Toukokuun toukat 2013 *Tammikuu*

Hei!

Täällä käyty tänään rakenneultrassa. Kaikki oli niin kuin pitikin, laskettuaikakin oli täsmälleen sama kuin aikaisemmin. Tarkkaan kyllä utrasivat kaikki, kaveri oli vaan niin vilkas, ettei lääkäri meinannut perässä pysyä:LOL:. Mietimme mieheni kanssa pitkään, että kysymmekö kumpi sieltä on tulossa... no pitihän se kysyä ja poikalupaus meillekin annettiin:)

Nyt voi huokaista helpotuksesta ja alkaa hankkimaan pienelle pojalle vaatteita ym. Erityislapsen jälkeen on ollut vaikea uskoa, että mahassa kaikki olisi hyvin. Tämän takia olen pitänyt matalaa profiilia tällä palstalla aikaisemmin.

Hymeli ja hissukka 21+5
 
  • Tykkää
Reactions: -Tipe-
Hyvää alkanutta vuotta kaikille!

Jos sitä pitkästä aikaa jotain kirjottelisikin, taustalla olen lukenut kuulumisia :)
Ihania ultrakuulumisia monella! Me kanssa tänään kävimme rakenneultrassa ja kaikki oli kunnossa. Pitihän tuo sukupuolikin kysyä kun niin vahvasti tyttöolo ollut kokoajan, ja taas oma olo piti paikkansa joten meille on tulossa tyttö:heart: Perjantaina ois lääkärineuvola ja mietitään sairasloman jatkoa noiden supistusten takia. Supistuksia tulee joka päivä ja kipeitä sellaisia. Toivottavasti ei ole saanut enempää tuhoa aikaiseksi mitä viimeksi oli. Levätä olen koittanut mutta hankalaa se välillä on noiden lapsosten vuoksi. Mies toki huomio mua ja koittaa tehdä lasten kanssa kaikkea, mutta välillä vaan äiti on se joka osaa ja kelpaa.
Outoa ajatella että puolivälissä jo mennään, kohtahan meillä on jo nyytit sylissä =)

tigrumamma ja toukka 20+2
 
  • Tykkää
Reactions: -Tipe-
Heippa.Täälläkin käyty rakenneultrassa,kaikki hyvin ja viikon vanhempi kaveri masussa oli,mitä kuukautisista lasketut viikot:DEli arvatenkin isokokoinen kaveri tästäkin masussa kasvaa:heart:Sukupuolikin olisi näkynyt hyvin,mutten halunnut tietää:D.Istukka on kuulemma takaseinässä ja sillä hetkellä vauva köllötteli perätilassa.
Seuraava neuvola on tammikuun viimeisellä viikolla ja seuraava ultra varmaan rv 30.

Uimassa käytiin iltapäivällä kylpylässä ja nyt väsyttää:)

petronella ja toukotoukka 19+0:heart: POKS
 
Joku kirjoitteli työmotivaation laskusta. Täällä sitä on myös havaittavissa! Etenkin näin sairastetun loman jälkeen vielä hieman tukkoisena tuntuu, ettei saisi itsestään oikein mitään irti. No, kyllä se tästä varmaan lähtee rullaamaan.

Tuleva äitiysloma ja elämänmuutos tekee kuitenkin sen, että ei tässä niin kovin innolla ole lähdössä rakentamaan mitään uutta, vaan enemmän kiinnostaisi ns. peruskaura.

En tiedä johtuuko uudesta vuodesta vai mistä, mutta mulla heräsi nyt (vihdoin) kiinnostus palata terveellisempiin ruokailutapoihin. Ennen raskautta en syönyt mitään herkkuja enkä esim. juonut mitään mehuja tai limppareita (no siideriä kylläkin...). Alkuraskauden ajan olen herkutellut melko paljon ja muutos entiseen on ollut siten valtava. Nyt alkoi vissiin lihominen pelottaa sen verran, että voisin ottaa järjen käteen ja herkutella rajoitetummin. Mitään täyslakkoa en kyllä aloita, sillä jotain "korviketta" täytyy olla viininjuonnille (entinen ykkösherkku) :)

Ihania rakenneultrakuulumisia kaikilla, toivottavasti omankin jälkeen saisi iloita :)
 
Ei ole tullut kirjoiteltua tälle puolelle pitkään aikaan vaikka olenkin kaikkien muiden kommentit täältä aina lukenut. Enemmän oon kuitenkin ehkä siirtynyt tonne FB:n puolelle.

Ennen joulua täällä oli rakenneultra, jossa kaikki oli mallillaan ja vauvelin koko vastasi hyvin viikkoja. Samalla saatiin tyttölupaus. :D Nyt onkin tullut jo hankittua vaunut sekä aika paljon vaatetta valmiiksi. Vielä kuitenkin kaikkea tärkeää, kuten pinnasänky, vielä hankkimatta, mutta ehtiihän sitä vielä hyvin.

Onnittelut myös kaikille muille hyvistä ultrakuulumisista sekä tyttö- ja poikalupauksista.
 
  • Tykkää
Reactions: -Tipe-
Heippa,

Meillä oli eilen poksupäivä eli 24+1 tänään!:)

Eilen käytiin myös ensimmäisessä kasvukontrolliultrassa rakenneultran jälkeen ja saatiin poikalupaus eli se siitä tyttöolosta sitten..

Kaikki oli pienellä hyvin, painoarvio oli 621 grammaa eli vastasi kokoistaan, onneksi! Vieläkään ei siis ryhdytä insuliineille ja voin kertoa, että mitä pitempään ilman sitä onnellisempi allekirjoittanut on.

Hankinnoista: Meiltä löytyy tällä hetkellä pinnasänky, sitteri, vaunut ja kasa vaatteita. Miehen sisko halusi ehdottomasti ostaa meille kylpyammeen eli se tulee sieltä. Sen lisäksi mun kummitytöltä tullaan perimään Maxi-Cosin turvakaukalo :) Eli vauvan osalta alkaa ainakin isoimmat hankinnat olemaan reilassa.

Hoitopöytään en vielä ole päätynyt, meillä on sen verran hyvän kokoinen pesukone, että siihen varmaan ostan alustan vain ja mm. parvekkeella tulee pieni nukkumaan, niin tarvitaan itkuhälytin. Näiden ostamisen suhteen ei kuitenkaan ole kiirettä, eli voidaan keskittää euromme nyt kämpän sisustushankkeisiin, joihin kuuluu muun muassa tuon ikälopun tv:n vaihto nykyaikaiseen, uusi sohva ja uusi sänky isompi sänky (120cm sänky on mun mielestä yhdelle hengelle hyvä ja nyt meitä on siinä 2½). Yksi iso investointi kämpän saralta, eli astianpesukone saatiin hankittua justiinsa ennen joulua. Kyllä voi yks tekninen vempain tehdä ihmisen onnelliseksi :D

Työmotivaatio on täälläkin hieman kärsinyt, 18.3. alkaa meikäläisen mammis eli 2½ kuukautta töitä jäljellä. On kyllä niin countdown menossa jo..

Onnittelut vielä kaikille rakenneultrasta hyviä uutisia saaneille!

Terkuin Simppu ja pötkis 24+1
 
Tänään suoritettu "laaja terveystarkastus" neuvolassa, vaikka vähän epäselväksi jäi, mikä siitä niin laajan teki. Hemoglobiinit oli edelleen hyvät (134), painoa tullut alusta 4 kg ("ihan oppikirjan mukaan" - hyvä mä!), sykkeet oli 140. Vähän käytiin läpi sitä perheen voimavarat -kaavaketta, joka oli pitänyt täyttää etukäteen. En tiiä, Olgamaria kaipasi lisää neuvolatädin kanssa juttelemista, mulle siitä tulee jotenkin vaivautunut olo. Kauheeta turhaa lässytystä jotenkin. Olin menossa maanantaina terveysasemalle hakemaan influenssarokotetta, mutta onneksi siitä tuli juttua, sainkin sen nyt samaan syssyyn. Saatiin myös se Kela-todistus, joten nyt pääsee hakemaan äitiyspakkausta, JEE!

Seuraavaksi onkin sitten neuvolalääkäri helmikuussa, siellä kuulemma ultrataankin. Aika kiva, mä kun luulin ultrausten olevan ohi rakenneultran jälkeen. (Nyt herää kysymys, että kun kerran neuvolassa on ne laitteet, niin miksei ihmisiä päästetä siinä alkuraskaudessa piinasta ja näytetä, että ihmisenalku siellä kohdussa kasvaa. Nimim. "Ikuisesti piinaviikot muistava '79") Ekaa kertaa myös kukaan kurkkaa tämän raskauden aikana tuonne sisuksiini, aika pitkälle saa sinniteltyä ilman sisätutkimusta.

Mittasin eilen piruuttani rintani, koska törmäilen koko ajan ovenkarmeihin ja muihin esteisiin, oon niin out näistä uusista mittasuhteista. Ja joo, AA:sta on siirrytty C:hen. WHAT?! Ei kai ne enää tästä kasva. Delaan.

Simppu, astianpesukone ansaitsisi kyl jonkun Nobelin nerouspalkinnon. Meillä on nyt ehkä viitisen vuotta ollut kone (lapsuudenkodissani tiskattiin käsipelin), ja yhä edelleen laulan sille kiitoslauluja päivittäin.

Kivaa, kun hyvät rakenneultrauutiset jatkuvat täällä! Onnea kaikille!

22+4
 
Je
Hei kaikille, olen jonkin verran lueskellut viestejänne täällä ja nyt vasta itse sain aikaiseksi kirjoittaa.

Minulla siis laskettu aika 31.5.2013 ja ensimmäistä odottelen. Ikää minulla on 30 v. ja synnytyssairaalana TYKS. Ensimmäisestä ultrasta lähtien on lupailtu poikaa ja se myös varmistui ylimääräisessä ultrassa 17. viikolla, kun hain mielenrauhaa että tapahtuuko siellä mitään :)

Nyt tuntuu jo potkut kovasti ja rakenneultraan ollaan menossa viikolla 3 tai 4.

Tällä hetkellä viikot siis 18+6 ja jonkin verran kohtu supistelee, mutta se kuulemma normaalia.

Työmotivaatiosta täällä oli juttua ja itsekin selvästi huomaan, että laskee jo kuukausia, kuinka paljon vielä jäljellä.
 
Moikka,
Hyvää uutta vuotta kaikille!

Juna on jo kääntynyt, eli puoliväli ohitettu :) Aamulla käytiin kurkkailemassa masuasukkia, ja siellä oli kaikki hyvin. Aika varmasti tytteli tulossa :) Oltiin jo vähän poistumassa paikalta, kun totesin ääneen, että mahtoiko siitä nähdä onko tyttö vai poika... Kätilö tuumaili, että mitäs jos vielä tarkistettaisiin... Ensimmäistä kertaa tiedetään nyt etukäteen kumpi on tulossa :)

Loma loppuu tänään ja sitten pitäisi vielä rutistaa reilu kolme kuukautta töissä, mutta eiköhän se tästä lähde sujumaan. Tässähän pääsee kohta täyttelemään Kelan papruja, ja ehkä voisi suunnata vaunuostoksillekin ;)

Hyviä vointeja kaikille :)

Tinkacecilia, 20+1
 
  • Tykkää
Reactions: -Tipe-
Tanitalle onnittelut nopeasta raskautumisesta!

Tervetuloa uusille! Mukavaa saada lisää porukkaa vielä tässä vaiheessa!

Vaikea uskoa, että tänä vuonna se viimeinkin tapahtuu! Meille tulee vauva :heart: Apua! Alkaa tuntua pelottavan todelliselta.

Onnea kaikille hyvistä ultra kuulumista ja lupauksista!

Omaan napaan: Pahoinvointi vain jatkuu... Pieniä liitoskipuja ollut. Ainakin oletan niiden olevan niitä. Kävellessä tuntuu.
Ensi viikolla seuraava neuvola ja pääsee taas kuulemaan pienen sydämen. Saan myös kelan paperit silloin.
Liikkeitä tuntuu päivittäin. Jonkin verran on alkanut myös näkymään ja koko ajan vain vahvistuvat.
Onko kellään ollut mitään outoja oireita tässä vaiheessa raskautta? Itse vain huomasin, ettei säärikarvat ole kasvanut yhtään viime ajelusta ja siitä on jo kaksi kuukautta! En valita, se on kiva kun ei tarvitse koko ajan olla ajelemassa.

Muutama vaate ollaan pojalle ostettu. Ollaan hieman jääkiekko hullu perhe niin piti ostaa aivan pieni suomi lätkä paita kun mukavasti mm-kisojen aikaan syntyy!

Tiivi-Taavi & Hemuli 22+0 :heart: POKS!
 
Heippa. Minua jäi vaivaamaan tuo laskettuaika asia omalla kohdallani,kun siis kuukautisten mukaaan la 29.5,mutta nyt tuossa ultra kuvassa,minkä rakenneultrasta sain lukee la 19.5,lääkäri ei kuitenkaan sanonut mitään,että aikaa muutettaisiin.Onko muilla vastaavia kokemuksia? Katsoin aiempien raskauksien lasketut ajat ja heittoa ollut vain muutama päivä.Minullahan on muutenkin se tilanne,että oon ollut kuopuksen kanssa kotona koko ajan ja hän täyttää 25 pvä toukokuuta 3v ja jos la olis aiemmin,niin saisin paremman äp rahan,kuin minimin: /

petronella ja toukotoukka 19+2:heart:
 
Tervetuloa Je mukaan!:)

Tinkacelia, ihana kätilö teillä ollut! Ei tule semmoista liukuhihnamamma oloa, kun tarkisti vielä uudestaan eikä vaan ajanut ovesta ulos. Onnea tyttölupauksesta!

Petronella09: Mä oon ymmärtänyt, että jos laskettua aikaa muutetaan, tehdään se np ultrassa. Että sen jälkeen mennään sillä, mikä on kun alkavat sitten rakenneultran aikoihin kehittyä jokainen omaa vauhtia. Kannattaa tuo kyllä varmistaa vielä äitipolilta/neuvolasta. Varsinkin, jos vaikuttaisi mammarahoihin. Noi on aina niin pienestä kiinni!

terkuin, Simppu ja pötkis 24+2
 
Voisinpa minäkin liittyä ketjuun, kumminkin olen alusta asti tätä päivittäin seurannut.

Elikkäs ensimmäistä odotetaan, rakenneultrassa käytiin viime viikolla ja saatiin tyttölupaus! :heart: Kaikki oli muutenkin kaikin puolin hyvin eikä mitään hälyyttävää havaittu. Hirmuisestihan tuota rakenneultraa jännäili siinä etukäteen, vaikka liikkeet ovatkin tuntuneet oikein hyvin jo jonkun aikaa. On nämä silti jänniä juttuja!

Perustiedoista sen verran, että oma ikä on 29 vuotta, LA 10.5. ja synnytyssairaalana K-SKS. Ja 1. lapsi siis tuloillaan. Hui, kyllä se aika vaan tuntuu menevän huimaa vauhtia, kohtahan ollaan jo keväässä! :D

(22+0, poks)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: -Tipe-
Hei taas, huomasin että mun olisikin pitänyt laittaa punaisella tiedot että ne päivitetään listalle (eka kertaa tällaisella foorumilla kirjoittelen:)) Eli LA 25.5., Synnytyspaikka TYKS tai OYS. 2. lapsi, mulla on ikää 33 v..

affen: joo onhan se totta että siellä neuvolassa voi olla paljon sellaista ihan turhaa lässytystäkin ;-) Mut jotenkin tykkään siitä että joku edes kerran kysyisi multa esim. että millä mielellä olen ollut tässä raskaudessa, kun täällä on kaikki niin tiukasti vain medikaalista. Ja toisaalta, sydänäänien kuunteluakin mun piti erikseen ehdottaa, se ei ilmeisesti ole rutiini täällä, vaikka kyseessä on huippusairaala ja hyvillä mielin täällä voisin synnyttääkin jos vakuutus sen maksaisi. No, maassa maan tavalla!
 
Tervetuloa uusille mukaan:wave:

Kävin tänään sitten neuvolalääkärillä kontrollissa ja ei kovin hyviä uutisia tullut. Kohdunkaula pehmentynyt edellisestä ja nyt jo avautumista :( Kahden viikon päästä tyksiin kontrolliin. Eivät kuulemma anna supistuksen estolääkettä ennen kuin 22rv on täynnä : / Nyt vaan huilitaan ja katsellaan leffoja, mitään ei enää oikeen uskalla tehä. Tulee pitkä kevät kun joutuu vaan makoilemaan mutta mitäpä sitä ei tekisi pienen vuoksi :)
Työnantajalle pitäisi kertoa huonot kuulumiset kun maanantaina piti töihin mennä. Pelottaa mitä sanoo mutta eihän tälle tilanteelle mitään voi.

tigrumamma & toukka 20+4
 
Heippa kaikille ja tervetuloa uudet!

Tämä tauti ei vaan hellitä, kurkunpääntulehdukseksi lääkäri tän diagnosoi mutta ihan sama oikeastaan koska mitään antibiottia en suostunut ottamaan. Panadolia olen kyllä joutunut napsimaan silloin tällöin...kiitos muuten teille jotka annoitte uskoa siihen, että ei se vauva siihen parasetamoliin kuole. Lääkärikin oli samalla kannalla.

Liikkeet tuntuu jo useammin ja vahvempina :) Eilen illalla tuntui ihan jo ns. potkulta, ihana.

Olen muuten näin sairaana maatessani katsellut kaikenlaisia vauvantarvikkeita netistä ja tää maailma tuntuu loputtomalta. Vaunut, kaukalo ja itkuhälytin tarvitaan mutta vaunut ostamme sitten vasta kun olemme varmoja että missä asumme. Muutto olisi edessä meilläkin mutta jos ei ennen syntymää muuteta niin ei hätää, kyllä tähän kolmioon vielä hetken mahtuu. Meillä on oman asunnon lisäksi yksi ylimääräinen asunto ja sitä ylimääräistä asuntoa ollaan nyt myymässä mutta vielä ei ole sen enempää tapahtunut sen saralla. Kunhan se saadaan myydyksi voidaan alkaa katselemaan uutta, isompaa kotia.

Joulun välipäivinä kävin shoppailemassa vauvan vaatteita, ekaa kertaa, ja mopo vähän pääsi käsistä. Ostin ens talveksi alesta Ticketin talvihaalarin sekä paljon bodeja ja yökkäreitä. Ja netistä me&i:n alesta pari vaatetta :) Nyt alkaa olla noita 50-68 cm vaatteita ihan tarkpeeksi kun jotain kuitenkin vielä haluaa ostaa itse ja jotain varmasti vielä saa lahjaksi. Siskolta olen saanut ison läjän niiden lasten vanhoja vaatteita.

Joku muuten taisi jossain vaiheessa pohtia yökkäreiden käyttöä päivällä...itse olen ainakin tehnyt ns. jumpsuitteja joita voi käyttää yöllä ja päivällä ja aion käyttää niitä myös päivällä. Ehkä ne terälliset on enemmän yökkäreiden näköisiä mutta ei mua ainakaan haittais jos jollain vauvalla olis yökkäri myös päivällä. Niissä kuositkin on usein niin ihania :)

Työmotivaatio on myös mulla ihan kadoksissa. En tiedä johtuuko tästä kamalasta taudista vai siitä että tietää äippäloman alkavan keväällä...aikaa siihen on kyllä vielä paljon koska se on sitten huhtikuussa vasta.

Nyt siis odottelen tervehtymistä sekä rakenneultraa, joka on tosin vasta 15.1. Kunpa saisimme tietää että kaikki on varmasti hyvin!!

Farkkutyttö ja Ihanuli
 
  • Tykkää
Reactions: Uutukainen
Tänään saatu vahva poikalupaus, voi päivittää myös listaan:) rakenneultrassa kaikki oli niin kuin pitääkin eli nyt voi turvallisilla mielin odotella toukokuuta.

Ei ole aikoihin tullut tänne kirjoiteltua kun useimmin keskustelee tuolla fb:n puolella. Alamme kaikki olla jo hyvillä viikoilla:)

hankinnoista vaunut ja turvakaukalo on ostettu ja myös jonku verran vaatteita. Myös kehto on vauvalle! Enää pitäisi aikalailla pieniä hankintoja tehdä.

Tervetuloa uusille, mahtava että liittyy uusia mahan kasvattajia ryhmään;)

attol ja kaapo 21+2<3
 
  • Tykkää
Reactions: -Tipe-
Heippa vaan kaikille!


Tänään sit käyty rakenneultrassa ja poitsussa ei ollut mitään valittamista ! Elikkä poikaolooni saatiin poikalupaus <3 painoakin pikkusella oli jo 350 grammaa :)


Potkut on tuntunut jo pidemmän aikaa napakoilta (istukka takana). Ainoana huolenaiheena on paineen tunne alamahalla, koska kaverin pää hinkkaa kohdunkaulansuuta :S toivotaan, että vaihtaisi asentoa niin ei tarvitsisi huolehtia et millon hän pihalle haluaa. Kätilö laittoi sit tiheemmin tarkistuskäynnit neuvolaan missä seurailevat tilannetta.

Iäkseni voisi päivittää 20 vuotta.

Hyvää uutta vuotta kaikille! :)

Juuliaaa 20+4
 
Viimeksi muokattu:
Tännehän alkaa paljon poikia tulla, koska täälläkin saatiin tänään poikalupaus.. :)
Kaikki kunnossa oli ultrassa mut pikkunen ei paljoakaan sielä liikkunut, nyt siis tosiaan liikkeet aamusta asti vähentyneet ihan älyttömästi, ennen eli eiliseen asti vielä tuntu pitkin päivää useita mut nyt ei mitään.. Ihme stressaaja minäkin vissiin kai sitä välillä voi olla vähä rauhallisempiakin päiviä.. No toivotaan et huomenna taas vilske jatkuu nii pystyy tääkin tuleva mamma relaamaan..:)
Nyt ku sais ton miehen viel lähteen shoppaileen mun kans..
 
Moikka!

Meillä oli tänään rakenneultra ja kaikki oli rakenteellisesti kunnossa <3. Aivan mahtava fiilis! Kovasti jännitti ja jotenkin se jännitys purkautuikin sitten onnen itkuna ultran jälkeen. Oli myös niin ihana nähdä pikkuinen siellä heilumassa. Nyt kuulin ensimmäistä kertaa myös istukasta, joka kuulemma sijaitsee takana. Liikkeitä tuntuukin kyllä ihanan paljon. Sukupuolta ei tosiaan kysytty. Miehen mielestä näytti ehkä enemmän tytöltä kasvoistaan, mutta se nyt oli vaan sellainen arvaus.

Äitiyslomakuvioita olen tässä alkanut pohtimaan, kun ilmeisesti pitäisi jotain ilmoittaa työantajalle tämän kuun aikana. Olen kyllä siis jo töissä kertonut, mutta noin niin kuin virallisempi ilmoitus äitiyslomasta. En vain oikein tiedä milloin sen aloittaisi, täällä kun ei ole niin yksioikoista mallia kuin Suomessa. Täytyy nyt vielä selvittää, että onko mulla tälle vuodelle täydet lomat. Voisin siinä tapauksessa jäädä ensin lomalle ja aloittaa äitiysloman vasta lasketun ajan tienoilta.

Me ei olla tehty vielä mitään hankintoja. Eipä sillä, eihän tässä vielä mikään kiirekään ole. Ehkä sitä pikkuhiljaa voisi kuitenkin alkaa jotain katselemaan. Noita isompia ostankin kyllä mieluiten vasta lähempänä laskettua aikaa, sillä asutaan aika pienessä asunnossa. Vaunukuume on kyllä kova ja olen nyt miettinyt Bugaboon Cameleoneita.

Inkeri 20+3
 
Heipä hei pitkästä aikaa, ja hyvää uutta vuotta kaikille!
Ja moit kaikille uusille :wave:

Joulu ja uuden vuoden juhlinta meni täällä mukavasti. Käytiin välipäivinä pienellä Tallinnan reissulla. Molempien vanhemmilla vierailtiin myös, muuten vietettiin aikaa oman perheen kanssa lautapelejä pelaillen ja ulkona touhuten. Luistelemaankin uskaltauduin, vaikka jää ei kyllä ollut parhaassa kunnossa. Herkkuja on tullut mussutettua ihan liikaa, vaaka on näyttänyt välillä uutta kymmenlukua... hui! Toivottavasti pahin jouluähky häviää ennen seuraavaa neuvolaa.

Rakenneultraan olen menossa ensi viikolla :) Ihanaa päästä näkemään pikkuinen :heart:

Mitähän kaikkea olittekaan ehtineet kirjoitella, kun ehti oma tauko venähtää näin pitkäksi...?

Ainakin monta uutta lupausta on tullut, onnitteluja niistä, ja muutenkin hyvistä ultrakuulumisista :)

Joku mietti panadolin turvallisuutta. Ihan huoleti olen käyttänyt, jos on pakko ollut. Toisen raskauden lopulla otin sairaalakeikan rankan noroviruksen takia, silloin laitettiin antibiootteja (+nesteytys) suoraan suoneen, kun tulehdusarvot nousi päivä päivältä ja kuumekin lopulta iski. Kotiinkin sain vielä kahdet antibiootit ja juuri ja juuri ehdin saada itseni kuntoon ennen synnytystä. Eihän sille mitään voi, jos niin kovasti sairastuu, että lääkkeitä tarvitsee. Onneksi on niitä raskausaikaan sopivia valmisteita :)

Tällä hetkellä meillä on jaossa virusperäinen keuhkoputkentulehdus, kuopuksen yskä paheni joulun aikoihin. Antibiootit tuohon ei tehoa, saatiin Ventoline, että pysyy keuhkot auki. Muutama yö oli aika pelottavan kuuloinen ennen päivystyksessä käyntiä. Tänään taas soiteltiin päivystykseen, kun kuopukselle nousi illaksi kuume. Eivät kuitenkaan huolineet näytille, vaikkei keuhkoputkentulehduskaan ole vielä asettunut. Vanhemmat lapset on nyt myös yskineet vähän saman kuuloisesti kuin kuopus... että tartuntaa odotellessa, johan tässä olen kuukauden ollut enempi vähempi flunssassa :kieh:

Tsemppiä kaikille supistusten takia levossa oleville!

Cherrie_ 19+0 *poksis*

 

Yhteistyössä