Toukokuun toukat 2013 *Helmikuussa*

Mä olen samoilla linjoilla kuin Petronella, että nimenomaan omalla nimellä en halua profiloitua. Siksi en fb-ryhmään liity, vaikka siellä muuten paljon aikaa vietänkin. Tunnistautumista välttääkseni olen muutenkin paljastanut asioita itsestäni täällä vain harkiten.

Simppu kyseli painoa, mulle on tullut nyt 6-7 kg :ashamed: Ei se muuten mitään, ees paljoo ole, mutta kun suurin osa on herkuttelusta. Joka päivä on pakko saada jotain hyvää, varsinkin iltaisin....En millään saa otettua itseäni niskasta kiinni tässä asiassa |O

Uutukaiselta
olikin otettu streptokokkitesti, siitä on ainakin täällä Keski-Suomessa tulossa käytäntö, että rv35-37 otetaan kaikilta odottajilta Fl-Strepto-testi, ja tulos menee synnärille, ja positiiviset äidit saa sitten synnyttämään mennessä sen antibioottihoidon estämään sikiön tartuntaa, ettei siis aiheudu vauvalle vastasyntyneen vaikeaa streptokokkisepsistä. Äidille ko. bakteeri aiheuta minkäänlaista ongelmaa, mutta sille vauvalle... Ja siksi katsotaan vasta tossa vaiheessa, että gynekologien mukaan kantajuus bakteerille tulee ja menee, ja jos katsottu aiemmin, ei kerro välttämättä totuutta kantajuudesta synnytyshetkellä, siksi otetaan mahdollisimman lähellä laskettua aikaa. Itsellä otettiin Rv26, joten uusi edessä sitten myöhemmin vielä.

Cherrie, PLV:stä (puhtaasti laskettu virtsa), katsotaan yleensä stixit eli onko valkosoluja, verta, proteiinia, nitriittejä tai ketoaineita, ja sitten bakteeriviljely. Tulehduksista siis näkyy vain mahdollinen bakteerivirtsatieinfektio.

Blommorille kyllä iso :hug: Hirveästi voimia teille raskaaseen tilanteeseen.

ON.

Tänään neuvola 30+5
RR 111/69mmHg
Hb 125 (viimeksi 117, rauta tehnyt jotain)
Pissassa prot +/++, nyt kotona tikuttamaan että lisääntyykö.....
SF-mitta 27,5cm keskikäyrällä.
:heart: vauvalla keskimäärin +145/min
Kaikki siis suht ok. Seuraava neuvola onkin jo 2 vkon päästä, niin se loppu vaan lähenee!
Itselle puhkesi sitten flunssa, sehän tästä vielä puuttui. muuten ei ihmeempiä vointeihin.

Kristiin 30+5
 
Huomenta.Painoa on tullut varmaan se 5kg ekasta neuvolasta tähän päivään.

Streptokokki minulta löytyi edellisessä raskaudessa,säin siihen lääkekuurin ja lisäksi annettiin se antibiotti suoneen synnytyksessä,minulla nousi kuume,vauvalla kaikki hyvin.Nyt jännittää puhkeeko se bakteeri taas:whistle:Täälläkin otetaan se n. kk ennen laskettua aikaa.

Äityspakkaus
pitäs tulla postiin ensi viikolla,kelan päätöksessä ilmoitettiin,että 2-viikon kuluessa päätöksestä=)Ihanaa päästä tutkimaan ja hypistelemään,ollaan mun äidin ja siskon kanssa aina tutkittu se myös:heart:

Blommorille suuren suuri :hug: ja vauvalle,että jaksaa sinnitellä:hug:

Tänään taas poksutaan:D

petronella ja toukotoukka 25+0:heart:pOKS POKS
 
Kivaa lukea harvemmin kirjoittavienkin kuulumisia! Hyvä meininki täällä palstalla, ei olla alettu sekoilla, hyvä me. (Niin usein äiti-/vanhempiblogeissa ja niiden kommenteissa tunteet ja sanat kärjistyy, ilmeisesti jotain samaa tuolla aiemmassa fb-ryhmässäkin... mut onneks ei täällä.)

Blommor, kivaa kuulla sinusta, ootte ajatuksissa päivittäin! Eteenpäin sinnitellään!

Mulle on tullut painoa nyt yhteensä 7-8 kg (neuvolan vaaka näyttää vähän eri kuin kotivaaka). Pari viime viikkoa on ollut KOKO ajan nälkä, ja tekee mieli kaikkia herkkuja. Jäi ehkä päälle matkalta ja niitä seuranneilta synttäreiltä tollanen herkuttelurutiini, iltateen kanssa on ihan pakko vetää jotain makeaa. Mut kaipa tuo paino ihan sallituissa rajoissa menee.

Simppu - 30-vau! Kerrassaan!

28+3
 
Blommor: Paljon, paljon jaksamista! :hug:

Äitiyspakkauksen kävin hakemassa eilen postista ja kylläpä olikin ihana päästä ihastelemaan livenä noita vaatteita =) Tai no, meillä se meni itse asiassa niin, että mies esitteli mulle ne laatikon aarteet, ihanaa kun toinen on niin innoissaan :D Kiva, kun siinä tuli myös noita pienen pieniä vaatteita, niitä meillä ei ihan hirmuisesti ollutkaan.

Nyt alkaiskin kaikki hankinnat olla jo aika hyvällä mallilla.. Vielä pitää semmosta pientä ostella, kuten perusvoidetta vauvalle ja itselleni imetysliivejä, mobiilia pinniksen päälle ja harsoliinoja ainakin. Niin, ja vaippoja. Kuinkas muiden hankinnat?

Mulle on painoa tullut nyt aikalailla 8kg. Tuntuu, että koko ajan on nälkä ja makeanhimo on jotain ihan järkyttävää - etenkin iltaisin. Toivon, että suurin osa kiloista jää laitokselle ja katoaa imetyksen aikana.. Tehokuuria pukkaa sitten, jos näin ei käy :D

Meilläkin päin streptokokki otetaan nykyään kaikilta noin kuukautta ennen laskettua aikaa. Mulla se on ilmesestikin sitten huhikuussa edessä. Juuri tuossa kalenteria katselin, että mihin tää aika katoaa.. Enää reilu kuukausi mammaloman alkuun!! Aivan käsittämätöntä, miten tämä aika on mennyt niin nopeesti.. tuntuu, että vastahan mä tein sen plussaa näyttäneen raskaustestin.

Ihanaa loppuviikkoa ja huomista ystävänpäivää kaikille! :flower:

Amon & piskuinen 28+5
 
Heippis kaikki! Oon käynyt välillä lueskelemassa ketjua, mutta en ole ehtinyt kirjoitella mitään. Nyt oli pakko tulla kommentoimaan että MITEN te olette saaneet noin vähän painoa! Mulle on kertynyt ekasta neuvolasta tähän päivään mennessä 12 kiloa! No olin valmiiksi aika hoikka, vaikka en ruokaa ole koskaan karsastanutkaan. Selkeesti vaan nyt aineenvaihdunta on muuttunut JA ruokaa kuluu enemmän kuin ennen - kas kun...!

On ollut tosi mukava lukea teidän muiden kokemuksia ja ajatuksia viimeksi kuluneiden kuukausien aikana! Erityisesti Blommor: roppakaupalla voimia ja onnenenkeleitä suojaksenne! En pysty edes kuvittelemaan, mitä käytte läpi.

Täällä vauveli kasvaa vauhdilla ja näyttää (pikemminkin tuntuu!) olevan melkoinen persoonallisuus, vatsan uumenista löytyy napakka mielipide joka asiaan :D Me ei tiedetä vauvan sukupuolta, mies ei halunnut tietää ja loppujen lopuksi se ei ollut itsellenikään hirvittävän tärkeää. Mitään hankintojakaan ei olla vielä tehty, tai tilasin sentään äitiyspakkauksen. Sitä odotellessa...

Olen säästynyt enemmältä kipuilulta, mutta nyt alkavat yöt käydä levottomiksi ja unenlaatu huonommaksi. Päivät menevät vain nuokkuessa kuin mikäkin zombi, satunnaisia energianpurskahduksia lukuun ottamatta.

Sokerirasitusta mulle ei ole missään vaiheessa tehty eikä siitä ole edes neuvolassa puhuttu. Toisaalta virtsat ovat olleet puhtaita ja painonnousu kai jonkinlaisten käyrien rajoissa (vaikka itsestä tuntuukin että voisin poseerata Save the Whales -julisteessa eikä kukaan huomaisi eroa!).

Pysytäänpä linjoilla! Tsemppiä kaikille loppurutistukseen :)


puputyttö ja pikkuapina 27+5
 
Ärsyttävää! Kirjotin kaikkee ja en ollukkaa kirjautunu ja sit se hävis puff!
No en jaksa muuta ku et siis ei en oo tehny hankintoi puuttuu siis pinnis/kehto, hoitopöytä ja vaatekaappi vaatteille! Oon inventaariota tehny ja tehny ja tehny, mut ei noille vauvan vaatteille oo tilaa :( joko siis miehen kalastusvälineet lähtee tai sitte saan uuden vaatekaapin :D

No, olot p*skaa, supistelee joka pv ja usein valvon öitä puoliksi kipeiden polttojen kanssa, jos oon tehny edes vähän jotain tai stressannu jostain. :/
Ens viikolla kohdunsuun kontrolli, täl hetkellä pehmee, lyhyt ja sanoisinko, avara..
Kiloja on tullut tuhat ja kaikki pakaroihin ja reisiin :D

En jaksa angstaa enempää, tänään on huono pv :p

T AngstiMilo ja rvt jotain 27+5?
 
Heissan!

Täälläkin kaikki mennyt suht hyvin. Jalkoja ruvennut töissä särkemään ihan kuin ei veri kunnolla kiertäis no kaipa se on tuon seisomatyön haittapuolia ja pientä selkäjomotusta siinä samalla. Sokerirasitukseen pitäs aikaa varailla, ei vaan oikeen nappais kun kerran jo siellä käynyt makaamassa.

Hankinnat on aika hyvällä mallilla: yhdistelmävaunut,pinnis, turvakaukalo, sänkyyn viihdyke mobiili, hoitopöytä ja jotain bodyjä on jo kaappiin kertynyt. Innolla kyllä oottelen äp saapumista :) Anopin puolelta on kuulemma tulossa sitteri ja vaatteita.

Paino on onneksi vielä pysynyt aisoissa lähtöpainoon nähden vielä -2kg.

JeVi13 26+0
 
Hyvää Ystävänpäivää!!!

Aika hurja paastoarvo sulla, Armin :O Miltäs on nyt mittaustulokset näyttäneet, pysyykö arvot kurissa?

Herkuttelusta, mulla on tapana syödä melkein joka päivä kahvin kanssa muutama pala suklaata. Joskus menee vielä illalla rivi tai pari, mutta ei koskaan kokonaista levyä kerralla. Erehdyin kaupasta ostamaan sellaisen Fazerin mansikkasuklaalevyn, ja se on mun mielestä taivaallista! Ihan hyvällä omallatunnolla olen herkutellut, nams. Sitä kyllä voisi syödä koko levyn kerralla... Välillä on niitä kausia, että voisi mussuttaa paljon enemmänkin herkkuja. Viikon sisällä on mennyt turhan monta laskiaispullaa, ja nyt ei tee mieli mitään isompaa herkuttelua. Nopeasti tulee se makea kiintiö täyteen.

Kiitti PLV-infosta, Kristiin :)

Hankinnoista, vaipat, liivinsuojat jne ostan vasta viimeisillä viikoilla. Muuten kaikki taitaa olla valmiina, kun vaan pesee ja laittelee paikalleen.

Meidänkin neuvolassa otetaan streptokokki kaikilta. Oli jo kuopuksen odotusaikaan tullut tuo testi ohjelmaan.

Tsempit Milo84:lle supistuksien kanssa :(

Mulla tuli eilen kävelylenkin päätteeksi ensimmäinen kunnon kipeä supistus. Selän puolella ovat alkaneet kovimmat tuntua. Onneksi on se lääkäriaika tulossa, muuten soittelisin jo neuvolaan.

Niin ja piti jo edelliseen viestiin laittaa, että tsempit myös liitoskipujen kanssa kärvistelijöille. Olin jo itse ehtinyt unohtaa edellisen raskauden kyljen kääntämiset loppuraskaudesta : / Oletteko kokeilleet liukkaita lakanoita (satiini tms) avuksi kääntymiseen? Itse en ole hankkinut, viimeksi tosiaan oli ehkä viimeisen kuukauden ajan kipuja yöllä. Mutta jos nyt ilmestyvät aiemmin, täytynee harkita.

Alan jo jännäillä teidän puolesta, kenellä on +30 viikot menossa :) Eihän teillä ole just minkään vertaa aikaa loman alkuun ja synnytykseen! Wau :D

Cherrie_ 24+6
 
Ja heiiii :wave:

Täällä taas =) Muutama päivitys jotka olin unohtanut ilmoittaa.. Eli rakenneultrassa sanoivat tulokkaan olevan tyttö . Tosin jotenkin ei vaan uskalla luottaa siihen. Kuvankin sain jossa näkyy kolme riisin jyvää, ne kuulemma on vahvat tytön merkit..:)snotty: antoi kuvan todisteeksi, kun hieman epäilin hänen sanojaan :snotty: )

Eilen kävin iloisella virolaisella työpaikka lääkärillä. Hain sairaslomaa näiden supisteluiden vuoksi. Lääkärin tapaaminen kokonaisuudessaan näin:
Lääkäri: Tervetuloa.
tähän tottakai vastasin kiitos :)
Lääkäri: Ja mikä vaivaa?
Kerroin esikoisen ennenaikaisesta synnytyksestä ja nyt alkaneista supistuksista.
Lääkäri: Ennenaikainen synnytys ei hyvä.
Totesin ettei tosiaan.
Lääkäri: Minä etsin sinulle sopivan diagnoosin.
Johon en osannut sanoa kuin kiitos =)
Lääkäri: Tämä tässä, parempia vointeja.
tämän lääkärin tekstin kun miellätte viron tyyliseksi, se oli koominen tilanne. Sairaslomapaperissa diagnoosian supistustoiminnan häiriö. En oo moista koskaan kuullutkaan =)

painosta oli tuolla puhetta, olen käsittänyt, että hoikat ja alipainoiset saavat painoa herkemmin. Ja että alipainoisille tulisi jotenkin ensiksi paino siihen normaaliin ihannepainoon, jonka jälkeen vasta tulisi raskauskilot. Itse olen aina ollut n. 10kg alipainoinen, ja syödä saan kuin hevonen. Ja jos katsotaan painoa viime kesältä se huiteli jossain 42kg tietämillä. raskaaksi tullessani paino nousi samantien, johtuen ehkä tisseihin kertyneistä "kiloista" jihuu omistan tissit =) no joo asiaan, ekalla neuvola käynnillä paino oli 49kg joka myös kirjattiin "lähtöpainoksi". No nyt jos käyn puntarilla se näyttää 59, eli 10kg lisää.... ja jos tämä raskaus etenee esikoisen tapaan, painoa synnytykseen mennessä sellaiset about 66...näistä tosin en osaa olla huolissaan, paino tippuu ainakin 5kg kun tissit alkaa kuihtua pois :D

höh. kello noin paljon, pitää alkaa valmistauta töihin... tais iis enhän mä virallisesti mene töihin vaan isännän seuraksi makaamaan takahuoneeseen =)

ReVe 26+6
 
  • Tykkää
Reactions: Uutukainen
JOM
Nyt on vissiin aika tylsää töissä...Meikä on alkanut lukemaan helmi- ja maaliskuisten viestiketjuja ja voi hui, että kun siellä on helmikuisilla jännät paikat:) Ja minä kun vannoin, etten tässä raskaudessa lue mitään keskustelupalstoja saati kirjoita niihin :) Vannomatta paras.

Kävin pitkästä aikaa tasamaalla hiihtämässä. Ai että teki hyvää selälle ja hartioille. Sopivan asusteen löytyminen oli vaan aikamoinen haaste:) En millään viitsisi ostaa mitään urkkavaatteita tai muita äippävaatteita, kun niiden käyttöaika on niin vähäinen. Yhden kevät takin ostin itselleni ja muutamia paitoja olen hankkinut. Onneksi ei ole tiedossa mitään juhlia, niin ei tarvitse stressata juhlapukeutimisen kanssa. Ainakin aikaisemmissa raskauksissa kilot ovat jääneet laitokselle ja muutamassa kuukaudessa ollaan oltu jo vähän alle lähtöpainon ja vaatteet tipahdellut päältä. Saishan noita mammavaatteita myytyä kirpparille eteenpäin, mutta mulla on iskenyt joku ihmeen nuukuusvaihe päälle. Ja noita kiloja on tullut aikaisemmissa raskauksissa noin 15-16 kg lähtöpainosta.

Mulla ei ole vieläkään tullut äitiysrahapäätöstä, vaikka laitoin sen menemään jo kolme viikkoa sitten. Onko täällä muita yrittäjiä? Onko teillä kestänyt hakemuksen käsittely kauemmin? Mä niin haluaisin tietää paljon sitä rahaa jää käpälään.

Varasin ajan sokerirasitukseen. Haluan siis mennä siihen vapaaehtoisesti kun edellisissä raskauksissa lapset ovat olleet aika isokokoisia. Jotenkin jänskättää vaan ne tulokset... Jaiks!

Mitäs vielä...Hyvää ystävänpäivää kaikille mammoille ja mahanasukeille :)
 
JOM
Nostin itsekin YEL-tuloja, mutta vähän liian myöhään. No kai he jotenkin laskevat keskiarvon puolelta vuodelta?! Mulla on myös sivutuloja ja en todellakaan tiedä miten he tulkitsevat ja laskevat tuloni. Olen siis varautunut taas tekemään lisäselvityksiä ja sen jälkeen lisäselvityksen lisäselvityksiä, mutta nehän on yrittäjälle tuttuja :)
 
Nyt on taas neuvola takana. Kaikki kunnossa ja viimein paino alkanut nousemaan. En ole nyt noin viikkoon enään oksentanut! Paino on n. -4kg alusta.
Minä kyllä tykkään meidän uudesta neuvola lääkäristä. On niin mukava ja häneltä voi kysyä ihan rauhassa tyhmiäkin kysymyksiä. Alatutkimuksen teki niin hellästi ettei ole kukaan koskaan tehnyt.
Tuosta paineen tunteesta kyselin ja ilmeisesti ovat vain harjoitussupisruksia ja niistä ei tarvitse välittää. Jos pahalta tuntuu kannattaa hieman höllätä tahtia. Mitään muutoksia ei ole alhaalla tapahtunut.
Vieläkään ei ole tarvinnut lisärautaa syödä. Ihmeellistä kun muissa raskauksissa on pitänyt aloittaa jo ennen puoliväliä.
Närästys saatu lääkkeillä kuriin.

Tänään leivotta kuppikakkuja ystävänpäivän kunniaksi ja kaikille maistuikin oikein hyvin.

Hyvää Ystävänpäivää kaikille!

Tiivi-Taavi & Hemuli 28+0 POKS :heart: (kohta se 30 paukkuu jo täälläkin!)
 
Emily, edellisellä tai sitä edellisellä sivulla lukee, että vanha fb-ryhmä poistui "erimielisyyksien" takia, uuteen pääsee laittamalla linkin omaan fb:iin minulle. :) (linkki siksi, että helpompi löytää tuhansien samannimisten joukosta, ja joitakin ei valitettavasti löydy haulla vaikka olisi ainoa, kun on niin tiukat yksityisyysasetukset. Toki jos linkkaaminen on mahdotonta, voit kirjoittaa jonkun viestin, niin annan sinulle ohjeet profiiliini.)
 
Hankinnat vielä TÄYSIN tekemättä. Mutta ei oikeestaan kauheesti tarviikaan, eiköhän tähän tavarapaljouteen yksi vauva sujahda ilman isompia hankintojakaan. Ja ehtiihän tässä kai vielä..:whistle:

Cherrie, tommonen liukuva lakana vois olla kyljen kääntelyihin hyvä...Pitääpä harkita. Nyt nukun tyyliin 3 tuntia yhdellä kyljellä, kunnes puutuu koko kroppa riittävästi, ja vaihdan kylkeä pari minuuttia, ja sitten toisella kyljellä taas 3 tuntia, ja toinen kyljenvaihto loppuyöksi. Ei oo herkkua ei...:mad:

ReVellä mielenkiintoinen lääkäri :p

Kristiin ja poksupäivä 31+0
 
Huomenta!
Tänään POKS 27
Nostin kanssa yeliä sen verran et kätee pitäisi alussa jäädä se reilu partiolaiset. Sinänsä lohduttavaa kun en ole tuollaista summaa yrityksestä ulos ottanut.
Eilen lepäilin koko aamupäivän, mahakin supisteli harvoi, sitten kun oli pakko moista ylös tekemään ruokaa niin tuli huhkittia sen pari tuntia. . Mutta kyllä sen illemmasta huomasi kun alkoi vattaankin sattua ja oli epämukava olla. . Eli rauhassa on oltava jos mielii pitkälle tässä raskaudessa päästä.

Dragonfly : laskiko ne rahat äitiyslomalla alusta vai siitä kun jätit jakemuksen?? Kelaan olon tästä yhteyksissä, mutta selvää vastausta en saanut :)

ReVe AinoOiva 27+0
Ps. Ihana tämä kännykän esisyöttö, ja kivoja kömmähdyksiä tulee jos ei huomaa tarkistaa. aiemmin tuolla lukee partiolaiset kun piti lukea pari tonnia :)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta. Eilen saapui äitiyspakkaus ja oihan siellä taas kaikkea ihanaa,yllätyin joistain vaatteista,jotka ei näyttänyt netin kuvissa kovin kivoilta,niin luonnossa olivatkin ihan kauniita=)Ainoastaan ne telttakuosiset vaatteet olivat ei niin kivat,vaikka kauniin mintun väriset ovatkin:whistle:Mukavaa,kun pakkauksessa oli myös 5ocm vaatetta,minun suosikki on varmaan se siilimakuupussi ja se pieni unihaalari:heart:


Onko muilla sellasia outoja mahakipuja?
Ei ihan alhaalla vaan ympäri mahaa,eilen huomasin,että iho alkaa kiristää.Minulla poistettu sappirakko ja kivi syksyllä ennen raskautumista,että luulen,että osa kipu johtuu niistä arvista: /

Painon nousu:luin tuosta liberon kirjasesta,että jos on alipainoinen/normaalipainoinen pitäisi raskausaikana kertyä keksimäärin se 11kg,että on ns. vararavintoa,joka käynnistää maidontuotannon ja jos on ylipainoa,niin pitäisi tulla vähemmän.Itse olen normaalipainoinen ollut joka raskauden alettua ja se 11kg suurinpiirtein painoa on tullut,nyt päästään varmaan myös samoihin lukemiin:DViimeksi,kun imetin 10kk,niin ylimääräiset kilot lähti hyvin ja enemmänkin putosi.

petronella ja toukotoukka 25+2:heart:
 
Viimeksi muokattu:
*Poksis* täältäkin!

Eilinen ystävänpäivä sai hieman tympeän käänteen, olin aikonut viettää kivaa aikaa lasten kanssa. Esikon kanssa oli lautapeli kesken, kun hänellä tuli kiire vessaan. Ei ihan ehtinyt, oksu lensi pitkin seiniä, mattoa jne... No, menihän se ilta niinkin, sotkua pestessä. Onneksi ei vaikuta yrjötauti olevan, oli limaa kertynyt liikaa, kun on tämän viikkoa pitänyt yskää ja kuumetta. Täytyy viettää tuplasti kivaa aikaa nyt viikonloppuna :)

Mulla ei supistukset näytä tulevan minkään säännön mukaan. Löysän kotipäivän päätteeksi supisteli yli 2h illalla, 2-20min välein. Eilinen päivä oli yhtä juoksemista + mattopyykit ja muut, illalla supistuksia tuli huimat kaksi. Molemmat oli kyllä sitten kipeitä. Ei oikein tiedä miten päin olisi. Löysäsi tahtia tai ei, niitä tulee joka tapauksessa :headwall:

Masuasukki villiintyi eilen illalla täysin, pienet jalat kävi mahdotonta vauhtia tuossa navan tuntumassa :heart: Poukkoilu jatkui aamuyölle asti, en meinannut saada unen päästä kiinni, kun toinen piti potkutreenejä :)

Mielenkiintoinen työpaikkalääkäri tosiaan ReVellä. Tsemppiä supistuksien kanssa!

Hienoa, että Tiivi-Taavin pahoinvointi on alkanut helpottaa :)

Mulla ei ole ollut vatsakipuja, paitsi välillä, kun vatsa toimii tooosi hitaasti. Mutta muuten ei mitään ylimääräisiä.

Hauskaa alkavaa viikonloppua kaikille!

Cherrie_ 25+0

 
Lääkäri: Ennenaikainen synnytys ei hyvä.
Repeän joka kerran, kun luen tämän dialogin päässäni! Hahhah! Uusi mantrani tässä loppuraskaudessa.

Ehdin myös luulla ReVen "reiluja partiolaisia" joksikin yrittäjärahajargoniksi, hyvä etten alkanut googlettaa...

Petronella09, mä taas just tykkäsin niistä telttakuoseista, oon niitä itselleni himoinnut 2000-luvun alusta asti. Äiti ei koskaan niitä saanut, poika saa nyt heti, joten ihan hyvinhän tää lutviutui. Siilimakuupussikin on tosi kiva!

Mä lähden viikonlopun viettoon porukoille. Tiukasti aikataulutettu viikonloppu edessä, että ehdin nähdä kaikki rakkaat. Leppoisaa viikonloppua!
 
  • Tykkää
Reactions: Uutukainen ja ReVe
ReVe Ne laskee joku toissavuoden tulojen mukaan tai sitten 6kk viimeisten YEL:lien mukaan. Jos ovat yli 20% suuremmat kuin toissavuoden ansioissa.

Ne lasketaan minun tapauksessani ( puoli vuotta eteenpäin periodi ) lokakuusta alkaen olevista yrittäjäeläkkeistä. Koska eläkkeeni ylittää sen 20% tältä ajalta.

En ehkä osaa tässä sanoa tarkalleen miten koko prosessi meni. Mieheni hoitaa kirjanpidon ja kaiken talouden. Toki keskustelemme mutta käytäntö on hänen heiniään.

Sen tiedän että jos nyt korottaisi YEL:liä niin siitä ei enää hyötyisi kuten lokakuussa nostetusta YEL:stä.
 
JOM
Tämä päivä alkoi paljon paremmin kuin eilinen, kun siviilipollari kirjoitti rikesakkoja kännykkään puhumisesta. Hyi,hyi! Eilen valittelin, kun ei ole tullut äitiyrahapäätöksiä ja nyt Kelasta ihan soitettiin ja sain antaa lisäselvitykset puhelimitse. Sain siinä samalla kuulla päätöksenkin, johon olen niiiiiiiin tyytyväinen. Kerrankin yrittäjää palkitaan. Saan enemmän rahaa, kun olen ikuna firmasta nostanut rahaa :) Hassua!

Mulla oli eilen illalla tosi omituinen tunne mahassa. Ihan piukeella ja vihlovalla mahalla kömmin nukkumaan. Housuihin lirahti myös jonkun verran kirkasta nestettä. Valkovuotoa vai lapsivettä? Valkovuoto on kyllä mulla yleensä vähän "kiinteempää". No pitää vähän seurailla. Mun yhdellä kaverilla oli tihkunut lapsivettä pitkin raskautta ja lopulta piti käynnistää aika aikasessa vaiheessa, kun ei lapsokaisella ollut enää vettä missä lillua.

Kiva kun muilla on jo äippäpakkauksia hypisteltävänä. Muistan kun ensimmäisestä lapsesta sain pakkauksen ja sitä oli niin makeeta möyhiä. Kelan mamsukka sanoi, että
saan pakkauksen parin viikon sisällä. Eiköhän sitä tule möyhittyä samalla tavalla kuin silloin kahdeksan vuotta sitten.

Jotakin vaatteita olen vaaville jo hankkinut. Lapset katseli jotakin vauvan vaatteita ja ihmetteli, että meneekö sille vauvalle OIKEESTI noin pienet vaatteet. Ja ihan super suloista, kun kumpikin sanoi, ettei jaksa enää odottaa koska se vauva syntyy...Tunne taitaa olla molemminpuoleinen :)
 

Yhteistyössä