetken elävänä sylissään. En tosin muista selvisikö toinen vai syntyikö hänkin.


Kaksosraskauksissa saa pelätä aina sydän syrjällään. Siksi olen iloinen jos sitä huolta ei kenenkään tarvitse kantaa. Enkä ole itsekään kantanut.

Oma lapseni ( tämä ) on IVF hedelmöityshoidoilla alkuun saatu ja aikanaan esikoisen kohdalla vuonna 2008 lääkärini sanoi jo silloin ettei laita kahta alkiota kerrallaan kellekään asiakkaalleen koska sikiön vammautumisen ( sisältää keskosuuden, kuoleman, yms. ) riskit ovat 40-50%
Vaikka keskoshoito on suomessa huippua niin turhaa riskeerata jos ei ole pakko. :)
 
Viimeksi muokattu:
Löytyy jomotusta jostain kohdunsuun tienoilta ja painon tunnetta sen puristuksen lisäksi myös :D

Näistä kysyin neuvolassa, otettiinkin jo streptokokki varmuuden vuoksi kun sanoin että muutenkin paikat tuntuu aroille (johtunee tosin emättimen rakenteen muutoksesta raskausaikana, se kun pehmenee ja muuttuu seiniltään "valuvaksi"). Testi oli puhdas. Tässä vaiheessa ei nyt vielä muita kokeita tai toimenpiteitä tehty koska kipua ei kuitenkaan varsinaisesti ole ollut.
 
Moikka pitkästä aikaa :wave:

Sama vika minulla kuin monella muullakin eli lukemassa käyn päivittäin mut tämä kirjautumisen vaiva... ;)

Lilylle laitoin viestiä Facebookiin liitttymisestä. Jospa siellä tulisi oltua aktiivisempi :)

Täällä sokerirasitustesti takana ja huomenna uusiksi paastoarvon mittaus. Oli nimittäin paastoarvo koholla 0.1 joten haluavat mitata sen uudestaan. Kaikki muut arvot olivat selvästi alle rajojen. Eli paastotaan taas :)

Me päästään muuttamaan takas kotimaahan muutaman kuukauden kuluttua! Jee! Täytyy vain toivoa et pysyy yhdessä kasassa siihen asti :) Vähän kyllä jännittää kun pitäis sit olla kaksi vuorokautta tärisevällä laivalla viimeisillään...

Pikkuvaatteet olen esikoisen jäljiltä jo pessyt ja laittanut kaappiin Suomen kodissa. Meiltä löytyy myös varastosta pahvilaatikot joissa lukee Vaatteet 62, vaatteet 68 jne ;) Kotiutumisvaatteita en kyllä ole vielä miettinyt.

Blommorille iso :hug: Toivottavasti kaikki kääntyy parhainpäin!

Freundin ja Anselmi 28+1
 
Mun sukulainen odotti vuonna 2008 kolmosia, jotka syntyivät liian aikaisin. Kukaan heistä ei selvinnyt muutamaa päivää pidempään, isoin taisi n. viikon sinnitellä :( Mahtaako olla samat kolmoset kyseessä, kenet Dragonfly77 mainitsi... Ei kauhean monia kolmosia vuodessa synny. Tämä tapahtui muistaakseni loppukesästä, joskus heinä- elokuun vaihteessa. Oltiin kesälomareissulla huvipuistossa, kun äitini välitti suru-uutiset. Istuin siellä kaiken sen hulinan keskellä itkemässä : / Ihan järkyttävä tapaus. Yhdenkin vauvan menettäminen tuntuu sietämättömältä ajatukselta, saati sitten kolmen... Käsittääkseni kyseessä oli luomuraskaus.

Kiva lukea ReVen kuulumisia pitkästä aikaa :) Mietinkin, mihin muut Mikkeliin menijät hävisi palstalta.

Mitäs kaikkea PLV-näytteestä katsottiinkaan? Näkyykö siinä muut tulehdukset, kuin vti? Ensi viikolla pitäisi viedä se neuvolaan.

muoks. kiva kuulla Freundinistakin, ja jos joku muu on jäänyt mainitsematta :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Kävin tänään taas siinä lääkärillä, kyseli että tahtoisinko lisää sairaslomaa, mutta tuumasin hyvin jaksavani, nyt kun mihinkään ei ole sattunut *koputtaa puuta*
Samalla katsottiin sokerirasituksen tulokset ja järkytys oli aivan valtava kun terkka ensin huokaa että: ohhoh ja tuumaa että johan on paastoarvo kohollaan. Ensimmäinen arvo oli 9,0 toinen 5,5 ja viimeinen 6,0. Toi on niin järjetön toi ensimmäinen lukema että mietittiin onko siihen tullut joku virhe. Nyt sitten mittailen kotona sokereita maanantaihin, ja mikäli ne pysyy järkevinä niin pyydän lähetteen uuteen mittaukseen. Mä oon aivan shokissa moisesta, ikinä ennen ei oo ollut mitään.

No mutta sitten toisiin aiheisiin, pysyn myös täällä ja jätän fb-ryhmän väliin, kyllä meillä täällä hyvin porukkaa säilyy.
Sitten kertokaahan että miten noista ryhmistä tulee niin riitaisia? Jotenkin tosi outo ajatus mun mielestä, en tosin oo paljon käynyt näihin kirjoittelemassa että asia on sinänsä outo mulle.

Simppu kyseli kiloista, mulle on nyt tullut yhteensä 5kg, viimeisen viikon aikana 2kg :confused:, yhtään ei tarvis tulla mutta tuskin se tähän jää, pakko ruveta raahaan itseään kävelylle.

Kiva Blommor että jaksoit tulla kertomaan kuulumisia, jaksamista vaikeaan tilanteeseen.

Milolla on ollut vaikea alku, toivottavasti loppua kohden helpottaa.

Armin 26+4
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä