Toukokuun toukat 2013 *Maaliskuussa*

Vitsit meidän ketjussa tapahtuu!! Jo kolme tyttöä syntynyt ja osaa supistelee jo niin paljon, että synnytys saattaa olla ihan faktaa! Toisaalta, itsellä kun on la vasta tokokuun lopulla tuntuu kaikki vielä vähän kaukaiselta ja osalla viikkoja on taas jo toooodella paljon että kaikki alkaa olla mahdollista.

Kiitos Eulalie kokemustesi jakamisesta!! Eiköhän se tapaaminen ole synnytystapa-arvio/ultra. Toukokuun alussa se sitten selviää :)

Täällä rojut on viety sorttiasemalle ja ikeassa käyty. Sieltä mukaan tuli hoitopöytä, lipasto vaatteita varten sekä pientä sälää. Olipahan rentouttava ikeareissu kun kävi arki-iltana, siellä ei ollut oikeastaan ketään. Suosittelen! Hoitopöytä on jo kasattu ja lipasto on laatikoita vaille valmis. Sitten voikin aloittaa vauvanvaatteiden pesun ja lipaston järkkäilyn :heart:

Huomenna ajattelin käydä vähän vauvatarvikeshoppailuilla....sitteriä, tuttipulloja, itkaria jne. Toivottavasti löytyy kaikkea ihanaa!! Vaatteita en tarttis kyllä enää yhtään mutta aina jotain tarttuu mukaan.

Kotiintulovaatteita en ole vielä valinnut. Ajatuksena olis laittaa pitkähihainen body, puolipotkarit, myssy, tumput ja haalari...paksuus riippuen siitä, minkälainen ilma on. Tuo pieni haalari on vielä hankkimatta...jotain teddyä söpöillä korvilla voisin harkita :)

Sairaalakassi tuntuu vielä todella kaukaiselta, joten on kiva lueskella muiden suunnitelmia ja kokemuksia menneiltä synnärikeikoilta. Omat sukat kuulostaa todella ihanilta, sillä aikaisemmat kerrat sairaalassa on mennyt niitä kirotessa. Voiskin alkaa kirjoittamaan jotain listaa :)

Itse synnytys tuntuu myös kaukaiselta ajatukselta vaikka jotain painajaisia olenkin siitä nähnyt. Enemmänkin ne on ollut sellaisia että olen yksin kotona kun pitää lähteä sairaalaan ja mies on monen tunnin matkan päässä, jumitumme autolla ruuhkaan sairaalareissulla, lapsivedet menee kauppajonossa jne. eli en ole vielä päässyt edes itse synnytykseen asti :)

Issias vaivaa tällä viikolla todella kiitettävästi. Johtunee varmasti kaikesta tavaroiden siirtelystä, huonekalujen kasaamisesta jne. tekemisestä. Pitäis välillä muistaa levätäkin.

Viisi viikkoa vielä töitä! Voisko äitiysloma jo vaan alkaa??

Farkkutyttö ja Ihanuli :heart:
 
Hikasta asiaa!
Mulla tuntuu kans se hikka tuolla ihan häpyluun päällä ja ultrassa vauva oli perätilassa! Olin jotenkin kuvitellut että se olis pääpuoli, josta se hikka tuntuisi paremmin :O Vai tuntuuko se aina alavatsalla, oli se mukelo siellä miten päin tahansa? :D

Potkut on tosi kauhean tuntuisia välillä, sattuu kamalasti varsinkin kun potkii alas päin. Onneksi ne on nopeita potkuja edes, heh.
 
Blommorin perheelle paljon voimia ja jaksamista! Toivottavasti pienokainen vahvistuu, eikä tule enää takapakkeja :hug:

Neuvolakuulumisia, tänään 33+2.
Paino + 700g/ 3 viikkoa, eli 3,7 kg alusta :)
Verenpaine ja virtsa ok
vauva rt
sf 34 cm!! Huh huh!
Vauva kovin ylhäällä, pää takana.
Terkkari sanoi vauvan ottaneen kyllä kasvuspurttia kolmen viikon takaiseen painoarvioon, joka 1890g. On varmaan n. 2,5 kg tällä hetkellä! Täytynee vähentää herkuttelua... Verensokeriarvoissa mulla ei häikkää...

Avauduin sitten kaikesta mahdollisesta, mikä mua vaivaa ja häiritsee. Jopa seksielämästä, joka niin surkeeta nykyään kaikkien vaivojen vuoksi. Synnytyksestä ja siihen suhtautumisesta kysyi. Eipä mua kovasti jännitä, kovasti toivoisin, ettei tarvitsisi käynnistää. Ja jos on tiedossa, että tyttö olisi yli 4 kg, niin sitten käynnistettäisiin ajoissa tai sitten suoraan sovittuun sektioon. Ettei tarvitsisi väkisin taas koittaa 4,5 kiloista puskea alakautta. Ja kun viimeksi sektionkin kanssa oli omat komplikaationsa, niin en haluaisi toisintoa siitä. Ei varattu suoraan edes seuraavaa neuvolaa, koska Tyksin munuaiskontrolli 2.4. Kysyn silloin sieltä synnytystapa-arviosta, koska mulle ekan raskauden jälkeen luvattiin se Tyksissä tehdä. Soittelen sitten sen käynnin jälkeen neuvolaan ja sovitaan uusi aika sen mukaan, mitä tyksissä päätetään.

Kovasti jo toivoisin, että olisin loppusuoralla. Kyllä taidan tuossa rv 36-37 aloittaa häätöyritykset, varsinkin jos tyttö on kovin iso:)

Mäkään en ole miettinyt, saatikka pakannut mitään . Tarvitsisi varmaan pikkuhiljaa jotain saada aikaiseksi :)
 
Mä oon diagnosoinut, ettei se hikka tunnu pääpuolella, vaan torson alueella. Ainakin mulla tuo oikeistolaisvauva on yleensä pää alas, vartalo oikealla, ja hikka tuntuu siinä vartaloalueella. Selkä- vai mahapuoli, tätä ollaan tuloksettomasti pohdiskeltu.

Kristiinille tsemppiä lepäilyyn, toivottavasti jaksaa vauva vielä malttaa mielensä!
 
Iltaa!

Kiitos synnytyskertomuksista, niitä on hyvä kyllä kuulla. Tuntuu, että valmistautua voi aktiivisesti synnyttämään luomuna, mutta ihan mitä tahansa voi tulla vastaan. Mua ei jostain syystä pelota synnytys, vaan odottelen sitä jotakuinkin mielenkiinnolla. Toivottavasti kaikki menee hyvin..

Kovasti tsemppiä Pipsukalle rankassa elämänvaiheessa!

Omaa napaa.. Perjantain neuvolakäynnillä kaikki hyvin, terkkari auttoi mua tunnistamaan itse vauvan asennon (en aina tiedä). Hemoglobiini putoilee tasaisesti, joten rautaa on täälläkin mennyt jo pari kuukautta. Mulla on nyt sairaslomalla arvot (pissa, verenpaine) paremmat kun työssäoloaikana, joten en voi olla kun iloinen, että jäin jo kotiin. Supistelutkin vähentyny merkittävästi. Toivottavasti siis kaikki menee loppuun asti hyvin ja tämänkin babe pysyy sisuksissa ainakin täysaikaiseksi.

Hikka mulla tuntuu ihan alavatsalla, siis siellä, missä vauvan pää on. Aika jännän tuntuista kun meidän tyyppi on jo aika alhaalla... Mulla on muuten stetoskooppi kotona ja sillä on hauska kuunnella vauvan sykkeitä, kannattaa kokeilla jos saa jostain lainaksi :)

Ja hyvä oli kuulla tosta amme-asiasta. Me vähän jäädään vielä pohtimaan.

Nomma rv 33+2
 
Aurinkoista sunnuntaiaamua!

Ihana ilma ollut monena päivänä, mutta me ollaan jumitettu sisällä. Kuopuksen kuumeen jälkeen tuli mulla ja tytöllä kurkku kipeäksi, ja mulla oli pää inhan tuntuinen monta päivää. Tänä aamuna on viimein ihan ok olo, täytyy ulkoilla siitäkin edestä, kunhan pakkanen vähän laskee. Mittari näyttää -24C! Sitä ennen meinattiin laittaa pääsiäisruohoa kasvamaan lasten kanssa :)

Hikasta, alavatsalla mullakin tuntuu paremmin, vaikka vauva majailee suurimman osan aikaa viistottain/ perätilassa. On innostunut heittämään viime aikoina kuperkeikkoja, välillä tuntuu ihan kauhea "rumpsahdus" ja sen jälkeen potkuja tulee ylävatsalle :)

Ammeesta, meillä ei kylpyhuoneeseen mahdu jaloilla oleva amme tässä asunnossa. Kuopus ei voinut sietää vauvana ammetta, kerran kylvetettiin kohta kotiutumisen jälkeen. Pari muutakin kertaa yritettiin, mutta aina oli kauhea parku. Silloin laitettiin amme saunajakkaralle, siis sellainen iso ja tukeva, eikä niitä pieniä, missä on kapeat jalat. Vauva pestiinkin ekat puolisen vuotta suihkussa, kun kylpy oli niin kauhistus. Amme otettiin muistaakseni käyttöön vasta sitten, kun kuopus osasi istua.

Cherrie_ 29+2
 
Hei!
Kotiintulovaatteista, koska tyttöä on aika varmana lupailtu, otan aika tyttöväriset vaatteet kotiintuloa varten. Eli pinkit :D Ja jotkut vaan söpöt tai suloiset jotka on jo vanhemmilta varastossa, uusia en hanki. Jos yllättää ja onkin poika, mitä en usko, saa tulla sitten kotiin trendikkäästi pinkeissä silti.

Amonin yöt kuulostaa samalta kun mullakin jo parin kuukauden ajan, tsemppiä! NIIIIN ootan sitä, kun voi nukkua selällään tai mahallaan tai jopa niin, että kyljellään kasvot kohti miehen parisängyn puolikasta, nyt kun voi vaan kasvot reunan puolella, ja kun pitää vaihtaa kylkeä, niin sitten pitää siirtää tyyny jalkopäähän :stick: ja siihenkin kääntymiseen menee joka kerta useampi minuutti liitoskipujen takia.

Pipsukalle
halit vaikeaan tilanteeseen :hug: Miten tajusit, että äitilläsi on skitsofrenia? Tehtiinkö vasta diagnoosi, vai? Onko hoidon piirissä kuitenkin? Varmasti rankkaa, koita kuitenkin keskittyä itseesi ja vauvaan. :flower:

Farkkutytölle tsemppiä äippäloman alun odotteluun! Kieltämättä itseäkin helpotti suuresti, kun se viimein alkoi. Toivotaan, että aika menee nopeasti tässä suhteessa. Ja Ikeaan tarttis munkin päästä, mutta meiltä sinne "vähän" matkaa, joten tuskin ennen synnytystä pääsen. Kahden vanhemman kanssa onkin sattumoisin tehty reissu sinne kun vauva ollut n. 1 kk ikäinen, joskos pitäs perinnettä yllä :p

Kiitos tsempeistä
, jotka niitä lähetitte! Toissayönä vielä supisteli aika tiheään, eilinen meni pakosti jalkojen päällä, ja siinä tohinassa (juhlat) en niinkään supisteluja tuntenut, mutta jatkuvaa painetta alamahalla ja olo tukala. Kun illalla pääsi rauhoittumaan, heti kyllä tunnisti taas, että niitä supistuksia koko ajan tulee. Eivät mitään sellaisia "pitää lähteä sairaalaan" tyyppisiä, mutta selvästi napakoita ja tiukkoja ja kipeitä, kestoltaan minuutin verran, niin että pitää pysähtyä ja hieroa selkää. Viime yönä valvotti lähinnä muuten tukala olo muiden kipujen jne kanssa, supistuksia en onneksi enää tuntenut-tänään piti levätä, mutta kahden lapsen kanssa ei tietenkään onnistu :headwall: (what did i think....) Ja niinhän ne alkoi uudelleen aamupäivästä. Isompi ois halunnut ulos (ihana ilma!) mutta en mitenkään revennyt sinne tässä olossa, joten tein sitten lapsille olkkariin majan, jossa viihtyivät aamupäivän leikkien. Nyt heidän päiväunien aikaan oon yrittänyt taas levätä, ja heti olo vähän helpompi. JOS nyt vielä pari viikkoa pysyisi mahassa, olisin niin kiitollinen! Vaikka vauvan kokoarvio oli jo 2800g, ja todnäk viikkojen puolesta suuremmilta ongelmita selvittäisiin, tulis todennäköisesti eteen kuitenkin bilirubiinin nousuja ja valohoitoja jne, ja imetyksen kanssa saattas takuta jne. Mutta luonto hoitaa miten hoitaa, mennään päivä kerrallaan.

Kristiin ja masumurunen 35+3
 
Heippa.

Pipsukalle
jaksamista kovasti:hug:

Kristiinillä jännät ajat menossa,onneksi jo hyvillä viikoilla olet,jos vauva päättääkin syntyä:hug:

Omaa napaa
: nyt on ollut monta hyvää päivää tuon issiaksen kanssa,olen vaan koettanut tehdä koirien kanssa pieniä kävelylenkkejä ja ulkoilla lasten kanssa,että vaiva pysyisi vielä useamman viikon kurissa=)Koiranäyttely vielä huhtikuun alussa,saa nähdä kuinka siellä kehässä vaapun;)Suonenvedotkin pysyneet edelleen poissa.Pään särkyä ollut nyt muutamana päivä,saattaa kyllä johtua kirkkaasta auringosta tai niskojen jumiutumisesta: /

petronella ja toukotoukka 29+4:heart:
 
Ihanaa sunnuntai-iltaa!!

Viikonloppu on mennyt yksin touhutessa kun mies on ollut reissussa, kamala sanoa mutta onpas ollut ihanaa :)

Lauantaina olin vauvashoppailemassa ja mukaan tarttui vaikka mitä; itkari, BabyBjörnin sitteri ja siihen sellainen kiinnitettävä lelu, rintapumppuun sopiva tuttipullo ja tutteja, vastasyntyneen vaippoja, rasvoja, pumpulipuikkoja ja mulle siteitä, muutama vaate ja se kauan etsitty haalari vauvalle kotiintuloa varten. Sitten kasasin ikean jutut ihan valmiiksi ja aloitin vauvan vaatteiden pesun. Niitä riittää, joten se urakka ei ihan hetkessä ole valmis :)

Nyt pitäisi olla kotiintulovaatteet kunnossa. Koska tyttöä povataan niin vaatteet olis vaaleanpunainen body ja saman setin puolipotkarit ja pipo, valkoiset tumput ja tuo valkoinen haalari, joka on turvakaukaloon sopiva, eli siinä on pussialaosa ja reikä turvavöitä varten. Jos masussa sittenkin on koko ajan ollut poika niin täytyy ehkä vielä muuttaa noi vaaleanpunaiset toisen värisiin...serkkupoikien vanhoja sinisiä bodeja löytyy vaikka millä mitalla.

Ollaan muuten kans pohdittu sitä FlexiBathiä ja hypistelin sitä eilen kaupassa mutta jätin sen vielä sinne. Luulen kyllä, että seuraavalla kerralla se tarttuu mukaan sillä kyllä se näin pienessä kylppärissä on varmasti tosi kätevä! Kapeahan se on verrattuna ns. tavalliseen ammeeseen mutta ei se vauva nyt kauheasti tilaa alussa vie ja muutto isompaan kotiin on toivottavasti jossain vaiheessa edessä. Kunhan nyt saatais ensin miehen vanha asunto kaupaksi...ja sitten tietty tää yhteinenkin :)

Tänään olen ottanut rennosti että huomenna ei sattuis niin paljoa paikat töissä eli olen kutonut vauvalle neuletakin ja juuri sain sen valmiiksi. Pyykkiä voisikin taas pestä vähän lisää...

Kiitos tsempeistä! Viisi viikkoa töitä, kai sen seisoo vaikka päällänsä? Onneksi pääsiäisenä on pitkä viikonloppu.

Kohta lähdenkin hakemaan miestä junalta :)

Farkkutyttö ja Ihanuli 29+4
 
Huomenta!

Kristiinille tsemppejä, toivottavasti vaaveli pysyisi vielä muutaman viikon yksiössään :)

Kotiintulovaatteita en ole vielä miettinyt enkä myöskään sairaalakassia.. pitäisi varmaan alkaa niitäkin kattelemaan!
Nyt on täällä joku ihme pesänrakennusvietti päällä :) Vk.loppuna ulkoilun lomassa järjestelin uudestaan huonekalujen paikkoja, siivosin kaappeja ym. muuta.
Olen saanu tuosta auringosta jonkun uuden piristysruiskeen :D Vaikka hemppa on vaan se 97 niin ei väsytä yhtään ja energiaa löytyy...

Aurinkoista päivää kaikille! tigrumamma ja toukka 31+0 POKS
 
  • Tykkää
Reactions: Kristiin
Huomenta! Neuvolakuulumiset tältä aamulta:

paino +730g/vko
turvotus +
rr 121/86
pissa puhdas
Hb 131
sf 29
lapsiveden määrä normaali
RT
vaven syke 135-143
liikkeet ++

Kaikki hyvin siis =)

Mukavaa viikonalkua kaikille teille :wave:

KeepGoing ja vave 30+3
 
Heippa kaikille! :)

Tosiaan tyttö on keskoskaapissa edelleen ja hengityskoneissa sekä sydänkoneessa.
Takapakista ei olla kunnolla päästy vaikka tosiaan viikko vasta menny. Sydänleikkausta kaavaillaan huhtikuulle kunhan neiti saavuttaisi 1.5kg. Helsingistä tulee sitte kirurgi jälleen.
Aika pelottavaa tämä on, mitä vaan voi tapahtua kun kääntää selän. Nukun yöt kotona. Soitan kyllä yöllä joskus.. Menen sitte yleensä 09-11 aikaa sinne ja istuskelen yleensä koko päivän. Tällä hetkellä tyttöä ei pysty edes pitämään rinnan päälle. Koko perhehän tästä kärsii mutta onneksi miehen vanhemmat on tulleet avuksi!
Itse voin noin fyysisesti kohtalaisesti, haava tietty on aika kipeä edelleen mutta se on nyt pientä.

KAIKILLE VIIKON ALKUJA ja tsemppiä!!

Blommor ja Tähti 3vko
 
  • Tykkää
Reactions: -Tipe-
Aurinkoista huomenta kaikille =)

Mulla alkoi viimeviikon keskiviikkona "äitiysloma" eli ensin sairaslomaa ja sitten äippäloma. Ajattelin keskiviikkoaamuna että käyn päivystyksestä pyytämänsä loppuviikon sairaslomaa kun tuntu että noi supistukset taas ylty, päivystävänä oli meidän neuvolalääkäri joka sitten kirjoitti loppuajan. Eihän mulla äitiysloman alkuun enään oo kun kolmisen viikkoa, eipä sitten työkavereiden tarvi miettiä että kauanko pystyn siinä olemaan, eikä mun tarvi miettiä että mitä jos ton työn takia vauva lähtee syntymään näin aikaisin. Täytyy varmaan koittaa ruveta vauvaa varten paikkoja järjestelemään, nythän siihen on aikaa :).

kristiinillä on jännittävät paikat, onneksi kuitenkin viikkoja on jo noin paljon ja painoakin ihan hyvin (vauvalla siis :)).

Farkkutyttö mulla on mies kanssa aina välillä pidempiä aikoja pois kotoa työnsä puolesta, ja kyllä mä kans nautin siitä kun saan olla ihan rauhassa. Tietty töiden ja lasten ja elukoitten kanssa on melkoista kiirettä, mutta ah sitä rauhaa ja hiljaisuutta illalla kun muksut on nukkumassa ja elukat hoidettu ja saa olla ihan rauhassa =).

Synnytyksistä piti sen verran sanoa että toivoisin tämän lähtevän syntymään itsestään. Ensimmäisestä meni vedet, mies oli samana aamuna lähtenyt työmatkalle tarkoituksenaan vielä se yksi käydä, ja kun soitin niin hän oli yli kahden tunnin matkan päässä. Kun mies tuli kotiin ja lähdimme sairaalaan niin sieltä vielä laitettiin kotiin, ja seuraavana päivänä käynnistettiin. Muuten hyvä synnytys mutta epiduraalin sain aivan liian myöhään, en usko että sitä olisi laitettu jos kohdunsuun tilanne olisi tarkastettu. Sain kuitenkin ihan hyvin tytön ponnistettua maailmaan.
Seuraava lähti syntymään itsestään ja oli jotenkin mukavampi kun pääsi liikkumaan (tuosta ensimmäisestä mut kahlehdittiin heti sänkyyn kiinni kun laittoivat kaikenmaailman letkuja ja antureita sen vesien menon takia), tietysti sitten kun sain epiduraalin niin jouduin sänkyyn, mutta kyllä se kipu myöskin aika taivaallisesti helpottaa :).
Synnytykset ovat kestäneet 10h ja 11h, toivoisin tämän syntyvän nopeammin, mutta luulenpa ettei tämäkään mikään syöksysynnytys ole, hyvä ehkä niin kuitenkin :). Epiduraali on aiheuttanut mulle myös ihan tajuttoman kutinan ihon alle, olin unohtanut sen mutta kun joku siitä mainitsi niin muistin. Ajattelin myös että koitan olla ilman puudutteita niin kauan kuin mahdollista, mutta otan kyllä kaiken avun siinä kohtaa kun siltä tuntuu. Aqua-rakkuloita olen miettinyt, onko kenelläkään kokemusta niistä?

Kotiintulovaatteita olen sen verran miettinyt että taidan mukaan pakata bodyn, potkarit, ja sitten tuollaisen ohuemman haalarin siihen päälle. Sitten tietty tumput ja pipon, mutta keleistä riippuen paikkaan joko sellaisen peiton siihen vauvan päälle tai sitten jonkun haalarin, mutta luulen että se peitto lähtee mukaan, ei vauvan paljoa pihalla tarvitse olla, muutama askel sairaalan päässä ja sitten sama kotipihassa. Vaatteet ovat "pojan värisiä" paitsi peitto joka on vaaleanpunainen, se saa kelvata :).

Nyt kaiken tämän synnytyksen jälkeen taidan ottaa koiran mukaan ja lähteä käymään kävelyllä, on niin ihana ilma että pakko päästä ulos =).

Armin 31+3

Äkkiä vielä Blommorille että kiva kun tulit kertomaan kuulumisia, tsemppiä kovasti ja koita kuitenkin saada levättyä ja paranneltua itseäsikin :hug:. Voimia ja enkeleitä matkaan pienelle tytölle.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kristiin
Heippa kaikille!

Nyt on flunssa tainnut rantautua meidän perheeseen. Kenelläkään ei kuumetta ole, mutta kaikilla vuotaa nokka. Saisi mennä nopeasti ohi eikä tarvitsisi kunnolla edes rantautua tänne.

Toisilla on ollut aika kovat pakkaset! Täällä ollut aamulla 10-20 astetta pakkasta ja päivällä nousee jo plussan puolelle! Ihanaa kun aurinko alkaa lämmittämään.

Sairaalakassia en ole vieläkään pakannut. Ajattelin tuossa ensikuun alussa sen tehdä. Vauvalle pakkaan mukaan bodyn, puolipotkarin, housut, pitkän paidan ja villaisen takin ja housut, myssyn ja tumput. Mies tuo muuta jos tarvitsee. Varuiksi otan viltin jos sattuukin olemaan kylmä. Itselle otan vaatteet millä tullaan kotiin. En viitsi omia alkkareita ottaa mukaan, käytän niitä sairaalan verkkomalleja koska en meinannut siellä kovin kauaa olla. Shampoon ja hoitoaineen sekä vartalonpesuaineen otan (en tykkää sairaaloitten pesuaineista). Jotain lukemista/tekemistä. Meikit, hammaspesuvälineet ja muut sellaiset. Ei siellä paljon mitään tarvitse.

Synnytys ei itsessään pelota. Ainoastaan pelottaa kuinka nopeasti vauva maailmaan haluaa. Minulla ollut todella nopeita synnytyksiä enkä usko tämänkään olevan poikkeus. En ole tehnyt pienintäkään suunnitelmaa synnytykseen. Kolmen aiemman kerran kokemana tiedän, ettei se hirveästi kannata. Mennään vain hetken mukana. En ole suunnitellut kivunlievityksiä ollenkaan. Otan jos tarvitsen ja saan ja jos en niin en sitten ota. Aikaisemmin minulla on ollut ekalla kerralla epiduraali mikä auttoi niin hyvin, etten edes tuntenut supistuksia. Piti katsoa käyristä koska ponnistaa. Kahdella seuraavalla kerralla minispinaali. Auttoi aika hyvin, tunsin kuitenkin koska piti ponnistaa. Sairaalakammoa ei ole koskaan ollut, en vain vieläkään kovasti tykkää sairaaloista. Eniten minua pelottaa kerkeänkö edes sairaalaan synnyttämään.

Krsitiinille paljon tsemppiä ja toivotaan vauvan pysyvän vielä hetki mukana vaikka viikkoja onkin jo aika hyvin!

Pipsukalle paljon tsemppiä vaikeaan tilanteeseen!

Blommorille paljon voimia ja pikkuiselle pikaista kasvamista!

Itsellä alkaa olla pää jo synnyttämässä. Saisi kulua aika nyt hieman nopeammin! Olo ollut muuten hyvä, mutta liitoskivut vaivailee. Ei kyllä tarvitsisi enää tulla muuta.

Tiivi-Taavi & Hemuli 32+4
 
  • Tykkää
Reactions: Kristiin
Hitsi kun ei muka tänne meinaa ehtiä enää koskaan. Kauheesti kaikkea hommaa mikä pitäisi saada mallilleen ennen toukokuuta ja tuntuu että aika loppuu kesken! Mutta ihanaa kun aurinko on alkanu paistaa ja kesä tulee :) Pahoinvointi on edelleen mulla riesana mutta muuten ei onneksi ole merkittävää raskausvaivaa. Pikkuinen on tosi vilkas mutta viihtyy valitettavasti pääasiassa perätilassa ja vähän jo jännittää että muistaahan se sit kuitenkin kääntyä oikeinpäin ennen kuin tila kääntyilyyn loppuu kesken!
 
Blommorille kovasti voimia. Kiva, kun jaksat käydä kertomassa kuulumisia. En voi kuvitellakaan miten raskas tilanne varmasti kaikkineen. Onneksi päivä kerrallaan vauva kuitenkin vahvistuu ja luojan kiitos nyky-Suomessa on hyvä hoito pienillekin keskosille. Tsemppiä!! :hug:

Mä olen varmaan jotenkin omituinen, mutta en pistäis ollenkaan pahaksi, jos sais muutaman pvän levätä sairaalassa synnytyksen jälkee, en siis ole hinkumassa samana päivänä tai seuraavana kotiin...Toki toivon ettei tulis mitään ongelmia minkä takia joutuu jäämään tai olemaan pitkään, mutta muutama päivä musta on ihana saada toipua ihan rauhassa vauvan kanssa synnytyksessä, ja varmistua, että imetys onnistuu ja käynnistyy hyvin jne. Tietty kun tietää, että kotona on kaksi muuta lasta ja arjen pyöritys, niin tuntuu luksukselle se, että ruoka tulee valmiina tiettyinä kellonaikoina ja voi ihan vaan keskittyä vauvaan ja lepoon. Kotona tilanne sitten ihan toinen... Luulen lisäksi, että tuo 1v8kk kuopus tulee järkyttymään aika lailla kun perheeseen tulee uusi vauva pysyvästi, ja sen vuoksi tietty pitää hänetkin ottaa huomioon joka asiassa, ja tietty tuo 4 v:kin.

Epiduraali vei multakin ekassa synnytyksessä ponnistustarpeen kuten Tiivi-Taavillakin, ja oli tosi vaikeeta ja hankalaa vaan väkisin ponnistaa vauvaa ulos kun ei tuntenut yhtään miten ja mihin suuntaan. Sen sijaan toisessa synnytyksessä ajoitus oli kai aika nappi, koska ponnistusvaiheessa vei edelleen kivun, mutta ponnistamisen tarve pysyi, ja tiesin koko ajan mitä tehdä ja miten, ja kuopus syntyikin vain 16min ponnistamisen jälkeen (esikoisella 1h10min).

( . ) Viime yönä olin ihan varma, että aamuun asti en kotona ole vaan synnärille on lähdettävä, kysymys vaan kauan menee siihen pisteeseen etten enää yksinkertaisesti kestä sitä supistuskipua. Kappas, joskus klo 4 jälkeen olen kuitenkin nukahtanut ja klo 6.20 heräsin, sen jälkeen vain laimeaa supistelua. Yöllä valvoessa sitten kiireessä valitsin vauvalle kotiintulovaatteet ja etin vaatehuoneesta missä on kaikki vastasyntyneen koon ulkovaatteet ja laitoin ne valmiiksi odottamaan kotiutusta, täytin neuvolasta saadun esitietolomakkeen valmiiksi ja muutenkin jäin vaan odottamaan lähtöä :LOL: Onneksi sitten sitä ei tullut. Että edelleen täällä yhdessä koossa, onneksi! Alkaa vaan tuntua todella rankalla tällainen jatkuva supistelu, kun toivoo, ettei vauva vielä syntyis mutta toisaalta kivun aikana toivois, että etenis nyt johonkin suuntaan.....
Kiitos tsempeistä siis kaikille!

Kristiin
ja masumurunen 35+4
 
Perjantai oli neuvola rv 30+0

Paino +1061g (yhteensä noussut 12kg.)
Turvotus +-
RR 123/78
Hb noussut 116->119(käytössä obsidan)
Sf 27.5cm
RT:ssä oli pikkuherra
Pienen miehen sykkeet +144
Liikkeet ++

Neuvolassa vierähti tunti, oli kerrankin oma tätsy paikalla ja sillähän oli aikaa :) Pyysin lähetteen siihen Streptokokki b seulontaan vaikkei mulla mitään oireita siihen suuntaan olekkaan, eipähän tuu pikkuselle mitään ylimääräsiä ongelmia sitten tuon takia ainakaan. Käyn siinä samalla kun otetaan ne vasta-aineet rv 36.

Blommorin pikkuiselle ja koko perheelle hyviä vointeja, kiva kun jaksat täällä käydä päivittämässä tilannetta :hug:

Kristiinillä ei ois enää kun pari viikkoa niin babe ois täysaikanen :) Voikun ois itekkin jo noin lähellä laskettua aikaa, ei malta oottaa että saa oman nyytin syliin. Toivottavasti supistukset vielä pariks viikkoo hellittäis, vaikka hyvät viikothan sulla jo on ;)
 
blommor> Kivaa että jaksat kertoa täälläkin kuulumiset. Itse ainakin mietin sinua päivittäin ja joskus useasti päivässä.

Kristiinin kuulumiset on aika jänniä nyt. Toivotaan että vauva pysyy vielä ainakin reilun viikon niin ainakin vauva-aika on helpompaa kun ei tarvitse miettiä hengitys/ keuhkojuttuja vauvalla.
 
Viimeksi muokattu:
POKS 31+0!

Aqua-rakkuloista joku kyseli kokemuksia. Itse kokeilin niitä viimeksi jatkuvaan selkäkipuun (ei alaselkä -johtu kai jännittämisestä suppareitten aikana). Enkä tiedä ottaisinko uuestaan :p. Jos selkäkipu yltyis taas tosi pahaksi, niin ehkä sitten.. Oli ihan järkyttävää se niitten laittaminen -kuin olis sata ampparia pistäny yhtäaikaa, just semmonen polttava kirvely ja kipu- ja niitä laitettiin mulle kolme kipaletta.

Epiduraali oli mulle vähän turhan äkänen aine (nousi uhkaamaan jo hengitystä ja vielä seuraavanakaan päivänä en saanu käydä yksin vessassa ku jalat oli ihan löperiä), mutta ehdottomasti otan tältäkin, jos mahollista. Ponnistamisen tarve meni, suppareitten tunteminen meni, kuitenki yli nelikilonen neiti tuli 12min ponnistamisella -enkä tuntenut kipua lainkaan.

(.)
Täällä supistelee edelleen, eikä kohdunsuun tilanteesta oo tämänhetken tietoa. Mutta hissukseen päivä kerrallaan, nii eiköhän tästä vielä ihan hyville viikoille päästä.

Valjakka
 
toukomamma2013, se fb-ryhmä on erittäin aktiivinen :) itekkii jääny nyt suurimmaksi osaksi sen puolelle.

Täällä mennään viikolla 30+5, vauveli alkaa painamaan alavattaa ja semmosta ikävää paineen tuntua löytyy alapäästä kun liikuskelee. Tekis mieli lähteä uloskin kun on niin ihana ilma, mutta olon puolesta ei kyllä huvita. Oon tilannu papusen ulos äitienpäiväviikolla ja silloin todellakin saa luvan tulla ulos :D
 
Harjoitus-supistukset alkavat olemaan tuskallisia mutta eivät kuitenkaan kivuliaita kuten oikeat supparit...
Silti mietityttää että miksi minulle tulee niin usein supistuksia. Voiko noi supparit alkaa aukaisemaan paikkoja vai onko kyseessä vain määrällinen muutos.

Lantionseutu on minulla nyt mennyttä. Huomasin pari pv sitten etten enää toivu kivuista ja ongelmista istua, maata ja kävellä. En siis toivu hetkeksikään.
Sinnittelen silti vaikka en oikeasti tiedä mitä teen. Arjen kun on pyörittävä olin kipeä tai en.
 

Yhteistyössä