Toukokuun toukat 2013 *syksy*

May13 voimia! :hug: Ja Ellialle sormet ristissä, että tuhru ei ollut mitään vakavaa!

Mä haluan äitiyspakkauksen, jos kaikki nyt sujuu hyvin. Kävin jo netistä katselemassa, minkä näköisiä juttuja siellä on ja ainakin se makuupussi oli ihan söpö :)

Mulla olis kampaaja-aika lokakuun puolivälissä. Just ennen sitä on eka neuvola. Ehkä kysyn silloin neuvolatätiltä, onko värjääminen ok. Ja jos ei ole, täytyy sitten siirtää aikaa. Jostain luin, että hiusten värjääminen ei ole vaarallista, jos ei ihan viikottain sitä tee...

Tänään tuli täyteen 6+0. Jee :)
 
Kuulumisia.. Käytiin viime viikon keskiviikkona kovien vatsakipujen ja niukan vuodon takia ensin päivystyksessä.. Siellä tehtiin sisätutkimus, jossa kaikki ok.. Otettiin verikokeita ja joku testi tuolta alakerrasta.. Sitten päivystyslähetteellä keskussairaalaan äitiyspolille.. Siellä tehtiin sisätutkimus uudestaan, ja otettiin lisää kokeita tuolta alakerrasta, papa- ym. tarpeelliset.. Ultrattiin alakautta, löydös oli raskauspussi, jolla oli mittaa 18mm.. Nämä löydökset viittaisivat myöhempään raskautumiseen, koska sikiökaikua ei löytynyt, lääkäri kertoi ehkä nähneensä jotakin yhdessä nurkassa pussukkaa, mutta ei voinut varmaksi sanoa.. Nooh, tänään sitten aamulla soittelin kokeiden tuloksia ja hcg-hormooni oli tuolloin keskiviikkona yli 20000. Tuulimunamahdollisuudestakin lääkäri sanoi, mutta tuon hormoonipitoisuuden perusteella ei ilmeisesti sitä epäile enää.. Mutta onkin siinä, että jos olen laskenut ovulaation reilun viikon väärin niin olisin ollutkin viikolla 5+ tuolloin ultrassa, jolloin ei vielä tarvitse näkyäkkään oikein paljon mitään.. Mutta mutta.. Tuo hormoonipitoisuus on kuulemma melko korkea viiden-kuuden viikon kokoiselle, joten nyt sitten on yksi mahdollisuus se, että odotankin kahta.. 11.10. on kontrolliultra, sinne asti on pakko elää epätietoisuuden vallitessa. Helpotti vähän oloa kun kuulin tuon hormoonipitoisuuden olevan korkea, joten olen hyvinkin paksusti raskaana! :D Saa nyt nähdä sitten, että mitä tuolta paljastuukaan.. Toivon niin hartaasti, että siellä olisi ainakin se yksi pieni vauvanalku kun tuohon uusintaultraan menen..
 
Moikka moi.

Juu, me ollaan kerrottu heti testin jälkeen isovanhemmille. Se ei miehen kotimaassa ole mikään salaisuus, että siellä kerrotaan koko suvulle saman tien. Miehen sisko odottelee yhtäaikaa ja meillä on muutama viikko eroa joten hänen kanssaan sitten kysellään kuulumisia puolin ja toisin. Samoin aika pian kerrottiin mun veljelle ja vaimolleen koska asuvat niin lähellä ja ollaan paljon tekemisissä niin sitä on vaikea salata. Tässä sitten kun tuli 8 viikkoa täyteen ja kävin neuvolassa niin oon alkanu sanomaan toisenkin veljen vaimolle + kavereille. On se kiva kun on joku kenen kanssa jutella asiasta. Meillä sattui olemaan kavereiden ja serkkutytön kanssa puhetta juuri ennen kuin tiesin olevani raskaana ja silloin sanottiin toisillemme ettei ainakaan vielä ole merkkejä. No pitihän mun sitten myöntää että on tärpännyt kun oltiin taas juttusilla.

Asunnosta. Me muutettiin vasta tähän 75m2 kolmioon. Kaks reilun kokoista makkaria ja varsinki tuo lastenhuone on iso. Joten sinne sitten mahtuu kyllä parikin muksua asusteleen. jos kolmas tulis joskus niin varmaan sitten olis taas muutto edessä. Me ei lastenhuoneeseen kauheesti laiteta huonekaluja. Se on vielä kesken mutta sinne tulee siis köysitikapuut + teltta + senkki leluille + kiikku ja sänky. Semmosta. Jospa ne sitten muksut viihtyis siellä huoneessaan. Ainakin veljen lapset oli innoissaan :)

Oma olo: Nyt ollaan korkattu auki tuo pahoinvointisuus ja oksentelu täällä! Eli heti jos on pidempi väli eikä syö niin kauhee on olo. Samoin joskus vaikka syökin niin on paha olo. Yks yö valvottiin lähes kokonaan kun minä oksensin. Semmosta ihanaa eloa. Maha on edelleen turvoksissa eikä sitä voi oikein piilotella. Näkyy kyllä vaikka olis mitkä vaatteet. Ja ilmaa kertyy. Nyt on jaksanu silti vähä jotain tehdä. Ihan niinku se pahin väsymyskausi olis menny ohi. Tuossa muutaman päivän levähtelin kun yöt oli huonoja mutta muuten sitte ok. Jääkaappia ei voi pitää auki ja hajuaisti on häiritsevän hyvä.

Terkuin: jasmin12 ja sääski 9+1
 
Täällä olis yks masun kasvattaja! La olis tällähetkellä 15.5 mutta omien laskujen mukaan kyllä la olis 27.5 minkäslaisia oloja täällä mammoilla on? mulla aaltoileva jatkuva pahoinvointi mutta ei oksentaa ole ainakaan vielä tarvinnu ja rinnat kipeenä mut ei yhtä kipeenä kun esikoisesta eli tosiaan pikkukakkonen olis tulossa En millään malta odottaa ultraan asti tuntuu et siihen on niin pitkä (2.11) mut eipä ole rahaa yksityisellekkään sitä ennen mennä eli ei auta kun odottaa.. onko/oliko teillä mitään pelkoja kohdunulkoisesta tai muusta? mua hirveesti pelottaa jos olis vaikka niin et ultrassa nähräs et pikkunen ois olly jo kuolleena siel monta viikkoa se olis kauheeta :/ mut tosiaan ei se auta ku odottaa sitte saa vasta vastauksia

Emily Rv.7+4
 
Hellurei!

Täällä kanssa eräs ilmoittautuu ketjuun.. :popcorn:

käpykäs/23v/1./KOS/poikaolo
ja LA olisi neuvolan mukaan 25.5.

Onnea ja halit kaikille plussanneille :heart:

t. käpykäs ja pieni rv 10+4

Niin ja helpolla tässä ollaan päästy, etovaa oloa ollut muutaman kerran mutta ei oksennukseen saakka. VTI on ollut jo x2. Se on ollutkin aina mun kirous, murr :stick:
Tissit on kipeät ja kasvaneet, sekin on vain plussaa.. :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä