Toukokuun toukat 2013 *MARRASKUU*

Tuttua hommaa toi yöllä vessassa käyminen myös täällä. Joka yö joutuu nousemaan sängystä ylös joka on musta aivan hirveetä. Tosin nyt siihen pikkuhiljaa alkaa jo olla tottunu.

Vakuutusta en oo edes vielä ehtiny/muistanu ajatella. Pitääkin keskustella asiasta miehen kanssa. Toisaalta siitä voi olla hyötyä, mut toisaalta se voi olla aivan turhakin. Itse oon ollut korvatulehduslapsi, joten ehkä se vois olla tarpeellinen. Täytyy vielä miettiä. Onko nuo vakuutukset suunnilleen minkä hintaisia?

Tiiti* 17+4
 
Moikka, uskomatonta miten nopeasti aika kuluu, kohta tosiaan ollaan kaikki jo raskauden puolivälissä! Täällä ei ole vielä mitään hankintoja tehty, odotellaan oikeastaan ensin tietoa sukupuolesta. Se toivottavasti selviää rakenneultrassa, joka on just ja just vielä tämän vuoden puolella, uudenvuodenaattona. Ja ollaan ajateltu mennä myös 4 D ultraan. Esikoisestakin oltiin ja se tuntui silloin ihan aiheelliselta lisätutkimukselta. Sieltä saatiin myös mukaan hienot kuvat, joissa selkeästi näkyivät jo vauvan kasvonpiirteetkin.

Työnantajalle kertomisesta - jotenkin toivoin voivani pitää raskauden salaisuutena puoliväliin asti, mutta vatsa alkaa olla sen kokoinen, että se paljastaa mut päivänä minä hyvänsä =) Joka aamu sitä vaan miettii, että millä vaatteilla sitä tänään piilottelisi vatsaansa.... Joten kai mun kerrottava ihan lähipäivinä.

Ja Chrissy72: halusin vaan sanoa että ihan sama täällä - raskaus ei kuulu suosikkiolotiloihin =) Mutta toivottavasti tämä tästä ehkä vähän paremmaksi muuttuu, olen laskeskellut ekan raskauden perusteella että joskus joulukuussa pitäis pahoinvoinnin helpottaa...

Perlita & heppuli 15+5
 
Vakuutus otetaan, se on päivänselvä juttu! Onhan meillä vakuutukset kaikelle muullekin, jokaiselle moottoriromuillekin niin miksei lapselle... Niin no mun kaveri on vakuuttanut näyttelykoiransa, mutta ei kumpaakaan lastaan =) Vakuutusyhtiöissä on paljon eroja korvauskäytännöissä sekä hinnoissa. Tarttee vähän perehtyä ja vertailla. Meillä on Pohjolasta, en osaa sanoa kokemuksia, koska onneksi emme ole lapsen kohdalla vakuutusta koskaan tarvinneet käyttää. Kallishan se oli kun ennen syntymää otettiin... Yks hyvä vinkki on lapsen ollessa 1v. muuttaa se vakuutus syntymän jälkeen otetuksi. Kun ensin otimme sen niin oiskohan maksanut noin 350€/vuosi ja kun ei lasta kertaakaan ole lääkärissä käytetty niin toiseksi vuodeksi otimme "uuden" vakutuuksen ja hinta putosi lähes 100€! Tätä ne ei ehkä neuvo sieltä yhtiöstä, mutta tasaisin väliajoin kaikki vastaavat palveluthan kannattaa kilpailuttaa! Jopa asuntolaina!

Vakuutuksesta huolimatta voisin yhtä hyvin käyttää lasta terveyskeskuksessa. En siis ajattele siellä hoidon olevan huonoa tms. lähinnä vakuutus luo turvaa ja antaa mahdollisuuden mennä hoitoon nopeammin ja jos jotain isompaa tulis niin kulut ei ois niin pahat, kuten joillakin olikin esimerkkejä. Mieluummin kuitenkin maksan vakuutuksesta vaikka "turhaan", sehän on paras tilanne =)

Töihin ilmoittaminen tuntui järkevältä jo hoitaa, koska olen edelleen kotona esikoisen 1v8kk kanssa enkä ole välissä menossa töihin. Tosin en vielä sanonut milloin tulen, mutta ilmoitin, että uusi äippäloma tulossa. Pomo oli tämän jo arvannutkin =)

Nenä tukossa on mullakin ollut ihan koko raskausajan! Siitä olikin jo puhetta muutama sivu taaksepäin.

Mahan koko on pieni, oikeastaan ei voi sanoa onko vähän lihonut vai raskaana. Mahdoton turvotus on onneksi helpottanut ja varsinkin aamuisin maha on ihan litteä. Itse kuitenkin huomaan muutoksen ja onkin tullut paljon nopeammin esille kuin viimeksi. Silloin olin rv22 kun pystyi näkemään, että odottaa.

Huanita Meillä on nuo Brion Sing vaunut ja olen ollut todella tyytyväinen! Hinta ja käytännöllisyys todellakin kohtaavat. Oli myös se runkoon sopiva turvakaukalo, joka oli tosi simppeli sen 11k kun vauva siinä oli. Toki maasto yms. vaikuttaa missä kuljet. Me asutaan aika keskustan tuntumassa eikä ole ollut tarvetta haasteellisissa maastoissa kulkea. Iso plussa puhkeamattomista renkaista! En keksi mitään huonoa sanottavaa Sing mallista. Tosin ei mulla ole kokemustakaan lisäksi kuin Peg Peregon Pliko3 matkiksista.

Edelleen joka yö ravaan juomassa ja vessassa. Juon myös päivisin reilusti, mutta suu on rutikuiva öisin. En ihme kyllä narahtanut vielä sokerirasituksessa. Tosin oli aika rajoilla arvot. No se on sitten varmasti edessä hieman myöhemmin...
 
Makoilin tuossa parisen tuntia sitten sohvalla ja huomasin kohdun pullottavan huomattavasti enemmän oikealta puolelta. Siinä yhdessä miehen kanssa ihmeteltiin juttua ja tökittiin sitä kohtaa, ja jonkin ajan kuluttua maha olikin taas ihan tasainen. Siis häh, vauvako siinä kävi köllimässä ja venyttämässä mahaa? En tajua, mitä muutakaan se voisi olla. Mutta en kyllä arvannut, että vauvaakaan voisi vielä tuolleen ulkopuolelta nähdä, onhan sillä vielä kuitenkin hyvää väljää tilaa lillua siellä. Niin outoa.
 
Heippa!

Vielä uusi odottaja ilmoittautuisi mukaan, tiedot siis:
nono87/25 v./1./NKL (la 29.5.)

Ketjua olen seurannut alusta asti, ja nyt uskalsin lopulta liittyä mukavalta vaikuttavaan joukkoonne. Täällä poksuu tänään 14+0!
 
Viimeksi muokattu:
Heippa,

Ja täällä myös yksi uusi joukkoon liittyvä vielä.
Tänään jo 17+0, ja viimein uskallan tulla mukaan :)

Tiedot: Song/ la 10.5./TAYS/2. lapsi

Alkuraskaus oli epävarmuuden aikaa vuotoineen ym ja nyt tuntuu muuten epätodelliselta kun suht oireetonta aikaa ollut jo viikkoja. Onneksi pieniä liikkeitä jo alkanut tuntua :) Tosin krooninen flunssa vaivaa, johtuuko sitten raskaudesta vai mistä.
 
Huomenta munkin puolestani! Tämä viikko on tähän asti kulunut kuin siivillä opiskelu- ja työkiireiden vuoksi. Ihmeellisinä uusina vaivoina etominen (tätä ei ollut samalla tavalla alkuraskaudessa!) ja repäisevät kivut kohdussa. Kipu on tosi voimakas ja tulee kuin salama kirkkaalta taivaalta, kuin sähköiskun saisi. Onneksi menee ohikin yhtä nopeasti. Mutta muutoin olen nautiskellut raskaudesta ja toivon koko ajan kovasti että pikkuisella on kivuista ym. huolimatta kaikki hyvin.

Vakuutuksesta emme ole vielä puhuneet miehen kanssa, eli jonkinlainen tutustuminen ja vertailu on sitten edessä. Influenssarokotuksen otin viime viikolla, koska koen sen olevan vauvan parhaaksi. Itsestäni ei niin väliä jos influenssa jostain tuleekin, mutta vauvalle se olisi ollut turhan suuri riski.

Huomenna poksuu 16+0! <3

PikkuinenTiikeri 15+6
 
Tervetuloa uusille!

Täällä alkaa olla flunssa selätetty. Onkin melkein viikko mennyt sängyssä. Paha olo ei vaan helpota :$

Vakuutusta emme ota. Meillä julkinen toiminut aina hyvin ja puheterapiaankin päästiin julkisella ennen tytön 3-vuotis päivää.

Ei enää montaa viikkoa ultraan!

Tiivi-Taavi & masu vauva 16+6
 
Piiitkästä aikaa ihan kommenttiin asti pääsin. Taustalla olen jakuvasti seuraillut teijän muitten kuulumisia. Uusiakin on tullut, tervetuloa! :)
Täällä raskauden puolesta mennään hyvin rennosti, oireina vain ja ainoastaan tuo issias, joka on nivusesta pinteessä :whistle:. Liikkeitäki on tuntunut jo hyvän tovin, niin ei enää tartte oireettomuudesta ihmetellä et onkohan pienellä kaikki kunnossa. Eilen illalla oli ensimmäinen ihan kunnon iltavilli pikkuisella. Mieskin tunsi möyrimisen ja kun rupesin itse kokeilemaan mielenkiinnosta et missäköhän kohti se kohdun korkein kohta nyt on, niin tuli "armoton" (tähän asti kovin) potkaisu käteen. Ei jäänyt epäselväksi oliko epämiellyttävää. Olen aika ihmeisään, ku nuo liikkeet nyt jo on nuin hyvin alkaneet tuntua.. Toisaalta esikoltahan niitä ei oikein osannut vielä edes kuulostella ja sekotti helmpommin suoliston omaan toimintaan.

Elämää täällä valitettavasti "sekoittaa" raskautta enemmän nyt minulla itsellä oleva kasvain. Leikkaukset edessä ennen rv 29. Pelottaa aikatavalla et miten vauva kestää ku seittemänki tuntia saattaa mennä ja oon nukutettuna. Mut on tässä erikoislääkärikäyntejä ennen sitä, et kaippa ne kaikki asiat tulee minullekin joskus selväksi. Se siitä, en tarkemmin halua täällä kertoa.

Vakuutusta ei vauvalle oteta, ei ole esikoisellakaan. Ollaan tyytyväisiä kunnalliseen toimintaan, palvelua saa kun osaa vaatia sitä. Tytöllä on reikä kammioiden välissä, mut muuten ollut perusterve pikkutyttö. Yhtäkään kuuria ei korvatulehukseen ole syöny. Särkylääkeellä ollaan pärjätty tähänastisista parista. Tottakai asiaan vaikuttaa se että alkaa olla tietotaitoa ja luotettavia lähteitä omastakin takaa kun miehen opiskelut lääkäriksi on jo hyvällä mallilla.

Minä taas olen "raskausihmisiä"! Tykkään ihan hirveästi ku maha kasvaa, ja ku se on sitten semonen ihana pinkeä jättipallo. Toisaalta podin tässä männäviikoilla järjetöntä kriisiä vaatteiden puolesta. Esikoisen raskausaikana ostetut mammavaatteet on kaikki ihan liian isoja ku oli tuo lihominen sillon vähä toistaluokkaa ja normihousut painaa kaikki mahaa. Mut kävin h&m:llä pari päivää sitte ja löysin tarpeeksi pieniä äitiyshousuja ja paitoja! Nyt kelpaa, mahakin tulee kivasti esille kun on hyvänmalliset vaatteet ja leikkaukset oikeissa kohdissa.

Vielä olis pari viikkoa koulua ja sit joululomalle :). Hyvää joulunalusaikaa kaikille, lauantaina avataan ensimmäinen luukku!

Valjakka ja pikkuinen rv 15+2
mulle saa vaihtaa lasketuksi ajaksi 20.5
 
Tervetuloa Song ja nono87!

Vakuutusta ei meilläkään oteta, ei ole noilla aiemmillakaan ollut. Kahdella olisi voinut olla ihan käteväkin, mutta muuten on kunnalliset toimineet ihan hyvin. Lisäksi itsekin tässä loppupuoliskolla opiskelen lääkäriksi niin saa sitä kauttakin sitten konsultaatiota ja apua jos tarvitsee. Ei meillä kyllä ole muutenkaan vakuutuksia ylimääräisiä, kotivakuutus ja pakollinen liikennevakuutus autoon.. Lemmikit ja autot tulee jollakin ehkä senkin takia vakuutettua helpommin, koska niille ei tosiaan mitään "ilmaisia" (eli halpoja) kunnallisia palveluja ole toisin kuin ihmisille.

Minäkin olen muuten kyllä ihan täysillä "raskausihminen", niin kuin valjakka sanoi :) Vaikka loppuraskaudesta varmasti tulenkin valittelemaan kaiken maailman kolotusta ja väsymystä ja huonosti nukkumista niin silti se vaan on jotenkin niin ihanaa. Vauvan potkut ja yleensäkin se tunne, että saa kantaa pientä ihmistä sisällään korvaa kaikki vaivat lopulta moninkertaisesti :heart: Tunnen myös yleensä aina itseni kauniiksi kunnon vauvamahan kanssa, kiloista huolimatta. Nytkin on ihanaa kun maha alkaa oikeasti olla sellainen, ettei sitä enää sekoita vain lihomiseen.

murona rv 16+6
 
Ihanan talvista iltapäivää kaikille!

Täällä poksuu 16+0<3 tykkään keskiviikosta kun poksupäivä!
mahtava kun neljä viikkoa enään niin puolivälissä, kyllä aika menee nopeaa:)

Valjakka :lle tosi paljon tsemppiä tulevaan leikkaukseen!
Sama täällä että raskausihmisiä ollaan, kovasti odotan että iso pallo kasvaa eteeni;)
Tänään tuntui mahtava potku kun olin oppitunnilla<3

Miten influenssarokotteet, moniko on ottanut?

No tälläistä täällä tänään, huomiseen:)
 
Heippa!

Pikaisesti kuulumisia laitan. Lauantaista lähtien supistellut joka päivä ja tänään sitten tuli niin kivuliaita monta peräkkäin että jouduin töistä lähtee kotio. : / Neuvolaan soitin ja sieltä sitten ohjattiin päivystykseen. Kaikki onneksi kunnossa mutta nyt vaan lepoa ja sairaslomaa kirjoitti. Toivottavasti tää on ohimenevää ja töihin pääsen vielä palaamaan, tulisi muuten liian pitkä odotus kun toukokuuta vaan oottelisi. No mutta vauva etusijalla joten jos joudun kärvistelemään sairaslomalla niin sille ei sitten mitään voi.

Vakuutus otetaan myös tälle tulokkaalle, jokaisella lapsella se on ja erittäin paljon hyötyä siitä on ollut. Ensimmäinen lapsi kun oli korvatulehduskierteessä ja tuubitettiin kolmesti, toisella infektioastma sekä atooppinen iho. On ollut helppoa ja nopeeta käydä yksityisellä.

Tervetuloa uusille =)

tigrumamma ja toukka 15+2
 
Uusille tervetuloa! Hauskaa, että vieläkin uusia tulee keskusteluun mukaan :)

Tänään oli tosiaan neuvola. Sydänäänet löytyi hienosti :heart: Kyllä siellä vaan masussa joku asustaa edelleen! Terkkari kysyi vointeja ja totesin vaan, että ihan normi olo, mut kuulemma oon raskaana :LOL: Sama terkkari kuin esikoista odottaessa niin totesi vaan, että sehän on sulla merkki raskaudesta =)
Kaikki oli tosiaan kunnossa, paitsi rauta oli laskenut, kuten arvasinkin kun on ollut väsymystä eritavalla kuin normaalisti eikä nukkuminen auta tuohon väsymykseen yhtään. Ei ollut vielä laskenut hälyttävästi, joten yritän vain lisätä rautaa ravintoon ennen kuin (ehkä) siirryn rautalisää syömään. Terkka sanoi, että moni kunta säästää ja on poistanut tämän neuvolakäynnin, koska tätä ei säädöksien mukaan ole pakko järjestää. Tässä välissä, kun on nuo molemmat ultrat niin ne riittää tarkastukseksi.

Lukeudun myös noihin raskausihmisiin. On ihanaa olla raskaana! Pyöristyvä vatsa, potkut, myllerrykset ja ihan jo se fiilis, mitä raskaus aiheuttaa :heart: Varmasti sekin vaikuttaa, kun oireettomana saa odottaa. Esikoisesta ei loppuaikanakaan ollut mitään vaivoja, turvotuksia tms, joten eipä yhtään haitannut, että meni 8pv. yli lasketunajan. Välillä jo haikeus iskee, kun miehen kanssa ollaan päätetty, että kaksi lasta on meille sopiva määrä eli tämä raskaus on näillä näkyminen viimeinen raskaus. Täytyy vaan nyt muistaa nauttia!

Valjakka valtavasti tsemppiä tulevaan leikkaukseen! Varmasti kaikki menee hyvin :) Raskaana olevia pakon edestä joudutaan leikkaamaan/nukuttamaan. Hoitotiimi tarkkailee myös pikkusta :) Saako kysyä, mistä kasvain poistetaan, kun kuitenkin noin iso leikkaus on edessä?

jonna 17+5
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille mukaan!:) Kannattaa tulla myös tuonne Facebookin puolelle, siel on aikas kiva porukka meitä jo.

Itsekin tulin poksumaan jo 19+0! Viikko rakenneultraan ja puol väliin, huikeeta! Meinataan selvittää et onko mun tyttöololla jalkovälissä enemmänkin, jos ei ole liian häveliäs ;)

Liikkeitä tuntuu päivittäin ja mieskin on päässyt jo liikkeiden makuun, vaikka reaktio olikin "et ai oliks toi muka liike". Meiän Hulk oli siis hälle aivan liian lame, mut kokoajanhan se vahvistuu onneks!

Jotain muutakin mun piti kirjoittaa, mut en nyt sitte muista yhtään että mitähän.

No myöhemmin lisää :) Hyviä oloja ja jaksamista kaikille!

Terkuin, Simppu ja jöötti 19+0
 
  • Tykkää
Reactions: attol-
Heippa kaikille!

Löysin tänne tieni tänään, oli mukavaa lukea kaikkien tuntemuksia ja ajatuksia. Itselleni vauva on ensimmäinen ja kaikki kovin jännää, varovasti vaan yrittää asiaa miettiä edelleen vaikkakin entistä luottavaisempana siihen että kaikki sujuu hyvin. Viimeksi neuvolassa ehdittiin jo säihkähtää ku ei sydänääniä kuulunut pitkään aikaan, onneksi lopulta löytyivät ja kaikki ok :) istutta sijaitsee täällä edessä, joten ilmeisesti saa vielä odotella pidemmän aikaa ennen kuin liikkeitä on havaittavissa.

Onko kenelläkään täällä epilepsiaa?

terkuin,

Jii25 15+3
 
Täälläkin ihana pakkaspäivä takana, lunta on tullut melkein koko päivän :)

Minä myös olen "raskausihmisiä", kaikista raskauksista olen tosi paljon nauttinut, ja murehtinut jo ennakkoon jokaista vauvaa odottaessa, että entäs sitten, kun on lapsiluku joskus täynnä. Innolla odottelen, että oikea vauvamasu tulisi näkyviin, tällä hetkellä illasta ilmestyvä kumpare on vain turvotusta. Aiemmissa raskauksissa ei tällaista ollut. Synnytyksien jälkeen on aina ollut ikävä vauvamasua ja liikkeitä, vaikka onkin samalla ollut onnellinen, että saa katsella ja nuuhkia sitä pientä ihmettä sylissään :heart:

Mulla ei ole ollut enää öisiä WC-reissuja, joskus ihan alussa piti nousta kerran yössä. Muuten on jotenkin levotonta uni, en tiedä mihin havahdun puolittain. Asentoa vaihtamaan?

Affen, mulla edellisessä raskaudessa tuntui tosi selvästi, että vauva viihtyi toisella laidalla kohtua. Oli melkein aina siellä samalla laidalla ja erottui tosi selvänä pallerona. Rv 15 olin merkannut raskauspäivikseen, että sisaruksetkin pääsi kokeilemaan pikkuista, kun masuasukki nukkui tyytyväisenä siellä omassa nurkassaan aamulla :heart:

Valjakalle tsemppiä leikkauksen odotteluun!

Moit kaikille uusille :wave:

Cherrie_ 13+5

 
14+0 :heart:

Huomenaamulla ensimmäinen sokerirasitus ja nyt siis 12 tunnin paasto. Muka heti kauhee tarve olis syödä ja varsinkin juoda, kun ei saa.

Ihanaa, koko päivän on ollut pakkasta ja nyt on jo vähän hiutaleitakin ilmassa. Ensimmäiset joulukyntteliköt virittelin ikkunoille, valaisevat mukavasti tätä maaseudun pimeyttä.
 
Cherrie_, kiitos toislaitavauvastooristasi (?), en siis varmastikaan keksinyt päästäni eilistä. Ja itse asiassa äskenkin tuntui selvästi, että oikealla puolella tyyppi hengaili. Mies nokkelana keksi, että vauva on selkeästi oikeistolainen! Kääk! Olen tainnut nyt ignoroida kaikki hennot "perhosen siiven lepatukset" ja "kalan evän hipaisut" tai ainakin tulkinnut ne suoliliikkeiksi, koska tänään kyllä on tuntunut päivän mittaan ihan sellaisia selkeitä potkuja/töytäisyjä. Ei mitenkään hentoisia. Mahtavaa!

Valjakalle tsemppiä tulevaan leikkaukseen! Ja Jii25:lle tervetuloheipat!

Kuulin tänään taas mainion vauvauutisen kaverilta, oon aivan innoissani. Niin kivaa, kun on läheisiä kohtalotovereita. Ja nyt MÄ pääsin ekaa kertaa olemaan se konkari, joka selitti ultrista ja raskauden etenemisestä jne.

17+3
 
Tervetuloa uusille immeisille :)

Tämän päiväisen lumisateen kunniaksi sitä sitten myös poksutaan, 15+0! :)
Kromosomi-kokeiden tuloksia kävin kyselemässä ja down riski on 1:6200 ja joku toinen oli 1:6000. Mikä tuo toinen sitte lieneekään, ei selvinnyt minulle..
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta. Meillä sairastellaan,viikko sitten oli vanhin tyttö kuumessa,nyt nuorempi tyttö:(
Ulkona on todella kova tuuli,pakkasta ja vähän lunta:xmas:

Liikkeet: jotain satunnaista myörintää tuntunut,odotan malttamattomana kunnon potkuja:heart:

Raskaus: olen raskaus ihminen,vaikkei raskaudet vaivattomia ole olleetkaan,pahiten kiusannut vauvan syntymään asti issias tyyppinen kipu jalassa ja pakarassa,synnytyssupistuksetkin sattui juuri sinne issias hermoon: /Minusta on ihanaa,kun masu kasvaa ja on kaunis,tykkään pukea niin,että masu näyttää kauniilta,en halua kulkea misssään löysissä paidoissa:DJa kun vauva syntynyt,niin myös minä olen jäänyt kaipaamaan mahaa ja niitä vauvan potkuja:heart:

Valjakalle tsemppiä leikkaukseen,hyvin kaikki menee:hug:

Tervetuloa uusille:wave:

Omaa napaa: väsymys ehkä hiukan hellittänyt,edelleen hajut välillä kuvottaa:x Seuraavaa neuvolaa ootellaan,että pääsis kuuntelemaan vauvelin sydänääniä=)Neuvola 2,5 viikon päästä.Enää ei maha ole turvonnut,alkaa ilmeisesti muodostumaan vauvamaha,omat housut menee jalkaan,kun on jättänyt vyön pois,vanhat mammahousut liian suurta kokoa:whistle:

petronella ja toukosalaisuus 14+1:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Jee, tänään poksutaan 17+0 =)

Tervetuloa myös uusille!

Mua alkaa ihan pikkuisen huolettamaan/ärsyttämään kun ei vieläkään tunnu kunnolla liikkeitä.. :| Ainoastaan esikoisen kohdalla on näin kauan kestänyt että alkoi tuntua ja mun mielestä hänenkin kohdallaan mies tunsi liikkeitä joskus viikolla 18+ tai 19+ Mietityttää vaan että voiko vauvalla olla jotain vikaa/hätää kun ei liiku niin pontevasti että tuntuisi. Onneksi edelleen dopplerilla löytää sykkeet helposti että tietää ainakin elossa olevan.

Ehkä noiden liikkeidenkin takia haluaisin sittenkin mennä 4d-ultraan, vaikka aiemmin ajattelin etten raaski.. Kela-korvauksen ilmeisesti saa jos menee rakenneultraviikoilla eli 19-21, muuten tarvitaan joku lääketieteellinen syy? Tietääkö joku onko se näin? Täällä Turussa päin kuitenkin esim. Varsinais-Suomen lääkärikeskuksen sivuilla lukee että omavastuuosuus olisi n. 180€ (suorakorvaus käytössä) ja että 4d ultraa suositellaan viikoille 24-34. Olisi ikävä yllätys mennä sinne noilla viikoilla ja sitten sitä korvausta ei saisikaan/kela perisi sen takaisin..
No, haluaisin kyllä varmaan mennä mielenrauhan vuoksi jo ennen joulua kun se varsinainen rakenneultra kunnallisella on vasta joulun jälkeen.
Mies ei kyllä kauheasti innostunut kun kysyin haittaisiko pieni 180 euron rahanmeno.. :whistle:
 
Huomenia :)

Pakkaset ovat onneksi löytäneet takaisin - paljon kivempi ulkoilla kun ilmassa on vesitihkun sijaan hentoisia lumihiutaileita :) Pyöräilin tänään töihin ja totesin että taidan pistää pyörän talvisäilöön - vaikkei maha vielä iso olekaan niin jotenkin se ahdistaa pyörällä ajoa : / Ja nyt töissä istuessa on tullut pari kipeähköä supistusta eli eiköhän meikäläisen pyöräilyt nyt ole tässä. Koitetaan uudelleen sitten keväällä kun vauva on syntynyt :)

Täällä myös yksi joka tykkää olla raskaana - vaikkei odotusaika mitään oireetonta olekaan. Mutta maha ei ainakaan esikoista odottaessa häirinnyt missään vaiheessa ja tykkään kans pukeutua niin että maha korostuu. Johtunee myös siitä että jos pidän löysiä paitoja niin näytän vain muodottomalta pallerolta :D Meidän lapsiluku on tämän jälkeen täynnä eli tämä on toinen ja viimeinen raskaus minulle - pitää siis nauttia tästä ajasta täysillä!

Sorruin ostamaan vauvalle ihanan korisängyn kun todella halvalle sellaisen käytettynä löysin! Mietin että korissa vauva on vähän paremmin suojassa yli-innokkaalta isosiskolta kuin ihan sitterissä :)

Kaksi päivää puoliväliin ja ensi viikolla rakenneultra vihdoinkin :)

Tuiku & Kirppu 19+5
 
Minäkin olen raskaus ihminen. Nyt jopa tykkään pahoinvoinnista. Luultavasti johtuu siitä kun viime raskaus päättyi keskenmenoon ja ei ollut ollenkaan pahoinvointia silloin.
On ihanaa kun maha kasvaa. Tykkään kanssa pitää vaatteita mistä sen selkeästi huomaa.

Olen nyt muutaman viikon ollut tuntevinani jonkin näköisiä pienen pieniä liikahduksia, mutta en ole ollut täysin varma onko se asukki vai ei. Eilen sitten makailin sohvalla ja selkeästi tunsin vauvan olevan navan oikealla puolella ja kun yritin häntä varovasti herätellä tunsin selvästi kun liikkui navan alapuolelle. Tais tarkoittaa et "Äiti anna mun nukkuu!"

Lunta täällä tuli ihan vähän ja kovasti uutisissa lupailttiin tänne lisää lunta, mutta kun katsoin sään äsken oli lumikuurot siirtynyt huomiselle. Ehkä meille ei kunnolla lunta tulekaan :'(

Poksupäivä!

Tiivi-Taavi & masu vauva 17+0 POKS :heart:
 

Yhteistyössä