Toukokuun toukat 2013 *MARRASKUU*



Mukana kevättä 2013 odottamassa:

Nimimerkki/ Ikä/ Monesko lapsi/ Sairaala/ Olo, lupaus

Laskettu aika tuntematon:

Maj2/ 35v./ 3./ ?
milli85/ ?/ 2./ SeKS/
ihanuutta88/ 24v./ 1./ JS/ Tyttöolo,

18.4.2013

Kristiin/ 30v./ 3./ ?

20.4.2013

Tuiku/ 30v./ 2./ TAYS/ Poikaolo,

24.4.2013

Simppu/ 22v./ 1./ NKL/ Tyttöolo,

27.4.2013

LillaVe<3/ 23v./ 3./ K-SKS/K-PKS/ Poikaolo,

28.4.2013

nanni89/ 22v./ 2./ KOKS

1.5.2013

HaaveissaToinen/ 30v./ 2./ TYKS/ Tyttöolo,
RouvaA/ 20v./ 1./ JS

2.5.2013

Ammi-liina/ 28v./ 4./ Ulkomaat/ Tyttöolo,
Tippinen/ 27v./ 1./ OAS/OYS
Nomma/ 26v./ 1./ NKL

3.5.2013

Tiiti*/ 29v./ 1./ LS
Laalaa88/ 24v./ 3./ TAYS
Amon/ 29v./ 1./ TAYS, VAS/
jonna_82/ 29v./ 2./ TYKS
Jen90/ 21v./ 1./ OAS, OYS
Bindi/ 32v./ 3./ ?/ Tyttöolo,

4.5.2013

Ruby88_1/ 24v./ 1./ SatKS
Huanita/ 30v./ 3./ KOS/ Tyttöolo,

5.5.2013

affen/ 33v./ 1./ NKL
marilou/ 24v./ 1./ KYS
sekundamamma/ 36v./ 2./ TYKS
sonjasusanna/ 27v./ 3./ NKL/ Poikaolo,
Mi&Ma/ 26v./ 1./ TAYS/ Tyttöolo, Tyttölupaus

6.5.2013

iitahoo/ 25v./ ?/ KYS
Freundin/ 28v./ 2./ LS
Haave2/ 28v./ 2./ SatKS/ Poikaolo,

7.5.2013

Manta81/ 31v./ 4./ KHK-S/ Poikaolo,

8.5.2013

Akseliina/ ?/ 3./ KHKS
jeppis/ 29v./ 2./ PHKS

9.5.2013

panzkus/ 26v./ 1./ LKS/ Poikaolo,
puolukka_85/ 27v./ 2./ LPKS
Pygmi/ 34v./ 2./ KAKS
Tiivi-Taavi/ 25v./ 4./ KOKS/ Poikaolo,
miiak75/ 36v./ 8./ VAS, TAYS/ Poikaolo,
janlind/ 25v./ 2./ SatKS
murona/ 33v./ 6./ TYKS

10.5.2013

Jenikk/ 20v./ 2./ KOKS
hymeli/ 36v./ ?/ OYS
riie/ 23v./ 1./ OYS
Uutukainen/ 28v./ 1./ KYS
OnniIines/ 38v./ 4./ ?
RvaRuusu/ 35v./ 5./ KYS/ Tyttöolo,
Jasmin12/ 26v./ 2./ TAYS
Blommor/ 23v./ 3./ TYKS
Song/ ?/ 2./ TAYS

11.5.2013

Meejj/ 21v./ 1./ TAYS
A83/ 29v./ 1./ JS

12.5.2013

Mammselli/ 29v./ 1./ TYKS
Typy85/ 27v./ 1./ TYKS

13.5.2013

puputytto/
Miranna-/ 28v./ 2./ OYS
Finla/ 33v./ 2./ Ulkomaat
Kahdeksas kääpiö/ 21v./ 2./ NKL
kakaravaara/ 27v./ 5./ K-SKS/ Poikaolo,

14.5.2013

Vimpi/ 27v./2./ PKKS/ Poikaolo,
Kipukka/ 23v./ 1./ SKS
Chrissy72/ 40v./ 4./ PHKS
Dragonfly77/ 35v./ 3./ KOS/ Tyttöolo,

15.5.2013

Pikkumyy29/ 29v./ 3./ KOS/ Tyttöolo,
JOM/ 34v./ 3./ ?
Rakkausvauva89/ 23v./ 1./ K-HKS
attol-/ ?/ 1./ OAS/ Poikaolo,
Henskula/ 29v./ 1./ HYS
haidiina/ 26v./ 2./ KOS
Nuppunappi/ 25v./ 4./ OYS/ Poikaolo,

16.5.2013

Rapunen/ 22v./ 2./ PHKS
pipsukka93/ ?/ 1./ ?
PikkuinenTiikeri/ 27v./ 1./ KOS

17.5.2013

ReVe/ ?/ 2./ MKS
tiuhti2013/ 26v./ 2./ OYS/ Tyttöolo,
keijukaneli/ 22v./ 1./ OAS

18.5.2013

miruh/ 21.v/ 1./ MKS
ässämix/ 27v./ 1./ KOS
Perlita/ 38v./ 2./ JOS
Jii25/ 25v./ 1./ PHKS

19.5.2013

miimimiimi/ 30v./ 3./ KOS
EMA19/05/ 25v./ 1./ JS

20.5.2013

tigrumamma/ 29v./ 4./ TYKS/ Tyttöolo,
pikkuhyrrä/ 25v./ 1./ TAYS
Juuliaaa/ 19v./ 1./ PKKS
Varpuska/ 36v./ 1./ KOS
valjakka/ 21v./ 2./ OYS/ Poikaolo,

21.5.2013

hetami/ 27v./ 2./ K-HKS
Risella-85/ 27v./ 1./ KYS/ Tyttöolo, lupaus

22.5.2013

formartha/ ?/ 4./ JS
Nomen est omen/ 33v./ 2./ JS
Lakka87/ 25v./ 1./ KYS/ Tyttöolo,
tinkacecilia/ 35v./ 3./ HYS

23.5.2013

Tikimi/ 30v./ 1./ KOKS
citrus86/ 26v./ 1./ JS/ Poikaolo,

24.5.2013

Kaana/ 34v./ 2./ OYS
KeepGoing/ 27v./ 3./ JS
MariArvo/ 23v./ 1./ KSKS

25.5.20013

käpykäs/ 23v./ 1./ KOS/ poikaolo,

26.5.2013

-Tipe-/ 29v./ 2./ SeKS/ Poikaolo,
Sanzu/ 32v./ 2./ hyks/ Poikaolo,
-Lily-/ 21v./ 1./ TYKS

27.5.2013

nibsu/ 25v./ 1./ KYS
Viivimamma/ 28v./ 1./ KOS
Kirsikkabanaani/ 29v./ 1./ NKL
dublo83/ 29v./ 5./ SatKs
emily90/ 22v./ 2./ VKS/ Poikaolo,
Tiuku Tuikkunen/ 27v./ 2./ KOKS

28.5.2013

Carrere/ 35v./ 1./ TYKS
sebu08/ 33v./ 3./ NKL

29.5.2013

petronella09/ ?/ 4./ TAYS/ Poikaolo,
AnnaPauliina/ 41v./ 4./ TAYS
nono87/ 25v./ 1./ NKL
Farkkutyttö/ 28v./ 1./ JS

30.5.2013

mamsen/ 25v./ 2./ ?
Tupasvilla/ 32v./ 2./ TAYS
ViolaAmanda/ 30v./ 3./ TAYS
Sindes/ 20v./ 1./ OYS
ruppu/31v./ 1./ KOS

31.5.2013

Myy_76/ 36v./ 6./ TYKS
Hannika/ 33v./ 2./ ?
Cherrie_/ 28v./ 4./ MKS

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


Toukan menettäneet: :hug:

karoliina87
Miwwi
suhveli
joulumamma11
Toivoliini
Tanita
mamuska7
May13
Nöhvi1
lauru
Ellia
Veluwe
rupeltaja
kukkanen2011
MimmienMamma
Hanttuliini84
Eleonoora86
Pilvilinna74

Aiemmat jorinat:
Syskuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2182352-toukokuun-toukat-2013-syksy/

Lokakuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2193101-toukokuun-toukat-2013-lokakuu/


Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Tiivi-Taavi taas uudesta pinosta! Ja hyvää marraskuuta kaikille myös mun puolesta :)

(.) Täällä on jo huomattavasti parempi olo, väsymys on kyllä ihan järkyttävää : /
Huomenna tuun poksuun.

panzkus ja masuasukki 12+6
 
Terve taas uusille, ja terve marraskuu! Kylläpä aika rientää. Aika siistiä. Täällä edelleen hyljeturvotus ja aamupahoinvointi, nyt uutuutena karmeat, omia perhesuhteitani ja historiaani ruotivat painajaiset, sekä eilen keskellä yötä herättänyt AIVAN sairas rintakipu. Tai oikeammin nännikipu. Tuntui, kun kumpikin nänni olisi lävistetty tylpällä parsinneulalla ja sit vedetty ja kieputeltu niitä, aivan törkeän kova kipu. Kiva uusi tuttavuus.

Neuvolatäti laittoi viestinä kaikki labratulokset (ihana sähköinen asiointi!), olen näköjään perinyt äitini himohemoglobiinin, 149! Muutenkin kaikki oli ok. Marraskuun loppupuolella on sit toinen neuvola-aika. (Hullu väli, kun mullahan oli eka neuvola jo 5+5, seuraava on sit kai 16+2 tai jotain.) Rakenneultraan saimme ajan silloin samalla kuin np-ultraan, se on 14.12.

13+3
 
Mulla oli tänään lääkäri-neuvola ja kohtuun kurkistus samalla. Ja siellähän se pikkuinen ihme sätkytteli pieniä käsiään ja jalkojaan minkä ehti :heart::heart::heart:
Kieppui niin, ettei meinannut saada mitatuksi. Ultran mukaan mulla on viikkoja 10+0, neuvolan 9+5 ja laskurilla 9+6... Eli neuvolan antama LA on 31.5., sen saa päivittää listaan. Vähän arvelen, että tämä viihtyy masussa kesäkuulle asti, kun kaikki raskaudet on menneet yli lasketun ajan.

Kotona sitten kerrottiin vauvauutiset kahdelle nuorimmalle lapselle, esikollehan kerrottiin jo muutama viikko sitten. Molemmat riemastuivat tosi paljon, ja halusivat katsella vauvan kuvaa moneen kertaan. Tyttö alkoi puhua innoissaan pikkusiskosta, eikä meinannut ottaa kuuleviin korviinsa, kun yritettiin sanoa, ettei vauvan sukupuolta voi valita. Kuopus totesi ylpeänä auton takapenkillä: "minä olen isoveli!" :heart: Äsken hammaspesulla tyttö kyseli, meneekö vauvakin kohta nukkumaan :heart: Ja pihalla piti tietenkin huutaa vauvauutiset eteen päin, vaikka olin sanonut, ettei naapureille kerrota ennen mummeja ja muita. Isänpäivänä sitten varmaankin julkistetaan viimeistään tuleville mummeille ja papoille sekä mun ja miehen sisaruksille.

Seuraava neuvola-aika on joulukuun puolivälin tietämillä, ja sillä viikolla voin myös varailla rakenneultraan aikaa. Varmaan menee tammikuulle asti...? Sokerirasituksesta ei ole ollut vielä mitään puhetta, en tiedä, joudunko sittenkään automaattisesti siihen.

Hanttuliini84:lle pahoittelut ja jaksamisia :hug: ja hyviä plussatuulia, sitten kun on sen aika :heart:

Cherrie_ 9+5
 
Tänään poksuin 13+0 :) Täälläkin on ilmassa väsymystä ja turvotusta. Ruokakin maistuu aika huonosti, jotenkin ällö olo kokoajan. Alkuun oli rinnat tosi kipeenä ja hetkeen oli kipu poissa, tänään on kuitenkin aristanut ihan pirusti. :( Vaatekaupoillekin pitäisi koittaaa suunnata, kun liian moni vaate kiristää ja ahdistaa. Tilasin pomoltakin pikkasen isommat työvaatteet. :D
Toinen neuvola on parin viikon päästä ja rakenneultra just ennen joulua 18.12. Sain tänään iloista postia verikokeista, seuloissa ei mitään poikkeavaa.
Olen kertonut raskaudesta lähes kaikille, muutama sukulainen on vielä uutispimennossa, samoin äitini ja isosiskoni :ashamed: En vaan jaksa kuunnella mitään arvostelua minusta ja elämästäni, siskoni varsinkin on tässä ihan ammattilainen.

Alusta puuttuvat tietoni ja ne saa sinne päivittää Ihanuutta88/24/1./JS Ihanuutta88/24/1./JS
 
Viimeksi muokattu:
Suuret kiitokset jälleen Tiivi-Taavi uudesta pinosta!:)
Taas on uusi kuukausi ja kohta joulu.
affen mulla on ollut samanlaisia tuntemuksia rinnoissa, ei mikään kiva juttu.

ON: ei pahemmin uutta kerrottavaa, samaa rataa mennään pahoinvoinnin kanssa..

Rv 12+0<3
 
  • Tykkää
Reactions: -Tipe-
En ole jaksanut oikein viime aikoina kirjotella, omista oloista johtuen...nää supistelut...:( Mutta lukenut olen. Oikein paljon onnea iloisia ultrakuulumisia saaneille ja suuresti osanotto pienensä menettäneille :flower:

Kiitos Tiivi-Taaville uudesta pinosta ja edellisenkin päivittämisestä.

Kristiin 15+6 (huomenna poksuu!)
 
Tiivi-Taaville iso kiitos uudesta pinosta :)

Kristiin onko supistukset jo kipeitä? Minulla oli edellisessä raskaudessa tosi paljon supistuksia, ihan jo viikolta 14 alkaen ja niitä tuli useasti päivässä ja loppua kohden ne vaan lisääntyivät, mutta hassua kyllä ne eivät vaikuttaneet mihinkään millään lailla, eivätkä olleet kivuliaita. Samaa ollut joka raskaudessa, mutta ajankohta jolloin alkoi aikaistui aina. kuulemma supistusherkkä kohtu, mitä sitten tarkoittaakaan? Tässä raskaudessa on ollut jo muutamia supistuksia...

ON Jes tänään vapaapäivä, en ois jaksanut mennäkään töihin :D harmittaa vaan kun joudun sinne labraan menemään, ärsyttää kun tk:lle on niin pitkä matka että aina menee 1-2 tuntia vaikka vaan käy siellä :(
Muuten on olot ollut melko hyvät, pahoinvointia ei ole ollut kuin nimeksi, kun vaan muistaa syödä ja pitää salmiakki rasian taskussa varalla.
Seuraava neuvola on mulla vasta joskus marraskuun lopulla, huoh siihen on ikuisuus vielä ;)

Jos sitä nyt lähtisi aamupuuron tekoon ja saisi lapset koulu tielle hätyytettyä :) Mukavaa marraskuuta kaikille! :heart:

13+2
 
Heippa kaikille!

Ilmottaudun mukaan ketjuun eli

Haidiina/26v./2./KOS laskettuaika 15.5. ja nyt kasassa neuvolan mukaan 12+1 ja ultran mukaan 12+3.

Itse olen voinut hyvin, ainoastaan aamuisin bussissa saattaa iskeä hetkellinen huono-olo. Väsymys on aika kova, mielestäni olen paljon väsyneempi kuin esikoista odottaessa. Tosin nyt on arkikin "rankempaa" kun saa juosta 2,5vuotiaan perässä :)

Ekassa ultrassa käytiin kättärillä maanantaina ja kaikki näytti olevan hyvin. 5sentin pötkylä siellä köllötteli tyytyväisenä. Tiistaina tuli jo verikokeiden tulokset ja kaikki on siis hyvin :)

Nyt odotellaan, että alkaa liikkeet tuntumaan.

Ihanaa odotusta kaikille!
 
Huomenta. Mukavaa,kun saatiin uusi pino=)

Olotila täällä ehkä hieman kohentunut,vaikka väsymys on iltaisin aika kamalaa,no onhan täällä talossa jo kolme lasta ennestään,että arki on kiireistä,työntäyteistä yms...
Närästys on vaan välillä aivan kamalaa:x

Joululahjat olen saanut jo aika hyvin hankittua,tilannut netistä,oon huono kiertelemään missään kaupoissa ja täällä maalla ei kauheesti valikoimaa ole,joten täytys lähtee lähimpään isompaan kaupunkiin;)Ihanaa,kun tulee joulu,tykkään odottaa joulua,lähettää joulukortteja,leipoa herkkuja yms...:xmas:

Itse en yleensä arvaa,että joku on raskaana,mutta silloin,kun on vauvakuume,joka puolella näkee vauvoja,vauvamahoja,vaunuja:heart:

Tänään olis taas tytön puheterapia.

petronella ja toukosalaisuus 10+1:heart:
 
Kiitos Tiivi-taaville uudesta pinosta :) mulle voi kans päivittää puuttuvia tietoja
Nuppunappi/ 25v / 4./ OYS Poikaolo

Täällä olo on ehkä hieman parempi, ilmeisesti pahoinvointi ja närästyslääkkeet auttaa vähäsen vaikka tuntuukin kurjalta syödä mitään lääkkeitä. Toisaalta sit parempi kai se on kun mulla alkoi tosta kuivumisesta johtuen olla jo sydämentykytyksiä. Oksennan toki edelleen mutta nyt vain noin 5 kertaa päivässä ja yhden kerran yössä sen edellisen 10-20 kerran sijaan.

Odottelen innolla ensiviikkoa ja sitä ultraa, kohta myös alkaa olla viikkoja niin paljon että liikkeitä voi alkaa bongailemaan, edellisestä ne tuntui rv13 ja nyt eilenillalla kun makasin selälläni niin kuvittelin tuntevani hyvin hennon hipaisun, tosin todennäköisesti kuvittelin asian koska eikai se oo mahdollista niitä liikkeitä vielä tuntea mitenkään.

Nuppunappi ja pikkupatu 11+4
 
Saisiko tänne hypätä vielä mukaan? :)

Itsellä LA on kylläkin huhtikuussa, mutta todennäköistä on että vauva syntyy vasta aivan huhtikuun lopulla tai jopa toukokuun alussa!

Tuiku/ 29 / 2. / TAYS / poikaolo LA 20.4.2013

Toista lasta siis odotetaan ja aikas samalla kaavalla on molemmat raskaudet sujuneet ainakin toistaiseksi. Ainoa ero toistaiseksi on se että esikoista odottaessa närästystä oli vain pari-kolme viikkoa ja nyt sitä on kestänyt jo ainakin viisi viikkoa :( Esikoistyttömme täytti elokuussa vuoden ja ikäeroa tulee siis sellaiset 1v 8kk - hieman jännittää että miten sitä pärjää kahden alle kaksivuotiaan kanssa :)

Tuiku ja Kirppu 15+5
 
Heippa,

Kaikille pikkuisten menettäneille tuhannesti tsemppiä.:hug:

Olen pitkän aikaa vaan lueskellut teidän juttuja, ja lähinnä vaan panikoinut, että miten tässä oikein käy. Oli pientä vuotoa, sydänääniä ei neuvolassa saatu kuulumaan, oireet hävisi jne jne...

Jos nyt joku olisi tällaisessa mielentilassa, niin haluaisin vain sanoa, että älkää kuluttako aikaa turhaan murehtimiseen. Niin kuin minä siis tein. Ihan turhaa stressiä ja rytmihäiriöitä siinä vaan keräilee.

Mikään ei ole niin varma kuin epävarma :), mutta tänään oli np-ultra ja kaikki oli kohdillaan. Olen niin mykistynyt näkemästäni, että en pysty nyt edes hehkuttamaan =)
Kuiteskin, nyt aion nauttia tästä raskaudesta ja unohtaa kaikki mahdolliset uhkakuvat. Painon kanssa sais olla tarkempana, mutta munkkikahvit tässä voi varmaan juhlan kunniaksi ottaa =)

Lasketun ajan oli näköjään itse ilmoittanut pieleen, eli sen voisi päivittää minulle
tinkacecilia/ 35v./ 3./ HYS LA 22.5

Hyviä vointeja kaikille!

//tinkacecilia, 11+1
 
Tänään rv. tasan 10. Päivällä soitteli sitten terkkari neuvolasta, että se sijainen oli unohtanut antaa minulle lääkärineuvola-ajan. Noh se tulee sitten ensi viikolla eteen ja on päivää ennen np-ultraa eli 8.11.

Täällä tuntuu turvotukset kadonneen tyystin alamahasta veks'. Tänään laitoin jo jalkaan takaisin farkut ja hyvin menivät päälle, ei tehnyt tiukkaakaan. Kävi vain kavereita tässä aamupäivästä kylässä, niin en viitsinyt laittaa niitä löysempiä housuja jalkaani, vaan huvikseni kokeilin, että mahtuisiko farkut vielä jalkaan.

Eilen illalla oli hetki tosi kovaa selkäkipua ristiselän tienoolla ja kyllä jo huolestuin, että mitäs tässä nyt on edessä? Muutenkin tuon jälkeen alamaha tuntui omituiselta joitakin hetkiä, mutta onneksi se meni ohitse. Kai voi yksi syy olla sekin, että suoli ei vieläkään oikein tahdo toimia kunnolla, ummetus vaivaa.

Eilen oli myös tosi huono olo aamusta ja illalla uudestaan. Tänään on ollut sitten hyvä päivä. Eilen oli myös tosi tosi nälkäinen olotila pitkin päivää. Tänään ei niinkään. En ole tässä nyt pahemmin mitään ihmeempiä sitten syönytkään.

Välillä toki vatvon ja murehdin edelleen, että onko pieni hengissä ja onko hällä kaikki hyvin? Toisaalta kun nyt pääsin jo 10-viikolle, niin ajattelin, että pitää vain nyt alkaa ajattelemaan, että ei pieni sieltä todellakaan vielä pois halua tulla, siellä hän tykkää pesässään olla ja kasvaa isoksi asti.

Mukavia päiviä muillekin!!

Tupasvilla ja mutukka rv.10 tasan
 
Komppaan tinkaceciliaa; huoli kannattaa yrittää jättää pois. Maanantain verenvuoto loppui siis tiistaina kokonaan ja tänään piipahdin avoneuvolassa kuunteluttamassa sydänääniä. Sieltä ne kuuluivat tasaisena! Kuulosti muuten mun korvaan hevosen laukalta (?) oliko tästä jotain veikkailuja sukupuolesta? ;)

Nyt on parempi olo. Kanssasiskot; verenvuoto ei aina ole vaarallista :)

Nomma 14+0 (POKS!!)
 
Moikka!

Kirjoitin pitkän pätkän ja sit se hävis! Huoh!

Täällä on olo normalisoitunut niin että välillä miettii onko sitä vielä raskaana. No, kaksi viikkoa sitten np-ultrassa oli kaikki ok joten miksi ei olisi edelleen. Sanoin kyllä miehelle et varataan täällä Saksassa yksi ultra tähän väliin kun seuraavan kerran mennään neuvolaan vasta Tammikuussa. Rakenneultra on kivasti ennen joulua 19.12.

Minäkin olen jo pari joululahjaa ostanut. Harmi kun täällä ei juurikaan tule lunta, mutta onhan se kiva polttaa kynttilöitä pimeinä iltoina :)

Meillä tulee kans esikoiseen ikäeroa vuosi ja 8 kuukautta joten kans vähän jännäillään miten se arki sitten lähtee sujumaan kahden pienen lapsen kanssa ja vielä kahden maan loukussa. Niinhän sitä sanotaan että asioilla on tapana järjestyä joten luottavaisin mielin mennään :)

Nyt tekemään pannukakkua illan saunavieraille.

Freundin ja Anselmi 13+3
 
Täällä poksahdettiin maanantaina ja nyt 10+3. Aika matelee, ja vielä olis alle kaksi viikkoa np-ultraan. Ostin dopplerin, mutta en oo saanut sydänääniä kuuluviin, joten epätietoisuus on suuri kun ei tiedä varmuudella onko kaikki ok... MUTTA, on tosi epätodennäköistä että sydänäänet vielä kuuluisikaan näillä viikoilla ja kohtu on mulla taaksepäin kallellaan, mikä varmasti vaikeuttaa asiaa muutenkin. Masu kuitenkin turpoaa viikko viikolta ja oireita esiintyy, joten silti tässä hyvin ja odottavin mielin ollaan :) Kirppikseltä tarttui jo mukaan ekat ja ihan loistavat äippäfarkut ja masutuubi! Ja vauvelille ihana myssy nallenkorvilla :heart: Laitettiin myös asuntohakemuksia isompaan kämppään, että päästäis toivon mukaan kevään aikana tekemään kotia uudelle tulokkaalle.. Huomenna olis tarkoitus kertoa ilouutiset isovanhemmille, jota oon jo näinkin kauan pystynyt pihtaamaan...jännää =)
 
täällä poksutaan tänään 11+0! *pokspoks*
olo on oikein hyvä, ainut mikä on huonosti on se että tissit on todella kipeät. Ei onneksi koko tissit vaan pahiten nuo nännit..jopa peiton hipaisu sattuu :( koskahan tämmöinen menee ohi, kohta teippaan nännit piiloon :D
 

Yhteistyössä