Toukokuun toukat 2013 *Maaliskuussa*

Kovasti tsemppiä Blommorille ja perheelle. Voimia ja jaksamisia pikkuprinsessan kanssa ensitaipaleille! Sekä unohtamatta ISOSTI ONNEA TYTÖSTÄ :heart:

(.) Meillä tänään poksupäivä eli 33+0! :)

Terkuin, Simppu ja pötkis
 
Voi väsymys! Viettelen talvilomaa ja parina päivänä on ollut ihan huutava väsy. Toki eri tavalla tulee puuhailtua eikä istuttua töissä koneella. Mutta nyt aamupalan ja aamutoimien jälkeen oli ihan pakko tulla pötkölle. Koko raskauden ajan olen ollut tosi virkeä eikä päikkäreitä ole tarvittu. Mutta nyt näiden parin päivän aikana on pitänyt levätä useampaan kertaan. Nytkö tuo pienoisihminen alkaa viedä äidistä mehut kasvuspurtillaan.

Kahdessa lisäultrassa on käyty painon kehityksen tarkkailun vuoksi, mutta jatkossa normaali neuvolaseuranta. Tytöllä luumitat vastaa viikkoja, keskivartalosta edelleen hoikahko, mutta kasvaa omaa tahtia. Syntymäpainoarvioksi saatu 3200-3400g eli ihan normaali.

Mi&Ma ja prinsessa 31+3
 
Saisinko minäkin liittyä vielä joukkoon =) Olen taustalla vähän aikaa lueskellut, mutta yleensä aina kännykällä ja en ole sen takia aikaisemmin laitellut tietojani kun koneella on niin paljon helpompi.

tietoina siis Sol1, 31 vuotta, ensimmäinen lapsi, laskettu aika 17.5 ja Tayssissa synnytetään, Ivf:llä raskaus alkanut reilun 5 vuoden yrityksen jälkeen ja tyttöä meille lupailtiin rakenneultrassa
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: -Tipe-
JOM
Paljon onnea Blommor pikkuruisesta tytöstä! Voih!

Kiva kun tulee kokoajan uusia kirjoittajia, niin on enemmän luettavaa :) Eli tervetulemaks!

Täällä myös ilmassa todella kovaa uupumista ja väsymystä. No osasyynä varmastikin hb, joka oli eilen mitattuna vaivaiset 100 : / . Nyt rautaa popsimaan, niin ehkä sitä taas ollaan kohta elävien kirjoissa ja loppuu tämä seiniin tuijottelu. Öisin kanssa vähän närästys- ja pissalevottomuutta havaittavissa. Ihana nukkua varmastikin mun vieressä, kun pyörin kuin tuuliviiri koko yön. Vauva on vielä perätilassa, mutta toivottavasti tajuaa kääntyä itekseen oikeisiin asemiin. Täytyy alkaa jumppailemaan konttausasennossa, niin saattaa kuulemma kääntyä paremmin. Tiedä sitten... Tilaahan vielä on vauvalla liikkua mahassa väkkyränä, niin kuin äitinsäkin tekee öisin. Onkohan vauva yhtä kärttyisänä kun mie :). Painoa on nyt tullut 7 kiloa lähtöpainosta eli varsin maltillisesti. Hyvä niin. Silti on aikamoinen valasolo. Kahden viikon päästä uudestaan neuvolaan ja sitten jo vika lääkäri. Meneehän tämä aika sittenkin eteenpäin :).

Viikkoja 30, wuhuuuuu!
 
Blommorin pienokaiselle, ja tietysti koko perheelle voimia!!

Mä jouduin sitten saikulle ja saattaapa olla ettei enää töihin ole menemistäkään loppuaikana. Kuukausi olisi ollut vielä matkaa mammalomaan.
Bebe on laskeutunut alas ja raivotarjonnassa ollut parisen viikkoa. Ihmettelinkin kun masu muutti muotoaan ihan yhden äkin ja painui alas. Supistukset on myös ihan jokapäiväisiä ja neuvolassa olivat sitä mieltä ettei niitä pitäisi olla vielä kivuliaina tai näin herkästi. Muuten kaikki ok.

Painostani nalkuttanut neuvolatäti oli jäänyt eläkkeelle :LOL: ja saimme oikein mukavan ja nuoren "neuvolatädin" tilalle joka tuntui osaavan suhteuttaa tilanteen ruumiinrakenteeseeni joka on tosi hoikka. Turvotusta kun ei ole ja vain tuo etupallero (+nuo kaksi ylempää palleroa..) ovat kasvaneet. Painoa on tullut alusta saakka yhteensävähän reilu 10kg, nyt siis viikot 30+5.
 
Hei, mukaan olisi tulossa myös yksi loppukuun tapaus. Oon enemmän seuraillu tuota kesäkuisten pinoa, kun vahva tunne on siitä, että sinne mennään... Tosin mun tuntemukset on tyypillisesti keskinkertaisia arvauksia... Eli:
Eulalie / LA 28.05. / 35 v. / 2. Lapsi
 
Ensinnäkin Ihan hirmuisesti paljon onnea Blommorille pienestä tytöstä, ja kiva kun jaksoit käydä kertomassa kuulumisia. Oikein paljon voimia tulevaan, päivä kerrallaan ja oikein paljon enkeleitä mukaan.

Sitten omaa napaa: kävin maanantaina Tays:issa äippäpolilla kun on varmaan viikon lurahdellut jotain housuun ja mun kaveri oli sitä mieltä että täytyy ainakin neuvolaan soittaa. Neuvolantäti oli ihan kettuuntunut muhun kun en ollut aikaisemmin ottanut yhteyttä :whistle:
Se sitten käski sinne äitipolille ja kun tehtiin testi niin ei se ainakaan lapsivettä ollut (onneksi), eli varmaan vaan aivan käsittämättömän juoksevaa valkovuotoa. Pienellä oli tällähetkellä painoa 1300g, menee hieman keskikäyrän alapuolella ja syntymäpainoksi veikkasi alle 3500g. Se oli helpotus koska mua sen rakenneultran perusteella pelotti että meille tulee jättivauva :) Muutenkin kaikki oli hyvin.

Väsymys on rantautunut myös tänne, en saa öisin nukuttua ja olo on töissä sen mukainen. Mulla on neuvola ensiviikon tiistaina ja jos tää väsymys ei helpota niin pyydän sen kirjoittaan mulle sairaslomaa. Se saattaa sen muutenkin tehdä koska mua supistelee taas kipeesti, olihan se jonkun aikaa poissa tässä välillä :).

Tervetuloa uusille, Sol1 meillä on näköjään sama la (tuolla mun tiedoissa on 16pvä) ja mullakin on toinen vaihtoehto synnytyssairaalaan toi Tays. Meen siis Vammalaan mikäli vauva syntyy viikolla, viikonloppuisinhan ohjataan Taysiin.

Armin ja poitsu 29+5 (mihin tää aika katoaa???)
 
Tervetuloa uusille :wave: Mukavaa saada lisää odottajia joukkoon vielä tässä vaiheessa.

Jaksamisia kaikille jotka erilaisten vaivojen kanssa kärsii. Itsellä ei onneksi ole nyt ollut mitään ihmeempiä, vain noita liitoskipuja silloin tällöin, ei muuta.

Armin: Haluatko, että siirrän tuon lasketun ajan ja lisään myös toisen sairaalan? Minulla mennyt ohi jos olet pyytänyt jossain vaiheessa korjaamaan.

Ostettiin vauvalle aivan ihana kehto kun mahtuu meidän huoneeseen paljon paremmin kuin pinnasänky. Laitettiin makkarikin jo valmiiksi vauvan tuloon ja siellä se kehtokin odottaa. Menisipä aika nyt nopeasti ja saisi kehtoon jo asukin. Viikonloppuna ajattelin tutteja ja muita loppuja tarvikkeita katsoa jo valmiiksi ja vielä pitäisi vaatteet ja lakanat pestä. Vaunut on vielä säilytyksessä minun äidin varastossa joten nekin pitää sieltä hakea. Hyvällä mallilla alkaa kaikki siis jo olemaan.

Tiivi-Taavi & Hemuli 30+6
 
Kiitos Tiivi-Taavi, mutta ei tarvitse korjata, enkä ole sitä pyytänyt :) Tuo la on tarpeeksi lähellä oikeata, ja Vammalaan menen jos suinkin mahdollista, toivottavasti en joudu viikonloppua istumaan jalat ristissä ;)

Tiivi-Taavilla on vauvan tuloon jo varauduttu, mä oon just saanut yhden lipaston tyhjennettyä että saan sinne vauvanvaatteet, sitten kun voimaannun katsomaan mitä meillä oikein on :rolleyes:
Vaunut ovat suulissa pesua odottamassa, sitteri pitäisi hommata, mies haki tänään pinnasängyn, jee :flower:, pari sinistä tuttia jo hommasin kun koitan totutella väriin ja jotain vaippoja meillä on. Mitähän vielä puuttuu? Ainakin jotain öljyä tarvii hommata, ja puhdistusliinoja ja ja ja, mitä muuta? Siitä on niin kauan kun meillä on viimeksi ollut vauva, melkein neljä vuotta :)
 
Mä en ole muuten vielä yhtään jaksanut vaivata päätäni noiden "pikkutavaroiden" kanssa.. Kai sitä jossain vaiheessa pitää ostella joku tutti varuiksi ja sitten just noita vauvaöljyjä ja ehkä tuttipullokin (pessimistinä odotan ettei maitoa tule nytkään kunnolla kun ei ennenkään ja se on inhottavaa sitten joku ilta klo 23 kuunnella kun vauva rääkyy nälkäänsä eikä ole mitään millä sitä ruokaa saisi suuhun kätevästi menemään). Vaippojakin pitää muuten hommata, vaikka tietty mieskin varmaan jotain osaisi ostaa sitten kun sairaalassa olen. Tykkään kuitenkin normaalisti että kaikki on hyvissä ajoin valmiina, nyt on vaan jotenkin vielä noissa opiskelufiiliksissä. Tuntuu vaan että koitan selvitä nyt niistä ensin ja sitten ajattelen vauva-asioita, mutta tyhmäähän se on kun fakta on että vauva tulee syntymään ennen viimeistä tenttiä kuitenkin. Tai ehkä se vaan sitten vielä tuntuu jotenkin vähän kaukaiselta se synnytys, kuitenkin vielä kaksi kuukautta ainakin mullakin odotusta jäljellä. Tai ehkä sitä näin kuudennen kanssa ei vaan sitten enää niin "hötkyile ja intoile" kuin ennen ;)

Meillä on melkein koko perhe kipeänä, ehkä jopa influenssaa sillä minä (rokotettu) olen ainoa jolla ei ole vielä yhtään mitään oireita. Luulisi että tavallinen flunssa olisi kuitenkin muhunkin tarttunut varsinkin kun olen kuitenkin lasten kanssa niin läheisissä kontakteissa ollut että altistukselta en ole voinut välttyä.. Mieskin makaa kuumeessa.
 
Blommorille paljon onnea ja jaksamista! Tervetuloa uudet :wave:

Ensin mietin, etten jaksa edes tulla tänne kertomaan mitään, mutta ihan silläkin uhalla, että jää jälki ja voin sitten lukea kuinka mua on koeteltu tässä lähiviikkoina =) Yritän ajatella, että nämä vaivat ja vastoinkäymiset on aika pieniä ja monella on oikeasti paljon suurempia murheita, mutta noh itellä on sellainen olo, että alkaa riittä!

Se mun tolkuton flunssa ja äänen lähteminen oli vielä pientä mitä siitä flunssasta kaikkea seurasi vielä. En jaksa edes eritellä kaikkea, mutta kerronpa teille kuinka käsittämätöntä neuvoa sain yksityisellä lääkäriasemalla "ota Buranaa kun sitähän voit käyttää raskauden ollessa loppukolmannekselleja lisäksi Panadolia tarvittaessa" Siinä tuskassa ja kivussa sitten otin 3 kpl 600mg Buranaa 2 vrk:n aikana ja alkoi epäilyttää kun sillähän on taipumusta sulkea sitä sydämen läppää vauvoilla tms... Niinpä, Buranan tuoteselosteessa lukee "ei tule käyttää raskaana etenkään viimeisen kolmanneksen aikana" Terve ja kiitos. Jumaliste mua otti hermoon. Kirjallinen reklamaatio on asiasta menossa.

No siitä flunssasta en ole ihan vielä toipunut ja lisäksi on ilmennyt kohonnut verenpaine, laskenut Hb, nla lääkärin mielestä sydänäänet liian tasaiset, sf-mittaa seurataan, raskausajan diabetes, räjähdysmäisesti tammikuusta kohonneet maksa-arvot (esim. ALAT oli 40 nyt 282 raja-arvo 45) sekä sappiarvo noussut ja olikohan vielä jotain muuta?! Olen tässä parin viikon aikana käynyt 7 eri lääkäri/terveys vastaanotolla ja tiedossa vielä 3 käyntiä ensi viikolle. Tuntuu, että kaikki asiat leviää vaan ja huolettaa mitä tästä kaikesta seuraa. Esikoisen syntymä käynnistettiin juuri noiden kohonneiden maksa-arvojen vuoksi... Nla lääkäri aiheutti hirvittävän stressin ja huolen tuolla järjettömällä arviollaan doplerin perusteella ja yksityisen lääkärikäynnin sekä lähetteen Oysin synnärille jälkeen olin helpottuneempi, mutta jotenkin jäi huono fiilis, vaikka sydänäänten osalta kaiken pitäisi olla kunnossa. Tuon neuvolan doplerin ei ole kuulemma tarkoitus kertoa muuta kuin kuuluuko vai eikö sydänäänet.

No niin sellaista tänne. Tällä hetkellä on 99%:n varma, ettei mun elimistöä ole tarkoitettu raskaana oloon. Olin tätä mieltä jo eka kerralla kun mulla oli kaikkia ihme ongelmia mitä ei muilla tuntunut olevan. Yhden hyvän uutisen olen myös saanut veren vasta-aineen titteri oli tipahtanut 4 sta 2 seen ;)
 
Eissssssaamari Kaana, ihan riittävästi vastoinkäymisiä sulla siellä... voi kiesus! Kylläpä sapettaa tollaset tunaroivat burana- ja sydänäänisekoilijalääkärit. Voisko ajatella, että asioiden on kerta kaikkiaan nyt pakko mennä parempaan päin? Näin sen on oltava.

Heipat uusille toukokuisille, kivaa kun liityitte mukaan!
 
Huomenta!

Kodin uudelleenorganisointiurakka jatkuu täälläkin. Kävin eilen ostamassa koreja ja laatikoita, jos niillä saisi enempi tilaa kaappeihin, kun jotkut hyllyvälit on ihan hassun kokoisia. Eikä ole säätömahdollisuutta sellaiselle kohdalle, mihin haluaisin ne siirtää. Joihinkin väleihin jää hukkatilaa ja toiset on liian ahtaita. Näitä vuokra-asuntoja ei taideta suunnitella lapsiperheiden tarpeisiin...

Affen, Mikkelissä ainakin kysytään, onko peräruiskeelle tarvetta, vai onko pystynyt käymään vessassa. En ole ottanut yhdessäkään synnytyksessä, yleensä on luonto hoitanut polttojen aikaan sen homman, on saanut vessassa rampata aika tiheään... Ja tosiaan, kätilöt on tottuneet kaikkeen, eikä edes mainitse koko asiasta, jos sattuu jotain tulemaan ponnistusvaiheen alussa.

Ristiäisvaatteista, olen aina ostanut jonkun vähän siistimmän asun pikkuiselle. En varsinaista juhlavaatesettiä, kun niille ei välttämättä ole paljoa käyttöä ja jäävät nopeasti pieneksi. Eikä välttämättä ole edes ehtinyt vaihtaa vaatteita, kun syöttelee vauvaa, otetaan kasa valokuvia kastemekko päällä, ja jos pikkuinen sattuu nukahtamaan kesken kaiken. Kuopuksen vaatteet ainakin jäi käyttämättä kastepäivänä.

Kaana, mitä vasta-aineita sulla olikaan veressä...? Olitkos sinäkin rh-nega vai.

Tsempit kaikille, joilla vaivoja riittää!

Tervetuloa mukaan uudet toukokuiset :)

Cherrie_ 27+6
 
Kaanalla on ollutkin paljon kaikkea! Toivottavasti loppu sujuisi hyvin. Välillä on kyllä käynyt itselläkin mielessä, että olenko allerginen raskaudelle vai sekoittaako mieheni ja minun geeni yhdistelmä kroppani. Varsinkin kun välillä tuntuu koko ajan olevan jotain pientä ongelmaa.

Meillä on ristiäisissä ollut kastemekon alla valkoiset vaatteet missä on hieman pitsiä. Nyt kyllä ihailin itsekin tuollaista ihanaa pojan suoraa pukua missä on pikkutakki ja muut. Kokojakin löytyy paljon erilaisia niin ei tule siinäkään ongelmaa.

Taas on torstai ja poksuu!

Tiivi-Taavi & Hemuli 31+0 POKS :heart: (vähiin käy ennen kuin loppuu!)
 
Huomenta! =)

Aivan ensimmäisenä Blommorille onnea pienestä tyttärestä ja voimia tuleviin koitoksiin, toivottavasti kaikki menee niin hyvin kuin mahdollista!

Kaana, voin vain kuvitella raivostuttavaa ja kauheaa tommonen on, ja mitä tunarointia terveydenhoitoalan ammattilaisilta.. Niinkun raskausaikana ei saisi muutenkin tarpeeksi jännittää ja stressata millon mitäkin, niin vielä ylimääräistä pukataan mielenpäälle tuollalailla.. :(

Meillä on ongelmaa noiden kaappitilojen kanssa, väkisinkin tarvitseisi vielä ainakin lipasto ostaa vauvanvaatteille, mutta se ei mahdu minnekkään : /
Ei ilmeisesti auta kuin pitää yhtä vaatekokoa kerralla laatikoissa ja loput säilöä sängynaluslaatikoihin tai vastaaviin ja sieltä sitten vauvan kasvaessa ottaa käyttöön sitä mukaa kun edelliset vaatteet jää pieneksi..
Eihän se oikeasti mikään kauhea asia ole, mutta kun oisi niiin kiva saada kaikki vauvanvaatteet järjestykseen :heart:

Neuvolakuulumisia tältä aamulta vielä:

paino 459g/vko, yhteensä nyt n. 7,5kg
rr 117/69
pissa puhdas
hb 113
sf 29
lapsivettä normisti
syke 150
liikkeet ++

raivotarjontaan terkka epäili, mutta ei kyllä varmaksi osannut sanoa..


Anteeksi omanapainen päivitys, ajatus ei pysy kasassa ja millään ei pysty muistamaan mitä edellisiltä sivuilta luin. Jokatapauksessa kaikille kärsiville voimia ja pitkää pinnaa ilmaantuvien ja vanhempienkin vaivojen kanssa. Toivottavasti jokainen vielä osaa kuitenkin nauttia viimeisistä kuukausista, pianhan ne on jo kääröt sylissä :heart:

hiita + pötkylä 32+1
 
Täällä 31+0 POKS :)

Kaanalle tsempit vastoinkäymisten kanssa, toivottavasti maksa-arvot pysyisi nyt aisoissa ettei ihan vielä tarvitsisi käynnistellä. Ja muutkin vaivat ja huolet helpottaisi..

Omaa napaa sen verran, että vauva tuntuisi olevan perätilassa. Eipä se kai näillä viikoilla vielä mitään huolta aiheuta, ehtiihän hän vielä moneen kertaan kääntyä. Enpä muista sitäkään millä viikoilla jouduin v. -05 äitipolille seurantaan tuon perätilan takia, mielestäni kyllä vasta sitten joskus 35+ viikoilla. Silloin kyllä vauva kääntyi lopulta ihan itsekseen takaisin oikein päin ja syntyi raivotarjonnassa niin kuin kuuluukin :)
 
Voi että Kaana, toivottavasti sulla lakkaa vastustamasta. Mulla on jotenkin sellanen muistikuva että buranaa ei pitäis sen takia syödä viimeisellä kolmanneksella kun voi käynnistää synnytyksen ennen aikojaan, mutta muuten siitä ei kai pitäis olla haittaa??

murona kun kävin siellä äitiyspolilla niin se lääkäri sanoi että joskus 34, 35 viikolla vauvan pitäis olla raivotarjonnassa, sen jälkeen ruvetaan mietitään mitä tehdä seuraavaks. Meillä oltiin kanssa perätilassa ja sillä tota utelin, toivottavasti vauvat ymmärtää kääntyä ajoissa oikein päin :)

Mulla on taas tällainen väsymyskiukku-päivä, töissä ottaa kaikki päähän, varsinkin kun taas on ollut kiirus ja tuntuu ettei enään jaksa, mutta kun ei osaa hellittää, ja yks työkaveri saa mut taas raivon partaalle, se on sellanen negatiivari että oksat pois : /. Normaalisti osaan olla välittämättä, mutta taas tänään huomasin oikein tahallani ärsyttäväni sitä :headwall:

Mutta toisaalta tänään on paistanut aurinko ihan mahtavan hienosti ja tiet alkaa sulaa, vaikuttaa keväältä :flower:

Armin 29+6
 
Pitäsköhän munkin nyt ilmottautua mukaan kun on tullu jo pitempään seurattua!

Elikkäs Juulis / LA 10.05. / 19 v. / 1. Lapsi / synnytyssairaala kätilöopisto ja tyttölupaus

Tänään oli eka neuvola uudella paikkakunnalla ja paino oli viimeisestä käynnistä (vajaa viiden viikon takaa) tipahtanut 200 grammaa :eek: Mullahan viikkoja nyt siis 30+6 ja lähtöpaino matala (BMI 18) joten vähän ihmetyttää tuommonen. Ennen tätä painonlaskua painoa ehti kerääntyä kyllä jo 6,5kg, mutta silti. Kellään muulla käyny näin? Neuvolatäti tosin oli sitä mieltä että mitään hätää ei ole, mutta itteä vähän pelottaa kuitenkin että jossei vauva sitten kunnolla kasvakkaan.
 
Juulis, mulla on kaikissa edellisissä raskauksissa pysähtynyt painon nousu n. rv 30 kieppeillä. Välillä on vähän noussut ja sitten on taas laskenut, on saattanut tehdä yli 500g romahduksen neuvolakäyntien välillä. Parilla viimeisellä viikolla sitten on taas jatkanut tasaista nousua.
Ekassa raskaudessa hössötettiin neuvolassa, kasvaako vauva kunnolla, kun sf-mittakin oli välillä alakäyrällä. Mutta yli 4500g painoi esikko, otti siis ravintonsa ja kasvoi sievästi piilossa, vaikkei mulla paino juuri noussutkaan viimeisellä kolmanneksella.
muoks. niin ja siis mun bmi on ollut noissa raskauksissa 20-21.
Tervetuloa mukaan :)


Vauvan tarjonnasta, mulla tosiaan kuopus oli pyörähtänyt perätilaan 32+ neuvolakäynnillä ja 35+ viikolla suostui itse tekemään kuperkeikan takaisin raivotarjontaan :)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uudet! Kiva kun lisää kirjoittajia.

Kaanalla ollut aika kurja viikko. Tosiaan, Buranaahan juuri viimeisellä kolmanneksella ei saa käyttää, tuon duktuksen mahdollisen sulkeutumattomuuden vuoksi juuri. Jos on vauvalla verenkierrossa NSAID-lääkkeitä kuten ibuprofeiinia syntymän aikaan niin ductus ei välttämättä sulkeudu kuten sen syntymän jälkeen pitäisi. Mutta tuskin suurta haittaa on nyt tullut, kun synnytykseen ehkä vielä kuitenkin viikkoja. Aika ihmeellistä neuvontaa oot kyllä silti saanut...? :confused:

Täälläkin kodin järjestelyä tehty, vaihdettiin makkareita ja tyhjensin viikonloppuna lipaston vauvanvaatteille. Muuta ei olekaan vielä vauvaa varten tehtynä. Kun äippäloma alkaa ensi viikolla aattelin pestä vauvan vaatteita ja laitella sinne lipastoon. Tuplarattaita pitäs mennä viikonloppuna katsomaan, tarkoituksena hommata Britaxin B-dualit. Liivinsuojuksia, siteitä ja rintakumit hankin kaupasta viikolla jo varastoon. Mies sanoi, että sairaalakassin voisin jo pakata, ehkä tässä jossain vaiheessa :whistle: Kai tässä vielä ehtii, en oo oikein ollenkaan asettunut vielä "vauvantulotaajuudelle", varmaan kaikki on kesken sitten kun päättää syntyä....

Kova ärsytys ja k**piintyminen töihin täälläkin. Ei jaksais enää yhtään. Onneksi ei ole enää pitkälti töitä. Ehtii sitten keskittyä vähän paremmin kotiin, vauvaan, ja noihin isompiin lapsiin, ennen vauvan syntymää.

Kristiin
ja masu 34+0 *poksupäivä! Ajatella, että jos nyt lähtis vauva syntymään, ei enää siihen puututtais.....:O *
 
Heippa. Esikoinen viettää kotipäivää koulusta,oli jo eilen pois,kun maha oli kipeä ja ravasi vessassa:xToivottavasti muut pysyy oireettomana...

Vauvanvaatteita on jo isot pinot kaapissa,raivasin yhden kaapin vauvan vaatteille,äp pakkauksen vaatteet on vielä laatikossa=)Huomasin vaan,että jotain vaatteita on hukassa,esim pienet sukat,eivät ole omilta jäljiltä,vaan miehen siskon:whistle:

Jotenkin ristiriitaiset tunteet tällä hetkellä raskauden suhteen,toisaalta odottaa jo toukokuuta kovasti,että sais oman nyytin syliin ja toisaalta taas on vielä mukava olla raskaana ja nauttia vauvan liikkeistä,mietin jo kuinka haikeaa sitten on,kun raskaus on ohi,luultavasti tämä jää viimeiseksi raskaudeksi:heart:

Maanantaina olisi neuvolalääkäri,odotan jo kovasti sitä,kun luulen,että samalla katsotaan myös ultralla:D

Toukokuun alkuun varailin kampaajan,että on sitten hiukset kunnossa,kun lähtee synnyttämään ja ristiäisissäkin vielä kohtalaiset:)


Vaivoista
tuo issias ja närästys pahimpina: /

Tervetuloa uusille
,mukavaa kun täälläkin puolella keskustelua riittää=)

petronella ja toukotoukka 28+2:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Jos sitä jaksais muutaman rivin naputella pitkästä aikaa, päivittäin teidän kuulumisia kyllä seurailen :)

Ensinnäkin ONNEA Blommor ja täällä peukut pystyssä, että kaikki menee lopulta hyvin ja tsemppiä :)

Etpä ole Kaana helpolla päässyt viime aikoina, toivottavasti vastoinkäymiset loppuu tähän.

Ja tervetuloa uusille, joita vieläkin ilmaantuu joukkoon :)

Omaa napaa...töiden lisäksi ei jaksa ei yhtään mitään. Kaikki kotihommat repsottaa, mutta onneksi on ahkera mies :) Ja ihan sama näin vapaapäivänäkin, ei vaan jaksa mitään. Hemppa huitelee jossain alle 120:ssä, vaikuttaa osaltaan varmaan ja verenpaineet mulla on aika matalat ja sen kyllä huomaa.

Kaikki ruoka-aineet tuntuu närästävän, taidan vetää jatkossa pelkki nuudeleita :) Jotain ihme kipukohtauksia tapahtuu levossa. Nivusissa/alavatsalla leviten selkäpuolelle, en tiedä. Kestävät ehkä tunnin, mutta supistuksia eivät kyllä ole, tuntuvat ennemmin sellaisilta repimiskivuilta...inhottavia.

EIvät mua sitten koskaan sinne sokerirasitukseen laittaneet, vaikka painoa kertynyt 18 kg ja ikääkin 41. Taitaa olla lepsua meininkiä meillä päin =D Painonnoususta eivät mulle ole missään raskauksissa nipottaneet. Ehkä koska kaikki arvot loistavat, bmi 21 ja paino tippunut nopeasti itsestään synnytysten jälkeen. 18 kiloa kerättynä massaa tällä hetkellä! No viime raskaudessa tuli 26 kg. Huvittavinta on se, että kaikki tutut aloittavat mut nähdessään: "no sulle ei kyllä ainakaan oo paljoa kiloja kertynyt" =D No joo, kyllä mä itekin vähän ihmettelen minne muualle ne on kertyneet kuin mahaan ja näihin ällöttävän isoihin utareisiin =(

Kunhan tästä muutaman viikon päästä äitiyslomalle pääsee, toivon että jostain löytyy energiaa ja mielialaa siivoamiseen ja tavaroiden kuntoonlaittoon. Täysin kyllästynyt raskauteen (jota olen ollut koko ajan) ja mieliala sen mukainen =( No, kai tän lopun vielä kestää.

Mun pitäis myös ottaa selvää, onko poliklinikkasynnytys PHKS:ssa mahdollista. Terminähän asia on tuttu, mutta Päksissä uhkaavat pitää nykyään sen 2 vrk ennen lääkärintarkastusta enkä itse ole todellakaan ajatellut siellä niin kauaa maata.

Ai, hyvää Naistenpäivää kaikille :)
 

Yhteistyössä